Kirjaudu sisään

View Full Version : 39,5" Bogger vs 42" Iroc


jonas_k
12.02.2012, 18:16
Mitä mielipiteitä löytyy?

Jos vaihdain 39,5x18x15 bogger pois ja laitan 42x14x16 iroc tilalle, tuleeko pettymys?

Käyttö olis melkein vaan metsäkäyttöön, eli tieomniaisuudet ei tarvitse laskea mukaan,

Kun tarve olis saada 16" vanteet..

ugly_hj
12.02.2012, 18:58
No maasto-ominaisuudet kyllä heikkenee, eli pettymys taitaa tulla.

veijon-esso
12.02.2012, 21:17
Mutta ei hätää, 44" bogger löytyy 16" vanteelle!

jonas_k
12.02.2012, 21:50
Mutta ei hätää, 44" bogger löytyy 16" vanteelle!

Tiedän tiedän, mutta olis tarkoitus ajaa myöskin suunnistuskisoja protoluokassa, niin ei käy 44"

Ja 39,5 bogger löytyy 16,5" vanteelle, mutta taitaa olla hankalampi löytää, varsinkin käytettyjä paketteja.

veijon-esso
12.02.2012, 21:57
Tiedän tiedän, mutta olis tarkoitus ajaa myöskin suunnistuskisoja protoluokassa, niin ei käy 44"

Ja 39,5 bogger löytyy 16,5" vanteelle, mutta taitaa olla hankalampi löytää, varsinkin käytettyjä paketteja.

16,5" vanne on sellaisenaan vaan ihan kulli, vaikka laitat beadlockit niin rengas tippuu sisälaidasta! No voihan siihen vanteeseen tehdä sen "humpin" mikä 15" ja 16" vanteissa on jo vakiona. Saako suunnistusta ajaa sitten 42" irokilla?

jonas_k
12.02.2012, 22:10
16,5" vanne on sellaisenaan vaan ihan kulli, vaikka laitat beadlockit niin rengas tippuu sisälaidasta! No voihan siihen vanteeseen tehdä sen "humpin" mikä 15" ja 16" vanteissa on jo vakiona. Saako suunnistusta ajaa sitten 42" irokilla?

Hyvä tietää, ei sitten kannattaa miettiä semmosia..

No olis tiedossa käytettyjä 42" irok, millä ajettu suunnuskisoja ainakin, en tiedä sitten...

tapsa4x4
12.02.2012, 23:01
16,5" vanne on sellaisenaan vaan ihan kulli, vaikka laitat beadlockit niin rengas tippuu sisälaidasta! No voihan siihen vanteeseen tehdä sen "humpin" mikä 15" ja 16" vanteissa on jo vakiona. Saako suunnistusta ajaa sitten 42" irokilla?

Mihin tää 16.5 vanne tieto sitten perustuu?? on myös 16.5 vanteissa humppi muttei ei kaikissa,olen omistanut 10x15 vanteetkin ilman sisäpuolen humppia.

Mulla on ainakin toiminut ihan hienosti 39x18.5x165. boggerit 16.5 H1 hummerin halkaistavilla vanteilla ei putoile eikä lipsu.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=60340

ugly_hj
12.02.2012, 23:06
kyl noissa mun 16,5 vanteissakin on humppi, ainakin 0,3 bar paineillla ihan hyvin pysyny paikoillaan kumi.

sisua45
12.02.2012, 23:17
Humppi-vanne = tubeless, eli sisärenkaaton.
Ei humppia = tube type, eli vaatii sisärenkaan.

Multa löytyy 5.5x13 vanteet ilman humppiva. :)

veijon-esso
13.02.2012, 08:12
No suurin osa 16,5" vanteista mitä on tullu vastaan on ollut humpittomia mut ehkä niitä sit löytyy myös humpilla. Hyvä niin, itekki vois semmosia tarvita. Toi H1 hummerin vanne pitäiskin toimia koska ainakin alunperin siellä on sisällä se rinkula eli vanne on tupla bead lock vanne.

Lisäks 16,5" vanteissa on se profiili jostain syystä erimuotonen joka suosii renkaan irtoamista vanteelta matalilla paineilla, jossei ole petlokkia tai hunppia. (varmaan tohonkin löytyy se poikkeus)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3387&pictureid=98961

Tossa kuvassa ei oo kumpaankaan piirretty sitä humppia juu.

jonas_k
13.02.2012, 18:47
Mutta takaisin aihseeseen:
Jos sanotan näin: Onko Iroc huono maastorengas verrattuna boggereihin?
Onko muilla kokemuksia?

sisua45
13.02.2012, 21:27
Ei Irokki oo huono maastorengas, se on vaan erilainen kuin boggeri.

