Kirjaudu sisään

View Full Version : nissan patrol


smgt
10.01.2012, 22:53
morjens!

tänään kävin koe ajamassa yhtä 3,3 patikkaa ja muutama seikka jäi mietityttämään.

onko niissä kaikissa kitkalukko takana?
kyseinen puski hirveesti niinkuin ois kemppi perä mutta myyjä sanoi siinä olevan kiristetty kitkalukko.
eikös tuo 3,3 tiisseli ole ydintuhon kestävä laitos?

koitin hakua käyttää mutta en hirveesti 3,3 mallista löytäny tietoo.

Tolu
11.01.2012, 10:30
itellä ainakin toi 3.3vapari kestänyt hyvin. Vähän turbotusktakin kestää. Taitaahan niissä kaikissa olla kitka takana.

siitä sulle patrolli ---> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92262

OPA
11.01.2012, 13:05
morjens!

tänään kävin koe ajamassa yhtä 3,3 patikkaa ja muutama seikka jäi mietityttämään.

onko niissä kaikissa kitkalukko takana?
kyseinen puski hirveesti niinkuin ois kemppi perä mutta myyjä sanoi siinä olevan kiristetty kitkalukko.
eikös tuo 3,3 tiisseli ole ydintuhon kestävä laitos?

koitin hakua käyttää mutta en hirveesti 3,3 mallista löytäny tietoo.



kitka lähes kaikissa, moottori kestää ja esim. minulta löytyy osia. Taka perä ollut minulla aina kiristetty lähes 100% ja ei ole haitannut minun ajussa mitään. ruostetta noissa aina on. palkki helmat ja taka kulmien typistys niin menee taas monta vuotta. rungon takapää ruostuu kun tavaraa kertyy sen sisään muhimaan. manuaali napalukot pakolliset jos meinaa offia enempää ajella.

smgt
11.01.2012, 23:44
tuli haettua vuoden 82 datsuni. alla 33" rattaat, soa ja kiristetty lukko takana.
kaverin pihalla pikku kinokseen työstettiin ja kiinnihän se istahti kun ei pienessä nopeudessa peränlukko pitänykkään :)

ajossa tuntuu puskevan hirveen helposti mutta kiinni ollessa ei halunnukkaan vetää kahella pyörällä.

tästä se harrastus alkaa :D

OPA
12.01.2012, 11:12
seuraavaksi torstaisin abc:lle offikahville tapaamaan muita offareita. torstaisin klo 18.00. patrol tietoakin jonkunverran löytyy =).

smgt
13.01.2012, 00:31
meni ohi ku olin remontin rassuussa :)

onko ens vkl sama?

tuli tuolla jo pikku reissu lumisella tiellä tehtyä. ei vaan hirveenä uskalla kokeilla ku ei oo vinssiä eikä tuo kiinni ollessa halua kovin monella renkaalla vetävän

smgt
13.01.2012, 00:54
apropoo.

ihmettelin eilen illalla syöttöpumpun toimintaa ja sehän onki eri kauraa kun normeelisti olen tottunu td ja tdi volkkarin jakareihin.

pumppu toimii ilmeisesti jotenki alipaineella kun kaasu vaijeri menee pelkästään imusarjaan?

ja mitä virkaa pumpun taka osassa oleva pysty suora tanko ajaa?
se on nimittäin alapäästä irti

matti.v
13.01.2012, 07:13
apropoo.


ja mitä virkaa pumpun taka osassa oleva pysty suora tanko ajaa?
se on nimittäin alapäästä irti

olisko sammutimen tanko?
onko sulla vaijerilla sammutus?

sampolaattori
13.01.2012, 17:40
meni ohi ku olin remontin rassuussa :)

onko ens vkl sama?




Joka viikko sama aika sama paikka, eli ABC:Llä klo 18.00. Teretulemast

smgt
18.01.2012, 01:18
en kehtaa alottaa projekti aihetta omasta purkista niin avaudun tänne vanhaan topikkiin :)

tänä iltana tutun korjaamolla sulkemisen jälkeen rupesin vaihtaa uutta laatikkoo patikkaan ja illalla 22 jälkeen olin menossa koe ajolle niin auto ei liikkunukkaan yhtään.
kytkin haarukka oli jostain syystä puonnu pois paikaltaan painelaakerista!

