Kirjaudu sisään

View Full Version : Oversize pajero


_LM_
23.01.2012, 00:40
Monia vuosia on jo kulunut siitä kun offipalstan sattumalta löysin ja hyvin nopeasti tämän jälkeen totesinkin ettei autojen madaltaminen yms. lasikuidulla leikkiminen ole meikäläisen juttu.
Muutamissa paikallisten harrastajien "murrosmurskajaisissa"tuli käytyä eikä kiinnostus ainakaan laskenut :D ja vasta vuoden 2011 lopulla löytyi sitä tarvittavaa valuuttaa kuten myös tähän sopiva auto imatralta vm 88 490000 ajettu huoltoauto pajero.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=96911
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=97627

Heti ensimmäisenä päivänä vaihtui 2maailmansodan aikaiset lisävalot hieman parempiin Boschin tuotteisiin 100w polttimoilla. Pitihän sitä sitten laittaa valoja katollekin ja takalasit tummentaa ja ja...

Tulevaa:
-Vinssi
-Hitsausta
-Pohjan panssarit, nykyiset aivan hirvittävän näköisiä räpellyksiä:D
-Hitsausta
-Kitkalukon kiristys
-Hitsausta
-Puskurit & helmapalkit
-Hitsausta
-Parempi työkalulaatikko, lastulevy kertokoon oleellisen.

Mahtaakohan olla kenellekkään tuttu auto? Keulasta löytyi ainakin lähes olemattomiin kulunut palstan tarra...

_LM_
29.01.2012, 22:11
Viikonloppuna oli aikaa tutkailla tuota kitkalukon toimintaa. lähtökohtaisesti ei lukko pitänyt ollenkaan sillä kevyesti pystyi ilmassa olevaa rengasta pyörittämään toisen ollessa maassa. Tälläisestähän on siis kyse:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=98110
Pähkäilyjen jälkeen en keksinyt muuta kuin kääntää pakan alimmainen ja päällimmäinen levy toisinpäin jotka ovat kuperan muotoisia.
Nykyään onnistuu ainakin pyöränpulttien kiristys ilman että kitka antaisi periksi. Metsässähän tuon vasta kunnolaa pääsee toteamaan onnistuiko remontti.
Ja mikään muu ei remontissa v*tuttanut kuin öljyn laitto perään... Ai jumalauta! :D

_LM_
14.04.2012, 12:05
Päivitelläänpä tätäkin...
Eli tarkoitushan oli vain hieman laitella pajeroa kuntoon ja pitää se "vakiohkona" käyttöautona ja ostaa toinen aihio josta rakentaa jonkinlaista kilvetöntä offi laitetta.
hädintuskin kerkesin mopoon koskemaankaan kun lähti jo homma keulimaan

entinen omistaja korjannut jousen kiinnikkeitä reikien täytteeksi hitsatuilla pulteilla, pakkelilla ja massalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=103202

Pohjapanssarin/puskurin suunnittelua 4mm levystä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=103203
taitoskohtaan rälläkällä viilto jonka jälkeen kääntö sopivaan kulmaan ja hitsaus.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=103206

Vetopisteille piti tehdä tuollaiset lovet
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=103208

Tuollainen siitä tuli. Jonkun verran joutuu vielä vahvistelemaan mutta katsotaan sitä sitten vinssin asennuksen yhteydessä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=103207

Näillä mitoilla (cm) kun tekee niin pääsee hieman alkuun mikäli joku aikoo vastaavaa toteuttaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=103204

Dectane
14.04.2012, 12:21
Voi perkele kun on oikea taidon näyte tuo korvakon korjaaminen :D On se kumma jos lehtijousi ei pysy kiinni pakkelilla ja pulteilla :D

_LM_
16.04.2012, 20:21
Voi perkele kun on oikea taidon näyte tuo korvakon korjaaminen :D On se kumma jos lehtijousi ei pysy kiinni pakkelilla ja pulteilla :D

Ei siinä ole muuta voinut mennä pieleen kuin liian vähän kovetinta laitettu kittiä sekoittaessa :D Hieman heikosti oli onnistunut myös sinkittyjen pulttien hitsaaminen ruosteiseen rautaan rosteri puikoilla :D

Sattuisiko kenelläkään olemaan tuosta rungosta mittoja olemassa? Täytyy tehdä koko takapää uusiksi... ainakaan pikainen netin tutkailu ei tuottanut tulosta.