Irok on hyvä rengas kalliolla, mutta mudassa huonompi. Boggeri taas toisin päin.

"The Super Swamper TSL/BOGGER is built primarily for the professional mud bogger."

veijon-esso
13.02.2012, 21:42
Ei Irokki oo huono maastorengas, se on vaan erilainen kuin boggeri.

Irok on hyvä rengas kalliolla, mutta mudassa huonompi. Boggeri taas toisin päin.

"The Super Swamper TSL/BOGGER is built primarily for the professional mud bogger."

Se paremmuus riippuu paljon minkälaisissa maastoissa ajaa, millainen ajotyyli ja millainen auto. Monesti suomalaiseen offroadiin bogger on hyvä kompromissi.

sisua45
13.02.2012, 21:48
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2162&pictureid=64338

Ameriikan kuivissa osissa Irok on mainio kummi. Kuvan auto on Kaliforniasta, kilvistä päätellen. :D:D:D

jonas_k
13.02.2012, 22:04
ymmärän että iroc on tehty pääasiassa kivikolle ja boggeri mutaan,
mutta onko pitoa ollenkaan mudassa ja märässä metsässä irocilla? vai onko ihan olematon? :)

Jani E
13.02.2012, 22:09
tossa kesällä kun kattelin kuttulandiassa kun oli autoissa boggeria, iroccia ja bitbullia niin siinäkin savikossa meni kaikki yhtä hyvin eteenpäin jos koneesta löyty puhtia tarpeeksi :)

Eskimo
13.02.2012, 23:12
ymmärän että iroc on tehty pääasiassa kivikolle ja boggeri mutaan,
mutta onko pitoa ollenkaan mudassa ja märässä metsässä irocilla? vai onko ihan olematon? :)

Ainut missä Irokki ei pärjää Boggerille on kun pitää siirtää maata renkaiden alta ja paljon.
Toki harvassa vehkeessä riittää pauhu moiseen hommaan ja harvoin sitä pitää tehä.

Sivuttaispito ihan eri maailmasta ku pökkyrällä.
Lumella hakkaa sata nolla pökkyrän.
Irokki puhdistuu paljon pienemmällä pyörinnällä. Esim. savipooli.
Ei leikkaa suota niin helposti.

Kuluneella Irokilla ei tee mitään. Pitää olla melkein täyspintanen ja kuluu maantiellä silmissä.

Pidän yleismaastorenkaana huomattavasti parempana ku pökkyrää.
Kallis ylläpidettävä kun pitää vaihtaa tiheämpään kuin pökkyrä.

kivinen
14.02.2012, 09:00
Kyllä Irokista löytyy pitoja kun aikansa lämmittää.

http://www.alanmiehet.com/kuvat/pages/109/ruskaretki_2011_06.jpg

Kai se kurassa toimii, jos siihen sais toista sataa vauhtia?

Jare
14.02.2012, 10:31
Mitä mielipiteitä löytyy?

Jos vaihdain 39,5x18x15 bogger pois ja laitan 42x14x16 iroc tilalle, tuleeko pettymys?

Käyttö olis melkein vaan metsäkäyttöön, eli tieomniaisuudet ei tarvitse laskea mukaan,

Kun tarve olis saada 16" vanteet..

Riippuu aikapaljon siitä missä ajaa ja millainen auto. Testaa ja kerro oma mielipide sen jälkeen:D

HJ60
14.02.2012, 22:47
Ainut missä Irokki ei pärjää Boggerille on kun pitää siirtää maata renkaiden alta ja paljon.
Toki harvassa vehkeessä riittää pauhu moiseen hommaan ja harvoin sitä pitää tehä.

Sivuttaispito ihan eri maailmasta ku pökkyrällä.
Lumella hakkaa sata nolla pökkyrän.
Irokki puhdistuu paljon pienemmällä pyörinnällä. Esim. savipooli.
Ei leikkaa suota niin helposti.

Kuluneella Irokilla ei tee mitään. Pitää olla melkein täyspintanen ja kuluu maantiellä silmissä.

