Kirjaudu sisään

View Full Version : GEFJ? (Varvihäkki)


sumpe
23.01.2012, 18:00
Tästä sit pitäis jatkaa.Tekniikasta huolehtii mese.Tuleeko se pro modiin tojotan näköisenä?Jatkuu......

tare
23.01.2012, 18:49
no joko jatkuis.. ;)

Olkku
23.01.2012, 19:18
Mut jos jo nyt ko äsken oli kova suunnittelu puhelimes

mauriala
23.01.2012, 19:44
Mielenkiintoinen projekti kai kesäks raisioon sbc sopis suoraan pannuhuoneeseen semmosiakin löytys

mauriala
23.01.2012, 21:00
Pistetäänkö pieni kilpailu raision ekat kisat ja osallistutaan johonkin hösseli luokkaan kumpi on voittaja saa kunniaa runsaasti. Mä ajasin krossi autolla joka on kans vähän kesken.

sumpe
23.01.2012, 21:02
Olis kiva sanoo et JOOO mut en oikeen uskalla ku toi rakentelu aika on melko rajallista.Yritetään silti :)

Olkku
24.01.2012, 21:00
No joko on paljon edistyny?

sumpe
25.01.2012, 17:39
Tottahan toki on edistynyt! Nyt on kauhee mietintä josko 4 linkillä tai sit "range" tyyliin akselit pulttais kiinni.Unibalit 20mm on vaan pikkusen hintavat,mutta hitsattavat laakeripesät jotka on vastaavat mutta yli puolet halvemmat ja kestääkö noi unibalit?Pojan rc cravleria on tullu pyöriteltyy kovin.Nyt saa viisaammat neuvoa nivelten suhteen! Panhardi on tarkotus jättää tästä keksinnöstä pois.

offroadjouni
25.01.2012, 20:31
Tottahan toki on edistynyt! Nyt on kauhee mietintä josko 4 linkillä tai sit "range" tyyliin akselit pulttais kiinni.Unibalit 20mm on vaan pikkusen hintavat,mutta hitsattavat laakeripesät jotka on vastaavat mutta yli puolet halvemmat ja kestääkö noi unibalit?Pojan rc cravleria on tullu pyöriteltyy kovin.Nyt saa viisaammat neuvoa nivelten suhteen! Panhardi on tarkotus jättää tästä keksinnöstä pois.Jos itse olisin tekemässä kilpuria kustannuksista piittaamatta niin laittaisin akselistoon isot uniballit, esim. tuon kaltaiset -> http://www.bluetorchfab.com/Product/1032/XML-16-Rod-End-LH-1-x-1-1-4-12.aspx . En tosin tiedä kuinka kauan ne kestävät ennen väljistymistä. Muistan jonkun kirjoittaneen piratesilla että ennen kisaa vaihdetaan aina kaikki kulutusosat ja nivelet lasketaan sellaiseksi. Kuvittelisin että normaalimmassa käytössä nuo kestäisivät ainakin vuoden tai enemmänkin. Itse käytän aavistuksen halvempia Johnny Joint -niveliä, ja ne näyttävät kestävän useamman vuoden harrastepelissä. Ainakin teoriassa kovat nivelet mahdollistavat parhaan mahdollisen kontrollin ohjaukselle ja jousitukselle kun erinäköiset woblaukset ja värinät jäävät minimiin.

Ohjauksessa minulla oli aikaisemmin Hirschmannin 16-milliset nivelet (n. 50€/kpl) ja ne väljistyivät pahimmillaan parilla ajokerralla. Ohjauksessa oli kuitenkin perustavaa laatua oleva virhe, eli nivelet pääsivät pohjaamaan ulosjoustossa.

sumpe
25.01.2012, 20:40
Minäpä piittaan kustannuksista hyvinkin paljon! Mut ei nyt viittis ihan sekundaakaan tehdä.

¤Offi-Osku¤
25.01.2012, 20:47
http://stores.ebay.co.uk/McGill-Motorsports Olisko tuol sopivii nivelii järki hintaan? Itse tilasin omaan ruohonleikkuri projektiin tuolta muutamia pikkusia.

offroadjouni
25.01.2012, 21:52
Minäpä piittaan kustannuksista hyvinkin paljon! Mut ei nyt viittis ihan sekundaakaan tehdä.Jos Johnny Jointit tai vastaavat sopii budjettiin niin laita sellaiset -> http://www.currieenterprises.com/cestore/Product.aspx?id=2629 . Ei kulu, kolise tai rajoita joustoja.

