Kirjaudu sisään

View Full Version : Ensimmäinen MÖNKIJÄ hakusessa!


ärjyy70
27.01.2012, 21:44
Juu tiedän että on sellainen palstakin olemassa kuin sammysatv.com, mutta kun sieltä ei saa vastauksia kysymyksiin (kokeiltu on muutamaan otteeseen)...
Mutta jos täältä löytys mönkijä ihmisiä.



...



Eli ensimmäinen mönkkäri hankinnassa. Ei oo hirveesti kokemusta noista, (mitä nyt kavereiden mönkkäreitä ihmetelly jne.) mutta tosiaan pari Landcruiseria ollut ja nyt kiinostunut ottaa mönkijän tilalle. Haen varmatoimisuutta, tehoa, käytännöllisyyttä ja nelivetoa. Hintaa sais olla noin 7000e... Sillä mönkijällä pitäs päästä kouluun, töihin, harrastuksiin ja satunnaisesti metälle eli sais olla "tilava" ja mieluiten 2 hengelle rekisteröity niin saa muijankin kyytiin...

Nonni auttakaa ny ettei paskaa hanki! Jos kertoisitte oman näkemyksen mitä tolla rahalla saa mönkijä maailmassa tai kertoisitte omia kokemuksia tossa hintaluokassa. Tieliikenne mallia ja rekisterissä tietty!

ELI laittakaas omia kokemuksia mönkijöistä tulemaan!

EDIT: päällimmäisenä ollut mielessä Polaris Sportsman. Vaikuttanut hyvältä teholtaan ja maastossa ainakin testien perusteella.

pasi1
27.01.2012, 21:56
can-am outlander 800cc,650cc,500cc noissa kaikissa v2 moottori ja luokkansa tehokkain.mulla neljäs mönkijä menossa pari hondaa ja kaksi outlander 800cc enkä vaihda merkkiä enkä moottorin kokoa.honda tai yamaha on kyllä luotettavia mutta se teho puuttuu.

¤Offi-Osku¤
27.01.2012, 22:01
Can-Amis kuulemma huollot on vähän mitä sattuu ja kestää ikuisuuden.. Itse tyytyväinen yammuun ollut mitä nyt pettynyt kun nyt sais traktorii jo liki samaa rahaa mut kun silloin ei raaskinut.. Noita pidempii ei taida olla kuin canalla?

Bj Andy
27.01.2012, 22:57
Eli siis tieliikenne vehkeestä on kyse.

No jos ostat jonkun ns. länsimerkin niin ei mene pahasti pieleen. Itellä on maasto kawa ja kulutuksesta sen verran että sillä ei ole merkitystä eli ei ainakaan omassa käytössä se ei vie juuri mitään.

Tieliikenne mönkkärit on kuristettuja eli muistaakseni 15 kilowaattisia eli ei niillä kuuhun mennä oli kuutioita mitä hyvänsä. Tosin isossa sitten sitä tehoa on enemmän kun sen vapauttaa kahleistaan.

Noita kahen istuttavia ei tainnu olla ihan joka merkillä ja hondaa ei saa tieversiona.

Mutta joo, omiaan kehuu varmaan jokainen ja essonbaarissa kuulee hurjimmat jutut...

...Ja lähes kaikki ns. länsi/japsi merkit on tehty jenkkilässä.

macro
27.01.2012, 23:05
Eikös tieliikennelaitteita ole huomattavan montaa eri sorttia.

Edittiä:

Tämmöstä löysin ku tuota ihmettelemääni asiaan pengoin, eli
-----
Mönkijöiden rekisteröintivelvollisuudesta

Ajoneuvolainsäädäntö ei tunne mönkijä-nimistä ajoneuvolajia. Jos kansanomaiselta nimeltään ”mönkijä” on EY-tyyppihyväksytty johonkin seuraavista ajoneuvoluokista, koskee ajoneuvoa sitä yleisessä tieliikenteessä käytettäessä rekisteröintivelvollisuus:
• kolmipyöräinen mopo (L2e-luokan ajoneuvo),
• kolmipyörä (L5e),
• kevyt nelipyörä (L6e) tai
• nelipyörä (L7e)

Lähde: http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterointi/rekisterointivelvollisuus
-----

Mopo ja kolmipyörä ei taida tulla kyseeseen aloittajalle. Onko kevyt nelipyörä myös aina mopo?

