View Full Version : GEFJ? (Varvihäkki)
Tästä sit pitäis jatkaa.Tekniikasta huolehtii mese.Tuleeko se pro modiin tojotan näköisenä?Jatkuu......
Mut jos jo nyt ko äsken oli kova suunnittelu puhelimes
mauriala
23.01.2012, 19:44
Mielenkiintoinen projekti kai kesäks raisioon sbc sopis suoraan pannuhuoneeseen semmosiakin löytys
mauriala
23.01.2012, 21:00
Pistetäänkö pieni kilpailu raision ekat kisat ja osallistutaan johonkin hösseli luokkaan kumpi on voittaja saa kunniaa runsaasti. Mä ajasin krossi autolla joka on kans vähän kesken.
Olis kiva sanoo et JOOO mut en oikeen uskalla ku toi rakentelu aika on melko rajallista.Yritetään silti :)
No joko on paljon edistyny?
Tottahan toki on edistynyt! Nyt on kauhee mietintä josko 4 linkillä tai sit "range" tyyliin akselit pulttais kiinni.Unibalit 20mm on vaan pikkusen hintavat,mutta hitsattavat laakeripesät jotka on vastaavat mutta yli puolet halvemmat ja kestääkö noi unibalit?Pojan rc cravleria on tullu pyöriteltyy kovin.Nyt saa viisaammat neuvoa nivelten suhteen! Panhardi on tarkotus jättää tästä keksinnöstä pois.
offroadjouni
25.01.2012, 20:31
Tottahan toki on edistynyt! Nyt on kauhee mietintä josko 4 linkillä tai sit "range" tyyliin akselit pulttais kiinni.Unibalit 20mm on vaan pikkusen hintavat,mutta hitsattavat laakeripesät jotka on vastaavat mutta yli puolet halvemmat ja kestääkö noi unibalit?Pojan rc cravleria on tullu pyöriteltyy kovin.Nyt saa viisaammat neuvoa nivelten suhteen! Panhardi on tarkotus jättää tästä keksinnöstä pois.Jos itse olisin tekemässä kilpuria kustannuksista piittaamatta niin laittaisin akselistoon isot uniballit, esim. tuon kaltaiset -> http://www.bluetorchfab.com/Product/1032/XML-16-Rod-End-LH-1-x-1-1-4-12.aspx . En tosin tiedä kuinka kauan ne kestävät ennen väljistymistä. Muistan jonkun kirjoittaneen piratesilla että ennen kisaa vaihdetaan aina kaikki kulutusosat ja nivelet lasketaan sellaiseksi. Kuvittelisin että normaalimmassa käytössä nuo kestäisivät ainakin vuoden tai enemmänkin. Itse käytän aavistuksen halvempia Johnny Joint -niveliä, ja ne näyttävät kestävän useamman vuoden harrastepelissä. Ainakin teoriassa kovat nivelet mahdollistavat parhaan mahdollisen kontrollin ohjaukselle ja jousitukselle kun erinäköiset woblaukset ja värinät jäävät minimiin.
Ohjauksessa minulla oli aikaisemmin Hirschmannin 16-milliset nivelet (n. 50€/kpl) ja ne väljistyivät pahimmillaan parilla ajokerralla. Ohjauksessa oli kuitenkin perustavaa laatua oleva virhe, eli nivelet pääsivät pohjaamaan ulosjoustossa.
Minäpä piittaan kustannuksista hyvinkin paljon! Mut ei nyt viittis ihan sekundaakaan tehdä.
¤Offi-Osku¤
25.01.2012, 20:47
http://stores.ebay.co.uk/McGill-Motorsports Olisko tuol sopivii nivelii järki hintaan? Itse tilasin omaan ruohonleikkuri projektiin tuolta muutamia pikkusia.
offroadjouni
25.01.2012, 21:52
Minäpä piittaan kustannuksista hyvinkin paljon! Mut ei nyt viittis ihan sekundaakaan tehdä.Jos Johnny Jointit tai vastaavat sopii budjettiin niin laita sellaiset -> http://www.currieenterprises.com/cestore/Product.aspx?id=2629 . Ei kulu, kolise tai rajoita joustoja.
Minäpä piittaan kustannuksista hyvinkin paljon! Mut ei nyt viittis ihan sekundaakaan tehdä.
Soitteles nivelistä tuonne kaverille.
