Kirjaudu sisään

View Full Version : toimivin älypuhelin?

Sivua : [1] 2 3

ärjy
17.11.2011, 18:40
olis tarkoitus vaihdella moinen luuri ja kiinnostaisi käyttökokemukset? eli jos on risuja/ruusuja niin mallin kanssa vain jatkoa tähän ketjuun.
eniten kiinnostaisi et miten moiset kapineet toimii jos sormet on kuin nippu kyr...?
ja tietysti et ei tule tilattua ihan sutta.
kiikarissa on ollut samsungin gio ja galaxy ace.

Rotta-Racing
17.11.2011, 18:49
Mulla on nyt puoli vuotta ollu HTC Desire hd ja valittamisen sanaa en löydä, ainoo et akku ei kestä pitkään jos paljon kuormittaa, mut tuskin kestää missään älyluurissa, duunikaverilla on samsung oisko galaxy ja se on neljättä kertaa peräkkäin huollossa, ekan kerran meni viikon käytön jälkeen :D en tiedä sit oisko ollu maanantai kappale..

Bj Andy
17.11.2011, 18:52
Eka juttu mikä nyt tulee mieleen niin...

...Jos kuulut siihen osaan väestöstä että tykkään käyttää puhelinta lainvastaisesti ajaessasi niin älypuhelin eli kosketus näytöllinen tekee siitä yhtä helvettiä. Koska ainakin meikäläinen tarvii siinä kahta kättä eli toisella pidetään luuria ja toisella etitään numeroita.

Samoin johonkin vakuutus yhtiöön tms. jossa joudut valitsemaan numerolla mihin haluat puhelun yhdistettäväksi, soittaminen on mielenkiintoista kun ei ole sitä numero näppäintä mitä painaa. Tai kai sen jostain saa esiin mutta...

Nokia N8 ainakin soitti mm. koe-eläin puiston noin puoli-kokonaisen sävel askelleen alempaa kuin kuuluisi eli sekin kuulosti aika paskalta. MIstä lie johtui kun ihan kellotin niin toistonopeus oli sama kuin läppäriltä.

Osta mitä ostat mutta ite ainakaan en osta enää yhtään puhelinta ilman että sitä pääsee kokeilemaan, sen verran paskoja nuo älyluurit on olleet.

-MAKE-
17.11.2011, 19:23
Mä hommasin viikko sitten Motorola Defy+ :n
Sillä tätäkin naputtelen. Pitäis kestää veden ja pölyn.
On tää vaan ihan eri noihin kumisaapastehtaan tuotteisiin verrattuna.

Androidi on kiva kun tän saa kaikin puolin räätälöityä omiin tarpeisiin soppeliks.

Kosketusnäytöllä kirjoitus vaan joskus syö. Mutta aika kivasti sujuu.

Mika.U
17.11.2011, 19:41
Ei oo ollu moitteen sijaa vanhemmassa Sampan Galaxyssä. Näppäily onnistuu kyllä ihan yhelläkin kädellä ja numerovalinnatkin voi tehä näppäinpädillä jonka saa näkyviin ihan vaan kyljestä näppäintä painamalla ;)

Akkuhan tuossa kuluu suht vikkelään mutta niin kuluu muissakin.

Mutsilla on Gio pelannu moitteetta päivityksen ja tehdasresetin jälkeen.

HTC vois olla toinen varteenotettava vaihtis.

Palex
17.11.2011, 19:50
Kaikki Android luurithan nyt ovat periaatteessa toiminnoiltaan samanlaisia, joten kannattaa ostaa sellainen joka miellyttää itseä eniten.

Itselläni on Sony Ericsson Arc, jonka ostin suuren näytön sekä ulkonäön takia, joka erottuu kyllä edukseen verrattuna lähes mihin tahansa muuhun. Iso kosketusnäyttö helpottaa kirjoittelua, mutta saahan niitä fyysisen näppäimistön omaavia vehkeitäkin jos ei ruutua halua tökkiä, kuten esim HTC Desire Z.

Eri merkkien vikoihin nyt voi jokainen sanoa omat mielipiteensä, mutta kyllä se nykypäivänä tuntuu olevan ihan tuurista kiinni kaikkien vimpaitten kanssa että toimiiko kunnolla vaiko ei. Itselläni ei ole yksikään puhelin ollut kertaakaan huollossa...

Mutta itse en ainakaan tällä hetkellä katselisi mitään muita kuin Androidilla varustettuja vehkeitä!:)

SukiSuki
17.11.2011, 19:51
Itellä kans pitäs vaihtaa toi iphone 3g...aattelin josko iphone 4 S, kokemuksia???

ärjy
17.11.2011, 20:26
onkos noissa androidin versioissa eroja? ja pystyykös niitä päivitteleen niinkuin esim. winukoita? meinaan et versiosta 1.000->1.001. tuolleen karkeasti pelkistäen. kyllä mulla taitaa tuohon samsungiin kallistua, niin hyvät kokemukset edellisistä. tällä hetkellä vetelee viimeisiään tuo b2700, kaksi vuotta tulee sille lasiin parin viikon sisään. mielestäni kohtuu ikä luurille tällä käytöllä. uutta luuria en kyllä hommaa korvaamaan vasaraa:)
itsekkään en hommaa sikaa säkissä, käyn fyysisesti pyörittelemässä luuria ennen ostopäätöstä. joitakin "ominaisuuksia" ei vain huomaa ennen kuin on käyttänyt laitetta jonkun aikaa. kuten "kumisaapasvalmistajan" tuotteiden kestämättömyys:)

Repro
17.11.2011, 20:27
Mulla on nyt puoli vuotta ollu HTC Desire hd ja valittamisen sanaa en löysä, ainoo et akku ei kestä pitkään jos paljon kuormittaa, mut tuskin kestää missään älyluurissa
Komppaan tätä.

k.j
17.11.2011, 20:27
Itsellä tilauksessa samsung Xcover... ip67 ja iskunkestävä , androidilla.. 279€ . pitäis kuulema tällä viikolla saada omakseen??

Onnistuu rukkasetkin kädessä vastaamaan ja ei haittaa vaikka tippuu kurakkoon :D

http://www.samsung.com/fi/consumer/mobile/mobilephones/mobilephones/GT-S5690KOANEE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=

ärjy
17.11.2011, 20:32
tuota luuria kävin kyselemässä mutta ilmoittivat et tammikuun lopulla vasta saisi, jotain softa ongelmia?

Itsellä tilauksessa samsung Xcover... ip67 ja iskunkestävä , androidilla.. 279€ . pitäis kuulema tällä viikolla saada omakseen??

Onnistuu rukkasetkin kädessä vastaamaan ja ei haittaa vaikka tippuu kurakkoon :D

http://www.samsung.com/fi/consumer/mobile/mobilephones/mobilephones/GT-S5690KOANEE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=

BillyJoe
17.11.2011, 20:35
Puhelimista ei kokemuksia muista kuin Nokialaisista. Tällä hetkellä käytössä Nokian N8. Puhelin on ollut minulla vajaan vuoden verran ja sinä aikana ollut 12 viikkoa huollossa. Nyt siinä on kolmas piirikortti sisuksissa ja katsotaan miten kauan tämä kestää. Jos tämän puhelimen kanssa ei olisi näin paljon ongelmia, niin voisin suositella sitä hyvin kelle tahansa. Kamera on hyvä!

Minulla on Applen iPadi, joka käytännössä on iso versio iPhonesta ja se kyllä toimii erittäin sujuvasti. N8:ssa tekstinsyöttö takertelee aika kovasti Ipadiin verrattuna.

Jos nyt olisin hankkimassa puhelinta, niin varmasti kallistuisin iPhoneen. Nokian Lumia kiinnostaa myös, mutta sitä kun ei ole vielä markkinoilla Suomessa.

Rytari
17.11.2011, 20:55
Mulla menossa toinen motorola defy,on ip67 luokan luuri jos se nyt mitään sanoo, vettä ja pölyä kestävä, pudottaakin kestää, ainoa kosketusnäytöllinen mitä tämmönen rähmäkäpylä viittii edes kokeilla. edellinen kävi muutaman kerran lastukuljettimessa muljun seassa ja sitä useammin vesilasissa ihan vaan malliksi kun essolla tuli asiasta puhetta ja epäilyjä, uudemman oon pudottanu mm. 4 metristä sinne lastukuljettimelle, kyljessä näkyy yks naarmu olevan tätänykyä, näyttö ihme kyllä on vielä (kop kop) naarmuton. eka kesti vajaan vuoden mut kesällä unohdin sen auton katolle remppaa tehdessä ja koajolta tullessani ajoin tietysti yli siitä kun se oli sattunut niin sopivasti pihaliittymään putoamaan.

kaiutin tossakin on rautapölylle perso, oon puhaltanu sitä puhtaaksi varmaan parhaimillaan parin viikon välein ja nyt tuntuu taas siltä ettei siitä tahdo kuulla, niissä kuulemma toki semmonen ominaisuuskin on että ne kaiuttimen liittimen kosketinpinnat menettää vähän yhdistyskykyään ja kaiutin käy siksi hiljaseksi.

akku ei kestä päivääkään jos niitä älyominaisuuksia räpeltää kokoajan, 2-3 päivää normikäytöllä.

sisuli
17.11.2011, 21:02
Tämä Black Berry FlipPhone on hyvä ,eikä ole kaikilla samanlaista. Erikoisen mukava tuota navi- nappulaa pyöritys

AtteL
17.11.2011, 22:03
Kohta vuoden ollu HTC Desire HD, josta pari tuossa aiemminkin on tykännyt. Pelannut yllättävän hyvin, muutaman kerran joutunu ottaa akun irti vauhdissa kun toiminnot on hidastunut ohjemien jäädessä ilmeisesti käyntiin.
Akku kestää nykyään aivan tarpeeksi, alussa työpäivän verran nipin napin.

