View Full Version : Pickupin valinta
Eli työmatkan pidentymisen takia täytyy vaihtaa hilu tuoreempaan kulkineeseen ja nyt olis parikin vaihtoehtoa tyrkyllä......Mitsu l200 vm. 97-99 tai Nissanin King Cab vm. 97-99. Nyt tarvittaisiin näistä mielipiteitä puolesta ja vastaan, plussat ja miinukset???
Ps. LN65 hilu tulee myyntiin kun saadaan uudempi kulkine tilalle...jos joku tarttee!
Eikös huhujen mukaan tuon ikäinen kingi ole moottoriltraan melkoisen löyhä?? Kokeileppa haulla, pitäisi löytyä topicceja aiheesta:) Eikö uudempi hilux tule kysymykseen?
Luin tossa muutaman topicin ja edelleen tarvitaan käytännön kokemuksia ko. autoista. Mitsussa kaiketi kansi sanoo poks jo pienillä kilometreillä mutta entäs nisun ongelmat??Tojosta pois siirtyessä lykkäänkö käteni paskaan kuinka syvälle näiden kahden merkin kanssa???
eikai tuon ikäses kingis vielä ihan löyhä kone ole, eiks ne löyhät tullu vasta 02---> :rolleyes:
mutta perus kansi vaivoja ilmenee kaikissa ikä luokissa. toisissa vaan vielä herkemmin..
Itse suosittelen Ford Rangeria tai vastaavaa Mazda B2500 -99 -> vaikka ne eivät listalla olleetkaan. Hytti on tosin melko onneton, mutta jos ei lämmintä tilaa kaipaa penkkien takana, niin se ei ole ongelma. Tai sitten kun katsoo -02 -> niin niissä on jo pidempi hytti ja kaapparimallisesti aukeavat takaovet. Itsellä oli tuollainen -99 mallin Rangeri, jossa oli mittarissa 225tkm kun myin pois. Itse ajoin sillä kolme vuotta ja 40tkm ja sinä aikana ei mitään ongelmia ilmennyt. Moottorissa on ihan hyvin vetoja ja ainetta vie melko vähän. Isompia miinuksia siitä en keksi. Varsin hyvä oli ajaa maantielläkin.
Löytyykö nyky pickupeista mistään jäykkää etuakselia?
Löytyykö nyky pickupeista mistään jäykkää etuakselia?
Land Rover Defender lienee yksi, ellei jopa ainoa tuossa ikäluokassa. Onhan Hiluxia tuolloinkin vielä tehty jäykällä etuakselilla, muttei niitä ole Suomeen tuotu sitten 80-luvun uutena.
Mitsuista jos löydät paremmin varustellun mallin, niin niissä pitäis olla kytkettävää takaperän lukkoakin vakiona.
Sitten jotain luettavaa noin yleisesti:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-nelivetoiset-avolavat
Olikohan se mitsun Magnum malli se missä olis taka-akselilla lukko??Muutenhan niissä taitaa olla perus kitkalukko?? Mitenkäs noi Rangerit, onko tossa ikäluokassa niissä se moottoriongelma kun tossa fordin huoltomiehen kanssa juttelin ja se kerto että jopa 80tkm ajettuihin rangereihin on vaihdettu koneita...
toyota4x4
19.02.2012, 13:18
Land Rover Defender lienee yksi, ellei jopa ainoa tuossa ikäluokassa. Onhan Hiluxia tuolloinkin vielä tehty jäykällä etuakselilla, muttei niitä ole Suomeen tuotu sitten 80-luvun uutena.
Sitten jotain luettavaa noin yleisesti:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-nelivetoiset-avolavat
mulla oli 91 ns. suomi auto hiluksi jäykällä etu akselilla kyllä hiluksia on valmistettu jäykällä etu akselilla 97 vuoteen asti .pitkällä lavalla ja lyhyt ohjaamo ja 4 oviset on kaikki jäykällä etu akselilla. eli on tuotu suomeen mutta myynti määrät vähäiset.