Entä sitten traktori mönkijä, tai perus tieliikenne vehje, miten eroavat, ovatko molemmat L7e?
Miten usein katsastukset, miten vaikuttaa edellä mainittuihin kustannuksiin juurikin vaikka diesel-koneisen osalta.

Itellä ny ei aivan ajankohtaisin asia tämä ole, mutta kiinnostaa kyllä. Googlen ensimmäiset linkit nyt ei tarjonnu kovinkaan tuoreita artikkeleita, eikä varsinkaan selkeästi/järkevästi noita eroteltuina.

MOGGI
27.01.2012, 23:27
Jos traktoria haluaa niin pollessa on paras penkki kun on
Normi mönkijä penkki jousituksella.
Kaverilla polle traktori oisko joku 500cc niin rajoittimen ohitus
Onnistui helpolla tulppaamalla yhen letkun.

tepa250d
27.01.2012, 23:33
maxsi kanaa 500 tai 650cm, on kaksi mukinen ja voi pitää matka nopeutena jo 80-100 hyvin.
hinta karvan rajoittaa koneita,mutta vähän ajettuja kyl löytyy.

sisua45
27.01.2012, 23:58
Miten noiden rengaspolitiikka menee talvisin?
Luistaako talvella paljon eli saako olla 4 veto päällä talvella?


Jos meinaat ajaa tiellä talvella paljon, ja oikein lujaakin, niin henkilöauton nastarenkaat alle. Esim 195/65R15 on tasan 25" korkea, yleinen ja halpa. Mönkijän nappularenkaat ei pidä jäällä yhtään... :eek:

Jos mulla olis laittaa 7 tonnia mönkijään, niin katselisin rinnakkain istuttavia. Ne on jo melkein auton korvikkeita. Tuulilasi olis talvella kova sana, eikä mikään vaikea toteuttaa edes.

Mulla on kiinalainen mönkijä (Odes 400 4x4) jolla metsiä koluan. ;) Edessä 25X10.00-12 ja takana 25X12.50-12 kummit. Täytyis ostaa vielä eteenkin bilteman ketjut. :D

hj
28.01.2012, 03:08
juu itellä oli polariksen Sportsman 800 efi vm.08 ja vikoja joita huomasin oli et koneen linjaus ei ollut kohdillaan (koneen etupukki heikko) söi variaattorin hihnoja
ilmanputsarin ja läppärungon välinen välikumi tippui pois paikaltaan.(ilmeni epätasaisena käyntinä)
lataus jännite tai akku huono kun vinssasi ei ottanut kierroksia vaan röpelsi (ei saatu kuntoon takuuaikana)
etumurrokset kalliit
etuperä remontti takuuseen kun joku hieno mäkijarru ei toiminu (kallis jos joutuu maksamaan ite + nelivedon kytkennässä taisi olla jotain muoviholkkeja ja tappeja)
mut muuten hyvä peli ajaa tais silloin olla markkinoitten isoin veto kyky kärrin kanssa.
käy vaan omat vanteet (jako ihmeellinen)
oikee 4x4 kun neliveto päällä joka pyörä vetää

Repro
28.01.2012, 08:06
700 Yammu, taattua Yamaha-laatua eli ei ole ollut mitään ongelmia, alkuaikojen sammahtelua lukuunottamatta joku on on korjaanunut putkistomuutoksella.
Ja ois muuten myytävänäkin!

sami_k
28.01.2012, 08:34
etuperä remontti takuuseen kun joku hieno mäkijarru ei toiminu (kallis jos joutuu maksamaan ite + nelivedon kytkennässä taisi olla jotain muoviholkkeja ja tappeja)


tälläisestä vaivasta on aikapaljon kuulunu polle käyttäjiltä

ärjyy70
28.01.2012, 11:45
Mulla on kiinalainen mönkijä (Odes 400 4x4) jolla metsiä koluan. ;) Edessä 25X10.00-12 ja takana 25X12.50-12 kummit. Täytyis ostaa vielä eteenkin bilteman ketjut. :D

Miten sulla on toiminu toi kiinalainen kun näyttäs siltä että joissain on jopa enemmän takuuta kuin ns. merkkivehkeessä??