Nokialaisia sivusta seuranneena vaikuttaa siltä, että niissä on ollu kaikki mahdolliset vaivat. Ikinä en enää nokialaista luuria osta, menis mun puolesta vaikka konkurssiin koko firma.

JES
17.11.2011, 22:22
Itellä ja vaimolla ollu reilun vuoden Samsung Galaxy S kapulat. Kummatkin toimineet moitteitta. Kyl toi galaxy hakkaa ainakin nokian E72 ja E7 ihan mennentullen, tuntuu kuin ne olis jostain viime vuosituhannelta :D. Nokialaiset ei kyl sovellu netissä pyörimiseen yms. Molemmissa merkeissä toimii navi ihan ok. Nokiassa kestää akku paljon pitempään, Samsungia saa latailla päivittäin mut plussana kyl toi androidi. Kosketusnäyttö on pirun näppärä kunhan siihen tottuu.

Edit. E72 saa repiä akun viikottain jotta kapula toimisi. Se on firman atk-tuen ohje :eek:

jamppa.w
17.11.2011, 22:50
minulta ääni nokian n8:lle. ei muuten mutt eka nokialainen missä trackerin koiratutka ohjelma toimii tökkimättä.

-Pete-
18.11.2011, 09:07

Samaa luuria odottelen, vinkkinä tuohon hintaan liittyen:

http://www.smartit.fi/Galaxy_Xcover_S5690_Black_Orange 234€

http://www.gsm-store.com/samsung-galaxy-xcover-s5360-2-3-orange.html 249€

http://www.multitronic.fi/?prod=GT-S5690KOANEE 254€

Reetu
18.11.2011, 09:46
Sony Ericsson Xperia Neo käytössä, kompakti kompromissi luuri, kun en itse tykkää että puhelin on melkein A4 kokonen...

Ihan tyytyväinen oon ollu. Alkuun vaikutti kuorien puoleen aika lelulta, muttei ainakaan vielä ole mistään lohjennut vaikka on runtua saanut, eikä näyttökään hajonnut kun jäi sohvalla kontatessa polven alle,

Jeeep
18.11.2011, 10:03
HTC on osoittautunut kaikkein luotettavimmaksi. Samsung hyvä kakkonen jolle miinusta tulee bluetooth bugeista. Sony Ericsson myös varteenotetava vaihtoehto. Motorolalla ei huolto toimi. ZTE ja Huowei - halpa hinta tuntuu tahmeassa toiminnassa ja näpyttelyn hankaluudessa.
Toimintavarmaa windowspuhelinta ei ole olemassa.

Tässä lyhyesti työnpuolesta vuoden sisällä testatuista luureista.

Nerd-O
18.11.2011, 10:12
Tuo älyluuri homma vähän riippuu siitä mitä sillä oikeesti meinaat tehdä. Jos on idea soitella ja lähetellä tekstareita niin unohda nuo älyluurit. Noissa poerusluureissa akut kestää helposti viikon. Älyluuria lataat joka päivä jos oikeasti käytät sitä. Jos et lataa sitä joka päivä niin se kertoo vaan että et oikeesti käytä sitä. Esim. poitsuille ostin Galaxy Minit. Jos sillä vaan soitellaan niin se akku kestää helposti 4 päivää. Mutta kun aletaan käyttään niitä älypuhelin ominaisuuksia niin se akku kestää tasan yhden päivän.

Luurin valinta onkin sitten hieman henkilökohtainen homma. Vaikka itsellä on ollut jo Galaxy S ja nyt on Galaxy S2 niin olen edelleen sitä mieltä että qwerty näppis pitää olla älyluurissa. Toki tuolla kosketusnäytön omalla virtuaalinäppiksellä tulee toimeen, mut on se välillä sellaista tusaamista.. Toisaalta jos käytössä on joku Nokian E72 luurin kaltainen qwerty niin sillä ei tee kyllä yhtään mitään jos on vähänkin isommat sormet. Ihan tuskaa käyttää sitä näppistä. Nuo Nokian symbian pohjaiset luurit unohtaisin ihan heti. Ihan sama mikä kamera niissä on, mutta kun se käyttis on vaan niin perin perseestä. Faija hankki itselleen Galaxy S luurin, mutta kun se on koko ikänsä Nokiaa käytellyt niin ei se oikeen osannut Galaxyä käytellä. Meni sitten kauppaan ja osti N8 luurin itselleen. Jaksoi se siitäkin vinkua kun on niin erilainen kuin vanhat noksut. Androidin jälkeen ei kyllä halua käytellä mitään Symbianeja. N9 on kuulemma myös ihan kiva luuri, mutta ei kyllä ymmärrä miksi kukaan viitsii ostaa luuria, mitä ei kehitetä eteenpäin? Tosin porukka hehkutti myös N900 luuria ja mitä itse sitä olen käytellyt niin kyllä se perin perseestä on. Se kosketusnäyttö on aika onneton esitys ja muutoinkin luuri jumittelee vähän väliä. Ehkä tuo N900 ja N9 luurit on näille linux friikeille, mitkä diggaa itse vääntää softat luuriin. Noksun uusia Windows luureja on myös hehkutettu ja kauheesti rikkovat myyntiennätyksiä. Tuossa uutisoinnissa on vaan sellainen pieni ongelma, että ne rikkovat nokian omia ennätyksiä vai mitä ne rikkoo. Eikä niissä kerrota, että rikkovatko ne pari vuoden sisällä tehtyjä ennätyksiä vai mitä ennätyksiä ne on. Myynti on hurjaa, mutta missään ei mainita paljon niitä myydään iPhoneen tai Galaxy S2 luuriin verrattuna. Nuohan ne pahimmat kilpailijat sille on. En oikeesti usko että Nokia saisi tehtyä jotenkin suuremman ja hienomman Windows puhelimen mitä HTC tai Samsung. HTC:lla pitäisi kuitenkin olla myynnissä/tulossa tämän hetken markkinoiden paras Windows puhelin. Mutta itse unohtaisin nuo Windows puhelimet. Se on tähän asti ollut marginaalinen käyttöjärjestelmä puhelimissa, enkä oikeesti usko että se sieltä 0.5% markkinaosuudesta yllättäen Nokian myötä nousisi 20-30% markkinaosuuteen, mitä nuo tilastotieteilijät veikkaa. Ehkä ne on unohtanut Androidin ja iphonen markkinoilla olon?

Mutta jos haluat luurin mikä todennäköisesti toimii jumittelematta, eikä pitäisi olla pahemmin ongelmia niin ota iPhone. Yksi ainoa valmistaja, mikä tekee luurin ja softan. Melko heikko esitys jos ne ei sitä luuria saisi toimimaan. Androidi kuitenkin tippuu useisiin eri luureihin niin niissä on enemmän softa ongelmaa. iPhonen myötä pitää myös tottua siihen että luuri maksaa ihan helvetisti ominaisuuksiin nähden ja yleensä ominaisuudet ei ole viimeisimpiä. Wanhaa paskaa helvetin kalliilla. Kaikki lisävarusteet maksaa ihan helvetisti. Omppu yhtiö myös valitsee etukäteen mitä softia sinne luuriin saa ilmestyä ja jos joku ei sovi ompun mielestä luuriin niin sitähän ei sinne myöskään saa. Eli ennakko sensuuriin pitää myös tottua. Tuskin haittaa suurinta osaa porukasta. iPhone ei myöskään kestä minkäänlaista pudotusta, joten offi hommissa melkein unohtaisin tuon luurin. Offihommiin joku kuraa ja paskaa kestävä luuri. Esim. tuo Galaxy xcover. En tiedä onko muillakin valmistajilla niitä.

Itse olen ihan tyytyväinen tuohon omaan Galaxy S2 luuriin. Voddler toimii hienosti sillä. Leffoja voi muutenkin katsella (kätsyä reissussa). Himassa olen huomannut että läppäriä tulee harvemmin avattua kun luurilla voi tarkastaa saman asian nopeasti. Androidissa saa myös bluetooth näppiksen ja hiiren toimimaan jos niitä kaipaa. S2 tukee myös usb-muisteja. En tiedä tukeeko nuo kaikki androidit. Tuo homma vaatiin micro-usb -> usb kaapelin. Sen myötä myös saa usb-näppiksen toimiin luurissa. FTP toimii myös hienosti. Navigointi on androidissa vähän huono. Itse en ainakaan pidä siitä google mapsista. Kohtahan siihenkin saa puhe ohjatun navigoinnin. Korvasin sen kuitenkin Navigonin softalla. Haittana on että se on pirun kallis softa. Onneksi oli silloin -50% tarjous kun ostin sen. Mutta on ihan pirun hyvä navigointi. Androidin myötä tuolta marketista tulee myös ladattua kaikkia nippeli softia. esim. callerinfo on ihan pirun hyvä softa. Selvittää nuo tuntemattomat numerot. Ei tarvi soneralle sun muille maksella jokaisesta selvityksestä. Kerran kun rekisteröityy niin sen myötä softan käyttö on ilmaista.

