View Full Version : Pajerossa sähkövikoja
On ollut jo vuoden mutta en oo jaksanu noteerata, nyt vois olla aika ruveta katteleen vikoja. ELI, korotin korin viime talvena. Kartaanitunnelia pajotin rälläkällä että kepit sopii liikkuun ja osu rälläkkä yhteen johtonippuun. Noh, kolvasin johdot uusiksi mutta sisältä katosi melkeen kaikki muut sähköt paitsi sisätilan valot ja mittariston merkkivalot. Vakkari ei pelaa, mittariston taustavalot ja nelivedon merkkivalot ei pelaa. Ainoastaan takalukon valo pelaa. Myöskään kojelaudan merkkivalot ei pelaa, eikä takalämppäri. Sulakkeet on ehjiä ja missään ei näy päällisiä vaurioita. Mistä lähetään hakeen vikaa?
Eikö kellään ole mitään hajua mistä vikaa lähtä hakeen
tatsuni83
05.02.2012, 22:00
Kokeiles kattoa siitä johtonipusta mitä sivalsit rälläkällä että ne kaapelijatkon on varmasti kunnosa ja oikein.
Kokeiles kattoa siitä johtonipusta mitä sivalsit rälläkällä että ne kaapelijatkon on varmasti kunnosa ja oikein.
tarkastetty pari kolme kertaa, mutta voikait ne vilkasta uudestaan
Nuhapumppu
05.02.2012, 22:46
Ja katso vielä kaikki sulakkeet,mittaristosta polttimot ja olikohan sielläkin yks sulake. Muutaman kerran käynyt niin että sulake on palanut poikki sieltä sivusta että on näyttänyt ehjältä.
sulakkeet oon mitannu ja mittariston kaikki valot ehjiä
khonkonen
06.02.2012, 15:26
Onko tossa gen2 pajerossa vielä niitä johto"sulakkeita" mitä gen1 pajerossa on, eli akulta lähtee ohuempi johto joka toimii sulakkeena... Ettei ois joku niistä palanut rälläköinnin yhteydessä?
Juuso4x4
06.02.2012, 19:14
Sinähä oot sähkömies että ei kun yleismittari kätee ja tutkimaan! :cool:
Sinähä oot sähkömies että ei kun yleismittari kätee ja tutkimaan! :cool:
Oonoon mutta ei jaksais ihan kaikkia ruveta tutkaileen! Helpompi jos joku osais suuntaa antaa
NIIN ja just noita johtosulakehässäiköitä tai muuta avaruustekniikkaa haen.. Jos niitä on niin missä??
Nuhapumppu
06.02.2012, 23:01
Oonoon mutta ei jaksais ihan kaikkia ruveta tutkaileen! Helpompi jos joku osais suuntaa antaa
NIIN ja just noita johtosulakehässäiköitä tai muuta avaruustekniikkaa haen.. Jos niitä on niin missä??
Jos on niin kuskinpuolella ja konehuoneessa,siellä on kolme muttei niitä sen enempää ole.
En viittinyt uutta topicia laittaa pystyyn joten kysympä tässä.
Kuinka teillä nuo mittariston merkkivalot palavat kun virrat pistää päälle, tuossa meikän gen2:ssa öljyn ja käsijarrun merkkivalot palavat kirkkaammin kuin muut merkkivalot: akku,hehku ja nesteentaso? (Laturi on uusi)
Toinen ihmetyksen aihe on tuo hehkunmerkkivalo, se ei sammu vasta kun auton pistää käyntiin.
Joskus tästä lukeneena pajeroissa ei olis hehkunmerkkivaloa, mutta kun tämä on tuontiauto niin voi olla erilailla?
On ollut jo vuoden mutta en oo jaksanu noteerata, nyt vois olla aika ruveta katteleen vikoja. ELI, korotin korin viime talvena. Kartaanitunnelia pajotin rälläkällä että kepit sopii liikkuun ja osu rälläkkä yhteen johtonippuun. Noh, kolvasin johdot uusiksi mutta sisältä katosi melkeen kaikki muut sähköt paitsi sisätilan valot ja mittariston merkkivalot. Vakkari ei pelaa, mittariston taustavalot ja nelivedon merkkivalot ei pelaa. Ainoastaan takalukon valo pelaa. Myöskään kojelaudan merkkivalot ei pelaa, eikä takalämppäri. Sulakkeet on ehjiä ja missään ei näy päällisiä vaurioita. Mistä lähetään hakeen vikaa?
kojelaudan merkkivaloilla ei ole tekemistä kartaanitunneliin onko himmennin ehjä kokeille ohittaa himmennin. onko 4 vedon merkkivalot ohjaus laatikon kyljessä olevat liittimet kiinni varmaan samat kuin gen 1 mallissa ja olisko konehuoneessa jotain sulakkeita ? voithan viedä pitkällä johdolla suoraan akun + vetää esim takalämppärille että pyöriikö suoralla virralla sam an voit tehdä mittarivalojen himmentimelle ja mittariston varoitus valot mittarilla on + virta ja lamppujen ohjaus - eli maadotus ohjattu
kojelaudan merkkivaloilla ei ole tekemistä kartaanitunneliin onko himmennin ehjä kokeille ohittaa himmennin. onko 4 vedon merkkivalot ohjaus laatikon kyljessä olevat liittimet kiinni varmaan samat kuin gen 1 mallissa ja olisko konehuoneessa jotain sulakkeita ? voithan viedä pitkällä johdolla suoraan akun + vetää esim takalämppärille että pyöriikö suoralla virralla sam an voit tehdä mittarivalojen himmentimelle ja mittariston varoitus valot mittarilla on + virta ja lamppujen ohjaus - eli maadotus ohjattu
Lienee tuo Dectanen auto jo kunnossa kun on yli vuoden vanha topikki ;)
Sori Heikki tulokas olen enkä tajunut katsoä päivityksiä ...tekevähän oppii