Make: 040 537 33 28
Sillä on jo jonkunverran niveliä ja jos kysyntää tulee riittävästi, niin se voi hyvinkin innostua tekeen niitä lisää. Tare sitä aina välillä "kiusannu" että alkais tekeen niveliä, kun kerran osaa ja sillä on itellä laitteet. Sama heppu on tehny sen sun Kuttulandian kisoista voittaman ohjaussylinterin;)
tepa250d
27.01.2012, 22:25
Soitteles nivelistä tuonne kaverille.
Make: 040 537 33 28
Sillä on jo jonkunverran niveliä ja jos kysyntää tulee riittävästi, niin se voi hyvinkin innostua tekeen niitä lisää. Tare sitä aina välillä "kiusannu" että alkais tekeen niveliä, kun kerran osaa ja sillä on itellä laitteet. Sama heppu on tehny sen sun Kuttulandian kisoista voittaman ohjaussylinterin;)
mitäs tollane ohjaus sylkkä maksaa:confused:
Oletko ajatellut viedä tämänkin projektin leimalle ja sitä myötä katuliikenteeseen. Kokemusta sulla kun jo on vuosien takaa ja silloisista pikku asiavirheistä on varmaan otettu opiksi. :)
nA7deAXZfsU
Tuosta oppineena voin sen verran sanoa et oli oikeen vanhan kansan jäykkis toi katastus ukko.Tarkkaan kun katsoo autoa ja kuuntelee katsurin juttuja ni ei voi kun hymyillä.Meni se ihan sanattomaksi kun juttelimme heidän jarru dynosta,oli liikaa heittoa takajarruissa vaikka oli kertakytkettävä voimavirta lukko.(Tästä jos on jollakin näköhavaintoa ni vois vinkata)
Kertokaas arvon raatilaiset! Mitkä ja minkä kokoiset renkaat tähän vekottimeen pitäis ostaa?
Jos vältykset riittää ja saat auton niin keveäksi ku puhelit voishan noi mersun akselit kestää jopa 39,5 IROCit.
...tosin nyt jälkikäteen muistin sun kaasujalan :) et mahtaiskohan se 36 tai 37 irocci olla paree.
Kertokaas arvon raatilaiset! Mitkä ja minkä kokoiset renkaat tähän vekottimeen pitäis ostaa?
Eikös joku 37-39 haarukka ole sopiva. Ja pehmeet renkaat.
Eikös joku 37-39 haarukka ole sopiva. Ja pehmeet renkaat.
Kyllähän ne saa olla vaiks kuin suuret mut! Ne välitykset.37" irok olis ny ajatuksena
Kyllähän ne saa olla vaiks kuin suuret mut! Ne välitykset.37" irok olis ny ajatuksena
No millaiset välitykset tähän autoon nyt on niinku rakentumassa? Automaatti vai manuaali lodjulla?
Niinpä! On tainnu jäädä mainitsematta.Mesen paku laatikko ja 300gd,n akselit.
Niinpä! On tainnu jäädä mainitsematta.Mesen paku laatikko ja 300gd,n akselit.
Noihan ei sano mulle mitään:D Pitäs kuuklettaa ja ihan niin paljon ei ole virtaa just nyt:p
Eli jakiksen välitys pikkupuolella?
Perävälitys?
Ja esim 1. 2. ja pakkivaihteen välitykset kiinnostais....paku laatikko on siis automaatti vai manuaali?
Mikäs kone tähän on tulossa, eli millainen kierrosalue käytössä?
Toi loota on manuaali ja 1 välitys jotain 6 ja jakis oli 2.14 ja perät 4.9
Nyt pukkas semmosia kone vaihtoehtoja et taikuri on itsekkin ihmeissään :D
Toi loota on manuaali ja 1 välitys jotain 6 ja jakis oli 2.14 ja perät 4.9
Tuo yhdistelmä ja 37" ei mielestäni kuulosta oikein hyvälle :(
Ööö... miksei, liian nopea vai?
Ööö... miksei, liian nopea vai?
Mä noista "kilpureista" mitään tajua mutta eikö tuossa nyt ole kokonaisvälitys aika iso ?
Päälle 60, hojossa noin 35
Eli siis kulkee abaut puolet hitaamin 37" kuin hojo?
offroadjouni
31.01.2012, 23:00
Mulla on Wranglerissa kokonaisvälitys automaatilla 2,74*2,72*4,88=36. Mielestäni tämä on ihan kohtuullinen välitys trialiin 37" pyörillä. Aikaisemmin minulla oli 53 kokonaisvälitys kun jakolaatikko oli tiuhempi, ja se oli huomattavasti mukavempi kivikikkailussa. Automaatin sanotaan puolittavan kokonaisvälityksen tarpeen, eli sillä perusteella itse suosittelisin manuaalille 100 pintaan olevaa välitystä kiville, mutta 70:llä tulee toimeen.