onko muilla käyny samaa. vitutus on ainaki suuri :D

Janne1986
18.01.2012, 09:08
Mistä patrollista se laatikko on?
Otitko vanhasta sen haarukan/holkin uuteen laatikkoon?
Kun turbollisen ja vaparin "holki" pituudessa on eroa.
Et voisiko johtua siintä?
Tai sitten se sokka on pettänyt siintä haarukasta....

smgt
18.01.2012, 14:29
kai se vaparin laatikko on.
omasta otin vanhan paine laakerin ja haarukan siihen.
sen verran vielä purin sitä että näky olevan se haarukka irronnu jostain syystä painelaakerista.

matti.v
18.01.2012, 22:26
vitutus on ainaki suuri :D

älä hukkaa sitä vanhaa laatikkoa. tarviisin sellaisen jakolaatikon malliksi. rikkinäinenkin käy;)

smgt
18.01.2012, 23:14
tänään saatiin laatikko paikalleen. pikku ropleema tuli kun laitettiin kytkin sylinteri paikalleen niin ei menny tappi haarukan koloon ja polinta painaessa mäntä pihalle ja ilmaus hommiinhan siinä joutu :D
no ei pitäs liika väsyneenä tehä mittää...

tuossahan nuo on datsunin peräkontissa koko paketti.
kyllä ne lainaan joutaa mutta ajattelin pitää ne varaosina itellä

matti.v
21.01.2012, 17:42
tuossahan nuo on datsunin peräkontissa koko paketti.
kyllä ne lainaan joutaa mutta ajattelin pitää ne varaosina itellä

juu, ei ois tarkoituskaan muuta kuin aukasta se ja verrata 4 ja 5 vaihteisen jakiksia. on tarkoitus teettää sinne tiheempää välitystä eikä mulla tosian oo kuin 5 loota irrallaan, ja 4 vaihteiseen pitäs välitys laittaa. siksipä olis hyvä tutkia nuo ettei tulis yllätyksiä.

onkos toi sun auto pitkä vai pätkä, mistä ostit?

smgt
22.01.2012, 00:11
kyllä tuo joutaa tosiaan lainaan.
nyt ois tarjolla kotiin kuljetus jos ei pitkä matka ole kun se on valmiiksi jo peräkontissa.

nii ja pitkä malli on tämä.

tixuli
10.02.2012, 19:04
Kenelläkään ei ole varmaan sitä vastaan jos tähän vanhaan topikkiin heitän kysymyksen.
Eli olis ny hakusessa tollanen pitkä patrolli.
Löysin yhen ihan ok, mut jakolaatikko ääntelee isonpuolen nelivedolla. Voiko johtua SOA:sta? tai epätasasesti kuluneista renkaista?
Tää ois ny mun eka maasturi, eikä oo hirveesti tietoo jakolaatikoista ym, mitä normaalista henkilöautosta ei löydy...

Pörö
10.02.2012, 20:03
Saattaa tuo ääni tulla etukardaanista, kannattaa koittaa käsin löytyykö sieltä välyksiä. Itsellä ainakin alkoi soan teon jälkeen etukardaani pitämään melkoista meteliä, varsinkin nopealla puolella ajaessa. Vika korjaantu sillä et ajaa vaan takavedolla :D :D

petrool
10.02.2012, 20:15
Saattaa tuo ääni tulla etukardaanista, kannattaa koittaa käsin löytyykö sieltä välyksiä. Itsellä ainakin alkoi soan teon jälkeen etukardaani pitämään melkoista meteliä, varsinkin nopealla puolella ajaessa. Vika korjaantu sillä et ajaa vaan takavedolla :D :D

sama vika soa:n jälkeen alko pitämään semmosta meteliä ettei huvikseen viiti nelikko päällä ajella, tiiä sitten mistä johtuu.

Pörö
10.02.2012, 21:02
liuku siellä elämää pitää, se ja ristikoiden muuttuneet kulmat todennäköisesti syyllisiä.

tixuli
10.02.2012, 22:12
Okei. Kiitoksia tiedosta. Eli ei mitään hengen vaarallista... Mitäs muuta sellasta mitä pitäs tarkastella kun meen autoo katsomaan? siis perusjuttujen lisäks, lähinnä niinku patrollin tyyppivikahommia... Perkele ku sais ny jonku hyvän ostettua niin pääsis liittyyn tänne teidän keskusteluihin :) kyseleen kaikkee tyhmää... :D

smgt
11.02.2012, 01:03
luvitko tämän topikin kokonaan?
maasturia kahtoessa kannattaa kiinnittää runkoon aika paljon huomiota. se jos on kunnossa ja korin kiinnityksen runkoon niin sillä pärjää jo pitkälle.
korissa oleva ruoste ei hirveenä katsuria kiinnosta ainakaan omassa autossa.

