PDA

View Full Version : Vakutus yhtiöiden huimat erot hinnoissa

VooDoo Jeep
24.01.2012, 20:25
Tänään innostuin kilpailutta noita vakutus yhtiöitä, ja kas kummaa paljon voi olla hinta ero esim.

Jeep Wrangler POHJOLA 1701,14 € osakaskon kera, ja IF 1277.80 € osakaskon kera

tossa tuli jo aika suuri ero, niin rupesin kyselee lopuista roinista ym vakuutus hintoja niin säästöä tuli 1h aikana 1563€, ja tarinan opetus on että kannattaa kilpailuttaa noita yhtiöitä;)

Ahma
24.01.2012, 20:34
Mulla olis edessä et mikä yhtiö antaa osakaskoon hinausvakuutuksen -88 patrolliin. Nykynenkin anto parivuotta ja nyt sitten rupesvat änkyttää :( Yhtiö vaihtuu vain tämän seikan takia, ikävä kyllä.

tjl
24.01.2012, 20:41
mä kilpailutin vajaa vuos sitte.
oli fenniassa mun firebirdin vaukuutus 1200e, siis pelkkä liikenne 0 bonuksilla.
iffistä sain nissan pick upin vm.2000 ja sit ton firebirdin liikenne vakuutuksen ja kotivakuutuksen 1170e yhteensä!!!

iffissä oli siis ponkon liikennevakuutus 313e/vuos! ja muutki vakuutukset selkeesti halvemmat.

Dectane
24.01.2012, 22:22
Ite kilpailutin tuohon gen2 koriseen huoltoauto pajeroon noita yhtiöitä. Nollabonukset. Pohjolassa halvin "pakettihinta" liikennevakuutus ja "osakasko" muistaakseni 700e luokkaa, kaskon sai puoleen hintaan kotivakuutuksen yhteydessä.

toyota4x4
24.01.2012, 22:33
pohjantähestä on täys kasko noin 190e per vuos alle 10000e maksavat autot,
halvat hinnat = huono palvelu!!

<Antsa>
24.01.2012, 22:51
Reilu pari vuotta sitten pyysin ifistä vakuutustarjouksen, oli halvempi kuin tapiolassa jossa silloin oli kaikki vakuutukset. Nyt syksyllä kysyin tarjoukset tapiolasta ja pohjolasta. Kaikki vakuutukset siirrettiin pohjolaan, if oli nyt kallein.

baxxter
24.01.2012, 23:01
-87 rangerooveri pelkät liikennevakuutukset nollabonuksilla noin vuosi sitten laskureiden perusteella:
Fennia 780
Tryg 739
Tapiola 672
Lähivakuutus 618
Aktia 603
Pohjola 543
IF 403 + osakasko 160e
Pohjantähdestä en tiedä, ei ollut laskuria ni ei kiinnosta.

pasi1
24.01.2012, 23:03
tieliikenne mönkijän(outlander 800) vakuutusta (liikenne+osakasko) kyselin halvin oli lähivakuutus 299€
kalleimmat fennia ja pohjantähti molemmat lähes 600€
300-400€ oli pääsääntöisesti.Noissakin hinnat noussut kovasti kun taitaa niitä vahinkoja sattua paljon ja kun noi liikenne mönkkärit on yleistyneet paljon muutamassa vuodessa.

Krisse
24.01.2012, 23:55
Mulle soitettiin pari vuotta sitten Ifistä kun on liiton matkavakuutus siellä, että jos katottais muitakin. No en yleensä oo ollu kiinnostunu noista tyrkyistä ja kieltäydyinkin, mutta täti puhelimessa sai onneksi tahtonsa läpi. Tonni vuodessä säästyi kun vaihdoin kaikki (=3 autoa, kotivakuutus, tapaturmat ym mitä nyt onkaan) Nordeasta Ifiin.

Suurin ero oli Nivan liikennevakuutuksessa (yli 500 eurosta 150 euroon) mutta kyllä Voortin liikenne+kaskokin halpeni kai parilla sadalla.

Kerran on vahinkokin käynyt ja tuli sieltä korvauskin :-)

Nuhapumppu
25.01.2012, 00:44
Itse vaihdoin aikoinaan kaikki autot(3kpl) Turvasta IF:iin niin kokonais säästö oli jotain 500€/vuosi +sieltä saa s-bonusta eli rahaa kun antaa niille rahaa :D
Pitää sitten kilpailuttaa uudestaan kunhan tulee talo ostettua,vuokrakämppään pahemmin ole jaksanut vakuutuksia otella.

toyota4x4
25.01.2012, 00:52
toi IFI:n vahinkotarkastuksen selvittäminen oli lahdessa sitten salapoliisityötä..
numero tiedustelu. ei tiedä sen sijaintia ja IF:stä sitä ei kerrota. ja sieltä sai vahinko tarkastajan numeron joka äyski luuriin kuka anto numeron kerro heti!! nimi.. no sain sit muuta kautta tietää että maanantaisin 10-12 katsastus konttorilla oli vahinkotarkastus.. no sekin oli hauska episoodi.. sillä vakuutus tarkastajat saavat boonuksia/ tulospalkkaus ifi:ssä mitä vähemmän korvauksia maksaa asiakkalle.

rane58
25.01.2012, 04:14
Kaikki if:issä koti ja AUTOT. Halvin noille mun kulkineille, keskittämisestäkin alennus ja ammattiliitto alennus. :cool: -Niin ja boonukset...:D

eilhik
25.01.2012, 06:56
Kaikki if:issä koti ja AUTOT. Halvin noille mun kulkineille, keskittämisestäkin alennus ja ammattiliitto alennus. :cool: -Niin ja boonukset...:D

Kuten myös

Ei meinannut mennä Nordea /Tryg myyntihenkilölle jakeluun väitti heidän vakuutuksiaan halvemmaksi vaikka summa oli melkein 1000euroa kalliimpi :confused:??? ei jymmärrä mitenkä halvempi maksaa enempi.

Monella kilpailevalla vakuutusyhtiöllä olisi oppimista If,n netti/laskurisivujen toimivuudesta jos ihan oikeasti haluavat niitä asiakkaita.

Viipo
25.01.2012, 07:37
Muttei toiminu sekään kuorma-autojen suhteen. Mistä kannattaa kysellä volvolle vakuutusta? Joku kehu sen maksavan Iffissä toista tonnia.

Paavo
25.01.2012, 08:42
Ootko kysynyt iffistä vakuutusta kuorkille?

Meidän vakuutukset siirtyi syksyllä kans fenniasta iffiin, isona syynä edullisemmat autovakuutukset. Liikennevakuutuksissakin oli 25% ero (5hlöautoa ja 1 pikkukuorkki).

Mulle siis möivät kiltisti kuorkkiin liikennevakuutuksen ja täyskaskon, vaikka ei oo ihan viimevuoden mallia.

Otin kaikkiin hlöautoihinkin etu- tai täyskaskon, eli sellasen missä on mukana se kolariosa.

Eli jos range taikka suikka on kuorkin lalalla kun sillä vetää tieltä ulos, niin vakuutus korvaa myös kyydissä olleen ajoneuvon vauriot.

Ei tarvinnut erillistä lastivakuutusta, joka senllasenkin olis saanut iffistä jos olis tarvinnut, hintaa tais olla pari-kolmesataa per vuosi (12kk, sai ilmeisesti keskeytettyä jos esim. autot seisonnassa tai muuten vaan ei tarvetta väliaikaisesti) tässä meidän tapauksessa. Vakuutus siis laskettiin kahdelle erikseen nimetylle autolle, joille arvoin jonkinlaisen maksimikorvaussumman.

-Paavo

A-P
25.01.2012, 09:04
Mulla olis edessä et mikä yhtiö antaa osakaskoon hinausvakuutuksen -88 patrolliin. Nykynenkin anto parivuotta ja nyt sitten rupesvat änkyttää :( Yhtiö vaihtuu vain tämän seikan takia, ikävä kyllä.
OT: Autoliiton Turva-jäsenyys tuo (rajallisen) hinausvakuutuksen. Kerran jo hiunuria Autoliiton piikkiin käyttäneenä.

http://www.autoliitto.fi/edut_ja_palvelut/al-turva-jasenyys/

Timo_L
25.01.2012, 13:23

Kannattaa muuten sitten muistaa, että monien yhtiöiden hinausturva kattaa hinauksen AINOSTAAN lähimpään merkkikorjaamoon. Ainakin IF:illä saa hinauttaa mihin haluaa kunhan se on kohtuu lähellä (jos puhutaan kaupungialueesta).

Joskus hinattiin auto Vuosaaresta 15km päähän, kun kerroin että tulee kotiosoitteeseen niin hinurikuski kysyi ekana vakuutusyhtiötä. Totesi että onneksi sulla on IF, muuten olisi mennyt omakustannushommiksi.. Tiedä sitten onko asiat muuttuneet, tosta on jo parisen vuotta.

aslakki
25.01.2012, 13:37
Juu, ifiin tuli muutama vuos sitte vaihettua säästösyistä.. viimekesänä möivät vielä uaziin osakaskon (~110e/v) ku greencardia kävin hakemassa syystäettä pelkkä liikennevakuutus ei kummosia vastapuolen vahinkoja ulkomailla korvaa.. ja hinauspalvelu kuulemma toimii vaikka laatokanrannasta suomeen :D

pastirolli
25.01.2012, 16:27
Kaikki on nykyään ifissä. Joskus oli pohjolassa joka olikin sitten se iso virhe. Ifissä sj410 70% poonuksilla jotakin 50€/vuosi. :p

Rompe1
25.01.2012, 17:09
Mulla oli 2005 firman vakuutukset IF:issä, ja sitten kilpailutin neet Veritas vakutuusyhtiön (Aktia) vakuutuksiin. Veritaksen vakuutukset olivat 8500€ halvemmat vuodessa! (5 kuorma-autoa, 6 pakettiautoa, 2 pyöräkuormaajaa, 1 traktori, 3 henkilöautoa, kaikissa täyskaskot + yms kaikki mahdolliset pöllövakuutukset yrityksessä).

Ilo oli suuri, kauhea rahasumma vuodessa säästyi.

Noh, kävi vahinko.

Kävi varkaat, vei kaikista vehkeistä LA-puhelimet & työkalut, polttoaineet, radiot, jopa firman haalarit & lippalakit!
Olivat koittaneet vielä viedä renkaita kuorma-auton alta, siinä onnistumatta (tämä huomattiin myöhemmin).
Lopuksi pistivät kalustoa palamaan hävittääkseen jälkensä (Kuorma-auto + pyöräkone).

Palohälytyksen teki läheisen yrityksen työntekijä n. klo 02:30, ja tuli herättämään mut.

Sammuttamiseen ei ollut mahdollisuutta, joten alettiin siirtämään kalustoa pois palavien vekottimien ympäriltä.
Palokunta tuli, ja sammutti vehkeet.

Ammulla kuski lähti Transpointin jakoon normaalisti, ja kas kummaa, siitä lähti takarenkaat irti, juuri ne joita oli yritetty irroittaa. Lähtiessään vaurioittivat akselinnapaa, lokasuojaa ja kylkeä.

Pihalle oli valunut polttoainetta, öljyä, yms.

Vakuutusyhtiön päätös:

Ei korvata autosta lähteneiden renkaiden vahinkoja, vahinko tapahtunut autolla ajetaessa, ei varkaiden käsittelyssä.
Pihan siivouksia, massanvaihtoja, eikä mitään muutakaan korvata.
Sovittujen urakoiden työaikatauluissa pysymisestä muodostuneita kuluja ei korvattu, vaikka sitäkin varten oli vakuutus.
Ei korvattu pyöräkoneesta (vm 2003) kuin rahotusyhtiön osuus, firma ei saanut markkaakaan, perusteena oli että sillä on jo tienattu niin paljon.

Kaikkee muutakin paskaa oli, nyt en enää kaikkee muista, mutta kyseessä oli kuitenkin 200.000€ vahingot.

