View Full Version : Mitkä on isoimmat kumit suburbanin alle?
Eli autona tuollainen -95 subru ja pitäisi ruveta suunnittelemaan ensi kesäksi renkaita. Mitkä on isoimmat renkaat mitkä mahtuu pyörimään auton alla, ettei tule hommattua
liian isoja renkaita turhaan. Autohan on täysin vakio korkuinen ja vanteet ovat 16".
Täältä varmaan löytyy ihmisiä jotka tietävät!!!
Haaveena olisi 35" mutta jotenkin tuntuu, että taitaa haaveeksi jäädäkkin ilman
korin korotusta...!?
Kiitoksia jo näin etukäteen asiallisista vastauksista!
tapsa4x4
18.01.2012, 23:17
285 75 r16 pitäis mahtua pyörimään ehkä vakion alla. 2"alusta nosto on helppo ja ja halpa homma taakse palikat ja pidemmät u-pultit ja edestä tiukataan vääntösauvoja.
mulla omassa on nyt 35" ,alustaa nostettu sen 2" ja koria 60mm ja ei meinaa riittää vieläkään. tila noille pyörille.
Mulla oli 94:ssa 305/45r22 vanteet ja kumet 2" korotuksella ja ilman korotusta
285/75r16 talvipyörät.
Vanteilla on kanssa oma merkityksensä... vakioalustalla otti 265/75/16 all terrainit kääntäessä kiinni puskurin kulmiin. Valitettavasti ei mitään käsitystä millä et:llä mahtoivat ne vanteet olla. Mut melkolailla ulostuovat kuitenkin.
Toi korotus on kyl helppo ja halpa, palat taakse ja edestä sauvat kireemmälle ni saa hiukan lisää tilaa.
285/75/16 mahtuu alle sopivalla vanteella, sopivalla tarkotetaan niitä helvetin rumia orggispeltilämisköitä. Kapeat ne on, vissiin 6 ½" leveät. tai ehkä 7".
Ite laittasin sen 2" alustaan, hintaa tulee satasen verran ja aikaa menee muutama tunti. Korinkorotus on kyllä kanssa helppo tehä, aikaa menee tietysti vähän enemmän...
wuntzikka
20.01.2012, 04:30
mulla pickupissa on 315-75-16 ja ei ota kiinni, aineskaan vielä... :D
ja ei ole korotettu korista, eikä alusta ole kova/jäykkä, joten tuskinpa myöskään kirrattu varsista...
Kiitoksia, asiallisista vastauksista.Arvasinhan, että tietäjiä täältä löytyy...
Nyt kun tuo mopo tuntuu näyttävän karkailemisen merkkejä niin jatko kysymys olisikin
mistä löytyy niita valmiita 2" korotus palikoita ja niitä pitempiä u-pultteja vai joutuuko
ruveta itse vääntämää. Eli täällä kun tuntuu olevan niitä jotka kyseisen korotuksen olette tehneet niin mistä hommasitte?
Sitten jos joku joka on tehnyt korin korotuksen kyseiseen peliin kertoisi mitä joutuu rakentelemaan/muuttamaan. Eli lyhyt lista pakollisista muutoksista niin ei tarvitsisi niin helvetisti miettiä ja onnistuisi kerralla.
Pajeron vääntösauvojen kiristyksestä ja yhden hj:n korin korottamisesta on kokemusta joten ei ihan tuntematonta hommaa ole, mutta ne pikku niksit/jipot helpottaisi ja nopeuttaisi operaatiota huomattavasti, kiitos!
4x4 partsista saa ainaki korotuspalat ja u-pultit. Korinkorotuksessa vaihteensiirtäjästä vähän tankoa jatkaa laatikon päästä (riippuen korotuksesta), "käsijarrun" vaijerin paikkaa vähä muuttaa rungossa. Tuulitunnelin muokkaus, Ja kun nostaa ylöspäin samalla kattoo mistä rupee johdot tai letkut tiukkenee ni sitte toimenpiteisiin, helppoa se on. Lisäilkää muut mitä muuta tulee mielee, mä en ainakaa nyt muista muita :D