aja kaikki vaihteet ja alueet läpi ja käytä moottori jarrua että ilmenee jos vaihteet ei pysy päällä.

sitte ettei joku patentti paja ole hirveenä johtoja vedelly miten sattuu niinkuin omasta piti jo prisman pussillisen karsia turhia pois.

valot ja muut mitä katsastus mieskin kahtoo niin sillä pärjää aika hyvin.

smgt
04.03.2012, 20:37
nonii. taas kaivataan vähä inffoo :D

jotain lueskelin vanhoja juttuja niin nousi esiin edessä oleva kitkalukko.
onkos näitä vakiona näissä?
mistäs erotan omasta datsunista onko siinä kitkalukkoja edessä tai takana?

tänään käytiin ajelemassa ja ongelmaksi muodostuu ennen alottamistakaan ettei koslassa vedä kuin 2 rengasta.

Samsonite
04.03.2012, 21:03
Pätkäpaten 200 takaperän kitkoja on laitettu eteen.

smgt
04.03.2012, 21:23
sekö siis passaa omien vetarien kans?
tunnistaako takaperän ulkopuolelta kumpi se on?

Pörö
04.03.2012, 21:31
sekö siis passaa omien vetarien kans?
tunnistaako takaperän ulkopuolelta kumpi se on?
Juu, c200 takaperäs on luukku takana kun taas 230 ei ole luukkua..

Samsonite
04.03.2012, 21:32
Pätkässä on se pieni C 200 takana, pitkässä H233 aina takana ja luistavalla kitkalla sekin. Edessä molemmissa C 200, eli vetarit käy.
GR:ssä taitaa olla jo 233 edessäkin.

smgt
04.03.2012, 21:47
täytyypä rueta metästämään perää sitte :)
vieläköhän nuita kitka levyjä saa uusia samaan hintaan ku jossain luki että 15€kpl

smgt
04.03.2012, 23:07
eikös sen lukon voi laittaa sinne vaihtamatta välitystä?
vai onko helpompi vaihtaa koko paketti?

tiipe
05.03.2012, 07:06
Ei tartte vaihtaa välitystä .

smgt
05.03.2012, 16:43
kun puhutaan c200 murikasta niin onko siellä aina sama booritus vaikka ois erimallin auton alta?

smgt
03.04.2012, 12:23
laitetaas taas tänne niin tästä tulee oikeen korjaajan käsikirja :D

patrollista hävisi yhtäaikaa polttoaine, öljynpaine ja lämpömittari toimimasta.
missä lienee vika?
liekkä kaikilla sama virransyöttö jossain?
jännite mittari toimii vielä.

Samsonite
03.04.2012, 13:38
Kokkeiles sulakkeita vänkärin jalkotilasta, vika voipi olla semmosessa 15 A latassa, olikohan ylin vai alin. Omassa on niin väljät nuo sulakepitimet, että osa sulakkeitten "jaloista" on pitäny kääntää kieroks pihtien kanssa. Muuten hitsailee sieltä välistä ja säännöllisin väliajoin häviää kontakti. :(

mikkocap
03.04.2012, 16:45
itellä ei ainakaan oo mitään kantta tossa sulakerasiassa niin emäntä potkii kyydissä ollessaan sulakkeita.. kerran hävis valot kesken ajon :D aattelin vaan että mikäs siihen nyt tuli? ei oo jaksanu mitään siihen väkertää kun ei se paljoo tossa autossa viihdy, eikä kukaan muukaan (paitsi minä) :D

matti.v
04.04.2012, 21:21
laitetaas taas tänne niin tästä tulee oikeen korjaajan käsikirja :D

patrollista hävisi yhtäaikaa polttoaine, öljynpaine ja lämpömittari toimimasta.
missä lienee vika?
liekkä kaikilla sama virransyöttö jossain?
jännite mittari toimii vielä.

olisko sieltä nyt hävinny se 12v syöttö mittarille :rolleyes: mun mielestä se vaikuttaa noihin ja latauksen valoonkin.. taisipa mykistyä orkkis hehkunohjauskin.