Pidän yleismaastorenkaana huomattavasti parempana ku pökkyrää.
Kallis ylläpidettävä kun pitää vaihtaa tiheämpään kuin pökkyrä.

Enhän mie mistään mittään tiiä, eikä ainakaan oo kokemusta, mutta eikös TSL LTB pitäs olla aika hyvä kompromissi, avoimempi kuvio ku TSL, vähä IROKin tyyliin, mutta kovempi kumi ku kuivalle kalliolle tarkotetussa IROKissa.

ImacInnes
14.02.2012, 23:04
JEgoNEERissä oli 37" Boggerit ja nyt on tuliteriä 37" Irokkeja 5 kpl.

Puoliksi kulunut Boggeri painoi 37kg / kpl ja uusi Irokki 34 kg/ kpl.
Itse halusin Irokit joissa on pehmeämpi runko ja näin alhaisilla paineilla pitoa kiipeilyissä huomattavasti enemmän kuin Boggereilla. Boggerissa kun oli painetta mittarin mukaan 0.0 niin eivät juuri JEgoneerin alla litistyneet.

Toivon että Irokeilla säilyy dana 44 vakio vetarit pidempää ehjinä kun ovat kevyemmät eikä tarvitsisi niin isolla vauhdilla ajaa nousuihin paremman pidon takia.

Vaan aika näyttää kun ei jakoloota ole vielä kunnossa jotta pääsisi Irokkeja koittamaan.

Tässä Irokit juuri alle laitettuina. paineita taisi olla 2.0.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2061&pictureid=97063

Tässä vanhoilla Boggerilla. Paineita alle 1.0.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3197&pictureid=63393

t. Ismo Ämmä

veijon-esso
14.02.2012, 23:13
Boggerissa kun oli painetta mittarin mukaan 0.0 niin eivät juuri JEgoneerin alla litistyneet.


Kantsii ehkä tarkistaa toi mittari tai hommata suoraan joku tarkempi. Kyllä pokkerikin menee vannetta myöten kasaan jos painetta ei ole.

ugly_hj
14.02.2012, 23:19
koita ismo saada se jegoneeri kuntoon seuraaville ajopäiville niin voidaan testata, paikassa jossa muista tekijöistä ei ole niin paljon etua, hakkaako irokki boggerin sata-nolla lumihangessa, itse en tuohon usko niin ois kiva kokeilla, väitän myös että jokseenkin tukkeutunutkin boggeri toimii savispoorissa sivunappuloidensa ansiosta paremmin kuin avoin irokki , ei ole irokista kokemusta, mutta vakio hoojiista tuli aivan eri kulkija kun uuden pinnalla olevat tsl:t vaihtui uusiin boggereihin ja 2h ei todellakaan jaksanut putsata minkäänlaista kuviota. suohiippailua jonkin verran harrastaneena tiedän, että suolla ei suditella, mutta jos pinta antaa periksi heikkouttaan niin enpä ole muiden renkaiden nähnyt nousevan siiihen uran reunalle niin hyvin kuin boggerin tai suo ojien ylitysten sujuvan yhtä jouhevasti.

ImacInnes
14.02.2012, 23:26
Kantsii ehkä tarkistaa toi mittari tai hommata suoraan joku tarkempi. Kyllä pokkerikin menee vannetta myöten kasaan jos painetta ei ole.

Joo voihan siinä olla mittarivirhettäkin, vaan onhan Boggerissa kovasti jäykempi runko kuin Irokissa.

Laitoin Irokit tarkotuksella taakse väärin päin jotta voin noudattaa huoltokirjan ohjetta renkaiden kierättämisestä. ;)
Eli kuvittelen näin renkaiden kuluvan hitaammin ja pitävän kauemmin kun jaksaa vaihtaa niiden paikkaa vuosihuollon yhteydessä.

Hirvee hinku olisi kyllä päästä Irokkeja koittamaan, tarvii taas huomenna koittaa muistaa soittaa jakolaatikosta Porvoon suuntaan.

t. Ismo Ämmä

sampolaattori
14.02.2012, 23:45
Ainut missä Irokki ei pärjää Boggerille on kun pitää siirtää maata renkaiden alta ja paljon.
Toki harvassa vehkeessä riittää pauhu moiseen hommaan ja harvoin sitä pitää tehä.

