View Full Version : Tojo LC HJ61 -89
t.haapala
14.01.2012, 13:20
Pistetään tästäki tarinaa ku tääl ei noita hojoprojektei viel juur olekkaa :D
Eli Kauppakassi Hilux lähti pois ja tilalle tuli tommonen ihan orkkis kuntonen hoojii61
mistä ois tarkotus tehä omaa silmää miellyttävä kulkine.
Mittarissa 198000km :eek: (mikä ei kylläkään pidä paikkaansa :D), ja vuosmalli 1989.
Ensmäitteks tummensin lasit siitä ku oli nii hölmö olo istuu tommoses akvaarios mihen kaik
näkee sisälle :).
Sit poistin mädäntyneen putkiston pönttöineen ja vedin suoran putken helman alta ulos
et sai ne voimavihellykset ulos koneesta.
Töist löyty jotkut ikivanhat kattotelineet mitkä ylsi juur leveyden puolesta ja
niitten päälle heitin maastotunkin.
Auton mukana tullu nautarauta löysi paikkansa keulilta ja siihen kieputin vetoliinan ympärille.
Tehtävää:
Soa
Isommat renkaat
Helmapalkit+putket niihin
Safariteline
Koko putkisto uusiks
+jotain muuta kivaa mitä sattuu mieleen tulemaan
Hyvä kun tulee tämmösiä perus projekteja, ota soan teosta vaan paljon kuvia. Sais itelleki vähän jelppiä.
t.haapala
14.01.2012, 19:36
Joo täytyy räpsii kuvei. Talvi lomalla meinasin alkaa tekemään eli joskus helmikuun lopulla-maaliskuun alussa. Täytyy kattoo miten saa kaik osat hommattuu sitä varten.
Mut laitan kylllä kuvia kun alkaa tapahtumaan :)
t.haapala
17.01.2012, 19:55
Eilen säätelin venttiilien välykset ja tänään postipate toi kaikkee kivaa:)
Viel uupuu hysteeri varret, tuplanivelkardaani ja palikat tractionbarien tekoon
Hyvän näköiset vanteet! Onko leveemmät, kun 10" ? Mistä hommasit?
T: Ari
t.haapala
18.01.2012, 09:12
Ihan offroad tarvikkeelta, 10x15, oisko malli ollu type37.
Kehät maalasin ite et erottuu paremmin :)
t.haapala
24.01.2012, 20:17
Tänään asennettu ahtopainemittari, nostettu ahdot 0,kasiin ja syöttöö lisätty :).
Ja tuplanivelkardaani hommattu
Raakakone
25.01.2012, 11:28
Eilen tuli samanlaiset vanteet kotiovelle.. offroadtarvikkeesta.
Paljonko 12ht sylkee vakiona paineita? Ajattelin että tuo 0,8 on kohtuu maltillinen..
Itsellä 1,6 kun survoo nilkka suorana. Pikatiellä 90km/h tasakaasulla niin silloinkin jo 0,5...
t.haapala
25.01.2012, 15:58
Jos on korjaamokäsikirjan mukaisissa säädöissä ni pitäs ahtaa 0,45. :D
Varmaa melkoset pakopaineet sulla tol 1,6baril jos on vakio CT26 siel koneen kyljes.
Luulen et joku 1,2bar alkaa olemaan siin rajoil, et sen jälkeen ei oo enää kovemmist ahdoist
muuta kun haittaa :o.
Koitin joskus itseäni yllyttäen lukkopihtejä hukkaportin letkussa. Ahtopaine nousi kyllä, mutta suunnaton fiilis mahtavista tehoita jäi syntymättä. Eikä vanhaa kannata muutenkaan kiusata tarpeettomasti, kun kilometritkin jo varmasti painaa.
t.haapala
25.01.2012, 21:54
Lisäsikkö syöttöö kans, eihän se pelkkä ilma sitä tehoo tuo ;)
Mut joo, sen takia en itekkää ton enempää nostanu kun kilometrejä on jo takana,
ja noilla paineilla pärjää jo, eikä pitäs kyl hajota (koputtaa puuta)
Mut huomattavasti paremmin menee kyllä, ei oo semmost hampaat irvessä vedättämistä enää :).
Raakakone
26.01.2012, 20:23
Joo pumppu rukattu samoin kuin ahdin.. penkissä ajettu, ja aika hyvin oli menohaluja.
Putki ei ainakaan ahdista.. heh.
Senkin uhalla että tästä tulee " mun äippä tekee sun äipän ruoat ja teidän iskä jää meidän iskälle" niin emännän 2litrainen bentsiini kauppakassi saa koko rahalla vastusta kun hohhoijjaalla alkaa oikein sotkemaan. Et ihan ok tuo menopuoli heh.. kytkin kin kin on mallia "paina pohje piukkana" muuten ei voima välity nakeille.
Ps 37 tml crawlerit tuli eilen postissa ja tänään alla.. tattis vaan juukan pojille.
Jos en olisi niin vitun peelo näiden tietokoneiden kanssa niin laittaisin kuvan jossa komeilee pienen pieni lyijypaino. Ihan vaan pariin topikkiin viitaten "olin varautunut että kylkeen nakataan vähintää lyijymostan kokoinen mokkula mutta toisin kävi.. heh hee"
t.haapala
14.02.2012, 19:12
Jep jep. Palataas alkuperäseen asiaan välillä :)
Tractionbaarei varten hain putkee ja tommosen mikälietankomisonniveletpäissä.
33 gummit hain eilen, ei pitäny laittaa alle ennenku on korotettu mut siin sen
taas näkee, kaikki mulle heti nyt ja sinne ne sitte päätys :)
Kyl vaan tuli heti enempi auton näköseks ku sai isommat renkaat alle
t.haapala
20.02.2012, 18:28
Viikonloppuna hain toiset jouset ja tänään vaihdoin niihin uudet puslat.
Mitä meinaatte, pitäskö noist etujousist ottaa noi paksut lehden puolikkaat pois?
Ja kaikki uudet iskarit odottaa kans jo valmiina.
Enää ei puutu kun ne perkaleen hysteeri ohjausvarret mitä ei tunnu saavan nyt juur mistään :(.
Projektin alotan kuitenki torstaina ku alkaa talviloma ja seuraava mahdollisuus
tähän hommaan ois sit vast heinakuussa
en tiijä mikä kannattaa mutta mulla nuo on ainakin paikallaan HJ 61 soassa. mielestäni ovat enempi hyötynä ku haittana.
Aparaatti
24.02.2012, 15:48
Jos meinaa tulla liian korkea katsastusta silmälläpitäen niin kannattanee ottaa pois. Muutenkin traction bar ajaa noiden tehtävän paremmin.
t.haapala
25.02.2012, 16:52
Nyt on tullu pari päivää touhuttuu.
Takapään tein yksikseni eilen (on muuten v*ttumainen palikka yksikseen pyöritellä toi taka-akseli :)).
Iskareille hitsuuttelin jatkopalat et saa akselin puoleiset päät vähän alemmas.
Taakse tarttis viel tehä träksönpaari, laittaa kaikki vaijerit kines, jarrut toimimaan ym.
t.haapala
25.02.2012, 17:04
Eilen illal ja tänään oli veli apuna ton etuakselin kans.
Jousipedit saatiin käännettyy, toiset jouset alle, akseli purettuu yms pientä.
Huomenna jatkuis napojen kääntö operaatiolla, ja iskareitten alapään kiinnitykset pitää kans muuttaa.
Ohan siinnä hommaa vielä.
Alimmat lehden pätkät jätin pakkoihin paikalles, otetaan pois jos nousee liikaa.
Yks ainut pultti on menny tähän mennes poikki, mikä on aika ihme yli 20v vanhas autos.
Tohon vaikuttaa varmaan se et joku on joskus massannu tota ISOLLA kädellä,
sitä meinaa riittää :rolleyes:
Aaltonen
26.02.2012, 13:29
Koskas mennää ajelee?
t.haapala
26.02.2012, 17:54
Ei ihan viel ainakaa ku on vähä kesken :D
Navat käännetty, pallon tiivisteet vaihdettu, iskarien alakiinnitykset siirretty,
akseli laitettu paikalles, takapään tb akselikiinnike tehty....
t.haapala
28.02.2012, 09:57
Mitenkäs ootte saanu ton taka-akselin lukon vaijerin yltämään soan kanssa?
Otin korista vaijerin kannakkeen irti mut silti jää varmaan 3 senttii vajaaks :confused:
Paino renkailla yltäis kyllä mut ulosjoustossa ei.
t.haapala
28.02.2012, 18:30
Takapää ois tractionbaarii ja lukon vaijerii vaille valmis.
Etupäästä puuttuu toinen satula+palat, etukardaani(koneistamolla), tractionbari,
ohjauskilkkeet(kun ei oo niitä hysteeri varsia :(), jarruputket, sisäänjouston rajoittimet.
Vähän kahden vaiheilla et ottaisko viel ne alimmat latit pois etujousista kun näyttää
niin pirun korkeelta toi etupää....
hyvältähän tuo näyttää:) paljonko on korkeus navasta suojan reunaan??
t.haapala
28.02.2012, 19:45
Lokarista napaan en o mitannu mut renkaasta lokariin takapäässä ~26cm ja edessä ~28cm
virallinen mittaus tehään navan keskeltä lokarin reunaan.. mulla on virallisesti 62cm eessä ja 63 cm takana...toellisuus saattaa sitte olla jotain toista;) riippuu kuorman määrästä:rolleyes:
t.haapala
29.02.2012, 08:51
Ei mul oo kyl aikasemmist maastureist mitattu navasta kaareen, eihän siitä saa mitattuu millään kokonaiskorkeutta
koska renkaatkin nostaa autoa ja voihan kaarista olla leikattu pois et saa lisää tilaa renkaille.
t.haapala
29.02.2012, 19:27
Etupään tractionbar ois valmis.
Takapää alotettu mut kempistä loppu kaasu, no hain toisen kempin ja aloin saumaamaan
ni eikös siitä loppunu lanka->vi**u antaa olla sitte :D
kyllä tuossa mulla ainakin on mitattu ja merkitty otteeseen just tuo väli kaaresta navan keskelle. ja oli muuten aikasemmassa letukassakin muistaaksen samanlailla...eipä muuten muistu mieleen oliko tuossa mulla merkitty kokonais korkeutta ollenkaan??? hhhmmm...pitääpä tarkistaa...
t.haapala
01.03.2012, 18:32
Taka tractionbar tehty, etupään sisäjouston rajottimet tehty ja kardaani haettu koneistamolta.
