Smuli
25.12.2011, 16:45
Tehdäämpä tästäkin nyt sitten rojekti topikki vaikka rojekti onkin jo vuoden verran ollut rakenteilla
Hommahan lähti liikkeelle siitä kun sain armeija aikanani päähän että ei helvetti tuollanen uazi olis kiva offi peli ja rakentelu kohde. Noh aikani sitten kuumeilttua ja nettiautoa selattuani sattui silmiin yksilö joka oli hinnaltaan hommaan sopiva. Kunto ei tosiaan ollut hääppöinen mutta ajatus olikin alusta asti se että rakennetaan siitä oman mielen mukainen.
Alkuvuodesta 2011 sitten soittelin kyseisen yksilön myyjälle ja pitkän puhelinkeskustelun päätteeksi sitten sovittiin että tulen auton hakemaan kun vaan tallipaikka vapautuu ja saadaa "venakko" jonnekkin sisään.
Otin töistä auton lainaan ja eikun nokka kohti Janakkalaa jossa auto sijatsi. Matka alkoi hyvin, kunnes puolen välin jälkeen taivaalta alkoi tulla lunta siinä määrin että tuli jo pieni epäilys että niinköhän se "venakko" työnnetään umpikopilliseen mersuun vanhalla foortin raktorilla.
Perille kun päästiin niin ensin keräiltiin kaikki kauppaan kuuluvat varaosat joita sitten tosiaan olikin melkoinen määrä. No tässä kohtaa oli maassa jo 5 senttiä tuoretta lunta ja myyjäkin jo vitsaili että saas nähä kuin tässä käy. Seuraavaksi sitten ajeltiin mersu tontin perälle pelipaikoille ja jo pelkästään tuo siirtymä tuotti itselle pään vaivaa, piha oli melkoisen ahdas ja kalteva joka suuntaan. Kun mersu oli saatu sopivalle paikalle tuli se hetki kun piti "venakko" saada liikkeelle kuusen juuresta. Ekaksi vähän ilmaa renkaisiin, akku paikoilleen ja apuvirtaa voortista. Ei mitään ei tapahdu, startti pyöritteli nätisti hetken kunnes lakkasi toimimasta.
Nyt alkoi jo pieni ketutus hiipiä esiin, mutta kun oli jo tuohon asti päästy niin loppunhan se homma oli vietävä. Ei muutaku voorti kiinni "venakkoon" ja nykimään se pois kuusen alta. No "venakko" tuli nätisti pois kuusen alta ja sitten eikun ihmettelemään että milläs se mersuun saadaan kyytiin. Nyt olin minä, myyjä ja mukanani ollut kaveri jo melkoisen epätoivoisia homman onnistumisen suhteen. Maassa oli lunta jo miltei toistakymmentä senttiä ja voortin lumiketjut hukassa.
Tässä kohtaa aikaa oli mennyt suunnilleen kolmisen tuntia, homman piti olla vaan nopea hakukeikka. No ei siinä auttanut kun alkaa jumppaamaan "venakkoa" kyytiin. Paksut rautapalkit rampeiksi, mersusta perä alas ja lauta viellä avittamaan ramppia. "Venakko" siirreltiin hollille ja alettiin tuuppimaan, eih voorti suttasi tyhjää joka kerta kun "venakon" renkaat tuli rampille.
Noh muutaman kokeilu kerran jälkeen sitten luovutettiin ja alettiin miettimään suunnitelmaa B. Puolen tunnin suunnittelun ja tontti katselmuksen jälkeen löytyi suunnitelma ja tontilta sopiva töppyrä. Mersu uuteen pelipaikkaan ja "venakko" voortin perässä uusiin asemiin.
Tällä kertaa homma alkoi luistaa ja "venakko" saatiin kyytiin. Tässä kohtaa aikaa oli kulunut 5 tuntia saapumisesta myyjän tontille.
Noh pienen juttu tuokion jälkeen sitten raha vaihtoi omistajaa ja minä kaverini kanssa alon suuntaamaan kohti kotia.
Kotimatkalla sitten lumen tulo oli janakkalan päässä sen verta sakeaa että rehellisesti sanottuna pelotti ajaa tietä jota ei oltu viellä aurattu ja tien reunoista ei ollut tarkkaa havaintoa. Moottoritielle päästyämme alkoi sitten helppo osuus kotimatkasta.
Kun viihdoin ja viimein päästiiin tallin pihaan niin olo melkoisen helpottunut, yt vain äkkiä "venakko" ulos mersusta ja mersu takasin firmaan ja oma auto alle. "venakon" purku sujuikin ihan suunnitellusti.
Seuraava koitos olikin sitten saada 1700 kiloa painava itärauta pihalta sisälle ilman asiallista hinauskalustoa. Tässä kohtaa kaukaa viisas olisi laskenut "venakon" jo valmiiksi talliin sisään mersusta mutta kun ideana oli että se on helpompaa laskea lumi kasaa pitkin alas ettei kummempaa ramppia tarvitse rakentaa.
Joitakin tunteja myöhemmin miljoonien hikikarpaloiden ja armottoman vitituksen saatteleman oli venakko sisällä tallissa omassa pilttuussaan.
Tästä alkaa vasta varsinainen Projekti Kertomus Kuvien kera.