Sivuttaispito ihan eri maailmasta ku pökkyrällä.
Lumella hakkaa sata nolla pökkyrän.
Irokki puhdistuu paljon pienemmällä pyörinnällä. Esim. savipooli.
Ei leikkaa suota niin helposti.

Kuluneella Irokilla ei tee mitään. Pitää olla melkein täyspintanen ja kuluu maantiellä silmissä.

Pidän yleismaastorenkaana huomattavasti parempana ku pökkyrää.
Kallis ylläpidettävä kun pitää vaihtaa tiheämpään kuin pökkyrä.

Ootkos kokkeillu Boggeria...

Nii minä veikkasinki, kannattaa kokkeilla ennenku rupiaa arvosteleen hirveesti... :D :D

Pauli
14.02.2012, 23:50
Puoliksi kulunut Boggeri painoi 37kg / kpl ja uusi Irokki 34 kg/ kpl.
Itse halusin Irokit joissa on pehmeämpi runko ja näin alhaisilla paineilla pitoa kiipeilyissä huomattavasti enemmän kuin Boggereilla.
Toivon että Irokeilla säilyy dana 44 vakio vetarit pidempää ehjinä kun ovat kevyemmät eikä tarvitsisi niin isolla vauhdilla ajaa nousuihin paremman pidon takia.



On se pienestä kiinni, jos 3kg/rengas tossa sun tonnikeijussa on ratkaiseva tekijä. :D

Ja mitä siihen vetareiden kestävyyteen tulee, niin vääntö/pito niitä vetareita enemmän rassaa kuin renkaan pyörintänopeus tai koko auton nopeus.

ImacInnes
14.02.2012, 23:56
On se pienestä kiinni, jos 3kg/rengas tossa sun tonnikeijussa on ratkaiseva tekijä. :D

Ja mitä siihen vetareiden kestävyyteen tulee, niin vääntö/pito niitä vetareita enemmän rassaa kuin renkaan pyörintänopeus tai koko auton nopeus.

Joo, minäkin luulin jotta painoeroa olisi ollut enemmän, vaan tällä mennään.

Minä taas ajattelen näin jotta jos ei päästä pidolla niin tarvii ottaa vauhtia ja siinähän peli helposti hypähtää ja veto päällä kun tullaaan takaisin tantereeseen niin tuloksena voi olla vetari murskaa.

t. Ismo Ämmä

sami_k
15.02.2012, 07:13
Enhän mie mistään mittään tiiä, eikä ainakaan oo kokemusta, mutta eikös TSL LTB pitäs olla aika hyvä kompromissi, avoimempi kuvio ku TSL, vähä IROKin tyyliin, mutta kovempi kumi ku kuivalle kalliolle tarkotetussa IROKissa.


mistäs tällästä rengasta (ltb) saa tollasessa koossa

veijon-esso
15.02.2012, 07:40
mistäs tällästä rengasta (ltb) saa tollasessa koossa

Tollasina kokoina sitä valmistetaan.

http://www.intercotire.com/tires.php?id=7&g=1

40x16 koko olis vissiin lähimpänä tätä topikin jupinaa. Saatavuutta pitää sit kysellä maahantuojilta.

sami_k
15.02.2012, 07:44
Tollasina kokoina sitä valmistetaan.

http://www.intercotire.com/tires.php?id=7&g=1

40x16 koko olis vissiin lähimpänä tätä topikin jupinaa. Saatavuutta pitää sit kysellä maahantuojilta.


joo lukee kyllä intercon sivuilla
mutta mistä noita saa ostaa ei ainakaan kotimaasta ja isonvedentakaakin kyselty eikä tukkureilla ollu

veijon-esso
15.02.2012, 08:10
Intercollahan on ollu toimitusvaikeuksia ja tehtaita ollu kiinni ja mitä lie melkein konkkaan menoa yms. Aina joku koko loppu kun esim piratesta selailee niin porukka kyselee jotain harvinaisempaa kokoa.. Ei kait se auta kuin venailla ja laittaa kyselyä tukkureille / suoraan intercolle?

farmari
15.02.2012, 11:08
Miksei laittaisi kerralla hyvän renkaan joka paikkaan ja Pit Bullit sinne? Löytyy pitoa joka paikkaan. Erinomainen ajaa tiellä ja kestää.