Vaikea varmaan arvata, että vakuutukset meni takaisin IF:iin, enkä ole päivääkään katunut!

Korvauspalvelu on nopeaa, samoin asiakaspalvelu on hyvää.

2009 ajoin autokolarin, ja IF on korvannut kaiken, samoin kertonut mitä kaikkea mulle kuuluu korvata & saada rahaa muualta. Muista yhtiöistä en ole vastaavaa keneltäkään kuullut.

Vastaavasti tiedän sen, että Pohjantähti, Tapiola & Fennia ovat kaikkein heikompia korvaamaan sattuneita vahinkoja. On kyseessä sitten esine, omaisuus, ajoneuvo tai asunnolle sattunut vahinko.

Aaaaah, tekipäs hyvää kun sai avautua.

Kiitos & Anteeksi!

BJ-40/76
25.01.2012, 19:01
Tuohon korvauspolitiikkaan kannattaa kiinnittää huomiota!

Itse seurasin sivusta yhtä vesivahinkoa, ja kun siinä oli joku "netti" vakuutusyhtiö, niin kaikki asioiden hoito oli kuin tervan juontia!
Esimerkiksi likaantuneita mattoja olisi vissiin pitänyt säilyttää märkänä, ja odottaa vakuutusyhtiön ohjeita sähköpostilla tms., kun veivät pesulaan ama-aloitteisesti ja eivät lähteneet puhtaaksi, niin korvaus oli jotain 2/3 osaa pesulalaskusta (oli ollut liian suuri lasku, ja piti maksaa itse, muuten matot olisi jääneet tarkastamatta... ja pesutilauksessa luki pienellä että pestään, mutta välttämättä ei saada kaikkea likaa pois..)
Tai toinen vaihtoehto oli suuruusluokkaa uusi samankokoinen matto maksaa ikeassa 50e... Siis sai itse valita!
Ja kaikki muu oli samaa luokkaa, vittuilivat kaikesta, alkaen että miksi tilattu kosteusmittaus, oltashan me lähetetty meidän asiantuntija:o

No, meillä sattu pikkunen vesivahinko, astianpesukone otti liikaa vettä sisään, ja sitä kerkesi lorahtaa pari litraa parketille/parketin alle ja seinän väliin.....
No, otin ja kuivasin kaikki näkyvät vedet pois, ja iskin tuommosen halvan kylpyhuoneen kosteuden poistajan työntämään ilmaa parketin alle, kun revin asianpesukoneen alta parketin pois.

Digikameralla räpsin kuvat vesilätäköstä ja homman etenemisestä.

Seuraavana aamuna soittelin lähivakuutukseen ja kerroin mitä tapahtui, ja kyselin että paljonko siinä minun kotivakuutuksessa olikaan omavastuu?
Ensimmäinen vastaus oli, että olenko AIVAN varma, että vettä ei ole enää rakenteissa?
No en tietenkään ollut aivan varma, ja sitten vakuutusvirkailija kertoi että hän tilaa sinne kosteustutkimuksen! minä vähän jarruttelin, sillä en ollut vielä päättänyt, että pistänkö vakuutukseen vai kärsinkö itse.
No vakuutus täti totesi, että tutkimus ei maksa minulle mitään, ja jos joskus tulee ongelmia, ja tarkastusta ei ole tehty niin tulee mahdollisesti ongelmia!
Lupasin päästää tarkastajan sisälle:) ja sovittiin että minä tilaan kodinkonehuollon tarkastamaan tiskikoneen, ja pyydän lausunnon että on tulvinut.
Kun soitin em. kodinkonekorjaajalle, niin kosteustutkimus koputti korvaan!
Kosteusmittaaja oli noin tunnin päästä paikalla, ja porasi betonilaattaan reiän ampullille, ja sitä odottaessa mitattiin kosteuksia seinista ja parketista. (ja katseltiin lämpökameralla seiniä vähän ylempääkin....)
Missään ei ollut ylimääräistä kosteutta, ja vakuutustarkastaja tuli vielä samana päivänä tarkastamaan vahingot, ja sovittiin kertakorvaus (sain mitä esitin, mm paalin talouspaperia pyyhkeet yms, tarkastaja kirjoitti kaiken ylos ja lähetti sähköpostilla laskelman, ja kysyi että oliko tuossa kaikki niin kuin sovittiin?)

Rahoja piti odottaa melkein viikko:p mutta korjata sai samana päivänä.

FROM
25.01.2012, 20:13
Vakuutusyhtiön päätös:

Ei korvata autosta lähteneiden renkaiden vahinkoja, vahinko tapahtunut autolla ajetaessa, ei varkaiden käsittelyssä.
Pihan siivouksia, massanvaihtoja, eikä mitään muutakaan korvata.
Sovittujen urakoiden työaikatauluissa pysymisestä muodostuneita kuluja ei korvattu, vaikka sitäkin varten oli vakuutus.
Ei korvattu pyöräkoneesta (vm 2003) kuin rahotusyhtiön osuus, firma ei saanut markkaakaan, perusteena oli että sillä on jo tienattu niin paljon.

Kaikkee muutakin paskaa oli, nyt en enää kaikkee muista, mutta kyseessä oli kuitenkin 200.000€ vahingot.

Kiitos & Anteeksi!

katsoitko tavataan oikeudessa kortin?

Rompe1
25.01.2012, 20:25
katsoitko tavataan oikeudessa kortin?

Ensiksi piti valittaa kahteen eri paikkaan päätöksistä, ja sitä ennen piti antaa vakuutusyhtiön korjata päätöksensä kohtuullisessa ajassa, joka tässä tapauksessa oli 14 kuukautta. Sen jälkeen pääsi valittamaan toiseen paikkaan, sama juttu.

Sen jälkeen oli vasta vuorossa oikeuslaitos, mutta ei enää sit ollut ajankohtaista valittaa... :eek:

J0hannes
25.01.2012, 21:16

Mulla on 87 Suzuki Pohjolassa ja siihen antoivat osakaskossa, otin kyllä pois kun en sillä mitään tee :D

Ahma
25.01.2012, 21:20
Mulla on 87 Suzuki Pohjolassa ja siihen antoivat osakaskossa, otin kyllä pois kun en sillä mitään tee :D

MUTTA oliko lisämaininta hinauspalvelu Tai autopalvelu??? Kyllä osakaskonkin saa mihin vaan muuttei hinaus systeemiä lisämainintana TAI jos saa/on niin ehdotan sen myös pitämään. JA riippuen vakuutusyhtiöistä auton ikääntyessä he tiputtavata tuosta vaan hinauslisäyksen pois suurempia ilmoittamatta.

FROM
25.01.2012, 21:34
Ensiksi piti valittaa kahteen eri paikkaan päätöksistä, ja sitä ennen piti antaa vakuutusyhtiön korjata päätöksensä kohtuullisessa ajassa, joka tässä tapauksessa oli 14 kuukautta. Sen jälkeen pääsi valittamaan toiseen paikkaan, sama juttu.

Sen jälkeen oli vasta vuorossa oikeuslaitos, mutta ei enää sit ollut ajankohtaista valittaa... :eek:

siis otit 200,000 kuokkaan, vai saitko korvauksen?

Rompe1
25.01.2012, 21:40
siis otit 200,000 kuokkaan, vai saitko korvauksen?

Sanotaanko näin, ettei toi 200.000 paljoo tuntunu enää siinä mielentilassa... ;):D

Ja joo, en saanu korvausta.

Privalla lisää tietoa, jos kiinnostaa.

macro
26.01.2012, 01:12
toi IFI:n vahinkotarkastuksen selvittäminen oli lahdessa sitten salapoliisityötä..
numero tiedustelu. ei tiedä sen sijaintia ja IF:stä sitä ei kerrota. ja sieltä sai vahinko tarkastajan numeron joka äyski luuriin kuka anto numeron kerro heti!! nimi.. no sain sit muuta kautta tietää että maanantaisin 10-12 katsastus konttorilla oli vahinkotarkastus.. no sekin oli hauska episoodi.. sillä vakuutus tarkastajat saavat boonuksia/ tulospalkkaus ifi:ssä mitä vähemmän korvauksia maksaa asiakkalle.

Tähän pitää laittaa vastine omista kokemuksista.

Kesä-heinäkuun vaihteessa mustalaiset ajo moottoripyörän perään ku pysähdyin liikennevaloihin. Vahingot minimaalisia siihen mitä tuossa ois voinu tulla. Peräänajaja pakeni paikalta (yllätys?), mutta onneksi oli muitaki silminnäkijöitä ja rekkarit nähtiin. Tuo tapahtu perjantai iltana. Pollaritki siinä tietysti paikanpäällä vieraili.

Lauantaina koitin tehä ifiin ilmotusta tapahtuneesta netin kautta. Palvelu huollossa. Sunnuntaina toimenpide onnistu. Maanantaina olin tullu kaffetauolta töissä, ku puhelin pirisi, ja ifin täti kyseli miten menetellään. Sanoin et vastapuolen vikahan se on, mutta laitetaan kaskosta mp iskuun ku kesä komeimmillaan. Yhtiö hyväksyi mukisematta, kun ehdotin vieväni pyörän merkkiliikkeeseen vahinkojen (runko, katteet) tarkastamiseksi.

Kuukausi meni (ooteltiin Yamahan varaosia japanista) ja sain mp:n takaisin. Pari päivää tuota ennen soitteli paikalta paenneen autoilijan yhtiön edustaja (en tähän hätään muista varmaksi, turva / fennia /tms.) että yhtiöt on tuon tapauksen ratkaisseet, ja paenneen liikennevakuutuksesta korvataan. Maksoivat mulle takaisin omavastuuosuuden, bonukset palasi, ja yhden seisontapäivän korjauksen. Pyörä oli aikatarkkaan kuukauden pajalla, tuostakin korvaus tuli ku yhen puhelun soitin seisonta-aikaa koskevan asian oikasemiseksi.

Poliisi soitteli asian tiimoilta vasta reilu pari kuukautta tapahtuneen jälkeen. Kerroin että yhtiöt ratkasi asian peräänajajan viaksi, enkä näin ollen enää esittäny kanteita toista osapuolta kohtaan. Mutta siis päätös tuli paljo ennen poliisin tutkintapäätöstä.

Kaikenkaikkiaan erittäin hyvä kuva jäi ifistä ja toisesta yhtiöstä, ja se mainoksen lause toteutu kyllä tyytyväisestä asiakkaasta. Tapiolassaki joskus on vakuutukset ollu, ei moittimista, mutta ei juuri vahinkojen vuoksi ole heidän kanssaan tarvinu ollakkaa tekemisissä. Entinen nordea nykyinen tryg kyllä menetti asiakkaan asiakaspalvelunsa vuoksi, kyse läheisen henkilövahingosta mutta ei siitä sen enempää.