Viel pitäs vaihteiston kannatinpalkkii vähän muokata et saa kardaanin sopimaan
ja se takalukonvaijeri homma ratkasta joteskii.
Ja sit viel puuttuu ne high steer palikat, saakos niitä muualta kun Lipposelta?
t.haapala
02.03.2012, 14:26
Laatikon palkkii ei tarvinnukkaa muokata, jortaani sopis suoraan sittenkin.
Sois ohjauspalikoi vaille valmis, sit odotellaan vaan....
Siitähän tuli viä komiampi ku olikaan. Meni jouset hyvään kotiin...
Aaltonen
02.03.2012, 21:15
Isompaa pökkyrää huutaa. saatana
t.haapala
03.03.2012, 11:05
Siitähän tuli viä komiampi ku olikaan. Meni jouset hyvään kotiin...
Heh, kiitoksia :)
Kyllähän noi 33 näyttää nyt vähän pieniltä kieltämättä :rolleyes:
t.haapala
08.03.2012, 19:35
Tuli vihdoin ne kauan kaivatut ohjauksen osat mutta mutta..
Raidetanko ottaa kiinni jousiin käännettäessä/joustossa, täytyy vissiin ottaa
ne alimmat lehdet pois jousista :(
Aaltonen
08.03.2012, 19:43
Heti huomen ne pois,et pääsee la ajamaa!
ootko napoja kääntänyt? jos oot niin kääntää vähän lisää... :D
t.haapala
08.03.2012, 20:18
Voi vähän tiukkaa tehä et pääsee la ajamaan ku tarttis jottai töitäki tehä huomen :D
Ja ohan nuo navat käännetty, ei raaskis enempää enää :p
Aaltonen
08.03.2012, 20:47
juu mut töitten jälkeen on monta tehokasta tuntia aikaa vääntää.:D
ompa hassua että ottaa kiinni..ei tuossa mulla ainakaan ota nuilla alemmillakaan jousilla....tosin en kyllä tiijä että minkälaiset nuo kääntövarret sitten on..meinaakko laittaa kallistuksen vakaajaa paikalleen..voin sanoa että ilman sitä on kyllä aikalailla huteran olonen tuolla tien päällä..
t.haapala
09.03.2012, 07:40
Mites sul on saatu toi etuvakaaja sopimaan tonne?
Takimmainen menee aika kivuttomasti paikalleen mut etummaista en saanu sopimaan,
en kyl jaksanu oikeen ajatuksella ees yrittää :D
minkä verran käänsit napoja..??
Mites sul on saatu toi etuvakaaja sopimaan tonne?
Takimmainen menee aika kivuttomasti paikalleen mut etummaista en saanu sopimaan,
en kyl jaksanu oikeen ajatuksella ees yrittää :D
kyllä se sinne mahtuu..pitää kahtoo onko mitään kuvaa missä se näkys...jokatapauksessa ne tangon päät kulkee akselin alapuolelta..tarvii pitkät kiinike pultit sinne päihin josta tulee kiinni siihen rungon kiinnikkeeseen..näyttäs olevan semmonen kuva jossa tanko näkyy..yritän laittaa sen tuonne profiliin jonnekki.
taisinpa saaha kuvia latattua tuonne albumiini..käy kahtoon valaseeko mitään...
Aaltonen
09.03.2012, 18:31
Maastorajottimet pois vaan
Maastorajottimet pois vaan
niin jos ajaa pelkästään maastossa.. tieajo on kyllä mielenkiintosta ilman vakaajaa...varsinkin mutkissa ja risteyksissä ja routa heitoissa ymsyms...
Aaltonen
09.03.2012, 19:27
asenoitumis kysymyksiä.
_kekkula_
09.03.2012, 19:28
Näyttääkö vaan vai onko sulla noi pitkä matka pohjaanlyönti kumiin? Saattaa vähä lehtiä kyrpiä kun taipuu väärin päin.
t.haapala
09.03.2012, 20:34
Alimmat latit otettu pois ja homma pelittää, parikyt kilsaa tullu testiajoakin jo.
Nuo etupään sisäjouston rajottimet pitää kyl pidentää vielä, aurauksia vähä
hieno säätää ja koittaa ne vakaajat saada istumaan paikalleen
Muuten tuntus kyl pelittävän ihan hyvin, noin niinku maantiellä
Ja kyl omast mielest mitä oon vieterijousisilla maastureilla ajellu (HDJ,Wrangler yms.)
,ni kyl semmonen enempi huojuu tän nykytilanteeseen verrattuna (ilman vakaajia)
suzuki81
09.03.2012, 20:43
Onneksi olkoon onnistuneesta asennuksesta. Sit vaan konttorille jännittämään. :) Jostain viäl sitä levikekumii vai?
Aaltonen
09.03.2012, 20:44
sit vaan huomen liukastelee saloon ;)
Alimmat latit otettu pois ja homma pelittää, parikyt kilsaa tullu testiajoakin jo.
Nuo etupään sisäjouston rajottimet pitää kyl pidentää vielä, aurauksia vähä
hieno säätää ja koittaa ne vakaajat saada istumaan paikalleen
Muuten tuntus kyl pelittävän ihan hyvin, noin niinku maantiellä
Ja kyl omast mielest mitä oon vieterijousisilla maastureilla ajellu (HDJ,Wrangler yms.)
,ni kyl semmonen enempi huojuu tän nykytilanteeseen verrattuna (ilman vakaajia)
kyllä se siitä tasottuu ku laitat vakaajan paikalleen..ihtiäniki meinas välillä rueta huippaamaan ku ajelin ilman vakaajaa...hieno peli :) mukavaa ku joku viihtii vielä nykyäänki ropeloija näitä romuja..:) pikku vinkki.. jos menee liian korkiaksi ni nakkaa vähä rautaa kyytiin ni jo mataltuu riittävästi;)
t.haapala
11.03.2012, 12:55
Kiitoksia, mukavaa saada välil jotain positiivistakin palautetta :).
Aurauksia säätelin tänään, aika paljon rauhottus kulku
Ainoo mikä vähän laittaa ketuttamaan ni on toi takapää ku kuskin puoli roikkuu alempana.
Ja jousipedit ON yhtä korkeet kummallakin puolella, silmällä näkee jo et jousen ja
pohjaanlyöntikumin välis on vähemmän tilaa kuskinpuolella.
Täytyy kattoo jos se vähän oikenis ku saa vakaajat paikalleen mut milläs sen sit oikasee
jos sekään ei vaikuta mitään?
Aaltonen
12.03.2012, 14:13
painoa perään?
t.haapala
17.03.2012, 13:36
Tähän on tullu jotai pikku juttui tehtyy.
Etulevyt vaihdoin ku vanhat täristi nii prkleesti.
Vakaajat putsattu massoista, kaikki vakaajien kumit pitäs tulla ensviikol ni pääsee niitä asentelemaan.
Etuvalojen muovikehykset maalasin mustaks ku oli kromit nii hilseilleet.
Jostain tarttis viel hakee jotai kumia noita kaarilevikkeitä varten
Aaltonen
17.03.2012, 15:14
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/64415/139
Siit tollast valmista "kumia"
t.haapala
18.03.2012, 09:17
Alkuperäset ois kyl varmaan parhaimman näköset mut mistäs semmoset sais sopu hintaan?
t.haapala
24.03.2012, 14:51
Nyt on vakaajat paikallaan ja aika positiivisesti vaikutti tohon ajokäyttäytymiseen :).
Ja levike kumit tuli ruuvailtuu kiinni.
Aaltoselle kiitokset asennus avusta, eihän siit ois tullu yksin mitään.
Ens viikol vois mennä konttoril jännittämään....
suzuki81
24.03.2012, 15:14
Oisko kuvei? ku en huomannu parkkiksel kattoo. :)
Aaltonen
24.03.2012, 16:05
On meinaan levike kumit niinku tehas linjalta :D
t.haapala
26.03.2012, 19:28
Tänään kävin konttuuril ja nyt on muutokset otteessa :)
Navasta kaareen 600mm merkattuna, edessä ja takana.
Ja näyttäis suoristuneen tuo värkki, ei roiku kuskinpuoli enää alempana :).
Ja ajo-ominaisuudetkin tuntus olevan kohillaan et tais olla onnistunu projekti :D.
Viel tarttis jossain vaihees hitsailla palkit helmoihin+putket niihin, takapuskurii modata,
safariteline hommata tai tehdä.
Vähän himottais viel tehä pien korinkorotus ku jotenki näyttää niin matalalta :rolleyes:
t.haapala
30.03.2012, 16:05
Pari päivityskuvaa sen kunniaks ku innostusin oikeen pesemään ton katiskan :D
Aaltonen
30.03.2012, 16:32
Kyl melkeen koppaa vois viel nostaa.. tai isommat pyörät ;)
t.haapala
01.04.2012, 18:07
Joku kyseli tuost etuvakaajan kiinnityksestä ni laitan tähän oman version siittä.
Toi putki yhdystangossa on 24cm pitkä ja tanko itte on 10mm kun vakiona on 8mm.
t.haapala
05.04.2012, 20:13
Helmapalkkeja tuli turailtuu tänään.
Ihan ku ois uudesta autosta laikannu helmoja irti, ei ruostetta juur ollenkaan :).
Huomen viel vähä saumaa palkkeihin ja sit kylkiputket....
Omasta kokemuksesta viisaampana olis voinu ehkä jättää isomman raon oveen.
_kekkula_
05.04.2012, 20:57
Omasta kokemuksesta viisaampana olis voinu ehkä jättää isomman raon oveen.
x2
t.haapala
05.04.2012, 21:07
Niinno tiärä siitä sitte.
4s auto jo samal tyylil eikä edellisis ainakaa ollu mitää ongelmii.