Laita 37:t pyörät ja murehdi välityksistä myöhemmin, niitähän voi aina muuttaa. ;)
Jos en ihan pieleen googlettanu 70 lukuisen rangen välityksiä, niin meillä aikoinaan GAZ koppaisessa trial autossa on ollu seuraava paketti:
1 vaihde 4,069
Jakis 3,321
Perät(dana44) 5,89
Eli kokonaisvälitys luokkaa 79,6:1
Silloin oli alla 39,5" TSL renkaat ja kyllä se melkoisen hitaasti kiipeili niillä pyörillä. Nykyisellään sillä GAZilla on tullu ajettua 36-37" pyörillä (vanhat vetarit kestää paremmin;)) ja nyt pakki tuntuu toisinpaikoin liian tiuhalta (pakki siis sama välitys, kuin ykkösellä). Sun tilanteessa se about 37-38" fillari vois olla ihan hyvä. Maavaran takiahan tarviis olla mahdollisimman isot gummit, mut kestääks akselit ja kytkin?
Mutta mun ja monen muunkin trial kuskin mielipidehän on, että linkoa se automaatti johonki "suomyyrään" ja laita automaatti trial käyttöön. Sulla kun on vaan 2 jalkaa, jotka riittää autolla ajamiseen, niin automaatti autossa on just sopivasti 2 poljinta, niin ei tarvii tiukoissa tilanteissa olla jalat ristissä. Plus isommalle/pienemmälle heittäminen on automaatin kans paljon mukavampaa, kun veto ei katkea, kuten manuaalilla. Niin ja ryömittäminen kivelle/kalliolle on kans helpompaa.....ainaki mun mielestä, vaikka en paljon trial ajamisesta kai enään tiedäkkään:rolleyes:
Nyt pukkas semmosia kone vaihtoehtoja et taikuri on itsekkin ihmeissään :D
Eli mopo on alkanut jo keulimaan?
Sitten tämä projekti alkaa toden teolla kiinnostamaan kun se mopo lähti käsistä lopullisesti. Eli aika pian. Hyvä. :)
Nuokin kait olis vielä tyrkyllä kun se tsyndappi karkaa. :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89738
Näin siinä sitte kävi :D Eikä siihen nyt sit tule sitä manuaalia eikä diiseliä.Ei tule mutka-akseleita.
Näin siinä sitte kävi :D Eikä siihen nyt sit tule sitä manuaalia eikä diiseliä.Ei tule mutka-akseleita.
:D:D:D:D:D
sähköhydraulivetoinen telavehekö ?
Mites toi 4 linkin mitoitus? Alatuet meinasin laittaa takana kardaani laipan tasalle tai hieman edemmäs mut mikä on oikea mitoitus ylä varsille?
Haulla "4-linkki" muistaakseni löytyy 4-linkki laskureita
Eiks tonne meidänkin osiolle jotkut laittaneet aika paljon asiaan liittyviä linkkejä. Kannattaa käydä katsomassa.
Haulla "4-linkki" muistaakseni löytyy 4-linkki laskureita
Se nelilinkkien teoreettisuus maailma onkin sit iso:D
Parasta on varmaa ottaa kasa ripoja ruuveja ja ruveta kokeilemaan
Se nelilinkkien teoreettisuus maailma onkin sit iso:D
Eikä muuten ole mitään halua tehdä sitä 10 kertaa
Nyt se perkele tapahtu!!! Minä ostin Mersibenziini moottorin.Konetta tekis mieli viedä vieläkin taaemmas mut nyt näyttäis takajordaani jo aivan liian lyhyeltä 70cm :( Sitten olis toi öljypohjan teettäminen ku ei ole mitään mahkuja saada konetta alas ja 4-linkkiä eteen.Vaaka kertoi ihan mukavan luvun täydelliselle kone+automaatti paketille.Pakosarjat pitää kans tehdä uudet mut sepä nyt tuskin on mahdoton tehtävä,Martelius tuskin on tehny tohon sopivia peltisiä.