Monesti oon miettiny kilpailutusta, ja toisinaan hintojaki seuraan, mutta ku hintataso on kohtuullinen/edullinen ja homma toimii, ni mitä sitä yhtiötä vaihtamaan.

rane58
26.01.2012, 02:03

-Lisään tähän. Toi if:in hinauspalvelu on ehdoton, sain soittaa hinurin joka otti oldsin (on iso ja levee) lavalle, eihän oldsia saa hinata, automaatti kun on. :p
-Ja aina on korvaukset tulleet "Kuin Manulle" illallinen, ilman mitään probleemia. En hevillä yhtiötä vaihda! :D

Punanenä
26.01.2012, 04:54
-Lisään tähän. Toi if:in hinauspalvelu on ehdoton, sain soittaa hinurin joka otti oldsin (on iso ja levee) lavalle, eihän oldsia saa hinata, automaatti kun on. :p
-Ja aina on korvaukset tulleet "Kuin Manulle" illallinen, ilman mitään probleemia. En hevillä yhtiötä vaihda! :D

Itsellä if toiminut myös moitteetta, Kauppasivat puhelimessa jotakin muuta joka olisi ollut hieman halvempi mutta kokemus osoittanut että jos joku toimii niin ei kannata vaihtaa pois:)
Nivassa joku superkasko yli 1100€/Vuosi,ilman bonuksia.. On se maksanut itsensä takaisin isoilta osin:D

pastirolli
26.01.2012, 21:15
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1027&pictureid=14067

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1027&pictureid=13946

Juuri kortin saanut poika täräytti isänsä autolla minun kauniin urheiluautoni kylkeen. Vakuutukset olivat IF:ssä ja viikon päästä sain muutaman satasen tilille ja sain vielä pitää auton. :D Myin sen sitten jollekin tampereelle. Vei ajamalla pois... :eek:

Viipo
26.01.2012, 22:31
Alle tonnin hyvityksiin ei teoriassa kannattas suostua, jos vastapuoli laittaa vakuutuksen piikkiin. -20% boonuksiin tekee useemman tonnin pitkässä juoksussa.
Kaverikin sai pari kk sitten kertakorvauksena vähä toista tonnia ku mamma tuli kolmion takaa c-kadetin keulaan. Etuvalo meni rikki, lokariin lommo ja puskuri väänty.
Pitääkin kysästä, mikä yhtiö oli vastapuolella :p

Nuhapumppu
27.01.2012, 00:18
Itse sain aikoinaan 670€ tapiolasta kun joku hilux mies poksautti corollan kylkeen,jos joku täälltä tunnistaa itsensä niin kiitos,etulokasuoja ja ovi meni ruttuun. Auton lunastusarvo oli 700€ niin tarkastaja tuumasi vaan "sovitaan että saat 670€ ja pitää auton kun tuolla on kuitenkin vielä paljon käyttöarvoa ja senhän joku ostaa tuossa kunnossa silti 500€ afrikkaan":D Ajoin autolla vielä tuon jälkeen 2vuotta ja sain sen 500€ kun möin afrikkaan,maksoin siitä aikoinaan 200€ ja osat sain kaverilta ilmaiseksi:D Sori OT.

Heguli
29.01.2012, 07:20
Tuolla voi vertailla vakuutusten hintoja:

http://www.vakuutuskone.com/autovakuutuspikavertailu.aspx?Brand=Suzuki&Model=Grand%20Vitara&Year=2010&EngineSize=2.4&BodyType=SUV

Tuo esimerkki on otettu pikavertailulla, henkilökohtaisella laskurilla saa täsmällisempiä tuloksia.

Yllättävän monen firman kohdalla tulee jotain ongelmaa mutta saa tuolta nyt jotain tietoa.

Tractor
07.02.2012, 21:30
Itse kävin tänään tekemässä "vakuutuskartoitusta" tai niinku se täti hienosti sanoi. Tapiolasta ensin yhteenveto ja ihviin. Tapiolan hinnat vuodessa n.2300e. If 1900e. Sis. 3 autoa tai siis 2 ja pajero :D 2 traktoria, 3 peräkärryä, kotivakuutus, irtaimistot, kesämökki, henkivakuutukset ja Pappatunturi. Autovakuutukset todella paljon edullisemmat. Pajeroon se lupas heti 70% poonukset vaikka tapiolassa ei ole kuin 40%. Muihin autoihin nousi myös prosentit monella kymmenellä prosentilla. Kotivakuutukset oli hiukka kalliimmat kuin tapiolassa ja pappatunturin vakuutus olis 100e kalliimpi kuin tapiolassa niin se täti tuumasi että jätä sen vakuutus tapiolaan.. :) Sit meinas tulla kalliiksi tuo vaihto koska kaikki ajoneuvojen ja kärryjen luovarit pitäs viedä sinne konttoriin ja tehdä muutokset. Laskin et luovareita on 13. :D Siis kesäautot ym. projektit jotka ei edes ole tässä kartoituksessa. Se täti lupas tehdä ne muutokset talon piikkiin JOS nyt vaihdan ifiin. Toisaalta tätäkin topikkia kun lukee ifistä on saanut aika positiivisen kuvan..

Rompe1
07.02.2012, 21:37
Itse kävin tänään tekemässä "vakuutuskartoitusta" tai niinku se täti hienosti sanoi. Tapiolasta ensin yhteenveto ja ihviin. Tapiolan hinnat vuodessa n.2300e. If 1900e. Sis. 3 autoa tai siis 2 ja pajero :D 2 traktoria, 3 peräkärryä, kotivakuutus, irtaimistot, kesämökki, henkivakuutukset ja Pappatunturi. Autovakuutukset todella paljon edullisemmat. Pajeroon se lupas heti 70% poonukset vaikka tapiolassa ei ole kuin 40%. Muihin autoihin nousi myös prosentit monella kymmenellä prosentilla. Kotivakuutukset oli hiukka kalliimmat kuin tapiolassa ja pappatunturin vakuutus olis 100e kalliimpi kuin tapiolassa niin se täti tuumasi että jätä sen vakuutus tapiolaan.. :) Sit meinas tulla kalliiksi tuo vaihto koska kaikki ajoneuvojen ja kärryjen luovarit pitäs viedä sinne konttoriin ja tehdä muutokset. Laskin et luovareita on 13. :D Siis kesäautot ym. projektit jotka ei edes ole tässä kartoituksessa. Se täti lupas tehdä ne muutokset talon piikkiin JOS nyt vaihdan ifiin. Toisaalta tätäkin topikkia kun lukee ifistä on saanut aika positiivisen kuvan..

Suosittelen :)
Hyvä ratkaisu.

Nyt näitten myrskytuhojen korvauksien maksamisia TODELA PALJON seuranneena voin todeta että IF on korvannut mukisematta tuhojen aiheuttamat vahingot.

Tractor
07.02.2012, 22:05
Suosittelen :)
Hyvä ratkaisu.

Nyt näitten myrskytuhojen korvauksien maksamisia TODELA PALJON seuranneena voin todeta että IF on korvannut mukisematta tuhojen aiheuttamat vahingot.

Kyllähän se on viisaampia uskottava. :D Vaihdon kannalla olen itsekkin. Huvittavaa siinä kartoitusessa oli kun se mietti mikä niissä tapiolan vakuutuksissa maksaa, varsinkin näiden autojen osalta.

axu87
07.02.2012, 23:33
Vakuutusten hintoihin olen ifillä tyytyväinen, esim vanha toyota carina ta12 ifillä n 280€ 0 bonuksilla, keskitysaleakin tuli aika hyvin kun oli kaikki koneet siellä. Lähivakuutuksessa oli seuraavaksi halvin 580€, muilla jopa 650-780€ .Vaan eipä tuo korvauspolitiikka ole sielläkään firmassa aivan selvää, itsellä oli vähän auton vakuutuksien kanssa ongelmia ja sivusta olen katsonut kun jätti pitkän pennin maksamatta.

Rompe1
07.02.2012, 23:37
Vakuutusten hintoihin olen ifillä tyytyväinen, esim vanha toyota carina ta12 ifillä n 280€ 0 bonuksilla, keskitysaleakin tuli aika hyvin kun oli kaikki koneet siellä. Lähivakuutuksessa oli seuraavaksi halvin 580€, muilla jopa 650-780€ .Vaan eipä tuo korvauspolitiikka ole sielläkään firmassa aivan selvää, itsellä oli vähän auton vakuutuksien kanssa ongelmia ja sivusta olen katsonut kun jätti pitkän pennin maksamatta.

Joo, tarkkana saa kyllä aina olla jokayhtiössä, mitä siellä paperissa lukee "Pienellä präntättynä"!!! Lähinnä mitä korvataan, ja mitä ei.
Mutta IF on ainaskin mulla & mun tutuilla korvannu sen mitä pitää, muttei tietenkään ylimääräistä.

paikkatakki
08.02.2012, 12:25
Joo, tarkkana saa kyllä aina olla jokayhtiössä, mitä siellä paperissa lukee "Pienellä präntättynä"!!! Lähinnä mitä korvataan, ja mitä ei.
Mutta IF on ainaskin mulla & mun tutuilla korvannu sen mitä pitää, muttei tietenkään ylimääräistä.

Meilläkin kävi iffin edustaja tekemässä "vakuutuskartoituksen". Edustaja olisi erittäin mielellään myynyt kaikki vakuutukset iffistä, kun tapiolassa kokonaisuus oli noin 200€ vuodessa kalliimpi. Pikkuisen kun noita vakuutuksia rupesi penkomaan kävi ilmi että:
-iffistä ei saa harrasteautolle kaskovakuutusta (eli niitä ei sitten voisikaan vaihtaa), käyttöautojen vakuutukset olikin tapiolassa kaikkiaan muutaman kympin halvempia,
-kotivakuutus hintoineen ja ehtoineen suurinpiirtein sama
-sairaskuluvakuutus on mulla tällä hetkellä sellainen jossa ei omavastuuta, iffistä ei sellaista saa, ja maksaa muutenkin saman verran, kuin tuo tapiolan vakuutus.
-henkivakuutuksiä se tyyppi yritti myydä sellaista mikä ei kata samalla tavalla kuin tapiolan vastaava tällä hetkellä, hinta kuitenkin melkein sama.
-koirien vakuutuksia ei kans alkanu myymään, kun väitti että kotivakuutus korvaa... eipä taida korvata samassa laajuudessa, kuin erillinen eläinvakuutus, joka korvaa eläinlääkärillä käynnitkin.

Loppujen lopuksi kävi sitten ilmi, että tuon kokonaishinnan erotus tulee lähestulkoon yksinomaa tapaturmavakuutuksesta, joka vain sen takia, kun ammattiliitolla on iffin kanssa sopimus, jonka takia hinta noin 200 halvempi kuin tapiolassa.

Lupasin kuitenkin että jos saan kaikkiin autoihinin saman liikennevakuutuksen bonuksen, kuin parhaimmassa, niin vaihdetaan vaan kaikki vakuutukset... ei saatu kauppoja.

FROM
08.02.2012, 14:20
Lupasin kuitenkin että jos saan kaikkiin autoihinin saman liikennevakuutuksen bonuksen, kuin parhaimmassa, niin vaihdetaan vaan kaikki vakuutukset... ei saatu kauppoja.

viimeks kun vaihdoin yhtiöö niin väänsin kanssa noista liikenne bonuksista että sais kaikkiin täydet tai reilut rosentit, ei onnistunut millään. ei kyllä selvinnyt että miks ei koska yrityksen nimissä olevat autot on kaikki 70%

Paavo
08.02.2012, 14:49
Moi,

> iffistä ei saa harrasteautolle kaskovakuutusta

Onko nämämaastureita vai jotain muita häristimiä?

Meidän maastoautoihin (rangelaisia ja suikkelia) sekä kuorkkiin myytiin mukisematta ihan millaset kaskot olisin halunnut. Tytön kuplaan kans, ja se on -74, muut autot -88..-90
vuosimallisia.

-Paavo

Rompe1
08.02.2012, 15:04
Moi,

> iffistä ei saa harrasteautolle kaskovakuutusta

Onko nämämaastureita vai jotain muita häristimiä?

Meidän maastoautoihin (rangelaisia ja suikkelia) sekä kuorkkiin myytiin mukisematta ihan millaset kaskot olisin halunnut. Tytön kuplaan kans, ja se on -74, muut autot -88..-90
vuosimallisia.

-Paavo

Komppaan Paavoa! Mulla on tossa -58 Ford F-600 paloautossa täyskasko, samoin muissakin vehkeissä. Koskaan ei oo kitisty etteikö saisi.

axu87
08.02.2012, 17:30
Mulla ei ole ollut kuin osakaskoja ifiltä mutta nekin on onnistunut 70 lukuisiin autoihin ihmettelemättä. Koiralle ei saa ifiltä vakuutusta jos ei ole kotivakuutusta, hinta olisi ollut kyllä kaiken halvin. Moottorikelkassa oli täyskasko ja se oli useamman satkun halvempi kuin muilla.