AsA
16.04.2012, 20:32
Jos et muualta löydä noita mittoja voin skannailla noista vanhoista Autorobotin katalookeista;)

jyrze
16.04.2012, 21:26
Täytyy sanoa että vaatii hiukan selkärankaa ja innostusta että viitsii pohjolan tallissa kuraplurjussa pajottaa:eek:

Tomppaa_
16.04.2012, 21:40
Kyllähän Mitsua jaksaa pajottaa. Kohta oma projekti tulee (toivottavasti) näytille :D

_LM_
13.05.2012, 11:54
Tuli sitten ostettua vihdoin ja viimein vinssiksi Xdynan X12.0T Two Speed joka mahtui juuri ja juuri pajeron runkopalkkien väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=105153
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=105154
Ahdasta oli, joutui tuosta jäähdyttimen edestä yhden palkin leikkaamaan tieltä pois. Täytynee joskus hitsata uusi hieman korkeammalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4610&pictureid=105155
Puskuria/panssariakin paranneltu viime päivityksestä. Tuota kitaa joutuu vielä hieman siirtämään sillä vinssin rumpua ei saanut sattumaan keskelle autoa tilan puutteen takia...
Vaikuttaa kuitenkin varsin hyvältä ostokselta! Nopealla vaihteella vinssiapina saa ottaa ihan juoksuaskeleita siellä ryteikössä mikäli meinaa pitää vaijerin kireällä kelatessa:D

JJ90
13.05.2012, 13:38
Hyvän näköstä turailua!

_LM_
17.08.2012, 19:15
http://img507.imageshack.us/img507/5236/pajero102.jpg
Jotain täälläkin tapahtunut. Renkaat päivitelty hieman maastokelpoisemmiksi jonka jälkeen todettu pyöränkaarien olevan hieman ahtaat :D

_LM_
17.08.2012, 19:18
Olisihan sen kuvan voinut toki suoraankin tänne laittaa.
http://img507.imageshack.us/img507/5236/pajero102.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/507/pajero102.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Jan13
17.08.2012, 19:32
Minkä kokoset noi uudet renkaat on ja miten leveillä vanteilla?

_LM_
17.08.2012, 19:37
35x15/15 10 tuumaa vanteilla leveyttä.

Nuhapumppu
18.08.2012, 20:54
Ja eihän ryntäile pikkupuolella:D

_LM_
18.08.2012, 21:18
Ja eihän ryntäile pikkupuolella:D
Ryntäile? Eheii suinkaan. On vain liian hidas urakkanupin pyörittäjä :D

JJ90
19.08.2012, 10:44
Valaiseeko muuten nuo eteenpäin olevat työvalot kuin pahoin konepeltiä? Mulla vaan pelkät lisäpitkät eteenpäin ja tuntuu että pitäis siirtää taaksepäin valoja/teipata alareunasta ettei paista silmiin.

Jan13
19.08.2012, 11:32
Mattaväri auttaa tuohon sokaistumiseen. Mulla valaisee kattovalot melkein koko konepellin mutta telalla pyyhitty mattamusta korjaa häikäsyn :D

_LM_
19.08.2012, 15:48
Valaiseeko muuten nuo eteenpäin olevat työvalot kuin pahoin konepeltiä? Mulla vaan pelkät lisäpitkät eteenpäin ja tuntuu että pitäis siirtää taaksepäin valoja/teipata alareunasta ettei paista silmiin.
Senverran pahasti että jonain päivänä kaikki siirtyvät alas.
Mistäköhän löytyisi pidemmät takaiskarit mallia halvat ja hyvät? :D Saisi joustovaraa löytyä enemmänkin sillä olisi tarkoituksena kääntää akseli lehtipakkojen alle ja iskarien ylä kiinnitys tehdä tarvittaessa ylemmäs.
Mielellään suomesta jos vielä löytyisi...