Kannattaa myös muistaa jos olet aina Noksua käyttänyt, eikä kiinnosta paljon uuteen järjestelmään tutustua niin pysy siinä noksussa.

onkos noissa androidin versioissa eroja? ja pystyykös niitä päivitteleen niinkuin esim. winukoita? meinaan et versiosta 1.000->1.001. Roottaamalla android luurin voit päivittää siihen vaikka viimeisimmän 4.0 version. Eri asia onkin jaksaako se luuri ajaa sitä versioo. Itse lähden roottaileen vasta kun takuu on mennyt, koska roottaus vie takuun. Vähän on valmistaja kohtaista miten päivityksiä tulee. Nyt näyttää siltä että Samsung on kunnostautunut luurien päivittämisessä. Oisko se viime viikolla tullut tuohon Galaxy Miniin 2.3.4 päivitys. Poitsujen luuriin tiputtelin sen. Kyllä ne valikot hieman muuttui. Oli hyvä vertaa 2.2 ja 2.3.4 versiota keskenään kun on tosiaan kaksi Miniä. Selkeä ero oli ainakin nopeudessa. Ei jumitellut tuo uudempi versio. Galaxy S2 luuriin luvattu 4.0 päivitys. Aikaisemmin HTC päivitti luurejaan nopeiten, mutta viime aikoina sillä on ollut perin hiljaista. Ei ole nuo 2.2 versiot päivittynyt mihinkään. Samsungilla ei myöskään kannata olla ensimmäisenä ottamassa päivityksiä vastaan. Kannattaa odottaa viikko ennen kuin tiputtaa sen luuriin. Samsung on kuuluisa siitä että kun päivitys tulee niin se on ihan susi. Yleensä se lähtee pois jakelusta ja tulee myöhemmin uudelleen jakoon. Joten sen takia kannattaa odottaa se viikko ;) Yllättävää että tuon Minin kanssa se päivitys toimi heti. Galaxy S ja S2 luurin kanssa nuo on ollut melko susia päivityksiä. Mutta aina ne on korjattu.

Nerd-O
18.11.2011, 10:15
HTC on osoittautunut kaikkein luotettavimmaksi. Samsung hyvä kakkonen jolle miinusta tulee bluetooth bugeista. BT kanssa ei ainakaan mulla ole ollut ongelmaa, mutta wlan on vähän nihkee Samsungissa. HTC:llä wlan kuuluu paljon paremmin. Jos samsungissa on yksi pykälä wlan kuuluvuutta niin htc:lla voi olla jo kolme. Sinällään tuo ei haittaa kun tietää sen.

mjoona
18.11.2011, 10:53
Apple iPhone 4S tuli ostettua nykyisen 3GS jatkoksi. Mietin pitkään kyllä jotain todelisuudessa iskua, kosteutta kestävää vaihtoehtoa, mutta oon ollut tohon nykyiseenkin pirun tyytyväinen. Tilasin sitten kokeeksi suojakuoret, vaikuttais ihan pätevältä ja sai pinkkinäkin! ;)

http://www.griffintechnology.com/armored

Heguli
18.11.2011, 12:23
Iphone on puhelimena todella hyvä mutta kestävyys ei vakuuta. Muutaman kuukauden on ollut käytössä ja takalasi on rikki + virtakatkaisin jumissa. Ja huono akun kesto, pahimmillaan ei kestä akku yhtä päivää lataamatta.

Metsään lähtee aina mukaan vanha läppämallin perusnoksu, ei haittaa vaikka hajoaa.

Nerd-O
18.11.2011, 12:52
Tilasin sitten kokeeksi suojakuoret, vaikuttais ihan pätevältä ja sai pinkkinäkin! ;) Netissähän oli hieno video missä vertailtii Galaxy S2 ja iphone 4s luureja. Siinä luuri tiputettiin kädestä ja katsottiin mitä tapahtuu. Vaikka kuin oli iphonessa suojakuoret niin se lasi hajosi joka kerta. Galaxy ei vaatinut edes suojakuoria ja silti siitä ei hajonnut mikään. Vanhoissa ompuissa on kuulemma ollut tuo sama ongelma. Itselläkin tuo luuri on pariin otteeseen kädestä pudonnut, mut ei ole käynyt mitään. En tiedä onko noissa ompuissa vielä niitä perin hämäriä takuuehtoja, kuten pakkasella ei saa käyttää puhelinta tai takuu raukeaa.

Reisrdok
18.11.2011, 15:07
Itsellä galaxy s cyanogenmod romilla, ei valittamista.

Vaimolla desire hd, ei valittamista.

Jos älyluurin ihan oikeasti haluaa niin kannattaa ainakin noksut (symbianit) jättää väliin ja itselle applen politiikka ei maistu joten..

mjoona
18.11.2011, 18:16
Netissähän oli hieno video missä vertailtii Galaxy S2 ja iphone 4s luureja. Siinä luuri tiputettiin kädestä ja katsottiin mitä tapahtuu. Vaikka kuin oli iphonessa suojakuoret niin se lasi hajosi joka kerta. Galaxy ei vaatinut edes suojakuoria ja silti siitä ei hajonnut mikään. Vanhoissa ompuissa on kuulemma ollut tuo sama ongelma. Itselläkin tuo luuri on pariin otteeseen kädestä pudonnut, mut ei ole käynyt mitään. En tiedä onko noissa ompuissa vielä niitä perin hämäriä takuuehtoja, kuten pakkasella ei saa käyttää puhelinta tai takuu raukeaa.

En tiedä vielä miten kestää 4S, mutta noissa kuorissa kesti mielestäni videon perusteella ihan ok. Oma 3GS on tippunut useita kertoja maahan, asfaltille ja on se käynyt vessanpöntössäkin (onneksi oli vedetty).

Minä en noista takuista tiedä, hevonpaskaa ne tuntuu olevan nykyään lähes joka vermeessä.

Rotta-Racing
18.11.2011, 18:21
Akku kestää nykyään aivan tarpeeksi, alussa työpäivän verran nipin napin.
.

saman olen huomannut.

Nerd-O
18.11.2011, 18:30
Minä en noista takuista tiedä, hevonpaskaa ne tuntuu olevan nykyään lähes joka vermeessä. Mulla oli niin hyvä takuu että Galaxy S muuttui Galaxy S2 luuriksi kun huolto kadotti mun vanhan puhelimen :D

HeikkiH
18.11.2011, 18:41
Mulla on ollu vuoden alusta käytössä Nokian C7. Hyvin on toiminut, vaikka jonkun kerran on tippunu lattialle. Kertaakaan ei ole tarvinnu lähettää korjattavaksi (kop kop), mut taitaa olla viiminen Nokialainen jos älypuhelimissa pysyn. En mä olis tätä C7:aa ottanu jos olisin etukäteen perehtyny symbianiin ja androidiin.
Nyt kun on tottunu tähän kosketusnäyttöön, niin en vaihtais pois vaikka olinkin alkuun skeptinen tämän käyttötuntumaan, hiton näppärä käyttää! E75:ssa oli olevinaan hyvä qwerty-näppis, varmaan ihan hyvä jos on pienet sormet, mut kyllä siinä pääs usein kirosanoja ku yritti nopeesti kirjottaa ni yhtenään oli näppisvirheitä tai ei menny painallukset perille, varsinkaan ylärivillä.

ärjy
22.11.2011, 20:29
päädyin sit kaupan tiskillä tuohon samsungin galaxy s plussaan. kävi käteen parhaiten ja kirjoittaminen onnistui. pitää palata kunhan on käyttökokemusta enemmän.

Jouni_S
23.11.2011, 07:15
Kellään kokemusta sampan xcoverista, siis siitä uutuudesta, mikä on kosketusnäytöllä?
Ja jos jollain on htc: legendiin näyttö, niin ostaisin pois.

Mika.U
23.11.2011, 07:47
Kellään kokemusta sampan xcoverista, siis siitä uutuudesta, mikä on kosketusnäytöllä?
Ja jos jollain on htc: legendiin näyttö, niin ostaisin pois.

Löytyyks tuolta sulle varaosaa?
http://www.htcrepairparts.com/htc-legend-g6-c-129_593.html

Jouni_S
23.11.2011, 07:52
Löytyyks tuolta sulle varaosaa?
http://www.htcrepairparts.com/htc-legend-g6-c-129_593.html

oiskohan se toi lcd-module? saakutti ku oon niin käsi tossa ulkomailta tilaamisessa

Mika.U
23.11.2011, 08:03
oiskohan se toi lcd-module? saakutti ku oon niin käsi tossa ulkomailta tilaamisessa

Jos se touch-osa toimii ni sitte selvii tolla screenillä mutta jos ei toimi ni tarvii myös ton touchscreenin ( digitizerin ).

