View Full Version : KULMAKORVESSA AJOPÄIVÄ 3.12. KLO 10 ALKAEN
Kulmakorpi
25.11.2011, 21:23
Vuosi lähestyy loppuaan ja niin myös tämän vuoden ajopäivät, vuoden toiseksi viimeinen ajopäivä Kulmassa normaali pituisena eli klo 10-17.
Maastot ovat olleet koko syksyn samassa kunnossa ilmoista johtuen eli talvi odottaa tuloaan, ilmat ovat lämpimät ja vettä satelee ajoittain.
Ajomaksu FJDC:n ja TAPUA:n jäseniltä 10,- ja muilta 20,-. Päivystyspuhelin on 046-8837948.
Ilmoittautumiset KE 30.11. klo 21 mennessä sähköpostilla kulmakorpi(at)saunalahti.fi (nimi, auto, rek.no, puh.no, kerho) tai pakottavissa tapauksissa yllä olevaan päivystyspuhelimeen tekstiviestillä.
Ajot alkavat klo 10 ja päättyy klo 17, ajamaan tulevien olisi suotavaa saapua klo 12 mennessä. Nuotiotulet ovat niin ajajien kuin katsojien käytettävisä.
Kuljetuskalustolla on lupa pysäköidä Ruduksen kentällä, Ruduksen puomin jälkeen oikealla puolella olevalla kentällä. Ruduksen hiekkakasoihin ei ole lupa ajaa/kävellä (Ruduksen ehdoton kielto). Ruduksen liikenteelle jätettävä esteetön kulku. Henkilöautot parkkiin Kulman omalle P-alueelle ta tienvarteen täyttömäen puolelle.
Säännöt luettavissa www.fjdc.org (http://www.fjdc.org) ja www.tapua.fi (http://www.tapua.fi)
AJOREITTIEN ULKOPUOLELLA AJAMINEN EHDOTTOMASTI KIELLETTY.
Kikkailukalliolla pakollisia varusteita ovat turvakaaret, kypärä ja turvavyöt, alueella yksin ajelu kielletty. Kikkailukalliolle menevät ovat velvollisia ottamaan päivystäjältä 6 kg sammutin mukaan alueelle.
Alueen risteykset on merkitty luontoon sekä kartalle, alueen kartan saat päivystäjältä. Kartan osittainenkin kopionti/julkaisu kielletty.
Kulmakorven osoite on Kulmakorventie, Espoo N60° 14.128, E24° 33.422
jotkin navit/Google tuntee osoitteen Kaitakorventie.
Mikäli omistat kilpailulisenssin, lisenssivakuutus on voimassa kaikkina ilmoitettuina ajopäivinä
Vuoden viimeinen ajopäivä on 17.12.
Kulmakorpi Off Road Park
veijon-esso
28.11.2011, 08:44
Ajamaan juu, vielä kerkee töristelemään sulalla maalla.
Sit seuraavaks taitaa tulla jo talvioffia?!
Eli laittakaahan muutkin tulijat ilmottautumiset ajoissa menemään niin ajopäivä toteutuu!
ImacInnes
28.11.2011, 09:33
Jep jep!
Ajamaan vaan kaikki. Ite koitan saada Libertyn panssarin taas ajokuntoon ja vahvistan sitä samalla jotta kestäisi taipumatta auton painon.
Laittakaapas niitä ilmoja jos yhtään tuntuu että edes EHKÄ voisi lähteä Kulmaan ajamaan.
t. Ismo Ämmä
coilyzuk
29.11.2011, 16:03
Ilmo läks jo eilen
Kulmakorpi
29.11.2011, 22:08
Ilmoittautumisaikaa jäljellä 1 vrk, ilmoittautumisia tullut vasta muutama joten lisää ilmoittautumisia kaivataan jotta ajopäivä varmistuu.
t. Kulmakorpi Off Road Park
temmi_hoo
30.11.2011, 11:35
Äskeisestä viestistä kehoittuneena ilmoittauduin.
Jee Jee Jeeppi sai maastorenkaat alleen ja alkaa toi ratinkääntelykin ihan vähitellen sujua. Koitan lähteä tarpeeks ajoissa, että viitsis lähteä takamaastoonkin, eikä vaan sipsutella alun kivikkoja tai kuten viimeksi sitä pientä lenkkiä moneen kertaan.
Nyt ei ehdi, mutta 17.12. toivottavasi saadaan ajot kasaan. Pääsis pitkästä aikaa mukaan päristelemään.
offroadjouni
30.11.2011, 12:17
Mieli tekis kans mukaan, mutta Jeeppi on nyt telakalla ja pysyy siellä varmaan vuoden loppuun asti.
