Kirjaudu sisään

View Full Version : Hintapyynnit

karisa
03.02.2012, 22:17
Olen seurannut harrastuksiini liittyen useampia palstoja joissa on myös myydään osio.
Ihmettelen kun käytetyistä pyydetään sama mitä on maksettu vuonna yks ja kaks jälkeen lumisodan. Toki hinnat ovat tippuneet ja ulkomailtakin saa tilattua tavaraa.
Miksi pyydetään niin paljon ja jätetään sitten nurkkaan seisomaan kun kukaan ei niitä sellaisella hinnalla halua :) Toki jos on maksanut renkaista joskus esim. 900€ ja ajanut niillä pari vuotta niin 500€ täytyy saada ? Englannista esim. camskilsiltä uudet vastaavat renkaa kotiovelle toimitettuna maksaisi saman.
Onko kyseessä sitten tunteista ? muistoista ?

ps. Ei niin tiukalla pipolla sit tätä :)

ärjyy70
03.02.2012, 22:30
Olen seurannut harrastuksiini liittyen useampia palstoja joissa on myös myydään osio.
Ihmettelen kun käytetyistä pyydetään sama mitä on maksettu vuonna yks ja kaks jälkeen lumisodan. Toki hinnat ovat tippuneet ja ulkomailtakin saa tilattua tavaraa.
Miksi pyydetään niin paljon ja jätetään sitten nurkkaan seisomaan kun kukaan ei niitä sellaisella hinnalla halua :) Toki jos on maksanut renkaista joskus esim. 900€ ja ajanut niillä pari vuotta niin 500€ täytyy saada ? Englannista esim. camskilsiltä uudet vastaavat renkaa kotiovelle toimitettuna maksaisi saman.
Onko kyseessä sitten tunteista ? muistoista ?

ps. Ei niin tiukalla pipolla sit tätä :)

Tavaroille alkaa kehittyä tunnearvoa ja alitajuisesti niitä ei haluta myydä :D

hazzinen
03.02.2012, 23:17
kato kaikki vaa oottelee sitä "hällä väliä, rahaa on"-ostelijaa joka hakee pihasta sopivaan kellonaikaan, lataa tinkimättä pyydetyt taalat kouraan ja painuu matkoihinsa eikä koskaan palaa. yhtään semmosta ei oo kyl ihtelle koskaan eteen tullu mutta kokeillaan ny kumminkin, kyllä se vielä joskus saattaa....

tonnisata
03.02.2012, 23:38
Lisääkö teillä jollain ostointoa jos lukee vaikka näin :" nyt myydään hintaan xx ja ei tinkijöille tai renkaanpotkijpoille, jollei mene kaupaksi niin kuskaan kaatopaikalle tai annan romu-ukolle"

tuohon tyyliin kun ilmotuksen vetäsee, niin tekis mieli laittaa vinkkii että vie vaan sinne kaatikselle tai kutu äkkiä romumies- niin kova hinku mulla ainkaan ei ole vaikka just sellasta jotain saattasin tarvitakkin :)

Lisääkö siis jollain muulla tunnetta että nyt tuo pitää saada?

axu87
04.02.2012, 01:14
Lisääkö teillä jollain ostointoa jos lukee vaikka näin :" nyt myydään hintaan xx ja ei tinkijöille tai renkaanpotkijpoille, jollei mene kaupaksi niin kuskaan kaatopaikalle tai annan romu-ukolle"

tuohon tyyliin kun ilmotuksen vetäsee, niin tekis mieli laittaa vinkkii että vie vaan sinne kaatikselle tai kutu äkkiä romumies- niin kova hinku mulla ainkaan ei ole vaikka just sellasta jotain saattasin tarvitakkin :)

Yleensä tuollaisesta ilmoituksesta huokuu se epätoivo :D ja itse oikein toivoo että joku muu laittaisi sen piikittely viestin että aja jo romuun.

Arde72
04.02.2012, 02:01
Ainahan voi pyytää mitä vain,se on eriasia kuka maksaa sen pyydetyn. Jos oikeasti haluaa luopua jostain niin kannattaa laittaa hinta sen mukaan,esim. puolet uuden hinnasta tai siitä alaspäin. Jos paljon enemmän ajattelee saavansa niin kannattaa asennoitua siihen et puhelin on aikas hiljainen,ei tarvi kovin usein vastata..

Comax
04.02.2012, 10:20
Johtuisko osittain myös laiskuudesta, ettei viititä selvittää sitä nykypäivän hintaa. Itsekkin möin tuossa crosstrainerin ja pätkäsin hintapyynnöksi 100€ kun maksoin itse aikoinaan 170€. Vaimo kävi kaupassa mistä se oli hankittu ja kertoi ystävällisesti, että uuden saa 99€, jonka jälkeen tiputin hinnan puoleen ja tavaralle löyty ostaja samana päivänä..

