View Full Version : LC J120 kysymyksiä
Mikä on suurin ja levein rengaskoko jonka saa muutoskatsastettua?
Ja sitten tarkotuksena olis laittaa webasto tai eberi niin onnistuuko asennus ja sisätilan lämmitys yleisasennussarjalla vai tartteeko olla väyläohjausta?
Jörmelö_2
21.02.2012, 21:57
Ei oo väylää lämppärissä. Pari herätettä ohjain panelille, niin ei tarvi ohjelmoitavaa ipcu-relettä käyttää puhallinmoottorille. ;)
Mikä on suurin ja levein rengaskoko jonka saa muutoskatsastettua?
Ja sitten tarkotuksena olis laittaa webasto tai eberi niin onnistuuko asennus ja sisätilan lämmitys yleisasennussarjalla vai tartteeko olla väyläohjausta?
33x12.50R17 tai isommalla keskireiällä.
Pitäis onnistua ilman mitään ylimääräisiä jippoja, tässä asennusohje Eberiin: http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=21005
Samallalaillahan se Webastokin kytkeytyy, siihenkin on saksankielinen asennusohje pdf:nä koneella. Oli aikoinaan tällasen linkin takana, http://ww2.webasto.de/pdf/ebv/1303481A.pdf mutta eipä tunnu pelaavan enää. Saat sähköpostiin jos kiinnostaa.
Siinähän ne tuliki kaikki, kiitos ja kumarrus, kyllä se nuilla ohjeilla onnistuu.
Etu-vasen abs anturi heittää vikakoodia ja toyota ehdottaa että sen voisi vaihtaa 470€ hintaan.
autopurkaamoilta ei löytynyt Cruiserin antureita mutta 2007 Hiluxiin löytyy.
Käykö hiluxin anturi landcruiseriin?
Pikkuhiljaa keräiltynä varastosta löytyy J120:n alle asennettavaksi Bilsteinin 5100 säädettävät iskarit eteen ja 1,5" spaserit taakse. Renkaiksi tulossa näillänäkymin 285/70R17 A/T:t, merkki vähän hakusessa toki. Mutta se varsinainen kysymys kuuluu vanteesta, kui levee ja millä ET:llä aiheuttaa vähiten sopeutumisongelmia koteloon?
Tällähetkellä vakioalujen ET30? päällä on Hakkapeliitan kitkat 275/65R17 jotka äärikulmissa hieman hankailevat. Eli ET:tä olisi vähäisen käsityskykyni mukaan jonkinverran varmaankin pienennettävä, eller hur:confused:
Minne ne liki vakiokoon kitkat hankaa? Ei taida olla kulmat kohillaan jos niin käy tai sit on puslat loppu.
Offsetti kannattais hakee max. lähelle maksimia sallittua eli +15. Tällöin sopii pyörä kääntyilemään vielä, ei ryyki korinkorvakkeeseen eikä hipsu ylätukivarteen. Nämä siis koskien 285/70R17 rengasta. Kuraläppää joudut modaamaan isolla kädellä.
Ja tärkein, kulmat pitäis viedä säädättämään jollekin joka oikeesti Osaa ja tietää mitä on tekemässä. Se että saa lapun vihreelle, ei tarkoita välttämättä vielä sitä.
Kiitos vastauksesta -MaTTi-, edestä kallistuksen vaakaajan tankoa nuo 275:t lähentelevät kun ratti linkussa. Täytyy noita +15 offsetin vanteita ruveta haeskelemaan.
Satutko muuten tietämään tattiksen lähistöltä pätevää asentajaa jolta kulmien säätökin kunnolla onnistuu?
Satutko muuten tietämään tattiksen lähistöltä pätevää asentajaa jolta kulmien säätökin kunnolla onnistuu?
Onhan siinä suollakin esim ACS joka ruuvaa kulmia, en tiedä sanoo kuka oikeesti osais, AT:lla Sipoonlahdessa nyt ainakin. Ongelmaksi voi muodostua alatukivarsien säädöt, ne holkit ryytyy/ruostuu aika tehokkaasti kiinni eikä saa säädettyä sitten kuin aurausta. Jos haluu kuntoon, ne on laitettava pikkulaikalla/puukkosahalla palasiks ja uudet puslat/pultit/säätöholkit = xxx€, helposti töineen yli 500€.
Parempi irrotella palikat ekaks ite liikkeelle ja säätää silmällä symmetrisesti kohdilleen. Käyttää sitten pajalla jossa saavat hienosäätää jos tarvetta. Hiukan kun treenaa ja hahmottaa mitä on tekemässä niin silmällä sihtaamalla saa usein paremman mitä ns. ammattilaisilla. Ite rullaillu vajaat parisataatonnia omilla säädöillä ja nätisti menee ja renkaat kuluu tasaseen.
SALIASTAJA
26.03.2016, 15:50
Onnistuuko helposti vaihtaa korottavat kierrejouset ja pitemmät iskarit tai onko parempia systeemejä?
Onnistuuko katsastus jos edessä 3 tuuman korotus ja takana vakio ilmajousitus jolla nousee 30mm?
Vai onko vain viisainta unohtaa ilmajousitetut, auto vielä ostamatta?
Onnistuuko helposti vaihtaa korottavat kierrejouset ja pitemmät iskarit tai onko parempia systeemejä? Paremmathan ne pussit on, älä ny kierteitä mee vaihtaan pois. Onnistuuhan se, ja pitempiä säkkejäkin kaupan. Budjettiratkaisuna esim. spacerit orkkispussien alle niinku mulla.
Onnistuuko katsastus jos edessä 3 tuuman korotus ja takana vakio ilmajousitus jolla nousee 30mm?
Onnistuu.
ttervola
30.03.2016, 20:48
Minkälaisia korotuksia näissä ootte käyttänee?
Itellä vakio alustalla 265/70 17 renkaat, hyvin pyörii ainaki orggis vanteilla. Kesäksi olis tarkotus samankokoiset altsikat hommata. Yhdet 285/70 olis ollu käsillä mutta taitaa vaatia jo reilusti muutoksia.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141442
Laitoin jo saman kysymyksen slck:lle mutta laitamma tännekki.
Onko tuo j120 paha ruostumaan?
Eli onko jotain varmaa paikkaa joka pitää tarkistaa jos tuomosta menee ostohousut jalassa tutkimaan?
Niinja moottori. No suutinvaivat on tiedossa mutta onko moottoreissa suuriakin eroja vuosimallien kesken?
Vääntömomentti kasvaa (-05?) aika reilusti. ja vaihteisto vaihtuu 5vaihteiseksi.
Onko nuo oleellisesti parempia että kannattaisi päätyä juuri tuohon uudempaan tekniikkaan?
TOPPAHOUSU
26.12.2016, 12:03
Laitoin jo saman kysymyksen slck:lle mutta laitamma tännekki.
Onko tuo j120 paha ruostumaan?
Eli onko jotain varmaa paikkaa joka pitää tarkistaa jos tuomosta menee ostohousut jalassa tutkimaan?
Niinja moottori. No suutinvaivat on tiedossa mutta onko moottoreissa suuriakin eroja vuosimallien kesken?
Vääntömomentti kasvaa (-05?) aika reilusti. ja vaihteisto vaihtuu 5vaihteiseksi.
Onko nuo oleellisesti parempia että kannattaisi päätyä juuri tuohon uudempaan tekniikkaan?
Samat asiat kiinnoistaisi.... Ei oikein kommentteja löydy ainakaan tuosta ruostumisesta...
Marcus78
26.12.2016, 21:33
Isällä 06 malli ja rullattu nyt reilu 500tkm. Ei ole koriltaa oikeen mistään ruostunut. Alle en ole kurkkinut. Katsuri ei ainakaan rungosta ole ikinä mitään maininnut.
Autossa on orkkissuuttimet yms. Jarruvermeitä on vaihdettu ja nyt pomppas taas niistä.
Ukko ei todellakaan ole henkilö, joka siivoaa tai pesee autoaan, joten sen varjolla voin sanoa, ettei ainakaan kori ole paha ruostumaan. :)
Webasto siitä hajos, ni sitten asennutettiin Toyotalla lohkolämppäri!!!
Kysyin, että eikö olis kannatanut webasto huoltaa...? Ei kuulemma. Asiasta en sitten ruvennut väittelemään...
Itse hiukan yllättyny, että noinkin uusi auto on kestänyt noin huonolla huollolla näinkin pitkään! :D
Naapurissa hiukan vanhempi ja 470tkm rullattu ja korissa ei ruostetta. Rungosta ei tietoa.
Hessu888
27.12.2016, 00:05
Laitoin jo saman kysymyksen slck:lle mutta laitamma tännekki.
Onko tuo j120 paha ruostumaan?
Eli onko jotain varmaa paikkaa joka pitää tarkistaa jos tuomosta menee ostohousut jalassa tutkimaan?
Niinja moottori. No suutinvaivat on tiedossa mutta onko moottoreissa suuriakin eroja vuosimallien kesken?
Vääntömomentti kasvaa (-05?) aika reilusti. ja vaihteisto vaihtuu 5vaihteiseksi.
Onko nuo oleellisesti parempia että kannattaisi päätyä juuri tuohon uudempaan tekniikkaan?
Osa noista on jo läpimätiä vaikka ei uskois. Paikallisen ruostesuojaamon mukaan heille on tullut sellasia 120:iä, missä on ollut niin paksussa ruosteessa koko pohja, että se olisi pitänyt hiekkapuhaltaa jotta ois saanut laitettua paksut suoja-aineet pohjaan, mutta pelti ollut jo harsomaista, joten eivät voineet enää puhaltaa ja laittoivat vaan kotelosuojaa ruiskulla kun muuta ei ollut tehtävissä. Takatukivarsien kiinnityskohdat taka-akselissa samoiten niin mätiä osassa, että joko tukivarret jo valmiiksi irti tai ne korvakot saa hakattua ruuvarilla kokonaan pois. Syynä näihin se, että uudempien autojen omistajat ei jaksa pestä niitä tukivarsien poteroita kertaa paria vuodessa hiekasta tyhjäksi, pestä pohjaa ylipäänsä eikä tietenkään panostaa tonnia ruostesuojaukseen silloin kun auto on ollut uus tai uudehko.
Nämä läpimädät on sitten usein päältäpäin katottuna täysin ruosteettoman näkösiä, joten kannattaa kyllä makoilla auton alla hetki ennen kuin päättää ostaako sen vai ei.
Jos tuollasia ootte ostamassa, niin kandee kyllä sitten kattoa tarkkaan huoltokirjan aitous joka suhteessa, koska todella moni noista nettiauton tuontivehkeistäkin on ruuvattu, joten turha maksaa ylihintaa siitä, että mittarissa on nyt mukavat 250-350tkm kun oikeesti siinä pitäis olla 450-650tkm.
No juuri nuo muovien alusien ruostuminen kiinnostaa.
Toki ne helmat ja takapuskurin alunen ruostuu myös jos sinne paska jää muhiman.
No miten tuo moottori/5v automaattivaihteisto. Siitä ei tunnu ykskaks löytyvän mistään faktaa että misä vaiheessa se muuttuu ja onko uudempi kestävämpi/taloudellisempi.
Vääntömomentti kasvaa kuitenkin 343nm--->410nm eli n. 70nm niin se varmaan tuntuu jo persauksissakin.
Nettiautossa nuo on merkkailtu ihan sekasin.
-03sia on merkitty 163hv/343nm ja osa taas 166hv tai 173hv/410nm. Ja päinvaistoin. Uudemmissa osassa lukee 163hv/343nm tai 166/410nm tai 173hv/410nm
Hessu888
27.12.2016, 23:43
No juuri nuo muovien alusien ruostuminen kiinnostaa.
Toki ne helmat ja takapuskurin alunen ruostuu myös jos sinne paska jää muhiman.
No miten tuo moottori/5v automaattivaihteisto. Siitä ei tunnu ykskaks löytyvän mistään faktaa että misä vaiheessa se muuttuu ja onko uudempi kestävämpi/taloudellisempi.
Vääntömomentti kasvaa kuitenkin 343nm--->410nm eli n. 70nm niin se varmaan tuntuu jo persauksissakin.
