View Full Version : Hdj 80 kytkimen valinta?
Elikkäs kytkin alkaa luistaa ku joutuu vejättää..niimpä pitäis harkita kytkin remppaa. Onko kellään kokemuksia minkälaista sinne kannattas ruveta sovittaa??
maurichia
05.01.2012, 14:54
varmaan aika pitkälle siitä kiinni minkälaisessa käytössä autosi on... luulisin että jos satunnaisesti käyt metsässä mutta pääosin ajat maanteitä niin pärjäät ihan vakiokytkimelläkin, ainaki itse olen pärjännyt eikä ole toistaseksi ainakaan luistanut...
[QUOTE=maurichia;836521]varmaan aika pitkälle siitä kiinni minkälaisessa käytössä autosi on... luulisin että jos satunnaisesti käyt metsässä mutta pääosin ajat maanteitä niin pärjäät ihan vakiokytkimelläkin, ainaki itse olen pärjännyt eikä ole toistaseksi ainakaan luistanut...[/QUOTE
taitaa olla että levyjä on kahta eri kokoa... sitä kokoa ei sit ilmeisesti tiedä ennen kuin purkaa??
tehneenkö mottinetin levyillä mitään??
bj45lava
05.01.2012, 19:18
Toyotalta se 300mm kytkimelle sopiva vauhtipyörä ja siihen koivusen tarvikekytkin, kytkimen osat oli aisinin levy ja ascon asetelma, eli samat kuin orkkiksetkin on merkiltään, tuo isompi kannattaa ehdottomasti laittaa, jos meinaa kärryä vedellä tai konetta ruuvata jossain vaiheessa, nimittäin pitoa löytyy...
Toi orkkisvauhtipyörä maksaa sen 500€ eli yhen turhan alimittaisen kytkinrempan verran.
alticity
05.01.2012, 19:39
Mulla olis joutilaana koneistamolla tehty isompi huimapyörä uudella hammaskehällä jos tarvii. 250 euroa olisin vailla siitä. 0445001766/petteri