Mikäs teil on sit ongelmana ollu?
se on siitä mukava tuo palakkihelema ku se kerää jäätä tuohon päällensä ja siihen ku ovi ottaa kiinne nii kuuluu ärsyttävää narinaa :( joka ei kuulu etes vänkärin penkiltä;) muutenhan se on kyllä luja ja luotettava. millonka meinaat haapala hommata 35" rattaat allensa?? sitähän sä kaipaat?????
t.haapala
06.04.2012, 07:44
Ei mun entinen hoojii kyl keränny jäätä helman päälle, varmaan riippuu kans siit et
kuin ahkerast jaksaa putsailla lumia pois siittä.
Kai mää noil 33 pärjään viel jonkun aikaa :rolleyes:.
Kattoo sit ku alkaa muuten oleen kondikses ja pääsee rahoihinsa taas :D.
Tarttis lähtee tekemään mut näyttää vähän tummalt toi hallin katto :mad:
t.haapala
06.04.2012, 13:00
Joo-o, shaibaa tuli taivaan täydelt koko aamun eikä autokaan mahtunu katokseen :D
Mut sain silti tehtyy putket helmoihin, maalaus jäi kuivempia kelejä odottelemaan
Aaltonen
06.04.2012, 13:56
se on siitä mukava tuo palakkihelema ku se kerää jäätä tuohon päällensä ja siihen ku ovi ottaa kiinne nii kuuluu ärsyttävää narinaa :( joka ei kuulu etes vänkärin penkiltä;) muutenhan se on kyllä luja ja luotettava. millonka meinaat haapala hommata 35" rattaat allensa?? sitähän sä kaipaat?????
Kui vaan 35" :D kai tollanen ahdettu toitsu ny 38" jaksaa mennä,ku beejiikin just jaksaa vaparina ottaa 80kmh :D
HJ60_Jussi
06.04.2012, 20:16
Minkä kokoista tuo kynnyspalkki on? Millä seinämällä?
Helmapalkkeja tuli turailtuu tänään.
Ihan ku ois uudesta autosta laikannu helmoja irti, ei ruostetta juur ollenkaan :).
Huomen viel vähä saumaa palkkeihin ja sit kylkiputket....
Miks pitää terveet helmat vetää auki? En olis ite raaskinu. Eikö olis voinu tehdä normaalit rock sliderit eli runkoon kiinni? http://white-knuckleoffroad.com/toyotafj60.htm
Eri asia jos on valmiiks mätineet ja paikkaillut kotelot.
BJ-40/76
06.04.2012, 23:52
Miks pitää terveet helmat vetää auki? En olis ite raaskinu. Eikö olis voinu tehdä normaalit rock sliderit eli runkoon kiinni? http://white-knuckleoffroad.com/toyotafj60.htm
Eri asia jos on valmiiks mätineet ja paikkaillut kotelot.
x2
Ja tuo "palkkihelma" näyttää ainakin noissa kuvissa huonekaluputkelta?
Ja kun vielä noin likellä ovea, niin lujuus ei paljon kasva tuosta jäljelle jääneestä korista.
Toivottavasti ei pääse pahasti kopsahtamaan oven keskilinjalle, että pysys nuo ovet ehyenä.
p.s Mulla on ehkä vähän kieroutunut käsitys noista palkkihelmoista, tein omaan bj:n rakenneteräksestä, ja nimenomaan sillä periaatteella että jäykistää rakennetta ja kestää tunkata helmasta.
p.s.s Nätin näköinen HJ, muista ruostesuojata nuo uudet helmat;)
Aaltonen
07.04.2012, 04:54
äkkiä jos miettii niin miks ei raaskis vetää helmoja auki.ymmärtäisin pointin jos tässä jotain museoajoneuvoa väsättäisiin :D
PS. sääli on sairaus.
Näitä helmoja varmaan saavutaan testamaan sunnuntaina Raisioon?
Ja hoojii painaa varmaan muutenkin tarpeeksi, ilman että lisättäis rungosta asti helmapalkkia..
t.haapala
07.04.2012, 16:08
No niinno...
Rock slidereil ois melkee 10 senttii helmat alempana nykyseen verrattuna.
Ja palkki on 80x40x3. Luulis tonki kestävän.
Minkä takia siihen pitäs laittaa jotai perkeleellisel seinämäl olevaa palkkii mistä
ei tuu kun pirusti ylimäärästä painoo :confused:.
Niinku Baxxteri sanos ni kyl tommonen hoojii painaa muutenki jo ihan tarpeeks :D.
Ja ehän mää tienny et noi helmat oli noi hyvät ennenku laikkasin ne auki.
Ja vaik olisin tiennykki ni oisin silti näyttäny laikkaa niille :p
Huomen en varmaa kerkee Raisioon tulemaan mut täytyy kattoo jos seuraaval
kerral pääsis :)
Vissi tuo palkki kestää. Toki raja sillekkin löytyy jos niin haluaa, mutta sittenhän voi hitsata kulmaraudan vahvikkeeksi.
Nuokin palkkihelmat on niin siistit, että ei niitä osaa harjaantumattomanpi silmä erottaa ekoilla vilkaisuilla.
Ja palkki on 80x40x3. Luulis tonki kestävän.
BJ-40/76
08.04.2012, 22:24
Niin taisi olla joku ylläri tuossa vänkärin puolen helman etupäässä/etulokarin takapäässä?
Siis ei varmaan ollut maalin alla yhtä hyvää helmaa mitä takempana?
Ja jos 40x80x3mm seinämällä, ja hitsattu läpi kaikkiin, niin kestää kyllä aika kivasti:o
p.s jos on tarkoitus tunkkailla/ottaa tukea, tuosta helmaputkesta, niin vahvista korin sisältä noita "poikittaispeltejä" suoraan tuon 40x80 yläreunaan, ja sama juttu palkin alapuolella. (alunperin nuo poikittaisjäykkärit n. 0,75?mm peltiä, ja pokattu n. 2?mm R:llä, ja hitsattu pisteellä noin 5mm päässä saumasta, siis materia
lähtee sitomaan energiaa muodonmuutokseen suhteellisen pienestä voimasta)
ps.
Jos mulla olis noin paljon energiaa........:rolleyes:
Työn iloa!
t.haapala
19.04.2012, 19:19
Jottai pientä tullu turailtuu...
Ovien saranoita korjailin ku pitivät niin veemäistä naputusta ajossa.
Tommonen safaritelineen tekele tuli tehtyy, siihen tarttis viel jotain tuikkuja laitella.
Ja kuvien laadusta vastaa ikivanha Nokia :D
t.haapala
30.04.2012, 14:22
Korii tullu nostettuu 30mm ja putkisto tehtyy uusiks.
Aaltonen
05.05.2012, 19:10
No nyt se huutaa viel enempi isompaa kumia :),mut nätti hojari,ku saan beejiin taas joskus ajoon ni vois mennä ruisailee :)
t.haapala
18.05.2012, 12:49
Takapään helmat ei ollukkaan enää ihan yhtä hyvät ku nuo keskimmäiset,
laikka uppos ku johki pumpuliin pienen pölläyksen kera :D.
Kuskin puolelle sain tänään aikaseks hitsailtuu palkin (60x40x4),
hantin puoli täytyy koittaa viel viikonlopun aikana saada laitettuuks ja sit putkee viel hitsailla kaveriks niihin
t.haapala
28.05.2012, 16:07
Tommosetpa noista sitte tuli
komeet! tota 80 lätkää ei ainakaa täällä tarvii leimalla. on vaan nii ruma :D
t.haapala
28.05.2012, 19:39
Samahan tuo ois repii pois ja laittaa aina varmuudeks leimalle uus kun ei
montaa euroo maksa k.o. läpyskä, mut en oo jaksanu :D
t.haapala
04.06.2012, 17:34
No onks ny pare :D
t.haapala
10.06.2012, 15:43
Aika hyvin mun mielestä joustaa kun ottaa huomioon et siin on vakaajat paikallaan :)
Ja joustattelukivestä loppu varat kesken :o
kyl nyt on paree :D
et muute pääse tota kalliota ylös! :D
t.haapala
11.06.2012, 18:54
et muute pääse tota kalliota ylös! :D
On sen verta pystysuoraa seinää hän etten lähe ees koittamaan :D
vellihousu
12.06.2012, 06:55
Tää on siisti peli, jatka samaa rataa.
t.haapala
02.07.2012, 17:39
Tähänkin tullu jotain turailtuu.
Karjaraudan kiinnikkeitä vähän muutin et sai siistimmän näköseks keulan.
Vetokoukku tuli poistettuu (5min homma laittaa takas jos tarttee).
Aksuloi ja kardaanit yms tuli vähä värjäiltyy.
Ohjausiskari laitettuu paikalleen.
Sähkökäyttönen turbo ruuvi (off=vakio ahdot, on= 0,8)
Sit ois cooleri ja ahtoputkitarvikkei hommattu.
Silikoni letkui, snorkkeli ja ulosoton peitelevy olis tilaukses.
Parin viikon sisäl tarttis pistää uuet renkulat viel tilaukseen.
(olis sit ylimääräsenä vittumaisest kuluneet kumhot)
t.haapala
03.07.2012, 14:04
Tänään leikkelin vanerista uudet levyt takapään seiniin vanhojen
kuppasten ja rämisevien orkkis muovien tilalle
Aaltonen
03.07.2012, 18:41
Tänään leikkelin vanerista uudet levyt takapään seiniin vanhojen
kuppasten ja rämisevien orkkis muovien tilalle
Oleks sä saaamari lomilla ku aikaa tuhrata? :D
t.haapala
03.07.2012, 19:04
Juu. Kaks päivää ollu. viel ois melkee 4 viikkoo jäljel :D
t.haapala
05.07.2012, 12:19
Snorkkeli ruuvailtu kines.
Pari kuvaa renkaista
Aaltonen
05.07.2012, 17:34
Joko tulee isommat ku 33" kummit? saa lomarahat poltettua :D
t.haapala
05.07.2012, 20:03
Oon niin lainkuuliainen etten raaskinu ostaa isompia :p
Aaltonen
05.07.2012, 20:51
Oon niin lainkuuliainen etten raaskinu ostaa isompia :p
Nössö,olisit ny ees 35 :D
knucklebone
05.07.2012, 21:35
Komia on prkl!!
t.haapala
07.07.2012, 11:54
Hoojiit on aina hianoja :)
Eilen tuli vähän puuhasteltuu
Vielä kun vaihdat klemmarit kunnollisiin T-pultti-versioihin niin pysyy letkutkin kiinni. Tuppaa aikaa myöten pullahtelemaan pois jos on yhtään ahtoja, varsinkaan kun noissa putkissa ei vissiin mitään huullosta ole.
http://www.autotune.fi/data/th/c_mgp-cl005.jpg_b4_0.jpg
tapsa4x4
07.07.2012, 15:14
Aban perinteiset lemmarit kestää aika hyvin joskus asiasta väitelleenä töissä testattiin paineilma pikaliittin antautuu 24bar ja letkut jossain 15-18barilla mutta yhtään lemmaria ei pettänyt.