Jare
26.01.2012, 10:28
Minäpä piittaan kustannuksista hyvinkin paljon! Mut ei nyt viittis ihan sekundaakaan tehdä.

Soitteles nivelistä tuonne kaverille.
Make: 040 537 33 28

Sillä on jo jonkunverran niveliä ja jos kysyntää tulee riittävästi, niin se voi hyvinkin innostua tekeen niitä lisää. Tare sitä aina välillä "kiusannu" että alkais tekeen niveliä, kun kerran osaa ja sillä on itellä laitteet. Sama heppu on tehny sen sun Kuttulandian kisoista voittaman ohjaussylinterin;)

tepa250d
27.01.2012, 22:25
Soitteles nivelistä tuonne kaverille.
Make: 040 537 33 28

Sillä on jo jonkunverran niveliä ja jos kysyntää tulee riittävästi, niin se voi hyvinkin innostua tekeen niitä lisää. Tare sitä aina välillä "kiusannu" että alkais tekeen niveliä, kun kerran osaa ja sillä on itellä laitteet. Sama heppu on tehny sen sun Kuttulandian kisoista voittaman ohjaussylinterin;)

mitäs tollane ohjaus sylkkä maksaa:confused:

Picu
28.01.2012, 12:41
Oletko ajatellut viedä tämänkin projektin leimalle ja sitä myötä katuliikenteeseen. Kokemusta sulla kun jo on vuosien takaa ja silloisista pikku asiavirheistä on varmaan otettu opiksi. :)

nA7deAXZfsU

sumpe
28.01.2012, 13:35
Tuosta oppineena voin sen verran sanoa et oli oikeen vanhan kansan jäykkis toi katastus ukko.Tarkkaan kun katsoo autoa ja kuuntelee katsurin juttuja ni ei voi kun hymyillä.Meni se ihan sanattomaksi kun juttelimme heidän jarru dynosta,oli liikaa heittoa takajarruissa vaikka oli kertakytkettävä voimavirta lukko.(Tästä jos on jollakin näköhavaintoa ni vois vinkata)

sumpe
29.01.2012, 14:13
Kertokaas arvon raatilaiset! Mitkä ja minkä kokoiset renkaat tähän vekottimeen pitäis ostaa?

Olkku
29.01.2012, 16:34
Jos vältykset riittää ja saat auton niin keveäksi ku puhelit voishan noi mersun akselit kestää jopa 39,5 IROCit.


...tosin nyt jälkikäteen muistin sun kaasujalan :) et mahtaiskohan se 36 tai 37 irocci olla paree.

Jare
30.01.2012, 14:25
Kertokaas arvon raatilaiset! Mitkä ja minkä kokoiset renkaat tähän vekottimeen pitäis ostaa?

Eikös joku 37-39 haarukka ole sopiva. Ja pehmeet renkaat.

sumpe
30.01.2012, 14:34
Eikös joku 37-39 haarukka ole sopiva. Ja pehmeet renkaat.

Kyllähän ne saa olla vaiks kuin suuret mut! Ne välitykset.37" irok olis ny ajatuksena

Jare
30.01.2012, 17:49
Kyllähän ne saa olla vaiks kuin suuret mut! Ne välitykset.37" irok olis ny ajatuksena

No millaiset välitykset tähän autoon nyt on niinku rakentumassa? Automaatti vai manuaali lodjulla?

sumpe
30.01.2012, 17:52
Niinpä! On tainnu jäädä mainitsematta.Mesen paku laatikko ja 300gd,n akselit.

Jare
30.01.2012, 18:08
Niinpä! On tainnu jäädä mainitsematta.Mesen paku laatikko ja 300gd,n akselit.

Noihan ei sano mulle mitään:D Pitäs kuuklettaa ja ihan niin paljon ei ole virtaa just nyt:p

Eli jakiksen välitys pikkupuolella?
Perävälitys?
Ja esim 1. 2. ja pakkivaihteen välitykset kiinnostais....paku laatikko on siis automaatti vai manuaali?