Kyllä mie voin tilata :)

Jouni_S
23.11.2011, 08:13
Jos se touch-osa toimii ni sitte selvii tolla screenillä mutta jos ei toimi ni tarvii myös ton touchscreenin ( digitizerin ).

Kyllä mie voin tilata :)

no en mä tiä toimiiko se ku koko ruutu on täynnä sellasia jänniä halkeemiä ja lcd-mössöä :)

aslakki
23.11.2011, 09:22
eli siulla on lasi&kosketuselementti paketti sekä lcd mäsänä?

...desire hd ja kolmas näytön lasi menossa:D muuten ei valittamista mut pirun tiukasti ne on luurin liimannu kasaan, vaatii uunituksen et aukee... onnex o juutuubi ni löytyy hyvät ohjeet;)

Jouni_S
23.11.2011, 09:26
eli siulla on lasi&kosketuselementti paketti sekä lcd mäsänä?

...desire hd ja kolmas näytön lasi menossa:D muuten ei valittamista mut pirun tiukasti ne on luurin liimannu kasaan, vaatii uunituksen et aukee... onnex o juutuubi ni löytyy hyvät ohjeet;)
no lasi saattaa olla ehjä.musta siinä ei tuntunut halkeemia.

aslakki
23.11.2011, 13:44
Eli pelkkä lcd moduli riittää, kannattaa kuitenki tilata se uus lasikin. Suurempi todennäkösyys saaha vanha irrotettua ehjänä:D ...ebayssä suht sopuhintasia osia;)

tonikki
23.11.2011, 14:06
Mistä löytys kosketusnäyttöpuhelimiin suojakuoria jolla sais hiukan parannettua iskunkestävyyttä sekä ehkä vesi- ja pölytiiviyttä?

Palex
23.11.2011, 15:26
Mistä löytys kosketusnäyttöpuhelimiin suojakuoria jolla sais hiukan parannettua iskunkestävyyttä sekä ehkä vesi- ja pölytiiviyttä?

www.dealextreme.com löytyy ainakin silikonisia suojia puhelimien ympärille, mutta ne nyt eivät suojaa kyllä muuta kuin kolhuilta. Näytöihin saa myös suojakalvoja lähes ilmaiseksi tuolta.

kersantti
23.11.2011, 18:22
mulla ollu vuoden tuollainen eikä ole pienintäkään moitteen sijaa!on jopa niin hyvä että ostin emännälle samanlaisen joka on myös toiminut hienosti.
Sen verran vielä että emännän luurin ostin broidiltani joka hankki htceen tilalle nokian jonkun uuden älyluurin jota broidi on sen jälkeen kiroillu ja katunu moneen otteeseen eri syistä.sammuilee ja tilttailee ja vaikka mitä ja on käytetty huolloissa yms.

nyyperi
24.11.2011, 18:09
Mä vaihdoin jonkin aikaa sitten galaxy s2:sen iphone 4s:ään. Ja enpä ole katunut. Ihan huippu on tämä iphone. suosittelen.

Ipu33
24.11.2011, 18:39
Mä vaihdoin jonkin aikaa sitten galaxy s2:sen iphone 4s:ään. Ja enpä ole katunut. Ihan huippu on tämä iphone. suosittelen.

Itse olen myös ollut todella tyytyväinen iphoneen!

Nerd-O
25.11.2011, 14:46
Itse en kyllä noille omppu tuotteille lämpene. Lähinnä sen takia kun rauta mitä sieltä saa on yleensä ihan perustason kamaa ja silti siitä maksetaan ihan helvetisti. Jossainhan luki että uusi omppu 4s valmistuu alle 200$ ja loput on voittoa. Ehkäpä sen takia Omppu firmalla on aika helvetin iso kassa tällä hetkellä kun ne ei edes tiedä mihin voitot pitäisi laittaa. Sen lisäksi pitää koneeseen asentaa itunes, että voi käyttää edes koko luuria. Sitten on vielä omppumarketti, missä sensuroidaan kaikkea mielivaltaisesti. Jatkuvasti saa myös lukea kuinka uudessa 4s mallissa on kaikenmoisia ongelmia, mutta ilmeisesti omppu hypetys on niin vahvaa, ettei kuluttajat välitä vaikka ostavatkin kasan paskaa, kunhan siinä on omppu merkki.

heku80
25.11.2011, 14:51
mulla on sony ericsson xperia arc ihan hyvin pelannu hyvä ja huono puoli on koko isost näytöst on hyvä selailla vaikka palstaa mut ei meinaa mahtuu kaikkii kännykkä taskuihin

rane58
25.11.2011, 16:44
Mulla vanha Nokia 6110 Navigator. Pääsee nettiin, GPS-hoitaa suunnistuksen ja video/valokuviakin saa yms.... :p Tietokonetta käytän mökillä känny USB-kaapelilla läppäriin ja hyvin pelittää.. :D
-Enkä vaihda ennen kuin hajoaa... :cool:

Castrol
25.11.2011, 16:50
Hyvä tuuri jatkuu Onkioiden kanssa edellinen N900 ei mitään probleemia 2 vuoteen jos ei lätäkkö uintia lasketa edelleen palvelee vaimokkeella joten ainakin vielä toimii. Ja nykyinen N9 tuntuu toimivan ihan niinkun pitääkin tai sitten en vaan osaa käyttää niitä ominaisuuksia joissa pitäisi olla vikaa. Nokia ollut tähän asti ja tulee varmaan aika pitkään olemaankin

pastirolli
25.11.2011, 17:07
Uusin iPhone on nyt kyllä saanut sellaisen paskaluurin maineen ettei sellaista kehtaisi ostaa. En lisäksi kuulu heterona edes iPhonen kohderyhmään.

http://www.youtube.com/watch?v=wS3tlGDHbOw :D

Samsungin voisin ostaa mutta kosketusnäytön hipelöinti ei ole kovin miehekästä joten kun nykyisestä hiplausnäytöllisestä aika jättää niin aikomus olisi ostaa oikea puhelin jossa on normaalit näppäimet. Vaatimuksena on se että puhelimella voi soittaa ja lähettää viestejä. Siinä ei tarvitse olla sisäänrakennettuja geisha-kuulia.

k.j
09.12.2011, 17:49
Hieman kankean alun jälkeen, entinen noksun N8 ja nyt toi galaxy xcover. android hieman vierastuttaa, tosin muija ei osaa googlemapsia tms...

Tuo perhana tekee "latidude" ohjelmalla seurannan liikkeistä googlemapsiin.

Ainut ongelma ko. laitteen kanssa on puheluun vastaaminen , ei meinaan vielä onnistu!

vaikka kuinka hieroo,pyyhkäisee ja painelee vihreää kuvaketta ,niin ei onnistu :D

Pitää aina soitella takas, että sorry en osaa vastata puhelimeen.......

Tiedä sitten oisko vikaa tms.. kaikki muut toimii mainiosti vaikka puhelimen paino hieman tuntuu lelulta verraten noksuun.

ja mitä tulee noihin muihin sovelluksiin ,en osaa sanoa mitään , käytän vaan puhelimen ja toimii rukkaset kädessä ja kestää kolhia taskussa.

Jappi
11.12.2011, 20:52
Ainut ongelma ko. laitteen kanssa on puheluun vastaaminen , ei meinaan vielä onnistu!

vaikka kuinka hieroo,pyyhkäisee ja painelee vihreää kuvaketta ,niin ei onnistu :D

.

Se pitää vetää näytön yli se vihreä kuvatus...

Krisse
11.12.2011, 23:23
Mistä nykyvehkeistä löytyy tollanen N97:n tyylinen kosketusnäyttö+qwerty -yhistelmä?

http://tietokone.sestatic.fi/var/smf/storage/images/tietokone/uutiset/2008/nokia_n97_saa_tuoreeltaan_haukkuja_ja_kehuja/7242093-5-fin-FI/nokia_n97_saa_tuoreeltaan_haukkuja_ja_kehuja_smf_a rticle_main.png

vmt
12.12.2011, 00:40
Mistä nykyvehkeistä löytyy tollanen N97:n tyylinen kosketusnäyttö+qwerty -yhistelmä?

http://tietokone.sestatic.fi/var/smf/storage/images/tietokone/uutiset/2008/nokia_n97_saa_tuoreeltaan_haukkuja_ja_kehuja/7242093-5-fin-FI/nokia_n97_saa_tuoreeltaan_haukkuja_ja_kehuja_smf_a rticle_main.png

E7 ja C6 ainakin.

Nerd-O
12.12.2011, 08:39
Duunissa on aika monella HTC Desire Z.

http://www.verkkokauppa.com/files/images/48/120927-500x386.jpeg

Nostokurki
12.12.2011, 13:00
Duunissa on aika monella HTC Desire Z.

http://www.verkkokauppa.com/files/images/48/120927-500x386.jpeg

Toi on kyllä ihan pätevä laite, ainut miinus oikeastaan tulee helvetin huonosta akun kestosta. Kahdella työkaverilla on tuollaiset. Samasta kategoriasta ihan kiinnostava vaihtoehto olisi myös Motorola Milestone, lieneekö kenelläkään kokemuksia?