Näyttää silt et saa sen syylärin lykätä taakse. Ja taitaa sen "välikappaleen" laatikoiden välistäkin voida unohtaa. Mut Hyvältä näyttää
Mikä jakis tuon kone/laatikko paketin perään on tarkoitus istuttaa? Tai siis käykö siihen MB Geen jakis esimerkiksi kohtuu helposti? Itsellä hieman samansuuntaisia mottorisuunnitelmia.
Geen jakis on kuulemma menossa mut Sumpe muuttaa niin nopeesti suunnitelmia et ei tiiä mikä huomen on menos :P
Välillä pitää vähän fiilistellä :D Tulipa siitä vähän plasmailtua turhaakin pois.
Mielenkiintoinen beadlockki :D
Apropoo! Mistäs tohon mesen aksulaan kandee ruveta metsästämään olkalaakereita sun muita tommosia hilppeitä???
Nyt olis viisaampien oivallista kertoa et voikos ton mesen jakiksen pultata tyyliin jääkiekko kumeilla runkoon vai rikkooko se ittensä?
Nyt olis viisaampien oivallista kertoa et voikos ton mesen jakiksen pultata tyyliin jääkiekko kumeilla runkoon vai rikkooko se ittensä?
Ymmärtääkseni voi, alunperinkin se on rungossa, oliskohan kolmella kumipuslalla kiinni... Mukaile sitä, eli jos on tasoeroa puslilla niin estää kiertymistä aika tehokkaasti - ja sehän ei "paljoa" elä kun on kardaanien välissä...
Välikardinaalin meinasin poistaa siten et ainoastaan laipat ja ristikko jäis väliin.Tulee tosta taka sulakkeesta muutenki niin peijakkaan lyhyt.
ei merkittävää eroa, rakenne säilyy kuitenkin "irti" päälaatikon vääntyilyistä
Mites toi 4 linkin mitoitus? Alatuet meinasin laittaa takana kardaani laipan tasalle tai hieman edemmäs mut mikä on oikea mitoitus ylä varsille?
En tiedä joko sait tähän asiaan mitään selkoa, mutta kandee ihan oikeasti vähän googlettaa noita nelilinkkejä että sen sitten kans tekee oikein. Hieman täytyy olla asiasta taustatietoa että mitä oikeastaan teet. Pirate4x4:stä löytyy oikein hyvä excel- pohjainen apuohjelma jolla noi saa ihan visuaalisesti mallinnettua ja pystyy kattomaan miten pinionikulmat yms. vaihtuu joustoliikkeen mukana. Samoin pystyt mitoittamaan linkkien vahvuuksia, kunhan tiedät käyttämäsi materiaalin tiettyjä perustietoja. Ei sitten tule turhaan overkillinä vahvuutta, muttei liian heikkojakaan.
Hyvin suunniteltu nelilinkki on pirun hyvä, väärin tehty on aivan karmea ajettava, ei tarjoa pitoa eikä toimi muutenkaan :D Hyvä puoli tosin on se, että kun tekee niistä varsista säädettävät, ja vielä tekee vaikka ylätukivarsien rungon puoleiset kiinnikkeet niin että niissä on korkeussuunnassa 3-5 kiinityspistettä muutaman sentin välein, niin hienosäätö on mahdollista.
Mulla tulee tuohon omaan ikuisuusprojektiin nelilinkki taakse, en ole koskaan aiemmin niitä mitoittanut mutta koitin tutkia aihetta mahd. hyvin että siitä tulisi kunnollinen. Silti voi tulla sutta ja sekundaa :o Ei auta kun kokeilla ja leikkiä sen laskurin kanssa tarpeeksi niin näkee mikä vaikuttaa linkkien sijoittelussa mihinkin, ja kattoa että jos jokin asia autossa muuttuu (esim. painopisteen sijainti, jousitettu massa, yms...) niin mitä tapahtuu. Sinällään ei toi mikään mahdoton juttu ole toteuttaa, mutta ekaa kertaa kun alkaa mietiskellä niin menee siinä jokunen ilta ihmetellessä koneen äärellä :)
Tossa jotain höpinää aiheesta, ja alemmassa linkki 4- linkki ja 3-linkki + panhard laskuriin:
http://www.off-roadweb.com/tech/0908or_multi_link_suspension_system_technology/index.html
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=204893
Teet jonkin ratkaisun mikä hyvältä tuntuu ja kokeilet roikottaa akselia silleen ristiriipuntaa jäljitellen.
Katot miten elää, siten tein suikan kans, aikaa meni, mut tuntuu toimivan.