Mikäs kone tähän on tulossa, eli millainen kierrosalue käytössä?

sumpe
30.01.2012, 18:12
Toi loota on manuaali ja 1 välitys jotain 6 ja jakis oli 2.14 ja perät 4.9

sumpe
31.01.2012, 19:31
Nyt pukkas semmosia kone vaihtoehtoja et taikuri on itsekkin ihmeissään :D

bluevan
31.01.2012, 19:37
Toi loota on manuaali ja 1 välitys jotain 6 ja jakis oli 2.14 ja perät 4.9

Tuo yhdistelmä ja 37" ei mielestäni kuulosta oikein hyvälle :(

Olkku
31.01.2012, 21:38
Ööö... miksei, liian nopea vai?

bluevan
31.01.2012, 21:51
Ööö... miksei, liian nopea vai?

Mä noista "kilpureista" mitään tajua mutta eikö tuossa nyt ole kokonaisvälitys aika iso ?

Olkku
31.01.2012, 22:13
Päälle 60, hojossa noin 35

SamiN
31.01.2012, 22:57
Eli siis kulkee abaut puolet hitaamin 37" kuin hojo?

offroadjouni
31.01.2012, 23:00
Mulla on Wranglerissa kokonaisvälitys automaatilla 2,74*2,72*4,88=36. Mielestäni tämä on ihan kohtuullinen välitys trialiin 37" pyörillä. Aikaisemmin minulla oli 53 kokonaisvälitys kun jakolaatikko oli tiuhempi, ja se oli huomattavasti mukavempi kivikikkailussa. Automaatin sanotaan puolittavan kokonaisvälityksen tarpeen, eli sillä perusteella itse suosittelisin manuaalille 100 pintaan olevaa välitystä kiville, mutta 70:llä tulee toimeen.

Laita 37:t pyörät ja murehdi välityksistä myöhemmin, niitähän voi aina muuttaa. ;)

Jare
01.02.2012, 10:29
Jos en ihan pieleen googlettanu 70 lukuisen rangen välityksiä, niin meillä aikoinaan GAZ koppaisessa trial autossa on ollu seuraava paketti:

1 vaihde 4,069
Jakis 3,321
Perät(dana44) 5,89

Eli kokonaisvälitys luokkaa 79,6:1

Silloin oli alla 39,5" TSL renkaat ja kyllä se melkoisen hitaasti kiipeili niillä pyörillä. Nykyisellään sillä GAZilla on tullu ajettua 36-37" pyörillä (vanhat vetarit kestää paremmin;)) ja nyt pakki tuntuu toisinpaikoin liian tiuhalta (pakki siis sama välitys, kuin ykkösellä). Sun tilanteessa se about 37-38" fillari vois olla ihan hyvä. Maavaran takiahan tarviis olla mahdollisimman isot gummit, mut kestääks akselit ja kytkin?


Mutta mun ja monen muunkin trial kuskin mielipidehän on, että linkoa se automaatti johonki "suomyyrään" ja laita automaatti trial käyttöön. Sulla kun on vaan 2 jalkaa, jotka riittää autolla ajamiseen, niin automaatti autossa on just sopivasti 2 poljinta, niin ei tarvii tiukoissa tilanteissa olla jalat ristissä. Plus isommalle/pienemmälle heittäminen on automaatin kans paljon mukavampaa, kun veto ei katkea, kuten manuaalilla. Niin ja ryömittäminen kivelle/kalliolle on kans helpompaa.....ainaki mun mielestä, vaikka en paljon trial ajamisesta kai enään tiedäkkään:rolleyes:

Picu
01.02.2012, 12:58
Nyt pukkas semmosia kone vaihtoehtoja et taikuri on itsekkin ihmeissään :D

Eli mopo on alkanut jo keulimaan?

Sitten tämä projekti alkaa toden teolla kiinnostamaan kun se mopo lähti käsistä lopullisesti. Eli aika pian. Hyvä. :)

bluevan
01.02.2012, 13:43
Nuokin kait olis vielä tyrkyllä kun se tsyndappi karkaa. :D

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89738

sumpe
01.02.2012, 18:08
Näin siinä sitte kävi :D Eikä siihen nyt sit tule sitä manuaalia eikä diiseliä.Ei tule mutka-akseleita.

