Kirjaudu sisään

View Full Version : Nokian tyres


Mikki
24.11.2011, 18:37
Made in Russia
Ostin 4kpl ja palautin 3kpl kun oli PIENIN heitto 115g ja suurin 175g!!!

Eipähän tarvii enään tätäkään "kotimaista" tuotetta sitten ostaa, sillä pinta oli asennettu kieroon jokaisessa renkaassa...

Joten pitäkööt tunkkinsa!!!
PRKL!!!:mad::mad::mad::mad::mad:

Lerssinen
24.11.2011, 19:37
Nokian Tyres..

Trust the natives vai miten se mainoslause meni :D

Hinta nousee, valmistuskustannukset pienenee eli bisnestä..

sisua45
24.11.2011, 22:22
Mikä rengaskoko ja malli oli kyseessä?

Rompe1
24.11.2011, 22:43
Mikä rengaskoko ja malli oli kyseessä?

Seiska ainaskin tehään ryssissä...

Heguli
25.11.2011, 13:18
En usko, että tehtaan sijaintipaikka nykypäivänä juurikaan vaikuttaa tuotteen laatutasoon. Ja valmistusvirheellisiä tuotteita pääsee aina markkinoille, niin se vaan on.

Tehdään sitä Toyotaakin esim. Puolassa, Venäjällä, Tsekissä ja Turkissa :D

Jänkhäsatv
25.11.2011, 13:58
Seiska ainaskin tehään ryssissä...

Seiskaa tehdään myös suomessa, renkaan kyljessä kyllä lukee kummasta maasta tulee.

pastirolli
25.11.2011, 14:10
Tehdään sitä Toyotaakin esim. Puolassa, Venäjällä, Tsekissä ja Turkissa :D
Ja mikä pahinta... briteissä!

No joo... saa suuttua mutta silloin vittuilu osui ja upposi. :D

BJ-40/76
25.11.2011, 22:30
En usko, että tehtaan sijaintipaikka nykypäivänä juurikaan vaikuttaa tuotteen laatutasoon. Ja valmistusvirheellisiä tuotteita pääsee aina markkinoille, niin se vaan on.

Tehdään sitä Toyotaakin esim. Puolassa, Venäjällä, Tsekissä ja Turkissa :D

Se, että miten tuotteen laatu ja valmistemaa riippuu toisistaan; on juuri se, millä erotellaan hyvät keskivertoisista.

Puhdas ARVAUS nokian renkaiden valmistuksesta/laadunvarmistuksesta.

Laatu voi pettää uskomattoman monessa paikassa; oletetaan että renkaaseen menevä nylon rättirulla pitäs vaihtaa täyteen, mutta syystä Y operaattori ei huomaa tehdä sitä ohjeiden mukaan, ja kun häntä menossa koneessa, niin umpisolmulla uutta rullaa kehiin ettei linja tökkää.
Ja halvan työvoiman maissa tuommoinen herpaantuminen käy kalliiksi, leikataan joko suoraan palkasta tai annetaan loparit-> peitellään kaikin keinoin, myös muiden duunareiden toimesta.

ja niin kuin kuuluu, tehdastasolla seurataan tehtaan sisäistä hukkaa, mutta suomessa siitä pidetään palaveri ja pistetään aloitelaatikko nurkkaan; mutta jossain muualla maksatetaan hävikki (siis epäkurantit, vaikkapa sähkökatkon; joita on vaikkapa useampia viikoittain; aiheuttamat "tappiot") työntekijöillä varmaan ainoastaan osittain?

Suomessa tuo "Saanto seuranta" toimii seuraavasti; jos menee hyvin niin vuodessa saadaan 12,5 kk:n palkkaan kuukauden parin liksa lisää, mutta tuolla kehittyvissä maissa voi olla että vuodessa saadaan ainoastaan 6-10 kk palkka?

Ja tämä "optimointi" voi jatkua läpi koko tuotantoketjun:(

-> siis kaikki myyntinä ulos, joku "tarkka" kuluttaja voi reklamoida, mutta vuoden kuluttua kukaan ei tiedä kuka teki sen umpisolmun...

Mutta kun tuli tuota kumisaapas merkkiä mollattua, niin katsokaapa missä ns. laaturenkaanne on valmistettu, voi olla yllätys?

sisua45
25.11.2011, 22:46
Mulla oli audissa muinoin Dunlop nastarenkaat, ne oli made in finland. Nokian valmistamat.

Mikki
25.11.2011, 22:58
Mikä rengaskoko ja malli oli kyseessä?
215/55 R16 XL ja HKPL 7

Korvaava tuote oli ihan kotomaasta ja meni 10-40g tasapainoilla!
Ja huomautuksena, noi venäjän ihmerenkaat meni vanteelle ilman konetta, kun olivat niin saamarin lerpat (siis vanne oli pöydässä kiinni ja käsin sai painettua / pyöräytettyä renkaan vanteen päälle!!!):eek::eek::eek:
Kotimaiset ei sitte enään näin helposti menneetkään...:cool::cool:

Late_
25.11.2011, 23:18
Suht koht uskottavan kuulosta läppää taas.