JJ90
08.02.2012, 18:24
Soittelin iffiin ja pyysin tarjoukset Astra Opelille ja tuolle mun ruoskaPajerolle, hinta putosi melkeen viis hunttia Tapiolaan verrattuna.:rolleyes:

Timoboy
07.10.2014, 06:55
Liikennevakuutus hojoon?
Mistä kannattaa nykyään ottaa tuo pelkkä liikennenvakuutus, kun vertailusivuilta tulee järestään tieto, ettei yli 20v vanhoihin autoihin saa laskettua vakuutusta. Fenniasta kysyin, 0-bonuksin tulisi hinnaksi pelkälle liikennevakuutukselle 923,85 euroa. Kuulostaa aika hurjalle...

TsKo
07.10.2014, 11:57
Liikennevakuutus hojoon?
Mistä kannattaa nykyään ottaa tuo pelkkä liikennenvakuutus, kun vertailusivuilta tulee järestään tieto, ettei yli 20v vanhoihin autoihin saa laskettua vakuutusta. Fenniasta kysyin, 0-bonuksin tulisi hinnaksi pelkälle liikennevakuutukselle 923,85 euroa. Kuulostaa aika hurjalle...

Mulla op pohjolassa hj 770e 0-bonuksin, oli puolitoista vuotta sitten halvin kun katoin auton ostaessani vakuutuksien hintoja.

LarsRiedel
07.10.2014, 13:02
Minä vertailin kanssa liikennevakuutusten hintoja, kun Pajeroa rekisteröin. Pohjolassa 450€ ja Ihvillä 260€... Samoilla bonuksilla(30%).

Arvatkaa, kumman valitsin... Ihmettelin Pohjolan tarjousta, kuitenkin kaikki muut vakuutukset ovat siellä.

wuntzikka
07.10.2014, 16:08
noo, niiden hinnoissa vaikuttaa omavastuu+se mite ne korvaa+mitä kuuluu vakuutukseen (hinaus tms. esim)+ikä+paikkakunta+kohde....

tapiolasta ifiin, ifistä pohjantähteen... tapiolassa ja ifissä sähläämistä aika paljon, pohjantähdestä tulee aina sekalainen nippu kaksipuoleisia papereita. mutta kohtuu edullisia hinnat mielestäni. ja ifistä muutenkin lähdin, koska kelkan vakuutuksen joudun siirtämään pohjantähteen.
eli kelkan vakuutus vuodessa jotain reipas 5000€ ifissä, pohjantähdessä 250€ luokkaa.

artsi777
07.10.2014, 16:41
noo, niiden hinnoissa vaikuttaa omavastuu+se mite ne korvaa+mitä kuuluu vakuutukseen (hinaus tms. esim)+ikä+paikkakunta+kohde....

tapiolasta ifiin, ifistä pohjantähteen... tapiolassa ja ifissä sähläämistä aika paljon, pohjantähdestä tulee aina sekalainen nippu kaksipuoleisia papereita. mutta kohtuu edullisia hinnat mielestäni. ja ifistä muutenkin lähdin, koska kelkan vakuutuksen joudun siirtämään pohjantähteen.
eli kelkan vakuutus vuodessa jotain reipas 5000€ ifissä, pohjantähdessä 250€ luokkaa.

Onhan tossa ifi:n hinnassa pilkkuvirhe?

wikke
07.10.2014, 19:39
Desimaali paholainen olettaisin...

wuntzikka
08.10.2014, 04:14
Onhan tossa ifi:n hinnassa pilkkuvirhe?

jaa niin kelkan vakuutuksessa vuosihintana? ei ole pilkkuvirhe, sitäpä ihmettelin itsekin, kun kelkan ostohinta oli 6t€ luokkaa ja sitten nämä tarjoaa vakuutusta "vuodenaika hinnoiteltuna" 5t€ tarjouksena...
ja se ehti sitten olla siellä kuukauden päivät, kun en silloin ehtinyt muualta kysellä, niin ihan "sopiva" lasku sieltä tulikin sitten

Gary Grand
08.10.2014, 07:25
jaa niin kelkan vakuutuksessa vuosihintana? ei ole pilkkuvirhe, sitäpä ihmettelin itsekin, kun kelkan ostohinta oli 6t€ luokkaa ja sitten nämä tarjoaa vakuutusta "vuodenaika hinnoiteltuna" 5t€ tarjouksena...
ja se ehti sitten olla siellä kuukauden päivät, kun en silloin ehtinyt muualta kysellä, niin ihan "sopiva" lasku sieltä tulikin sitten
:eek:
Osuit miinaan.. Tollasia mokia löytyymun mielestä muistakin yhtiöistä, jos ei tule kattoneeksi vakuutuksia siirtäessään.
Joskus korjaavat asiakkaan hyväksi, joskus vasta seuraavalle hinnoittelukaudelle..:(

wuntzikka
08.10.2014, 16:00
kysyin sitä kyllä, että onko nyt ihan varmasti tiedot oikein ja laskulla oikea summa... vastaus oli, että kyllä on kaikki oikein.
en muista, mistä muualta sitä kysyin silloin, jossain se oli 2500€ tienoilla vuodessa.

0ltzi
08.10.2014, 18:52
kelkan kaskot on kyllä sika hintasia. ostin 2000e pollen ja otin siihen kaskon 1500e vuodessa. noo viikko siinä meni ja vähä lipes :D 2800e ja kelkka lähti aaveekoolle :D

Mutis
08.10.2014, 19:11
Taitaa vaikuttaa ainakin täällä etelämmässä tuo käyttökauden lyhyys maksuihin. Sitten vielä kun laitteet lipsahtelee lepikkoon, uppooaa jäihin tai palaa melko herkästi ja varkaitakin on liikkeellä, niin ei mikään ihme, jos maksut on korkeita. Eikä saa oikein helpolla myytyäkään, paitsi vakuutusyhtiölle...

Timoboy
11.10.2014, 10:58
Folksam antoi 700€:n liikennevakuutuksen eli reilut 200 ekeä halvemmalla kuin Fennia.

Timoboy
22.12.2014, 20:56
Laskun tullessa vuosittainen maksu oli kuitenkin noussut hintaan 1013,81€ Siis mitä vittua??? Pitäneepä vähän soitella tuonne FOLKSAMIIN...

rane58
23.12.2014, 01:03
Laskun tullessa vuosittainen maksu oli kuitenkin noussut hintaan 1013,81€ Siis mitä vittua??? Pitäneepä vähän soitella tuonne FOLKSAMIIN...

-Ne on sekoittanut eurot ja kruunut....? :p

Hessu888
02.01.2015, 20:27
Onko porukalla kokemuksia saako jostain vakuutusyhtiöstä vielä sellasta vakuutusta, missä olisi auton arvo määritelty jo etukäteen mahdollista korvaustapausta ajatellen? Siis sellasta entisajan arvonkorotustyylistä?

Kävin tänään kyselee IF:stä vakuutuksia ja kotivakuutukset oli aika kalliit verrattuna nykyiseen Turvan vakuutukseen 318€ vs. 550€, mutta autoissa näytti tilanne valoisammalta.

esim. PZJ75 liikenne Turvassa 0% bonuksella 1059€, IF 840€. Osakasko Turva 163€, IF 112€ (IF sisältää myös hinausvakuutuksen). Täyskasko IF:ssä 200€ omavastuulla sisältäen tuulilasin korjaukset ja 30% yliarvolunastuksen, eli 30% päivän hintaa korkeamman lunastushinnan 781€. Bonuksia on 70% nyt ja ens vuonna sais IF:stä sen 75%. 70%:lla IF:n liikenne + osakasko 100€ halvempi kuin Turvassa ja liikenne + täyskasko 100€ kalliimpi kuin nykyinen Turvan liikenne + osakasko ilman hinausta. Taidanpa ottaa IF:stä reteesti täyskaskon kera vakuutukset ja HJ61 oli aika lailla samat summat, joten siihen sama setti, ellei sitten löydy joltain vinkkiä noihin vanhan liiton harrasteautovakuutuksiin.

vartiainen
02.01.2015, 20:39
Mulla harrasteauton (-74) vakuutukset olivat 300 euroa halvemmat IFfissä kuin Turvassa, OP-Pohjolassa ja Tapiolassa. Nollabonarit. IFfin oma salkku-systeemin kautta sujui mm. Laskujen rytmitys ajokauden mukaiseksi supernopeasti.

axu87
04.01.2015, 12:10
Nyt kaikki hintatietoiset kuulolle, ostin moottorikelkan perjantaina ja huomena tarvisi nimille hakea. Mistä kaskovakuutus huokein kyseiseen vehkeeseen vai tarviiko taas soitella ja selvitellä kaikki paikat. Mieluummin sellainen että saa katkaistua sen kaskon, suulissa kuitenkin säilytysajan vakuutukset..

savustin
04.01.2015, 12:38
Mulla on toistakymmentä vakuutusta joita sillointällöin kuuluuttelen eri yhtiöissä ja haen sen halvimman,Aikoinaan kaikki oli IF,ssä kunnes lähitaistelu/tikkajatoukka vakuutus tarjosi halvimman kaikkiin muihin paitsi hiluxiin ja kaivinkoneeseen.Hiluxin vakuutus on 70% alella 90e/v sitä ei ole kukaan vielä rikkonu samoin kaivinkoneen vakuutus on puolet halvempi muihin verrattuna tosin heidän tahdosta ne tulee 4.krt/v siis 70e jaettu neljään osaan vaikka sen pitäis voida maksaa kerrallakin.

Jappi
05.01.2015, 04:56
Nyt kaikki hintatietoiset kuulolle, ostin moottorikelkan perjantaina ja huomena tarvisi nimille hakea. Mistä kaskovakuutus huokein kyseiseen vehkeeseen vai tarviiko taas soitella ja selvitellä kaikki paikat. Mieluummin sellainen että saa katkaistua sen kaskon, suulissa kuitenkin säilytysajan vakuutukset..

Kelkan vakuutuksen saat poikki joka firmassa kun palautat kilvet. Ja kaskot on ryöstöhintaisia kun porukka korjauttelee teippien naarmuja kaskosta...

Itse suosin ajotapaa joka ei vaadi kaskoa...

axu87
05.01.2015, 19:47
Kelkan vakuutuksen saat poikki joka firmassa kun palautat kilvet. Ja kaskot on ryöstöhintaisia kun porukka korjauttelee teippien naarmuja kaskosta...

Itse suosin ajotapaa joka ei vaadi kaskoa...

Minkään teippien mitään väliä mutta vituttaa jos vaikka on etupuskuri 30 sisässä puun ympärillä... Jos ajaa kun mummo koskemattomassa puuterissa 10hehtaarin pellolla niin turha, mutta yleensä ihmisille vaan sattuu niitä vahinkoja.

axu87
09.01.2015, 23:11
-07 800 ski-doo,
pop vakuutuksella laaja kasko 914€/vuosi( palo,Varkaus,ilkivalta,eläin ja törmäys)

Suppea kasko noin 460€/vuosi
(palo,Varkaus, ilkivalta ja eläin)

liikennevakuutus noin 320€/vuosi

tdi
10.01.2015, 01:50
Turvassa oli parivuotta, vuodenvaihteessa tuli ilmoitus hintojen korotuksesta ja tuli sit kiplailutettuu if ja op. Kylmän viileesti näytin nykyset hinnat ja että pääsettekö alle, ifiltä suoraan ei. Op johon nyt vaihdoin, tuli kaikki romut vuositasolla 200€ halvemmaks, (ei siis älyttömästi) mut paljon paremmilla vakuutusehdoilla.

Jappi
16.01.2015, 16:20
Minkään teippien mitään väliä mutta vituttaa jos vaikka on etupuskuri 30 sisässä puun ympärillä... Jos ajaa kun mummo koskemattomassa puuterissa 10hehtaarin pellolla niin turha, mutta yleensä ihmisille vaan sattuu niitä vahinkoja.

