Kirjaudu sisään

View Full Version : Kiinan moottorit


Angelo
01.01.2012, 19:51
Onko kokemuksia noista paikallis moottoreista ja mönkijän moottoreista? Kestääkö ne käyttöä ja onko nykyään miten valmistettu?

Oma kokemus rajautuu lähinnä noihin mini mopoihin ja niissä saattoi olla vaikka mitä vikaa. Koneistus jälki oli aika viimeistelemätöntä ja jossain pulteissa kierteet vaan osassa pulttia ja silti väännetty kunnolla kiinni. Toisaalta uudetkin laitteet kun purkasi ja kasasi uudestaan niin alkoi toimii kunnolla.

Nyt olisi projekti vailla moottoria ja epäilyttää lähinnä noi bensa moottorien sähköosat kuten puolat ja magneetot ym. Löytääkö niitä mistään ja kestääkö ne miten tärinää ja kosteutta?

Tm teki baotian fudella testin, muistaakseni eka 1000km maksoi huolloissa saman kuin mopo oli alkujaan maksanut. Siitä eteenpäin muistaakseni lasten viat oli korjattu ja ajo halpeni huomattavasti.

solihull
01.01.2012, 19:56
Mulla joku Kiporin 10 hv diesel pyörittää vesipumppua, josta otetaan kaikki irti mitä lähtee (noin 500 l/min, 5 bar). Huoleton, toimintavarma, hintaansa nähden ollut hyvä. Vikoja on ollut mm. se, että pakoputki on täysiin palanyt, änkkärissä ei ole enään mitään sisuskaluja vaan ne on tulleet pellolle. Toinen vika meni takuuseen, kun kone lähti takapotkusta käymään väärin päin ja mm. ilmanputsari paloi ja käynnistyskoneisto hajosi.... Käyttötunteja ei kylläkään ole kuin muutama kymmenen ja kone 4 v vanha.

Hyvä peli kun muistaa vaihtaa öljyt kyllin usein. Narukäynnistys nollakelillä ottaa kyllä mehut käynnistäjästä, joten sähköstartti olisi poikaa.

TT

ava
01.01.2012, 20:14
Kesä 2006 meni 3kpl Kiina agregaatteja. Ostin ensimmäisen K-raudasta, jota olen tottunut pitämään suht luotettavana tavaran toimittajana. Ei tullut pieneen mieleenkään, että agregaatti olisi Kiinalainen. Pitkä tarina, joten en ala siitä sen enempää,mutta kun puoli kesää oli kulunut takuuasioissa, niin lopputuloksena taloon jäi Mitsubishin 2,2kw agri. Siihen myös jäivät huolet. Itse en osta enää ainottakaan kinkki vehjettä olkoon miten halpa tahansa. Ei se edestakainen ajo huollon tai itse huoltamallakaan ilmaista ole,puhumattakaan hermoista, joita noiden paskojen kanssa koetellaan:)

Bj Andy
01.01.2012, 20:48
Miekäläisellä on jäähöylässä pätpättäny 6.5 heppanen launtoppi jo pari vuotta. Tulppa on vaihettu eikä mitään muuta. Käyttötunteja tulee joku reilut 20-50 talvessa.

Tähän asti ollu ihan laaki peli...Ja maksoi jotain 150 egeä.

sisua45
01.01.2012, 21:11
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=678&pictureid=8647

Mulla on ollut Odes 400 mönkijä useamman vuoden, taitaa olla 5v jo? Hyvin se pelaa, ei valittamista. Lähti nyt käyntiin pikku pyörityksellä, ja pienellä määrällä pilottia. Viimeksi kävi kevät-talvella. :rolleyes: Juu, bensa on vanhaa. Nyt kun paskat on palanut pytystä pois, niin lähtee pakkasesta hyvin käymään, ilman ryyppyä. Ja edelleen sillä vanhalla bensalla.

Sellanen vika moottoriin tuli tänä syksynä, että käynnistysnaru meni poikki. :D Mutta onneksi on sähköstartti.

Tuo moottori on jonkinlainen Hondan kopio, kuulemma.

bluevan
01.01.2012, 21:12
"Kukkapenkin" möyhijässä honkkarista ostettu hondan kopio ja hyvin toimii.
6.5 hv vaaka-akselin ja maksoi 99€ pari vuotta sitten.

k.j
01.01.2012, 21:32
Nivalasta ostettu Kipor 13hp. sähköstartilla , hyvin pelaa , ja ihan sitten kopio hontasta vai miten se meni.. vai onko ne tehnyt hontan koneita ,mutta lisenssit päättyneet ja myyvät omalla nimellä.:p

Niin joo pyörittää mehupumppua pikkutraktorissa samalla hoitaa vedon.

BJ-40/76
01.01.2012, 22:12
Niissäkin on yhtäpaljon eroja merkkien välillä kuin esim. saksalaisissa autoissa, trabantissa ja mersussa.