KoniJeep
25.11.2011, 23:37
Aikasemmat Guudjearit tuli Äfrikasta ja niiistä paria ei saatu millään tasasisk, mut uudet 4kpl sattuivat olemaan parempia...

mäksä
25.11.2011, 23:44
En usko, että tehtaan sijaintipaikka nykypäivänä juurikaan vaikuttaa tuotteen laatutasoon. Ja valmistusvirheellisiä tuotteita pääsee aina markkinoille, niin se vaan on.

Tehdään sitä Toyotaakin esim. Puolassa, Venäjällä, Tsekissä ja Turkissa :D

juu samassa tehtaassa valmistetuilla muoteilla ja koneilla nuo nokian kumit tehdään...
USEAMMAN nokian vanteelle väntäneenä nuo heitot kuulostaa aikas hurjilta..
onko vanteet ihan ok vai onko asentaja "mestari"..??

entäs onko ns: kaksoistäyttö tehty..??????

pikku-pepe
26.11.2011, 01:48
Paskaa ne siellä russiassa tekee.. 80% hkpl:sta tullee rajan takaa. mikä vitun suomalainen??
:D

Mikki
26.11.2011, 14:26
Suht koht uskottavan kuulosta läppää taas.
Saa tulla kokeilemaan.. Ihan ei alkanu vielä vi**tamaan, mutta lähellä oli... Näkö alko jo olemaan sumea:D:D:D

juu samassa tehtaassa valmistetuilla muoteilla ja koneilla nuo nokian kumit tehdään...
USEAMMAN nokian vanteelle väntäneenä nuo heitot kuulostaa aikas hurjilta..
onko vanteet ihan ok vai onko asentaja "mestari"..??

entäs onko ns: kaksoistäyttö tehty..??????

Vanteet tarkastin samantien, kun "luulin" jo ajaneeni ne kiinni johonkin. Ei ollu vanteissa vikaa!!
Renkaita pyöritettiin vanteella 1/4kierros kerrallaan ja taytettiin 4bar paineelle ja sitten venttili kiinni ja paineet 2,5bar ja tasapainotukseen. Pienin heitto oli ulos 85g ja sisä 30g.

Renkaita nyt väännelly työn puolesta tollaset 23vuotta, aina kun on tarvinnu ja kokoja on ollut 10" aina 25" autonosturi / kaivinkone renkaisiin.

Ihmetyttää kyllä, kun kaverille tilattiin renkaat Saksasta (Goodride kiinanpaskat), ja ne asennettiin katukiviin hakatuihin vanteisiin, eikä painoja mennuy paljon paskaakaan, mutta sitten kun laittaa vaikkapa 235/40 ZR18 Michelinit uusille vanteille, niin saa tasapainottaa ja veivata rengasta kohdalleen useampaan kertaan????

Onko tullu muilla ko. hommaa vastaan???
Ja nää nykyiset silica renkaat on muuten uutena kuin purukumia, juteltiin duunissa "vanhojen pierujen" kanssa just tästä tapauksesta ja yks ukko muisti, jotta aikoinaan hakkapeliitat oli jo uutena niin jäykkää/kovaa kumia jotta peltivanteen reunat anto periksi kun uusia renkaita väänsi päälle....:eek::eek::eek:

pasi1
26.11.2011, 14:50
itse ostin 31x10,5-15 nokian hakkapeliitta lt made in finland ja pienillä painoilla meni.
ukko osti 235x75.15 nokian hakkapeliitta suv 5 made in russia.

Jänkhäsatv
26.11.2011, 14:55
Ei voi muuta sanoa ku suhteellisen paska tuuri jos 4 kappaleesta 3 on tuota luokkaa.
Meillä ole ollu yhtään nokian kumia tälle vuodelle jossa olis jotain normaalista poikkeavaa ollu.

Ethän lottoa tehny ;)

Mikki
26.11.2011, 16:24
Ei voi muuta sanoa ku suhteellisen paska tuuri jos 4 kappaleesta 3 on tuota luokkaa.
Meillä ole ollu yhtään nokian kumia tälle vuodelle jossa olis jotain normaalista poikkeavaa ollu.

Ethän lottoa tehny ;)
Duunis porukkalotto...
Pomo kysy kerran, jotta mitäs sit kun napsahtaa kohdalle???
Todettiin, jotta se selvii sitte seuraavana maanantaina...:D:D:D

Ollu aikasemminkin näitä tapauksia. Laakkosella kun olin, niin HKPL5 tuli markkinoille, oli valmiiksi vyövikaisia renkaita melkosen paljon ekassa sarjassa, sitten sen jälkeen sitä "normaalia" hakkapeliitan vyön katkeamista.