Nettiautossa nuo on merkkailtu ihan sekasin.
-03sia on merkitty 163hv/343nm ja osa taas 166hv tai 173hv/410nm. Ja päinvaistoin. Uudemmissa osassa lukee 163hv/343nm tai 166/410nm tai 173hv/410nm
Tuolla kerrottu millon vaihtuu mitkäkin https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser_Prado ja lisäks jostain muistan lukeneeni että markkna-alueiden välillä voi olla muutaman hepan eroja.
Suuri osa noista 120-sarjasista on tuotu käytettynä joten ei ole kiveen hakattu että niiden papereissakaan on aina oikeita tehoja.
-04/-05 paikkeilla vaihtui, 122 kW-mallissa on 5-vaihteinen automaatti. 127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori.
Joo, koppa kestää aika hienosti mutta rungot ruostuu, ei nyt vielä läpi asti oo kovin monesta mennyt vaikka ikää jo vanhimmilla se 13 vuotta. Syylärin alapuolella on pienehkö poikkiputki, joka saattaa olla mätä. Helppo kurkata, mutta kuten Hessu jo sanoikin, nosturille katsomaan se auto niin ei tuu sit yllätyksenä.
Suutinten kunto olis hyvä tsekata testerillä, mut eipä noissa paljoo yllättäviä kulumia ole. Yläpallot ja etupyöränlaakerit ehkä yleisimpiä. Ja alatukivarren pultit/puslat on melkein aina jumissa jos niitä haluais lähteä irrottelemaan tai kulmia säätelemään. Kuivana tehtaalla kasattu ja harva on niitä jaksanut vaseliinin kanssa takas laittaa jos on joskus irrottanutkin.
127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori.
Joko tässä on hiukkaspönttö?
TOPPAHOUSU
03.01.2017, 18:29
-04/-05 paikkeilla vaihtui, 122 kW-mallissa on 5-vaihteinen automaatti. 127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori.
Joo, koppa kestää aika hienosti mutta rungot ruostuu, ei nyt vielä läpi asti oo kovin monesta mennyt vaikka ikää jo vanhimmilla se 13 vuotta. Syylärin alapuolella on pienehkö poikkiputki, joka saattaa olla mätä. Helppo kurkata, mutta kuten Hessu jo sanoikin, nosturille katsomaan se auto niin ei tuu sit yllätyksenä.
Suutinten kunto olis hyvä tsekata testerillä, mut eipä noissa paljoo yllättäviä kulumia ole. Yläpallot ja etupyöränlaakerit ehkä yleisimpiä. Ja alatukivarren pultit/puslat on melkein aina jumissa jos niitä haluais lähteä irrottelemaan tai kulmia säätelemään. Kuivana tehtaalla kasattu ja harva on niitä jaksanut vaseliinin kanssa takas laittaa jos on joskus irrottanutkin.
Just hommasin -05 LC:n ja tosiaan näennäisesti ruostuvin paikka on ainakin tässä yksilössä rungon pyöreä poikkipalkki takapenkkien takana.
Aina välillä alkaa nämä j120:t kaivelemaan mieltä.
Minkälainen tuo 120:n ilmajousitus on?
Ilmeisesti vain taka-akselilla? Joku namiska on keskikonsolissa, mitä siitä tapahtuu?
SALIASTAJA
06.04.2017, 15:43
Nyt on -06 malli tallissa. Korotusta vailla, mahdollisimman lähelle suurinta sallittua jousitukseen, koria en aio korottaa. Tuommoista vähän katsellut http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/915-lc120-3-r-bloc.html.
Onko tällaisesta jollakin huonoja kokemuksia? Parempia vaihtoehtoja saa esittää, mutta ei yhtään vähemmän korottavia.
Saako 285/70 r17 renkaat mahtumaan pyörän kaaria leikkaamatta? Itse mittailin, että saattaisi n. et 20 vanteella mennä pelkästään sisempiä muoveja muotoilemalla, ainakin jos todellisilta mitoiltaan pienimmästä päästä olevat valitsee.
Jos joutuu kaaria leikkaamaan, niin sama leikata enempi. Onko kellään tietoa mahtuuko 295/70 r17 https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto-295-70-17-121/ ilman metalli osien muokkaamista, lähelle ainakin menee tuota rungossa olevaa korinkannakkeen kiinnitystä? :confused:
Toi on hinnat-alkaen-mallin korotussarja alkuperäistä epämukavemmilla iskareilla suomihintaan. Melkein kaikki muut siis parempia jos multa kysytään. Paljonko budjetti sallis? Vaikka OME BP-51:
http://ok4wd.com/media/catalog/product/cache/1/image/50e408013b4a282466b54bece62b1002/b/p/bp51base_1.jpg
Ja vielä jotkut long range -jouset kaveriks:
http://cdn3.bigcommerce.com/s-urk9oiq56p/products/2082/images/2689/492__11320.1461702062.1280.1280.jpg?c=2
Tossa valmis setti: http://www.4x4proyect.com/parts/old-man-emu-ometlc1502bp51-bp-51-bypass-complete-suspension-kit/en
295/70R17 ei sovi ilman korin korvakkeen modaamista. Kaaria ei tarvii leikata, sisäloksuja varmaan. Helppo ja harmiton se on sheivata se rungon korin korvake.
Topi1982
10.04.2017, 09:38
Löytyykö jostain räjäytyskuvia 120 vm. 2004 muovipuskureiden kiinnityksistä?
Ehjänä yritän niitä irroitella myytäviksi.:)
http://toyotamarket.ru/static/eu/B1/decoded_images/520916B.png
SALIASTAJA
11.04.2017, 20:28
Toi on hinnat-alkaen-mallin korotussarja alkuperäistä epämukavemmilla iskareilla suomihintaan. Melkein kaikki muut siis parempia jos multa kysytään. Paljonko budjetti sallis? Vaikka OME BP-51:
http://ok4wd.com/media/catalog/product/cache/1/image/50e408013b4a282466b54bece62b1002/b/p/bp51base_1.jpg
Ja vielä jotkut long range -jouset kaveriks:
http://cdn3.bigcommerce.com/s-urk9oiq56p/products/2082/images/2689/492__11320.1461702062.1280.1280.jpg?c=2
Tossa valmis setti: http://www.4x4proyect.com/parts/old-man-emu-ometlc1502bp51-bp-51-bypass-complete-suspension-kit/en
295/70R17 ei sovi ilman korin korvakkeen modaamista. Kaaria ei tarvii leikata, sisäloksuja varmaan. Helppo ja harmiton se on sheivata se rungon korin korvake.
Kiitos Matille vastauksista ja yllytyksestä. 295/70 R17 renkaat tilattu rengaskontista.
Katselin tuolta SLCK:sta Matin hienoa FJ projektia, josta heräsi ajatus, ettei maksaisi huonoista iskareista vaan tekisi iskareiden yläpäähän ja pohjaanlyöntikumeihin pudotus palikat ja tilaisi vain jousienkorotuspalikat. Budjetti ei salli tuota Matin suosittelemaa korotussarjaa, jää päiväuniin.
Onko 4-Runner/FJ Cruiser sarjat kaikilta osiltaan yhteen sopiva KDJ120 kanssa? esim. nämä http://www.ebay.com/itm/2003-2009-4-Runner-FJ-Cruiser-4WD-Steel-Full-Lift-Kit-Front-3-Rear-2-5-/172299369559?hash=item281dd7bc57:g:AYAAAOSwCU1YnWc R&vxp=mtr tai http://www.ebay.com/itm/03-15-Toyota-4Runner-FJ-Cruiser-Full-3-Front-3-Rear-Lift-Kit-4WD-Diff-Drop/142258294528?_trksid=p2047675.c100623.m-1&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%2 6asc%3D40130%26meid%3D636402c0bead468b9d99679af8b9 ad38%26pid%3D100623%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D1722 99369559
Tuota Ylätukivarrellista sarjaa ajattelin sen vuoksi, että jäisikö tuon mallisella ylätukivarrella enemmän tilaa renkaalle? jolloin et:n saisi pidettyä suurempana jolloin renkaat mahtuisi paremmin kääntymään. Onko kellään kokemusta tuollaisista ylätukivarsista? Liitteenä olevasta kuvasta näkyy miten vakio ylätukivarsi ahdistaa reilu 70mm korkeammilla kumeilla. Kuvassa vakio rengas.
Onko noihin iskareiden ja pohjaanlyöntikumien pudotus palikoiden rakenteeseen mitään säädöksiä olemassa vai mennäänkö maalaisjärjen ja katsastusmiehen harkinnan mukaan?
Max n. 400€ kotiin toimitettuna veroineen pitempiä ja parempia takaiskareita voi suositella.
Kiitos Matille vastauksista ja yllytyksestä. 295/70 R17 renkaat tilattu rengaskontista.
:) Mihin lie yllytin, mut hyvän kokoiset kumit.
Katselin tuolta SLCK:sta Matin hienoa FJ projektia, josta heräsi ajatus, ettei maksaisi huonoista iskareista vaan tekisi iskareiden yläpäähän ja pohjaanlyöntikumeihin pudotus palikat ja tilaisi vain jousienkorotuspalikat.Pitäiskin päivittää juttua, nykyään on FOXin coiloverit edessä. Mutta tosiaan palikoilla helppo ja halpa korotus.
Onko 4-Runner/FJ Cruiser sarjat kaikilta osiltaan yhteen sopiva KDJ120 kanssa? esim. nämä http://www.ebay.com/itm/2003-2009-4-Runner-FJ-Cruiser-4WD-Steel-Full-Lift-Kit-Front-3-Rear-2-5-/172299369559?hash=item281dd7bc57:g:AYAAAOSwCU1YnWc R&vxp=mtr tai http://www.ebay.com/itm/03-15-Toyota-4Runner-FJ-Cruiser-Full-3-Front-3-Rear-Lift-Kit-4WD-Diff-Drop/142258294528?_trksid=p2047675.c100623.m-1&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%2 6asc%3D40130%26meid%3D636402c0bead468b9d99679af8b9 ad38%26pid%3D100623%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D1722 99369559
On.
Tuota Ylätukivarrellista sarjaa ajattelin sen vuoksi, että jäisikö tuon mallisella ylätukivarrella enemmän tilaa renkaalle? jolloin et:n saisi pidettyä suurempana jolloin renkaat mahtuisi paremmin kääntymään. Onko kellään kokemusta tuollaisista ylätukivarsista?
Ei välttämättä kestä montaa vuotta, mut tämä vaan veikkaus vastaavien halpisvarsien elämää jonkin verran nähneenä.
Onko noihin iskareiden ja pohjaanlyöntikumien pudotus palikoiden rakenteeseen mitään säädöksiä olemassa vai mennäänkö maalaisjärjen ja katsastusmiehen harkinnan mukaan?
Pitää olla automalliin sopivat ja siitä paperi.
Max n. 400€ kotiin toimitettuna veroineen pitempiä ja parempia takaiskareita voi suositella.
http://www.4x4proyect.com/advanced_search_result.php?Submit=Buscar&keywords=980-24-679&search_in_description=1&language=en
Tollaset mulla, tykkään.
Mulla olis myös kaupan n. 100 tkm ajetut Bilstein 5100 -iskarit, etusia voi säätää 0-2.5" korotukselle vakiojousille alalautasen paikkaa muuttamalla. Lisätietoa: http://www.bilsteinus.com/fileadmin/user_upload/user_upload_us/pdfs/Bil_LevShks_WebArticle.pdf Taakse samaa settiä pumput. Etusissa n. 40 mm alkuperäistä enemmän ulosjoustoa, takasissakin about samat (en enää muista tarkkoja mittoja). Pakkasella takaset vähän tirisseet öljyä, mutta vielä ihan ok. Toisen alasilmä hepattu kiinni kun meinas pyöriä mukana, pieni osumajälki lenkissä. Näille hintaa yht. 150€. Tässä samat, lisäksi maksat vielä alvin ja tullin: https://www.ebay.com/itm/152504726307 Halpa/helppo/hyvä korotus keulaan.