Ja sitten siellä kiinassa tehdään vissiin 2 päivästä työviikkoa, kun noita maanatai kappaleita niin paljon:p

Kurjimmillaan nuoiden kaasarit ei kestä suomalaista bensaa, ja muoviosat ei kestä pakkasta. sähkölaitteiden kosteuden kestävyys yleensä myös heikko.
Kulutus yleensä paljon suurempi kuin vastaavan hondan.
Maalit ja muoviosat eivät välttämättä kestä jatkuvaa auringonpaistetta.

Ja valmistusmateriaalit vaihtelevat eräkohtaisesti, kahteen samanlaiseen mönkkäriin olen hitsannut pakoputkea, toisen hitsaaminen onnistui niin kuin pitääkin, mutta toisen putki oli niin paskaa rautaa, että en meinannu saada tarttumaan ollenkaan (sula ei meinannut tarttua ollenkaan, olikohan pakari tehty vanhoista muuntajalevyistä...)

Mutta kun kysyy hondan hintaa, niin voi ostaa 2 kpl noita kiinalaisia, ompahan varamoottori olemassa! kannattaa testata se varamoottorikin, ja säilyttää bensattomana kuivassa....

Ja sitten tuota 95E10 ei kannata käyttää ollenkaan.
Itse pistän bensansäilytysaineen (sitä motonetin annostelupullossa olevaa)kaikkeen kanisteribensaan, tuo nykybensa menee huonoksi jo muutamassa kuukaudessa.
Ja yritän muistaa käyttää noita bensakoneita useamman kerran vuodessa....

Issu
02.01.2012, 12:52
Orkkis tulppa, akku, ilman suodatin ja öljyt ekaksi vaihtoon ja tietysti joka ikisen ruuvin ja mutterin kiritys noin alkuun. Noilla eväillä meillä juniori on saanu pidettyä koneet suurin piirtein kasassa. Rungot muut osat onkin sitten ei asia :D

Nerd-O
03.01.2012, 11:13
Vuoden omistin Linhain mönkijän. Toimi kuin unelma. Alkuun takuuna vaihdettiin akku ja taakse jarruihin lisättiin jousi ettei ne kilise. Nuo takuuseen siis. Muuten oli kovaa ajoa.

Seuraavaksi tuli aito Made in America Arctic Cat. Täys paska koko laitos. Siinä ei ollut mitään muuta kuin vikaa. Mittaristo imi kaiken kosteuden sisään. Eka mittaristo meni takuuseen, toinen ei enää mennyt kun viasta tuli maahantuojan mukaan ominaisuus. Etuperä hajosi takavedolla ajettaessa. Kuulemma tyyppivika. Joku pultti irtoaa perän sisällä. Alkuperäinen akku oli aivan paska. Heti kun oli vähän kylmempää niin akussa ei ollut potkua pyörittää starttia. Ei sillä ole väliä jos sitä ei ole suunniteltu kylmällä toimimaan. Akku ei kuulu takuuseen. Moottori vuosi öljyä. Ei kuulu takuuseen. Perien stefat on niin onnetonta materiaalia, että öljyt katoaa peristä. Ei kuulu takuuseen. 2v aikana tuolla tuli ajettua vähemmän kuin Linhailla ja se viihtyi huollossa useammin kuin Linhai. Senkin ymmärsin että jos joku kohta korjataan toiseen kertaan niin toinen kerta ei kuulu takuun piiriin. Tätä sitten selviteltiin kuluttajasuojan kera ja väärässähän ne maahantuojalla oli..

Joten kiinan laatu on paljon parempaa kuin amerikan laatu. Tosin Catilla jos ei olisi joka hemmetin huollossa nillitetty noista takuuseen kuuluvista asioista niin ois päässyt paljon helpommalla. Onneksi pääsin siitäkin amerikan paskasta eroon. Broidilla on vielä Catti ja se on yhtä paska laitos. Etuperä on sillä tainnut pari kertaa hajota. Stefat ei vieläkään kestä yhtään mitään. Sähkövikoja vaikka muille jakaa sun muuta mukavaa.

ranver
03.01.2012, 11:29
komppaan edellistä,mullakin on ollut jo useamman vuoden linhai merkkinen kiinan ihme ajettu jo melkein 8500 km,eikä ole ollut muuta vikaa kuin kerran hajosi pakoputki ja etukardaanin ristikko.akku on alkuperäinen kiinalainen ja viime talvenakin aina sai pihalta tulille kun piti auraamaan lähteä.pojalla ollut crossi comanche,sama juttu ei mitään vikaa paitsi pulttien kiristelyä silloin tällöin ja nyt on tyscon crossi,hyvin pelaa sekin....eli mielestäni hinta/laatusuhde on ollut kohdillaan ainakin meidän vehkeissä!