Heguli
04.02.2012, 10:27
En kauheasti ole tavaraa myynyt mutta oikealla hinnalla on aina mennyt kaupaksi hyvinkin nopeasti. Jostain syystä käytetyn tavaran hinnoittelu on ihmisille vaikeata. Menkää katsomaan vaikka huutonettiin käytettyjen huonekalujen hintoja, huh huh. Kai se on meille vaikeata hyväksyä, että vuosi sitten tonnilla ostetusta tavarasta saa vain pari sataa.

0ltzi
04.02.2012, 10:37
sitten on nämä jotka myyvät esimerkiksi autoa "tarjousten perusteella" jolloin ainakin mulla tulee aina mieleen että autosta halutaan vielä enemmän kun kehdataan pyytää.

jos perkele laittaa auton myyntiin siksi että haluaa siitä eroon/sen myydä ni pistäis sitten hinnan kanssa autolle sen mukaan.

sitten on näitä jotka haluavat pitää autoa myynnissä aivan huvittlun vuoksi odotellen että joku tarjoaa 4000e kiposta 6000e.

usein katon mitä uusia raatoja tälläki kylällä myydään. niin meinaako ne tosissaa että joku ostaa yksityiseltä 200 ajetun 2006 vuoden auton 3000e kallimmaalla kun mitä liikkeestä saa samanlaisen hieman vähempi ajetun..

AVRO
04.02.2012, 11:26
Ahneus, sehän se on kateuden jälkeen kantava voima. :)

Jammu
08.02.2012, 22:58
Ihte myyn kaiken alihinnalla ja ai että mua sieppaa ku olishan siitä voinu ottaa tonnin enempi!!! ;/ eipä loju romut nurkissa...

Heikki L
09.02.2012, 05:19
Persaukiset köyhät vinkuu:)

Lerssinen
09.02.2012, 19:49
Voihan sitä olla persaukinen köyhä itse kukakin mutta en minäkään välillä noita hintoja tajua :D

Loppunajetut tuumakoon kumit on edelleen ihan järkyn hintaisia :D

_Metal_
10.02.2012, 06:43
Loppunajetut tuumakoon kumit on edelleen ihan järkyn hintaisia :D

Mutta eihän niitä ole pakko ostaakkaan.

Lerssinen
10.02.2012, 07:30
Ei toki, kylläpä sen huomaa mitä ilmoja upitaan jatkuvasti ja mitkä romut sitten menee samantien :D

Murros
10.02.2012, 08:50
Parhaat uppimiset taitaa olla kolmevuotiaita :D

tonikki
10.02.2012, 09:14

Joo mielestäni tuommonen ilmoitus antaa siis sen kuvan että sillä tavaralla ei oikeasti ole arvoa kerta sen voi romulle heittää. Mutta siltikin ristiriitaisesti omistaja haluaa antaa sen kuvan että arvokas aarre on menossa romuun mikäli joku ei sitä pikaisesti myyjän haluamaan hintaan osta.
Eli ns. myyntikikka jolla halutaan antaa kuva että arvokasta tavaraa on menossa hukkaan. Mutta siltikin myyjä haluaa pysyä hinnassa tai uhkaa antaa sen "ilmaiseksi" romulle, eli miksi siis ei antaisi halvemmalla suoraan kierrätykseen eli jatkokäyttäjälle?

Reetu
10.02.2012, 09:23
Korkeat hintapyynnöt säästää tietyn ostajaryhmän häiriköinniltä...

Tarkotuksel tulee välil laitettua hintapyyntö pilviin, ni säästyy turhalta lätinältä.
Esim. melkein kaksinkertainen pyynti reaaliarvoon nähden/tarjous.
Ostaja osaa kuitenkin tarjota jos kaupat haluaa.

smgt
10.02.2012, 12:15
Korkeat hintapyynnöt säästää tietyn ostajaryhmän häiriköinniltä...

Tarkotuksel tulee välil laitettua hintapyyntö pilviin, ni säästyy turhalta lätinältä.
Esim. melkein kaksinkertainen pyynti reaaliarvoon nähden/tarjous.
Ostaja osaa kuitenkin tarjota jos kaupat haluaa.

jep. varsinkin nettiautossa kun siellä on kaikennäköstä pensalenkkaria jotka koittaa ensimmäistään isänsä ostamaa 83 ford fiestaa vaihtaa kymmenenkertaa kalliimpaan autoon.
kun luulee olevansa kunnon kauppa mies kun silloin tällöin on voittanu pelikoneesta 40€ :D