PDA

View Full Version : hj61 hias neliveto ei pelaa normaalisti


Karhu85
03.12.2011, 16:49
vaihettiin uus laatikko hoojiihin. kun käännetään napalukot päälle ja pikkukeppi alas niin etuset ei vedä mutta kun painaa nopean nelivedon nappia nii alkaa etuset vetämää hitaalla/nopealla missä vika?

Yölento
03.12.2011, 17:18
vaihettiin uus laatikko hoojiihin. kun käännetään napalukot päälle ja pikkukeppi alas niin etuset ei vedä mutta kun painaa nopean nelivedon nappia nii alkaa etuset vetämää hitaalla/nopealla missä vika?

Jos se toimiikin vasta nyt ihan normaalisti? Eli kepillä valitaan alue ja napilla neliveto?
Tarvittaessa saa siis hitaan takavedon jos ei välttämättä tarvii nelikkoa.
Voisko olla?
Ja niitä "laatikoitahan" on 2, kumman vaihdoitte, pää- vai jakolaatikon?

Karhu85
03.12.2011, 17:32
molemmat vaihettiin jokolaatikko ja vaihelaatikko. vanhalla laatikolla kyllä pelas sillee että napalukot päälle ja pikkukeppi alas nii oli hias päällä ja eturenkaat veti

Yölento
03.12.2011, 17:38
Napalukothan nyt ei vaikuta jakiksen toimintaan mitenkään...vaan siihen vetääkö etuset.
Noissa laatikoissakin taitaa olla pikku eroja eri vuosien välillä, lienee pääasia että toimii? ;)


"vanhalla laatikolla kyllä pelas sillee että napalukot päälle ja pikkukeppi alas nii oli hias päällä "
"kun käännetään napalukot päälle ja pikkukeppi alas niin etuset ei vedä mutta kun painaa nopean nelivedon nappia nii alkaa etuset vetämää hitaalla/nopealla"
Eiks nuo oo sama tilanne?
Jos entisellä laatikolla on ollut neliveto pelkällä kepillä päällä niin olisko se ollut silloin koko ajan? Eli napalukoillahan vain katkaistaan yhteys vetoakselin ja renkaan väliltä.

Tuo kannattanee lukea... --> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=25431&highlight=totuus+nelivedosta

Karhu85
03.12.2011, 17:49
ilmeisesti laatikot on vähä erillaisia toiminnoiltaan mutta pääasia että pelaa. sitä vaa rupesin kyselemää että onko jossaki jotain häikkää kun tosiaan vanahalla pelas erillailla vanhassa kun ei tarvinnu painaa sitä nappia

Tourinki
03.12.2011, 19:12
Kyllä sen hitaan nelivedon pitää mennä päälle kun vaihtaa siitä pikkukepistä takavedolta hitaalle nelikolle, nopea neliveto toimii napista. Tosin olettaen että tuossa kyseisessä autossa on alipaineella ohjattu nelivedon kytkentä. Tarkemmin tietämättä tästä alipaineohjatusta nelikosta en uskalla antaa mitään ohjeita mitä kannattaisi tutkia, viisaammat jatkakoon.

Karhu85
03.12.2011, 21:08
joo kyllä se sillä vanhalla laatikolla pelas sillai mutta en tiiä miksi tuolla uudella se pelaa vähä erilla lailla. elikkä kertokaa viisaammat että onko tuo normaalia että pitää napista laittaa hiaski päälle

Tojo4wd
03.12.2011, 21:18
joo kyllä se sillä vanhalla laatikolla pelas sillai mutta en tiiä miksi tuolla uudella se pelaa vähä erilla lailla. elikkä kertokaa viisaammat että onko tuo normaalia että pitää napista laittaa hiaski päälle

Taitaa olla se kytkin rikki tai piuhatpoikki tai huonosti liitin kiinni joka kytkee sen nelivedon automaattisesti päälle kun pikkupuolikytketään kepistä.
Ja olikos sielä vielä joku kuulakin siirtäjällä sen kytkimen kohdalla joka kytkee sen kytkimen sekin voi olla pois jos kytkintä ronkittu tai vaihdettu.
Joskus kytketty se pois tarkoituksella että saadaan hidas takaveto hyvä vaununvetohommissa peruutellessa ahtaissa paikoissa.
On jossain siinä paikkeilla laatikon kyljessä mihin hitaanpuolen keppi menee.
Muistaakseni kun on aikaa kun tollasta lootaa käpälöiny.

