View Full Version : HJ-61 murros akselin kestävyys.
Onko muilla hajonnut murros parkkki paikalla,kun kääntää ruutuun?
Onko muilla hajonnut murros parkkki paikalla,kun kääntää ruutuun?
No ei nyt noin helposti kuvittelis sen menevän. Minkä kokoset renkaat sulla on sehän vaikuttaa aika paljon kun niissä on jonkun verran enemmän pitoo kuin sirkkelinterissä.
Yleensä mennyt sillain että tulee esim. hiekkatieltä ja kääntyy 180 astetta asfaltti tielle niin takaata mennyt kun on sen verran pitoa ollu.
Mulla 35" hj61 eikä tietoakaan siitä että parkkipaikalla menis murros :eek:
Aha no varmaan vanhuuttaan hajos.
Eihän ollut jo ennestään halki, ja korkkasi siinä ratti linkussa vaan lopullisesti? Oiko ihan vakio osa tms?
Heikki L
28.01.2012, 23:09
500000 ajettu orggis murros meni parkkiksella. Paska auto ei kestä mitään:)
Sellainen se tojota on :D Särkyy jo ennen miljoonaa.
Sori vaan, mutta pakko kysyä, minkälaiset parkkipaikat teillä on ku nelivetoa tarttee?
Yleensä mennyt sillain että tulee esim. hiekkatieltä ja kääntyy 180 astetta asfaltti tielle niin takaata mennyt kun on sen verran pitoa ollu.
Ja mun on pakko kysyy et millä vehkeellä ärjyy ajelee jos murroksia napsahtelee taka-akselilta?
t.haapala
29.01.2012, 11:35
No nelipyöräohjatul tietenki :D
Ja mitä ärjyllä napsahtelee sieltä takaakselista :) ei varmaa vetoakseleita ainakaa :)
joo on huomattu että murros voi kyllä hajota hoojiissa isoilla renkailla helposti:D
Normaaliajossa ei kyllä pitäisi särkyä, mikäli suunnilleenkaan osaa autolla ajaa. Eikös ohjekirjassakin lue että perien lukon saa kytkeä vain hätätilanteessa ja ajettava ratti suorassa max 8kmh :):):)
Normaaliajossa ei kyllä pitäisi särkyä, mikäli suunnilleenkaan osaa autolla ajaa. Eikös ohjekirjassakin lue että perien lukon saa kytkeä vain hätätilanteessa ja ajettava ratti suorassa max 8kmh :):):)
lukee. ja sen lisäksi lukee myös että jos juutut auton kanssa niin kytke lukot päälle ja aja pois :D mitähä lukee crv:n ohjekirjassa :D
lukee. ja sen lisäksi lukee myös että jos juutut auton kanssa niin kytke lukot päälle ja aja pois :D mitähä lukee crv:n ohjekirjassa :D
Ota yhteys valtuutettuun Honda-huoltoon :D
Onko missään Hj mallissa ns. jatkuvaa nelivetoa (tasauspyörästöä jakiksessa)?
Kestääkö etuakseli jatkuvaa nelivedolla ajamista?
Heikki L
29.01.2012, 21:20
Ei oo ja ei kestä.
Käyttöohjekirjassakin lukee että jatkuvaa nelivetoa ei saa käyttää pitävällä alustalla!
Hdj:ssä on tasauspyärästö jo
Onkos käännön rajoittimet kunnossa/järkevissä säädöissä.
Onko HJ:n akseleissa jokin mikä ei kestä nelivedolla ajoa jos vaihtaisi jakiksen tasauspyörästölliseen.
Ei mitään erikoista mutta se tasauspyörästöllinen jakis olisi erikoinen. Toki tekemällähän saa melkein mitä tahansa...:rolleyes:
Ei alkuperäinen murros.Oma moka unohtui weto nappi päälle.
Ei mitään erikoista mutta se tasauspyörästöllinen jakis olisi erikoinen. Toki tekemällähän saa melkein mitä tahansa...:rolleyes:
Mitäs erikoista siinä olis? Onhan noita ollut iät ja ajat, vaikkakaan ei HJ:ssä.
BJ-40/76
31.01.2012, 16:57
Ei alkuperäinen murros.Oma moka unohtui weto nappi päälle.
Oliko semmonen tarvikemurros, jossa ulomman kuulauran pohjassa rasvaura?
Niitä niveliä ei kannata laittaa edes paikoillee, jos meinaa ajaa vähänkään isommilla renkailla, tai enemmän 4-veto päällä.
Ja tasauspyörästön lukoilla oleviin autoihin ei ollenkaan:eek:
sama murros minullakin niin ei kovin offtopic
eli onko nyt LJ sitte sama että ei sais ajaa neliveto päällä ? ite ajan talvella lähes aina nelikko päällä kaikkialla, 35renkailla.. hajoaa sitten varmaan minunkin tojtota.. patrolleissa ei ikinä ollu ongelmaa ajaa nelikko pääll..
taisipa mennä murros tuosta meikäläisenki hojotasta ku navat päällä työntää vänkärin puolen eturenkasta sutinna etten sanoisi jopa jumissa tai jarrussa:( saamari :( heikko se on ku ei kestäny ku 540 000 kmmää... onkohan tuo hyvä korjuu paketti mitä tuo offroadtarvike kauppaa hintaan 495€ sisältää kaiken tarvittavan...??
taisipa mennä murros tuosta meikäläisenki hojotasta ku navat päällä työntää vänkärin puolen eturenkasta sutinna etten sanoisi jopa jumissa tai jarrussa:( saamari :( heikko se on ku ei kestäny ku 540 000 kmmää... onkohan tuo hyvä korjuu paketti mitä tuo offroadtarvike kauppaa hintaan 495€ sisältää kaiken tarvittavan...??