Onko se takuu sit pelannut asiallisesti?

dexta
28.01.2012, 11:55
Eikös tieliikennelaitteita ole huomattavan montaa eri sorttia.

Edittiä:

Tämmöstä löysin ku tuota ihmettelemääni asiaan pengoin, eli
-----
Mönkijöiden rekisteröintivelvollisuudesta

Ajoneuvolainsäädäntö ei tunne mönkijä-nimistä ajoneuvolajia. Jos kansanomaiselta nimeltään ”mönkijä” on EY-tyyppihyväksytty johonkin seuraavista ajoneuvoluokista, koskee ajoneuvoa sitä yleisessä tieliikenteessä käytettäessä rekisteröintivelvollisuus:
• kolmipyöräinen mopo (L2e-luokan ajoneuvo),
• kolmipyörä (L5e),
• kevyt nelipyörä (L6e) tai
• nelipyörä (L7e)

Lähde: http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterointi/rekisterointivelvollisuus
-----

Mopo ja kolmipyörä ei taida tulla kyseeseen aloittajalle. Onko kevyt nelipyörä myös aina mopo?

Entä sitten traktori mönkijä, tai perus tieliikenne vehje, miten eroavat, ovatko molemmat L7e?
Miten usein katsastukset, miten vaikuttaa edellä mainittuihin kustannuksiin juurikin vaikka diesel-koneisen osalta.

Itellä ny ei aivan ajankohtaisin asia tämä ole, mutta kiinnostaa kyllä. Googlen ensimmäiset linkit nyt ei tarjonnu kovinkaan tuoreita artikkeleita, eikä varsinkaan selkeästi/järkevästi noita eroteltuina.

http://www.liikenneturva.fi/tietolehti/2010/limevihrea/monkija2.php

Mönkijöitä riittää neljään eri luokkaan. Tuolta näät erot.

L7e luokan koneet katsastetaan samanlailla kuin autotkin. L7e luokan konetta ei dieselinä löydy.

ärjyy70
28.01.2012, 12:09
700 Yammu, taattua Yamaha-laatua eli ei ole ollut mitään ongelmia, alkuaikojen sammahtelua lukuunottamatta joku on on korjaanunut putkistomuutoksella.
Ja ois muuten myytävänäkin!

Tuo pidetään mielessä ;)

EDIT: se sais kuitenkin olla tieliikennemönkijä... :D

ärjyy70
28.01.2012, 12:14
Mitäs porukka on mieltä Arctic Cat 500 4x4. Kokemuksia?

yypy
28.01.2012, 19:17
Meillä on 2004 450cc Yamaha Kodiak. Todella vähällä huollolla ja erittäin rankalla metsäajolla kestänyt 2500km. Mitään ei ole koskaan mennyt rikki. Tehoa tai painoahan ei mitenkään liika ole, mutta kyllä tuollakin Magnum Busteria kärryssä on vedelty.

grandi
28.01.2012, 23:22
tälläisestä vaivasta on aikapaljon kuulunu polle käyttäjiltä

Itellä sportmän 800 cc 08. Alussa 100h välein vaihdettiin takuuseen etuperä. Toisen perän jälkeen huomattiin et olen ajanu mäkijarru päällä. Eli käyttäjässä vika. Sen jälkeen kun opin käyttämään kampetta niin ei muita vikoja. Sen kuulu pollesta et varaosia joutuu odottamaan...Itellä toinen polle menossa ja tyytyväinen ollut, neliveto todella hyvä..päällä silloin kun sitä oikeesti tarvii..800 ehkä maastoon turhan painava kampe, Pienempi kampe kohtuu renkailla ajaa saman asian. 800 nen liikenteessä todella mukava kun vaan sliksit alla, pisin reissu 1000km, syksylle taas maastonakit alle ja mettään...monikäyttöinen peli.

hoojii
29.01.2012, 11:04
Itsellä Can-Am 650 Outlander 2007 tieliikennemönkiä ja ei valittamista. voimaa löytyy riittävästi ja lumityötkin käy kätevästi auralla ja vinssillä. suosittelen canaa...