Lisätään kuvia ja tarinaa hieman myöhemmin kun kuvat saadaan kaivettuaja muutettua järkevään kokoon.
Hommahan lähti liikkeelle siitä kun sain armeija aikanani päähän että ei helvetti tuollanen uazi olis kiva offi peli ja rakentelu kohde. Noh aikani sitten kuumeilttua ja nettiautoa selattuani sattui silmiin yksilö joka oli hinnaltaan hommaan sopiva. Kunto ei tosiaan ollut hääppöinen mutta ajatus olikin alusta asti se että rakennetaan siitä oman mielen mukainen.
Alkuvuodesta 2011 sitten soittelin kyseisen yksilön myyjälle ja pitkän puhelinkeskustelun päätteeksi sitten sovittiin että tulen auton hakemaan kun vaan tallipaikka vapautuu ja saadaa "venakko" jonnekkin sisään.
Otin töistä auton lainaan ja eikun nokka kohti Janakkalaa jossa auto sijatsi. Matka alkoi hyvin, kunnes puolen välin jälkeen taivaalta alkoi tulla lunta siinä määrin että tuli jo pieni epäilys että niinköhän se "venakko" työnnetään umpikopilliseen mersuun vanhalla foortin raktorilla.
Perille kun päästiin niin ensin keräiltiin kaikki kauppaan kuuluvat varaosat joita sitten tosiaan olikin melkoinen määrä. No tässä kohtaa oli maassa jo 5 senttiä tuoretta lunta ja myyjäkin jo vitsaili että saas nähä kuin tässä käy. Seuraavaksi sitten ajeltiin mersu tontin perälle pelipaikoille ja jo pelkästään tuo siirtymä tuotti itselle pään vaivaa, piha oli melkoisen ahdas ja kalteva joka suuntaan. Kun mersu oli saatu sopivalle paikalle tuli se hetki kun piti "venakko" saada liikkeelle kuusen juuresta. Ekaksi vähän ilmaa renkaisiin, akku paikoilleen ja apuvirtaa voortista. Ei mitään ei tapahdu, startti pyöritteli nätisti hetken kunnes lakkasi toimimasta.
Nyt alkoi jo pieni ketutus hiipiä esiin, mutta kun oli jo tuohon asti päästy niin loppunhan se homma oli vietävä. Ei muutaku voorti kiinni "venakkoon" ja nykimään se pois kuusen alta. No "venakko" tuli nätisti pois kuusen alta ja sitten eikun ihmettelemään että milläs se mersuun saadaan kyytiin. Nyt olin minä, myyjä ja mukanani ollut kaveri jo melkoisen epätoivoisia homman onnistumisen suhteen. Maassa oli lunta jo miltei toistakymmentä senttiä ja voortin lumiketjut hukassa.
Tässä kohtaa aikaa oli mennyt suunnilleen kolmisen tuntia, homman piti olla vaan nopea hakukeikka. No ei siinä auttanut kun alkaa jumppaamaan "venakkoa" kyytiin. Paksut rautapalkit rampeiksi, mersusta perä alas ja lauta viellä avittamaan ramppia. "Venakko" siirreltiin hollille ja alettiin tuuppimaan, eih voorti suttasi tyhjää joka kerta kun "venakon" renkaat tuli rampille.
Noh muutaman kokeilu kerran jälkeen sitten luovutettiin ja alettiin miettimään suunnitelmaa B. Puolen tunnin suunnittelun ja tontti katselmuksen jälkeen löytyi suunnitelma ja tontilta sopiva töppyrä. Mersu uuteen pelipaikkaan ja "venakko" voortin perässä uusiin asemiin.
Tällä kertaa homma alkoi luistaa ja "venakko" saatiin kyytiin. Tässä kohtaa aikaa oli kulunut 5 tuntia saapumisesta myyjän tontille.
Noh pienen juttu tuokion jälkeen sitten raha vaihtoi omistajaa ja minä kaverini kanssa alon suuntaamaan kohti kotia.
Kotimatkalla sitten lumen tulo oli janakkalan päässä sen verta sakeaa että rehellisesti sanottuna pelotti ajaa tietä jota ei oltu viellä aurattu ja tien reunoista ei ollut tarkkaa havaintoa. Moottoritielle päästyämme alkoi sitten helppo osuus kotimatkasta.
Kun viihdoin ja viimein päästiiin tallin pihaan niin olo melkoisen helpottunut, yt vain äkkiä "venakko" ulos mersusta ja mersu takasin firmaan ja oma auto alle. "venakon" purku sujuikin ihan suunnitellusti.
Seuraava koitos olikin sitten saada 1700 kiloa painava itärauta pihalta sisälle ilman asiallista hinauskalustoa. Tässä kohtaa kaukaa viisas olisi laskenut "venakon" jo valmiiksi talliin sisään mersusta mutta kun ideana oli että se on helpompaa laskea lumi kasaa pitkin alas ettei kummempaa ramppia tarvitse rakentaa.
Joitakin tunteja myöhemmin miljoonien hikikarpaloiden ja armottoman vitituksen saatteleman oli venakko sisällä tallissa omassa pilttuussaan.
Tästä alkaa vasta varsinainen Projekti Kertomus Kuvien kera.
Lisätään kuvia ja tarinaa hieman myöhemmin kun kuvat saadaan kaivettuaja muutettua järkevään kokoon.