View Full Version : 24 volttinen sytytyspuola, mistähän sellasia saa ostaa
Varmaan ne kaikki suurinpiirtein samanlaisia on, eli mikä vaan möltti liä kävis. Mutta eipä tunnu oikeen mikään taho sellaisia kauppaavan. Boschin wiralliset autosähkökauppiaatkin sanoo järjestään ettei saa edes tilaamalla. Pitääkö ostaa joku kokonainen mäyris vai onko kenelläkään vinkkejä heittää?
P
Autosähkö Hira Kuopio?
Kiitos vinkistä, mutta otetaan tähän nyt vaan ne ihan varmat tiedot, noita liikkeitä kun on hyvien arvausten perusteella tullut kollattua sellanen määrä ettei millään enää jassa :)
Oliskos tossa keskustelussa viisautta/apua??
Eli isommalla ohmilla oleva 12v puola rokkais 24v syteemissä.
http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-74165.html
Etuvastus 12v puolalle. Jos on jossain reissun päällä kun puola
kyrvähtää niin on melkopaljon helpompi löytää uusi.
e:Releellä vielä etuvastuksen ohitus starttauksen ajaksi niin lähtee todennäköisesti melko alhaisellakin jännitteellä käyntiin.
Tai jos pelkää et puola ei kestä startata 24voltilla niin katkaisijalla ohittaa etuvastuksen ja sitte kun on vinssannut akut melkein tyhjiks
ja kone menee vielä ympäri mut ei käynnisty ni sitte antaa sitä täyttä jännitettä sinne puolalle ja jos lähtee käyntiin niin katkaisija takas toiseen asentoon.
Joop, kyllä se varmaan niin on että pitää se 12v puola vaan viritellä. On siinä tosiaan se yleisyyskivakin että Bilteman yleismallin tehopuola kun maksaa sen kympin, niin niitä voi olla vaikka varaosana mukanakin.
Mutta taidan senkin suhteen hifistellä, ettei ihan vaan etuvastuksella. Eli jos ottaiskin 12v ulos sieltä alentajalta (tottakait semmonen on poppikoneita ja tietsikoita summuita varten) ja siihen sitten joku pieni hyytelöakku diodin läpi kaveriksi konehuoneeseen. Näin ollen kipinälle ja muulle moottorin sähköjärjestelmälle (= tässä -71 vuosimallin F-koneessa siis puola ja sähköisesti ohjattu ryyppyläppä :)) olisi aina sähköä oli sitten pääakut miten tyhjiin veivattu hyvänsä.
Joo, näin mennään, kiitos ajatuksen antamisesta 88 :)
P
Mutta taidan senkin suhteen hifistellä, ettei ihan vaan etuvastuksella. Eli jos ottaiskin 12v ulos sieltä alentajalta (tottakait semmonen on poppikoneita ja tietsikoita summuita varten) ja siihen sitten joku pieni hyytelöakku diodin läpi kaveriksi konehuoneeseen.
P
Miksi tehä helposti etuvastuksella kun voi tehä hankalasti noinkin...? :D :D
Byrocrat
07.01.2012, 22:45
Varmaan ne kaikki suurinpiirtein samanlaisia on, eli mikä vaan möltti liä kävis. Mutta eipä tunnu oikeen mikään taho sellaisia kauppaavan. Boschin wiralliset autosähkökauppiaatkin sanoo järjestään ettei saa edes tilaamalla. Pitääkö ostaa joku kokonainen mäyris vai onko kenelläkään vinkkejä heittää?
P
Olisko tuosta apuja???
Näyttäis olevan varastossakin :rolleyes: eikä hintakaan kait ihan kohtuuton :)
SYTYTYSPUOLA 87- 300-24V,E400-E500
W124,W126,W140,W129
Tuotekoodi: 51278
</div>
59.00 €
http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/26580/15/17
MERTEIL
Sahaajankatu 43
00880 Helsinki
p.0207 41 6770
f.(09) 755 7606
Avoinna:
ma-pe 8.00-17.00
la 10.00-14.00
Kesälauantait suljettu (1.6-31.8)
Olisko tuosta apuja???
Näyttäis olevan varastossakin :rolleyes: eikä hintakaan kait ihan kohtuuton :)
SYTYTYSPUOLA 87- 300-24V,E400-E500
W124,W126,W140,W129
Tuotekoodi: 51278
</div>
59.00 €
http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/26580/15/17
MERTEIL
Sahaajankatu 43
00880 Helsinki
p.0207 41 6770
f.(09) 755 7606
Avoinna:
ma-pe 8.00-17.00
la 10.00-14.00
Kesälauantait suljettu (1.6-31.8)
saattaapi sanoa tuollanen mersun 24V (enttiilisen) puola äkkiä poks ja pam Volvon 24 V (olttisessa) sähköjärjestelmässä... :p
BJ-40/76
08.01.2012, 00:47
Joop, kyllä se varmaan niin on että pitää se 12v puola vaan viritellä. On siinä tosiaan se yleisyyskivakin että Bilteman yleismallin tehopuola kun maksaa sen kympin, niin niitä voi olla vaikka varaosana mukanakin.
