PDA

View Full Version : lj ihme ääni konepellin alta

make764
17.01.2012, 21:55
LJ alkoi pitämään pakkasella ihmeellistä ääntä konehuoneesta jostakin.Ei pidä kuin silloin tällöin ja vaikea ajaessa paikantaa.
-Luulin ohjaustehostimen ääneksi (vaihdoin tehostimen öljyt eikä auttanut)
-ajattelin sit vesipumppua,mutta kun irrotin hihnat ja pyöritin ropellia ei kuulunut kuin ihan pieni ehkä tiiviste ääni.
-laturia epäilen,vaikka ei sekään pitänyt ääntä kyn käsin pyöritin.Epäilen sillä kun laitan kattoxenonit 4kpl,ajovalo päälle niin jännite laskee (auton omalla mitttarilla) 13v noin 9v.
Voisiko olla vika laturissa??? ja mistä pikkasen tehokkaampi laturi ja jos hinnasta vielä tietoa.
ääni ei minusta tule itse moottorista.Autolla aj.354tkm ja tarkalla huollolla ollut (toyota).

murkula_
17.01.2012, 22:14
Ota remmi kokonaan pois ja käytä hetki. Sulkee ainakin pois apulaitteista lähtevät äänet.
Saattaapi silti olla laturi jos jännitteet noin laskee.

liero
17.01.2012, 23:02
putsasitko sieltä tehostimen öljysäiliöstä sen sihdin ? mulla ei aikanaan auttannu pelkkä öljynvaihto. tuo ei ole purettavissa , mutta sitten kun otti sen säiliön irti, huljutteli löpössä ja puhalteli ,niin alkoi tehostimen jollotukset olla historiaa.

Hailux
17.01.2012, 23:12
tehostimen pumppu vinku itsellä pakkasella eikä öljyn vaihto auttanut mullakaan..suattoopi se jännitteensäädinkin vinkua..mulla vinku aika pahasti..toimi kylläkin vaikka äänsi niin perkeleesti

make764
18.01.2012, 09:34
ääni ei tule tyhjäkäynnillä.Ääni kuullostaa niinkuin "vesipumppu olisi hirttämässä kiinni",eli ei ole mitään vinkumista vaan aika kova rohina.
En puhdistanut sihtiä.Teen sen nyt.

Reetu
18.01.2012, 11:03
jos tulis tehostimesta, ni ratin kääntely muuttas ääntä?

make764
18.01.2012, 16:33
Tehostimesta ei johdu.Tehostimen säiliön pystyy kyllä purkamaan hienosti aukaisemalla muutama taitettu lipare.
Vaihtoeddot ovat vesipumppu tai laturi (minun mielestä kun asiaa tutkin)ja niistäkin vain laturi. Vesipumpussa jos vika olisi ääni olisi jatkuvaa.nyt ajoin n.50km ja kun pihasta lähdin 3krt kuului ja sen jälkeen ei mitään:confused: