View Full Version : murros/vetari ongelma hj61
ei oikee murrokset ja vetarit kestä hoojiissa. minkä merkkiset kestää ja mistä saa tilattua.
autossa on lukkoakselit ja 38.5/15/16 boggerit
mikä firma niitä myy yritin kattella mutta en löytäny
http://www.longfieldsuperaxles.com/
tämä firma
eikö näitä myy kukaan suomessa.
onko kellää kokemusta tml chromo murroksista että kestääkö ne
mikä firma niitä myy yritin kattella mutta en löytäny
Offivaruste
onko kellää kokemusta tml chromo murroksista että kestääkö ne
Halppis cromojen ongelman se, että rikkovat monesti mennessään myös vetotikun.
Lonkkarin 30-spline setti (vetarit ja murrokset) ja loppuu se akseliremppa.
Jos laitat kestävät murrokset, nii vakiovetarit katkeilee. Ja pitkäpooriset orkkistikut alkaa oleen pikkuhiljaa kiven alla. Tarvikkeena tosin saa niitäkin.
en löytäny offivarusteen sivuilta niitä murroksia ja vetareita
meillä hojossa lipposen cromot 35pokkerit ja yks murros menny kolmen vuoden aikana
autotohtori
02.01.2012, 21:00
Kyllä tuon kokoinen fillari syö aika rajusti murroksia jos vielä on lukkoakselit ja kääntelee pyöriä ajossa niin varmasti tulee murros murskaa.Omakohtaisia kokemuksia :):):)Lukot päällä ajellessa on hyvä muistaa pitää pyörät suorassa.
_kekkula_
02.01.2012, 21:02
soita koopeelle offivarusteeseen niistä lonkkareista.
Mulla oli Hj ssä tml kromot, ei kestäny 38,5 TSL:llillä mutta saatto olla miehessä se vika.
Mutta ääni lonkkareille.
Onko kukaan tilaillut 30 spline settiä suoraan Longfieldilta ämörikasta? Toimiko homma hyvin?
Tuohon Samulin kommenttiin 3 vuoden aikana 1 murros.
a. kuinka paljon olet ajanut
b. suurin vika ratin ja penkin välissä=olet ammattilainen
Muistan joskus Viikarin sanoneen minulle "onko sinulla revolveri murrokset".
Tarkoittaen sitä, että löytyykö niitä repullinen kisaan.
Syy tähän kommenttiin oli 39,5 tsl renkaat mitkä olivat ilmestyneet autoon.
Eipä mennyt aikaakaan kun Free ja Ville hommas pökkyrä tsl sekoitukset autoonsa.
Kyllä ne kesti heidänkin kisakäytössä.
Siis kiteytettynä:
-oikeaa jalkaa rauhallisemmaksi
-kytkimen liiraus
-varmistus että lukko on päällä,kun laitetaan hanaa
Siperia opettaa.
P.s. muistan joskus Talman kisoissa, kun hra Järvinen laittoi Hj:sta KAIKKI poikki ja rikki yhdellä painalluksella.
suunistus kisat joku jäi tosin väliin ja safareita jonku verran niin ja sekin hajonnu vaihdettiin kotona ku rupes äntään, eli ei tarvinnu metässä vaihtaa eli tuuria senki suhteen
Onko kukaan tilaillut 30 spline settiä suoraan Longfieldilta ämörikasta? Toimiko homma hyvin?
No tuota, siellä päässä tuo luetun ymmärtäminen ei oo se vahvin laji. Hirmu pitkään piti selittää, et haluaa FJ-60 30-splinesetin, mut pitkän vetarin sisäboori pidemmäksi. Lopulta kun tämä homma saatettiin ymmärretyksi, niin ton maksun lähettämisen kanssa oli pieniä ongelmia, kun puuttu puolet tarvittavista tiedoista valuutan siirtoa varten, mutta kyllä ne rahat kumminkin perille eksyi hieman puutteellisillakin tiedoilla.
Lopulta kun murroksia ja vetareita pultattiin paikoilleen, niin paljastui, et lyhkänen vetari olikin hiluksiin tarkotettu...
Lisää sähköpostia ja parin viikon päästä tuli uusi, hojoon käypänen vetari.
entä nuo nitro gearit mitä offroadtarvike myy onko paremmat ku tml chromo
Itsellä toimi tilaus ihan hyvin. Tilasin FJ-60 30 spline setin ja siihen long spline inner long axle shaft. Lisäksi otin myös ne napalukkojen vetoholkit kun myyjä meinas ettei niitä kannata jättää pois jos ei siirry kiinteisiin vetolaippohin. Säästyy sit murroksen boorit jos napalukko hajoo. Kannattaa laitta tilaus sähköpostitse ja kysellä parin päivän sisällä maksutiedot jos ei ala kuulumaan. Itsellä meni noin kolme viikkoa tilauksesta kunnes kamat oli kotona. Ja rahat pitää näkyä niiden tilillä ennen lähetystä, luottokortit ei käy. Yhteishinta tulleineen ja veroineen oli noin 950 e kursilla 1,25.
Longfiledin kromoista en ole kuullut kuin hyvää. Mun mielestä hintakin on kohdallaan, kun ajattelee, että käytännössä pääsee murrosten vaihtamisen vaivasta kerralla eroon. Eli mä en enään ikinä ajattelekkaan muita murroksia, ku lonkkareita, jos haluu saada vahvan ja kestävän toyotan akselin.
Longfiledin kromoista en ole kuullut kuin hyvää. Mun mielestä hintakin on kohdallaan, kun ajattelee, että käytännössä pääsee murrosten vaihtamisen vaivasta kerralla eroon. Eli mä en enään ikinä ajattelekkaan muita murroksia, ku lonkkareita, jos haluu saada vahvan ja kestävän toyotan akselin.
Sellasta ei nyt saa näilläkään, mutta ainakin paremman ku alkuperänen...
Tilailin vähän aika sitten chromo tikut, napiksen sisäromut ja seal kitit. Onnistu lopulta luottokortilla kun laitoin kaks faksii ja kolme sähköpostii. Niin on vaikeeta taas että oikeen vituttaa. Toimitus osoite oli nyt tosin jenkeissä. Ovat niin varpaisillaan noiden korttien kanssa taas.
oojiikoo
03.01.2012, 18:46
näitä useampi rikkoneena, Ollut originaali toyotaa, halpis murrosta, halpis cromoa, näitä meni ku tupakkia. Nyt ollut kesän longfieldin 30spline setti ja on kestänyt, vaikka on tehot hieman vielä noussut ja ajettu vähintäänkin samalla lailla. Että suosittelen!
artsi777
03.01.2012, 18:53
näitä useampi rikkoneena, Ollut originaali toyotaa, halpis murrosta, halpis cromoa, näitä meni ku tupakkia. Nyt ollut kesän longfieldin 30spline setti ja on kestänyt, vaikka on tehot hieman vielä noussut ja ajettu vähintäänkin samalla lailla. Että suosittelen!
Juu tota ossin ajoa sivusta seuranneena ei voi kuin todeta että voi voi mitä joutuu pieni murros kestämään :):D
paljoko makso longfield setti
Eipä löytyny enää tarkempaa kuittia, mut posteineen tulleineen alveineen vähän reilu 2500e oli 3 paria tavallisia chromomurroksia ja itelle tuli sieltä sillon 30-spline setti lukkoaksulaan ja napalukon sisushilut. Eli oisko tonnin kantturoihin jääny tuo setti ja napahilut. Jo yksi kesä ilman etuakselihuolia, eli maksoivat ittensä takasin helposti yhessä kesässä.
Tilattiin kimpassa kahteen 61:sen akseliin pelkät vetonivelet.
Alkuun eivät meinanneet kelvata mitkään kortit, sitten lukuisten postauksien jälkeen sovittiin pankkisiirto maksutavaksi.
Rahat pankkiin 13.12 1005 $ , vetarit suomessa 23.12 !
Kaikkineen kuluineen 4 kpl oli 1000€.
knucklebone
05.01.2012, 19:44
Eikös noita Löbron vetareita joskus haukuttu ihan kestäviksi?
...oli varmaan ennen ku porukat rupes hankaamaan niitä +35" kumeja alle...? Mut kuiteskii!
Eikös noita Löbron vetareita joskus haukuttu ihan kestäviksi?
...oli varmaan ennen ku porukat rupes hankaamaan niitä +35" kumeja alle...? Mut kuiteskii!
Ai murroksia? Joskus myös TML HD-murrokset oli ikuisen maineessa, mutta sitten niitä rupesi menemään rikki, kun varovasti tarjos 39,5" renkaita alle.
Ai murroksia? Joskus myös TML HD-murrokset oli ikuisen maineessa, mutta sitten niitä rupesi menemään rikki, kun varovasti tarjos 39,5" renkaita alle.
Niin no mulla oli tml-hd murrokset hoojiissa 4 vuotta useita kotimaan safareita ja 7 venäjän safaria joita 2 viimeistä 39,5 boggereilla yhden murroksen hajoitin ja silloin oli kolmospakki ollut jo jonkun aikaa käytössä, no sitten ostin longfield kromot joilla ajettiin kolme venäjän safaria ja kolmannella toinen lonkkari hajosi, no sitten laitettiin vanha tml tilalle ja ajeltii kotiin ja laitettiin jotain muuta välittään voimaa pyörille. nämä samat tml:t on nyt olleet puolisen vuotta yhessä hoojiissa jossa myös 39,5 boggerit alla. tiiä noista sitten, en kuitenkaan väitä että tuo tml yleisesti ottaen olisi lonkkaria parempi, mutta ainakin orggista kestävempi.
knucklebone
06.01.2012, 01:01
Ai murroksia? Joskus myös TML HD-murrokset oli ikuisen maineessa, mutta sitten niitä rupesi menemään rikki, kun varovasti tarjos 39,5" renkaita alle.
Joo sorgen, murroksia juurikin tarkoitin. :p
jep taidan tilata tml chromot nii kokeillaan kuinka kauvan ne kestää :)
Onkohan noissa niin suuri hintaero?
Kai sitä on jotain laskettava vaihtotyöllekin ja ajateltava luotettavuutta.
Ainakin täälläpäin noita kiinalaisia on antautunut.
Jos kinuski maksaa 177€ ja aito 250€ kappale!
se varmaan vaikuttaa murrosten kestävyyteen että jos on uusi murros niin sen saa helpommin paskaksi kuin "sisään" ajetun...
oojiikoo
07.01.2012, 21:40
ja halvemmista cromoista tuntuu menevän sisäpipari paskaksi niin se on vetoakselin menoa samalla. Mulla ainakin molemmat nitron cromot hajosi silleen.