Jare
01.02.2012, 20:20
Näin siinä sitte kävi :D Eikä siihen nyt sit tule sitä manuaalia eikä diiseliä.Ei tule mutka-akseleita.

:D:D:D:D:D

pee
01.02.2012, 20:31
sähköhydraulivetoinen telavehekö ?

sumpe
02.02.2012, 17:07
Mites toi 4 linkin mitoitus? Alatuet meinasin laittaa takana kardaani laipan tasalle tai hieman edemmäs mut mikä on oikea mitoitus ylä varsille?

Olkku
02.02.2012, 20:31
Haulla "4-linkki" muistaakseni löytyy 4-linkki laskureita

Picu
02.02.2012, 20:41
Eiks tonne meidänkin osiolle jotkut laittaneet aika paljon asiaan liittyviä linkkejä. Kannattaa käydä katsomassa.

Jare
02.02.2012, 20:42
Haulla "4-linkki" muistaakseni löytyy 4-linkki laskureita

Se nelilinkkien teoreettisuus maailma onkin sit iso:D

Olkku
02.02.2012, 20:49
Parasta on varmaa ottaa kasa ripoja ruuveja ja ruveta kokeilemaan

sumpe
02.02.2012, 21:29
Se nelilinkkien teoreettisuus maailma onkin sit iso:D

Eikä muuten ole mitään halua tehdä sitä 10 kertaa

sumpe
04.02.2012, 19:34
Nyt se perkele tapahtu!!! Minä ostin Mersibenziini moottorin.Konetta tekis mieli viedä vieläkin taaemmas mut nyt näyttäis takajordaani jo aivan liian lyhyeltä 70cm :( Sitten olis toi öljypohjan teettäminen ku ei ole mitään mahkuja saada konetta alas ja 4-linkkiä eteen.Vaaka kertoi ihan mukavan luvun täydelliselle kone+automaatti paketille.Pakosarjat pitää kans tehdä uudet mut sepä nyt tuskin on mahdoton tehtävä,Martelius tuskin on tehny tohon sopivia peltisiä.

Olkku
04.02.2012, 19:47
Näyttää silt et saa sen syylärin lykätä taakse. Ja taitaa sen "välikappaleen" laatikoiden välistäkin voida unohtaa. Mut Hyvältä näyttää

Puuhis
04.02.2012, 22:34
Mikä jakis tuon kone/laatikko paketin perään on tarkoitus istuttaa? Tai siis käykö siihen MB Geen jakis esimerkiksi kohtuu helposti? Itsellä hieman samansuuntaisia mottorisuunnitelmia.

Olkku
04.02.2012, 22:50
Geen jakis on kuulemma menossa mut Sumpe muuttaa niin nopeesti suunnitelmia et ei tiiä mikä huomen on menos :P

sumpe
05.02.2012, 20:52
Välillä pitää vähän fiilistellä :D Tulipa siitä vähän plasmailtua turhaakin pois.

Olkku
05.02.2012, 22:04
Mielenkiintoinen beadlockki :D

sumpe
06.02.2012, 21:36
Apropoo! Mistäs tohon mesen aksulaan kandee ruveta metsästämään olkalaakereita sun muita tommosia hilppeitä???

sumpe
13.02.2012, 18:04
Nyt olis viisaampien oivallista kertoa et voikos ton mesen jakiksen pultata tyyliin jääkiekko kumeilla runkoon vai rikkooko se ittensä?

pee
13.02.2012, 20:06
Nyt olis viisaampien oivallista kertoa et voikos ton mesen jakiksen pultata tyyliin jääkiekko kumeilla runkoon vai rikkooko se ittensä?

Ymmärtääkseni voi, alunperinkin se on rungossa, oliskohan kolmella kumipuslalla kiinni... Mukaile sitä, eli jos on tasoeroa puslilla niin estää kiertymistä aika tehokkaasti - ja sehän ei "paljoa" elä kun on kardaanien välissä...

sumpe
13.02.2012, 20:35
Välikardinaalin meinasin poistaa siten et ainoastaan laipat ja ristikko jäis väliin.Tulee tosta taka sulakkeesta muutenki niin peijakkaan lyhyt.

pee
13.02.2012, 21:59
ei merkittävää eroa, rakenne säilyy kuitenkin "irti" päälaatikon vääntyilyistä

Timo_L
13.02.2012, 23:01
Mites toi 4 linkin mitoitus? Alatuet meinasin laittaa takana kardaani laipan tasalle tai hieman edemmäs mut mikä on oikea mitoitus ylä varsille?