Niin, tarkoitan vain sitä ettei huvita maksella muiden vakuutukseen laittamia, naurettavia vikoja (kuten teippejä, käsisuojia, tukivarsia). Siksi ajan kummallakin (550 S-D ja 600 Lynx) ilman kaskoa ja maksan vaan omat kolhimiseni, joita ei kyllä ole sattunut. Alustathan noissa paskoissa ei kestä, mutta niitä ei mikään vakuutus korvaisi.

Rapiat 210 taisi nyt olla kumpaisessakin vuosimaksu liikennevakuutuksessa Tapiolassa.

Reetu
16.01.2015, 21:12
Impalas ol nettilaskureis halvimman ja kalleimman liikennevakuutuksen ero reilu 500e/v...

Jarkko T
23.01.2015, 20:03
Mitä helvettiä? Mazda B2600 4x4 vm90. Pohjolan mieheltä "spezial prais onli foor juu mai friend" 597€ vuos. Ja Ihvi netistä vaan tilattuna 290€ vuos. Pelkkä liikennevakuutus kyseessä, millä helvetillä tuollanen ero selittyy?

Ranee
23.01.2015, 20:07
Mitä helvettiä? Mazda B2600 4x4 vm90. Pohjolan mieheltä "spezial prais onli foor juu mai friend" 597€ vuos. Ja Ihvi netistä vaan tilattuna 290€ vuos. Pelkkä liikennevakuutus kyseessä, millä helvetillä tuollanen ero selittyy?

Sillä että ifissä monesti on just sun ajoneuvo puolet halvempi kuin muualla muttei enää ensivuonna. Jostain ne aina ottaa takaisin usko pois.
Nimim. kaikki vakuutukset taas hetken ifisä kun pärjäsi kilpailussa lähivakuutukselle.

vartiainen
23.01.2015, 20:41
Piti oikein tarkistaa että mikä toi oman vakuutuksen ero oli, niin Op-pohjolassa 769euroa nollabonareilla ja IFfissä 470e josta nettialennus 50e pois=420 vuodessa. Vaikka iffin nettialennus jää vuoden päästä pois, on ero siti ihmeen suuri. Jenkkirohjon vakuutus oli hj61:stäkin 90e kalliimpi vaikka jenkillä ajetaan vain huhtikuu-syyskuu. Ihmeellistä.

t0ny
25.01.2015, 00:18
If: istä mulle on parhaimmat vakuutukset tarjottu autoihin,moottoripyöriin,lapsiin...
Mutta koti on vakuutettu tapiolassa.

Korpune
25.01.2015, 01:45
Jeep Grand Cherokee 2004 2.7CRD
Pohjola tarjos pelkkää liikennevakuutusta 1259€/vuosi.
Lähitapiolasta 13XX€ liikennevakuutus + kasko.

IF:iä en oo ny tarkastanu mitä olis mutta vakuutusta ottaes kyl tarkistin.
Keväämmällä sitte tarkastella taas ko vaihtaa vanhempaan maasturiin että mitä sille.

Heguli
25.01.2015, 06:52
Jeep Grand Cherokee 2004 2.7CRD
Pohjola tarjos pelkkää liikennevakuutusta 1259€/vuosi.
Lähitapiolasta 13XX€ liikennevakuutus + kasko.

IF:iä en oo ny tarkastanu mitä olis mutta vakuutusta ottaes kyl tarkistin.
Keväämmällä sitte tarkastella taas ko vaihtaa vanhempaan maasturiin että mitä sille.

Aikas julmettuja hintoja, käy koittaan mitä pop-vakuutuksen laskuri antaa. Ainakin Discossa oli selkeesti halvin siellä.

Nall3
25.01.2015, 07:16
Ifissä on tipahtanu vakuutusten hinnat ainakin oman auton kohdalla.
Nyt hinta tullu alas poppiin nähden -300€.
300€ vuodessa kalliimpi ifissä vielä huippukaskon kanssa verrattuna poppiin mutta ifissä enemmän turvia ja ton säästää helpolla jos joutuu hakemaan korvauksia ifistä.

Timoboy
13.02.2015, 09:55
-Ne on sekoittanut eurot ja kruunut....? :p

Nyt soittivat ja myönsi että heidän moka, joten vuoden liikennevakuutus n.780€ jonka jonka jälkeen hinta nousee sinne tonniin :mad: koska auto on huoltoauto, eikä paku???

wikke
18.03.2015, 19:06
Muistaakseni POP-puljusta oli ihan oma ketjunsakkin mutta en sitä puolen vuoden hakemisilla löytänyt.

Kaikki eivät lie olleet täysin tyytyväisiä: http://mitavittua.fi/2015/03/popvakuutus-kasko-toimii-nain/

baxxter
18.03.2015, 19:44
Kaikki eivät lie olleet täysin tyytyväisiä: http://mitavittua.fi/2015/03/popvakuutus-kasko-toimii-nain/
Kehtaakin itkeä :D Markkinoiden halvin vakuutus ja haaveilee saavansa 7500e varusteet :D

lacrits68
01.11.2018, 07:53
huomenta!

olisi tarkoitus hommata liikenne ja kasko sekä kotivakuutus.

pohdinnan jälkeen 2 yhtiötä jäljellä...OP ja tapiola ( vai onko se lähitapiola? vao inko lähivakuutus ja tapiola eri puljua?)

kumpaanko kannattaa sekaantua?

//Janne

-Captain-
01.11.2018, 08:50
huomenta!

pohdinnan jälkeen 2 yhtiötä jäljellä...OP ja tapiola ( vai onko se lähitapiola? vao inko lähivakuutus ja tapiola eri puljua?)

//Janne

Kannattaa kilpailuttaa hinnat.

Omat kaikki vakuutukset on ollu LähiTapiolas varmaan 15vuotta(ennen Tapiola, mut lähitapiola ku osti jossain vaiheessa Lähivakuutuksen). Aina välillä jostai yhtiöstä soitetaan ja myöntävät hintojen vertailun jälkeen että eivät pääse niin alas niin homma jää siihen.

Ja mitä tulee korvattavuuteen, niin AINA on korvaushommat toiminut ilman ongelmia, niin aineelliset vahingot kuin sairauskulu yms vakuutukset. Joten ainakin täältä ääni LähiTapiolalle.

Ja näissä voi olla ajoneuvo/paikkakunta/henkilön ikä juttuja mitkä vaikuttaa hintoihin mutta tää kokemus itsellä.

lacrits68
01.11.2018, 10:07

moi!

Juuri näin ja Lähitapiola ja OP olivat niin lähellä toisiaan rahallisesti että ajattelin kysäistä "yleistä" mielipidettä ko yhtiöistä. Aina ei raha merkkaa kaikkie jos vastineeksi saa kivuttoman ja reilun palvelun/korvauksen.

//Janne

MiKo
01.11.2018, 12:30
moi!

Juuri näin ja Lähitapiola ja OP olivat niin lähellä toisiaan rahallisesti että ajattelin kysäistä "yleistä" mielipidettä ko yhtiöistä. Aina ei raha merkkaa kaikkie jos vastineeksi saa kivuttoman ja reilun palvelun/korvauksen.

//Janne

Mulla vaihtu Lähitapiolasta pois ihan sen takia kun muuttivat ehtoja siten, että ulkomailla omavastuu nousi kohtuuttomaksi varkaustapauksessa. Eli jos sillä merkitystä niin suosittelen muita yhtiöitä. Itse valitsin Folksamin.

Samsonite
01.11.2018, 12:53

Omat kaikki vakuutukset on ollu LähiTapiolas varmaan 15vuotta(ennen Tapiola, mut lähitapiola ku osti jossain vaiheessa Lähivakuutuksen). Aina välillä jostai yhtiöstä soitetaan ja myöntävät hintojen vertailun jälkeen että eivät pääse niin alas niin homma jää siihen.

Ja mitä tulee korvattavuuteen, niin AINA on korvaushommat toiminut ilman ongelmia, niin aineelliset vahingot kuin sairauskulu yms vakuutukset. Joten ainakin täältä ääni LähiTapiolalle.

Ja näissä voi olla ajoneuvo/paikkakunta/henkilön ikä juttuja mitkä vaikuttaa hintoihin mutta tää kokemus itsellä.
Hitsarin oikea käsivarsi , raju murskavamma, 400€, Tapiola. Ei ikinä minkäänlaista vakuutusta tuonne.

perkei
01.11.2018, 13:45
Hitsarin oikea käsivarsi , raju murskavamma, 400€, Tapiola. Ei ikinä minkäänlaista vakuutusta tuonne.

Saisko tästä jotain lisätietoja?

Samsonite
01.11.2018, 17:02
Sait.

JasuT
01.11.2018, 17:49
moi!

//Janne

Pieni kolari mikroautolla, tuloksena niska- ja aivovamma. Pohjola maksoi kaikki lääkkeet, lääkärit ja tutkimukset siihen asti kun keksivät ettei kyseisessä kolarissa tullut mitään vaivaa vaan kaikki on "jonkun muun" aiheuttamaa. Vasta 14 vuotta taisteltu, nyt odotellaan mitä käräjiltä seuraa...

Niin, ja Kela myötäilee Pohjolaa näissä, joten edes Kelan teettämien tutkimusten tuloksia ei Kelassa sitten oteta huomioon. Näille kahdelle laitokselle 100% työkyvytön tarkoittaa ettei työkyky ole laskenut yil 2/5. Jännä vaan että Kela kuitenkin maksaa korotettua vammaistukea sekä kuntoutuksia useamman kerran viikossa jne...

Pohjola perustaa päätöksensä vakuutuslääketieteeseen, sekä siihen että "yleensä tällaisessa vahingossa ei tule tällaisia vammoja, siksi emme korvaa". Leppoisa laitos kaikkinensa. Tuosta saa päätellä kannanko siihen taloon vahingossakaan rahojani...

-Captain-
01.11.2018, 18:44

Minuu kiinnostaa kanssa. Soittelehan Sami jokupäivä.

Rompe1
01.11.2018, 22:56
huomenta!

//Janne

Kysäseppä viä Turvalta tarjous.

lacrits68
02.11.2018, 07:43
suurin piirtein näin:

turva ja pohjantähti 1200,-
fennia, if, folksam 6-800,-
POP 630,-

ja nuihin vielä kasko päälle...

lähitapiola laajakaskolla ja kotivakuutuksella 800,-
OP kuten edellä 950.-

osasyynä "kalliisiin" vakuutuuksiin, on se ettei itellä ole 25v ollut minkäänmoista ajoneuvoa Suomessa, saatikaan mitään vakuutuksia

Hessu888
02.11.2018, 17:40
suurin piirtein näin:

turva ja pohjantähti 1200,-
fennia, if, folksam 6-800,-
POP 630,-

ja nuihin vielä kasko päälle...

lähitapiola laajakaskolla ja kotivakuutuksella 800,-
OP kuten edellä 950.-

osasyynä "kalliisiin" vakuutuuksiin, on se ettei itellä ole 25v ollut minkäänmoista ajoneuvoa Suomessa, saatikaan mitään vakuutuksia

Ainakin ennen sai bonarit siirrettyä ulkomailta, mutta nyt uusi riskiprofilointi ei sitten ilmeisesti hyväksy niitä todistusaineistoksi?

veturi
17.01.2021, 17:23
Kysyin hinnat 1/2021 IF, Fennia, POP-vakuutus liikennevakuutus + osakasko = Land Cruiser HDJ80 vm 1990. Bonus max 80%-83% riippuen yhtiöstä. Espoo. Ei alle 25v kuski. Omavastuu 200e.