Joo niin tota. Normaalistihan nuo Nisukatkin ennen -02 on melko vahvoja pelejä. Itsellä tuollaisesta korkkas kansi, vuosi paineet vesitilaan. En jäänyt ihmettelemään, koska rupesin kyselemään Nissanin raakakannen hintaa, niin hinta oli yhtä järjetön, kun Nissanin varaosahinnoittelu kautta linjan. Kysyin hintaa kouvolan moottorikoneistamo, vai mikä se nyt oli, firman kautta ja TDi kannen hinta oli posketon, tuli halvemmaksi pistää vahinko kiertoon ja vaihtaa liikkeessä hiluksiin.
Itse suosittelen Ford Rangeria tai vastaavaa Mazda B2500 -99 -> vaikka ne eivät listalla olleetkaan. Hytti on tosin melko onneton, mutta jos ei lämmintä tilaa kaipaa penkkien takana, niin se ei ole ongelma. Tai sitten kun katsoo -02 -> niin niissä on jo pidempi hytti ja kaapparimallisesti aukeavat takaovet. Itsellä oli tuollainen -99 mallin Rangeri, jossa oli mittarissa 225tkm kun myin pois. Itse ajoin sillä kolme vuotta ja 40tkm ja sinä aikana ei mitään ongelmia ilmennyt. Moottorissa on ihan hyvin vetoja ja ainetta vie melko vähän. Isompia miinuksia siitä en keksi. Varsin hyvä oli ajaa maantielläkin.
Uudemmista, noista kaappariovisista rangereista on sen verran kokemusta että polttoaineenkulutus oli järjetön uudelle autolle (12-18 riippuen kuormasta ja kelistä). Ja ilman webastoa paleli -20 kylmemmillä keleillä. Alusta on yhtä epäsuhtainen kuin yleensäkin noissa pikkareissa, eli löysä keula ja kova perä, muuten ihan hyvä ajaa.
E: Ja samalla voisin varoittaa noista mitsuista, ei ole kovin kestäviä. Firmassa oli kaksi 200 mallia ja kaverilla Pajero sport. Kakssatkuissa laatikoita ja kytkimiä on auottu alle sadan tonnin välein, Pajen remppakulut oli 7000eur/4v/150tkm, +huollot...
Itsellä työautona -99 King Cap, eikä voi pahemmin moittia. Uudesta asti ollu samassa firmassa eikä oo isompia remontteja tarvinnu tehdä. Toissa talvena tosin piti alkuperäset akut vaihtaa... Eihän se uudenpien veronen ole tehoiltaan ja mukavuuksiltaan, mutta luotettava käyttöpeli kyllä.
jooseppi66
25.02.2012, 14:42
Täältä löytyy mitsu l200 vm 2000. Ajettu on 517tkm. kansi uusittu kerran 350tkm kohdalla. Hyvä ajaa maantiellä mutta ei mikää kauheen taloudellinen, kulutusn. 9l/100km maantieajossa. oon saanu menemään jopa 20l/100km, toki kärry perässä jossa pieni kaivinkone... Ainut vika tällä hetkellä että takaperä huutaa jonkinverran, ehkä korjaan, ehkä en. Mutta asiaan, olen tyytyväinen autoon, olen ajanut tällä n.100tkm ja mitään remonttia ei ole ollut.
Mitenkäs tollaset 2. gen. Dodge Ramit???Kulutukset tietty japseja suuremmat mutta mites muuten...ruosteongelmat jne.?Koneethan niissä taitaa kestää lähes loputtomiin?
Tarkoituksena olisi ostaa käyttikseksi Pick-Up lähinnä talvi käyttöön ja valinta apu/tiedot olisi tarpeen.
