View Full Version : Onko toyota hj:n rintapelleissä eroja?
autotohtori
01.02.2012, 18:35
Tarkoitan että 83 vuosimallin ja 87 vuosimallien eroja.
87 on ainakin kytkimellä oma tehostin kun vanhemmassa ei ole. kiinnostaa tietää pystyykö vanhempaan laittamaan kytkimen tehostajaa?
sitten kiinnostaisi tietää paljonko johtosarjoissa eroja turbossa ja tavallisessa ?
Löytyykö 83 mallisesta luukkua vaihdekeppien kohdalta?
Onko vanhemmassa samanlainen lattia kuin uudemmassa sopiiko penkit laittaa ilman kikkailua paikoilleen?
Jos muita eroja koreissa osia ristiin vaihtaessa niin laittakaa infoa.:D
Luukut löytyy lattiasta, mut lattioissa on eroja. Mm. apparinpenkin kiskot on vähä erilaiset, ulosoton kahva on erilainen (-83 kiinni korissa, ulosoton kytkentä vaijerilla)
-87:ssa on lukkoakselit, joten siltä osin eroja löytyy mm. reikä lattiassa, kiinnikkeitä, merkkivalojen johtoja ym.
Kojelaudan merkkivalotkin on hieman erilailla.
Kyl tuossa mun -83 hj:ssa ulosotto kytkettiin tangolla eikä vaijerilla. Liekkö näissäki sit taas jotain eroja:rolleyes:
kyl hj:ssa on rintapellissä vastamutterit valmiina tehostetun kytkimen kiinnitystä varten
Juu laitoin kanssa -84 tehostetun kytkimen niin oli miellyttävä yllätys kun pellin alta johon porasin reikää löytyikin jo vastamutteri.
autotohtori
02.02.2012, 17:53
Laittaa vanhemman mallisen koelaudan tilalle uudempi paljonko täytyy vaihdella?
Sitten kiinnostaisi tietää joutuuko vaihtamaan johtosarjan tai jotain?
Kyl tuossa mun -83 hj:ssa ulosotto kytkettiin tangolla eikä vaijerilla. Liekkö näissäki sit taas jotain eroja:rolleyes:
Tököttikö se ulosoton kepin toinen pää kiinni vaihelaatikon kyljessä, vai kardaanitunnelissa?
Vanhemmissa yleensä alunperin vaijerilla, ja ulosotto on kaksisuuntainen. Ajan kanssa se vaijeri hajoaa, helppo vaihtaa esim. pätkäksi kierretankoa. Kepin päässä merkit UNW ja W
Uudemmassa sit on se tuplalukitus, jossa pitää painaa kahta nappia kepin heiluttelua varten.
Vanhemman penkit uudempaan koriin, niin on kikkailua tiedossa:D
Kuskinpenkki: vanhemmassa korissa kiinnikkeet korkeemmalla ja leveemmällä.
Vänkärinpenkki: kuskinpuolen etukiinnitys kohdillaan, lopuille pitää tehä korokkeet(45mm).
Varmaan kannattaa pitää tekniikan mukana sen oma johtosarja. Tai sit kannataan olla yyber hyvää tietoa autosähköistä;). 87ssa on varmaan puolet enenpi johtoo ja liittimiä ku 83ssa
autotohtori
03.02.2012, 17:49
Hyvä tietää et penkkien kans tulee tekemistä ja varmasti siis kannattaa ottaa johtosarja uudemmasta mukaan.:)
Varmasti riittää iltojen ja ehkä päivienkin ajaksi kasaamista.Se on sitä kun ei keksi mitään järkevää tekemistä niin o pakko keksii heh heh.
Tököttikö se ulosoton kepin toinen pää kiinni vaihelaatikon kyljessä, vai kardaanitunnelissa?
Vanhemmissa yleensä alunperin vaijerilla, ja ulosotto on kaksisuuntainen. Ajan kanssa se vaijeri hajoaa, helppo vaihtaa esim. pätkäksi kierretankoa. Kepin päässä merkit UNW ja W
Uudemmassa sit on se tuplalukitus, jossa pitää painaa kahta nappia kepin heiluttelua varten.
Muistaakseni vaihelaatikossa oli keppi kiinni. Ja just tuommonen kahella napilla oleva keppi siinä.
BJ-40/76
03.02.2012, 23:53
Tarkoitan että 83 vuosimallin ja 87 vuosimallien eroja.
87 on ainakin kytkimellä oma tehostin kun vanhemmassa ei ole. kiinnostaa tietää pystyykö vanhempaan laittamaan kytkimen tehostajaa?
sitten kiinnostaisi tietää paljonko johtosarjoissa eroja turbossa ja tavallisessa ?
Löytyykö 83 mallisesta luukkua vaihdekeppien kohdalta?
Onko vanhemmassa samanlainen lattia kuin uudemmassa sopiiko penkit laittaa ilman kikkailua paikoilleen?
Jos muita eroja koreissa osia ristiin vaihtaessa niin laittakaa infoa.:D
Johtosarjoissa paljon eroa, suoraan ristiin ei mene ainakaan : -lataus, -sammutus, - akseleiden lukot puuttuu 60:stä, -etuvedon kytkentä yms,
-Merkkivalojen testaus vrt. lataus... olihan jo ensimmäisissä hj-61:ssä?
Jos jollain tietoa, mistä löytyy HJ-61 sähkökaavio niin saa vinkata!
Yhden puolikelvollisen löysin taannoin, ja nimenomaan tuohon vanhempaan, nyt en löytänyt edes sitä. (oli ongelmia/puutteita muistaakseni tuon joulukuusi- efektin osalta)
Siis tuo vm. -88/89 nelivalokeulaisen sähkökaavio hukassa!
ja saa vinkata vaikka yv, jos ei halua jakaa julkisesti.
autotohtori
07.02.2012, 17:46
Ilmaputkissa tai muita eroja kun vaihtaa vanhemman tilalle uudemman koelaudan?
Sitten kiinnostaisi tietää tarvitseeko vaihtaa peltinen ala osakin samalla?