IF - liikenne 525,90e ja osakasko 167,19e palo,vark, hinaus, eläin,ilkivalta, oik.turva yht 693,09e

Fennia - liikenne 320,27e ja osakasko 24,12e palo,vark, oik.turva yht. 344,39e

POP-vakuutus - liikenne 230,40e + osakasko 124,33e palo, vark, ilkivalta, eläin, oik.turva, ulkomaaturva yht 354,73e

Valinta tällä hetkellä => POP-vakuutus

Lerssinen
17.01.2021, 20:01
Mulla on lähi-tapiola ollu kilpailukykyisin "erikoisten" vehkeiden kans.. Tosin niillä maksaa 20€ vuos jos on kilvistä pois (mutta jotain vakuutuksia on silloin voimassakin).

uteiN_H
17.01.2021, 20:38
Kuinka montaa autoa voit ajaa yhtäaikaa?
Silti maksat jokaisesta joka pihalla tai tallissa seisoo jotka käytössä.
Jokaisella pitäisi olla henkilökohtainen vakuutus joka kattaa kaikki ajoneuvoluokat. Fillarista, traktorista autoon, kuorma-autoon tai täysperään.
Hyppäät minkä tahansa puikkoihin niin oot kapu kuka käskee ja vastaa....
Mutta vain yhtä kerraallaan voit vain ajaa......
Ja vakuutusmaksut sen mukaan......
Yrititykset erikseen kun useampi liikkuu samaan aikaan.
Ja näiskin kuinkamonta liikkuu yhtäaikaa.....

defet
17.01.2021, 22:57
Mielestäni myös bonusjärjestelmä pitäisi olla jollain tapaa henk kohtainen, typerintähän on jos joku muu kolaroi sun autolla niin korotettua maksua maksaa auton vakuuttaja.
Kun autoja on useampia niin aika kalliiksi tulee pienikin pökkäys jos (ja kun) vakuutuksesta menee korvaus.

Hessu888
17.01.2021, 23:09
Kysyin hinnat 1/2021 IF, Fennia, POP-vakuutus liikennevakuutus + osakasko = Land Cruiser HDJ80 vm 1990. Bonus max 80%-83% riippuen yhtiöstä. Espoo. Ei alle 25v kuski. Omavastuu 200e.

IF - liikenne 525,90e ja osakasko 167,19e palo,vark, hinaus, eläin,ilkivalta, oik.turva yht 693,09e

POP-vakuutus - liikenne 230,40e + osakasko 124,33e palo, vark, ilkivalta, eläin, oik.turva, ulkomaaturva yht 354,73e

Oletko kysynyt Turvasta tarjousta? Mulla jotain POP-vakuutuksen tasoa eikä bonukset putoo vaikka kolaroi. Sieltä saanut vuoden alusta myös kolariturvan vanhoihin cruisereihin edukkaasti. Itellä tuli palovarkausilkivaltaan verrattuna vain 40e vuodessa lisämaksua ja nyt on sit peruskasko muistaakseni nimeltään. Hinausturvakin kuuluu siihen.

Voin laittaa privalla myyntihemmon nimen jolta saanut hyvät tarjoukset aina.

Hessu888
17.01.2021, 23:15
Mielestäni myös bonusjärjestelmä pitäisi olla jollain tapaa henk kohtainen, typerintähän on jos joku muu kolaroi sun autolla niin korotettua maksua maksaa auton vakuuttaja.
Kun autoja on useampia niin aika kalliiksi tulee pienikin pökkäys jos (ja kun) vakuutuksesta menee korvaus.

Eikös sitä voi sopia autoa lainatessaan että jos kuski kolaroi, niin maksaa sen mitä bonusmenetyksestä tulee itelle takkiin? Vähä sama kuin että jos rikkoo auton, niin maksaa vauriot. Jos ei sovi, niin sitten ei lainaa.

Heguli
18.01.2021, 06:03
Traktorimönkijän vakuutuksissa on näemmä isoja eroja yhtiöiden välillä, itellä POP Vakuutuksessa liikennevakuutus + minikasko jotain 450 e/vuosi. Mönkkäripalstalla juttelevat saman paketin löytyvän alle 150 e jostain yhtiöistä. Popin kanssa asiasta jo ehdin jutella, eivät voi tinkiä hinnasta, koska traktorimönkiköillä sattuu paljon vahinkoja. Jahka kerkiää niin pitää taas kerran kilpailuttaa kaikki liikkuvan kaluston vakuutukset. Viimeksi POP oli edullisin.

Ippe69
18.01.2021, 08:09
Traktorimönkijöiden vakuutukset on noussu viimeaikoina reilusti. Lyhyen soittokierroksen perusteella tuollaista ~150e maksavaa vakuutusta ollu enää viimesyksynä tarjolla kun eräs tuttava vaihtoi mönkijää. Aikaisempi vakuutus samalta yhtiöltä oli sitä luokkaa.

petroman
18.01.2021, 16:23

..silläpä tännekin pitäis saada hlökohtainen vakuutus autoiluun, eikä joka ajoneuvolle oma. Ihminen kun ajaa vaan yhtä ajoneuvoa kerrallaan.

wikke
18.01.2021, 17:21
Traktorimönkijöiden vakuutukset on noussu viimeaikoina reilusti.

Enkä kyllä ihmettele yhtään miksi. Sitä junioreiden perseilyä niillä kun aika usein näkee. Härsekeimmillään kierretään punaisissavaloissa seisojat kevyen liikenteen väylän puolelta, tai ajellaan milloin mitenkin ulkoilureiteillä. Tai pusketaan menemään motarilla. Ja tähän törmännyt useinkin. Tokikaan yleistää ei pitäisi.

Tuo että vakuutus olisi kuskikohtainen, on ajatuksena kyllä jeppis, mutta tällöin pitäisi edelleen olla ajokilla varkaus, ilkivalta, palo ymps. erikseen. Muutoin tapeltaisiin siitä että kenennen hallinnassa ja vakuutuksien piirissä moisen "haverin" sattuessa se on ollut. Ja tuskin moinen ainakaan vakuutusten hintoja kokonaisuudessaan laskisi...

Ippe69
18.01.2021, 18:48
Tuo että vakuutus olisi kuskikohtainen, on ajatuksena kyllä jeppis, mutta tällöin pitäisi edelleen olla ajokilla varkaus, ilkivalta, palo ymps. erikseen. Muutoin tapeltaisiin siitä että kenennen hallinnassa ja vakuutuksien piirissä moisen "haverin" sattuessa se on ollut. Ja tuskin moinen ainakaan vakuutusten hintoja kokonaisuudessaan laskisi...

Käytännössä vaikea järjestelmä. Maksaisiko kaikki kortin omaavat ihmiset vakuutuksen riippumatta ajaako tai omistaako autoa? Miten auton omistaja sen satunnaisen kuljettajan vakuutuksen varmistaisi?
En näe mitenkään järkevästi toteutettavana tuollaista systeemiä.

wikke
18.01.2021, 18:54
Nii´in, ajatuksena periaatteessa hyvä, mutta...

Itse en pistäisi jatkoon.

uteiN_H
18.01.2021, 19:01
Käytännössä vaikea järjestelmä. Maksaisiko kaikki kortin omaavat ihmiset vakuutuksen riippumatta ajaako tai omistaako autoa? Miten auton omistaja sen satunnaisen kuljettajan vakuutuksen varmistaisi?

Ja koska haluu.......
Ja seuraukset rattiin tarttujan harteilla onko vakuutusta vai ei.
Käy kalliks jos ei.
Silti kuitenkin käytössä tälläkin hetkellä liikennevakuutusyhdistys ns. pooli(kaikkien yhtiöiden) jossa varoja joka korvaa vahingot mutta perii ne aiheuttajalta.
Sorry: Vääräst tiedosta. Tais muuttaa nimensä vuoden vaihteessa Liikennevakuutuskeskukseksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Liikennevakuutuskeskus

Svidun spedet.

Ette nää vakuutusyhtiöitä arkadianmäen hiekkalaatikon puupäiden siunaamina riistäjinä :( :(
Ja tota on tehty jo siitä asti kun vakuutus tuli pakolliseks.
Onko oikeudenmukaista?
Ja kaikki yliveloitettu valuu vakuutusyhtiöiden johtajien bonuksiin ja yhtiöiden tulokseen.....ja varoihin.
Svidun spedet. X2.

Autoilija maksaa kaikki....Samoin kuin originaali töissäkäyvä veroja maksava joukko.
Maksaa pummien ja pakolaisten fatta ja asumistuet..... sekä niiden alihintaiset vakuutukset jotka ovat vakuutusyhtiöille negatiivisia.
Samoin kuin valtiolle niiden verokertymä.
Ja noi lämpimistä maista tuleet paskantaputtelijat kaikist arvaamattomimpia likeenteessä ja väkijoukossa....
Svidun spedet X3.

Kaikki tää huttu on kansan varojen tuhlausta....:( :(

Tästä oon valmis lähteen vaikka kapinaan tai barrikaadeille.....

Kaitsu67
18.01.2021, 19:26

Kait siihenkin joku keksii tehdä jonkun apsin luuriin, et kertavakuutuksen sit ottaa kuski nimiinsä jollain hintaa ennen ku hyppää puikoihin, vähän samoin kun jos ajat punasilla tarrakilvillä kun silloinkin tarttee vakuutuksen ottaa jos ei ennestään ole...

uteiN_H
18.01.2021, 19:30
Kait siihenkin joku keksii tehdä jonkun apsin luuriin, et kertavakuutuksen sit ottaa kuski nimiinsä jollain hintaa ennen ku hyppää puikoihin, vähän samoin kun jos ajat punasilla tarrakilvillä kun silloinkin tarttee vakuutuksen ottaa jos ei ennestään ole...

Käyttöpohjaseen verotukseen....:( :( :(
Joka on todella epäoikeuden mukainen kaikkia periferias asujia kohtaan joilla tulee 5-50x enemmän kilsoja töihin, kauppaan, lasten harrastuksiin, jopa tankille.

Ja tästä seuraava kysymys.

Miksi svidussa kaikkien pitäis asuu oravanpyörässä?
Missä jokaises kaupunginsuunnittelun kukkases ei oo edes parkkipaikkoja.
On vaan parkkitaloja joista voit ostaa parkkiruutu osakkeen. Esim kivistö 32000€. Onko tässä mitään järkee?????
Onneks en enää asu siel.
Nauttikaa jos teillä on sakkovapaa parkkipaikka ilmasex tai pienellä kk/maksulla....
Onneks mulla nyt 25€/kk plussan puolelle oleva parkkitalo kellarikerrokses. Eikä tarvii maksaa yli 100:n vuoden parkkipaikkaa. :D :D :D
Tallin ovi kakella. Ei tarvii murehtii. Aina saa lähtee puhtaalla ja lämpimällä värkillä.
Eikä tarvii tehdä lumitöitä.....Sekä hissist K:kerroksest 10m. kävely autolle....
Huoneisto korkeimalla mäellä, ylimmäs kerroksessa mist näkee piiitkäääälle..... Kaikkien muiden yli....

A.I
18.01.2021, 19:49
Jokaisella pitäisi olla henkilökohtainen vakuutus joka kattaa kaikki ajoneuvoluokat. Fillarista, traktorista autoon, kuorma-autoon tai täysperään.

Olen tätä täysin samaa mallia ehdottanut monelle.
Ajaisin muuten asiaa eteenpäin mutta olen liian rehellinen politkoimaan. :D

uteiN_H
18.01.2021, 20:02
Tää ei oo kenellekkään henkilökohtaisesti.
Vaan kaikille......

Miks ootta valmiita ottamaan kaiken sen paskan vastaan joka valuu laariin?

Ippe69
18.01.2021, 21:39

Se mahdollisuushan autokohtaisesti on jo osoitteessa traficom.fi. Sieltä voi puhelimella ottaa ja poistaa liikennekäytöstä autot tarpeen mukaan, ei siis ole mikään pakko maksaa kaikista pihassa seisovista autoista.
Kuitenkin mieluummin hoidan itse oman autoni vakuutukset kuin annan sen satunnaisen kuskin tehtäväksi.
Jos se olisi henkilökohtainen, niin alkaisiko satunnainen kuski ratin taakse hypätessään soittelemaan vakuutusyhtiöiltä tarjouksia vai miten se hinnoittelu toimisi? Ja otettaisiinko kasko samalla, jos ylipäätään otettaisiin? Ilmeisesti samalla pitäisi kuitenkin ilmoittaa millä on lähdössä ajamaan ja missä.

