View Full Version : patrollin jakolaatikoista tietoo
mikkocap
21.02.2012, 14:12
Omistuksessa -88 pitkä patrolli 5 vaihteinen..
Onko noissa vanhemmissa 4 vaihteisissa sama jakoloota kuin mulla tossa viis vaihteisessa. vissiin noissa patrollin vaihteistoissa on ainakin joitakin mitta eroja ja se päällä oleva kansi on vissiin vähän erilainen...
Lähinnä kiinnostaa sisukalujen ja etukardaanin laipan yhteensopivuus.
(OK kuntoinen vaihteistopaketti irrallaan ja jakolootassa pientä sanomista niin aattelin vähän kunnostella varalootaksi.)
wr-range
21.02.2012, 19:06
kardaanin laipat on samanlaiset, mutta kardaanin pituudet on eri
korjatkaa jos olen väärässä.
kardaanien pituus ero johtuu päälaatikosta, 5-vaihteinen on jotain 10cm pidempi kuin 4-lovinen, jakotoosat on saman mittasia, pieniä eroja löytyy mut muistelisin et 5-vaihteisen päälootan perään voi kasata vanhemman 4-lovisen jakiksen ja toisin päin. eli ei mitään konkreettista eroa ole. ps. löytys yks 5-vaihteisen jakis, olis purettuna ja pestynä ylimääräsenä jos kiinnostaa...
Omistuksessa -88 pitkä patrolli 5 vaihteinen..
Onko noissa vanhemmissa 4 vaihteisissa sama jakoloota kuin mulla tossa viis vaihteisessa. vissiin noissa patrollin vaihteistoissa on ainakin joitakin mitta eroja ja se päällä oleva kansi on vissiin vähän erilainen...
Lähinnä kiinnostaa sisukalujen ja etukardaanin laipan yhteensopivuus.
(OK kuntoinen vaihteistopaketti irrallaan ja jakolootassa pientä sanomista niin aattelin vähän kunnostella varalootaksi.)
tutkailin noita sunnuntai iltana tallissa aika tarkkaan kun pitäs välityksiä niihin suunnitella.:rolleyes:
ei oo jakolaatikko sama 4 ja 5 vaihteisessa. laatikosta tuleva akseli on 2mm paksumpi ja eri spoorilla 5 vaihteisessa, myös se "välipyörän akseli" on 4mm paksumpi ja neulalaakerin ulkohehä suurempi 5 vaihteisessa. ja hammaskulmat on erilaiset pitkällä puolen,5 vaihteisessa jyrkempi kulma>vähemmän ääntää? tuon takia ainakaan kaikki sisukset ei käy toisiinsa.
kardaanin laipat noissa tuntui käyvän ristiin
mut mahdollisesti samat välitykset sais passaa pikkupuolelle,ainakin pyörien halkaisiat on samat. pitää viel tutkailla lisää.
ps: voisin ostaa 4-vaihteisen jakiksen jos halvalla löytys läheltä.;)
tarkottaako tuo ;) minua ? :D
tarkottaako tuo ;) minua ? :D
ei välttämättä, tai olishan tuo jo valmiina purettuna mun tallissa:D
minä voisin myyä paikallaan olevan ku se siellä oleva voi olla paremmassa kunnossa.
mikkocap
22.02.2012, 17:30
Joo kiitokset vaan vastauksista. Pitää varmaan katella noi osat sitten jostain 5 vaihteisesta ellei sopivan halpaa kokonaista jakista löydy. Ei viiti mitään priimaa ostaa reiluun hintaan kun jääpi sitten enemmänkin lojumaan, ja on mahdollista saada hyvä paketti pari osaa uusimalla... Ei tosiaan ois väliä että onko ees ehjä jos siitä ne vaihteensiirtäjä tangot (vai mitkä lienee) löytyy.Oishan se hyvä kuitenkin varapaketti olla jemmassa.
Ei tosiaan ois väliä että onko ees ehjä jos siitä ne vaihteensiirtäjä tangot (vai mitkä lienee) löytyy
nuo vois siirtäjän tangot vois käydä 4-vaihteisestakin.:rolleyes: mut osa hammaspyöristä ei käy hammaskulmaeron takia, jakis kyllä on samalla pulttijaolla molemmissa.
mut jos noita jakiksia haluaa kokonaisena ristiin vaihdella niin periaatteessa pitäs onnistua kun sorvailee sen päävaihteiston perään tulevan hammaspyörän tekemällä yhdistelmän noiden molempien pyöristä.
mikkocap
23.02.2012, 00:04
niin eipä mulla sinällään mitään semmosta ''pahaa'' vikaa ollutkaan tossa, että pitäs olla helpoin kun vaan vaihtaa ne tangot ja sen kardaanilaipan niin saa ihan hyvän paketin. (ja sen neulalaakerin vois uuden hankkia kun tuntuu tosiaan aika vasu olevan :D) mutta pistin ostoilmoituksen ja jos ei 5 vaihteisen osista ala kuulua niin pitää kattoo jos sais vertailtua jostain noita 4 vaihteisen osia että onko ne tangotkin sitten samanlaiset.... luulis jollakin paskana oleva jakis jossain verkonpainona lojuvan...