Samick
29.01.2012, 11:29
Kokemuksia

Honda 420:
+pieni ja kevyt käsitellä
+laatu
-tehoton
-etuperän "lukko"

Polaris 800
+Mukava ajaa metsässä
-Rikki aina jostain
-Rikki
-Tehoton jos vrt esim 650 canaa

Can am rene 800
+Hyvä monenlaisessa ajossa
+Ei vikoja
-Kova jousitus

Can am 650 traktori
+Teho
+Varusteet
+Can amin laatu (ei suurempia vikoja)
- Ison kokoinen (mutta eikös isonkanssa pärjää aina ;)


Eli suosittelen Can amia, Polariskin on hyvä jos ei olis niin vikaherkkä, Hondakin on hyvä, mutta laitteet ei mielestäni ole tämänpäivän kehityksessä pysyneet mukana.
Muitakin merkkejä varmaan yamaha ja cattikin on hyviä pelejä, ei ole vaan kokemusta.

Bj Andy
29.01.2012, 12:05
Itellä sportmän 800 cc 08. Alussa 100h välein vaihdettiin takuuseen etuperä. Toisen perän jälkeen huomattiin et olen ajanu mäkijarru päällä. Eli käyttäjässä vika. Sen jälkeen kun opin käyttämään kampetta niin ei muita vikoja. Sen kuulu pollesta et varaosia joutuu odottamaan...Itellä toinen polle menossa ja tyytyväinen ollut, neliveto todella hyvä..päällä silloin kun sitä oikeesti tarvii..800 ehkä maastoon turhan painava kampe, Pienempi kampe kohtuu renkailla ajaa saman asian. 800 nen liikenteessä todella mukava kun vaan sliksit alla, pisin reissu 1000km, syksylle taas maastonakit alle ja mettään...monikäyttöinen peli.

Mikä hemmetin mäkijarru ja miten se voi särkeä sen etuperän? :eek::eek:

dexta
29.01.2012, 12:31
Mikä hemmetin mäkijarru ja miten se voi särkeä sen etuperän? :eek::eek:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?f=12&t=12085&start=0

Jarrusta puhetta

ärjyy70
29.01.2012, 12:58
Vähän tuntuis siltä että mitä uudempi/enemmän ominaisuuksinen vehje niin sitä enemmän "vikoja" eli esim. mäkijarru, ohjaustehostin jne. :D

_Metal_
29.01.2012, 13:00
Itellä -08 pollen 500efi traktori.
Nyt 160h mittarissa ja 4 ylimääräistä huolto kertaa on ollu esim. juurikin tuo etuperän mäkijarru homma. Mukava ajaa ja kaikin puolin ajopuoleen tyytyväinen. Muuten perus paskaa jenkki laatua. Jos nyt ostaisin tulisi yamaha.

grandi
29.01.2012, 14:30
Mikä hemmetin mäkijarru ja miten se voi särkeä sen etuperän? :eek::eek:

Mäkijarru tarkoitettu esim. kuorma päällä vaaraa ajettaessa. Laitetaan mäkijarru kytkimestä päälle, Sähköinen hydraulipumppu käynnisyy ja alkaa hydraulisesti jarruttamaan (näin muistelen huoltomiehen kertoneen), näin ei tarvi polkea jarrua kokoajan. Tämän kun jättää sitten tasaiasella ajolla päälle niin polttaa levypinnat piloille. Alkuperäisessä perässä muistaakseni 1.5dl:n öljytilavuus joten ei ole tarkoitettu kuin hetkelliseen käyttöön jotta ei lämpene liikaa.

Bj Andy
29.01.2012, 17:12
Ok. Eli taas yksi tarpeeton särkyvä lisä ominaisuus jonka voi korvata ajamalla etuveto kytkettynä.

Tuo oma 40000 km ajettu kawa on kyllä siitä hyvä että siiinä ei ole noita "ominaisuuksia" eli tönkköneliveto eikä muuta. Paitsi kitkalukko edessä joka ei tietenkään enää toimi.

FreeDOOM
01.02.2012, 20:52
No laitetaanpa oma mielipide tännekin:

Itellä on tollanen lelu 300 sportsman -07. Mutta vaikka se on pieni ja mopo niin mahtuu paremmin puitten välistä kun isommat, kulutus aika pieni ja kestäny mun käytössä ihan ilman mitään ongelmia. Ja pienen koon ansiosta jos sillä onnistuiskin jäämään kiinni johonkin niin sen jaksaa jotenkuten vetää vaikka käsin poijes.
Maavaraa siinä nyt ei oo mikään kehuttava asia orkkis rinkuloilla ainakaan.