WinChester
30.11.2011, 12:23
Himottas lähtee, kun jäi maastoon se levikekin. Jos jollekin sattuu vastaan vihreä XJ:n muovilevike, niin olisin innokas saamaan sen takasin. Nuotiopaikalla lienee mahdollista pitää sitä jonkin aikaa tallessa...?
Nyt joutuu kuitenkin passaamaan ajot, kun tartteis tehdä kotihommiakin joskus. Viime kerran onnistumisesta johtuen joulukuun loppu voisi hyvinkin olla seuraava ajokerta Kulmassa...
veijon-esso
30.11.2011, 12:33
Mieli tekis kans mukaan, mutta Jeeppi on nyt telakalla ja pysyy siellä varmaan vuoden loppuun asti.
Normi auton parannus-kehitys tauko, vai oletko tehnyt jotain auton kuntoa oleellisesti heikentäviä ajosuorituksia?! :-)
Ja eiköhän noita ilmoja ole kohta tarpeeksi että ajamaan päästään?
offroadjouni
30.11.2011, 14:19
Normi auton parannus-kehitys tauko, vai oletko tehnyt jotain auton kuntoa oleellisesti heikentäviä ajosuorituksia?! :-)Eiköhän nämä mene enemmän normaalin huollon kategoriaan: Ohjauksen parantamista ja puolitiehen jääneiden juttujen korjaamista ainakin vähän valmiimmaksi. Jostain syystä auto ei edisty kovin hyvin jos sillä käy vaan ajelemassa eikä korjaa vikoja. ;)
Kimitin ja minä tulossa. Toivottavasti on tarpeeksi kuskeja et ajoja järjestetään.
Jep tulossa ollaan ekaa kertaa.
Saapa nähdä miten 4runneri menee? :eek:
Kulmakorpi
30.11.2011, 21:37
Ilmoittautuneita 10 kpl, joten ajopäivä järjestetään normaalisti. Sää ennusteen mukaan lauantaina on taas loistavat ajo- ja katselukelit, eli aurinko paistaa pilvien lomasta ja lämpötila on plussan puolella. Perjantaina sataa perinteisesti vettä joten maasto saattaa olla hieman liukkaan puoleinen.
Tervetuloa viettämään tämän vuoden toiseksi viimeistä ajopäivää Kulmaan, viimeinen ajopäivä on sitten 17.12.
t. Kulmakorpi Off Road Park
ImacInnes
01.12.2011, 09:29
Libertyn panssarin ahresin yötämyöten vahvemmaksi ja takasin alustaan kiinni, joten ajamaan tullaan ja samalla päivitän helpoiompien reittejen keltaisia nuolenpäitä FJDC:n ja TapUA:n tarroilla varustettuihin kyltteihin.
Maastopyörät lmyös asenettu alle pyörimään, tarvii vielä hakea muutama kova pultti vinssipedin kiinnitykseen kun vanhoista on kiertee hävinneet.
t. Ismo Ämmä
veijon-esso
03.12.2011, 18:46
Ugly kruisaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4520&pictureid=94734
ImacInnes
03.12.2011, 19:48
Ei se kyl noin matalata näyttänyt kun se nilkutti perä paukkuen pois metsästä? ;)
Ugly kruisaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4520&pictureid=94734
Libertyllä ajelin "vakio" reittejä ja samalla merkkasin keltaisin nuolenpäin 3 lenkkiä maastoon.
KELTAISIN TUPLA NUOLEN KÄRJIN merkkasin helpoimman reitin taka maastoon.
YHDELLÄ KELTAISELLA NUOLENKÄRJELLÄ on merkattu sitten Kulman helpoimpia reittejä.
Nuolen kärjet on asennettu aina poispäin nuotiopaikalta osoittaen ja kun tullaan lenkin kaukaisimpaan pisteeseen niin jatketaan ajaen nuoenkärkiä vasten niin saavutaan aikananaan lähtö pisteeseen.
Nyt merkkasin kolme lenkkiä jotka kaikki löytyvät takamaastoon menevän lenkin varrelta alkaen seuraavista risteyksistä.
Pikku lenkki nuotiopaikan lähellä
-no. 13 sisään metsään etu oikealle.
-ennen silta no. 02 etu vasemalle YHDEN nuolenkärjen osoittamaan suuntaan ja seuraa kärkiä joita puolenvälin jälkeen ajetaan vastavirtaan.
Piti tehdä pätkä ihan uutta reittiä takasinpäin kun oli näköjään vanha ojan kohta pettänyt, eikä siittä yli enään pääse ilman vinssiä.
Saavutaan nuotiopaikalle takaisin no. 13 vasenta haaraa myöten.