Huulos kuntoon niin pysyy kyllä.
t.haapala
07.07.2012, 17:01
Vaihdellaan jos eivät pysy noilla :)
Sen verran naftit sovitukset noi putket etteivät pääse kauheesti liikkumaan
ja menevät aika syvälle noihin letkuihin.
knucklebone
07.07.2012, 19:12
Minkäs kokoinen toi intterkuuuureli on? Näyttää sopivan paikoilleen oikein mukavasti.
t.haapala
07.07.2012, 19:13
En muista mittoja mut toisiks isoin mitä motonetist saa.
On kyl ihan passelin kokonen
Vielä kun vaihdat klemmarit kunnollisiin T-pultti-versioihin niin pysyy letkutkin kiinni. Tuppaa aikaa myöten pullahtelemaan pois jos on yhtään ahtoja, varsinkaan kun noissa putkissa ei vissiin mitään huullosta ole.
http://www.autotune.fi/data/th/c_mgp-cl005.jpg_b4_0.jpg
Tuppaa ampumaan nuilla paremmillaki "lemmareilla" putken irti jos ei oo pykälää putken päässä. Jos putken seinämävahvuus ei oo ihan kauheita niin pihdeillä saa jo väänneltyä pikkusen pykälää ja tyrkkää vielä nuo kunnon lemmarit niin pitäis pysyä!
t.haapala
08.07.2012, 13:46
Niinku sanoin, vaihdellaan jos ei pysy :)
Tänään päällystin huovalla noi takapään paneelit
Nuhapumppu
08.07.2012, 18:45
Itsellä ihan normi lemmarit ja vain coolerissa,ahtimessa ja imusarjassa on olakkeet,muissa putkissa vain rälläkällä tehdyt karhennukset ja hyvin on kestäneet kiinni jopa 2bar paine kokeiluja,nykyisillä 1bar paineilla on kerran lähtenyt letku irti,viikon kesti ajella ilman lemmaria kun sen unohdin siihen kiristää. Eli eiköhän nuo pysy ilman olakettakin normilemmareilla kunhan vain putket ja letkut on oikean kokoisia toisiinsa nähden ja liitokset on muistettu karhentaa.
t.haapala
12.07.2012, 20:34
Toistaseks on pysyny letkut kines.
Tänään pyöräytin Cooper Discoverer STT renkulat alle.
Ai stana et on makia ajaa vanhoihin verrattuna :cool:
Vielä kun näkis komean vintturin keulassa :)
knucklebone
12.07.2012, 22:38
Mitäs tykkäät rengasmelusta? Onko niin paha, kun ottaa kuvion huomioon?
Nappuloiden siippaukset on mun mielestä osuneet aika hyvin kohdalleen noissa renkuloissa.
Hyvältä näyttää HJ juu! :)
t.haapala
13.07.2012, 07:33
Rengas melusta en osaa sanoo muuta kun et toistaseks helv...n hiljaset.
En tiä kummoseks muuttuu kun renkaat vanhenee ja kuluu mut sen näkee sit joskus.
80 vauhdis pystyy ihan normaalil äänel viel keskustelemaan ja missään
nopeudes ei tuu mitään värinöi kautta voblauksia vaik ei o tasapainotettu
mitenkään.
Ja tuost vinssist sen verran et tekis mieli asentaa se tonne auton keskelle jotenkin.
Tojon oma mekaaninen ois kyl pop mut painaa niin syntisesti ja tulee turhan ulos
tosta keulalta, leikkaa liimaa tyylil on vissiin kivasti saatu asemoituu niitä paremmin
mut samal vaival mun mielest sen värkkäilis tonne auton alle.
Hydrauliset maksaa pirusti ja sit tarttis pumppu värkkäillä sille.
Ja hyvät sähköset maksaa kans paljon.
Tiä niistä sitte...
Itellä on nuo samat renkaat ja on kyllä pirun hyvät. Paljon paremmat mettässä ku mutikat, talvipito aivan uskamattoman hyvä ilman nastoja ja tieajo-ominaisuuksissa ei oo mitään valittamista, mun vannevalinta on vaan väärä. Ei voi ku suositella kaikille jotka on renkaita hankkimassa.
t.haapala
14.07.2012, 23:34
Kävin neitsytmatkan tekemässä hoojiilla.
Ei kauheen pahois paikois tullu rämmittyy, pikku lällyoffii vaan :).
Hienosti pelitti alusta, pientä kalustovauriookin tuli kun takavakaajan
kiinnityspanta antautus :D.
Oli kyl tiedos ettei kauheesti kestä ku on niin ohkaseks ruostunu.
Täytyy laittaa hankintalistalle uus.
Ei voi ku suositella kaikille jotka on renkaita hankkimassa.
Kyllä näin on. Kaiken lisäksi kestää kulutusta vallan mainiosti, nuo kuluu normikäytöllä n. millin/10tkm, joten ei oo ihan hetkessä sileet. Tuppaa kulumaan palat pikkusen hampaalle, niinkuin kaikissa muissakin palarenkaissa, siinä vaiheessa melutaso himppasen nousee. Mutta ei varmasti häiritte yhtään mitenkään jos on yhtään maasturilla tottunut ajelemaan.
Mut ei nää mun mielestä talvella mitkään hyvät oo, tietty riippuu mihin on tottunut. Pärjää ookoo, mutta ei nää jäästä kiinni saa. Suunnilleen BFG A-T:n kanssa samaa sarjaa.
knucklebone
15.07.2012, 11:28
STT:t saa täältäkin pisteet kotiin, erinomaiset renkaat sekakäyttöön! Talvella pärjää ihan hyvin täällä etelän liukkaissa risteyksissäkin, kunhan vaan muistaa hieman ennakoida ja pitää mielessä, että alla on kuitenkin vain nastattomat mutiaiset. Hiekka on ainoa mistä ei ole kokemuksia noilla renkailla, mutta kai niillä hiekkakuopallakin tulee toimeen.
Jossain nopeudessa oli muutaman km/h:n välillä pientä huminaa, mut yllättävän vähän silti.
Onkos akselit maalattu FoMoCo -sinisellä? Sopii toi safari-teline ku tikkari lapsen käteen! :)
t.haapala
15.07.2012, 15:46
Akselit on lutrattu ihan normi miranoolil. Vähän toi ledivalo hämää tota sävyy,
ei oo oikeesti ihan noin kirkkaan siniset
t.haapala
21.08.2012, 19:44
Täl ei oo pal muuta tehty ku ajettu.
Karjarauta käväs hiekkapuhallukses ja maalaukses.
Toissa viikonloppuna tuli tehtyy pikku roadtrippi Kalajoel Grand Pappa tapahtumaan.
Kilometrei tuli noin 1200 ja diisselii meni semmonen parisataa litraa eli kulutukset
oli kohallaan asuntovaunu perässä :D.
Korotuksien jälkeen tullu 7tkm lisää mittariin ja kaik on pysyny nipussa.
Ja ahtoletkutkin on pysyny kiinni vaik on niin paskat klemmarit :p.
Coopereil on ajeltu n.3tkm eikä muuta huonoo sanottavaa kun et jää semmosii
peukalonpään kokosii kivii uriin kiinni ja pitää aika ikävän napsauksen kun irtoovat
jossai 80 nopeudes :D
vilenius
22.08.2012, 05:46
tää hoojiihan se oli mikä pyöri työpaikan pihalla (alavieskassa st1) pari viikkoo sitte ja grand pappasa näin kans.komia peli!
kävikkö maastureita ihaileen grand pappasa?
t.haapala
22.08.2012, 20:20
Perjantai pyörittiin yli- ja alavieskassa. Oliks toi "monsteri" suzuki siin st1 pihal vai, ku en muista enää :rolleyes:.
Ol niin komia peli et oli pakko käydä kattomas lähempää ja ottaa kuva muistoks :).
Juu kävin kattomas maasturiparkkia ohimennen siel lentokentäl.
Eniten pisti silmään toi camo maalattu typistetty hoojii, ja varsinkin ne sen
"sopivan" mittaset takapään riiput :D.
Olikko vilenius itekki jollain maasturilla siel?
vilenius
27.08.2012, 06:31
siinähän se pojottaa st:n pihalla.itellä on BJ työn alla niin kävin vain kuuhisteleen sielä.
olitta siinä vaunulla kun lähin hianolla vihreellä datsun sanilla:D
oispa pitäny tulla turisuttaan.
t.haapala
27.08.2012, 10:20
Mäki meinasin tulla kysymään et jos sais ajettuu hojon samaan kasaan muitten kans
mut en sit kehdannu :o.
Tänään kävin leimalla hojon kans ja läpihän se meni :)
t.haapala
22.09.2012, 14:07
Voi tojota minkä teit.
Korkkas eilen löpösuodatin (omaa tyhmyyttä kun en oo aikasemmin vaihtanu :o).
Parin sentin halkeema suodattimen pohjas ja koko auto diisselin peitos.
Olihan muuten vittumainen pestävä, mut kyl se puhtaaks lähti ku ruiskutteli
pari litraa liuotinta ympärs autoo :rolleyes:.
No, nyt o ainaki löpösuodatin vaihdettu ja auto pesty kunnolla :D
Huh, kyllä onkin ollut tauhkaa täynnä, jos tollasta pääsee tapahtumaan!!!
Welimatti
26.09.2012, 08:54
Tuli vihdoin ne kauan kaivatut ohjauksen osat mutta mutta..