Topi1982
15.04.2017, 09:48
Kiitos kennille selventävästä kuvasta, lähti puskurit irti!:)
SALIASTAJA
17.04.2017, 10:25
-06 6 vaihteisen manuaalin kytkin irrottaa ja ottaa turhan ylhäällä. Ei taida muuta korjausta olla kun kytkinpaketin vaihto?
Mikä olisi hyvä vaihtoehto normaaliin käyttöön aisin, valeo vai jokin muu?
Ei taida olla paljoo merkitystä. Kuhan katot että asetelman jouset ei helise. Tämmösiä valeoita ainakin motonetissä myytiin...
Tuossa olis aika monta vaihtoehtoa,itse ehkä aisin:in ottaisin,vielä aika halpakin täällä: https://www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-toyota/land-cruiser-kdj12-grj12/18685/10151/kytkinpaketti.html
https://www.topautoosat.fi/aisin-2224639.html
TOPPAHOUSU
24.04.2017, 18:18
Miten paljon teillä kuluu öljyä 1000km / 10 000km ?
Ja mitä luokitusta / laatua käytätte ?
Meillä ei laske 15000 vaihtovälillä yhtään. -03 on vm. 330000 lasissa.
Teboil diamond diesel 5w40 öljyä käytetään.
En oo huomannu että meilläkään veis yhtään. Yleensä toyotan omaa 5w40 vai mitä se oli. - 05 ja ajettu 236tkm, tosin männänrenkaat vaihdettu.
"Yhtään" ei mene öljyä mullakaan. Heittomerkeissä siksi kun SLCK:n puolella mainitsen ettei vie "yhtään" öljyä niin heti tuli sanomista joten korjataan että silminnähden, tikusta katsottuna ei juurikaan vie öljyä. :D
Aina välillä alkaa nämä j120:t kaivelemaan mieltä.
Ja taas löysin itseni selaamasta nettiautoa ja 120 cruisereita.
Onko näissä taka-akselilla lukkoa ollenkaan?
Ja taas löysin itseni selaamasta nettiautoa ja 120 cruisereita.
Onko näissä taka-akselilla lukkoa ollenkaan?
Tätä itsekin kyselin toyotan liikkeessä joku vuosi sitten. Hyvin asiaa selvittivät ja dokumentinkin siitä sain. Eli SUOMEEN UUTENA tuoduissa "köyhimmässä" varustetasossa löytyy oikea kytkettävä takalukko, eli niissä autoissa jossa mustat puskurit, eikä myöskään pyöränkaarenlevikkeitä. Taas levikemallissa, jossa myös korinväriset puskurit taas "lukko" hoidettu luistonestolla ja avoimella perällä.
^ Ei nyt ihan noinkaan. Liittyy auton vuosimalliin myös.
^ Ei nyt ihan noinkaan. Liittyy auton vuosimalliin myös.
Mitä muutoksia on sitten tullut lukkoihin eri vuosimmallien myötä? En löytänyt nyt tähän hätään toyotalta saamaani tulostetta, jossa nuo lukot ilmeni. Hyvään talteen mielestäni laitoin sen silloin :D Voi olla että ei "uusimpiin" 120-sarjan vuosimalleihin asti tuo toyotalta saamani lappu ei pätenyt.
Osa noista on jo läpimätiä vaikka ei uskois. Paikallisen ruostesuojaamon mukaan heille on tullut sellasia 120:iä, missä on ollut niin paksussa ruosteessa koko pohja, että se olisi pitänyt hiekkapuhaltaa jotta ois saanut laitettua paksut suoja-aineet pohjaan, mutta pelti ollut jo harsomaista, joten eivät voineet enää puhaltaa ja laittoivat vaan kotelosuojaa ruiskulla kun muuta ei ollut tehtävissä. Takatukivarsien kiinnityskohdat taka-akselissa samoiten niin mätiä osassa, että joko tukivarret jo valmiiksi irti tai ne korvakot saa hakattua ruuvarilla kokonaan pois. Syynä näihin se, että uudempien autojen omistajat ei jaksa pestä niitä tukivarsien poteroita kertaa paria vuodessa hiekasta tyhjäksi, pestä pohjaa ylipäänsä eikä tietenkään panostaa tonnia ruostesuojaukseen silloin kun auto on ollut uus tai uudehko.
Nämä läpimädät on sitten usein päältäpäin katottuna täysin ruosteettoman näkösiä, joten kannattaa kyllä makoilla auton alla hetki ennen kuin päättää ostaako sen vai ei.
Nyt tässä nähnyt viiden j120n pohjan niin onhan nämä karmeaa katsottavaa :eek:
Onko näissä pohjassa uudeltaan mitään pohjamaalia kummempaa suojaa?
Just myin yli 10vuotta vanhemman HDJ:n jossa pohjasta ei löydy kämmenen alaa suurempaa ruostetta...
Alla olevan kuvan auton pohja ei ole noista katsotuista edes pahin.
Voiko näistä d4d koneista tukkia egr.n ilman vikatiloja?
Topi1982
26.08.2017, 17:06
Mulla on ihan samannäköistä alustassa.
Pinta ruostetta, oon tökkiny piikillä ja ei oo pehmyttä löytyny vm. 2004 ja n. 355 000km.
Topi1982
26.08.2017, 17:10
Osta uusi joku muun merkkinen, niin saat yösi rauhassa nukkua.:)
Mehtuu autona ei nyt niin vitun väliä ole, jos katsurille kelpaa.
Vanha viisaus: Jos haluat hyvän ja halvan, osta molemmat!
Juu. itekkin hommasin tuomosen maailmaa nähneen vehkeen.
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin.
Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle.
Yks vaiva... Pintakaasulla ahtopaineen mukaan kuuluva epämääräinen ujellus/volina, joka kuullostaa lähinnä siltä että joku vuotaa ahtopainetta. Esim imusarjan tiiviste tai välijäähyttimen halkeama.
Tänään käytin turbon imuputket pois eikä föönistä mitään hälyttävää löytynyt.
Samaten välijäähyn ja EGR venttiilin käytin pois. Se EGR näytti että vuotaa kalvorasian venttiilin puolelta kun oli puhaltanut siitä pikku huohotus reiästä nokea imusarjan päällekkin.
Ahtovuotojaki metästin. En löytänyt.
Reippaammin kiihdyttäessä ääni tuntuu katoavan tai peittyy vaan muun metelin alle ja turbon normaali kirkas vislaus kuuluu vaimeasti sisään.
Vedot on tallessa ja kaikki toimii.
Täytynee hommata jostain toinen turbo ja kokeilla vaihtaa se.
Pertsa84
27.08.2017, 12:46
Juu. itekkin hommasin tuomosen maailmaa nähneen vehkeen.
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin.
Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle.
Yks vaiva... Pintakaasulla ahtopaineen mukaan kuuluva epämääräinen ujellus/volina, joka kuullostaa lähinnä siltä että joku vuotaa ahtopainetta. Esim imusarjan tiiviste tai välijäähyttimen halkeama.
Tänään käytin turbon imuputket pois eikä föönistä mitään hälyttävää löytynyt.
Samaten välijäähyn ja EGR venttiilin käytin pois. Se EGR näytti että vuotaa kalvorasian venttiilin puolelta kun oli puhaltanut siitä pikku huohotus reiästä nokea imusarjan päällekkin.
Ahtovuotojaki metästin. En löytänyt.
Reippaammin kiihdyttäessä ääni tuntuu katoavan tai peittyy vaan muun metelin alle ja turbon normaali kirkas vislaus kuuluu vaimeasti sisään.
Vedot on tallessa ja kaikki toimii.
Täytynee hommata jostain toinen turbo ja kokeilla vaihtaa se.
Joo mulla ihan samanlainen ominaisuus, mitään syytä en ole löytänyt. Kiinnostais tietää onko tämä normaalia vai ei?
Pertsa84
27.08.2017, 12:52
Mulla on ihan sama ominaisuus, ja samat paikat olen tutkinut. Ois mukava tietää onko normaalia vai ei?
http://vidmg.photobucket.com/albums/v625/mikatau/Mobile%20Uploads/VID_20170827_200744.mp4
Huonosti kuuluu se "vollotus" mutta jotain kuitenkin.
Turbon normaali vislaus kuuluu hiljasesti mutta ei tarttunu videolle.
Kuullostaa lähinnä siltä että joku laippaliitos vuotaa paineen noustessa.
Vapaalla kierrättämällä ei kuulu. Vasta kun koneella on kuormaa ja ahtopaine nousee.
http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-Toyota-Hilux-Land-Cruiser-3-0L-CT16V-Turbo-Charger-1KD-FTV-173HP-17201-0L040-/202021769836?hash=item2f096f926c:g:F70AAOSwYSRZkq2 w
Onkohan nämä aivan täyspaskoja turboja jo uutena?
Ei ole paha hinta tuo 300 puntaa jos toimii. :D
http://vidmg.photobucket.com/albums/v625/mikatau/KDJ120/VID_20170827_200442.mp4
Tuossa kuuluu tuo ääni selvästi....
Ajossa esim vakionopeussäätimellä 90kmh lasissa tuo ääni seilaa moottorin kuormituksen mukaan. Ei ollenkaan moottorin kierroksien mukaan jotka on ko. tilanteessa turbiinilukko kiinni tasaisesti ~2000rpm
Hessu888
28.08.2017, 21:27
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin.
Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle.
600€ maksoin muistaakseni talvella ruostesuojaamoon kun hiekkapuhalsivat koko alustan akseleineen ruosteista, vetivät epoksit, pesivät rungonkin sisältä ja sen jälkeen kaikki Finikor ruostesuoja-aineet joka paikkaan (kotelosuojat ja massat). Ystävällisesti valokuvasivat vielä kaikki työvaiheet muistitikulle ja ojensivat takuutodistuksen lapaan. Ei paljoa tuntipalkoille ois päässyt jos ite ois tehnyt.
No ei ole kyllä ollu paha hinta ollenkaan.
Tämä näky olevan ruostesuojattu 2004. Mutta eipä ole jokapaikkaa pelastanu.
https://flic.kr/p/XBG1Vh
No niin näkyykö tuo linkkihirviö?
Siinä kuuluu se turbon ujellus.
TOPPAHOUSU
30.08.2017, 10:12
Onko kukaan parantanut orkkis valoja ? Eli löytyykö joku "valmis" laillinen keino miten nuo vakio kynttilät voi vaihtaa tehokkaampiin?
Ja vaihtoehto ei ole käyttää +130-150% tehokkaampia H4 polttimoita, kun niiden käyttöikä on niin lyhyt.
600€ maksoin muistaakseni talvella ruostesuojaamoon kun hiekkapuhalsivat koko alustan akseleineen ruosteista, vetivät epoksit, pesivät rungonkin sisältä ja sen jälkeen kaikki Finikor ruostesuoja-aineet joka paikkaan (kotelosuojat ja massat). Ystävällisesti valokuvasivat vielä kaikki työvaiheet muistitikulle ja ojensivat takuutodistuksen lapaan. Ei paljoa tuntipalkoille ois päässyt jos ite ois tehnyt.
Pystyykö linkkaamaan puljua, jossa käytit auton, kun pitäisi tarjousta pyytää omalle autolle vastaavasta operaatiosta?
Mikä öljy sopii nelivaihteiseen automaattiloovaan? Ja paljonko menee?
Onko turbiinissa proppua?
Mitään noita en ole kerennyt tutkia.
Topi1982
02.09.2017, 22:57
ATF 3309
Ei oo roppua turbiinissa
Mennee huuhteluvaihdossa 14 L ++
Mulla on mittatikku, joka helpottaa öljyn vaihtoa, kaikissa ei oo.
Öljyn vaihdosta on tehty tosi tivoli kaikine mittauksineen.
Tuolla lissää:
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=149223
Mulla on myös vaihteiston mittatikku konehuoneessa.
Onko tuo vaihtohomma sama ruljanssi neli ja viisvaihteisissa?
Jotenkin tuntuu että tuo tikuton loova on se uudempi viisvaihteinen.
Sama öljy molempiin laatikko malleihin?
SALIASTAJA
07.09.2017, 13:13
295/70R17 ei sovi ilman korin korvakkeen modaamista. Kaaria ei tarvii leikata, sisäloksuja varmaan. Helppo ja harmiton se on sheivata se rungon korin korvake.
En vielä modannut korin korvaketta. Roiskeläpän muotoilin niin että tulee lähelle korvaketta. Koska edessa ja takana 3 tuuman korotus, niin vakio ylätukivarsilla oli pakko säätää rengas mahdollisimman eteen(camber suurimmaksi sallituksi) että caster kulman sai nippanappa alarajalle. Edestä joutui pari senttiä muovia vuoleen ja siirtää sisälökaria ja valonpesimenpumppua releineen eteenpäin.
En ole vielä ristiriipunnassa käännellyt, mutta normaalissa ajossa metsätiellä ei näy roiskeläpissä renkaan jälkeä eikä kuulu raapimis ääniä.
10 ET:n vanteella rengas vähän hipoo ylätukivartta kun linkkuun kääntää.
Talvirenkaita tuossa kattelin.
Meneekö vakiokuntoisen 120:n alle 245/75/17 rengastus?
EDIT: Vakiokoko on rengaslaskureiden mukaan halkaisijaltaan 77.6cm ja tuo 245/75 olis 79.9cm, eli ei tule kuin pari senttiä halkasijaan lisää.
Talvirenkaita tuossa kattelin.
Meneekö vakiokuntoisen 120:n alle 245/75/17 rengastus?
EDIT: Vakiokoko on rengaslaskureiden mukaan halkaisijaltaan 77.6cm ja tuo 245/75 olis 79.9cm, eli ei tule kuin pari senttiä halkasijaan lisää.
No meillä on vakiokoko 265/70 että kyllä varmasti mahtuu.
Näitähän on myös 235/75 pikkupyörillä.
Näitähän on myös 235/75 pikkupyörillä.
Kerrohan lisää. Uus koko mulle tässä yhteydessä. ;) 245/70R17 on kylläkin levikkeettömän mallin orkkisrengastus.
Kerrohan lisää. Uus koko mulle tässä yhteydessä. ;) 245/70R17 on kylläkin levikkeettömän mallin orkkisrengastus.
Voi olla että se on se. Oon muutamaa ihmetelly parkkiksella missä on ollu tommoset.
Jos joku pähkäilee tuommosen kanssa jossa ilmapussit takana ja iskareissa jäykkyydensäätö niin omen +40mm käy heittämällä, ei tule herjoja vaikka iskareitten johdot irti ja pussien säätö pelaa normaalisti. Taakse siis jätin pussit ja ei tarvinu korotusta näiden alle ainakaan tässä yksilössä. Pussien säätö normaaliasennossa.
Renkaat aavistuksen isommat Rotiivat 265/70-17 ja vinssi keulassa painona.
No meillä on vakiokoko 265/70 että kyllä varmasti mahtuu.
Näitähän on myös 235/75 pikkupyörillä.
Vai oliskohan se vakio 265/65
Vai oliskohan se vakio 265/65
On.
On.
Btw.. mistä -Matti- tilaili net bilsteinin iskarit?? Itte oon niitä himonnu ruiserin alle.. ku jo(t)ku täälä kehunu niitä :D
Btw.. mistä -Matti- tilaili net bilsteinin iskarit?? Itte oon niitä himonnu ruiserin alle.. ku jo(t)ku täälä kehunu niitä :D
Iibein kautta Downsouth Motorsportsilta.
Onkos täällä kenellekään kokemusta moisesta ohjelmoinnista?
http://www.optimoiautosi.fi/database/2981/toyota/land-cruiser-prado-j120/30-d-4d-166hp-410nm/
+46hv ja 105nm kuullostaa aika paljolta...
Olis hakusessa alumiinivanteet (mustat) kokoa 17" leveyttä 9" ja et sais olla -12
Mistä porukka on tilaillut vanteita, kun ei tahdo omat taidot riittää noiden etsimiseen. Mieluiten sais olla EU alueelta.
Kiitos.
Minkä mallinen on uudempi 5v automaatti laatikko?
Että meneekö siihen type t-iv vai atf ws? Vai onko se jotain muuta? Noita ainakin oli eniten myynnissä kun googletteli..
Onko se toi R150F tai R151F?
Hessu888
18.10.2017, 20:59
Minkä mallinen on uudempi 5v automaatti laatikko?
Että meneekö siihen type t-iv vai atf ws? Vai onko se jotain muuta? Noita ainakin oli eniten myynnissä kun googletteli..
Onko se toi R150F tai R151F?
R150F ja R151F on manuaaleja. Tyyppikilvestä pitäis löytyä laatikon oikea tyyppi.
Minkä mallinen on uudempi 5v automaatti laatikko?
Että meneekö siihen type t-iv vai atf ws? Vai onko se jotain muuta? Noita ainakin oli eniten myynnissä kun googletteli..
Onko se toi R150F tai R151F?
A750F
Öljy Toyota ATF WS , RedLine D6 ATF löytyy myös tuo luokka, en tiedä vielä muita.
A750F
Öljy Toyota ATF WS , RedLine D6 ATF löytyy myös tuo luokka, en tiedä vielä muita.
Oolrait. Tattista.
A750F
Öljy Toyota ATF WS , RedLine D6 ATF löytyy myös tuo luokka, en tiedä vielä muita.
Onkohan nuita laatikkoöljyjä joku ostellu jostain, isompia määriä ku litran purkkeja? Ja minkälaisiin hintoihin?
https://www.tacomaworld.com/threads/ws-transmission-fluid-is-garbage-get-it-out-of-your-transmission-now.331521/
En jaksanu kahlata koko ketjua läpi, mutta väittää että ws öljyt on kuraa..
Onko tietoa miten 120-sarjalaisessa saa kytkettyä sisätilan hälyjen liiketunnistimen pois päältä? Aina, kun lohkiksen sisätilapuhallin pamahtaa päälle, niin myös hälytin rupeaa hetken päästä huutamaan, eikä naapurit tykkää aikaisesta herätyksestä😁
Onko tietoa miten 120-sarjalaisessa saa kytkettyä sisätilan hälyjen liiketunnistimen pois päältä? Aina, kun lohkiksen sisätilapuhallin pamahtaa päälle, niin myös hälytin rupeaa hetken päästä huutamaan, eikä naapurit tykkää aikaisesta herätyksestä😁
Eikö siinä etummaisen kattovalon vieressä ole katkasija?
Eikö siinä etummaisen kattovalon vieressä ole katkasija?
On nappi joo, mutta en huomannut vaikutusta sitä painelemalla.
Ohjekirjakin saksaksi, joten ei siitä apua..
TOPPAHOUSU
25.10.2017, 18:03
On nappi joo, mutta en huomannut vaikutusta sitä painelemalla.
Ohjekirjakin saksaksi, joten ei siitä apua..
Kun virta-avain on otettu pois paina sitä nappia ja kojetaulussa rupeaa punainen merkkivalo vilkkumaan nopeasti... Sitten vain normaalisti ovet lukkoon.
Muuan sivu aiemmin ihmettelin ahtopaineen alaista vollotusta/ulinaa.
Noh... ääni poistui uudella turbolla.
Vanha turbo oli niin väljä että pakosiipi pääsi vastaamaan pesään.
Imusiipi ei näyttänyt kolhiintueelta eikä päässyt vastaamaan pesään, joten vika jäi paikallistamatta ennenkuin föönin sai pöydälle ja pakosiiven esille.
Muuan sivu aiemmin ihmettelin ahtopaineen alaista vollotusta/ulinaa.
Noh... ääni poistui uudella turbolla.
Vanha turbo oli niin väljä että pakosiipi pääsi vastaamaan pesään.
Imusiipi ei näyttänyt kolhiintueelta eikä päässyt vastaamaan pesään, joten vika jäi paikallistamatta ennenkuin föönin sai pöydälle ja pakosiiven esille.
Paljoko ajettu?
Onkos kenellekään tietoa tommosesta eneos merkkisestä öljystä? Siinä näyttäis olevan luokitukset nin T-IV kun WS öljyillekkin. http://www.eneos.us/products/eneos-transmission-fluid/eneos-eco-atf/
Btw. Mitä eroo on kdj120 ja 125 malleilla? Toinen 7 ja toinen 5 paikkanen?
125 on se pätkä 3-ovinen malli.
Cruiseri ei tykänny lämpimästä tallista. :confused: Oli nimittäin sulamassa yön yli ja aamulla ei enää kaukolukitus toiminu. Avaimella toimii normaalisti ja patterit olen vaihtanu. Avaimessa ledi välkkyy, mutta auto ei vaan reagoi. Mistähän lähtis vikaa hakemaan?
Toinen juttu on tuo kytkinpolkimen jäykkyys. Kuinka jäykkä on "normaali"? Autossa pitäis myyjän mukaan olla n. 70 tkm sitten uusitty kytkin koneremontin (uusi puolimoottori) yhteydessä. Koko autolla ajettu 251 tkm.
Elikkä mistähän sais parhaalla hinta-/laatusuhteella?
Marmorilla oli 650€ ja Ebayssä alkaen 45€... Että haitaria löytyy vähän! :D
Elikkä mistähän sais parhaalla hinta-/laatusuhteella?
Marmorilla oli 650€ ja Ebayssä alkaen 45€... Että haitaria löytyy vähän! :D
Totta jo koko akseli nivelineen???
Elikkä mistähän sais parhaalla hinta-/laatusuhteella?
Marmorilla oli 650€ ja Ebayssä alkaen 45€... Että haitaria löytyy vähän! :D
Osta orkkis järkevämpään hintaan, kokeile vaikka täältä: https://partsouq.com/en/catalog/toyota
Osta orkkis järkevämpään hintaan, kokeile vaikka täältä: https://partsouq.com/en/catalog/toyota
Kiitti vinkistä!
Nyt löytyikin netistä yksityiseltä myyjältä vetari edullisesti eli tilanne ohi tältä erää.
Kertokaapas mitäs puslia kannattais vaihdella kun ajotuntuma on kuin ajaisi madolla... nosturilla paikkoja tutkin ja mistään en rehellistä väljää löytänyt... onko näihin jäykempiä pusla sarjoja tarjolla jossakin? Tai sitten miten tuota ajotuntumaa saiai parannettua???
Kiitos.
T:J
Kertokaapas mitäs puslia kannattais vaihdella kun ajotuntuma on kuin ajaisi madolla... nosturilla paikkoja tutkin ja mistään en rehellistä väljää löytänyt... onko näihin jäykempiä pusla sarjoja tarjolla jossakin? Tai sitten miten tuota ajotuntumaa saiai parannettua???
Kiitos.
T:J
Iskarit loppu? Ja aika paljon vaikuttaa myös renkaat jos olka on terävä, hakee urista silloin voimakkaammin.
Kertokaapas mitäs puslia kannattais vaihdella kun ajotuntuma on kuin ajaisi madolla... nosturilla paikkoja tutkin ja mistään en rehellistä väljää löytänyt... onko näihin jäykempiä pusla sarjoja tarjolla jossakin? Tai sitten miten tuota ajotuntumaa saiai parannettua???
Kiitos.
T:J
Mulla jämäköity kyllä aikoinaan jonkun verran ohjaustuntuma kun uretaanipuslat laitoin...
Ylätukivarsien väljyys aiheuttaa kyllä muutenkin ohjaukseen outoja fiiliksiä ja woblaustakin. Syksyllä tuli ajeltua pari viikkoa katkenneella ylätukivarrella kun en heti huomannut... Oli tosiaan vaan vähän vaeltelevan ja huonosti palauttavan tuntuinen ohjaus. :D
Että suosittelen kyllä lämpimästi käymään kaikki etupään rinttumit n. 200tkm välein viimeistään läpi. Ainakin jos paljon soralla/maastossa ajelee...
Kiitos vastauksista.
Nyt pukkaisi seuraavaa.
Eli asensin cruiseriin webaston ja tein sen slck sivun asennusohjeen mukaan. Mutta tuli sitten pieni mutka matkaan. Eli kun aloin asentamaan lämmityslaitteen piuhoitusta niin hiomasin että kyseinen ohje on sellaiseen ohjauspaneliin jossa on lämmityslaitteelle se pieni näyttö. Mutta kun mun autossa on tuollainen iso näyttö niin siellä takana ei olekaan samat piuhoitukset kuin ohjeessa.
Kysymys.
Onko kukaan asentanut tuollaiseen isonäytölliseen webastoa ja jos on niin mihin piuhaan siellä pitää se webaston ohjaus piuha asentaa?
Jos ei kukaan ole asentanut, niin tietääkö kukaan mistä voisi löytyä kysriseen vehkeeseen sähkökaaviota josta voisin ongelman ratkaista.
Kiitos.
T:J
Olisko täs ohjeessa tarpeeks iso näyttö: http://qualityparts.de/uploads/media/Toyota_05_LandCruiser_J12_Diesel_EBV.pdf
Cruiseri ei tykänny lämpimästä tallista. :confused: Oli nimittäin sulamassa yön yli ja aamulla ei enää kaukolukitus toiminu. Avaimella toimii normaalisti ja patterit olen vaihtanu. Avaimessa ledi välkkyy, mutta auto ei vaan reagoi. Mistähän lähtis vikaa hakemaan?
Toinen juttu on tuo kytkinpolkimen jäykkyys. Kuinka jäykkä on "normaali"? Autossa pitäis myyjän mukaan olla n. 70 tkm sitten uusitty kytkin koneremontin (uusi puolimoottori) yhteydessä. Koko autolla ajettu 251 tkm.
Tähän ei vissiin kukaan osaa mitään tuumata. :confused:
Oisko jollain ohjetta, miten avaimen kauko-ohjain linkitetään kotikonstein auton kanssa yhteen? Kaikenmaailman ovien aukomista ym. olen kokeillut. :confused:
Oisko jollain ohjetta, miten avaimen kauko-ohjain linkitetään kotikonstein auton kanssa yhteen? Kaikenmaailman ovien aukomista ym. olen kokeillut. :confused:
Ohjelmointi
Milloin
* Avain lisätty tai vaihdettu.
Miten
* Kuljettajan ovi auki ja avain poistettu virtalukosta.
* Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois.
* 5 sekunnin sisällä:
* Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois.
* 40 sekunnin sisällä:
* Sulje ja avaa kuljettajan ovi kahdesti.
* Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois.
* 40 sekunnin sisällä:
* Sulje ja avaa kuljettajan ovi kahdesti.
* Sulje kuljettajan ovi.
* Aseta avain virtalukkoon.
* Kytke sytytysvirta päälle ja pois päältä kerran, jos haluat ohjelmoida uuden avainkoodin ja säilyttää alkuperäiset koodit, tai kahdesti, jos haluat ohjelmoida uuden avainkoodin ja poistaa alkuperäiset koodit.
* Poista avain.
* Järjestelmän pitäisi nyt lukita ja avata ajoneuvon lukitus, kerran tai kahdesti valitun tilan mukaan.
* Tee seuraavat painiketoimenpiteet 40 sekunnin sisällä:
* Paina ja pidä painettuna avaimen lukitus- ja avauspainikkeita samanaikaisesti.
* 3 sekunnin sisällä: Paina avaimen lukitus- tai avauspainiketta.
* Järjestelmän pitäisi nyt lukita ja avata ajoneuvon lukitus.
Onko Mannolin WS öljystä kokemuksia?
https://www.ebay.com/itm/20-1x20-Liter-Mannol-ATF-WS-Automatik-Getriebeol-mit-Auslaufhahn/272191632848?hash=item3f5fe2b5d0:g:t1QAAOSwBnVW-ngu
Onko näissä minkälaiset vuosittaiset maksut? Itsellä ei ole näistä minkäänlaista kokemusta/tietoa. Vähän tässä jo pidemmän aikaa miettinyt että pitäiskö vaihtaa tuo nykyinen Rami toitsuun. Ihan jo siitäkin syystä kun ei emännällä ole kuorma-auto korttia. Nämä ilmeisesti muutenkin kohtuu pieni vikaisia?
Kiitos vastauksista
Onko näissä minkälaiset vuosittaiset maksut? Itsellä ei ole näistä minkäänlaista kokemusta/tietoa. Vähän tässä jo pidemmän aikaa miettinyt että pitäiskö vaihtaa tuo nykyinen Rami toitsuun. Ihan jo siitäkin syystä kun ei emännällä ole kuorma-auto korttia. Nämä ilmeisesti muutenkin kohtuu pieni vikaisia?
Kiitos vastauksista
Ajoneuvovero 8-paikkaisessa 1065€/vuosi.
Halpaa kuin saippua! 👌🏻😁
Joo onkin nettiautoa selaillessa pistänyt välillä silmään.
Mites vakuutukset, d-verot sun muut?
Joo onkin nettiautoa selaillessa pistänyt välillä silmään.
Mites vakuutukset, d-verot sun muut?
Täyskaskon kanssa vakuutukset tais olla noin 400€ luokkaa vuosi, saatto olla vähän allekki.
Mulla 8-paikkasessa 2006 verot himpun alle tonnin vuodessa, sairasta.
Täyskaskon kanssa vakuutukset tais olla noin 400€ luokkaa vuosi, saatto olla vähän allekki.
Mulla 8-paikkasessa 2006 verot himpun alle tonnin vuodessa, sairasta.
Toi on kyllä. Itellä nykyisessä just sen 90€/vuosi.:D
No toi nyt onkin k-a ettei niitä nyt sinänsä voi verrata.
Mites kun noita näkyy olevan sen 8,5 ja 2 paikkasena niin miten nää vero hommat menee jos esim 2-paikkaisen muuttaa takasin 5-paikkaiseksi?
EDIT vakuutukset nyt ei kuulosta pahalta.
Nuo on sen ikäluokan vehkeitä että pakusta henkilöautoksi muuttaminen menee pelkällä muutoskatsastuksella.
Kulutus on sitten se 10+l/100km, ainakaan noita ensimmäisien vuosimallien 3.0l d4d:tä ei voi suorituskykyyn verraten mitenkään sanoa taloudelliseksi moottoriksi. Jos pelkkää matka-ajoa niin voi päästä hitusen alle 10l
Ensimmäisissä vuosimalleissa verot on pikkusen päälle tonnin /vuosi ja ~2005 eteenpäin pikkusen alle. (henkilöautona)
Ajelin loppukesästä/syksystä muutaman kuukauden j120:llä ja totesin ettei se ole minulle se "mieleinen" auto.
Pikkusen hakemista ja hommaa HDJ100. Ite ainakin tykkään enemmän tästä isosta korimallista. Tilaa on ja tässähän on jopa moottori keulalla :D
Kulutus sama vaikka on suurempi mylly. Verot pikkusen kovemmat mutta muuttuu ainakin minulla todennäköisesti pakuksi kun ei ole takapenkeille tarvetta.
Mutta jos j120:iin päätyy niin puhuvat kylillä että ne ~2005 uudemmat, eli 5vaihteiset automaatit olisi vähän taloudellisempia.
Alustaltaan molemmat mallit osaa olla uskomattoman ruosteisia.
Enpä ole 100-sarjalaisella koskaan ajanut tai ollut edes kyydissä niin en osaa sanoa mitään...
Mutta itse tosiaan tykännyt todella paljon tuosta 120:stä. 3,0 D4D kone kyllä tarjoaa mun mielestä ihan riittävät kyydit tohon ja voimalinja on tolla 4-pykäläiselläkin lootalla mun mielestä tosi sivistynyt. Toki kulutus kuulemma on vähän isompi kuin 5-pykäläisellä.
Hulluahan tää verotushomma on kyllä henkilöautomaasturi vs kevytkuorkki. Mullakin on työautona pitkä Duramax Silverado ja halvemmaksi sillä ajelu tulee vuositasolla (n. 10-15tkm/vuosi) per km kuin mitä Toitskulla (jolla tulee n. 30tkm/vuosi) vaikka viekin sen >15l/100km... :D
Toki tilanne kääntyy toisinpäin kun kilsoja alkaa tulla enemmän tuohon kuorkkiin. Ja pitäähän työautolla ajelu halvempaa ollakin... Mutta hupaisaa on se omassakin tapauksessa että työajoa ajetaan yhtälailla kyllä molemmilla autoilla.
Ohjelmointi
Milloin
* Avain lisätty tai vaihdettu.
Miten
* Kuljettajan ovi auki ja avain poistettu virtalukosta.
* Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois.
* 5 sekunnin sisällä:
* Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois.
* 40 sekunnin sisällä:
* Sulje ja avaa kuljettajan ovi kahdesti.
* Aseta avain virtalukkoon ja ota se sitten pois.
* 40 sekunnin sisällä:
* Sulje ja avaa kuljettajan ovi kahdesti.
* Sulje kuljettajan ovi.
* Aseta avain virtalukkoon.
* Kytke sytytysvirta päälle ja pois päältä kerran, jos haluat ohjelmoida uuden avainkoodin ja säilyttää alkuperäiset koodit, tai kahdesti, jos haluat ohjelmoida uuden avainkoodin ja poistaa alkuperäiset koodit.
* Poista avain.
* Järjestelmän pitäisi nyt lukita ja avata ajoneuvon lukitus, kerran tai kahdesti valitun tilan mukaan.
* Tee seuraavat painiketoimenpiteet 40 sekunnin sisällä:
* Paina ja pidä painettuna avaimen lukitus- ja avauspainikkeita samanaikaisesti.
* 3 sekunnin sisällä: Paina avaimen lukitus- tai avauspainiketta.
* Järjestelmän pitäisi nyt lukita ja avata ajoneuvon lukitus.
Tätä olen kokeillu, ei toimi. Auto ei mene ohjelmointi tilaan.
Ja sitten vinkkinä: etupyöränlaakeria ei kannatte ostaa Suomesta, ei edes Saksasta. Pietarista Skf:n laakeri ja asennus Viipurissa kustannus hieman alle 100€. Tuolla rahalla ei kyllä ite enää viitti alkaa laittamaan.. Niin ja auto oli vielä pesty.
E: ja tuulilasi maksaa asennettuna 100€ Viipurin Triplexillä (on ihan oikia hyväksynnällä). Paljoa kannata lasivakuutusta ottaa
No, kaikki ei asu rajan pinnassa ja viisuminki tarviis. 🙄
No, kaikki ei asu rajan pinnassa ja viisuminki tarviis. 🙄
Ottaa vaikka matkailun kannalta niin yhen reissun ku tekee saa viisumirahat takaisin..
Onko kokemuksia talvikiekoissa 245/70 Hakka 8:sta tai muista? Nykyiset 6mm pinnalla olevat 265/65 Hakka 7:t nousee jatkuvasti loskan pintaan ja siitä haluaisin eroon.
Itselleni vastaten: Sopiii Hakka 8 suv 245/70 110t erittäin hyvin 120:een.
Missä on jakolaatikon huohotin? Molemmat laipat vuotaa öljyä niin ajattelin jos olis huohotin tukossa.
Ostin kyllä molemmat stefat jo jos vaihtaa tarvii.
Mikä mahtaa olla momentti millä ne kardaanin laipat kiristetään?
Mikä mahtaa olla momentti millä ne kardaanin laipat kiristetään?
Olikohan jossain 300-400 Nm ja edellyttää uuden krymppiholkin käyttöä. Käytännössä vedetään vanhaan merkkiin ja se on siinä.
Olikohan jossain 300-400 Nm ja edellyttää uuden krymppiholkin käyttöä. Käytännössä vedetään vanhaan merkkiin ja se on siinä.
No eihän mun momenttiavain mee kun 240nm asti... :/
Siis holkit pitää vaihtaa stefan vaihdon yhteydessä?
Vai voiko jättää vanhan holkin?
Entä jos taltalla vaan lyö merkin akseliin ja mutteriin?
No eihän mun momenttiavain mee kun 240nm asti... :/
Siis holkit pitää vaihtaa stefan vaihdon yhteydessä?
Vai voiko jättää vanhan holkin?
Entä jos taltalla vaan lyö merkin akseliin ja mutteriin?
Siis teoriassa holkit vaihtoon ja iso momenttiavain kehiin, lisäks on olemassa joku STT pitelemään laippaa kiinni kiristyksen ajaks.