Vähän isompi lenkki nuotiopaikasta oikealle kallion päällä
-no. 13 sisään etu oikealle metsään.
-seuraa tuplanuolen kärkiä risteykseen 45 asti josta käännytään oikealle YHDEN nuolenkärjen osoittamaan suuntaan.
-lenkki kulkee risteyksien 44, 98, 42, 43 kautta takaisin 45.
Takamaaston lenkki
-no. 13 sisään etu oikealle metsään ja seuraa tupla nuolenkärkiä risteykseen 47 asti.
-lenkki kulkee risteyksien. 77, 76, 82, 81, 88, 89, 90 ja jatketaan nuolia vasten 79, 83, 49, 48, 34, 76, 77, 78, 29, 95 kautta ja takaisin 47.
Nämä lenkit olen siis ajanut Libertyllä ilman vinssin apua. Pohjakosketuksia tuli kyllä aika ajoin ja lenkeillä saa huolimattomalla ajolla varmasti klommoja ja naarmuja autoonsa.
Voin tulla vetämään näillä lenkeillä letkan jos tarvetta ilmenee.
Reittiryhmä teki myös uutta reittiä poistuvalle alueelle meneville reiteille jotta ne jatkuvat jouheasti eivätkä katkea louhinnan alettua.
Kelihän oli hieno ja kaikki pääsivät omin voimin pois metsästä.
17.12 on vuoden viimeinen ajopäivä lögin ja piparin merkeissä.
t. Ismo Ämmä
coilyzuk
03.12.2011, 21:22
Kiitoksia järjestäjille ja ajoseurueelle, mukavaa oli
Jee jee oli hauskaa taas jälleen. reitit oli sopivan kosteat, joutu olla pari kertaa vaijerin päässä :) . Kimitiin vois laittaa kuvia oman auton upotuksesta. Ugly hoojiista mahtava kuva :) Kiitoksia järjestäjille.
Kiitokset ajopäivästä ja tommille ajo seurasta, pistäs videot näytille, volvolaisen perästä meni tasauspyörästön pikkurattaat, sillä "vielä yks ränni" ajolla, siitä pauke.
veijon-esso
03.12.2011, 22:54
Kiitokset ajopäivästä ja tommille ajo seurasta, pistäs videot näytille, volvolaisen perästä meni tasauspyörästön pikkurattaat, sillä "vielä yks ränni" ajolla, siitä pauke.
Videot lattautuu parraikaa. Huomenna jos näkyville.
Kyllä se maastoajo on poikaa. Varsinkin kun sattuu kohille sopiva porukka, jolla ei ole kiire.
Ihan hyvin lukoton Defe pysyy lukollisen Suzukin perässä, helpoissa paikoissa. Risukeulainen 4Runner taas eteni kuin ei mitään.
Täytyy vähän päivitellä autoa lisää. Ohjaus- ja pohjapanssaria tarvitsis. Ja sitten vinssia puskimineen. Turvakaaretkaan ei olis pahitteeksi. Vähän korotusta ja isompaa rengasta. Järeämmät sisukalut akseleihin. Lukotkaan ei haittais muuallakin kuin ovissa, ja... ja...
Saiskohan pankista kuinka paljon velkaa jos meinais rakentaa auton.
veijon-esso
04.12.2011, 10:58
Video mun ja uglyn ajeluista. Sisältää paljon varsinkin blasen vinssausta koska.... ööö... vinssattiin aika paljon!
http://www.youtube.com/watch?v=DlkGUH5ZNuc
hyvä videon pätkä, kiitos.
kiitos järjestäjille.. ja siin ois vähän kuvia hiluxien reissusta..
temmi_hoo
05.12.2011, 17:48
Pikku lenkki nuotiopaikan lähellä
-no. 13 sisään metsään etu oikealle.
-ennen silta no. 02 etu vasemalle YHDEN nuolenkärjen osoittamaan suuntaan ja seuraa kärkiä joita puolenvälin jälkeen ajetaan vastavirtaan.
Piti tehdä pätkä ihan uutta reittiä takasinpäin kun oli näköjään vanha ojan kohta pettänyt, eikä siittä yli enään pääse ilman vinssiä.
Saavutaan nuotiopaikalle takaisin no. 13 vasenta haaraa myöten.
t. Ismo Ämmä
Tätä reittiä ajelin edellisenä ajopäivänä monta kertaa Jee Jee Jeepillä, kun tultiin paikalle puoliltapäivin ja kolmelta piti olla pois. Ei siis tahdottu lähteä potentaaliseen jumiin ja aiheuttaa päänvaivaa.