Että ääni Sportsmanille..Ja olishan noita vähän isompiakin Polleja. Hinta taitaa vaan olla tuplasti......Ainakin.....

Muutenkin mitä nyt kuullu niin pollessa toimiva 4wd(ainahan sitä pitää omaa merkkiä kehuskella)
Serkulla ollu Linhai 360? 6 vuotta ja ainut ongelma ollu mittaristo menny 2 kertaa takuusen. Mutta sekin ilman mitään kummempaa tappelemista.

pt.
01.02.2012, 21:15
Mikäli tuolla laitteella ajetaan pääsääntöisesti ei-mudakossa ja mennään katurenkailla, niin melkoisen moni vika jää pois.

Itsellä on 800 Sportsman ja ajamalla rikkoontunutta ei ole (muovien lisäksi) oikeastaan muuta.

Etuperä vaihdettiin jo uutena uudeksi, kun tehtaalta jäänyt amerikan toleranssit, eikä meinannut kytkeä.

Alapallo meni uusiksi, kun tuon samaisen remontin yhteydessä oli merkkiliike unohtanut alapallon suojakumin pois.. Väljyyttä tuli melkoisesti, kun kaikki "kakka" siellä hiersi.

Lataussäätimen johdot nirhaantui poikki, hieman huonosta paikasta vedetty alunperin (en tiedä muilla kyllä käyneen moista.)

Variaattorin kopan ja koneen välinen tiiviste alkoi vuotaa vettä ulkoapäin variaattoriin, joten tiivistäminen uudestaan tiivistemassalla. Toki ongelma tulee eteen vasta, kun veden pinta on "kytkinakselin" yläpuolella.

Samaisen merkkiliikkeen väärin myymät etuperän öljyt toivat myös arvuuttelua etupään toimintaan, mutta uudet OIKEAT öljyt palauttanee asian takaisin oikeisiin uomiin.

Kone ollut uudesta asti minulla ja tuo reilu kaksi vuotta ajettu kaikki ajot metsässä.

Neliveto toimii erittäin hienosti, kun ei tarvitse arpoa etulukkoa erikseen päälle. Alamäkijarrulle löytyy käyttöä myöskin.

Miinuksena kylläkin melko kova paino, mutta olkoon takuuna vankasta laitteesta.. Ja merkkiliikkeet on hieman mitä on..

ärjyy70
02.02.2012, 01:14
Nyt kiinostais myös kiinan ihmeet kun halpuus houkuttelee. Onko porukalla kokemusta CFmotoista ?

Bj Andy
02.02.2012, 02:25
Kannattaako köyhän ostaa halpaa???? Vai jättääkkö koko lelu ostamatta??

Mietin joskus itekkin kinuskia mutta onneksi järki vei voiton. Nettimoto on täynnä kinkki mönkkäreitä joista omistaja tahtoo päästä eroon jo alta tuhannen kilsan jälkeen ja on valmis ottamaan siitä huomattavat tappiot.

Eli sieltä vaan valkkaamaan.

ärjyy70
02.02.2012, 09:01
Tottahan tuo mutta useammat on rempattu melkein alusta loppuun. Heikot vakio osat korvattu jämerämpään. Kuten topikin alkupuheessa kerroinkin että mönkijä ei tule vakavaan offroadiin eli luulis kestävän.

FinnDRZ
02.02.2012, 12:58
Mulla ollut reilun vuoden Linhai X-way 400, ja ei ole isoja murheita ollut. on lumihommia tehty, metsästä puita, sekalaista offailua ja maantietä.
Nyt menossa kytkin uusiksi kun rankaisin sitä yhdessä suoreiässä turhan paljon. Muutenkaan ei ole erityisesti tarvinnut sääliä, ja hyvin pysynyt muiden mukana lepikossa. Maantiellä ei huvita ajaa kovempaa kun 70km/h, ei tosin kuljekkaan kun jotain 80+

Kelpo peli hintaansa nähden.

axu87
02.02.2012, 13:12
Samaa mieltä, köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Can amit ja rotaxit todettu toimiviksi.