Katseleppa ensin tamgearssilta hintoja ennen kun menet tuolta kalliilla ottamaan :) Nimittäin jos murros vain mennyt niin ei tartte vaihtaa ku vetarin stefa ja pronssiholkki, sekä tietty se murros.
kiitosta vinkistä:) otanpa neuvosta vaarin ja kysyn sieltä ensin... paha ku ei voi purkaa ennakkoon tuota akselia ku tarvii autoo joka päivä... menee vähä arvailuksi koko homma...
BJ-40/76
19.02.2012, 20:48
Katseleppa ensin tamgearssilta hintoja ennen kun menet tuolta kalliilla ottamaan :) Nimittäin jos murros vain mennyt niin ei tartte vaihtaa ku vetarin stefa ja pronssiholkki, sekä tietty se murros.
Minä en ainakaan ostais tuota pronssiholkkia tamgearsilta, ei nimittäin kestä ainakaan hdj-80:ssä, jos hio sitä väljemmäksi kuin vanha....
itsellä tuli maksamaan yhden uuden nivelen ja vetoakselin verran oppirahoja, ja niin, myös 6 kpl noita paskoja puslia, ja 1 kpl vetarin stefa yms ja pari kolme päivää askartelua:o
-> jos ei butjetti kestä ostaa toyotalta, niin jätä vaihtamatta, jos ei aivan väljä.
Nuo nivelet kestäneet, ja nuo paremmat stefat (vastaavat hdj-80 vakiona) kannattaa ostaa, hintansa arvoiset.
BJ-40/76
19.02.2012, 20:52
kiitosta vinkistä:) otanpa neuvosta vaarin ja kysyn sieltä ensin... paha ku ei voi purkaa ennakkoon tuota akselia ku tarvii autoo joka päivä... menee vähä arvailuksi koko homma...
Nimittäin tuo rikkoontunut vetonivel voi aiheuttaa semmoisen tilanteen että renkaat eivät yht` äkkiä käännykkään!
Siis ohjaus voi jumia ihan milloin vaan:mad:
-> itse en uskaltais ajaa kun pakon edessä, ja silloinkin polkupyöränopeuksia:cool:
Minä en ainakaan ostais tuota pronssiholkkia tamgearsilta, ei nimittäin kestä ainakaan hdj-80:ssä, jos hio sitä väljemmäksi kuin vanha....
itsellä tuli maksamaan yhden uuden nivelen ja vetoakselin verran oppirahoja, ja niin, myös 6 kpl noita paskoja puslia, ja 1 kpl vetarin stefa yms ja pari kolme päivää askartelua:o
-> jos ei butjetti kestä ostaa toyotalta, niin jätä vaihtamatta, jos ei aivan väljä.
Nuo nivelet kestäneet, ja nuo paremmat stefat (vastaavat hdj-80 vakiona) kannattaa ostaa, hintansa arvoiset.
joo meinasin myös tojotalta kysellä mitä maksaa ja saatavuus..mieluusti laittasin semmoset mitkä kestää ku ei viiti jatkuvasti korjailla nuita kotteroita ja saa maksaa vaikka sitte enempikin... oon tottunu siihen jotta köyhän ei kannata ostaa halapaa ja hyvää....
tai sitte voisinhan ostaa koko akselin joltain joka haluaa myyvä tai koko auton varaosiksi...
Mulla ei ainakaan ole huonoa sanottavaa tamgearssin pronssiholkista, ei ole tarvinnu hoonata ollenkaan. Vetoakselin stefa on tamgearssilla kyllä ainakin alkuperäistä parempi, -kun ostaa sen vahvistetun version!
No ei nyt noin helposti kuvittelis sen menevän. Minkä kokoset renkaat sulla on sehän vaikuttaa aika paljon kun niissä on jonkun verran enemmän pitoo kuin sirkkelinterissä.
Yleensä mennyt sillain että tulee esim. hiekkatieltä ja kääntyy 180 astetta asfaltti tielle niin takaata mennyt kun on sen verran pitoa ollu.
...No nyt kun oikeen mietin ni,
En silti tajua ku tulee hiekkatieltä ja kääntyy sen 180 astetta ni mun mielestä ollaan taas hiekkatiellä. Mutta takamurrokset on just noissa käännöksissä aina pirun lujilla.
Joo oli ihan pakko ni voi mennä hyvillämielin nukkuu.
[QUOTE=-Sakke-;853818Joo oli ihan pakko ni voi mennä hyvillämielin nukkuu.[/QUOTE]
Ookkos sää joutunu melkein kuukauden valvoon tän takia :D
Mitäs erikoista siinä olis? Onhan noita ollut iät ja ajat, vaikkakaan ei HJ:ssä.
Se HJ:hin laittaminen olikin just se pointti...;)
Kysehän oli nyt just 61:stä...
60lantikka
21.02.2012, 20:45
...No nyt kun oikeen mietin ni,
En silti tajua ku tulee hiekkatieltä ja kääntyy sen 180 astetta ni mun mielestä ollaan taas hiekkatiellä. Mutta takamurrokset on just noissa käännöksissä aina pirun lujilla.
Joo oli ihan pakko ni voi mennä hyvillämielin nukkuu.
hyvähyvä!!!!saipahan tällekki illaallle naurut
tulipa siinä murros vaihettua..rikkihän se oli niinku arvelinki, kuulat olivat tippuneet sinne kääntökammion (vai mikä se oli) pohjalle. nyt toimii taas niinku ennenkin. suht helppo homma valkoiselle miehelle ;)