Toki tuli muutama tunti laskeskeltua noita pituuksia ja oleellista on se V -asento. Eikä liikaa ristiin..
Taas on yritetty jatkaa projektia ja kattelin et välikardinaalin pitää pistää ilmeisesti vinoon ku ei mahdu etukartaani muuten laatikon ohi! Haittaakos se mitään ???
offroadjouni
24.02.2012, 21:00
Taas on yritetty jatkaa projektia ja kattelin et välikardinaalin pitää pistää ilmeisesti vinoon ku ei mahdu etukartaani muuten laatikon ohi! Haittaakos se mitään ???Yksi rasvattava ristikko ja tukilaakeri lisää. Ja samalla etukardaani jää lyhyemmäksi joka voi aiheuttaa ongelmaa ulosjoustoissa jos joustoja on paljon. Ei sen kummempia.
Ei tohon settiin kyllä tukilaakeria saa mihinkään eikä se kyllä tarviikkaan.Etujordaanista tulee muutenki pirun pitkä.
offroadjouni
24.02.2012, 21:30
Ei tohon settiin kyllä tukilaakeria saa mihinkään eikä se kyllä tarviikkaan.Etujordaanista tulee muutenki pirun pitkä.Ääh, käsitin että meinasit tehdä kaksiosaisen etukardaanin ja siksi tarjosin tukilaakeria siihen. En osaa sanoa kuinka paljon pää- ja jakolaatikon välikardaanin laittaminen vinoon haittaa.
Taas on yritetty jatkaa projektia ja kattelin et välikardinaalin pitää pistää ilmeisesti vinoon ku ei mahdu etukartaani muuten laatikon ohi! Haittaakos se mitään ???
Mulla oli siinä tuplavaihteisto Hiluxissa välikardaani vähän vinossa ja se kyllä tarjoili aika mahtavat värinät kardaanin kierrosten noustessa. Voihan se tietty toimiakin, mutta kaikki sovitukset Hiluxin jälkeen olen tehnyt viivasuoraan, eikä ole samoja ongelmia ollut.
Taas on pajotettu voimakkaasti ja kone/loota on paikallaan ja jakiksen asemoin kans paikkaansa.Jakis oli pakko pistää sivuun joten välikardinaali on nyt sit vinossa, jos ei toimi ni muutetaan.Akselivälistä on tulossa huima 270 mut etuakselia voi ottaa hiukan taakse.Etukartaani on 130cm ja taka 70cm eli pirun lyhyt,toivottavasti tulee toimimaan,tuplanivelen se tarvii ehdottomasti.Minua neuvottiin aiheesta tuplanivel! Ei sillä mitään kulmaa lisää saa joten nyt oliskin laajaliikkeinen kardinaali hakusessa.
mauriala
29.02.2012, 21:12
Taas on pajotettu voimakkaasti ja kone/loota on paikallaan ja jakiksen asemoin kans paikkaansa.Jakis oli pakko pistää sivuun joten välikardinaali on nyt sit vinossa, jos ei toimi ni muutetaan.Akselivälistä on tulossa huima 270 mut etuakselia voi ottaa hiukan taakse.Etukartaani on 130cm ja taka 70cm eli pirun lyhyt,toivottavasti tulee toimimaan,tuplanivelen se tarvii ehdottomasti.
on se surkeen näkönen toi jakolaatikko vois ne laipat olla vielä hiukan lähempänä toisiaan
risukärsä
01.03.2012, 06:37
Apropoo! Mistäs tohon mesen aksulaan kandee ruveta metsästämään olkalaakereita sun muita tommosia hilppeitä???
motonet, finbenz oy kummastaki tullu ostettua muistaakseni meillä on tallessa olkalaakereiden numerot et pitäslöytyä ihan laakeri kaupastakin saat numeron jos löydän
on se surkeen näkönen toi jakolaatikko vois ne laipat olla vielä hiukan lähempänä toisiaan
Mun mielestä kanssa jakolodju vois olla hyvinkin lähempänä vaihdelaatikkoa, niin saisit sille takajordaanille lisää pituutta. Ja jos pelottaa välikardaanin värinät, niin sopisko sinne kardaaniks joku etuvetoisen akseli, jossa olis tasanopeusnilviäiset molemmissa päissä?
Tai eiks tota jakotoosaa sais kiinteeks vaihteiston perään ja sit teet etukardaanin 2 osaisena tukilaalaakerilla? Vai eiks mahdu etukardaanin lähtö vaihdelaatikon kulmaan ollenkaan?