Mut siis käytännössä voi jättää vanhan, en tiedä miten paljon vaikuttaa laakerin kestoikään. Merkithän niissä jo on luonnostaan.
Koria korottaneet, onko kiinnikkeiden määrä/ pulttien pituudet/paksuudet muistissa?
Muuta etukäteen hommattavaa? Puskureille joutuu tekemään siirtopalikat, mutta nuille pärjää hitsikoneella/rälläkällä. Ohjausakseli/vaihteistojen kepit tarviiko tehä mitään?
..Reetu..
12.02.2018, 19:17
Onkos kellään tietoa mistä löytäisi takaiskareihin alapään kumit uudet? Iskarit sen verran vielä hyvässä kunnossa että ei tekisi mieli vaihtaa uusia :)
Hessu888
13.02.2018, 22:05
Onkos kellään tietoa mistä löytäisi takaiskareihin alapään kumit uudet? Iskarit sen verran vielä hyvässä kunnossa että ei tekisi mieli vaihtaa uusia :)
Eikö niitä merkkilikkeestä saa? Vanhempiin on ainakin saanut.
Prässätty ulkokooli johon vulkanoitu kumi ja sisäholkki. Miten näihin vaihdetaan järkevästi ”kumit”? Uudet iskarit kymppejä/kipale, paremmat satasen pintaan. Onko ideaa elvyttää vanhoja?
Jos budjetti tiukka, osta multa käytetyt Bilsteinit (5100), yht. 30€.
..Reetu..
14.02.2018, 08:07
Eikö niitä merkkilikkeestä saa? Vanhempiin on ainakin saanut.
Ei ainakaan paikallisesta merkkiliikkeestä löytynyt. Ja ei oo budjetti ratkaisu, lähinnä itse pohdin onko näihin sellaisia jossain tarjolla :)
Mitä iskareita suosittelisitte taakse autoon jota korotettu se 2"?
http://www.fjallasport.net/product/land-cruiser-120-gx-and-vx-33-35/
Tuommoset houkuttelis..
Olisko kiinnostusta jos tilais sarjan ja tekis/teettäis muotit niin vois jäähä hinta kohtuullisemmaksi?
Onkos muuten tossa d4d koneessa hydrauliset venttiilinnostimet vai ihan perus?
Savustuspönttö
14.04.2018, 21:22
Ootteko ostaneet tarvikkeena etupään vetareita? Onko laatueroa toyotan alkuperäisiin, jotka ovat aika kalliita?
Varosen Pappa
12.06.2018, 10:38
Tulipa siirryttyä takaisin toyotan talliin. Vielä toki on jeeppikin pihassa mutta löytyy kohta nettiautosta.
Lc 120 3,0 2005 on nyt autona ja ihan mukavat ensivaikutelmat. Ainut miinus on jarrut jotka tuntuu aika tehottomilta, mistähän laijasta alkais niitä paranteleen vai onko ominaisuus?
Toinen pikku puuha on on ilmastoinnin kompura joka pitää vaihtaa, vähän säästyis karkkirahaa jos vaihtais ite ja kävis vain aineet laittamassa liikkeessä, mutta omat riskinsä siinäki.
Ainut miinus on jarrut jotka tuntuu aika tehottomilta, mistähän laijasta alkais niitä paranteleen vai onko ominaisuus?Satulat/männät jumissa. Ominaisuus ja sitä myöten vika kun kasataan kuivana. Auki ja jarruvaseliinin kans nippuun niin pelaa taas vuosia.
Tuossa joku jutuntynkä aiheesta: https://www.koneviesti.fi/artikkelit/toyota-land-cruiserin-jarruremontti-1.148590
Varosen Pappa
14.06.2018, 18:49
Pittääpä ensviikolla aukasta jarrut.
Minkäverran muilla vie ainetta sataselle? Mulla 265-70-17 allterrainit niin 9 näyttää ajotietokone ja käsin laskemalla vähän alle kympin.
Aikalailla tuntus olevan linjassaan jos auto on ensimmäistä j120 mallisarjaa (-03-05 4v automaatti) 10l saa laskea satkulle matkapainotteisessa ajossa.
Uudemmat versiot tuosta koneesta (ja 5v automaatti) kuuluu puheitten mukaan olevan hitusen pihimpiä.
Varosen Pappa
14.06.2018, 21:25
2005 vuosimallia ja 5lovinen automaatti.
Meikällä -03 ja automaatti niin ajokompuutterin mukaan 8.5 L satasella kulutus .
Savustuspönttö
15.06.2018, 22:49
Ootteko ostaneet tarvikkeena etupään vetareita? Onko laatueroa toyotan alkuperäisiin, jotka ovat aika kalliita?
Tähän ei kellään kerrottavaa?
Ei ole kokemusta kyseisen kulkineen vetareista, mutta muihin pienempiin on vaihdeltu esim. Motonetin tarvikemallia sekä alkuperäislaatuista. Ja kyllä niissä ainakin tarvikemalli saa jäädä hyllyyn. Tuossa nopeasti googlessa katoin niin LC120 vetarien hinta haarukka 40-130€ niin siitä voi arvailla jotain, kuka lie valmistaa Toyotan vetarit?
Topi1982
18.06.2018, 19:22
Ei ole kokemusta kyseisen kulkineen vetareista, mutta muihin pienempiin on vaihdeltu esim. Motonetin tarvikemallia sekä alkuperäislaatuista. Ja kyllä niissä ainakin tarvikemalli saa jäädä hyllyyn. Tuossa nopeasti googlessa katoin niin LC120 vetarien hinta haarukka 40-130€ niin siitä voi arvailla jotain, kuka lie valmistaa Toyotan vetarit?
Mulla on, siis kokemusta! 130 ja 178 euron osista ja molemmat toistaiseksi toimii.
Varosen Pappa
21.06.2018, 17:07
Vaihoin ilmastoinnin kompuran, tekee kylmää n.2sek ja sitten ac nappi alkaa vilkkumaan kosketus näytössä.
Eikö se tunnista että kompura pyörii? Vai mikä sinkki vaivaa.
Varosen Pappa
05.07.2018, 23:35
Jarrusatulan vaihoin uuven. Nyt on jarruja riittävästi. Ainut miinus että männät karkaa niin kauas että jarrupalat kolisee kuopissa, voi sormella heiluttaa niitä. Mitä laittais lääkkeeksi?
Vaihoin ilmastoinnin kompuran, tekee kylmää n.2sek ja sitten ac nappi alkaa vilkkumaan kosketus näytössä.
Eikö se tunnista että kompura pyörii? Vai mikä sinkki vaivaa.
Mulla teki 120 tuon niin siitä oli konehuoneessa olevassa sulakerasiassa oleva ilmastoinnin rele kypsynyt . Motonetistä ostin 3 euron tarvikereleen ja sillä on menty reilu parivuotta 👍
Varosen Pappa
06.07.2018, 09:31
Kokeilin jo tuon rele homman, vaihoin sumuvalon releen kans ristiin niin ei muuttunut tilanne.
Topi1982
06.07.2018, 10:29
Imeksittekö tarpeeksi pitkään alipainetta ennen kylmäaineen täyttöä?
Varosen Pappa
06.07.2018, 11:20
Normaali 30min
Hessu888
07.07.2018, 18:24
Jarrusatulan vaihoin uuven. Nyt on jarruja riittävästi. Ainut miinus että männät karkaa niin kauas että jarrupalat kolisee kuopissa, voi sormella heiluttaa niitä. Mitä laittais lääkkeeksi?
Taitaa olla levyt ja/tai palat loppu vai onko satula väärällä mitoituksella? Yleensä uusilla levyillä ja paloilla männät täysin sisällä.
Varosen Pappa
07.07.2018, 22:31
Eikai sitä vanhoilla paloilla kehtaa kasata.
Jarrupalat kolisee kuopissa? Näinköhän tuollaisen vois kuulla? Laitoitko tappien väliin sen rautalankalenkuran joka pitää aavistuksen verran paloja erillään?
Varosen Pappa
08.07.2018, 16:16
Ei ollu mitään kiekuroita mukana. Mutta täytyy viritellä joku jousi joka ottaa välyksen pois.
Kyllä kuulee. Hiljaista vauhtia ku ajaa nii soi niinkuin ois isompikin osa irti. Ja sormilla voi heiluttaa paloja, helähtää iloisesti levyä vasten vaikka välystä alle milli.
Jahtikausi lähestyy ja tämmönen 120 ruiseri alkanut kiinnostamaan. Mitä näistä kannattaa tutkia kun on ostamassa? Ehdoton edellytys että on automaatti laatikolla ja rautajousilla. Tarkoitus ois hetimmiten korottaa ja laittaa isompaa ratasta.
Saa tarjota jos jollain moinen peli ylimääräisenä. Vaihdossa voisin tuikata tuommosen E mallin Mersun 220cdi avantgarde premium bisneksen. Vuosimalli 2013 eli facelifti mallia. Siisti ja hyvin varusteltu pirssi.
Ei ollu mitään kiekuroita mukana. Mutta täytyy viritellä joku jousi joka ottaa välyksen pois.
Kyllä kuulee. Hiljaista vauhtia ku ajaa nii soi niinkuin ois isompikin osa irti. Ja sormilla voi heiluttaa paloja, helähtää iloisesti levyä vasten vaikka välystä alle milli.
Ne kilisee myös kun tapit väljistyy... Ei haitannut mulla ainakaan ajoa. Tossa kesti muutenkin jarrupalat ihan todella kauan. Taisin kertaalleen vaan vaihtaa 210tkm aikana mitä ajoin autolla. :D
Varosen Pappa
11.07.2018, 06:28
Tämä sieltä puuttuu
http://www.4x4parts.fi/fi/tarvikkeet/15302-jarrupalojen-asennussarja-toyota-landcruiser-2400000073659.html
Jahtikausi lähestyy ja tämmönen 120 ruiseri alkanut kiinnostamaan. Mitä näistä kannattaa tutkia kun on ostamassa?
SLCK:n palstalla hyvä vinkki: Suuttimien tiivistevian löytämiseen oljynvaihdossa tehtävän öljypumpun imusiivilän tarkastamisen lisäksi tälläinen tee-se-itse testi:
Jätä auto yöksi mäkeen parkkiin nokka alas(/ylös)päin.
Tiivisteiden vuotaessa öljyä pääsee vuotamaan sylinteriin ja startissa pölläyttää savua. ( esim: https://www.youtube.com/watch?v=y75jbDk0fzU )
Löytyy myös pradopointista juttua.
Omassa ei ollut tasaisella juuri mitään pölläytystä havaittavissa, vain kun oli keula alaspäin parkissa.
1 ja 2 suutinten tiivisteet vuotaneet, imusihti jo ihan tukkeessa, täydellinen merkkihuoltohistoria(Saksa), edellisestä huollosta 9tkm.
Tuskin olisi seuraavaan öljynvaihtoon selvinnyt ilman moottorituhoa.... :roll:
Ehdoton edellytys että on automaatti laatikolla ja rautajousilla. Tarkoitus ois hetimmiten korottaa ja laittaa isompaa ratasta.
Mikä ilmajousissa vieroksuttaa?
Niin no en minä tiedä siitä alustasta mitään. Mietin vaan sitä korotusta että onko ilmajousilla vaikeampaa. Esim 3" korotus.
Topi1982
30.07.2018, 19:19
Missä tuo henkireikä kulkee sisään?
Onko kukaan perehtyny 120:n lämmityslaitteen ilmaläppien moottoreihin?
Mulla ei puhalla tuulilasille mitään jos ei erikseen napsauta huurteenpoistoa päälle. Huurteenpoisto päällä kyllä puhaltaa hyvin tuulilasille mutta muissa (normaali) asennoissa ei tuulilasille tule mitään.
Vähän samaa vikaa on sitten kun napsauttaa puhalluksen pelkästään jaloille.
Ilmaläppä liikuu eestaas n15-20sek sykleissä alaspuhalluksen ja kojelaudan ilmakanavien puhalluksen väliä.