Seuraavilla kriteereillä hakemassa:
-Hintaa n.4000-10 000€
-Vuosimallia 1995 -> Uudemmat (2001 nissan)
-Takaveto ja tarvittaessa 4x4
-Alle 400tkm ajettu
-Turbodiesel manuaalina
-2 paikkainen
Näillä kriteereillä mielessä nyt pyörii Mitsu L200,Nissan Pick-up ja Toyota Hilux. Kokemuksia erityisesti näistä? Tyyppiviatkin kiinnostaa.
vm.98 kinkkukaapin alla tuli menneenä viikolla vietettyä aikaa (vaihdeaski paskana) ja ei voinut olla huomaamatta miten on runko märännyt huonoon kuntoon. Eikä nuo pellit yleensäkään näyttäneet enää mitenkään erityisen pitkäikäiseltä.
Ainakin runkoa katselisin kriittisin silmin etenkin hytin takaa ja sisäpuolisia sivuja.
Mittarissa 250 tonnii ja auto on viettänyt pääkaupunkiseudulla suurimman osan aikaansa.
Tarkoituksena olisi ostaa käyttikseksi Pick-Up lähinnä talvi käyttöön ja valinta apu/tiedot olisi tarpeen.
Seuraavilla kriteereillä hakemassa:
-Hintaa n.4000-10 000€
-Vuosimallia 1995 -> Uudemmat (2001 nissan)
-Takaveto ja tarvittaessa 4x4
-Alle 400tkm ajettu
-Turbodiesel manuaalina
-2 paikkainen
Näillä kriteereillä mielessä nyt pyörii Mitsu L200,Nissan Pick-up ja Toyota Hilux. Kokemuksia erityisesti näistä? Tyyppiviatkin kiinnostaa.
Ennenkuin ihastut johonkin ihmeen vähänajettuun ja edulliseen datsuniin niin...http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49856&highlight=nissan+pick
Samsonite
22.03.2012, 20:04
Oisko tuonikäset kuitenkin jo Nissaneita ?
Ite temmon ajot -82 P-U Datsunilla päivittäin enkä millään haluais uudempaan vaihtaa, eli päivittämään joutuu sillontällön raatoa. Kohta se jo helpottaa kun kaik on vaihettu.:eek:
Ennenkuin ihastut johonkin ihmeen vähänajettuun ja edulliseen datsuniin niin...http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49856&highlight=nissan+pick
Nämä konerikot olikin tiedossa nissanista,joten nissanissa haku rajottuu 1995-2001 välille.
Millos Hiluxin,Pick-upin ja L200 kohdalla ei enään tarvi lukkoja pyöritellä navoista manuaalisesti?
Noissa ruotsin uustuonti kingeissä on lähtökohdat vähän paremmat. Jos siis kotimaisiin vertailee. Yleensä ne on Navaroita ja kaikilla kilkkeillä sekä joissain massat pohjassa jo uudesta pitäen. Sellasta kannattaa ehkä tähyillä. Itsellä toinen menossa joista eka vammautui kolarissa. Ei siis uupunut matkalla. Ihan kelvollisia nää on ajaa ja kuljettaa romuja ympäri pitäjiä. Tämä nykyinen mun roipe on 01 double cabi ja sillä saa kiskoa 3000kg jarrullista, joten ihan plussaa siitäkin.
:)
Mitäs mieltä näistä? Onko jo sähkö lukot?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/l200/4606139
[/URL][URL]http://www.nettiauto.com/nissan/pickup/4572108 (http://www.nettiauto.com/nissan/pickup/4610952)
No nismossa näyttää olevan ainakin manuaaliset napalukot edessä, mikä on sinänsä ihan hyvä juttu. Mitsun kuvista en erota niitä ainakaan.
Siis jos niistä lukoista on kyse. Sähköisiä tasauspyörästön lukkoja ei taida kyllä olla kummassakaan noista. Tosta uudemmassa Mitsussa on jossain varustelutasossa sähkölukko perässä. Automaattiset napalukot on molemmissa ihan vakiona. Valitettavasti.
joojoomies
24.03.2012, 08:29
Mitsun L-200 Magnum 97-, löytyy ilmastointi ja sähkölukkotakana. Mun autossa on kiinteät navat eli ei mitään automaagi napalukkoja L-200 vm98 magnum.