Raidetanko ottaa kiinni jousiin käännettäessä/joustossa, täytyy vissiin ottaa
ne alimmat lehdet pois jousista :(
Mistä olet hankkinut raidetangot? :confused:
t.haapala
26.09.2012, 20:31
Offroadtarvikkeelta on kaikki noi alustan ja ohjauksen osat.
t.haapala
18.11.2012, 15:31
Joku saatanan nisti käyny autos viime yönä. 5€ leditaskulamppu ja parikyt cd:tä
viety. Ei o mikää järjen jättiläinen ollu ku tuhkakupin kolikoi ei oltu viety (noin 20€),
eikä poppivehkei tai työkalui (millä olis irrottanu ne poppivehkeet paris minuutis).
Naapurin hiluxin keulalt lisävalot oli kelvannu kans.
No, nyt on hälytin asennettu et tervetuloa uudestaan koittamaan arvon kusipäät.
Vittu että sylettää tommoset :mad:
Noi varkaat kyl pistää vihoiksi, ennen ei täälläkään tarvin laittaa edes tallia lukkoon mut noin kk sitten kävivät naapurista tyhjentämässä autotallin ja pitkin kylää hävinnyt tavaraa.
Aaltonen
23.11.2012, 18:49
pikkuisen parempi paimio :mad:
t.haapala
16.02.2013, 13:27
13tkm tullu ajeltuu viimetalvisen korotus operaation jälkeen ilman kummempia ongelmia.
Ja ahtoputketkaan ai oo irronnu kertaakaan.
Tänään vaihdoin jousiin kumiset puslat polyuretaanien tilal ja uuden radion asensin
3 kuukautta sitte hajonneen tilalle.
Ja komian tarran laitoin minkä sain veljelt joululahjaks :D
t.haapala
22.05.2013, 20:27
Perä-, laatikko- ja moottoriölpät vaihdoin viime viikolla.
Muutoin on kyl toiminu niinku tojotan pitääki :D.
Eilen käytiin mettän puolel vähä koittaas
t.haapala
01.06.2013, 13:33
Tulipellin ruoste reijät paikattu tänään.
Oli iha jonkun verran lehtiä sun muuta p*skaa siel kotelon sisäl :)
Kuskinpuoli
t.haapala
01.06.2013, 13:36
Hantinpuoli
t.haapala
06.07.2013, 16:14
Päivitellääs tätäkin välillä.
Viimesen kuukauden aikana vähän touhuillu ruosteitten kans.
Tuulilasi vaihtus kun vanha oli halki ja samalla paikkailin ikkunan kehykset
t.haapala
06.07.2013, 16:24
Takaluukkujen korjailua
t.haapala
06.07.2013, 16:28
Etulokarien fixausta
t.haapala
06.07.2013, 16:31
Pohjien tekeminen alotettu loman kunniaks ja 2 kuvas näyte tulevasta väristä :D
t.haapala
14.07.2013, 17:48
Viikon työn tulos
t.haapala
19.07.2013, 08:42
Semmottine
makee! :) helmaputket viel valkoseks.
knucklebone
19.07.2013, 16:29
Hiano tuli, huh huh! :eek::)
Kerrassaan komea ja tosiaan ne putket valkoseks!
t.haapala
20.07.2013, 11:27
Kiitoksia kiitoksia.
Helmaputket taitaa pysyy kyl mustana. Ainaki toistaseks :rolleyes:.
Uudet kilvet tilasin kans ku vanhat on ihan kulahtaneet.
Landcruisaaja
20.07.2013, 13:32
Hieno on hj. Et kai mitään eu-kilpiä tilannut?
t.haapala
20.07.2013, 19:58
Eikäkö ihan normit mikkä nytki on.
t.haapala
07.08.2013, 07:07
Leimalla käyty.Leima tuli.Hiano peli. :)
t.haapala
18.09.2013, 20:37
Tämänki värkin meinas joku pöllii edellisviikonloppuna mut onneks tuli asenneltuu
se hälytin viime syksyn. Jäi vaan haaveeks. Het hyppäsin sängystä pystyyn
2 aikaan pe-la yönä ku hälytin alko huutaa ja kerkesin näkemään ku jätkä hyppäs
tummanharmaaseen Nissan Vanetteen.
Sunnuntain selvis et samat kaverit oli vieny vartin yli yks samana yönä tost vähän matkan pääst
jonku kevarin jostain hallista.
Ei mul pal muuta
Akrapovic
22.09.2013, 16:07
On se kyllä komee vehje, ei mikään ihme kun sitä yritetään pölliä!
[QUOTE=t.haapala;1045244]Tämänki värkin meinas joku pöllii edellisviikonloppuna mut onneks tuli asenneltuu
se hälytin viime syksyn. Jäi vaan haaveeks. Het hyppäsin sängystä pystyyn
2 aikaan pe-la yönä ku hälytin alko huutaa ja kerkesin näkemään ku jätkä hyppäs
tummanharmaaseen Nissan Vanetteen.
Sunnuntain selvis et samat kaverit oli vieny vartin yli yks samana yönä tost vähän matkan pääst
jonku kevarin jostain hallista.
Tuommosille pitäs kaivaa kahdenmetrin kuoppa ja maata päälle.
t.haapala
13.12.2013, 21:34
Vesipumppu, termostaatti ja jäähdytysnesteet vaihdettu tänään.
Ihan vaan varmuuden välttämiseks :)
Vesipumppu, termostaatti ja jäähdytysnesteet vaihdettu tänään.
Ihan vaan varmuuden välttämiseks :)
laitoiks varmuudeks alkuperäisen termarin? :)
t.haapala
14.12.2013, 15:14
Jep :)
t.haapala
24.01.2014, 16:04
Perkales!!
Ihmettelin ku rupes pitämään ihme naputusta takapäästä sillän tällön ni huomasin
et ol toinen takavakaajan panta lähteny omille teilleen :D.
Ny on uudet pannat ja kumit taas.
Eipä sitä juur ajossa huomannu et oli vakaaja toisesta päästä irti, muutaku just siit klonksutuksest.
t.haapala
01.02.2014, 14:22
Vihdoin ja viimein sain aikaseks vaihettuu olkalaakerit tähän vehkeeseen.
Pientä uraa oli syntyny jo mut ei ihan mahottomaks ollu menny viel.
Mut eipähän tartte niistä enää murehtia.
t.haapala
23.04.2014, 19:25
Öljyt vaihdoin eilen ku tul kilometrit täyteen.
Huomasin et tankki vuotaa saumastaan hieman, prkl :mad:.
Uus originaali maksaa rapiat 700€, saiskohan jostain tarvikkeena?
Tai jos jollain lojuu nurkis ylimääräsenä ehjä hojon tankki ni tarjotkaa ihmees.
Simpukan pääs olevaa raidepäätä joutus kans hiukka kiristään ku oli tullu löysiä,
ja huomasin siittäkin et on gummi paskan.
Jousien latien välistä puhaltelin hiekat pois ja ruiskuttelin sprayluikkarii niihin ens hätään.
Mitähän niihin jousiin kannattais laittaa voiteluaineeks?
Pakkoja en ala purkamaan/putsaamaan/rasvaamaan, mut jos jollain ois omakohtast
kokemust jostain öljyistä mitä ootte käyttäny.
Meinaan jotain parempaa sinne vois koittaa ujuttaa ku tuli tolla sprayllaki pirusti pehmeemmäks alusta :cool:.
Mites tuota raidepäätä saa kiristeyä,kun itelläkin vähän väljää ?
joku sokkasysteemi siinä näyttää olevan ?
t.haapala
25.04.2014, 20:14
Juu, se sokka siit pääst irti.
Sit jollain talttapäisel parhaaks näkemälläs kalulla kierretään sitä sisempää osaa siitä sokka urasta kiinnipäin.
Vedetään niin kiinni ku menee ja sit 1-1/3 kierrosta auki ja sokka takas.
Helppo homma jos vaan ei o ihan umpiruosteessa :rolleyes:.
Kiitos. Kyllä se onnistui,mutta olipa aika piukassa :-)
t.haapala
17.05.2014, 08:41
Kuskin jakkaraks vaihtus recaron penkki ja ny raisioon kattomaan trialiii...
Aaltonen
18.05.2014, 11:31
Missäs toisen prokkiksen kuvat viipyy??
t.haapala
18.05.2014, 19:01
Kortilla jemmassa, joskus sit :p
Aaltonen
19.05.2014, 17:04
Saatana!! kekkuli nyt stooria kehii"!
t.haapala
05.06.2014, 20:05
Tankki vaihettu viime viikolla ja akselit maalailtu uudestaa ku oli päässy vähän rapistumaan :).
Lampolalt hain halvan ja hyvän tankin, joutus siihenki muutaman lapun hitsaileen mut ei ainakaan viel vuoda :D.
Kuveiki olis mut en jassa laittaa....
t.haapala
16.06.2014, 16:18
Leimaki tuli tänään
Taas sais ajella reilu 14kk ilman huolenhäivää :D
t.haapala
27.08.2014, 18:22
Auto ollu mulla 2v ja ~8kuukaut ja noin 33000 kilsaa tullu mittariin ja viime sunnuntaina vasta pääsi tositoimiin mettänpuolelle :o.
Ihan hyvin pelitti lukuunottamatta renkaita.
Oli turhan mutanen keli paikkapaikoin coopereille, ei kuvio puhdistunu eikä ollu pitoja vaik paineetki oli tiputettu 0,5 baariin.
Takapää sai vähän uutta muotoiluu puitten toimesta (vai oman kädettömyyden takia :D),
ja kattovalot sai kyytiä kans.
Kattovalot tarveis saada paremmin suojaan joteski ettei aina ensmäitteks ota kiinni.
Ja se vinssiki vois olla ihan jees ku jaksais vaan asennella :rolleyes:
https://www.youtube.com/watch?v=N2PaZZjdveA
https://www.youtube.com/watch?v=kvR2inC1dTA&list=UUDPYGRCXPvnZ1Y9iVckNWVA
t.haapala
06.09.2014, 13:00
Eilen hain 35 gummit tähän vehkeeseen eikä taas menny hakureissu ihan putkeen.
Löpö suodatin korkkas taas vaihteeks, sama homma ku viimeks, 2 sentin halkeama pohjassa :mad:.
Onneks viisastusin viimekerrasta ja oon pitäny varasuodattimia mukana.
Mut ny on 35 alla :cool:
artsi777
06.09.2014, 21:32
Eilen hain 35 gummit tähän vehkeeseen eikä taas menny hakureissu ihan putkeen.
Löpö suodatin korkkas taas vaihteeks, sama homma ku viimeks, 2 sentin halkeama pohjassa :mad:.