Nuhapumppu
19.08.2012, 18:39
Senverran pahasti että jonain päivänä kaikki siirtyvät alas.
Mistäköhän löytyisi pidemmät takaiskarit mallia halvat ja hyvät? :D Saisi joustovaraa löytyä enemmänkin sillä olisi tarkoituksena kääntää akseli lehtipakkojen alle ja iskarien ylä kiinnitys tehdä tarvittaessa ylemmäs.
Mielellään suomesta jos vielä löytyisi...
Muistaakseni täällä olen lukenut että HJ:n iskarit passais heittämällä ja ovat jonkun sentin pidemmät kuin pajeron omat.

_LM_
11.09.2012, 20:01
Pajerolla käyty leikkimässä ja tunnin aikana hajosi vain kytkin, vetarinkumi, sisempi raidetangon pää poikki parikin kertaa samalla kolhien kuukauden vanhan iskarin solmuun, rengas vuotaa vanteen välistä ja pari metriä takajarruputkea katosi+ muutama muu pikku vaurio :D Tämä kaikki 150m matkalla :o

Nuhapumppu
11.09.2012, 21:57
Tuota kytkintä en yhtään ihmettel tuon kokoisilla renkailla kun on jo lujilla 31" hiippailessa. Mutta hauskaa on kuullostanut olevan ja sehän on pääasia:D

_LM_
11.09.2012, 22:58
Tuota kytkintä en yhtään ihmettel tuon kokoisilla renkailla
Tähän on ratkaisu häiriintyneessä mielessäni jo olemasssa...:rolleyes:

_LM_
02.10.2012, 13:11
Painepuolella kesti kuukauden bensaa kunnes kerran käynnistämisen jälkeen tulikin kiire tyhjentää jauhesammutin konehuoneeseen... Kyllä muuten V***tti tinailla sähköjohtoja uusiksi!:mad:

Tinailusta puheenollen kirjoitin tuon yllä olevan viestin jokunen päivä sitten kerro mikä vituttaa topikkiin kun jollain muullakin oli ongelmia letkujen kestävyyden kanssa. Noh... maanantai aamuyöstä töihin lähtiessä pääsin vain muutaman satametriä kun laturin hihna alkoi huutamaan hullun lailla ja savua tulemaan sisälle autoon. Konepeltiä avatessa ajatuksena oli että joku risu on vain mennyt hihnan väliin mutta yllätykseksi savu ei noussutkaan laturin suunnalta vaan jäähdyttimen edestä johtosarjasta! Tuli hieman kiire repimään akunkenkiä irti kun johtosarja hehkuu punaisena...

Palon alkulähde joka ei näytä niin pahalle mitä todellisuudessa oli
http://imageshack.us/a/img31/4421/pajero002.jpg
Oikoseen mennyt johto suli metrin matkalta joten piti hieman purkaa muoveja pois
http://imageshack.us/a/img826/8955/pajero008.jpg
Oikosulun syykin löytyi
http://imageshack.us/a/img694/433/pajero006.jpg

Eli joku on joskus ottanut ilmeisesti lisävalojen parkkipolttimoille virran auton omista parkeista rosvoliittimellä ja katkaistu johto oli jätetty tuonne peltien väliin jossa otti koriin kiinni.
Kyllä muuten v***tti tinailla johtoja taas:D

JJ90
02.10.2012, 13:44
Ai että miten tutun näköistä, johdot poikki vaan ja toivotaan että ei ne mihinkään koske.. Itse oon tavannu vetää näkyvät karvat poikki ja kutistetuppi päälle jos oon jättäny irtojohtoja liehumaan.