Itsellä ollut nyt about 1,5 vuotta SonyEricsson Xperia X10i (ei pro eikä mini, vaan ihan oikea isonäyttöinen puhelin), eikä mitään valittamista. Kertaakaan ei ole luuri tiltannut, akkua en ole irroittanut sim-kortin laiton jälkeen kertaakaan, virrat on käynyt pois päältä vain silloin kun akku on loppunut. Akku kestää normaalikäytöllä about 2 päivää, joka toinen yö on laturissa. Oma normaalikäyttö on siis 0-1h puhetta, muutama viesti ja kolmisen tuntia nettikäyttöä joka päivä.

Ensimmäinen puhelin pitkään aikaan mitä ei ole mitään hinkua vaihtaa toiseen parin ensimmäisen kuukauden jälkeen :) ja se on varma, että seuraavassakin luurissa tulee olemaan Android. Sovelluksia on helvetisti ja suurin osa ilmaisia. Raudasta kiinni miten tökkii käytössä, ainakin oman luurin 1ghz prossu jaksaa pyörittää sulavasti.

X10i:tä edeltävä luuri oli X1i, jossa oli potentiaalia vaikka mihin. Kosketusnäyttö, teräskuoret, qwerty-näppäimistö ja suht hyvä prossu sekä kamera. Oli vaan niin täynnä lastentauteja ettei tosikaan, vuoden sisällä kävi neljä kertaa huollossa ja viidennellä sanoin ettei tarvi laittaa enää takas. Verkkokauppa.com onneksi tuli ostohinnan verran vastaan ja hyvitti tuohon nykyiseen. Suurin kompastuskivi tuossa oli (ainakin omasta mielestäni) windows mobile. Vttu mitä pskaa. Ei enää ikinä wintoosa-luuria.

Siihen en ota kantaa että mikä puhelin kenenkäkin pitäis/kannattaisi ostaa, mielipiteet on kuten persreikiä, jokaisella on sellainen... ja jotkut on sellaisia :D

k.j
12.12.2011, 17:13
Se pitää vetää näytön yli se vihreä kuvatus...

Ajatteleppa ite, jos sormesi on HK:n sininen paksuinen , pitää tökkiä sitä sinne sunne tänne.

Tosiaan joo onnistuu vastailla noin ,mutta pitää vetää hartaasti ja rauhassa , ei sovellu nopeaan vastaamiseen ja pitää keskittyä , siis huonompi kuin ännäkasissa.

r2ree
14.12.2011, 19:06
mutta ilmeisesti omppu hypetys on niin vahvaa, ettei kuluttajat välitä vaikka ostavatkin kasan paskaa, kunhan siinä on omppu merkki.

Vieläkö noi vinkkari-runkkarit jaksaa tota vanhaa virttä..

Ite olen käyttäny äpyleitä vuodesta 1988, enkä pois vaihda ihan helpolla.
Toisaalta se johtuu siitä, että mä en osaa säätää noita win kilkkeitä.

Emmää silti vihaa win käyttäjiä enkä koneita noin intohimosesti. Molemmat sopii paikkaansa varsin hyvin.

Kai tää on joku hipit vastaan insinööripellet -juttu.

k.j
14.12.2011, 19:28

Minä ostin ensimmäisen kännykän -91 semmoisen siimensin( nt-910 ) sitä ennen oli noita autokoneena mobiroita, millainen oli -88 vuonna äplen kännykkä????

Kuvat ois kivoja.. :D

Jeeper
14.12.2011, 20:17
Tälläinen IP67 suojattu Xperia Active on nyt kokeilussa:

http://www.sonyericsson.com/challenge-xperia/php/en_en/phone-active.php#/high/resistant-whater

Näyttö tuossa ei ole järin suuri, Mutta kyllä sillä silti Offipalstaakin selailee :D

r2ree
14.12.2011, 20:20
Hehh.. Samaten oli mulla niitä takakontin kokoisia puhelimia. On mulla jossain varmaan tallella joku nokia ARP. Aika vaikuttava laitos..

Naureskelin vaan ton nörtti-nollan kiihkoa..

Tuo juttu noista äpylin tuotteista koski muita tuotteita enämpikin..
Itellä on Iphone 4 ollu vuoden ja olen ihan helkatin tyytyväinen. Eihän se täydellinen ole, lähes.
Intouduin ostamaan yheltä arvon palstalaiselta iPad 1:n ja se on kanssa hauska vehje. Aika räyhäkkää kun on Tomtompassa 10" näyttö..

Töissä meillä on yhteensä varmaan liki 100 eri äpylin laitetta. Eikä ne ihan paskakasalta tunnu. Ehkä olen elänyt itsepetoksessa liki 25 vuotta..

r2ree
14.12.2011, 20:29
Löyty kuvakin. Vuosimallia 1983.
Huomatkaa kosketusnäyttö..

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=295&pictureid=95514

Nerd-O
15.12.2011, 13:34

Emmää silti vihaa win käyttäjiä enkä koneita noin intohimosesti. Molemmat sopii paikkaansa varsin hyvin. Eih.. Tuossa on vaan sellainen mielenkiintoinen pointti kun nämä omppu kaverit aina hehkuttaa maasta taivaaseen omppu tuotteita. Kuitenkin nuo kaikki tutut omppu kaverit on tietenkin aina vinkumassa kun joku juttu ei vaan ompussa toimi. Kuitenkaan sitä ei millään myönnetä että kyllä niissäkin on omat ongelmansa. Ne vaan on niin ylivertaisia muihin nähden. Meikäläisen mielestä on ihan sama mikä käyttöjärjestelmä tai ohjelma on. Niissä on aina jotain vikoja. Joten ihan turhaa se ompun hehkuttaminen on. Vielä kun ne on niin pirun kalliita tuotteita ominaisuuksiin nähden. Muistelisin että uuden omppu luurin tuotantokustannukset on alle 200€. Loput onkin voittoa. Ehkä sen takia omppu firmalla on kohtuu iso kassa tällä hetkellä. Toisaalta Jobsille pitää kyllä nostaa hattua. Melkoisen hypetyksen se on saanut aikaiseksi omppu firmaa kohtaan.

AH
15.12.2011, 16:20
Hieman kankean alun jälkeen, entinen noksun N8 ja nyt toi galaxy xcover. android hieman vierastuttaa, tosin muija ei osaa googlemapsia tms...

Tuo perhana tekee "latidude" ohjelmalla seurannan liikkeistä googlemapsiin.

Tiedä sitten oisko vikaa tms.. kaikki muut toimii mainiosti vaikka puhelimen paino hieman tuntuu lelulta verraten noksuun.

ja mitä tulee noihin muihin sovelluksiin ,en osaa sanoa mitään , käytän vaan puhelimen ja toimii rukkaset kädessä ja kestää kolhia taskussa.

Voit vastata myös piiitkällä kotinappulan painalluksella, se talon kuva siinä keskellä siis!
Xcover itsellä toiminut moitteetta, paikannukset ym on pois päältä, kenenkään tartte tietää missä meen, hyvä jos ittekkään tiän...
Ryhmätekstiviestejä ei pysty lähettään ku max 10 hlö kerralla, mahtaako saada päivitettyä paremmaks tuota ominaisuutta?

Juh@H
15.12.2011, 21:21
Tuntuu tää xcover olevan ihan ok puhelin. Nytkin tällä tätä viestiä lähetän. On muuten eka android mikä mulla on.

ärjy
15.12.2011, 21:43
dodii, eka propleema, miten saan avattua tosta androidi kalikasta softille vapaan pääsyn nettiin? selaimella kyllä pääsee, mut mikään muu ei sit saa yhteyttä.

tiivonen
15.12.2011, 22:33
dodii, eka propleema, miten saan avattua tosta androidi kalikasta softille vapaan pääsyn nettiin? selaimella kyllä pääsee, mut mikään muu ei sit saa yhteyttä.

Onhan APN palveluntarjoajan internet yhteysosoite eikä WAP yhteysosoite?
Settings (Asetukset) -> Wireless & networks (Langaton verkko ja...) -> Mobile networks (Mobiiliverkot) -> Access Point Names (Tukiasemien nimet) -> ja siellä ehkäpä "Saunalahti internet.saunalahti" tai vaikkapa "Sonera internet". Kunhan ei mitään wappiin viittaavaa

Suomennos onpi sitten cyanogenmodista eli voi olla valikot jotain muutakin.

pee
15.12.2011, 22:37
tä ? siis onks kaikki omenat applen tekemiä :eek:

tiivonen
15.12.2011, 22:46
tä ? siis onks kaikki omenat applen tekemiä :eek:

Juu-u! Omppusiideri on kalliimpaa ku kalija sen takia että joutuvat maksamaan lisenssimaksuja applelle. Ja kyllä sen takia päärynä, mansikka, mustikka ja muukin on kalliimpaa kun pelkällä omenalla ei maksuja saada kuitattua. Nii.

ärjy
16.12.2011, 07:01
siellähän tuo wap asetus törötti. mitenkähän tuon saa muutettua?

täs on tuo tele finlandin liittymä, eli siihen pitäis varmaan sonera saada?

tiivonen
16.12.2011, 07:28
siellähän tuo wap asetus törötti. mitenkähän tuon saa muutettua?

täs on tuo tele finlandin liittymä, eli siihen pitäis varmaan sonera saada?