Onneks viisastusin viimekerrasta ja oon pitäny varasuodattimia mukana.
Mut ny on 35 alla :cool:
Jaahas nyt on pyörää suurennettu :) Pitäskö taas pittää joku ajopäivä et pääsisit koeponnistamaan tositoimissa ;)
Mikäköhän noissa suodattimissa on vikana, kun mulla tehny ihan saman homman? :/
t.haapala
06.09.2014, 22:53
Oliko sulla kans AMC merkkinen vai joku muu?
Voishan tota tulla ajelemaan jos toi kytkin alkaa vaan pitämään.
Alkoi meinaan luistamaan niin pal perkeleest, sai vissiin oman osansa naftoista :mad:.
Täytyy ajella ja kattella jos alkais itekseen pitämään, tai sit menee huonommaks.
3,4 ja 5 vaihteel ku saa ahdot tappiin ni sit alkaa luistamaan :(.
Jos nyt ois paremmin pitoja ku on tuplasti enemmän pintaa renkais eikä oo tullu niin pal vettä :D.
Täytyy kosiskella yks kaveri mukaan pajeron kans ku se sitä niin pal kehuu ja hojo ei me kuulemma mihenkää (ei se tosin viimeks kyl mennykkää :D)
t.haapala
10.09.2014, 18:15
Kytkin vissiin kuivus kun ei luista enää :)
Tänään vaihtelin peräöljyt eteen ja taakse ja rasvailin alustan
t.haapala
21.09.2014, 11:49
Tractionpaarien kuluneet nivelet vaihdoin uusiin, vanhoil oli ajettu 2,5 vuot ja ~30tkm ja aikamoiset välykset oli tullu jo.
Onneks ei uudet maksa ku 10€/kpl ni ei tee konkurssii vaik vaihtais kerran vuoteen :rolleyes:
Laitappa lisää kuvia ku on harvinaisen hyvän näköne hj
t.haapala
27.09.2014, 16:02
Käytiin tänään ajelemassa vähän....
Kyl se paremmin tuntus menevän uusil renkail, ei tarvinnu ku kerran vähän vinssil avittaa.
Damageekin tuli jonnin verran :D
Toinen etujousi poikki, etuvakaaja kokonaan irti, takavakaaja puoliks, kattovalo,
toinen takavalo ja kyljet ihan lommoille,
Onneks ei tälläkään kertaa tullu hintavaks reissu kun kaik varaosat löytyy valmiiks himasta,
takavalo on jo vaihdettu ja kuskinpuolen kylki suoristeltu, ei tarvinnu ku vähän koppasta sisäpuolelta ni pellit plompsahti suoriks :D
Paan kuvei ja viteoi ku kerkiän....
t.haapala
27.09.2014, 21:19
Ei malttanu odottaa ens viikkoon :)
Etujousesta oli takapään lenkki poikki niinku meinasinki.
Kolme neljästä vakaajan pannasta antautunu, tarvii varmaan hepata kiinni kun pistää takasin.
Hantin kylkee kans koitin vähän suoristaa mut se ei tullukkaa enää niin nätisti :D
Noh, huomen "uudet" etupakat alle ja kovaa ajoo.
artsi777
28.09.2014, 06:16
Nopeesti oot rempan alkanu :)
pidä kuitenkin nuo vakaajat sillai että sais vaikka pultattua nopsaan
irti kun on mettään menoa tiedossa? Ne vaan murtaa tosi paljon kun
toi joustelee niin hyvin....
ai sieltä oli päänorran lenkki menny poikki tuota en nähnykkään metässä.pikku huolto on aina hyväksi ajojen jälkeen:)mulla katkes susukista pinjonin akseli:)
t.haapala
28.09.2014, 18:05
Joo norra ol poikki, mut tais olla jo ennestään kun katkoskohdasta molemmat puolet hiukan ruosteessa jo.
Ennen pysyny joteski paikassas mut nyt liikahti, jostain kumman syyst :D.
Toiset jouset purin ja putsailin ruosteista ja rasvasin jos vaik joustelis vähän lisää :D.
Pikkasen käyremmät näköjään ku noi vanhat, semmosen 5 senttiä nousi keula,
taakse pistin väliaikasest apujouset, jos sitä vaik viikolla sais takapakat putsailtuu ja rasvattuu ja ens viikonloppun paikalles.
Miettiny et jos noist koiranluist tekis semmoset sokalla irrotettavat mallit mitkä siihen jeeppiin laitettiin uudes 4x4 maailmas.
Mahtaakohan semmoset toimii?
Etu sisäänjouston rajottimet täytyy kans tehä uusiks kun oli menny ihan kasaan :eek:.
Mahottomasti tuntuu olevan voimia tuol alustan osis kun kunnolla joustattelee.
t.haapala
28.09.2014, 18:06
ai sieltä oli päänorran lenkki menny poikki tuota en nähnykkään metässä.pikku huolto on aina hyväksi ajojen jälkeen:)mulla katkes susukista pinjonin akseli:)
Rillailujen jälkeen meni vai?
juu rillailujen jälkeen toisen lenkin melkeen alussa
t.haapala
28.09.2014, 21:42
Hiukka viteoo
https://www.youtube.com/watch?v=52oPeeD_EKI
https://www.youtube.com/watch?v=nGyPSImwIXY
https://www.youtube.com/watch?v=yatRPPLuGS0
https://www.youtube.com/watch?v=2hpZAmSN-KY
artsi777
29.09.2014, 06:16
Miksei sellainenkin vakaaja toimis, tärkeintä olis että saa sen pois paikoiltaan/käytöstä
mettässä ajelun ajaksi. Kyllä alustaan kohdistuu suuret voimat, kun oikein venyttelee :)
t.haapala
29.09.2014, 17:24
Dodii, viel löyty vähän vikkaavikkaa ku kattelin montulla alustaa töitten jälkeen.
Takapään tractionbaarist toinen kiinnike poikki akselin pääst.
Ny sekin on korjattu ja vahvistettu, tai ainaki yritetty.
Aika hyvä saldo tuli muutaman tunnin rymistelyst :D
t.haapala
04.10.2014, 19:32
Takajarruihin vaihdoin tänään uudet kengät ja sylinterit kun vanhat alkoi
olemaan aika kuluneet ja yhestä kengästä oli nauha melkeen kokonaan irti.
Ja jarrunesteet vaihtus kans siin samalla.
t.haapala
24.10.2014, 19:52
Sain vakaajat laitettua takas paikoilleen viimein.
On kyl melkonen ero että onko ne siel vai ei :eek:, tiekäytössä siis
Takajousil en o saanu mitään tehtyy viel, kauhee pomppulinna noil apujousil :D....
t.haapala
29.11.2014, 19:36
Vaihtelin vakio turbon tilalle mk3 supran vakio ahtimen tänään.
Sama ct26 molemmis niinku kaik varmaan tietää eli bolt on, mut supran ahtimes isommat pesät.
Ja downpipe tul värkkäiltyy kans uusiks 3 tuumaseks, vanha oli vakio kokonen ku en o aikasemmin jaksanu tehä uusiks.
Pikkasen ääni koveni mut ei paljoo.
Turbon vaihoin sen takia et jos sais matka-ajos pidettyy ahdot kuris kun tolla vanhalla ahtimella oli koko ajan vähintään puol baarii konees tasakaasulla kun ajeli kaheksaakymppiä
t.haapala
30.11.2014, 18:06
Hyvinhän tuo tuntuu toimivan.
80 vauhis tasakaasul ahdot enää 0,2 bar
t.haapala
02.12.2014, 19:06
Koneeseen vaihettu öljyt ja ilmasuodatin ja torstaina penkkiin kattomaan onks kaik 100kW viel tallel :D
Vähäx jänskättää :p
t.haapala
04.12.2014, 17:26
Penkis käyty ja ehjänä päästy kotio :D
120,8kW ja 460nm, ei huano
Pumpusta loppuu kakku kesken, sääsin penkissä viel vähän lisää mut ei irronnu enää enempää,
et puolmiljuunaa ajetust pumpust on kaik otettu irti mitä kotikonstein saa.
V*tun atk ei suostu toimimaan ni ette saa kuvaa käppyröist :(
Penkis käyty ja ehjänä päästy kotio :D
120,8kW ja 460nm, ei huano
Pumpusta loppuu kakku kesken, sääsin penkissä viel vähän lisää mut ei irronnu enää enempää,
et puolmiljuunaa ajetust pumpust on kaik otettu irti mitä kotikonstein saa.
V*tun atk ei suostu toimimaan ni ette saa kuvaa käppyröist :(
sul on enempi ruutii :cool: missäs kävit penkittää?
t.haapala
04.12.2014, 18:28
Sporttiautos, Kyrös
Ja unohtu mainita et ahtoja oli tasan 1bar
t.haapala
07.12.2014, 14:40
Ehtisin jo pelästymään et toi kytkin muka kestäis ton väännön ja isommat renkaat kun ei oo luistanu,
mut alkohan se toissa päivänä luistamaan nelosel ja vitosel :D.
Täytyy vissiin mennä kytkytin kaupoille josain vaihees :o
Ehtisin jo pelästymään et toi kytkin muka kestäis ton väännön ja isommat renkaat kun ei oo luistanu,
mut alkohan se toissa päivänä luistamaan nelosel ja vitosel :D.
Täytyy vissiin mennä kytkytin kaupoille josain vaihees :o
Löytyis sopiva kytkytin sulle.. ;)
oliko toi turbo sillä kaks nielusella pakopesällä?
t.haapala
07.12.2014, 20:52
Ei o kun ihan yks osanen
mulla on ollu kolme ct26 ja ja en ihan varmaksi tiedä mistä on peräsin. kaks ollu 47mm imusiivellä. yks oli 43mm siivellä. pakosiivet saman kokoset, paitsi yhdessä oli keraaminen pakosiipi.(tais olla just toi misä oli 43mm siipi) pakopesät ollu saman näkösiä ja kokosia. nyt mietin onko ne niitä isompia vai pienempiä? onko jotain eroo päällepäin, valunumeroo tai jotain?
t.haapala
08.12.2014, 15:58
Empä huomannu enempää mittailla niitä kun olivat vierekkäin, kun oli kauhia kiire saada paikalles :D
Mut ihan silmämääräsestikin huomas et pesät oli ulkohalkasijaltaan pikkasen isommat supran turbossa,
pakosiivet tais olla samankokoset?, en tiä ku en mitannu mut ei ainakaa huomattavaa eroa ollut.
