PDA

View Full Version : Amerikkalaisen "käsijarru" toimivaksi


21.03.2005, 09:48
Kertokaa viisaat miten saa amerikkalaisen menopelin "käsijarrun" pitämään. Muutenhan siinä ei ole suurempia ongelmia pitää joten kuten, mutta katsastus-setä panttaa joka vuosi sitä mustettaan kun erot puolien välillä on liian suuret. Molemmat puolet on jo säädetty yhtä lähelle...

Note! This message was posted anonymously!

HEKULIINI
21.03.2005, 09:53
Mites vaijerit?

--Dodge ja Jeeppi ne yhteen soppii--

....o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯¯¯L--O|||||||O
()_)¯()_) ¯¯¯ )_)

JAMANT
21.03.2005, 09:57
Ja auttais neuvomisessa, kun tietäis mikä Jenkki kyseessä. On vähän eroa vaijerien kulussa ja säädöissä....

Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!

jeeppi-eki
21.03.2005, 19:00
Jenkeissä kyllä pitäis käsijarrut toimia, itellä ei koskaan ole ollut ongelmia missään amerikkalaisessa.Taitaa olla jarru osat vaan muuten loppu.

JEEP OR H2
JEEP, because i`m poor

CJ-57
21.03.2005, 19:53
Ja sit kannattaa muistaa säätää käyttöjarru ekaks, eli seisontajarru vaijerit ihan löysälle ja sit jarrut lähelle. Kässäri sit viimeseks.

hpotteri
21.03.2005, 21:23
ja varmistua että käsijarru linkku menee kummassakin pyörässä ihan taakse kun on vaijeri löysällä. jos on kuivat kengat niin pitäs pitää..

22.03.2005, 08:19
Eli käyttäjä häiriö. Noista kolmesta viimeisestä on varmaan apua. Kiitos!

Note! This message was posted anonymously!

-MaTTi-
22.03.2005, 18:38
Ei niissä jenkkien parkkijarruissa yleensä kovin paljon oikeita vikoja ole. Tuo toispuoleisuus johtuu yleensä siitä kun sitä painetaan katsastuksessa dynamometrillä niin hissukseen, vasen puoli ottaa yleensä ennen oikeaa ja myös lukkiutuu siten ensiksi = dynamo pysähtyy ja näyttää eroa. Eli, reipas polkaisu tai sitten rullat erikseen pyörimään (pelkkä vasen ja pelkkä oikea). Sitten nähdään onko siellä oikeasti vikaa.

Ja erohan saa tänä päivänä olla peräti 70 % jos vaan yhteisteho riittää (18 % kokonaismassasta).