Kato telefinlandin sivulta oikeat asetukset. Mahdollisesti apn on sama kuin Soneralla eli "internet". Sieltä yhteysosoitelistasta painat valikko näppäintä ja teet uuden apn:n. Ei tarvinne laittaa muita tietoja kuin nimi vaikka "telefinland", sitten se oikea apn osoite ja jos telefinland antaa muita asetuksia niin sitten ne. WAP osoitteen voit poistaa kokonaan listalta.

r2ree
16.12.2011, 08:36
Juu-u! Omppusiideri on kalliimpaa ku kalija sen takia että joutuvat maksamaan lisenssimaksuja applelle. Ja kyllä sen takia päärynä, mansikka, mustikka ja muukin on kalliimpaa kun pelkällä omenalla ei maksuja saada kuitattua. Nii.

Tuo oli hyvä.
Tosin ranskalaisten Equus -siideri ei ole omenasta, vaan kuten nimi sen kertoo, hevosesta..

Äpylin mukaanhan on nimetty noi Macintosh -omenatkin.

Microsoftille täytyy antaa kuitenkin propseja.
Impotense Day -leffassa tuupattiin virus emoalieanalukseen aika ketterästi. Ehkä Alieneillakin oli MS-Dos -käyttis..

Perwiz57
21.08.2012, 22:30
Olen kiinnostunut osta Samsung galaxy S2 ( Valkoinen ) ja S3 ei mitä väliä ( valkoinen tai Sininen )
hinta 120 - 380 €

Nerd-O
27.08.2012, 06:20
Olen kiinnostunut osta Samsung galaxy S2 ( Valkoinen ) ja S3 ei mitä väliä ( valkoinen tai Sininen )
hinta 120 - 380 €

http://www.markantalo.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/I9100WHITE/samsung-galaxy-s2-i9100-valkoinen?scid=1993 Tuolta saat suoraan S2:sen ostettua noilla kriteereillä. Vähän veikkaan ettei kukaan myy S2:sta tai S3:sta 120€:lla ;)

tdi
29.08.2012, 13:25
Nyt tartteis vähän vinkkiä ajattelin itsekkin ostaa toiseksi puhelimeksi jonkun tälläsen älypuhelimen jolla pääsis nettiä selaamaan tarvittaessa. naarmuutumaton lasi pitäs ainakin olla tuppaa olee se heikoin lenkki mun käytössä. Pää asiassa kuitenkin vanha nokian iskunkestävä toimii varsinaisena puhelimena että ei tartte tän varaan jättää koko yhteyden pitoa.

vähän lukenu eri juttuja ja niiden perusteella ostaisin motorola defy+ vesi pöly suojattu ja se gorilla lasi löytyis
samoin kun samsungin xcoverista molemmat jää alle 300 € joka melkeen on budjetti montaa muuta vaihtoehtoa tuohon hintaluokkaan ei taida löytyy ericsonin mallia ei löydy oikeen mistään ja uudet sonyt on vasta tulossa..
mutta onko porukalla kokomusta kumpi noista kannattaa ostaa ?

Käyn ehkä vielä tänään ostamassa että hyvät neuvot on vielä tarpeen ! htc kans miettiny mutta kaikekit noi ip67 mallit on poistunu suomesta ?

pt.
29.08.2012, 13:59
Sonyä tullut seurailtua ja kyllä sitä pitäisi Gigantissa olla:

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/ST27IBLACK/sony-xperia-go-st27i-matkapuhelin-musta

Toki houkuttaisi se parempi malli, mutta reilu 500€ tuntuu vaan jotenkin pahalta, siis ei ominaisuuksiin verrattuna, mutta maksukykyyn..

tdi
29.08.2012, 15:03
ai perhana nii se myyjä sekos sen uuden mallin kans että 4.9 alkaa vasta toimitus mutta eihän tuotakaan näytä täällä etelässä olevan missää varastossa =/ eli näyttää siltä että tuota motorolaa lähden hakemaan.

Kaitsu67
29.08.2012, 22:45
Tää on jo varmaan "vanhaa tekniikkaa", mutta on ollut työnantajan puhelin ja toiminnot on hyvät työ- ja vapaa-ajan käytössä. Ja siitä löytyy vielä erillinen näppäimistö kosketusnäytön lisäksi, kun meikäläisen nakkisormilla kirjoittaminen ei meinaa onnistua kunnolla kosketusnäytöllä (tekstarit ja meilit).

Alkuperäinen käyttis oli mielestäni parempi ja kun tuli tää uus Belle -päivitys (josta ei sitten enää kuulemma päässyt muuttamaan takaisin vanhaan) niin tuli joitakin ongelmia.

Joitain ominaisuuksia joihin oli tottunut oli poistettu, mutta myös uusia lisätty...

tdi
30.08.2012, 00:11
No nyt on defy + ja näin äkkiseltään vaikka aina ollut nokia, niin tosi yksinkertanen käyttää.
Tää kosketus näyttö eniten vieroksuttaa mut varmaan parissa päivässä oppii.
Sopii käteen ja taskuun paremmin kun samsung, itse olen toistaseks tyytyväinen ja on tää niin uutta ja ihmeellistä kirjottaa puhelimella suoraan palstalle. :D

Nerd-O
30.08.2012, 07:22
Tuossa kun porukka ostaa noita "kalliita" iskun ja veden kestäviä luureja niin poitsuilla on ollut nuo Galaxy Minit käytössä. Ne on nyt ollut pariin otteeseen vesilammikossa, vesisateessa yön yli ulkona, pesukoneessa muutamaan otteeseen käynyt, lennellyt taskusta asvaltille pyöräillessä, uponnut ojaan sun muuta perus settiä. Eikä luureissa ole mitään vikaa. Toimivat hienosti. Muistaa vaan että kun luuri kastuu niin akku ensimmäisenä pois ja kun illalla käy saunassa niin luuri sinne ylälauteelle jälkilämmöllä kuivumaan. Aamulla toimii hienosti. Toisessa luurissa viimeisimmän pesukonekäynnin myötä akku on alkanut vähän olemaan tehoton. Ei kestä kuin päivän akku kun parhaimmillaan akku on kestänyt melkein viikon.

Näytöt on ihan ehjät. Hankin kumpaankin suojakalvon, joten kalvoa vaan vaihtelee silloin tällöin. Kummassakin on myös suojakuoret, joten itse luurit ei ole kolhuilla. Varmaan osittain myös suojakuorien ansiosta ne ei ole hajonnut asvalttiin lentäessä. Mikä parasta niin tuota luuria saa 80€:lla DNA kaupasta.

Tytsylle ostin Sonyn Xperia Minin, 120€ maksoi. Siihen sai jopa 4.0 päivityksen. Siinäkin on suojakalvo ja suojakuori. Toistaiseksi sekin on pysynyt ehjänä vaikka välillä se on lennellyt pyöräillessä. Kertaakaan se ei kuitenkaan ole kastunut. usb-liittimen suojaläpyskä on irronnut matkan varrella. Galaxy Mineissä se ihme kyllä on pysynyt ehjänä. Mutta muutoin tuosta Sonystä on ihan ok kokemuksia. Näyttö on huomattavasti parempi kuin Galaxy Minin. Näytöt koko on myös pienempi ja sen myötä luuri on pienempi. Haittana tosin se että tuo luuri on yllättävän paksu. Mutta vaikka näyttö on pienempi niin yllättäen tuolla on nopeempi kirjoittaa kuin Galaxy S2:lla ja tulee vähemmän virheitä.Se ottaa paljon parempia kuviakin kuin Galaxy Mini. Käyttöliittymä on Sonyssä paaaljon parempi kuin Samsungin Touchwiz. Kertaakaan se luuri ei ole seonnut, eikä se tunnu jumittelevan missään. Akku kestää 1-4pv tytsyn käytössä. Verkkokaupan jämäosastolla satuin tuollaisen "käytetyn" bongaamaan. 90€ maksoi niin ostin sellaisen varaluuriksi. Ilmeisesti joku oli postimyyntiin tilannut ja ei ollut tykännyt. Tuostahan saa myös qwertyllä varustettua mallia jos sellaisen haluu, Xperia Mini Pro.

Mutta tuo Galaxy Mini on kyllä erittäin hyvä vaihtoehto noille reilusti kalliimmille iskun ja veden kestäville luureille. On huomattavasti halvempi ja samanlailla näyttää kestävän. On myös pienempänä paljon parempi käteen.

AVRO
30.08.2012, 22:38
Komppaan Nöördiä tuossa G Minissä, juipilla kans semmonen eikä oo vielä(kään) hajonnut vaikka tuolla näyttä hajoavan tai hukkuvan kaikki. Laitoin tuossa itelleni G Xcoverin juuri tuosta Ministä saatujen kokemusten perusteella. Tykkäsin kun Samsussa toimii ne kosketusnäytön kirjoitusikkunatkin mun öljyn/liuottimien kovettamilla nakkisormilla.(+samat aineet pehmentäneet pään) Kokokin on just sopiva.

MattiH
31.08.2012, 15:07
Muistaa vaan että kun luuri kastuu niin akku ensimmäisenä pois ja kun illalla käy saunassa niin luuri sinne ylälauteelle jälkilämmöllä kuivumaan. Aamulla toimii hienosti.

