PDA

View Full Version : volvon kuusmukisen kannentiiviste


wuntzikka
05.01.2012, 11:21
mites tollanen otsikon mukaisen auton koneen kannen tiiviste, voiko vuotaa etupäästä öljyä mukavasti öljyä ulospäin?
vedet ei mene öljyn kans sekaisin, taikka toisinkaan päin. tuli hankittua tommonen, meni matkalla turbo (sylkee öljyt läpi ja piti vaihtaa se), sitten mukana tullut venttiilikopan tiivisteen vaihdoin. se pitää nyt vielä avata vaikka uudestaan ja kattoo ettei ole mennyt ruttuun jostain kohtaa. ja nyt sitten tuli tämä öljyvuoto etupäästä.
jakopään sisään ei vuoda, hihna on kuiva. ja minkähänlainen olisi hinta arvio kannen tiivisteen vaihdolle? samalla saisivat kokeilla suuttimet läpi.

sisua45
05.01.2012, 20:11
Mikä volvon kuusimukinen? Niitä kun on 2.4 litrasta aina 16 litraan asti.

Edit: Luki näköjään että hihna, eli on siis 2.4 litrainen volkkarin kone...

wuntzikka
05.01.2012, 21:04
juu, sepä se... pitää kokeilla crc:n ihmeainetta ja kaataa se koneen sisään moottoriöljyn sekaan.

Mikki
06.01.2012, 17:25
mites tollanen otsikon mukaisen auton koneen kannen tiiviste, voiko vuotaa etupäästä öljyä mukavasti öljyä ulospäin?.
Kannen välistä harvemmin, muta nokan tiivisteestä kyllä...
vedet ei mene öljyn kans sekaisin, taikka toisinkaan päin. tuli hankittua tommonen, meni matkalla turbo (sylkee öljyt läpi ja piti vaihtaa se), sitten mukana tullut venttiilikopan tiivisteen vaihdoin. se pitää nyt vielä avata vaikka uudestaan ja kattoo ettei ole mennyt ruttuun jostain kohtaa..
Mites se etuosan kumihuuli, onko paikoilaan, kun on alkanu edestä vuotaa??? Tarkastappas se ensiksi ja kato ettei etu ja takapään kumipalat oo menny keskenään sekaisin...
ja nyt sitten tuli tämä öljyvuoto etupäästä. jakopään sisään ei vuoda, hihna on kuiva. ja minkähänlainen olisi hinta arvio kannen tiivisteen vaihdolle? samalla saisivat kokeilla suuttimet läpi.
Jos teetät niin tonni palaa nopeesti. Sitte koneen heikko kohta on venttiiliohjurit, kun ovat niin lyhkäset, joten uusi ne samalla kun kantta irroitat ja tietenkin venttiilien säädöt. Samalla ietenkin jakohihnat, 5-6 sylkän hehkut (ja muutkin jos eil ole lähiaikoina uusittu), vesipumppu ja termostaatti, sekä öljyt + suodatin.
Ja tarkastuksen / vaihdon alle:
- alipainepumppu
- nokka-akseli ja nostimet (jos hydraulinen)
- suuttimet
- etukammiot
- imusarja (onko halki)

wuntzikka
06.01.2012, 19:54
kiitän asiallisesta vastauksesta! :)

juups, pitää vielä aukasta venttiilikoppa... ettei ole lähtenyt asentaessa ttiviste pois urasta. niin ja ei sitä pysty laittaa väärinpäin, on pulttijako sellainen.

wuntzikka
08.01.2012, 13:16
mitenhän tiukkaan pitää vetää sen kopan mutterit?

olivat päistä aavistuksen löysällä, pitää viikolla hakea uus kopan tiiviste ja yrittää uudestaan.

Heikki L
08.01.2012, 13:24
En suosittele avaamaan tosta koneesta kantta, tulee vielä kalliiks:)
Ne kun on lähtökohtasesti aina halki. mulla on uudet ohjurinkumit ja nokan stefat ylimääräsenä jos tarviit. hintaa vaikka 10e

wuntzikka
08.01.2012, 21:18
no ei olekkaan tarkoitus kantta aukasta... mietin vaan hintaa, et paljonhan kertyy :)

mutta tosiaankin, on varmasti jollain jotain tietoo antaa, et kuinka tiukkaa pitäis vetää vent.kopan mutterit?

Mikki
08.01.2012, 21:50
6-8Nm

wuntzikka
16.01.2012, 20:24
tuli vaihdettua toisenlainen vent.kopan tiiviste, ei nyt ainaskaan enää niin paljoa vuoda. vielä pitää tutkia rasvamontulla, ku jostain heittää kylkeä vielä vähän märäks ja siis moottorin kylkeä.