_LM_
25.11.2012, 15:17
Viimeiset ajelut ennen peruskunnostusta. Akut tyhjät, naftaa liian vähän kallistukseen nähden ja lämmötkin vielä tapissaan.
http://imageshack.us/a/img844/8449/pajero022.jpg

Riisuttuna
http://imageshack.us/a/img526/2189/pajero024o.jpg

Ei muutakuin kori ilmaan
http://imageshack.us/a/img689/5310/pajero029.jpg

Seuraavaksi rungon siirto pois keskeltä pihaa
http://imageshack.us/a/img259/9693/pajero034.jpg

ja nosto
http://imageshack.us/a/img62/1530/pajero035.jpg

Uusiksi tuo runko oli muutenkin tarkoitus tehdä joten mitään ei menetetty vaikka olisihan tuo liikuttelu ollut helpompaa...

cybress
25.11.2012, 16:08
mäku luulin että just hitsasin yhen huonon pajeron rungon:D:D

mut löyty näköjään yks vielä huonompi:eek:

-Juuso-
25.11.2012, 17:03
Viimeiset ajelut ennen peruskunnostusta. Akut tyhjät, naftaa liian vähän kallistukseen nähden ja lämmötkin vielä tapissaan.

ja nosto
http://imageshack.us/a/img62/1530/pajero035.jpg

Valmetin kuormaimessa oli näköjään voimaa.
OHO ja Hups tosta voi jo sanoa et mätä runko.Ainoa joka piti runkoa kasassa oli kori ja koripultit.

JJ90
25.11.2012, 17:37
Tossahan on tynnyrijoustot.:D

_LM_
25.11.2012, 20:27
Vastahan tuossa meni leima pitkäksi pari viikkoa sitten :rolleyes:
Käykö muuten 2.8 litranen kone suoraan tuohon laatikkoon? olisi ilmeisesti hieman kestävämpi ja jakopää ketjulla.

-Juuso-
25.11.2012, 20:35
Vastahan tuossa meni leima pitkäksi pari viikkoa sitten :rolleyes:
Käykö muuten 2.8 litranen kone suoraan tuohon laatikkoon? olisi ilmeisesti hieman kestävämpi ja jakopää ketjulla.

Ei.Eri kiinnitykset laatikossa\koneessa.
Jos koneen vaihtoa mielit niin mielummin 2.5TdIc jostain -93-95(ns gen 2 kopasta) sama 4d56.Mutta puristettu enemmän tehoa ulos.Ja vaihtaa laatikon samalla(olis taas vähä kestävämpi.)

_LM_
25.11.2012, 20:55
Hämmennetään vielä soppaa... eli automaattiakin tekisi vielä mieli kun nuo pajeron välitykset nyt on mitä on. tai sitten vain otettava samanlainen asenne kuin renkaiden edellisellä omistajalla eli ei turhaan edes kokeilla mennä kytkintä luistattamalla vaan otetaan kunnon alkuvauhti ennen estettä. Helpointa etsiä koko 2.8 kone ja laatikot?

JJ90
25.11.2012, 21:27
Ei.Eri kiinnitykset laatikossa\koneessa.
Jos koneen vaihtoa mielit niin mielummin 2.5TdIc jostain -93-95(ns gen 2 kopasta) sama 4d56.Mutta puristettu enemmän tehoa ulos.Ja vaihtaa laatikon samalla(olis taas vähä kestävämpi.)

Siis onko joku versio vielä huomattavasti "väkevämpi", kuin jo 89 vuoden yköskoppasessa oleva 2,5tdic?
Mun mielestä turha ettiä parin hevosvoiman takia uutta myllyä, kun sama peruskone kuitenkin kyseessä. Isompi turbo ja suuttimet kuntoo ja säädöt kohdilleen niin tehoa on jo saman verran, jossei enemmän.