Muttaku xcoverista ei tartte irrottaa akkua, eikä tarvi saunakuivausta kastumisen jälkeen.
Voi reilusti pestä hanan alla ja pyyhkäsee paperilla kuivaksi, toimii.

Arska-tehtaalta
31.08.2012, 20:12
Mites noissa "heavyduty" malleissa kestää noi äänentoistimet?
Desire hoodee irrottaa kalvon kun sen pudottaa parin metrin korkeudelta betonilattialle tai jos on liikaa auringonpilkkuja tai muutenvaan.

mikaelt
01.09.2012, 18:16
Itteäkin toi Sony eerikssonni kiinnostas, tuossa toisen foorumin jurinoita siitä:
http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/f20/sony-xperia-acro-s-kayttokokemukset-72303/index3.html

Jostain syystä on puhelimet vaan kiven alla....Samsungin Xcoveria kivijalka kaupoissa pitää jonotella! Motorola Defy+ taas niin harvinainen ettei sitä oikeen kukaa edes tarjoa. Sony tietenkin uutena vekottimena vaan mainoskuvastoissa. Ongelma on siinä että olis kiva kokeilla ees kädessä puhelinta, ennen kun sen ostaa. Saksassa Sonya saatavilla 399, mutta vain 2 kauppaa sitä suoraan näytti toimittavan, muualla ei tietoa millooin on tulossa.
- 4 vuoden välein kun puhelinta vaihdan, niin ei toi Sony siihen nähden oo pahan hintanen.

Kaukoidässä on kait nyt jonkilainen ruggeroitujen puhelinten buumi. Paljon on malleja joista täällä ei kai tiedetä mitään. Nokialla ei taida olla nyt kosketusnäyttöstä IP sertifikoitua luuria, tulossakaan...Toisaalta eivätpähän aikoinaan välittäneet simpukkapuhelimistakaan tai kosketusnäytöistä.

Nerd-O
03.09.2012, 16:01
Muttaku xcoverista ei tartte irrottaa akkua, eikä tarvi saunakuivausta kastumisen jälkeen.
Voi reilusti pestä hanan alla ja pyyhkäsee paperilla kuivaksi, toimii. Mutta xcover on sen n.200€ ja Mini maksaa n.80€.. Siinä on hinnassa vähän eroa. Voi ostaa varalle toisen Minin ja käyttää sitä sen aikaa kun toinen kuivuu ;) Siltikin se on halvempi.

nissand22
03.09.2012, 20:45
Emäntä antoi lahjaksi nokian 700 grey mallin, alkuun teki heti jumit, mutta vanha akunpoisto kikka auttoi siihen, nyt oon vaan pari ensimmäistä päivää joutunu päivittelemään kun uusia ohjelmia pukkaa koko ajan. mitä enemmän on päivittäny, sitä nopeammaksi ja tarkemmaksi (kartoissa) on tullu!

JJ90
03.09.2012, 20:50
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=912190#post912190

Ostakeehan x-pärinä pois niin saan itelleni motivaation hakea uuden puhelimen!:D

sisuli
03.09.2012, 22:01
Tilaukseen meni uusi Black Berry, vanha 4vuotias alkaa olla metallihiletä täynnä.
http://crackberry.com/blackberry-curve-9380-review
Saas nähdä onko yhtä loistava kuin Flip Phone oli

mikaelt
15.10.2012, 20:41
Ei jaksannu enää ihailla nettikuvia...Tilaukseen meni Sony Xperia acro s, oli hinnat laskeneet n 100e! Kävin liikkeessä hipelöimässä yhtä, oli pienemmän oloinen kun lumia 900 ja ihan hyvän tuntunen. Nyt sitte katkee tää vuodesta 1997 jatkunu Nokia putki, tai pikemminkin palaan takasin Ericsoniin :D

AsA
16.10.2012, 08:13
Itellä on nyt ollut tuo defy+ kohta kuukauden ja ihan hyvin on pelannut. Kaupan kaa josta tilasin meinas olla toimitus ongelmia, piti ruveta kovistelemaan kun ei alkanut kuulumaan sovitussa ajassa.:mad:
Käyttiksen muutin suomenkieliseks ja suurin ongelma noitten saatavuudessa on luultavammin se ettei noita ole tarkoitettu suomen markkinoille ollenkaan:D

mikaelt
30.11.2012, 18:48
reilun kuukauden ajan nyt ollut Sony käytössä. Hitosti oli toimintoa ja opettelua kun ennen ei oo androidia ollu. Vedenkestävyyttä olen varovaisesti testannyt (esittellyt) hanan alla, myös hikisissä ja märissä vaatteissa ja taskuissa on mukana kulkenu. Näyttöä voi tökkiä vaikka paksulla työhanskalla! Virrankulutus on kyllä aika reilu, jos pitää datat ym. toiminnot päällä, akulla pärjää päivän. Jostain syystä akunkesto tuntui paranevan käytön myötä. Laturi on kyllä nopea ja telkakka on kiva ominaisuus, kun se uspi liitin on aika tiukan suojan alla.

GPS on tarkka ja nopee, sisällä löysi sijainnin lähes samassa ajassa mitä softa käynnistyi. E75 tai läppärin usb hiiri ei löydä samassa paikassa sijaintia ollenkaan. Normi gps softien lisäksi asentelin Androzic softan, johon käy ns. vanhemmat ozi kartat. Nettiautot ja feisbuukin luvut käy myös tuolta näytöltä hyvin. Ei paljoo tarvi konetta niiden takia käynnistellä.

Data toiminnot ihan ok ja wlanin voi jakaa. Gmail js FB integraatio toimii kivasti, tai jonkun mukaan ärsyttävästi, kun hakee osoitekirjaan kuvat ym. Tietokoneen ja kännykän yhteensovittaminen ei ole koskaan ollut näin helppoa! Sonyn oma softa toimi ja osasi hakea Nokian softalla tehdystä kännyn varmuuskopiosta nimet ja nro. Lisäksi lähiverkossa toimii Airdroid niminen softa josta pääsee pikaisesti kännyn kuviin ym kiinni.

Kamera tuntuu olevan ihan OK, vaikka en ole jaksanut kaikkiin ominaisuuksiin edes tutustua. Pimeässä/hämärässä kuvaaminen onnistuu ja videossa tarkkuutta riittää.

Puhelin ei vielä ole kertaakaan mennyt jumiin, nii että joutuis kikkailemaan virtoja pois ja resettejä. Ainut mikä jumittanut on fruit ninja -peli, kun oikeen paljon sitä sormee heiluttanut nii ei enää vastannut ja jäi huippupisteet saamatta.

Viimeviikolla sitten meni tilaukseen emännän lapsille Sony Xperia go ja Defy+ :D

KoniJeep
05.12.2012, 00:22
CAT B10

http://www.teleputiikki.fi/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/428x318/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/1/b10-4.jpg

http://www.teleputiikki.fi/ammattituotteet/puhelimet/catepillar/catepillar-cat-b10.html

Samsung = Android ja käytettävyys iso plussa, kestävyys miinus (Calacsy S1 ja S2)
Nokia = Windows täyttä paskaa! Käytettävyys perseestä! Kestävyys plussaa (Lumia 800)

-MaTTi-
09.12.2012, 19:45
CAT B10

Onko käyttökokemuksia?

ssuvik
11.12.2012, 21:21
Näyttöä voi tökkiä vaikka paksulla työhanskalla!

Ei sitte vissiin tottele kuin yhtä kosketusta kerrallaan?

Kaitsu67
11.12.2012, 21:47
olis tarkoitus vaihdella moinen luuri ja kiinnostaisi käyttökokemukset? eli jos on risuja/ruusuja niin mallin kanssa vain jatkoa tähän ketjuun.
eniten kiinnostaisi et miten moiset kapineet toimii jos sormet on kuin nippu kyr...?
ja tietysti et ei tule tilattua ihan sutta.
kiikarissa on ollut samsungin gio ja galaxy ace.

Täytyy sanoa että Noksun E7 jälkeen viikon ollut iPhone 5 käytössä ja aika pettynyt ko. luuriin ylipäänsä...onneksi ei ole omat rahat kiinni luurissa.

2,4TD
15.12.2012, 08:43
Onko käyttökokemuksia?

Mulla on nyt jonkin aikaa ollut tuo sama luuri mutta Insmat nimellä.
Ei valittamista, varsinkaan kun Nokialaisesta pääsin eroon.
Paksu tuo on josko noihin juppiluureihin vertaa mutta mulla töissä nostaessa ja kumarrellessa on näyttöjä hajonnut, kavereilla mennyt montakin noita "duudson samsunkeja" rikki näytöistä.
Vesilasissa en ole uittanut ja hitsauskipinät palaa kiinni näyttöön kuten kalleimmissakin malleissa, puhelu-vastaus-pikkunettiselauksella akunkesto 4-5 päivää kun edesmenneellä noksulla sama käyttö ja joka toinen päivä sai latailla.

Ural69
15.12.2012, 09:07
Täytyy sanoa että Noksun E7 jälkeen viikon ollut iPhone 5 käytössä ja aika pettynyt ko. luuriin ylipäänsä...onneksi ei ole omat rahat kiinni luurissa.