EDIT: Kattelin tota toista kuvaa, niin ei taida mahtua se etukardaanin lähtö edes siihe laatikon sivuun....kiusallinen jakolodju sinänsä.
Saaks tossa jakolaatikossa tehtyä sen pelkän etuvedon?? Auttaa pirusti trial radoilla!!!!!!!
Tolla tavalla sai etujordaanille tilaa edes vähän,niiden laippojen keskeltä mitattuna 11cm joten liki on.Pitäis onnistua se takavedon vapautus mut ei ole vielä tietotaitoa hallussa.
tuossa nuo olkalaakerinrot näkyy:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=100066
Taas on tarttunu tarvikkeita maailmalta!
Taas on tarttunu tarvikkeita maailmalta!
ainakin hienon väriset iskarit.. :cool::cool:
ainakin hienon väriset iskarit.. :cool::cool:
Ja noihin ku maalaa pinkit raidat ni tulee ainaki 15hv lisää :D
Taas on askarreltu voimakkaasti ja linkkien teko on vauhdissa.Onneks yks ylimääränen silmäpari piipahti tallissa ja nyt olis tarkotus tehdä etu jordaanille tukilaakeri,sillä saa tukivarsien kiinnityksen samaan linjaan kardaanin tukilaakerin kanssa.
Linkkitestiä on suoritettu ja todettu runko liian leveeks edestä mut onneks se on rautaa.Pikkusen vaatii tukivarren korvat akselissa hienosäätöä mut eiköhän kaikista selvitä tai ainakin melkeen.
Iski kyselyikä..
Kuinka paksua matskua noi nelilinkit on?
Näyttääkö vaan ohkaselta, kun on reilut puslat päissä?
Kokeilitko jo ääriasentoja?
:D .......en ole kokeillu ääri rajoja.
Josko projekti on hitaan puoleinen, ni pikkuhiljaa...........Tukivarret on sorvarilla ja vanteet ja renkaat ovat kohdanneet vihdoin toisensa.
Taas on jostakin löytyny energiaa tähänkin rojektiin ja pikkusen fiilistelyä kun sai akselit kiinni runkoon.
Nyyt sit kuvaa et liikkuuks ne akselit mihkään ??
Nyt on ruvennu kovasti askarruttamaan et mikä olis hyvä asemointi taka iskareille jotka on aikas tukevaa tekoa ja iskua löytyy 37cm.Noista kun tarviis saada koko hyöty irti,mun järki sanoo et alapään pitäis olla mahdollisimman lähellä rengasta.
Samsonite
20.12.2012, 19:48
Ja asennon mahdollisimman pysty, eli suurin liike.
Voi vi...n mersun kardaani! Meinas poru tulla ku hahmottelin sitä paikalleen,ei riitä kulmat edes lepo asennossa. :( Kuvassa on patrollin ja mesen sulakkeet ja kuva ei kerro edes totuutta vaan vähättelee!
Aina on sanottu et kuvat on kivoja mut.... töitä riittää.Ö pohja pitää rakentaa tyystin uusiks ja ö pumppu on kans melko haasteellinen ku imuputki on aluvalua ja yhtäpaskaa pumpun kanssa. Mut ei saa lannistua ku joteski on taas intoo väkertää ja tulee jotain melkeen näkyvää.Eikä muuten ole motorin sijainti kovin huono etuakseliin nähden...vai kui?
mauriala
21.12.2012, 22:55
kaks vuotta kans sit tappelin saman ongelman kans
siirrä etupäästä ylä linkit levemmälle että ölppä pohja menee niiden väliin ja rungon päästä levität jos haluu säilyttää v muodon. akseli kyllä pysyy paikoillaan vaikka ylä varret ois suorat kuhan ala varsissa on tarpeeks v kulmaa.
siirrä etupäästä ylä linkit levemmälle että ölppä pohja menee niiden väliin ja rungon päästä levität jos haluu säilyttää v muodon. akseli kyllä pysyy paikoillaan vaikka ylä varret ois suorat kuhan ala varsissa on tarpeeks v kulmaa.
Näin mäkin tekisin!
Ylävarret suorempaan niin saat tilaa öljypohjalle
Ja alavarret vinoon
Noi ylä tuet vois kyl pistää suoraan mut tuo öljyn saanti on tuossa koneessa suunniteltu ainoastaan autobaanalle.
Tämä rojekti myydään pois!