Hukkaportinkellon kiinnitysreijät oli eri taval toisiis nähden,
jos ois halunnu hoojiin oman kellon ni ois pitäny porata ja kierteyttää yks reikä lisää.
Ja hukkaportinkellon ohjauspaineen ottava nippa on supran turbos erilainen, mut senhän on joku voinu joskus vaihtaa niinku mulla nyt :)
no juu siis sen oon ittekki huomannu että kompurapuolen kotelot on eri kokosia. mutta aattelin huomasikko pakopuolella mitään eroa? näitä vaan purkanut ja koonnut jonku 4kertaa, ja sekottanut osia ja kokeillut eri pakosiipeekin...
pakosiiven halkasija on ollut sama kaikissa versioissa vissiinki.
tekis mieli kokeilla sellasta kakskanavaista pakopesää..
t.haapala
08.12.2014, 18:40
Kävin tota hojon alkuperästä hypistelemässä tallilla.
Imusiipi oli toi 43mm
Ja pakopesis oli kans ulkoista eroa halkasijassa
Jos vertaa noihin kannakeraudan kiinnityskohtiin (ne reijät mis on 10mm jenka),
ni supran ahtimes pakopesä tulee ulommas kun tuo ylempi kiinnike (klo 1),
ja alempi on suurinpiirtein samassa tasossa (toi mikä on klo10) kun tos kuvan turbos ne on selvästi pakopesää ulompana.
Oliks tarpeeks vaikeesti selitetty :D
Tos on kuva mistä näkee hiukan mitä höpisin jos vaan tajuu
http://cjsupra.kendra.com/graphics/CT26Coat/CT26ExhL.jpg
kyllä nois sun kuvis näkyis ainaki eri valunumero siinä laipassa mikä tulee pakosarjaan kiinni.
tollasia pesiä mulla kaikki on ollu mielestäni?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=463&pictureid=5564
t.haapala
08.12.2014, 19:08
Noo sittehä sul on varmaan ollu tota isompaa mallia kaik :)
Mitäs hyötyy siit 2 osasest sit on?
Herää alempaa vai?
Onk noit pakosiipiä eri kulmilla?
Pakosiiven halkaisija oli muuten joku 52mm suurinpiirtein.
pakosiivet on ollu saman näkösiä ja mitatenkin vaik olis rautaa tai keraamia.
yks oli ainaki varmuudella suprasta. mut luulin sen yhen olleen hjsta ku oli 43kompuralla, kaikis samanlainen pakopesä. mut on tainnu olla myös supris tai mr2 ollu myös pienemmällä kompuralla. tosiaan painekelloo joutu taivutteleen et sopi hjhin. ei se niin kovin alhaalta herää. jossain 1800 alkaa nostaan painetta, ja jaksaa painaa 1,8 :D
siihen kaks osaseen ku sovittelis toiseen kanavaan paineella aukeevan läpän vois herätä paremmin. sillain et pieneillä kierroksilla kaikki kaasut toiseen kanavaan niin pakokaasujen nopeus nousee, ja pitäis turbiinin pyöriä paremmin.
en nyt muista millanen se hjn pakosarja on et pystyiskö pitään jaettuna sarjana muutenvaan jos olis kaks osanen nielu..
t.haapala
08.12.2014, 22:53
Ton näkönen mul ainaki oli, et tuli 1-3 ja 4-6 sylkyt omaan reikäänsä
http://www.peoplehelp.com.au/landcruiser/_Media/dscf4065.jpeg
BJ-40/76
09.12.2014, 00:31
Penkis käyty ja ehjänä päästy kotio :D
120,8kW ja 460nm, ei huano
Pumpusta loppuu kakku kesken, sääsin penkissä viel vähän lisää mut ei irronnu enää enempää,
et puolmiljuunaa ajetust pumpust on kaik otettu irti mitä kotikonstein saa.
V*tun atk ei suostu toimimaan ni ette saa kuvaa käppyröist :(
Aika kivasti olet saanut tehoa, ja varsinkin vääntöä! kiinostaisi nuo "käppyrät", siis dynolaput; siis onko ne nyt jossain katseltavissa?
t.haapala
09.12.2014, 17:34
Tuossahan tuota...
tossa on mun 2h koneen ilman savua käppyrät! saman kokosella turbolla, on siinä myös cooleri ja hp-dieselinruuvaama 12h-t pumppu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=463&pictureid=167375
tohon pakosarjaan sais varmaan jakettua tota väliseinää, niin sais pulssit meneen siivelle asti jos löytäis sellasen kaks nielusen pakopesän. sen koosta tosin en tiedä. tää palstallaki kerran näin kuvan mutta en muista et kellä olis ollu..
löysin kuvanki http://knuckleheadsunite.blogspot.fi/2009/11/turbocharged.html
t.haapala
09.12.2014, 20:55
Kylläpäs sul on korkeilla kierroksilla huiput :eek:
Tost mun kuvast puuttuu näköjään kierrokset :o, mut mul vääntöhuiput 2300rpm ja teho 2500-3700rpm
Mul turbo heräilee 1500 paikkeil ja n.2000 paikkeil on jo 1bar eli täydet,
mut mustaa tulee ihan kiitettäväst ennenku turbo herää :D
Oiskohan ollu celicassa tota 2nielusta turboo joskus vakiona,
joku st205 malli vai mikä lie ku ei enää muista
silloin ku toi lappu otettiin niin pumppu oli sellasessa tällis että savua ei tullu yhtää. ja penkki oli aika kevyt et kiihty tosi nopeeta, eikä ahtoja saanu kunnolla nouseen ku johki 1,2.
jossain raskaammassa penkissä vois olla ihan erilainen lappu. ku sais kunnolla väännättää eikä sillain et melkein ku renkaat ilmas polkasis kaasua :D
t.haapala
31.01.2015, 16:36
Takajousiremppaa aloteltu, ei siihen menny ku 4 kuukaut :D
Toisen pakan purin, laikkasin ruosteet ja pykälät pois, ja rasvasin.
Aikast pal muuttus ulkonäkö verrattun tohon toiseen.
Jos huomen sais ton toisen pakan käsiteltyy ja sit hommattuu uudet puslat ja ens viikonloppun auton alle.
t.haapala
01.02.2015, 21:36
Semmonen 8 tuntii tuli touhuttuu jousien kans :rolleyes:.
Toisen pakan purin ja rupesin putsaileen lateja ni apunorra napsahti keskeltä poikki ku nostin sen pystyyn :eek:.
Noh, auto talliin ja jousia vaihtamaan et sai ehjän niist jousista mitkä oli alla.
Toisen puolen pakan sain vaihettuu ja purettuu, ja sen norralla sen toisen pakan kans kasaan ja alle.
Auton ku sain pyörilleen ni hokasin et eihän se mahu enää tallin ovesta ulos :D.
Sen vert ryhdikkäämmät pakat vanhoihin verrattuna.
Ei muutaku jouset pois taas ja pari latia pois välistä jos vaik laskis takapää hiukan ja takas kasaan.
No prkl!! Laski liika paljon.
Kolmannen kerran jouset pois ja toinen poistetuist latoist takasin.
Sit alkoi olemaan aika hyvä jo.
Pari kaverii ku istu takaluukun pääl ni jäi sentti kattotelineen ja hallin ovenkarmin väliin tilaa :D.
Kait se siit hiukan laskeutuu ku jouset hakee paikkas ja kuoleentuu uuestaan.
Oli kyl savotta mut ompahan nekin nyt sit vaihdettu.
Aika pal mukavammaks tuli ajaa kun pääs apujousist eroon.
Huomen tarttis viel takakoiranluut jatkaa et saa vakaajan järkevämpään asentoon.
t.haapala
02.02.2015, 19:01
10 senttii jatkoin takakoiranluita.
t.haapala
02.02.2015, 21:47
Viime syksyn ajeluilt pari räpsyy, artzi777 profiilist varastettu, älä haasta oikeuteen :o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7017&pictureid=163180
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7017&pictureid=163208
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7017&pictureid=163210
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7017&pictureid=163233
t.haapala
20.02.2015, 21:45
Takajousia vähän muokkasin tänään kun jäi takapää pikkasen liian korkiaks jousien vaihdon yhteydes, jos se nyt olis hyvä.
Vaihtelin vakio turbon tilalle mk3 supran vakio ahtimen tänään.
Sama ct26 molemmis niinku kaik varmaan tietää eli bolt on, mut supran ahtimes isommat pesät.
Ja downpipe tul värkkäiltyy kans uusiks 3 tuumaseks, vanha oli vakio kokonen ku en o aikasemmin jaksanu tehä uusiks.
Pikkasen ääni koveni mut ei paljoo.
Turbon vaihoin sen takia et jos sais matka-ajos pidettyy ahdot kuris kun tolla vanhalla ahtimella oli koko ajan vähintään puol baarii konees tasakaasulla kun ajeli kaheksaakymppiä
Eihä sul parempas kuvaa ois tosta downpipen alusta? Ois ajankohtasta tehä uus putkisto ku vanha on melkein poikki. Tikkuaskin kokonen reikä vakio paikassa putken pääli puolel.
Pitäskö itellekki vaihtaa supran ahti. Oliko täysin bolt-on?
edit: täähän näyttäs kovin sopivalta myös hojoon? :D http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-SUPRA-MK3-JZA70-3-0-86-92-TURBO-STAINLESS-STEEL-EXHAUST-DECAT-DOWNPIPE-/360541546146?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Model%3ASupra&hash=item53f1f366a2
t.haapala
04.03.2015, 17:49
Supran ahdin oli ihan bolt-on. Pesät piti vaan kääntää oikeeseen asentoon.
Putken lähdöst en kerenny siin touhutes ottamaan parempaa kuvaa :o.
Mut eipä tuo mikään ihme juttu ollu, turboon sopiva laippa, siihen 3" mutka mihen tekee oman "kolon" hukkaportille ja kolmio laippa toiseen päähän.
On kyl kummasti samaa näköö ainaki kuvan perusteel tos supran putkes :eek:.
Mut aika pienelt näyttää toi alkupätkä siin.