Mitenkäs viisas raati ratkaisisi ongelman: mitsu l200, 2001, ajettu 200tkm, magnum malli vaiko ln170 hilux, 1998, ajettu 200tkm??? Käyttö 60% tieajoa(työmatkat) ja 40% tieltä poistumisia(syksyn ja talven jahtikausi)!! Ja tietysti se virittely lähtee käsistä eli kummassa on parempi aihio virittelylle....korotukset, vinssi yms?? Luulen että nissanit jäävät laskujen ulkopuolelle....
Kiitti tähän asti saaduista vastauksista!
Sellainen vehje siis hakusessa että saisi ainakin nopeen nelivedon päälle/pois ilman autosta ulos menemistä. Missä malleissa tämmöinen toteutuu? ja mistä vm alkaen?
Tuota varmaan kaikissa automaatti lukollisissa tai miten ne nyt missäkin on toteutettu eli toisissa" katkaistaan" toinen vetari sähköisesti jolloin ainoastaa tasauspyörästön pikkurattaat pyörii takavedolla ajettaessa. Ei koko etuvoimansiirto.
Näissä on kait sitten tapauskohtaisesti se nelikon kytkentä sallittu joko liikkeessä tai pysäksissä.
Nuo manuaali lukot on taas siitä hyvät että ne kun kääntää syksyllä päälle ja keväällä pois niin sitä nelikkoa voi kytkeä päälle ja pois missä vauhdissa tahansa kunhan ei ruovi kytkentä hetkellä.Ainetta menee joku desi enemmän mutta kaikki maksaa.
Arkivehkeessä ei kai ole väliä kummat siellä on. Ehkä tuo automatiikka on "helpompi" ...
Morjesta!
Oon tässä kattelut näitä lava-autoja ja osut tommonen silmään tommonen -98 mallinen Mitsubishi L200.
Mitähän kannattais tarkastaa kun käy kattomassa? Lueskelin että niissä on ollut kansivikoja niin pystyykö sitä tarkastaan jotenkin onko kansi kunnossa?
Ja onko ton vuotisessa sitä ns. "juuttuvasiipistä" ahdinta?
Kiitos jo etukäteen aattelin täältä löytyvän tietotaitoo et saisin vastauksia kysymyksiini.
Pidät manuaalinavat kiinni niin kaikissa manuaalinapalukkoisissa. Ja oikeastaan kaikissa muissakin...
Mites määräytyy pickupilla sallittu nopeus? Siis milloin pitää kinnata 80km/h....
Mites määräytyy pickupilla sallittu nopeus? Siis milloin pitää kinnata 80km/h....
Suunnilleen samalla tavalla kuin uzpeskitanilainen horoskooppi.
Eli paino versus maksettu autovero versus pickiksen käyttöönotto pvm.,suhteutettuna abs jarruihin ja kuskin airbäkkiin...
ELi kvt. (katov...u trafin sivuilta):D:D
Mites määräytyy pickupilla sallittu nopeus? Siis milloin pitää kinnata 80km/h....
Tais olla että omapaino yli 1800, ei abseja eikä kuskin airbagia niin kasikympin lätkä.
Mitenkäs viisas raati ratkaisisi ongelman: mitsu l200, 2001, ajettu 200tkm, magnum malli vaiko ln170 hilux, 1998, ajettu 200tkm??? Käyttö 60% tieajoa(työmatkat) ja 40% tieltä poistumisia(syksyn ja talven jahtikausi)!! Ja tietysti se virittely lähtee käsistä eli kummassa on parempi aihio virittelylle....korotukset, vinssi yms?? Luulen että nissanit jäävät laskujen ulkopuolelle....
Mulla oli aikonaan juurikin tuollainen Mitsu ja saman ikäine Hilukin.
Mitsulla ajoin paljon ja korottelin sen mukavaksi ja 33" mahtui allekin kun hieman avittelin. Ulkonäkö oli kyllä kohdallaan ja pidin autosta itseasiassa enemmän mitä Hilusta.
