View Full Version : Pajeron ajoitus
nenonen2
08.01.2012, 11:09
Milläs palstalaiset on säätänyt pajeron 2.5td koneen pumpun ajoituksia. Eikös se ollut jotain 7 astetta johonkin suuntaan ja millin ennakolla. Pitääkö hommata joku astemitta että saa kohdalleen vai onko jollain neuvoa joku hyvä niksi millä sais katottua sen. Tahtoo kylmänä savuttaa pirusti ja vähän alaväännöt kateissa.
Milläs palstalaiset on säätänyt pajeron 2.5td koneen pumpun ajoituksia. Eikös se ollut jotain 7 astetta johonkin suuntaan ja millin ennakolla. Pitääkö hommata joku astemitta että saa kohdalleen vai onko jollain neuvoa joku hyvä niksi millä sais katottua sen. Tahtoo kylmänä savuttaa pirusti ja vähän alaväännöt kateissa.
Heittokellolla, 7 astetta ja millin nousulla käy nätimmin ja 5 astetta millin nousulla lähtee paremmin käyntiin. Siihen kelloon pitää olla sopiva adapteri ja pitempi kieli jotka voi myös tehä ite. Pumpussa taisi olla M8*1 kierre
nenonen2
08.01.2012, 12:10
Joo siis muuten on hallinnassa tuo juttu mutta ilmeisesti joudun hommaamaan sen astemitan että saan kohdalleen vai onko joku merkki mahdollisesti jossain missä on nuo asteet. Tai siinä jakokopassa on niitä merkkejä mutta hihnapyörässä ei ole vastamerkkiä.
Ja olikos tuo ennakko ennen ykk vai jälkeen?
Katoinkin autodatasta niin ennen ykk näytti olevan. Ja huomasin vielä semmosenkin että jos kannessa on C/D merkki niin pitäisi olla 9astetta annakkoa. A/B merkeillä 7 astetta.
Jälkeen. Onko siihen vaihettu se pyörä?
nenonen2
08.01.2012, 12:27
Jälkeen. Onko siihen vaihettu se pyörä?
Jakopyörä on vaihdettu mutta kiilahihnanpyöriä ei. Olenkos nyt käsittänyt sitten väärin tuon lyhenteen, autodata sanoo: kampiakselin asento 7astetta EYKK.
Tosin venakoppa tais sanoa ATDC. En ymmärrä...
Kopassa lukee oikein, näkeehän sen myös sieltä alemmasta suojasta missä on ne asteet. Pitäs siinä olla sitten selvä merkki jos ei oo vaihettu. Jakopyörissä ei tainnu olla merkkejä vaan siinä välilevyssä mikä siellä on
nenonen2
08.01.2012, 12:42
Elikkä hihnapyörät pitää kuitenkin irrottaa että näkee sen. Se levy oli kyllä aika kulahtanut mutta jos ottais varaosaautosta sen levyn siihen niin vois saada kohdalleen.
Ei tarvi kun se merkki on siinä kiilahihnapyörässä. Sieltä ei tarttee purkaa mitään
nenonen2
08.01.2012, 12:55
Siitä olen kyllä yrittanyt sitä löytää mutta en millään kyllä nähnyt sitä. L200:sen pyörässä oli hyvin näkyvillä mutta tuosta en löytänyt. En sitten tiedä että olisko se joskus kuitenkin vaihdettu tai jotain. No mutta täytyy yrittää löytää tai sitten tehdä uusi merkki sen toisen pyörän mitoilla, se kun on vähän erilainen niin ei voi päikseen vaihtaa.
Nuhapumppu
19.11.2012, 21:08
Lainataanpa vanhaa aihetta kun en kehtaa uutta aloittaa. Eli löytyykö keneltäkään harrastajalta oulusta/lähialueelta nuita laitteita jolla vois kattoo pajeron pumpun ennakon kohdilleen,joko lainaan taikka sitten jos halukkuutta löytyy niin jopa säätää tuota pumppua? Meinaa kylmänä yksiä eikä käy kaikilla niin ajattelin pumpun ennakon katsoa ja samalla säätää vähän aikaisemmalle,jako on kohdallaan.
Lainataanpa vanhaa aihetta kun en kehtaa uutta aloittaa. Eli löytyykö keneltäkään harrastajalta oulusta/lähialueelta nuita laitteita jolla vois kattoo pajeron pumpun ennakon kohdilleen,joko lainaan taikka sitten jos halukkuutta löytyy niin jopa säätää tuota pumppua? Meinaa kylmänä yksiä eikä käy kaikilla niin ajattelin pumpun ennakon katsoa ja samalla säätää vähän aikaisemmalle,jako on kohdallaan.
Kysäseppä Kimmolta... Eli khonkonen palstalla... Sillä Pajero harraste autona, ja voi pian löytyy kellokin. Mulla herran numerokin, jos ei satu löytyyn ja kiire on.
Nuhapumppu
20.11.2012, 22:18
Kysäseppä Kimmolta... Eli khonkonen palstalla... Sillä Pajero harraste autona, ja voi pian löytyy kellokin. Mulla herran numerokin, jos ei satu löytyyn ja kiire on.
Pitääpä kysästä,kiirettä ei tosiaan ole.