Bj Andy
26.11.2011, 16:49
Nii mikä siinä on kun viimeiset 70 vuotta on naurettu ryssiille,lada kuskeille, vaihettu purkkaa rupliin, käyty rakentamassa sinne hotellit, pelätty ydinvoimaloita, ja mitä kaikkea ny vielä...

...Niin nyt kun ne samat tomppelit jotka on sen kansanosan jälkeläisiä jotka olivat tarpeeksi harmittomia jäädäkseen stalinin vainoissa eloon, on vieny meiltä työpaikat ja tekee nyt The Nokian maailman parhaita renkaita juurikin niin että jos linjalla kama loppuu niin mitä sitten, niin sillä ei olekkaan enää mitään väliä vaan ihan yhtä hyviä renkaita ovat kuin mitä suomessa tehdään???Ja jos joku kokemuksesta väittää että paskaa on niin se ny ei vaan voi olla totta kun koneet on ihan samat kuin mitä muuallakin.

Aika sokeaa sanon minä. Ja melkoinen pohjanoteeraus myös nokialle tuoda niitä venakkorenkaita suomeen möisivät ne niille ketkä niitä tekeekin...

...Ja omat nokialaiset on on praudly made in U.S.A by saman väriset kaverit mitä se rengaskin...

Mikki
26.11.2011, 16:51
...Ja omat nokialaiset on on praudly made in U.S.A by saman väriset kaverit mitä se rengaskin...
Oon ollu aina sitä mieltä, jotta IDÄSTÄ EI TULE MITÄÄN MUUTA HYVÄÄ KUIN AURINKO!

Late_
26.11.2011, 18:24
Turha niitä Made in Russia renkaita on kaupata venäläisille.

Ne ei yksinkertaisesti kelpaa niille.

Bj Andy
26.11.2011, 18:32
Turha niitä Made in Russia renkaita on kaupata venäläisille.

Ne ei yksinkertaisesti kelpaa niille.

Nii miksi luottaa r...ään ku ei ne itekään luota toisiinsa????

Calmari
26.11.2011, 19:43
Oon ollu aina sitä mieltä, jotta IDÄSTÄ EI TULE MITÄÄN MUUTA HYVÄÄ KUIN AURINKO!
Ei se noinkaan mee, pitää vaan ohittaa venäjä, sitten alkaa löytyä just semmosta kun haluaa eli halpaa tai hyvää ihan ostajan halujen mukaan

mielipuoli
27.11.2011, 22:01
Turha niitä Made in Russia renkaita on kaupata venäläisille.

Ne ei yksinkertaisesti kelpaa niille.


Toveri oli tilannu eräästä imatralaisesta rengasliikkeestä renkaat ja huomannu että kyljessä lukee made in russia niin oli heti sanonu että tällasia paskoja en osta:D

Viime talvena ostin pakuun hakkapeliitta 5 vai olikohan ne 6. Niillä on ajettu nyt 20000 kilsaa ja puolet nastoista puuttuu.Vianorilla nostelivat vaan hartioita ku kävin esittelemässä renkaita:mad:
Oli muuten viimoset nokiat meijän autoihin.

Murros
27.11.2011, 22:15
Seiska noksut mamman käyttis vajaavetosee,made in itäsuomi ja pikkupainot 15v.vanhoihin alupalloihin,ei tärää,ei woblaa.185/75.13 kokosena mitsun alla.
Ei mitään valittamista,kai näissä laatuheittoja on mutta sattu hyvä tuuri,ainoostaan 5cm. valupiikkejä kulutuspinnassa.

Nuhapumppu
28.11.2011, 00:55
Minun kokemukset nokian renkaista on TODELLA HUONOT. Kopioin suoraan tekstin toiselta foorumilta joten voi olla viittauksia joihinkin asioihin mistä ei täällä ole puhuttu. Päästiin siis 2talvea ja 4runkovaurioista rengasta,kaikki Nokian Hakkapeliitta 5 ja kaikki samaa sarjaa. Vastaavia kokemuksia kuullut muutamilta taksareilta ja rengasmyyjiltä,ja parasta tässä on että nokian ei korvaa yhtäkään rengasta kun kaikki menee käyttövirheen takia rikki,eihän nyt valmistus/laatu vikaa voi suomi renkaassa olla.
Vianor olisi korvannut uudet renkaat,mutta nokialta sanoivat ettei ne mene rikki muuten kuin käyttövirheestä joten ei korvata.
Omistani(ensinmäiset 2kpl) antoi rengasasentaja sellaisen lausunnon että jos olisi ajettu johonkin niin olisi vannekkin ollut jo solmussa,toisia en edes vienyt enää mihinkän kun tiesin jo ettei niistä mitään korvata.
Ensinmäisillä päästiin 5000km ja toiset hajosi 7500km kohdalla.
Vertailuna että entisessä autossa olleet Kleberit kesti +20tkm ja pitoa riitti vielä kun ne kaverille myin eteenpäin.
Aikoinaan ukko osti testivoittaja nokian nastarenkaat,piti olla tosi hyvät. No olihan ne sen 1000km,sen jälkeen MUOVISISTA nastoista ollut kuin huono muisto jäljellä,tarjosivat samanlaisia tilalle,tuskin tarvitsee miettiä otettiinko.
Ja kun näistä renkaista pitäisi maksaa +600€,on se satavarmaa ettei Nokian rengasta meille osteta eikä edes oteta vaikka ilmaisena saisin.
Joillakin nuo voi kestää ja olla hyvät,mutta omien kokemuksien perusteella Nokian rengas on paras veneen ja laiturin väliin.