Topi1982
31.10.2018, 16:17
Nyt on tainneet jo kaikki ohjelmoijat nostaa kädet pystyyn tämän miun 120 kohdalla. Tosin kehdelle kiinnostunemaille pitäisi vielä ecusta lähettää valokuvia myös sisä/takapuolelta, etupuolelta lähetettämäni ei kerro koko totuutta jostain nappuloista, joihin nämä proot saisi piuhat kiinni. Kuhan saan Mäyriksen pihalle ja panssarit kondikseen tuohon Pradoon teen sen kuvauksen ja lähetyksen.
Jos kuitenkin käy niin, ettei vaan pysty, tietääkö joku onko niitä Toyotan omia kapuloita vielä jostakin saatavana?
Olikos se niin että ne joissa suuttimille menee kaks johtoa on niitä jotka pystyy helpommin ohjelmoimaan?
Kertooko tuo 2 tai 4johtoinen suutin sen onko kone 163 vai 166heppanen?
Onkos muuten kukaan hommannut uutta etummaista pohjapanssaria? ja mistä/mihin hintaan?
Topi1982
31.10.2018, 17:19
Olikos se niin että ne joissa suuttimille menee kaks johtoa on niitä jotka pystyy helpommin ohjelmoimaan?
Kertooko tuo 2 tai 4johtoinen suutin sen onko kone 163 vai 166heppanen?
Onkos muuten kukaan hommannut uutta etummaista pohjapanssaria? ja mistä/mihin hintaan?
Johtoloista en tiijä mutta probleema on 163 hv ja 4-vaihteinen tomaatti, vm 2004.
Alkuperäiset panssarit on mulla kaikki irti, kun on alumiinisilla korvattu.
Miksu_90
05.11.2018, 18:39
Mikä se ois tuommoiseen J120 paras korotus, ajettavuuden ja hinta laatu suhteeltaan?
Omea, kallista terrain tameria vai mitä? Ulkomailta vai suomesta?
näistä kokemusta
http://www.4x4parts.fi/fi/jousisarjat/914-toyota-lc120-3-2400000006527.html
http://www.4x4parts.fi/fi/jousisarjat/915-lc120-3-r-bloc-2400000006534.html
Varosen Pappa
11.12.2018, 20:40
Etukartaanin lähtö jakolaatikossa vuotaa öljyä. Onko kova työ vaihtaa stefa? Mitä öljyä jakikseen?
Varosen Pappa
11.12.2018, 20:40
Tuplat
Topi1982
11.12.2018, 21:41
[QUOTE=Miksu_90;1394354]Mikä se ois tuommoiseen J120 paras korotus, ajettavuuden ja hinta laatu suhteeltaan?
Rannikon Raskas Juha Vuori 05060905. Alustasarjan myynyt ja jottain muutakin. 2 kertaa ajellu Kuolan reitit Hiipinän ympärillä. Kerran käynyt Uralin takana Aasiassa ja hännän huippuna Itä-Karjalassa pikku pyörähdyksellä, eikä ole moittimista! Suosittelen!
Topi1982
11.12.2018, 23:36
Tuplat
Pane Googleen öljysuositukset ja autos tyyppi, suattaapi löytyä öljyt.
Topi1982
11.12.2018, 23:42
Liekkö oikee reikä, mutta ainakin lähellä: https://youtu.be/IglLBUg7t3U
Mikä se ois tuommoiseen J120 paras korotus, ajettavuuden ja hinta laatu suhteeltaan?
Rannikon Raskas Juha Vuori 05060905. Alustasarjan myynyt ja jottain muutakin. 2 kertaa ajellu Kuolan reitit Hiipinän ympärillä. Kerran käynyt Uralin takana Aasiassa ja hännän huippuna Itä-Karjalassa pikku pyörähdyksellä, eikä ole moittimista! Suosittelen!
Eli OME:n setistä vissiin kyse?
Paras hinta-laatu ehkä jos hommaat Bilsteinin 5100 -iskarit ja taakse jotku 2” jouset. Etupäätä saa korotettua omilla jousillaankin 2.5” noilla iskareilla, niissä on säädettävät alalautaset. Noi sais n. 700€. FJ Cruiserin(07-09)/4Runnerin (03-09) osat käy jos jenkkimarkkinoilta tsuumaat.
Minkälainen homma on saaha mahtumaan j120 alle 255/80/17 gummit?
Tuo olisi 33" halkaisijaltaan mutta hitusen vakio 265sta kapeampi.
Minkä verran terve turbo kuuluu sisälle? Varsinkin kevyesti kiihdyttäessä vislaus kuuluu selvästi.
Minkä verran terve turbo kuuluu sisälle? Varsinkin kevyesti kiihdyttäessä vislaus kuuluu selvästi.
No ei meillä kyllä kuulu sisälle mitään.
Vuoto imupuolella?
Tuon kyllä selvästi ainakin hyvillä korvilla erottaa, jos radio ei ole päällä. Tuohon vaihettiin suuttimet pari viikkoa sitten, niin oisko jotain jääny löysälle. Täytyypä myyjäliikkeessä kävästä, kun on niin tuore hankinta.
Ei kuulu mullakaan normaaliajossa mitään. Reippaalla kaasulla kiihdyttäessä kuuluu oikein vaimea vislaus, erottaa vain jos radio on kiinni.
Kylmänä kuuluu rauhallisesti kiihdyttäessä vaimea ujellus joka loppuu kun kone lämpenee.
Edellisestä j120:stä oli turbo aivan loppu ja se vollotti pintakaasulla semmosella repivällä äänellä kun pakosiipi vastasi pesään. Se kuitenkin hiljeni kun reipaammin polki kaasua.
Minkälaisia aurauskulmia porukka on j120:ssä pitänyt?
Vähän on turhan uraherkkä tuo kampe ja tahtoo haukkoa jos tienlaidassa on lunta. Meinasin vähän perehtyä noihin kulmiin...
Oon Huomannu että renkaat vaikuttaa aika paljon. Terävä reunaiset kesärenkaat huomattavasti uraherkemmät kun talvirenkaat hkpl 8.
SALIASTAJA
19.05.2019, 10:12
Laitoin yhden uuden renkaan eteen, jossa pintaa n. 1,5 mm enemmän kuin muissa. Itsellä vähän kokemusta jatkuvasta nelivedosta. En ole huomannut vähillä kilometreillä huomattavaa eroa etu- ja takarenkaiden kulumisessa. Tietysti ajotapa (jarrun käyttö) ja kärryn veto vaikuttaa tähän. Itse vedän kärryä vähän. Menikö oikein ajatus, että eturenkaat kuluu enemmän? Kiitos jo etukäteen, jos joku jolla omakohtaista kokemusta asiasta viitsii kertoa.
Näkeekö kukaan mitään ongelmaa, että uuden halkaisija 852mm ja muissa 3mm vähemmän?
Menikö oikein ajatus, että eturenkaat kuluu enemmän?
Näkeekö kukaan mitään ongelmaa, että uuden halkaisija 852mm ja muissa 3mm vähemmän?
Omien havaintojen mukaan vas. etu kuluu eniten, eturenkaat muutenkin. Ei paljon, mutta huomaa pidemmällä aikavälillä. Omassa tapauksessa kosla on vähän takapainoinen ja rento alustaltaan = keventää reilusti keulaa ripeesti kiihdyttäessä ja luistonesto pois kytkettäessä huomaa että vasen etufillari suttaa vähän asfaltillakin vaikka keskitasauspyörästössä torsen onkin.
Tuollainen halkaisijaero ei vaikuta mihinkään.
Edit: tässä mun FJ:ssä siis sama alusta/voimansiirto kuin LC120:ssä.
SALIASTAJA
19.05.2019, 19:23
Kannattaako halkaisijaltaan 70mm pienpää vararengasta käyttää ollenkaan? Aiheuttaako keskitasauspöyrästölle jotain ongelmia? Perät ymmärtääkseni avoimia eli lyhytaikainen käyttö tuskin periin murheita aiheuttaa. Reakoiko ajonvakautus jotenkin? Kummalle akselille kannattaa pienirengas laittaa? Onko hyötyä hommata tuumaa suurempi 265/70 R17 vararengas? Tämä mahtuisi ainakin vielä auton alle.
En ole vielä uskaltanut/saanut aikaiseksi kokeilla tuota. Jospa vielä tälle kesää saisi aikaiseksi, jos kenenkään mielestä mikään ei mene rikki tai kukaan kerro jo kokeilleensa huonolla menestyksellä. Taka-akselille ajattelin ensiksi kokeilla.
Hommasin jo viidennen isomman kumin, mutta ei sitä tienpäällä heti saa vanteelle ja paikalleen.
Tere.saako 05 vm.lc120 leimattua 315/70r17 renkaita
Ei jostain syystä puhelimella toimi haku jos jossain mainittu kiitos.
Tere.saako 05 vm.lc120 leimattua 315/70r17 renkaita
Ei jostain syystä puhelimella toimi haku jos jossain mainittu kiitos.
Ei vielä, ehkä syksyllä.
villev51
25.07.2019, 09:14
Kaverin -07 120 kadotti lämmityslaitteen paneelista virrat. Tämä on automaatti-ilmastoinnilla. Paneeli on pimeänä kun laittaa auton käyntiin ja herää henkiin kun ajaa x määrän. Joskus lähtee käyntiin kun painaa napista muutaman kerran. Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?
Kiitos.
tv:Ville
Kysytääs täältäkin kun ei tuolla toyotan foorumilla kukaan mitaan vastannut:
Morjesta, muutamia aloittelijan kysymyksia koskien j120 korisesta autosta. Ekaksi vastaan että olen kokeillut hakua mutta näitä muutamaa juttua en suoraan löytänyt, eli loin uuden ketjun. Tuli kiireesti hankittu mets kauden aloitukseen tuollanen 2004 mallinen 120 toyota. Aikaisempaa kokemusta toyotista hyvin vähän ja ns maasturi toyotista ei ollenkaan. Yritin kyllä etsiä ennen ostoa mahdollista "ostajan opasta" mutta löytyi vain yleistä keskustelua. Eli nyt sitten jälkikäteen kysynkin niitä heikkoja paikkoja/ tarkastuksen? kohteita mitä tutkia ettei tule tuolla jahtireissuissa isompia yllätyksiä?( Ajolleen auto oli positiivinen yllätys, ei usommin kolise/ rämise ja automaatti vaihtaa kun ajatus). Miten esin selvitän voiko ohjelmoida vai ostaa se ns lastu?. Takarungon ja pyöränkoteloiden suojaus, onnistuuko tehdä itse ja millä aineilla?. Jos joku nyt innostuu neuvomaan niin auto tosiaan 2004 rek otteessa 120 kw automaatti. Runkokin oikeestaan vain takaa ruosteessa ja ostin( kun sain halvalla)ja kun oli kiire saada auto alle.
No on tämäkin ostat muka sen yleisimmän ja suosituimman kansanauton ni ei kukkaan ossaa eikä kehtaa vastata. No kysellään kuitenkin kun ei se tarvii kun yhden viisaa/innokkaan. Eli edelleen lc 120 kyseessä, tarvitseeko nämä korottavat kalikat jousien päälle jonkin hyväksynnän/ paperin katsastukseen? Paljonko voisi nostaa vielä vakio iskareilla?. Kun 120kw ei kerran optimointi onnistu niin onko kukaan kokeillut näitä Tehosarja "lastuja"? Toyotan liikkeellä varoittelivat että palanut näillä jopa ohjainboxseja( voisiko pitää paikkansa).
jolokkana
06.11.2019, 21:54
Tuolla firmassa ainakin näyttää onnistuvan optimointi 120kw .
http://www.nanitech.fi/optimointi.html
Topi1982
07.11.2019, 08:10
Soitin, kysyin, vastasivat ei onnistu!
Topi1982
07.11.2019, 19:35
Ei onnistu!
Topi1982
07.11.2019, 20:10
Tässä ko. mallissa ecusta puuttuu pinnit, nastat tai mitkälie joten ei saa tietokonetta kiinni.
jolokkana
07.11.2019, 20:47
Tässä ko. mallissa ecusta puuttuu pinnit, nastat tai mitkälie joten ei saa tietokonetta kiinni.
Koskeeko tämä siis kaikkia 120kw Koneita?