Dectane
25.11.2012, 23:34
Tuo 2.5tdic on kyllä ihan ok tekniikka. Isompaa turboa ja cooleria maltillisilla ahdoilla vaan tilalle niin alkaa oleen vetoja. Ja käyttää sitä konetta niinku mitsujen koneita täytyy? Vakio pumpussaki pitäis riittää ruoka kahteen sataan asti. Semmosta mää ite aattelin yrittää penkittää, tietty lasken ahdot alas penkin jälkeen :D

edit. niin eikö tuo td oo periaatteessa sama kone? en hirveesti oon nuihin tekniikoiden eroihin perehtyny :D

_LM_
26.11.2012, 00:01
Kylläpäs sitä nyt ylistetään tuota 2.5 tekniikkaa :rolleyes:

BryGgi
26.11.2012, 07:08
Kylläpäs sitä nyt ylistetään tuota 2.5 tekniikkaa :rolleyes:

SAmaa mieltä, ja en tiedä onko pajeron myllyssä jotain erikoista verrattuna tuohon tojotan 2.4 jos siitä kerta hepsotikin saa sen 200 irti ja vielä vakiopumpulla?? Voi kyllä olla jo semmoinen krematooria siinävaiheessa jos orkkiksella alkaa tehoja repimään. Kerralla vaan vedät överikis ja hommaat jostain muusta autosta miekuisen tekniikan, niin ei jää kaduttamaan myöhemmin

Dectane
26.11.2012, 09:40
SAmaa mieltä, ja en tiedä onko pajeron myllyssä jotain erikoista verrattuna tuohon tojotan 2.4 jos siitä kerta hepsotikin saa sen 200 irti ja vielä vakiopumpulla?? Voi kyllä olla jo semmoinen krematooria siinävaiheessa jos orkkiksella alkaa tehoja repimään. Kerralla vaan vedät överikis ja hommaat jostain muusta autosta miekuisen tekniikan, niin ei jää kaduttamaan myöhemmin

mesen 602 tai 605! pajeron tekniikka taitaa olla vaan jonku 30kg kevyempi? mutta ei siinnä muuta sitten ookkaan :D

karvanoppa
26.11.2012, 11:24
Kaverilla on naperon 2.5 napattu 220 takafillarilta, vanhaa siinä koneessa on kansi ja alakerta, imusarjat ym tehty tosin uusiksi.

Nuhapumppu
26.11.2012, 11:46
SAmaa mieltä, ja en tiedä onko pajeron myllyssä jotain erikoista verrattuna tuohon tojotan 2.4 jos siitä kerta hepsotikin saa sen 200 irti ja vielä vakiopumpulla?? Voi kyllä olla jo semmoinen krematooria siinävaiheessa jos orkkiksella alkaa tehoja repimään. Kerralla vaan vedät överikis ja hommaat jostain muusta autosta miekuisen tekniikan, niin ei jää kaduttamaan myöhemmin
Ei siitä kyllä todellakaan helposti vakio pumpulla 200heppaa saa ulos,loppuu ruoka äkkiä kesken ja muutenkin menee turhaksi kikkailuksi. Jos haluaa kunnolla välityksiä niin hankkii 90luvun Jeep Cherokeen koneen ja vaihteiston siihen,niissä on laatikossa etupään lähtö samalla puolella ja osia löytyy heti reilusti välityksien muuttamiseen.

Janex
27.11.2012, 12:02
Ei siitä kyllä todellakaan helposti vakio pumpulla 200heppaa saa ulos,loppuu ruoka äkkiä kesken ja muutenkin menee turhaksi kikkailuksi. Jos haluaa kunnolla välityksiä niin hankkii 90luvun Jeep Cherokeen koneen ja vaihteiston siihen,niissä on laatikossa etupään lähtö samalla puolella ja osia löytyy heti reilusti välityksien muuttamiseen.

En tiedä hepoista mutta helposti siitä löylyä on otettavissa ulos isojenki gummien tarpeisiin ja kyllä se jeepin dieseli on ihan yhtä sätkäkone kun tojotan 2,4 tohon mitsun tekeleeseen verrattuna. Kokemuksia on noista kaikista.

Jare
27.11.2012, 12:21
http://imageshack.us/a/img62/1530/pajero035.jpg

.