Mukavempi ajella ja kaikki jotenkin paremmin. Laatikko ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta kun vaihdoin sinne atomaattiloota öljyt, niin manuaalista tuli hiljaisempi ja vaihteet meni selvästi paremmin sisään.
Hilu oli mynädieselin virittämä ja sen kulkupuoli oli kunnossa, mutta kolhompi kampe se selvästi oli. Eli minun mielestä tienpäälle tuo Mitsu oli maukkaampi ja välillä jopa harmittaa, kun tuli myytyä se pois. Parempaa vastinetta saa samalla rahalla, tosin kun on aika hukata laite, niin Hilut helpompia myytäviä.
tekniikkamies
01.04.2012, 20:08
http://www.nettiauto.com/dodge/ram/4650420
Taisi olla tuo linkin Dodge Cumminssilla jota katselin autoliikkeen pihassa. Näyttäisi olevan reipashenkinen ruosteremppa hiekkapuhalluksen kera rungossa ja auton korin vähintään alaosan maalaus paikallaan. Ei välttämättä paha homma ronskein ottein, mutta luulisi olevan vaikutusta hintaan.
En kuitenkaan näillä hintapyynnöillä lähtenyt kauppoja hieromaan...
Joku tämän tapainenhan vois olla hyvä 3500 kilon kärryn vetoauto kun huomioi C1E kortin tarpeen.
Mikä on paras tapa kokeilla 4wd toimivuutta koeajossa?
Tänään kävin ekaa autoo kokeillemassa,mitä meinaa N alue kaaviossa?
Samsonite
15.04.2012, 08:25
Neutral = Vapaa.
Neutral = Vapaa.
Ahaa,missä tilanteissa käyttöä? Vaihteiden vaihto kepissä kyllä tiedän vapaan.
Samsonite
15.04.2012, 14:58
Tiiä häntä. Patrollissa oon lämmittäny kovilla pakkasilla lootaa laittamalla jakiksen vapaalle ja 2 silmään askista ja jättäny pyörimään samalla kun kone lämpiää.
Mites noissa jos on ulosotto, niin onko sillon käyttöä ?
Ei viitsi uutta ketjua aloittaa niin jatketaas tähän.
Pitkään olen pähkäillyt auton valintaa ja jotenki tuohon dodge ramiin se aina kallistuu siinä ois melkeenpä kaikki mitä haen. Eli vaatimukset: Automaatti, ilmastointi, turbo diesel, 5 paikkaa, neliveto ja hinnat kohtuullisia.
Paljon olen lukenut ja kuullut aiheesta mutta aina se jaksaa mietityttää.
mieluiten 12 venttiilinen mutta taka ovien puute vähän harmittaa millaista kokemusta porukalla on noista 24venttiilisistä (ei mielellään 53 lohkoa) tai commonrail koneisita mikä ois se paras vaihtoehto ja kannattaako tuoda ulkomailta vai etsiä vaan kotosuomen tarjonnasta ? Laatikotha näis kaikis paukkuu se on tiedös ja mieluiten vahvistetulla laatikolla sitte ettis.
Ja onko 12 venttiilisen ostossa väliä ottaako RH ja RE laatikolla, onko RE sähköjen kans ollu ongelmii? re ois vaan vähän mukavampi käytökseltään. ja muuttuuko RH sift kitillä samanlaiseks vai miten se menee ?
Japsi ois kova sana jos ne ois tehny vastaavia autoja :D Ja vituttaa suunnattomasti että mersulta puuttuu pickup mallisto ! Eikä viittis viel G:tä palotella vaik oisha se makee 4 ovinen pickuppi 606:lla ;)
pidemmällä pätkällä semmonen lavaGee...
ei oikein näytä niin hyvältä kun kuvittelin parempi ku ei mee pilaamaan. :D
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/printView.html?lang=en&id=161372668&pageNumber=1&isPopup=true