Topi1982
07.11.2019, 21:17
120kw 4 vaihteinen tomaatti ainakin, muista en tiedä. Mulla vm. 2004.
Voiskohan siihen vaihtaa johtosarjaa, jossa pinnit?
Topi1982
08.11.2019, 08:25
Ecu kait olis vaihdettava, jos mahdollista? Joku näistä 5-6 virittäjästä, joilta olen asiaa udellut, kertoi hommaavansa jonkun asennus "palkin" joka kiinnitetään ecuun. Ei oo asiasta mitään kuulunut.
Topi1982
14.11.2019, 22:32
Shuhahtellooko alipaineita, kun tankin korkin aukaiset? Mulla teki ja tuolla ohjeella loppui.
https://www.landcruiserclub.net/community/threads/how-to-unblock-fuel-tank-breather.123441/
Mites nuo korotuspalikat eikö kukaan oikeasti tiedä? Vai onko kaikissa korotetuissa ns oikeat korotussarjat?
Miksu_90
24.11.2019, 20:30
Fin-Turbolla joensuussa käytin oman -08 127kw ohjelmoinnissa.
Mites nuo korotuspalikat eikö kukaan oikeasti tiedä? Vai onko kaikissa korotetuissa ns oikeat korotussarjat?
Pitää olla ”ajoneuvotyyppiin soveltuvat”.
Jukolauta
12.12.2019, 21:17
Saako ajonvakautuksen kytkettyä pois päältä? Vm. 2004 cruiseri.
tasauspyörästön lukon kun kytkee niin silloin menee pois päältä.
Muita keinoja?
Saako ajonvakautuksen kytkettyä pois päältä? Vm. 2004 cruiseri.
tasauspyörästön lukon kun kytkee niin silloin menee pois päältä.
Muita keinoja?
Ei ole.
Ei ol
e.
Onhan. 2-nastainen harmaa liitin irti jarrupääsylkältä.
Onhan. 2-nastainen harmaa liitin irti jarrupääsylkältä.
Ottaako se absin vai pelkän esc:n pois?
Ottaako se absin vai pelkän esc:n pois?
Molemmat.
Onko tämä liitintemppu parempi kun että ajelee jatkuvaan ns lukot päällä? Jotkin esin jeepit kun ei suosittele ajoa pitävällä alustalla jäykkä nelikko päällä?. Tarkoittaako tuo ajoneuvoon soveltuvat että mitkä tahansa kelpaa kunhan ne on tarkoitettu lc kdj 120 autoon? Mitään todistuksia ei enää tarvita?
Onko tämä liitintemppu parempi kun että ajelee jatkuvaan ns lukot päällä? Jotkin esin jeepit kun ei suosittele ajoa pitävällä alustalla jäykkä nelikko päällä?. Tarkoittaako tuo ajoneuvoon soveltuvat että mitkä tahansa kelpaa kunhan ne on tarkoitettu lc kdj 120 autoon? Mitään todistuksia ei enää tarvita?
No ei keskilukko päällä kannata kyllä suotta ajella. Tässä kun toimii jatkuvanakin hyvin kun ei oo avoin eikä haldex. Mutta minkä takia se esc pitäis jatkuvasti pois olla? Samalla hukku absit.
Onko tämä liitintemppu parempi kun että ajelee jatkuvaan ns lukot päällä?
:confused::confused::confused::confused::confused: :confused::confused::confused::confused:
Nyt ei puhuta kyllä millään asteikolla samasta asiasta.
Juu tuo sana lukko varmaan sotkee, itse tarkoitin ettei luiston esto puuttuisi kohtuu liukkailla hankookeilla tuohon ajamiseen. Nyt ajatteva tämä keskikonsolin nappi päällä että saa vähän luistoa korjattua.
Jukolauta
17.12.2019, 21:40
Joo eli tosiaan tarkotushan tuossa miksi haluan estot pois on vain se, että välillä pääsee leikkimään. Lisäksi vituttaa yli kaiken liukkaassa liikenneympyrässä kun auto ottaa ohjat...
Eli mielellään napista pois.
Ja toi jarrupääsylinteri: harmaaseen liittimen toiseen piuhaan vaan kytkin?
Nyt olis pikanauvot tarpeen, katkesi eilen se ainut virtaavain. Ilmeisesti vielä niin että jäi siihen avaimenperään se ajonesto kun ei lähde käyntiin muuten kuin että se katkennut muoviosakin on avaimessa kiinni. Mistä uusi aihio avaimelle? Toyotalla kuulopuheiden mukaan älytön hinta ja vieläpä tilattava joka taas kestää. Sen verran selvitellyt että tämän saattaisi saada koodattua lukkoliikkeessä niin että ajonestokin toimisi mutta silti jää risa kaukosäätö kiusaksi.
Avaimen saa teetettyä suutarilla, ajoneston kopiointi on arkea, eihän niitä ole ilman ollut yli 20 vuoteen. Kaukosäädön saa opetettua kotikonstein uuteen avaimeen tai vaikka vanhaan käytettyynkin jos sattuis olemaan tarve.
Edit: ja aika hölömöläisen hommaa pelata riskillä yhdellä avaimella 😉
oojiikoo
13.01.2020, 18:20
Ite tilasin netistä uuden aihion ja siirsin "aivot" vain vanhasta siihen uuteen. Ja sitten suutarilla kävin kopiomassa vaan urituksen avaimeen. Nyt olis taas sama edessä toiseen avaimeen... :mad:
Kukin hölmöilee tavallaan, mulla ollut "paljon" autoja tähän ikkään eikä niissä ole monessakaan ollut yhtä useampia kaukosäätö avaimia enää mukana. Lukothan ei tiettenkään enää toimi kun avaimella ei varmaan koskaan käytetty, tämä särkynyt oli alkuperäinen. Näin ollen myös se autoon pääseminen kiinnostaisi varmistaa. Toyotalta sais kuitenkin tilattua kohtuu hintaa uuden avaimen valmiiksi uritettuna, mutta kun lukkoliikkeestä löytyi myös pelkät kuoret on nyt yhtä avaimen "aivoa" vailla. Netistä varsinkin ulkomailta näitä löytyisi pilvin pimein mutta taajuustietoa kun ei löydy niin menee vielä hakuammunnaksi...
appracing
24.03.2021, 11:47
Pitäis ymmärtää meidän Land Cruiserista yks juttu... Ostettiin pari viikkoa takaperin 2007 KDJ120 mökkimatkoihin ja veturiksi eikä LC oo ennestään tuttu yhtään paitsi maineeltaan. Autossa on automaattilaatikko.
Yleisesti ottaen näissä on pikkukepissä L - N - H ja keskilukolle nappi. Meillä on LL - N - HL - H eikä erikseen nappia keskilukolle. Kun LL:n tai HL:n kytkee, syttyy myös keskilukon valo.
Tän lisäksi meillä on oma kiertokytkin perälukolle. Kun se kytkee LL päällä, syttyy mittaristoon perälukon merkkivalo. Lukot vaikuttais toimivan.
Nyt sit se varsinainen kysymys! Autossa ei ole DAC nappia eikä VSC off nappia. Kun virrat kytkee ei kyseiset valot myöskään syty. Kävin antamassa oikein kunnolla monoa ja auto ei tosiaan vakauta ajoa eikä sotke hyvää sladia/sutimista luistonestolla. Voiko todella olla että tätä autoa olisi tehty ilman VSC ominaisuutta? Onko DAC ja nämä olleet optioita?
Ei tämä varsinaisesti mitään haittaa jos näin on. Päin vastoin mekaanisuus ja vapaa hapen antaminen on vaan positiivista. Mutta kun kauppa on suht tuore haluaisin jonkun varmistuksen ettei autosta löydy mitään kikkavitosta tai piiloteltua vikaa. Onko jotain boksia tai vastaavaa mistä tunnistaisin löytyykö VSC vai ei? Polttimoita ei sentään mittaristossa ole vaan ledit joten mistään sellaisen poistamisesta ei ole kysymys.
En ole kyseisen auton kanssa sen kummemmin tuttu enkä ole vielä opetellut kaikkia malleja ulkoa joten tää on ollut vähän haastava selvittää.
appracing
24.03.2021, 22:47
Joo. Se on tsekeistä myyty uutena.
SuzukiSJ
10.06.2021, 18:29
Mikä on tuo rauta,kiinnittyy takapenkin alle ja toinen pää jonnekin rengaskotelon luokse. Liekö tuo vaan pulteilla kiinni?Tsekeistä tuotu auto,on voinut olla 7-paikkanen joskus. https://aijaa.com/Iy5mZR
SALIASTAJA
10.06.2021, 19:53
Mikä on tuo rauta,kiinnittyy takapenkin alle ja toinen pää jonnekin rengaskotelon luokse. Liekö tuo vaan pulteilla kiinni?Tsekeistä tuotu auto,on voinut olla 7-paikkanen joskus. https://aijaa.com/Iy5mZR
Ei minulla 8 paikkaisessa ainakaan tuollaista ole. Näyttää joltain jälkiasennus kiinnikkeeltä?
SuzukiSJ
11.06.2021, 06:59
Ei minulla 8 paikkaisessa ainakaan tuollaista ole. Näyttää joltain jälkiasennus kiinnikkeeltä?
Joo,ei löytynyt toyotan räjäytyskuvistakaan tuota. Täytyy purkaa pois.
antti_boy
01.09.2021, 14:37
Onko täällä asenneltu TT-thermo / Qtherm tyyppisiä lämppäreitä?
Oisko asennuksista kuvia, minkä letkujen väliin ja mihin ootte molikan kiinnittäny.
Ja 127kW automaatti mallin ohjelmoiti kiinnostais. Onko kokemuksia?
https://slck.net/galleria/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2106458&g2_serialNumber=3
60lantikka
23.12.2022, 12:21
Onko miten iso ero automaatilla onko 4/5 vaihteinen?
Joku sano että ei kannata 4 vaihteista ottaa mutta ei sanonu miks
Ois 120 vähän kiikarissa
Onko tietoa löytyykö Suomesta/Euroopan nettikaupoista jostan 120-sarjalaiseen säädettävää panhard tankoa? Yritetty löytää, mutta huonolla menestyksellä.
Onko tietoa löytyykö Suomesta/Euroopan nettikaupoista jostan 120-sarjalaiseen säädettävää panhard tankoa? Yritetty löytää, mutta huonolla menestyksellä.
En tiedä, mutta mulla olisi jonkin verran alkuperäistä pidempi tehdasvalmisteinen uusi jouten.
En tiedä, mutta mulla olisi jonkin verran alkuperäistä pidempi tehdasvalmisteinen uusi jouten.
Tässä tapauksessa tarvis olla sentin lyhyempi kuin alkuperäinen, kun kannake hitsarilla mennyt hieman huti ja takarengas kuskin puolella reilusti ulompana. Jos ei löydy, niin täytyy muokata kannaketta.
Onko miten iso ero automaatilla onko 4/5 vaihteinen?
Joku sano että ei kannata 4 vaihteista ottaa mutta ei sanonu miks��
Ois 120 vähän kiikarissa
Tähän samaan asiaan liittyen (J120 tai J150 kiikarissa): Onko J120:sta tosiaan ollu myynnissä 120hv versiona ja liittyykö se just tohon että ekat versiot oli tehottomampia ja automaattikin oli vain nelivaihteinen?
Paperillahan 120hv vs 170hv ero on helvetin iso, mutta onko käytännössä?
Onko jollain tietoa, paljonko pitää maksaa veroa jos 2008 j120 2hlö pakettiautoon ruuvaa takapenkit ja muutoskatsastaa takaisin henkilöautoksi?
Onko jollain tietoa, paljonko pitää maksaa veroa jos 2008 j120 2hlö pakettiautoon ruuvaa takapenkit ja muutoskatsastaa takaisin henkilöautoksi?
Ei mitään jos se on ollut aiemmin henkilöautona Suomen rekisterissä. Jos ei, niin koko autovero menee uudelleen maksuun, sama kuin toisit ulkomailta vastaavan, paitsi että verotuksen suorittaa Traficom eikä Vero, eli tiettyjä perusvähennyksiä ei tehdä.