En tiedä joko sait tähän asiaan mitään selkoa, mutta kandee ihan oikeasti vähän googlettaa noita nelilinkkejä että sen sitten kans tekee oikein. Hieman täytyy olla asiasta taustatietoa että mitä oikeastaan teet. Pirate4x4:stä löytyy oikein hyvä excel- pohjainen apuohjelma jolla noi saa ihan visuaalisesti mallinnettua ja pystyy kattomaan miten pinionikulmat yms. vaihtuu joustoliikkeen mukana. Samoin pystyt mitoittamaan linkkien vahvuuksia, kunhan tiedät käyttämäsi materiaalin tiettyjä perustietoja. Ei sitten tule turhaan overkillinä vahvuutta, muttei liian heikkojakaan.

Hyvin suunniteltu nelilinkki on pirun hyvä, väärin tehty on aivan karmea ajettava, ei tarjoa pitoa eikä toimi muutenkaan :D Hyvä puoli tosin on se, että kun tekee niistä varsista säädettävät, ja vielä tekee vaikka ylätukivarsien rungon puoleiset kiinnikkeet niin että niissä on korkeussuunnassa 3-5 kiinityspistettä muutaman sentin välein, niin hienosäätö on mahdollista.

Mulla tulee tuohon omaan ikuisuusprojektiin nelilinkki taakse, en ole koskaan aiemmin niitä mitoittanut mutta koitin tutkia aihetta mahd. hyvin että siitä tulisi kunnollinen. Silti voi tulla sutta ja sekundaa :o Ei auta kun kokeilla ja leikkiä sen laskurin kanssa tarpeeksi niin näkee mikä vaikuttaa linkkien sijoittelussa mihinkin, ja kattoa että jos jokin asia autossa muuttuu (esim. painopisteen sijainti, jousitettu massa, yms...) niin mitä tapahtuu. Sinällään ei toi mikään mahdoton juttu ole toteuttaa, mutta ekaa kertaa kun alkaa mietiskellä niin menee siinä jokunen ilta ihmetellessä koneen äärellä :)

Tossa jotain höpinää aiheesta, ja alemmassa linkki 4- linkki ja 3-linkki + panhard laskuriin:

http://www.off-roadweb.com/tech/0908or_multi_link_suspension_system_technology/index.html

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=204893

SamiN
13.02.2012, 23:17
Teet jonkin ratkaisun mikä hyvältä tuntuu ja kokeilet roikottaa akselia silleen ristiriipuntaa jäljitellen.

Katot miten elää, siten tein suikan kans, aikaa meni, mut tuntuu toimivan.

Toki tuli muutama tunti laskeskeltua noita pituuksia ja oleellista on se V -asento. Eikä liikaa ristiin..

sumpe
24.02.2012, 20:51
Taas on yritetty jatkaa projektia ja kattelin et välikardinaalin pitää pistää ilmeisesti vinoon ku ei mahdu etukartaani muuten laatikon ohi! Haittaakos se mitään ???

offroadjouni
24.02.2012, 21:00
Taas on yritetty jatkaa projektia ja kattelin et välikardinaalin pitää pistää ilmeisesti vinoon ku ei mahdu etukartaani muuten laatikon ohi! Haittaakos se mitään ???Yksi rasvattava ristikko ja tukilaakeri lisää. Ja samalla etukardaani jää lyhyemmäksi joka voi aiheuttaa ongelmaa ulosjoustoissa jos joustoja on paljon. Ei sen kummempia.

sumpe
24.02.2012, 21:05
Ei tohon settiin kyllä tukilaakeria saa mihinkään eikä se kyllä tarviikkaan.Etujordaanista tulee muutenki pirun pitkä.

offroadjouni
24.02.2012, 21:30
Ei tohon settiin kyllä tukilaakeria saa mihinkään eikä se kyllä tarviikkaan.Etujordaanista tulee muutenki pirun pitkä.Ääh, käsitin että meinasit tehdä kaksiosaisen etukardaanin ja siksi tarjosin tukilaakeria siihen. En osaa sanoa kuinka paljon pää- ja jakolaatikon välikardaanin laittaminen vinoon haittaa.

kivinen
25.02.2012, 09:21
Taas on yritetty jatkaa projektia ja kattelin et välikardinaalin pitää pistää ilmeisesti vinoon ku ei mahdu etukartaani muuten laatikon ohi! Haittaakos se mitään ???