Nemi
02.02.2012, 13:42
Samaa mieltä, köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Can amit ja rotaxit todettu toimiviksi.

Komppan tätä , 800TL Outlander vm.2006 ja kilsoja takana n 17000 ja hyvin rokkaa

Late
02.02.2012, 14:10
Nyt kiinostais myös kiinan ihmeet kun halpuus houkuttelee. Onko porukalla kokemusta CFmotoista ?

On kokemusta.
Ja lähinnä negatiivisessä mielessä, esim. etuperä on uusittu 3 kertaa. Vaihteet takkuilee todella pahasti, on erittäin ärsyttävää, kun et saa pykälää silmään.Etulukko ei aina meinaa kytkeytyä. Startti hajosi ensimmäisellä viikolla, sen korjaus meni tosin takuuseen.

Nämä on silti pientä verrattuna kokemuksiini Linhaista ja Comanchesta....:)


Kyllä minäkin kuitenkin suosittelen ostamaan samantien laatupelin. Kaverin Polariksessa ei ole juuri vikoja ollut. Pollella on myös jotenkin parempi ajella. Etulukko siinä ainakin toimii kuin ajatus!

ärjyy70
02.02.2012, 18:14
Mulla ollut reilun vuoden Linhai X-way 400, ja ei ole isoja murheita ollut. on lumihommia tehty, metsästä puita, sekalaista offailua ja maantietä.
Nyt menossa kytkin uusiksi kun rankaisin sitä yhdessä suoreiässä turhan paljon. Muutenkaan ei ole erityisesti tarvinnut sääliä, ja hyvin pysynyt muiden mukana lepikossa. Maantiellä ei huvita ajaa kovempaa kun 70km/h, ei tosin kuljekkaan kun jotain 80+

Kelpo peli hintaansa nähden.

Yllätys taas vaihteeks väittelyä :eek: :D

Niin kuitenkin tuntuu siltä että kaikilla joilla on vaikeuksia tietyn mönkjiän, mopon, kengän ja vasaran kanssa niin pidetään hirveetä älämölöö täällä ja tulee aina semmonen fiilis että tietyt asiat on perseestä koska täällä valitetaan ja sit niillä joilla ei oo ongelmaa kiinanihmeiden kanssa niin ei valita niin koita ottaa selvää :p tottakai merkki mönkijät on parempaa laatua, mutta kyllä heikompi mönkijä koulumatkat ja satunnaisen metsässä käynnin taittaa yhtä pätevästi. Voi se pollekin hajota käsiin.

Koittakaa nyt kuitenkin pitää mielessä että tarkoitus ei olisi hakea metästä puita ja raahata hirviä pois. :)

ranver
02.02.2012, 18:40
-06 linhai 300 4x4 mönkkäri on minulla toiminut luotettavasti jo 8300km.ainoat viat koko aikana ovat olleet pakoputki ja etuperän kardaanin ristikko.aina on startannut kun on pyydetty ja lumet on saatu aurattua,on sillä vedetty jotain kärryjäkin välillä ja ajeltu pitkin metsiä ja maanteitä.minulla ei ole ainakaan pahaa sanottavaa näistä "kiinanihmeistä",pojalla ollut kaksi pikkukinatsua jotka myös toimineet ihan ok.

Bj Andy
02.02.2012, 18:56
Ja jos ei ole omistanu kuin yhen mönkkärin kuten meitsi niin ei oikein pysty muista varmasti puhumaan.

Mutta sen mitä noista kinkki vehkeistä on , ei esson, vaan kouvonbaarissa(tietolähteenä jopa luotettavampi kuin essonbaari) ollu juttua niin se laatu voi olla mtä tahansa eli jollakin on se hyvä kapistus ja jollain toisella se täysi paska jota ei takuu aikana kotona juuri näy.

Mutta jos ajattelee jopa jälleenmyyntiarvoa niin nuo merkkivehkeet pitää hintansa jopa liiankin hyvin.

Ja merkkivehkeen saa paremmin vaihettua johonkin toiseen leluun.

Mutta koska mielipiteitä on niin monta kuin ukkoakin niin suosittelen että käyt kokeilemassa mahollisimman montaa hintahaitarissa olevaa vehettä ja ostat sen mikä parhaiten käteen sopii.

