Ambula
22.01.2012, 19:37
Ajattelin illan ratoksi askarrella tänne juttua omasta (ikuisuus) projektistani, Työjuhta Hiluxksista.
Auto on ensisijaisesti työkaluna maatilan askareissa, mutta kukaan ei ole kieltänyt pitämästä samalla hauskaa ;) Lisäksi auto ajaa harrasteauton virkaa, ja projektia, joka tuskin koskaan on valmis. Prokkis etenee joskus hitaammin, joskus nopeammin.
Lisäksi tietenkin offaaminen olisi lähellä sydäntä, vaikka hyvin vihreä sen tiimoilta olenkin. Haaveissa olisi saada autoa sen verta maastokelpoiseksi, että voisi ottaa osaa ajopäiville, suunnistuksiin ym ym ym, ns. "leikkimielisiin" tapahtumiin, missä offaillaan hyvällä meiningillä :)
Mikäli jollakulla on hyviä ideoita / ajatuksia / vinkkejä, niin rohkeasti saa kommentoida :)
Pohjustuksena kerron, että hankkiessani auton, en tiennyt yhtään mitään nelivedoista, diesel moottoreista, maastureista, offaamisesta, enkä juuri muustakaan.. Tilanne ei ole kamalasti kehittynyt, mutta harvasepäivä oppii jotakin uutta :D
Ajatus nelivedosta lähti viime talvena, kun asuin ensimmäistä talvea "tiettömien taipaleiden takana" tavallaan maaseudulla. Eräänä aamuyönä lunta oli tuiskunnut ihan reilusti, ja oli erittäin hankala sanoa, missä kohtaa tie muuttuu pelloksi tai päinvastoin, aurausmerkit olivat kadonneet jo aikoja sitten..
Etuveto hondallani köröttelin, mielessäni ajatus "älä pysähdy, mitä ikinä teetkin, älä perkele pysähdy.." Juuri ja juuri pääsin tuiskun kasaaman kinoksen yli. Honda siis jäi miltei pohjastaan kiinni..
Tällöin päätin, että saa luvan olla viimeinen talvi, kun miekkailen etuvetosten kanssa, perheessä pitää olla vähintään yksi auto, jolla pääsee liikkumaan kelillä kuin kelillä.
Hilux löysi tiensä meille viime keväänä, mallia LN170 2,4TD. Hain oulusta, ja mittarissa oli vaatimattomat 392 000 km noin pauttiarallaa. Lähtökohta oli tämä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4635&pictureid=97601
Auton käyttötarve alkoi hahmottua enemmän, ja kun nuo sähköhommat jotenkin luonnistuvat, niin ensimmäisenä askarreltiin uusi radio ja kajarit:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4635&pictureid=97599
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4635&pictureid=97604
Auton mukana tulleet Duelerit olivat tiensä päässä, joten hankin BFG A/T kumit, kokoa 30*9,5
Tämän jälkeen tarvittiin ulkonäköä, ja valotehoa, joten seuraava looginen askel oli karjarauta ja lisäpitkät:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4635&pictureid=97596
Auto on ensisijaisesti työkaluna maatilan askareissa, mutta kukaan ei ole kieltänyt pitämästä samalla hauskaa ;) Lisäksi auto ajaa harrasteauton virkaa, ja projektia, joka tuskin koskaan on valmis. Prokkis etenee joskus hitaammin, joskus nopeammin.
Lisäksi tietenkin offaaminen olisi lähellä sydäntä, vaikka hyvin vihreä sen tiimoilta olenkin. Haaveissa olisi saada autoa sen verta maastokelpoiseksi, että voisi ottaa osaa ajopäiville, suunnistuksiin ym ym ym, ns. "leikkimielisiin" tapahtumiin, missä offaillaan hyvällä meiningillä :)
Mikäli jollakulla on hyviä ideoita / ajatuksia / vinkkejä, niin rohkeasti saa kommentoida :)
Pohjustuksena kerron, että hankkiessani auton, en tiennyt yhtään mitään nelivedoista, diesel moottoreista, maastureista, offaamisesta, enkä juuri muustakaan.. Tilanne ei ole kamalasti kehittynyt, mutta harvasepäivä oppii jotakin uutta :D
Ajatus nelivedosta lähti viime talvena, kun asuin ensimmäistä talvea "tiettömien taipaleiden takana" tavallaan maaseudulla. Eräänä aamuyönä lunta oli tuiskunnut ihan reilusti, ja oli erittäin hankala sanoa, missä kohtaa tie muuttuu pelloksi tai päinvastoin, aurausmerkit olivat kadonneet jo aikoja sitten..
Etuveto hondallani köröttelin, mielessäni ajatus "älä pysähdy, mitä ikinä teetkin, älä perkele pysähdy.." Juuri ja juuri pääsin tuiskun kasaaman kinoksen yli. Honda siis jäi miltei pohjastaan kiinni..
Tällöin päätin, että saa luvan olla viimeinen talvi, kun miekkailen etuvetosten kanssa, perheessä pitää olla vähintään yksi auto, jolla pääsee liikkumaan kelillä kuin kelillä.
Hilux löysi tiensä meille viime keväänä, mallia LN170 2,4TD. Hain oulusta, ja mittarissa oli vaatimattomat 392 000 km noin pauttiarallaa. Lähtökohta oli tämä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4635&pictureid=97601
Auton käyttötarve alkoi hahmottua enemmän, ja kun nuo sähköhommat jotenkin luonnistuvat, niin ensimmäisenä askarreltiin uusi radio ja kajarit:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4635&pictureid=97599
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4635&pictureid=97604
Auton mukana tulleet Duelerit olivat tiensä päässä, joten hankin BFG A/T kumit, kokoa 30*9,5
Tämän jälkeen tarvittiin ulkonäköä, ja valotehoa, joten seuraava looginen askel oli karjarauta ja lisäpitkät:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4635&pictureid=97596