Mulla oli siinä tuplavaihteisto Hiluxissa välikardaani vähän vinossa ja se kyllä tarjoili aika mahtavat värinät kardaanin kierrosten noustessa. Voihan se tietty toimiakin, mutta kaikki sovitukset Hiluxin jälkeen olen tehnyt viivasuoraan, eikä ole samoja ongelmia ollut.

sumpe
29.02.2012, 20:49
Taas on pajotettu voimakkaasti ja kone/loota on paikallaan ja jakiksen asemoin kans paikkaansa.Jakis oli pakko pistää sivuun joten välikardinaali on nyt sit vinossa, jos ei toimi ni muutetaan.Akselivälistä on tulossa huima 270 mut etuakselia voi ottaa hiukan taakse.Etukartaani on 130cm ja taka 70cm eli pirun lyhyt,toivottavasti tulee toimimaan,tuplanivelen se tarvii ehdottomasti.Minua neuvottiin aiheesta tuplanivel! Ei sillä mitään kulmaa lisää saa joten nyt oliskin laajaliikkeinen kardinaali hakusessa.

mauriala
29.02.2012, 21:12
Taas on pajotettu voimakkaasti ja kone/loota on paikallaan ja jakiksen asemoin kans paikkaansa.Jakis oli pakko pistää sivuun joten välikardinaali on nyt sit vinossa, jos ei toimi ni muutetaan.Akselivälistä on tulossa huima 270 mut etuakselia voi ottaa hiukan taakse.Etukartaani on 130cm ja taka 70cm eli pirun lyhyt,toivottavasti tulee toimimaan,tuplanivelen se tarvii ehdottomasti.
on se surkeen näkönen toi jakolaatikko vois ne laipat olla vielä hiukan lähempänä toisiaan

risukärsä
01.03.2012, 06:37
Apropoo! Mistäs tohon mesen aksulaan kandee ruveta metsästämään olkalaakereita sun muita tommosia hilppeitä???

motonet, finbenz oy kummastaki tullu ostettua muistaakseni meillä on tallessa olkalaakereiden numerot et pitäslöytyä ihan laakeri kaupastakin saat numeron jos löydän

Jare
01.03.2012, 10:08
on se surkeen näkönen toi jakolaatikko vois ne laipat olla vielä hiukan lähempänä toisiaan


Mun mielestä kanssa jakolodju vois olla hyvinkin lähempänä vaihdelaatikkoa, niin saisit sille takajordaanille lisää pituutta. Ja jos pelottaa välikardaanin värinät, niin sopisko sinne kardaaniks joku etuvetoisen akseli, jossa olis tasanopeusnilviäiset molemmissa päissä?

Tai eiks tota jakotoosaa sais kiinteeks vaihteiston perään ja sit teet etukardaanin 2 osaisena tukilaalaakerilla? Vai eiks mahdu etukardaanin lähtö vaihdelaatikon kulmaan ollenkaan?

EDIT: Kattelin tota toista kuvaa, niin ei taida mahtua se etukardaanin lähtö edes siihe laatikon sivuun....kiusallinen jakolodju sinänsä.

Saaks tossa jakolaatikossa tehtyä sen pelkän etuvedon?? Auttaa pirusti trial radoilla!!!!!!!

sumpe
01.03.2012, 12:07
Tolla tavalla sai etujordaanille tilaa edes vähän,niiden laippojen keskeltä mitattuna 11cm joten liki on.Pitäis onnistua se takavedon vapautus mut ei ole vielä tietotaitoa hallussa.

pee
01.03.2012, 19:37
tuossa nuo olkalaakerinrot näkyy:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=100066

sumpe
17.03.2012, 19:59
Taas on tarttunu tarvikkeita maailmalta!

mäksä
17.03.2012, 20:12
Taas on tarttunu tarvikkeita maailmalta!