Ei Boggerin pidossa muuten ole ollut valittamista painavan auton alla, kuin se täysin olematon sivuttaispito. Lumella oli mahoton menijä. Voip olla vaikutusta auton ~5-6000 kg massallakin :D

Luke86
15.02.2012, 11:10
Miksei laittaisi kerralla hyvän renkaan joka paikkaan ja Pit Bullit sinne? Löytyy pitoa joka paikkaan. Erinomainen ajaa tiellä ja kestää.

Ei Boggerin pidossa muuten ole ollut valittamista painavan auton alla, kuin se täysin olematon sivuttaispito. Lumella oli mahoton menijä. Voip olla vaikutusta auton ~5-6000 kg massallakin :D


Tarkotatko niitä 54" vaiminkäkokosetnenytoli tuumasia boggereita? :D

baxxter
15.02.2012, 19:13
Miksei laittaisi kerralla hyvän renkaan joka paikkaan ja Pit Bullit sinne? Löytyy pitoa joka paikkaan. Erinomainen ajaa tiellä ja kestää.

Ei kai ny all-terraineja sekoteta tähän ku maastorenkaista puhutaan :)

sami_k
15.02.2012, 19:45
Miksei laittaisi kerralla hyvän renkaan joka paikkaan ja Pit Bullit sinne? Löytyy pitoa joka paikkaan. Erinomainen ajaa tiellä ja kestää.

Ei Boggerin pidossa muuten ole ollut valittamista painavan auton alla, kuin se täysin olematon sivuttaispito. Lumella oli mahoton menijä. Voip olla vaikutusta auton ~5-6000 kg massallakin :D


eikä noita pitbullejakaan tällähetkellä suomesta saa

Janex
15.02.2012, 20:19
Mielenkiintoista rengaskeskustelua... Onko arvon raati testannut ja verrannut TSL SX:ää? Ainakin harvempi kuvio kuin normi TSL:ssä, Irocissa ja LTB:ssä. Sen verran omaa kokemusta SX:stä ja Boggerista, että kadulla Boggeri mukavampi, mutta nyt puhuttiinkin maastogummeista.

pjtk
16.02.2012, 08:26
SXästä semmonen kokemus, että vaatii painavan auton, että rengas elää maastossa. Rangen painosessa piti pudottaa, noin puoleen kiloon, jotta rengas lähti elään. Ei SX sen huonompi maantiellä ollut kuin lapikas. :)

ImacInnes
16.02.2012, 22:16
Lueskelin tässä JP Magazinen rengastestiä ja ko. kumet saivat seuraavat määrät tähtiä.

BOGGER
Street 1
Sand 4
Mud 4
Heavy Rock 4
Snow 3
Ice 1

IROK
Street 1
Sand 4
Mud 4
Heavy Rock 4
Snow 4
Ice 1

Eipä siis amerikkalisten mielestä juurikaan mitään eroa kumeilla.

t. Ismo Ämmä

Patu925
18.02.2012, 17:21
Ootkos kokkeillu Boggeria...

Nii minä veikkasinki, kannattaa kokkeilla ennenku rupiaa arvosteleen hirveesti... :D :D

On kokeiltu. Nauratti niin paljo et piti ottaa viteo... Ihan tämän zätin innoittamana...

http://youtu.be/2QuZHuuJLqw :D:D

En menisi aivan ylivoimasiksi kumeiksi kehumaan. On ne muuten komeet rillat...

ugly_hj
18.02.2012, 17:48
Niin no johtuuko sitten kuskista vai autosta kun tässä kuitenkin boggerin pito riitti vaikka pari jeepiä oli hinkannut mäkee vartin verran bitbulleilla ja mud terraineilla ite oisin sitä mieltä, että rengas ratkaisi.


https://picasaweb.google.com/102070204092996478473/Kulmakorpi11Helmikuuta2012#5708321711575229746

Puuhis
18.02.2012, 18:59
Boggereista ei oo itellä omakohtaista kokemusta, mut Irocci taas tänään näytti ainakin kaverin autossa toimivan loistavasti. Omat kokemukset irocista on kesältä hoojiin alla ja siinä toimi kyllä kanssa tosi hyvin.

offroadjouni
18.02.2012, 20:56
Niin no johtuuko sitten kuskista vai autosta kun tässä kuitenkin boggerin pito riitti vaikka pari jeepiä oli hinkannut mäkee vartin verran bitbulleilla ja mud terraineilla ite oisin sitä mieltä, että rengas ratkaisi.Noo, enpä muista miten muut tuli sun jälkeen tuosta ylös, mutta enpä ihmettele jos sieltä loput tuli ajamalla kun Oka oli ensin lanannut sen 33" renkailla. Boggeri on hyvä rengas, ei siitä pääse mihinkään. Saatan joskus taas itsekin ostaa Boggerit, mutta tuskin Pitbulleista silti luovun.