Mutta taidan senkin suhteen hifistellä, ettei ihan vaan etuvastuksella. Eli jos ottaiskin 12v ulos sieltä alentajalta (tottakait semmonen on poppikoneita ja tietsikoita summuita varten) ja siihen sitten joku pieni hyytelöakku diodin läpi kaveriksi konehuoneeseen. Näin ollen kipinälle ja muulle moottorin sähköjärjestelmälle (= tässä -71 vuosimallin F-koneessa siis puola ja sähköisesti ohjattu ryyppyläppä :)) olisi aina sähköä oli sitten pääakut miten tyhjiin veivattu hyvänsä.
Joo, näin mennään, kiitos ajatuksen antamisesta 88 :)
P
Siis meinasitko tuupata tuon diodin/hytelöakun kautta sähköä tuolle ryyppyläpälle?
Täysin tietämättömäna k.o kulkineesta, mutta epäilempä että tuo 12v ei riitä
edes tyydyttävästi vetämään imua pois päältä? ostappa muutama tulppa mukaan?
Mutta ; tuo puola tuosta 12v järjestelmästä varmaan toimiva!
mutta imu ei toimi, enkä usko että tuo 12v järjestelmästäkään toimii ilman akkua, käsistään kätevä yrittää HiFi:nistien kondensaattorilla, mutta ei taida onnistua (jollain kierrosalueella tulee resonassi, ja konkka porsii:confused:)
ja siinä samassa kaikki muut elektroniikat?
-> toimiva akku pitää olla!
ja sille virta/jännite ohjattu lataus!
haulla löytyy 12v dsl lämmittimen käyttöä 12v akulla, jota latataan 24v:stä
Onko tosi ettei 24V puolia löydy?
http://www.greataupair.com/photos/g/990000/993000/993402/5B68C36D1307203650413-e.jpg
Käviskö tämä? 24V, kotimaa Puola. :D
Volvoton
08.01.2012, 05:05
Löytyy 0405954526 Puola ei puolatar
Esim. Hotchkiss M201, Jeep M38 ja M38A1, Unimog 404S, Pingzauer + muut Nato laitteet.
http://www.us-army-military-shop.de/Elektro/Ignition-coil-24-Volt::5159.html?delivery_zone=FI
http://www.armyparts.nl/shop/product_info.php?cPath=76&products_id=336
http://www.ms-overland-store.de/ms/Preis/Willys-M38/Willys-M38-15.shtml
Byrocrat
08.01.2012, 17:42
saattaapi sanoa tuollanen mersun 24V (enttiilisen) puola äkkiä poks ja pam Volvon 24 V (olttisessa) sähköjärjestelmässä... :p
No niinpä tietysti sanois poks :(:( Niinhän tuossa googlettaessa venttiilit ja voltit ehti mennä sekasin kun sopivasti lukema osui samoihin :( Eipä silti, voishan tuolta hyvällä tuurilla oikeanlainenkin puola (ei puolatar) löytyä :rolleyes:
hpotteri
08.01.2012, 22:04
Ostat jostain vaan noin 3ohmisen puolan ja laitat kiinni ilman mitään ylimääräisiä esivastuksia. Siellä on jo yks esivastus,toinen on turhaa.
Ostat jostain vaan noin 3ohmisen puolan ja laitat kiinni ilman mitään ylimääräisiä esivastuksia. Siellä on jo yks esivastus,toinen on turhaa.
Jos on sovitettu 12V (oltille) niin kytkeminen 24V (olttiin) nelinkertaistaa tehon eli taas POX!
Oli siellä vaikka 2 esivastusta.
hpotteri
08.01.2012, 22:18
Jos on sovitettu 12V (oltille) niin kytkeminen 24V (olttiin) nelinkertaistaa tehon eli taas POX!
Oli siellä vaikka 2 esivastusta.
No ei ainakaan käytännössä.
Esim. Hotchkiss M201, Jeep M38 ja M38A1, Unimog 404S, Pingzauer + muut Nato laitteet.
http://www.us-army-military-shop.de/Elektro/Ignition-coil-24-Volt::5159.html?delivery_zone=FI
http://www.armyparts.nl/shop/product_info.php?cPath=76&products_id=336
http://www.ms-overland-store.de/ms/Preis/Willys-M38/Willys-M38-15.shtml
Nää oli hyviä linkkejä, tuolta muuten ihan oikeesti löytyy.
No ei ainakaan käytännössä.
Tietysti teoriassa jos 12v speksatun laitteen lyö 24v järjestelmään niin se hajoaa. Mutta käytäntö ja teoria..ihan mielenkiinnosta, millasella systeemillä hpotteri olet tätä käytännössä ajellut ja pidemmän aikaakinko?
Tuolta voi löytyä. Tarvii vaan rekisteröityä jälleenmyyjäksi.
http://www.startax.net/index.php?lang=fi&mid=11&pid=17&id=
Ei o tuolla, katoin eilen.
hpotteri
10.01.2012, 21:00
Tietysti teoriassa jos 12v speksatun laitteen lyö 24v järjestelmään niin se hajoaa. Mutta käytäntö ja teoria..ihan mielenkiinnosta, millasella systeemillä hpotteri olet tätä käytännössä ajellut ja pidemmän aikaakinko?
No semmone systeemi että 24v puola pois ja 12v tilalle.
Volvon kärkijakaja, puol millii kärkivälii ja kovaa ajoo.
Toista vuotta oli yks ja sama 12v puola volvossa, kilsoja tuli muutama tuhat.