Toyonder
18.01.2021, 22:13
Se mahdollisuushan autokohtaisesti on jo osoitteessa traficom.fi. Sieltä voi puhelimella ottaa ja poistaa liikennekäytöstä autot tarpeen mukaan, ei siis ole mikään pakko maksaa kaikista pihassa seisovista autoista.
Kuitenkin mieluummin hoidan itse oman autoni vakuutukset kuin annan sen satunnaisen kuskin tehtäväksi.
Jos se olisi henkilökohtainen, niin alkaisiko satunnainen kuski ratin taakse hypätessään soittelemaan vakuutusyhtiöiltä tarjouksia vai miten se hinnoittelu toimisi? Ja otettaisiinko kasko samalla, jos ylipäätään otettaisiin? Ilmeisesti samalla pitäisi kuitenkin ilmoittaa millä on lähdössä ajamaan ja missä.

Tämähän menee niin, että
ensin lobbarit saavat päättäjät keksimään automaattisen seurantasysteemin, joka tietää, missä kukin liikkuu.
Kun ihminen on tiellä, niin maksu lähtee automaattisesti tililtä tien käytöstä ja riskien kattamisesta,
plus tietysti fiskaaliset kokonaislukukertoimet veroina.

Kun systeemi on päätetty, niin kilpailutetaan se kolmella amerikkalaisella suuryrityksellä ja
tehdään parhaiten lobanneen kanssa sopimus, josta ei pääse irti ja jonka sisältö on salainen.

Kaitsu67
19.01.2021, 11:48

Niin no mä vastasin tohon vakuutuksen ottamiseen lähinnä per ajokeikka, eri juttu kuin tuo liikennekäytöstö poisto.

Ippe69
19.01.2021, 18:07
Niin no mä vastasin tohon vakuutuksen ottamiseen lähinnä per ajokeikka, eri juttu kuin tuo liikennekäytöstö poisto.
Miten eri juttu? Sillähän saa vakuutusmaksut katkaistua ja voi ottaa käyttöön vaikka yhtä keikkaa varten.
Vai meinaatko että vakuutusmaksut alettaisiin laskemaan tunneittain?

SALIASTAJA
19.01.2021, 22:01
Miten eri juttu? Sillähän saa vakuutusmaksut katkaistua ja voi ottaa käyttöön vaikka yhtä keikkaa varten.
Vai meinaatko että vakuutusmaksut alettaisiin laskemaan tunneittain?

Onhan tämä nykyinen rahastusta jos päiväksi otat liikennekäyttöön maksat minimi veron 10€ + liikennekäytöstäpoisto 5€ + vakuutus x€:(

Ippe69
19.01.2021, 22:35
Onhan tämä nykyinen rahastusta jos päiväksi otat liikennekäyttöön maksat minimi veron 10€ + liikennekäytöstäpoisto 5€ + vakuutus x€:(

10 euroa on pienin vero mitä peritään, mutta jos olet esimerkiksi etukäteen maksanut pidemmälle ajalle niin saat täyden hyvityksen siltä ajalta kun ei ole liikennekäytössä. Sama homma vakuutuksessa.
Eli siinä tilanteessa jää 5 euroa ylimääräistä maksettavaa.
Luuletko että vakuutusyhtiöt ei perisi ylimääräistä maksua jos ne alkaisivat laskuttaa jokaisesta ajoreissusta erikseen?

veturi
20.01.2021, 07:00
Onko kellään konkreettisia vakuutushintoja ja mistä vakuutusyhtiöstä vakuutukset ovat ?

Kaitsu67
20.01.2021, 11:12
Onko kellään konkreettisia vakuutushintoja ja mistä vakuutusyhtiöstä vakuutukset ovat ?

No tuollahan niitä on kun selaat taaksepäin ketjua....

veturi
20.01.2021, 12:55
Heh noi on mun antamat numerot vakuutuksista ...:D

SALIASTAJA
20.01.2021, 20:37
10 euroa on pienin vero mitä peritään, mutta jos olet esimerkiksi etukäteen maksanut pidemmälle ajalle niin saat täyden hyvityksen siltä ajalta kun ei ole liikennekäytössä. Sama homma vakuutuksessa.
Eli siinä tilanteessa jää 5 euroa ylimääräistä maksettavaa.
Luuletko että vakuutusyhtiöt ei perisi ylimääräistä maksua jos ne alkaisivat laskuttaa jokaisesta ajoreissusta erikseen?

Toivottavasti olet oikeassa. Itse kyllä saan oheisesta verolipusta käsityksen, että 10€ meni päivältä vaikka oli ennakkoon maksettu.:confused:

Ippe69
20.01.2021, 21:04
Toivottavasti olet oikeassa. Itse kyllä saan oheisesta verolipusta käsityksen, että 10€ meni päivältä vaikka oli ennakkoon maksettu.:confused:

Siltä tuo näyttää, eli taisin olla väärässä🙁

Vakuutushintojen vertailuksi:

1991 Mercedes G, paikkakunta Muonio, vuosihinta 617,55 josta vähennetään bonusalennus 80% eli maksettavaa jää 143,51 euroa.
Pelkkä liikennevakuutus siis. En ole vasta kilpailuttanut, joten muita hintoja ei ole. Vakuutusyhtiö Lähitapiola.

Hessu888
20.01.2021, 23:52
Heh noi on mun antamat numerot vakuutuksista ...:D

Onko sillä oikeastaan merkitystä mitä muut maksaa esim. Hodarista vuodessa, kun hintoihin vaikuttaa silti niissäkin mm. asuinpaikka, kolarihistoria, paku vai hlöautoksi rekattu, vuotuinen ajomäärä, ajaako muut autolla, onko jonkun liiton jäsen, saako keskitysalennusta, onko ajanut joskus vakuutuksetta ratsiaan, monessako osassa maksaa laskut, onko vanhan liiton erikoisalennuksia joskus aikanaan sovittu jne.

Jos POP oli halvin ja luotat että se on hyvä yhtiö korvaustilanteessa niin valitse se. Jos et luota, niin valitse tokahalvin. Jos on täydet bonarit, niin vakuutukset saa joka tapauksessa halvalla.

Jeep-Ukko
21.01.2021, 08:44
Useinkin käynyt mielessä, että vakuutus pitäisi olla henk.kohtainen, kuitenkin autoja ja mp.tä on itsellä useita.

Onneksi liikennekäytöstä poisto katkoo myös verot. Ennen aikaan kun seisontavakuutus katkaisi vain vakuutuksen, mutta joutu verot maksaan.
Silti varsinkin kesäaikaan, on käyttöauto liikenteessä ja harrastekampetta, niin vakuutuksia maksaa, vaikka seisoo pihassa.

Toiset kysyy, miksi pidät käyttöauton liikentessä, aja koko kesä hareasteilla.
Mutta kun välillä on pitkiäkin siirtymiä tai tavaran kuljetusta, johon harrasteet ei aina sovellu.

veturi
29.01.2021, 17:38
Kysyin hinnat 1/2021 IF, Fennia, POP-vakuutus liikennevakuutus + osakasko = Land Cruiser HDJ80 vm 1990. Bonus max 80%-83% riippuen yhtiöstä. Espoo. Ei alle 25v kuski. Omavastuu 200e. Vuosihinnat.

->Valinta tällä hetkellä => POP-vakuutus, bonus 83% 28.01.2021 asti

Lisää tarjouksia 1/2021 OP-Pohjola ja Turva :

OP-Pohjola - liikenne 232,62e ja osakasko 84,09e palo,vark,ilki,oik.turva,eläin, ulkomaaturva yht 316,71e

Turva - pyynnöistä huolimatta ei tarjousta tullut Turvan verkkoasiointiin.

->Valinta 29.01.2021 -> OP-Pohjola vakuutus, bonus 80%. Tällä sitten mennään ainakin 1 vuosi eteen päin.

Vakuutusyhtiöiden käytännöistä voidaan olla montaa mieltä.

kivinen
12.07.2021, 06:39
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4f571df1-64da-4451-aaf2-30cf70c95c56

Toivottavasti ei ole kenellekään tullut tuo asia eteen, kyse on kai lähinnä pitkäaikaisemmista henkilövahingoista. Hyvä, että noihin aletaan viimein puuttumaan.

JasuT
12.07.2021, 10:29

Toivottavasti ei ole kenellekään tullut tuo asia eteen, kyse on kai lähinnä pitkäaikaisemmista henkilövahingoista. Hyvä, että noihin aletaan viimein puuttumaan.

Joskus tainnut mainita omasta tapauksesta, jonka käsittely on vieläkin kesken. Juhannuksena tuli vasta 17 vuotta täyteen mikroautokolarista, jossa Pohjola mukana sekä oman tapaturmavakuutukseni että järjestäneen tahon liikennevakuutuksen. Tottakai tapahtuneen jälkeen ensin yritettiin "laastarilla paikata" eli lähinnä kipulääkkeitä ja fyssaria, vaan kun ei muutamassa kuukaudessa tullut toivuttua niin keksivät ettei minua mikään vaivaakaan...

Ja sillä tiellä ollaan. On tutkittu suht runsaasti, reilu 600 sivua lääkärinlausuntoja, toistasataa kohdattua lääkäriä, ja vain kaksi tahoa on toista mieltä vahinkojen tasosta ja syntymekanismista sekä siitä miten haittaa nykyelämää, eli Kela ja Pohjola. Näiden kahden "asiantuntijalääkärit" ovat sitä mieltä ettei mitään haittaa ole syntynyt, eikä esitettyjen haittojen ole voinut yhdistää tulleen ko. tapaturmassa. Käräjille asia viety muutama vuosi takaperin, juuri ennen jotain lakimuutosta, -vaikka muutoksen jälkeen olikin olemassa 9kk aikaraja, niin lakimies totesi ettei halua tätä tapausta ekaksi uudelle tulkinnalle eli ennakkotapaukseksi. Kahden vuoden jahkaamisen jälkeen Pohjola esitti omat vastineensa, joihin annettiin omat vastineemme, sitten onkin odoteltu...

Ihan pikkukopsaus ei kuitenkaan lopulta ollut, vaikka tapahtumahetkellä siltä tuntuikin. Vastapuolella nopeutta sen mitä kulki eli noin 70km/h, ja tuli suoraan autoni keulaan kun olin hetkeä aiemmin spinnannut perän menosuuntaan. Siitä alkaa muistikatko, kotimatkalta Mikkelistä Jyväskylään muistan yhden risteyksen, seuraavan reilun puolen vuoden ajalta satunnaisia pätkiä. Lähinnä lääkärinlausunnoista, keskustelupalstoilta, kavereilta ja sukulaisilta on saanut jonkinlaisen mielikuvan tuosta ajasta. Pitkä rivi lopulta löytyi kaikenlaista, niskan retkahdusvammasta ja aivovammasta lähtien, jotka veivät työkyvyn. Nämä mitä on sittemmin tullut ropattua romujen kanssa, on lähinnä kuntoutusta itselle ja pakollista mielenterveyden kannalta. Vaikka ulkopuolisen silmiin voikin näyttää että "sitä mikään vaivaa, kun kaikkea touhuaa" niin näihin menee moninkertainen aika aiempaan nähden, on jatkuvasti sekalaisia särkyjä ja väsymys on jatkuvaa -jo herätessä väsyttää vaikka nukkuisi 12 tuntia putkeen...