ainakin hienon väriset iskarit.. :cool::cool:

sumpe
17.03.2012, 20:17
ainakin hienon väriset iskarit.. :cool::cool:

Ja noihin ku maalaa pinkit raidat ni tulee ainaki 15hv lisää :D

sumpe
21.03.2012, 14:25
Taas on askarreltu voimakkaasti ja linkkien teko on vauhdissa.Onneks yks ylimääränen silmäpari piipahti tallissa ja nyt olis tarkotus tehdä etu jordaanille tukilaakeri,sillä saa tukivarsien kiinnityksen samaan linjaan kardaanin tukilaakerin kanssa.

sumpe
22.03.2012, 20:25
Linkkitestiä on suoritettu ja todettu runko liian leveeks edestä mut onneks se on rautaa.Pikkusen vaatii tukivarren korvat akselissa hienosäätöä mut eiköhän kaikista selvitä tai ainakin melkeen.

SamiN
22.03.2012, 23:56
Iski kyselyikä..

Kuinka paksua matskua noi nelilinkit on?

Näyttääkö vaan ohkaselta, kun on reilut puslat päissä?

Kokeilitko jo ääriasentoja?

sumpe
23.03.2012, 04:50
:D .......en ole kokeillu ääri rajoja.

sumpe
18.05.2012, 21:26
Josko projekti on hitaan puoleinen, ni pikkuhiljaa...........Tukivarret on sorvarilla ja vanteet ja renkaat ovat kohdanneet vihdoin toisensa.

sumpe
22.11.2012, 22:19
Taas on jostakin löytyny energiaa tähänkin rojektiin ja pikkusen fiilistelyä kun sai akselit kiinni runkoon.

bluevan
22.11.2012, 23:17
Nyyt sit kuvaa et liikkuuks ne akselit mihkään ??

sumpe
20.12.2012, 08:39
Nyt on ruvennu kovasti askarruttamaan et mikä olis hyvä asemointi taka iskareille jotka on aikas tukevaa tekoa ja iskua löytyy 37cm.Noista kun tarviis saada koko hyöty irti,mun järki sanoo et alapään pitäis olla mahdollisimman lähellä rengasta.

Samsonite
20.12.2012, 19:48
Ja asennon mahdollisimman pysty, eli suurin liike.

sumpe
21.12.2012, 07:18
Voi vi...n mersun kardaani! Meinas poru tulla ku hahmottelin sitä paikalleen,ei riitä kulmat edes lepo asennossa. :( Kuvassa on patrollin ja mesen sulakkeet ja kuva ei kerro edes totuutta vaan vähättelee!

sumpe
21.12.2012, 22:06
Aina on sanottu et kuvat on kivoja mut.... töitä riittää.Ö pohja pitää rakentaa tyystin uusiks ja ö pumppu on kans melko haasteellinen ku imuputki on aluvalua ja yhtäpaskaa pumpun kanssa. Mut ei saa lannistua ku joteski on taas intoo väkertää ja tulee jotain melkeen näkyvää.Eikä muuten ole motorin sijainti kovin huono etuakseliin nähden...vai kui?

mauriala
21.12.2012, 22:55
kaks vuotta kans sit tappelin saman ongelman kans

TimJus
21.12.2012, 23:25
siirrä etupäästä ylä linkit levemmälle että ölppä pohja menee niiden väliin ja rungon päästä levität jos haluu säilyttää v muodon. akseli kyllä pysyy paikoillaan vaikka ylä varret ois suorat kuhan ala varsissa on tarpeeks v kulmaa.

tare
21.12.2012, 23:42
siirrä etupäästä ylä linkit levemmälle että ölppä pohja menee niiden väliin ja rungon päästä levität jos haluu säilyttää v muodon. akseli kyllä pysyy paikoillaan vaikka ylä varret ois suorat kuhan ala varsissa on tarpeeks v kulmaa.

Näin mäkin tekisin!
Ylävarret suorempaan niin saat tilaa öljypohjalle
Ja alavarret vinoon

sumpe
22.12.2012, 08:55
Noi ylä tuet vois kyl pistää suoraan mut tuo öljyn saanti on tuossa koneessa suunniteltu ainoastaan autobaanalle.

sumpe
20.11.2014, 21:29
Tämä rojekti myydään pois!