Hirmu pito swampereissa, kun ei oo irronnu maasta, vaan runko on antanu ensin periks.....on ne vaan pitäviä renkaita:D:D:D:D:D:D:D

Nuhapumppu
27.11.2012, 14:29
En tiedä hepoista mutta helposti siitä löylyä on otettavissa ulos isojenki gummien tarpeisiin ja kyllä se jeepin dieseli on ihan yhtä sätkäkone kun tojotan 2,4 tohon mitsun tekeleeseen verrattuna. Kokemuksia on noista kaikista.
Sätkäkone tai ei,paremmin siihen jeepin voimalinjaan löytyy osia kuin pajeron,jos et sattunut lukemaasi kunnolla ymmärtämään. Ja kun on välityksiä niin moottori pääsee paljon helpomalla.

RIPAX
27.11.2012, 22:55
Sätkäkone tai ei,paremmin siihen jeepin voimalinjaan löytyy osia kuin pajeron,jos et sattunut lukemaasi kunnolla ymmärtämään. Ja kun on välityksiä niin moottori pääsee paljon helpomalla.

Tähän nyt yllättävä kommentti jota kaikki ihmettelevät eli TOYOTA!! Välityksiä löytyy vaikka kuinka ja Tojon dieseli on parempi ku ykskää jeepissä käytetty. Koneesta irtoo 200konia helposti,ei tosin vakio pumpulla mut 12millisellä jo hyvinkin. Pakettiin löytyy päälootaa ainaki 2 vaihtoehtoo ja Tgltä lisää. Alennusvaihteistoja voi adapterilla laittaa peräkkäin joten hiljaa mennään. Mut kaikkiin noihin menee eurotonnistoa jo tukevasti,joten kannattanee harkita loppuun asti. Vaikka tojota miehiä olenkin ni ei ne kaksisia ole etenemään vakiona. Ja sitä graalin maljaa tehdessä palaa paljon rahaa jolla saa monesta muustakin tehtyä vaik mitä. Koneelle pikku piristys ja tiuhempi jakolaatikko ni lustia piisaa ja rahat säästyy.

Nuhapumppu
28.11.2012, 09:50
Tähän nyt yllättävä kommentti jota kaikki ihmettelevät eli TOYOTA!! Välityksiä löytyy vaikka kuinka ja Tojon dieseli on parempi ku ykskää jeepissä käytetty. Koneesta irtoo 200konia helposti,ei tosin vakio pumpulla mut 12millisellä jo hyvinkin. Pakettiin löytyy päälootaa ainaki 2 vaihtoehtoo ja Tgltä lisää. Alennusvaihteistoja voi adapterilla laittaa peräkkäin joten hiljaa mennään. Mut kaikkiin noihin menee eurotonnistoa jo tukevasti,joten kannattanee harkita loppuun asti. Vaikka tojota miehiä olenkin ni ei ne kaksisia ole etenemään vakiona. Ja sitä graalin maljaa tehdessä palaa paljon rahaa jolla saa monesta muustakin tehtyä vaik mitä. Koneelle pikku piristys ja tiuhempi jakolaatikko ni lustia piisaa ja rahat säästyy.
Siksi ehdotin tuota jeepin voimalinjaa,koska siinä on etupään lähtö vasemmalla puolen kuten pajerosakin ja toyotassa nämä on oikealla puolen,säästyisi paljolta työltä. kun pystyisi käyttämään pajeron omia akseleita. Toyotan lootiin kyllä saa halvalla välityksiä,mutta tuota tehosta vouhkaamista en ymmärrä miltään osin minkään merkin kanssa, esim kaverilla on vakio 2.2d hilux tiheillä väleillä ja hyvinpä tuolla näkyy 38,5 lyövän tarpeen vaatiessa tyhjää vaikka voimaa on se 60hv.