Lalli bj40
02.02.2012, 19:02
on tullu aika montaa mönkkäriä kokeiltua ja sivusta saanut seurata että kaikki saa hajalle

tällä hetkellä artic cat 500 -08 jolla on annettu runtua oikeen urakalla vetoniveliä etupäästää menee kerran vuodessa/puoli uudet 150€/kpl ebaystä muuten toimii ja kone on suzukin eli ihan ok 1000kg tulee latvapuita kärryillä metästä ofa:n piikki ketjut joka kulmassa miinuksena vaihdelaatikko vähän sellanen että herkällä ihmisellä voi pinna palaa että saa vaihteen päälle


hondasta 430 jäi sellanen piha mönkkäri maku jäykkä taka akseli ei oikeen tuonne metsään sovi ja jos on sähkövaihteinen malli niin on sekin kiva jos se vaan toimii pakkasella ei tahtonut vaihteet vaihtua isommat hondat on asia erikseen

can-am 800 oli pieni pettymys osia ei oikeen saa kun tilaamalla bombardieriltä jossa hinnoittelu on aika rajua ja pulkki osaa huonommin saatavana mitä japseihin voimaahan noissa on ja kardaani jarru:) tehty kyllä off-roadia ajatellen mutta aina meni 500€ kun sillä kävi rypemässä ja moottori hajos aika ihme paikoista pakko se oli hävittää pois


polaris sportman 850 oli kyllä paras ja kyllä siinä voimaa riitti ja ohjaus tehostin oli kiva miinuksena oli liikaa tingen tangelia jolla ei tuolla rypemis hommissa tee mitään mutta polaris on tehnyt mönkijät aika karusti joka on myös hyvä asia vain karut vermeet toimii metässä miinuksena pienet ongelmat jotka pystyy korjaamaan ihan kotikonstein ja sen jälkeen ne toimii

seuraava mönkiä on ehdottomasti polaris

axu87
02.02.2012, 19:43
Jos itse olisin "mönkijää" vailla niin ehdottomasti ostaisin tämän :D
http://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/1256312

ärjyy70
03.02.2012, 11:53
on tullu aika montaa mönkkäriä kokeiltua ja sivusta saanut seurata että kaikki saa hajalle

tällä hetkellä artic cat 500 -08 jolla on annettu runtua oikeen urakalla vetoniveliä etupäästää menee kerran vuodessa/puoli uudet 150€/kpl ebaystä muuten toimii ja kone on suzukin eli ihan ok 1000kg tulee latvapuita kärryillä metästä ofa:n piikki ketjut joka kulmassa miinuksena vaihdelaatikko vähän sellanen että herkällä ihmisellä voi pinna palaa että saa vaihteen päälle


hondasta 430 jäi sellanen piha mönkkäri maku jäykkä taka akseli ei oikeen tuonne metsään sovi ja jos on sähkövaihteinen malli niin on sekin kiva jos se vaan toimii pakkasella ei tahtonut vaihteet vaihtua isommat hondat on asia erikseen

can-am 800 oli pieni pettymys osia ei oikeen saa kun tilaamalla bombardieriltä jossa hinnoittelu on aika rajua ja pulkki osaa huonommin saatavana mitä japseihin voimaahan noissa on ja kardaani jarru:) tehty kyllä off-roadia ajatellen mutta aina meni 500€ kun sillä kävi rypemässä ja moottori hajos aika ihme paikoista pakko se oli hävittää pois


polaris sportman 850 oli kyllä paras ja kyllä siinä voimaa riitti ja ohjaus tehostin oli kiva miinuksena oli liikaa tingen tangelia jolla ei tuolla rypemis hommissa tee mitään mutta polaris on tehnyt mönkijät aika karusti joka on myös hyvä asia vain karut vermeet toimii metässä miinuksena pienet ongelmat jotka pystyy korjaamaan ihan kotikonstein ja sen jälkeen ne toimii

seuraava mönkiä on ehdottomasti polaris

No nyt tuli tietoa ja kunnolla. Itse olen kovasti harkinnut kovasti tuota arctic cattia. Ei tarvii ainakaan konetta laitella kun suzukin tekemä. Polariksessa on paljon tingentangelia mitä voi hajota. Itseasiassa nuo "turhuudet" pidän enemmän miinuksena juurikin hajoamisvaaran takia.