Heguli
28.11.2011, 10:25
Lähes aina on ollut talvella Hakkapeliitat alla ja vain hyviä kokemuksia on niistä. Piti oikein käydä katsomassa niin venäjällä tehdyt kumit on nyt alla.

Ajotyyli vaikuttaa todella paljon renkaiden kulumiseen ja esim. nastojen irtoamiseen. Mitä enemmän voimakkaita kiihdytyksiä & jarrutuksia niin sitä helpommin nastat irtoaa.

Ja se kuuluisa urissa ajaminen. Tilastotietoa:

- keväällä urissa ajaminen kuluttaa renkaita 4 (siis neljä !!) kertaa enemmän kuin uran vieressä ajaminen
- kesän mittaan tien pinta silottuu ja syksyllä ajourissa renkaat kuluu enään (?) 2 kertaa enempi

Eli keskimäärin renkaat kuluu 3 kertaa nopeammin ajourissa ajettaessa verrattuna uran vieressä ajamiseen. Esimerkki: joku ajaa urissa 15000 km kesässä ja joku toinen 45000 km urien vieressä. Ja kas kummaa, renkaat ovat kuluneet yhtä paljon. Ja sitten tämä urissa ajava valittaa Esoon baarissa, että nää mun renkaat on ihan paskat kun ne kuluu niin nopeasti.

Sama asia koskee tietysti talvirenkaita.

Kellis
28.11.2011, 14:57
Itsekin usempia renkaita laitellu paikoilleen , nokialaisia pääasiassa . Muutama mahtunu joukkoon sellainen et painoja mennyt epätavallinen määrä vaikka pinta ollu suorassa eikä pystyheittoja ole . Kiinalaisissa ollut kaikista eniten niitä jotka menny nolla painoilla tai pelkällä 5grammasella . Ja taas toisaalta vaikka painoja menny vähän niin ei välttämättä vielä takaa sitä että rengas ei tärytä , jos selkäheittoa on niin voi mennä pienilläkin painoilla.

Vanteelle laitossa olen tehnyt silleen et jos tiukka nousemaan kunnolla, niin painanu vielä palkeella ympäri rengasta että se ilma tavallaan painaa jalkaalueen kunnolla vanteelle , nokialaisissa kun on se pölysuoja vielä tiukkomassa sitä nousua . Muokkaushan kuuluis tehdä varsinkin matalailmatilaisia renkaita laitettaessa paikoilleen.

Yhteenvetona kyllä semmonen et ei niitä nokialaisissa (ihan sama onko se valmistettu suomessa tai muualla) ole epätavallisen enempää kuin muissakaan renkaissa ,joihin meneee enemmän painoja. Kaikista niitä löytyy jossain vaiheessa.

jyrden
28.11.2011, 17:08
En itse oo yhtään Nokian tekemää renkulia ostanut autooni, ja mitä niit tullut autojen mukanan niinkyllä ne on saanut heti väistää toisen merkin renkaille, Ja eikä puhuta nyt et samaan konserniin, kun Nokianhan omistaa Bridgestone osittain nykyään.

Kyllähän se on vaan niin, että Nokian talvirenkaat ku laittaa niin saa seuraavana talvena uusia jo.... Näin paikallisen Nokian renkaiden myyjän puheita ku on kuunnellut, joka sai viimen tarpeeksi ja siirty puhtaasti varaosakauppiaaksi.... Ja mitä niit talven ajettuja hypistellyt itse, niin kitkoissa ei kyllä oo enään eloa lameloinnissa ku on matala leikkaus... Sit ns. kitkanastat sama juttu, että sielläkin vaan nastoilla enään se pito tulee.

Itellä Hankookin I*Ceptit ollu pari talvee ja nyt uusin kaks, ja ne kaks tulee Micheliniltä.... Ja itelläkin tulee kilsoja tossa käyttiksessä 30-35tkm vuosi...