Dectane
28.11.2012, 10:23
Siksi ehdotin tuota jeepin voimalinjaa,koska siinä on etupään lähtö vasemmalla puolen kuten pajerosakin ja toyotassa nämä on oikealla puolen,säästyisi paljolta työltä. kun pystyisi käyttämään pajeron omia akseleita. Toyotan lootiin kyllä saa halvalla välityksiä,mutta tuota tehosta vouhkaamista en ymmärrä miltään osin minkään merkin kanssa, esim kaverilla on vakio 2.2d hilux tiheillä väleillä ja hyvinpä tuolla näkyy 38,5 lyövän tarpeen vaatiessa tyhjää vaikka voimaa on se 60hv.

Aina sitä liian voiman kanssa pärjää!

_LM_
28.11.2012, 10:29
Ehdotuksia satelee... Tuota etuakselia tuli tutkiskeltua ja pohdittua jotta pystyisiköhän tuon akseliputken vaihtamaan oikealta vasemmalle jolloin kardaanin saisi menemään oikealta.
Hieman tuo mersun kuutonen murisee takaraivossa :rolleyes:

Dectane
28.11.2012, 10:35
Ehdotuksia satelee... Tuota etuakselia tuli tutkiskeltua ja pohdittua jotta pystyisiköhän tuon akseliputken vaihtamaan oikealta vasemmalle jolloin kardaanin saisi menemään oikealta.
Hieman tuo mersun kuutonen murisee takaraivossa :rolleyes:

laita vitonen, voi kutosella olla melko ahdasta :D

_LM_
28.11.2012, 10:45
Jäähdytin siirtyy taakse kuten myös akut.

Nuhapumppu
28.11.2012, 14:08
Ehdotuksia satelee... Tuota etuakselia tuli tutkiskeltua ja pohdittua jotta pystyisiköhän tuon akseliputken vaihtamaan oikealta vasemmalle jolloin kardaanin saisi menemään oikealta.
Hieman tuo mersun kuutonen murisee takaraivossa :rolleyes:
Meinasitko enää pitää leimakunnossa? Jos et niin sitten hiluxin etuakseli 4.88 välillä vaan eteen,olettaen tietty että sulla on 4.875 perät tuossa nyt. Itse miettinyt tätä modia pidemmän aikaan jo omaan pajeroon,välitysten ero ei tule olemaan ongelma ja tuo toyon voimansiirto menis aika helposti tuonne alle.
Ja kyllähän liian voiman kanssa pärjää aina,mutten ymmärrä miksi tukkia satoja euroja johonkin,mikä ei oleellisesti maastossa kulkemista paranna.

_LM_
28.11.2012, 16:01
Leimassa pidetään ja akselitkin vaihtuu v6 pajerosta.

_LM_
20.04.2013, 20:47
http://www.hauskat.net/hauskoja/hyppy.jpg

Tänään istuttu swampperien päällä kaljaa juoden ja pohdittu pajeron tulevaisuutta tullen loppujen lopuksi tulokseen, että unohdetaan koko helvetin leimaaminen...
Hakusanoja/vinkkejä tulevasta: om603, Scania, Mynä, Automatic, Volvo, Pirkka, Jägermeister... :D

Btw: Joku unohti irroittaa nopeusmittarin vaijerin ennen korin pois nostoa joten mittari on nykyään 20cm syvemmällä kojelaudassa kuin alunperin. :rolleyes:

Nuhapumppu
21.04.2013, 09:32
http://www.hauskat.net/hauskoja/hyppy.jpg

Tänään istuttu swampperien päällä kaljaa juoden ja pohdittu pajeron tulevaisuutta tullen loppujen lopuksi tulokseen, että unohdetaan koko helvetin leimaaminen...
Hakusanoja/vinkkejä tulevasta: om603, Scania, Mynä, Automatic, Volvo, Pirkka, Jägermeister... :D

Btw: Joku unohti irroittaa nopeusmittarin vaijerin ennen korin pois nostoa joten mittari on nykyään 20cm syvemmällä kojelaudassa kuin alunperin. :rolleyes:
Ja pääsee aukomaan konetta joka ajon jälkeen:D Mutta hyvä että joku antaa näidenkin vehkeiden kanssa homman karkailla.