Karhu85
03.12.2011, 21:40
no onko siitä mitää haittaa jos tuo mulla pelaa tuolla lailla. voiko mitää hajota tai yms... kun kyllä tuolla nuinkin voi ajella jos vaa ei mitää hajota
nii ja sai sillä vanhallaki laatikolla hitaan takavedon päälle jos sitä vaunun veto hommaa tarkotat että sillä vanhalla sitä ei pystyis tekemää

Tojo4wd
03.12.2011, 22:17
no onko siitä mitää haittaa jos tuo mulla pelaa tuolla lailla. voiko mitää hajota tai yms... kun kyllä tuolla nuinkin voi ajella jos vaa ei mitää hajota

Ei siitä mitään hajoo sehän vaan kytkee sen nyt ainoastaan napista.
Se kepinkautta kykentä ohjataan ihan samaan systeemiin vaan eri sähkö kytkimellä.
Eikä mitään haittaa vaan hyötyä esim jos metsässä hajoo etuvetoakseli niin on helpompi ajaa pois metsästä hitaalla takavedolla napalukot auki niin säästää kytkintä.

Karhu85
03.12.2011, 22:29
oook no ajellaa nyt sitte tuollee. kyllä se pelaa hyvin tuli testattua rankemman reissun kautta =) kiitos kuitenki avusta

parukit
03.01.2013, 21:56
Jos se toimiikin vasta nyt ihan normaalisti? Eli kepillä valitaan alue ja napilla neliveto?
Tarvittaessa saa siis hitaan takavedon jos ei välttämättä tarvii nelikkoa.
Voisko olla?
Ja niitä "laatikoitahan" on 2, kumman vaihdoitte, pää- vai jakolaatikon?
Yölento ymmärsi toimintaperiaatteen täydellisesti. Juuri niin se toimii, eli kepillä valitaan vetoalue ja napista neliveto. Kepin sivusuunnista voi sitten valita myös hitaan tai nopean nelivetopuolen.

0ltzi
04.01.2013, 05:19
mulla -87 menee neliveto päälle kun laittaa kepin hitaalle puolelle. 4wd valokin syttyy. olen myös huomannu että tyhjäkäynti nousee ainakin kylmällä koneella.

Viipo
04.01.2013, 06:47
Tuossa oli juttua aikasemmin vastaavasta jutusta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105373

Eli alempi anturi haistelee hidas/nopea aluetta, ylempi sitten sytyttää nelivedon merkkivalon.

ssuvik
04.01.2013, 11:04
Mä olen ymmärtänyt, että oikea toiminta olisi tällainen: napalukot kytkettyinä, keppi 2H:lla nelivedon saa napista päälle. Ja vaikka takavetoisena siirtäisi kepin 4L:lle, kytkeytyy neliveto automaattisesti.

0ltzi
04.01.2013, 11:16
Mä olen ymmärtänyt, että oikea toiminta olisi tällainen: napalukot kytkettyinä, keppi 2H:lla nelivedon saa napista päälle. Ja vaikka takavetoisena siirtäisi kepin 4L:lle, kytkeytyy neliveto automaattisesti.

juuri noin se mulla toimii. Mites laskeeko muilla kierrokset kun siirtää pikku puolelta isolle?

ssuvik
04.01.2013, 12:17
Mites laskeeko muilla kierrokset kun siirtää pikku puolelta isolle?

En ole huomannut niin käyvän.