Supran ahdin oli ihan bolt-on. Pesät piti vaan kääntää oikeeseen asentoon.
Putken lähdöst en kerenny siin touhutes ottamaan parempaa kuvaa :o.
Mut eipä tuo mikään ihme juttu ollu, turboon sopiva laippa, siihen 3" mutka mihen tekee oman "kolon" hukkaportille ja kolmio laippa toiseen päähän.
On kyl kummasti samaa näköö ainaki kuvan perusteel tos supran putkes :eek:.
Mut aika pienelt näyttää toi alkupätkä siin.
nii i, otin kans tänää hallilta yhen vanhan hojon etuputken malliks. ni jotenkin näyttää niin sopivalta toi supran DP :D tuol lukee et ois 76mm eli 3 tuumanen rööri.
t.haapala
04.03.2015, 20:43
Ihan erikokset pääthän tos linkin putkes on :rolleyes:.
Varmaan rajottava tekijä on just se valukäikäle mihen toi tulee turboon kiinni.
Melkeen 20mm kasvoi sisähalkasija vanhaan verrattuna kun tei uuden lähdön siihen.
Olikohan alkuperäses sisähalkasija joku 55mm ja tos uudes hiukan pääl 70mm.
Kysäses muuten nimimerkilt dodge3500 tost turbon lähtökikkarast,
sil oli mun alkuperänen lainas kun suunnittelee vissiin kans tekeväs uusiks sen, et jos tekis samal useemman :).
t.haapala
17.03.2015, 19:46
Nyt näyttää silt ettei hyvält näytä :mad:.
Alkaa olemaan takapyörien kotelot aika valmiit, kämmenen kokoset palat irtos ku hiukan meni koskemaan.
Mahtaako jäädä mitään jäljelle jos menee oikeen jollain työkaluil ronkkimaan :o.
Ja runkoki alkaa näyttämään takapäästäs aika paskalt. Ei oikeen kauheest kiinnostais alkaa korjailemaan.
Onneks leimaa on viel reilu puol vuotta, jos vaik inspiraatio iskis siihen mennes.
Tai sit pistän paloiks ja paaliin ku leima loppuu....
t.haapala
28.03.2015, 16:07
Seol semmone perjanta-ilta :eek:
Jussi Heinonen
28.03.2015, 17:38
Oho! No ei sitä enää ny ainakaa paalata voi kun tuli noin komee:D
t.haapala
28.03.2015, 21:46
Joo, kait se täytyy kuntoon laittaa vaik vituttaa enemmän ku sanoin pystyy kuvailemaan noi peltihommat.
Jos ton pistää pois ni joku vehjes tarvii kuitenki sit hommata kun ilman ei pysty elämään ja se on sit taas ihan tuurin kauppaa kummosen pommin sattuu saamaan.
Ja viel kuva melkeen valmiist tuotteest :)
jaaha hoijokka saanu uuden värin.komia on
Tutun näkösiä mätä paikkoja. Siellä ku viittii viikon päivät hitsuutella ni ei tarvii samoja paikkoja 10 vuoteen koskea. Uuden ku ostaa just leimatun ni se voi olla ens leimalla samas kunnos ku toi sun..
t.haapala
29.03.2015, 17:27
Tutun näkösiä mätä paikkoja. Siellä ku viittii viikon päivät hitsuutella ni ei tarvii samoja paikkoja 10 vuoteen koskea. Uuden ku ostaa just leimatun ni se voi olla ens leimalla samas kunnos ku toi sun..
Niimpä...
Jos pääsiäisenä akselit sais viel uuden värin päälle.
Mieles pyöriny keltanen tai valkonen :confused:
Ja kauhiast tekis mieli maalata semmottinen valkonen tähti konepeltiin tai etuoviin, mut onks se hirmu häpäsyy pistää japsi kippoon jotain jenkki juttui :D
no on helvetissä.:)menee hiano auto pilalle
t.haapala
30.03.2015, 18:17
http://memecrunch.com/meme/3ARCR/asia-kunnossa/image.png?w=500&c=1
Ei laiteta sitte :D
t.haapala
01.04.2015, 18:20
Askartelinpaskartelin tänään tommottiset vetopisteet taakse
t.haapala
03.04.2015, 11:38
Sisäänjouston rajottimia pikkasen jatkoin ettei menis joustoissa niin pal jouset väärinpäin
t.haapala
06.04.2015, 18:34
En kerenny akselei maalaamaan ku ol niin pal kaikkee muuta touhuu.
Ajelemas tuli käytyy eilen ja damagee tuli taas.
Kuskin ovi men iha vituilles, kuskin peili paskax, sivuvilkku, kattovalot(vaihteeks), koko kattoteline otti itteensä,
gummi puhki ja pohjapanssari taittu jakista vasten, aika veemäisesti tärisyttää koko autoo ny tyhjäkäynnil.
Et semmost pientä
Mut vakaajat pysys täl kertaa kines eikä jouset katkeillu :D
t.haapala
25.04.2015, 11:34
Kaiken näköst pientä näpräilly tämän kans
Kuskin kyljen telasin uudestaan ku vanhat maalit jäi mäntyyn kuusjoel
Etuakselil laitoin casterin säätökiilat et sai kulmat vähä paremmaks
Ja tänään aamust vaihdoin uuden kytkimen, jos vaik alkais woima välittymään pyörille :D.
Samal huomasin et startin pultit oli ihan sormi kireydel ja vaihteiston kannatinkumi on rikki,
saakohan semmost järki hintaan jostain uutta tai onks jollain myydä vanhaa mutta ehjää?
rattimies
25.04.2015, 11:40
Mistä hommasit säätökiilat vai teitkö itte?
t.haapala
25.04.2015, 11:43
Kaveri veti jollain jyrsimel töis vanhoist jousen pätkist
rattimies
25.04.2015, 11:57
Olisikohan siltä kaverilta mahdollista tilata toinen pari kiiloja? Pitäisi omaan lavatoyotaan sovitella tommosia kiiloja, jos se ohjaus hieman rauhottuisi..
t.haapala
25.04.2015, 14:01
Mikä toitsu sul on, hilux vai joku cruiseri pickup?
Semmonen jännä juttu ilmeni et takakardaani alkoi jyristämään kytkimen vaihdon jälkeen, noin 40 nopeudes kaikkein kovin jyrinä :(.
Oli vaan laipoistaan auki eli ei pitäs olla linjaukset muuttunu mihkään.
Täytyypä tutkailla.....
rattimies
25.04.2015, 22:36
Mikä toitsu sul on, hilux vai joku cruiseri ?
Hj45:nen jossa korottavat jouset. Tämä oletettavasti kääntää tuon akselin ohjausgeometrian liian "pystyyn". Ei oikein palauta ohjausta, vaan rattia saa veivata takas mutkan jälkeen..
Jos alkaa mennä liian offtopics niin voidaan jatkaa yv:llä.
t.haapala
26.04.2015, 09:21
Pari videon pätkää pääsiäisajeluist
https://www.youtube.com/watch?v=AMyREOefdKA
https://www.youtube.com/watch?v=9lRbrovO8F8
t.haapala
26.04.2015, 11:18
Jyrinä loppus ku otin takakardaanin laipoista auki ja käänsin puol kierrosta
Ihmeellinen on kummallinen :confused:
t.haapala
28.04.2015, 07:20
Muuten hyvä tuo kytkin mut vittumainen lähtee liikkeel, eikä pidä senkään vertaa ku vanha :confused:
Mitähän se tekis jos heittäis helvettiin ton sintteri levyn ja laittais normi massa version tilal?
:mad:
Vilkutin
28.04.2015, 08:15
Ootko kuin paljon ajanu tuolla kytkimellä, mulla meni aikanaan hiluksissa tovi aikaa ennenku rupes pitämään.
t.haapala
28.04.2015, 08:38
Ei o kun joku 60km tullu vast ajettuu.
Pitäskö sitä sit vaan ajella viel ja toivoo et alkaa pitämään :rolleyes:
Mulla ainakin piti Tamgearsin se exedy hyvin ja ihan normi tuntunen käytössä. Toki oli vakio pumppu mutta niin paljon ruokaa mitä siitä pumpusta sai ja ahdot 1.7 bar. eikä luistanu kun vanha aisi alkoi 3-4 luistaa
t.haapala
28.04.2015, 10:00
Eiks siin exedys ollu ihan normi levy?
kyll mielestäni oli. Tamgearssin sivuillahan siitä on tietoo
_kekkula_
28.04.2015, 18:06
Vai ei extreme outback pidä? Tuliko oikea painelaakeri?
En kyllä muista luistiko ensi kilometrit
Mä laitoin omaan Hj:n samanlaisen kytkimen muistaakseni vuonna 2009 ja oon kyllä ollu tyytyväinen. Taisin vuoden ajella iha joka päiväiset ajotkin, nopeasti tottui kytkin tuntumaan. Nyt kun auto on muuttunut niin kytkin on vaan parempi koko ajan.
t.haapala
28.04.2015, 19:19
Painelaakeri on se mikä tuli paketin mukana ja oli samanlainen ku vanha, eli luulis olevan oikea.
Poljin tuntuma ihan hyvä. Jämäkämpi vaan vanhaan verrattuna, niinku varmaan kuuluukin ja kyll tohonki tottuu.
Täytyy vaan ajella ja kattoo jos alkais pitämään ku oppii olemaan :D
t.haapala
01.05.2015, 15:24
Kytkin alkanu pitämään, nyt ajettu reilut parisataa kilsaa.
Wappuajeluil tul käytyy, eikä hajonnu täl kertaa ku antenni :p
t.haapala
03.05.2015, 15:54
Takajarrui vähän putsailin ja säätelin eilen ja tänään vaihdoin kuskinpuolel etujarrusatulan ku ol pari mäntää jumis.
Ja ny on kans uus hiano niklattu antenniki :D
Mutavideooo
https://www.youtube.com/watch?v=WDjy3t-igw8
Vilkutin
04.05.2015, 06:14
Kytkin hilppeet siis löytäny oikeen asennon :D
Hienoo puuhastelua.
t.haapala
04.05.2015, 15:09
No eipä selvitty tostakaan reissusta pelkän antennin menetyksellä.
Taka-akselin lukkomekanismi ottanu vähä kipiää, prkl :(