Lisäksi sitten tämä jatkuva stressi tämän asian hoidosta, jatkuva taistelu Kelan kanssa vähän kaikesta, meillä Kelan kanssa on pientä vääntöä ollut jo pitempään aiheesta "miten 100% on vähemmän kuin 2/5", enkä tähän ole vielä vastausta saanut. Liittyy siis työkyvyttömyyteen, lukuisat tutkineet tahot ovat päätyneet tutkimusten, selvitysten ja kokeilujen kautta tuohon lukemaan, Kelan rahoittamatkin tutkimukset, mutta Kelan mielestä alentuma ei ole yli 2/5. Maksavat kuitenkin korotettua vammaistukea, jonka edellytyksenä on alentunut työkyky, jutuissa olevat käsittelijat kyllä näkevät "off the record" tuon ristiriidan, mutta virallisesti sitä ei kukaan vielä ole nähnyt...

Pohjola on myös oma vitsikäs tarinansa. Tapaus kun on sotkeentunut siellä talon sisällä kolmelle eri osastolle, joista yhdessä on valitusaika umpeutunut epähuomiossa jo aikaa sitten, niin nämä kaksi mitkä on vielä kuviossa mukana, ovat myöntäneet toistensa kanssa ristiin tilanteet. Toinen osasto korvaisi pään alueen vammat, muttei niskan, toinen taas niskan alueen vammat mutten pään vammoja. Eikä näitä ole saatu saman pöydän ääreen vielä kertaakaan, useista pyynnöistä huolimatta. Pohjola myös vähättelee vammojen laatua, sekä kyseenalaistaa vammamekanismin, yksi viimeisistä oli hieman huvittava kun lääkärinlausunnon antoi Pohjolan asiantuntijalääkärinäkin toiminut ylilääkäri, lause minkä perusteella silloin kiistivät oli seuraavanlainen: "vaikka vammamekanismi onkin etymologialtaan epäselvä, liittyy vammat kiistatta onnettomuuteen". Osasivat lukea tätä lausetta pilkkuun saakka, jättäen pilkuntakaisen täysin huomiotta...

Sekin hieman jäi kaivelemaan, että vammojen syy-yhteyttä olisi jo alkuvuosina pystynyt paremmin osoittamaan tutkimalla yläniskan seutua funktionaalisessa magneettikuvauksessa. Sille ei Pohjolan mukaan ollut aihetta, ennenkuiin kolarista oli kulunut kahdeksan vuotta ja maksoivat kiltisti sen kuvausreissun. Tulokset aikanaan tuli, ja tulos oli varsin selkeä, mutta nyt menivät sen taakse turvaan että "kuvauksen ja kolarin välissä on liian kauan aikaa". Mistähän syystä sitä aikaa oli niin kauan välissä..? Olin tällöin viimeinen Suomessa funktionaalisessa kuvattu tapaus, Terveystalo bulvaanina osti Vantaan Magneetin pois Pohjolan rahoittaessa kuvion. Tämän sain vahingossa kuulla, johon aikanaan sitten sain vahvistuksen Terveystalon taholtakin. Eli ostivat ja lopettivat suht varman diagnosointivälineen tästä maasta, epävirallisena selityksenä "näitä aivovammaisia alkoi löytyä liiankin kanssa"...

Tältä pohjalta, hieman kriittinen suhtautuminen Pohjolaan kohdaltani on ehkä ymmärrettävää? Taloudelliselta kannalta ymmärrän heidän suhtautumisensa, insinöörin (kolme viikkoa valmistumisesta kolarin sattuessa) palkat ikävuosien 30-65 väliltä olisi aika iso paukku, moraaliselta puolelta en sillä itse olivat vakuuttaneet sisällyttäen ehtoihin ansionmenetyskorvauksen. Mitä tästä opin? Ei kannata rikkoa päätään kolmekymppisenä, sekä Pohjola pettää aina, kun olisivat itse maksun puolella...

Danlig
16.07.2021, 10:56
Joskus tainnut mainita omasta tapauksesta, jonka käsittely on vieläkin kesken. Juhannuksena tuli vasta 17 vuotta täyteen mikroautokolarista, jossa Pohjola mukana sekä oman tapaturmavakuutukseni että järjestäneen tahon liikennevakuutuksen. Tottakai tapahtuneen jälkeen ensin yritettiin "laastarilla paikata" eli lähinnä kipulääkkeitä ja fyssaria, vaan kun ei muutamassa kuukaudessa tullut toivuttua niin keksivät ettei minua mikään vaivaakaan...

Ja sillä tiellä ollaan. On tutkittu suht runsaasti, reilu 600 sivua lääkärinlausuntoja, toistasataa kohdattua lääkäriä, ja vain kaksi tahoa on toista mieltä vahinkojen tasosta ja syntymekanismista sekä siitä miten haittaa nykyelämää, eli Kela ja Pohjola. Näiden kahden "asiantuntijalääkärit" ovat sitä mieltä ettei mitään haittaa ole syntynyt, eikä esitettyjen haittojen ole voinut yhdistää tulleen ko. tapaturmassa. Käräjille asia viety muutama vuosi takaperin, juuri ennen jotain lakimuutosta, -vaikka muutoksen jälkeen olikin olemassa 9kk aikaraja, niin lakimies totesi ettei halua tätä tapausta ekaksi uudelle tulkinnalle eli ennakkotapaukseksi. Kahden vuoden jahkaamisen jälkeen Pohjola esitti omat vastineensa, joihin annettiin omat vastineemme, sitten onkin odoteltu...

Ihan pikkukopsaus ei kuitenkaan lopulta ollut, vaikka tapahtumahetkellä siltä tuntuikin. Vastapuolella nopeutta sen mitä kulki eli noin 70km/h, ja tuli suoraan autoni keulaan kun olin hetkeä aiemmin spinnannut perän menosuuntaan. Siitä alkaa muistikatko, kotimatkalta Mikkelistä Jyväskylään muistan yhden risteyksen, seuraavan reilun puolen vuoden ajalta satunnaisia pätkiä. Lähinnä lääkärinlausunnoista, keskustelupalstoilta, kavereilta ja sukulaisilta on saanut jonkinlaisen mielikuvan tuosta ajasta. Pitkä rivi lopulta löytyi kaikenlaista, niskan retkahdusvammasta ja aivovammasta lähtien, jotka veivät työkyvyn. Nämä mitä on sittemmin tullut ropattua romujen kanssa, on lähinnä kuntoutusta itselle ja pakollista mielenterveyden kannalta. Vaikka ulkopuolisen silmiin voikin näyttää että "sitä mikään vaivaa, kun kaikkea touhuaa" niin näihin menee moninkertainen aika aiempaan nähden, on jatkuvasti sekalaisia särkyjä ja väsymys on jatkuvaa -jo herätessä väsyttää vaikka nukkuisi 12 tuntia putkeen...

Lisäksi sitten tämä jatkuva stressi tämän asian hoidosta, jatkuva taistelu Kelan kanssa vähän kaikesta, meillä Kelan kanssa on pientä vääntöä ollut jo pitempään aiheesta "miten 100% on vähemmän kuin 2/5", enkä tähän ole vielä vastausta saanut. Liittyy siis työkyvyttömyyteen, lukuisat tutkineet tahot ovat päätyneet tutkimusten, selvitysten ja kokeilujen kautta tuohon lukemaan, Kelan rahoittamatkin tutkimukset, mutta Kelan mielestä alentuma ei ole yli 2/5. Maksavat kuitenkin korotettua vammaistukea, jonka edellytyksenä on alentunut työkyky, jutuissa olevat käsittelijat kyllä näkevät "off the record" tuon ristiriidan, mutta virallisesti sitä ei kukaan vielä ole nähnyt...

Pohjola on myös oma vitsikäs tarinansa. Tapaus kun on sotkeentunut siellä talon sisällä kolmelle eri osastolle, joista yhdessä on valitusaika umpeutunut epähuomiossa jo aikaa sitten, niin nämä kaksi mitkä on vielä kuviossa mukana, ovat myöntäneet toistensa kanssa ristiin tilanteet. Toinen osasto korvaisi pään alueen vammat, muttei niskan, toinen taas niskan alueen vammat mutten pään vammoja. Eikä näitä ole saatu saman pöydän ääreen vielä kertaakaan, useista pyynnöistä huolimatta. Pohjola myös vähättelee vammojen laatua, sekä kyseenalaistaa vammamekanismin, yksi viimeisistä oli hieman huvittava kun lääkärinlausunnon antoi Pohjolan asiantuntijalääkärinäkin toiminut ylilääkäri, lause minkä perusteella silloin kiistivät oli seuraavanlainen: "vaikka vammamekanismi onkin etymologialtaan epäselvä, liittyy vammat kiistatta onnettomuuteen". Osasivat lukea tätä lausetta pilkkuun saakka, jättäen pilkuntakaisen täysin huomiotta...

Sekin hieman jäi kaivelemaan, että vammojen syy-yhteyttä olisi jo alkuvuosina pystynyt paremmin osoittamaan tutkimalla yläniskan seutua funktionaalisessa magneettikuvauksessa. Sille ei Pohjolan mukaan ollut aihetta, ennenkuiin kolarista oli kulunut kahdeksan vuotta ja maksoivat kiltisti sen kuvausreissun. Tulokset aikanaan tuli, ja tulos oli varsin selkeä, mutta nyt menivät sen taakse turvaan että "kuvauksen ja kolarin välissä on liian kauan aikaa". Mistähän syystä sitä aikaa oli niin kauan välissä..? Olin tällöin viimeinen Suomessa funktionaalisessa kuvattu tapaus, Terveystalo bulvaanina osti Vantaan Magneetin pois Pohjolan rahoittaessa kuvion. Tämän sain vahingossa kuulla, johon aikanaan sitten sain vahvistuksen Terveystalon taholtakin. Eli ostivat ja lopettivat suht varman diagnosointivälineen tästä maasta, epävirallisena selityksenä "näitä aivovammaisia alkoi löytyä liiankin kanssa"...

Tältä pohjalta, hieman kriittinen suhtautuminen Pohjolaan kohdaltani on ehkä ymmärrettävää? Taloudelliselta kannalta ymmärrän heidän suhtautumisensa, insinöörin (kolme viikkoa valmistumisesta kolarin sattuessa) palkat ikävuosien 30-65 väliltä olisi aika iso paukku, moraaliselta puolelta en sillä itse olivat vakuuttaneet sisällyttäen ehtoihin ansionmenetyskorvauksen. Mitä tästä opin? Ei kannata rikkoa päätään kolmekymppisenä, sekä Pohjola pettää aina, kun olisivat itse maksun puolella...

Itellä vastaavanlaista kokemusta vakuutusyhtiöistä, tosin tämän takana on IF. Jäin kans näppejä nuolemaan onnettomuuden jälkeen kun sattui itellä olemaan IF vakuutus samoin kuin onnettomuuden "syyllisellä". Toinen kaveri joka oli samassa hommassa mukana sai kaiken mitä halusi ja vielä lisää, koska hänellä oli kilpaileva vakuutusyhtiö takanansa.

Useampi lekurin lausunto ja kuvauksia tehty, mutta asiantuntija osasi kertoa IFiltä ettei syy-yhteyttä voi olla, koska minut kuvattiin liian pitkän ajan kuluttua onnettomuudesta.

Tässä minun tapauksessa liian pitkä aika kuvauksien ja onnettomuuden välillä oli 5kk. Valituksetkin tajusin alkaa tekemään vasta 3kk onnettomuuden jälkeen kun saikut loppu ja en kyennyt töihin. Lomautuksenkin painoivat päälle 2 päivää sen jälkeen kun saikulta töihin palasin, paska tuuri.

No jos jotain positiivista niin näin 3 vuotta onnettomuuden jälkeen pystyn jo vähän enemmän puuhastelemaan kuin kymmeniä minuutteja kerralla, en kyllä kerennyt sitä kolmeakymmentä saamaan tauluun ennen tätä.

Pasi79
18.07.2021, 18:00

Ainakin pari vuotta sitten oli Pohjolalla tilanne etteivät olleet vielä korvanneet Konginkankaan liikenneonnettomuudessa vammautuneille nuorille :(