Eskimo
19.02.2012, 11:34
On kokeiltu. Nauratti niin paljo et piti ottaa viteo... Ihan tämän zätin innoittamana...

http://youtu.be/2QuZHuuJLqw :D:D

En menisi aivan ylivoimasiksi kumeiksi kehumaan. On ne muuten komeet rillat...

:D :D

jonas_k
26.02.2012, 22:02
Paljon vastauksia on tullut. Pitää vissiin ostaa Irocit niin voi verrata itse ;)

veijon-esso
27.02.2012, 10:15
Oikein takavedolla sutkutti paikallaan! on se huono! :D

jonas_k
31.03.2012, 15:55
Nyt on koeajettu ensimmäinen kerta 42" iroceilla. Ainakin lumessa huonompi pitoa kun 39,5" Boggerit... :)

Aitto
03.04.2012, 14:42
Suomesta ei maasto renkaita edes saa. Lumelle tuskin Spesial trackia parempaa kuvioo löytyy koot vaan pieniä. Boggerit mitään pidä jotku belaruksen etu rinkulat käyt hakee on avara kuvio ja pintaa 4x bökkyrän verran. :D

Paavo
03.04.2012, 16:28
Suomesta ei maasto renkaita edes saa. Lumelle tuskin Spesial trackia parempaa kuvioo löytyy koot vaan pieniä. Boggerit mitään pidä jotku belaruksen etu rinkulat käyt hakee on avara kuvio ja pintaa 4x bökkyrän verran. :D

Mix niitä belaruksen renkaita ei kukaan käytä jos ovat parhaat? Aika moni ajelee esim. suunnistuskisoissa pokkereilla, eivät vissiin tiedä sitten paremmasta?

Viipo
03.04.2012, 21:58
Mix niitä belaruksen renkaita ei kukaan käytä jos ovat parhaat? Aika moni ajelee esim. suunnistuskisoissa pokkereilla, eivät vissiin tiedä sitten paremmasta?

No miksei joka valmetissa oo boggerit alla jos ne on paremmat? Onhan näitä traktorin renkaita nähty kuttulandian vehkeissä suunnistuspuolella, ja jarellakin taisi olla aikanaan traktorin kumit jossain trialikikottimessa.
Traktorin renkaissa vaan rungot on niin jäykkiä, et hankala saada elämään kevyen maastoauton alla. Talvella renkaissa ei tarvita niin paljon elämistä vaan paksussa lumessa kahlatessa pitää kuvion puhdistuvuus olla hyvä. Ja se lumensiirtokyky renkaan etupuolelta takapuolelle.
Myös traktorinrenkaiden nopeusluokat taitaa rajoittaa käyttöä maastureissa.

-MaTTi-
04.04.2012, 07:35
Talvella renkaissa ei tarvita niin paljon elämistä vaan paksussa lumessa kahlatessa pitää kuvion puhdistuvuus olla hyvä. Ja se lumensiirtokyky renkaan etupuolelta takapuolelle.


Kahlatessa joo, mutta jos meinaa yhtään lumen päällä pystyä ajamaan niin elävyys ja pieni pintapaine/iso kosketuspinta-ala olis kaikki kaikessa. Näin ainakin noissa Islannin- ja Etelänavallakäynti-vehkeissä.
http://cdn.24.co.za/files/Cms/General/d/1764/8fb2a089d2a14943b845c49486cb3c16.jpg

CJ7
04.04.2012, 10:26
Kyllä se irokillakin kura ainakin vähän siirtyy:

http://youtu.be/zXMgs-hogN0

:)

Mun mielestä Irok on hyvä yleisrengas. Toimii talvella, kesällä, kalliolla soralla. Suolla ei varmaan ihan parhaimmillaan toki.
Ohutkylkinen rengas = pehmeä = muotoutuu hyvin, mutta varsinkin koossa 42x14 on asiallinen.

39.5 on vähän sellanen "pallo" ja toki on eri pintakuviokin (pienemmät nappulat ja matalampi kuvio).