Jos tullaan mainitsemassasi järjestyksessä, ajetaan juuri ennen sortunutta ojaa t-risteyksen haarasta sisään; oja jää oikealle ja vasemmalle aukeaa liukas kallio ylös. Tässä kohtaa varmistelin kartasta moneen kertaan, että siitä on merkitty ajoura. Ajoin siis vasemmalle, kallion päältä sinne muutaman ajouran risteykseen rastille 14.
Rastilla 14 on hyvä meininki, isot autot menee takamaastoon tätä kautta ja läheisen mäen nousuyrityksiä voi seurata. Reitti tänne on mahollista ajaa muutamaakin reittiä melko vakiolla maasturilla ja tuntea veljeyttä isopyöräisten kanssa mäen laella. Panssarittoman pehmeähelmaisen kanssa on kyllä hyvä saada spottausapua ajolinjoihin ja edetä kiviset kohdat suht ryömien.
Jos kellään on laminointikonetta, tahtoisin mielelläni laminoidun version Kulman reittikartasta. Vanhan koulun suunnistajana olis kiva saada myös pohjois-etelän suuntaset viivat suunnan ottamista varten ja asentaa Jee Jee Jeeppiin venekompassi...
Nyt 3.12. piti siis skipata, koska olin vielä puoliks kipeenä. Perhana että harmitti, just kun auto alkaa vähitellen kulkea metsässä ja saada elämästä todistavia muotolaskoksia.
ImacInnes
06.12.2011, 12:36
17.12 on sitten seurava ajopäivä ja silloin voisin vetää "vakio" letkan vaikka noita merkkaamiani reittejä pitkin. Siinä vierähtää päivä mukavasti.
Voitaisiin ensin ajaa takamaastoon ja sitten nuotiolle takas tulessa ajaaa nuo lähemmät lenkin jos aikaa on.
Nyt oli tuolla pikkulenkillä jo toinen ojan kohta pettänyt eikä pääse ilman vinssiä siihen pikku kallio nousuun asti, vaan tein ennen pehmeetä ojaa kääntymisen vasemmalle takaisin nuotiota kohti. Reitti merkattu nuolen päin ja nauhoin.
Uuden pikku reitin pätkän vieressä huomasin samalla hienon hieman haastavammankin nousun jonka avaan jahka kerkiän.
t. Ismo Ämmä
Tätä reittiä ajelin edellisenä ajopäivänä monta kertaa Jee Jee Jeepillä, kun tultiin paikalle puoliltapäivin ja kolmelta piti olla pois. Ei siis tahdottu lähteä potentaaliseen jumiin ja aiheuttaa päänvaivaa.
Jos tullaan mainitsemassasi järjestyksessä, ajetaan juuri ennen sortunutta ojaa t-risteyksen haarasta sisään; oja jää oikealle ja vasemmalle aukeaa liukas kallio ylös. Tässä kohtaa varmistelin kartasta moneen kertaan, että siitä on merkitty ajoura. Ajoin siis vasemmalle, kallion päältä sinne muutaman ajouran risteykseen rastille 14.
Rastilla 14 on hyvä meininki, isot autot menee takamaastoon tätä kautta ja läheisen mäen nousuyrityksiä voi seurata. Reitti tänne on mahollista ajaa muutamaakin reittiä melko vakiolla maasturilla ja tuntea veljeyttä isopyöräisten kanssa mäen laella. Panssarittoman pehmeähelmaisen kanssa on kyllä hyvä saada spottausapua ajolinjoihin ja edetä kiviset kohdat suht ryömien.
Jos kellään on laminointikonetta, tahtoisin mielelläni laminoidun version Kulman reittikartasta. Vanhan koulun suunnistajana olis kiva saada myös pohjois-etelän suuntaset viivat suunnan ottamista varten ja asentaa Jee Jee Jeeppiin venekompassi...
Nyt 3.12. piti siis skipata, koska olin vielä puoliks kipeenä. Perhana että harmitti, just kun auto alkaa vähitellen kulkea metsässä ja saada elämästä todistavia muotolaskoksia.
Meillä on laminaattori duunissa. Voisin sponssata kymmenkunta karttaa, jos joku saisi mulle paperilla kartan tai vaikka spostiin skannattuna. voisi sitten notskilla jakaa ja palautus notskille lähtiessä. Itsekin olen joskus pähkäillyt tuollaisen lukukelvottoman paperimytyn kanssa, että olisi hyvä idea..
ImacInnes
08.12.2011, 21:55
Eipä sitä kannata laminoida kun joka kerta saapi uuden ja se elää ja muuttuu.
Karttaa ei myöskään saa kopioida ilman lupaa.
t. Ismo Ämmä