Vähän samat ajatukset iphone5. Käyttöliittymä pelaa ipad ympäristössä minusta paremmin. Kaikki tehty vähän turhan kankeaksi, soittoäänten siirto jo pelkästään oma ohjelmanumeronsa. Akunkesto aika surkea. Toimintavarmojahan nämä taitaa kylläkin olla. En laittaisi minäkään omia rahoja tähän kiinni.

-MaTTi-
26.12.2012, 19:26
Apple iPhone 4S tuli ostettua nykyisen 3GS jatkoksi. Mietin pitkään kyllä jotain todelisuudessa iskua, kosteutta kestävää vaihtoehtoa, mutta oon ollut tohon nykyiseenkin pirun tyytyväinen. Tilasin sitten kokeeksi suojakuoret, vaikuttais ihan pätevältä ja sai pinkkinäkin! ;)

http://www.griffintechnology.com/armored

Samanlaiseen iPhonen 4S:ään päädyin mäkin (nuukana ostin käytetyn uuden veroisen 300€ ku uus tuntu liian kalliilta kännykäks), mäcci tuttu kotikoneena niin tuo oli sinänsä luonteva jatkumo. Samoin automankka tukee iPhonea monella tapaa, joten sekin puoltona.

Näihin saa myöskin noita suojakuoria jos jonkinlaisia noiden Griffinin version lisäksi, jopa täysin vedenpitäviäkin joilla voi kuvailla veden alla, vaikka nää IP68-luokan täyttävät: http://www.ebay.com/itm/For-iPhone-4-4s-Waterproof-Lifeproof-Snowproof-Dirtproof-Case-Cover-Skin-Teal-/310539610128?pt=PDA_Accessories&hash=item484d9a6810

Näillähän sen saa kestämään sen mitä vaikka toi Catepillarin B10 tai enemmänkin. Nää kuoret kai tulee parin viikon päästä myyntiin, pitänee tilata jahka löytyy paikka mistä niitä saa:
http://www.otterbox.com/armor-series/armor-series,default,pg.html
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5p6Aw5wceuA
The Otterbox Armor Series for the iPhone 4 / 4S can withstand a 2 ton crush, a 20 foot drop and will be just fine when submerged under 10 feet under water for 30 minutes.
http://gadgetsin.com/uploads/2012/06/otterbox_armor_series_iphone_4_case_1.jpg

Vähä mohlomman kokoinenhan siitä tulee, mutta siedettävä vielä:
http://gadgetsin.com/uploads/2012/06/otterbox_armor_series_iphone_4_case_2.jpg
http://gadgetsin.com/uploads/2012/06/otterbox_armor_series_iphone_4_case_3.jpg

Työkäytössä saa luvan palvella toi vanha äks-kover-samppa kun ei siinäkään mitään vikaa vielä ole, ainakin sen aikaa kunnes saan kunnon kuoret. Alkuun otin -50% alekorista tällaset 11€:lla niin saa ainakin lattialle pudota: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=j4uMTZWh0Rc#t=234s

mielipuoli
26.12.2012, 20:07
Samsung galagxy S2 on ollu mulla vuoden verran eikä oo tarvinnu huollossa käyttää vielä.
Joskus heikosti lataili mutta luulen että vika oli tuossa maailman paskimmassa liittimessä (mini usb)
Sama vika oli nokian N97:ssakin

Joissakin malleissahan on vissiin erikseen vielä vanhan ajan lataus pistoke?
Se ois kyllä suuri plussaa.

Nonialaisia ennen omistaneena voin luvata että EI IKINÄ ENÄÄN!
Toi N97 oli kyllä pohja noteeraus. Tais olla 2v aikana 6-7 kertaa huollossa viikosta kahteen joka kerta :mad: Viimisen kerran remontissa käydessä takuu oli mennyt umpeen niin arvelin jättää sen sinne huoltoliikkeen roskakoriin:)

Nerd-O
27.12.2012, 11:11
Samsung galagxy S2 on ollu mulla vuoden verran eikä oo tarvinnu huollossa käyttää vielä. Mulla taitaa kohta tulla 2v täyteen. Mitään vikaa ollut. Tosin saisivat tuoda tuon 4.1 päivityksen luuriin, koska 4.0 on sen verran bugeja että kaatuilee silloin tällöin. Tuon päivityksen kun piti tulla luuriin 12/2012. On niillä vielä pari päivää aikaa. Suurin vika on tällä hetkellä ettei akku tahdo enää kestää. Eilenkään en pahemmin luuria käyttänyt ja joka yö latauksessa. Eilen 4 aikaan näytti virran määräksi 36% :( Mutta tilasin hienon 2450mah akun alkuperäisen 1650mah akun tilalle. Samalla tilasin suojakuoren missä on 3000mah lisäakku. Tuota voi käyttää aina kun lähtee reissuun ja ei tiedä milloin pääsee luuria lataamaan. Kyllä nyt olettaisi että 5450mah riittäisi tuolle luurille pariksi päiväksi. Saa nähdä jääkö nuo tulliin, koska toimitus on vasta ensi vuoden puolella. Yhteenlaskettu hinta oli kuitenkin alle 20€, joten ei pitäisi jäädä.

-MaTTi-
04.01.2013, 21:14
Nää kuoret kai tulee parin viikon päästä myyntiin, pitänee tilata jahka löytyy paikka mistä niitä saa:
http://www.otterbox.com/armor-series/armor-series,default,pg.html
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5p6Aw5wceuA

http://gadgetsin.com/uploads/2012/06/otterbox_armor_series_iphone_4_case_1.jpg

EtDCtHztRXg

k-IyWazpH2U

0885rqWo1Xc

K5T1wzQvMBU

Kaitsu67
04.01.2013, 22:35
Tota voi siis käyttää ilman et puhelin pitää kaivaa ulos boxista?

Tarkoitan, että näyttöä pystyy ohjaamaan vaikka on tuolla sisällä?

Ville.
04.01.2013, 22:54
Tuohon Otterboxin koteloon suhtautuisin pikkasen varauksella, mulla oli aluksi 4s:sän päällä Otterboxin defender ja se oli kyllä ihan susi!
Päällimmäinen kumisuoja löystyi parissa viikossa aivan holoksi (kuulemma ollut muissakin malleissa samaa ongelmaa),
Ja toisekseen siinä ollut "näyttösuoja" teki todennäköisesti enemmän tuhoa kuin se ettei suojaa olisi ollenkaan, kuoret nimittäin päästivät hiekanmurut ja sahanpurut ruudun ja kalvon väliin.

Sen jälkeen vaihdoin ihan halvimpaan perussuojaan ja kalvoon, paljon miellyttävämpi käyttää kun puhelin pysyikin pienenä.

Ja tällä hetkellä käytössä on Biltemasta haetut kalvot molemmin puolin puhelinta eikä muuta. Ja viimeisellä suojauksella on saatu kaikki kovimmat kolhut ja hyvin toimii, ei ole halkeamia eikä muutakaan.

-MaTTi-
04.01.2013, 23:04
Tota voi siis käyttää ilman et puhelin pitää kaivaa ulos boxista?
Tarkoitan, että näyttöä pystyy ohjaamaan vaikka on tuolla sisällä?

Jep. Latausta varten pitää toi solki aukasta, mutta ite luuri saa olla boksissa aina.

Päällimmäinen kumisuoja löystyi parissa viikossa aivan holoksi (kuulemma ollut muissakin malleissa samaa ongelmaa)
Niin näyttää nuo silikooniset lerpsottavan miten milloinkin, eikä sulkutulpat pysy kiinni vaan lerpottaa auki. Liian elastinen matsku pintaan.

Ville.
05.01.2013, 11:43
Niin näyttää nuo silikooniset lerpsottavan miten milloinkin, eikä sulkutulpat pysy kiinni vaan lerpottaa auki. Liian elastinen matsku pintaan.

Ei vaan mun mielestä hinta ja laatu kohtaa noissa suojissa, defenderikin maksoi muistaakseni yli 50€. Se suoja muuten makaa jossain ihan vailla käyttöä että jos joku tarviaa niin pm.

-MaTTi-
05.01.2013, 14:11
Ei vaan mun mielestä hinta ja laatu kohtaa noissa suojissa, defenderikin maksoi muistaakseni yli 50€.

Katotaanpa mitä toi Armor Series sitten maksaa, näyttää olevan ennakkotilauksena iibeissä 149 taalaa: http://www.ebay.com/itm/Otterbox-Armor-Series-for-the-iPhone-4-iPhone-4S-iPhone-5-and-Samsung-S3-/150969272510?pt=PDA_Accessories&hash=item23267848be

Tuohon hintaan sais luvan olla kyllä todella priima ja ikuinen koppa.

Ville.
05.01.2013, 17:02
Katotaanpa mitä toi Armor Series sitten maksaa, näyttää olevan ennakkotilauksena iibeissä 149 taalaa: http://www.ebay.com/itm/Otterbox-Armor-Series-for-the-iPhone-4-iPhone-4S-iPhone-5-and-Samsung-S3-/150969272510?pt=PDA_Accessories&hash=item23267848be

Tuohon hintaan sais luvan olla kyllä todella priima ja ikuinen koppa.

Sais todellakin. Mä pidin defenderiä jo pirun kalliina ja sen jälkeen en kyllä mielelläni osta Otterboxin tuotteita.
Ja nyt tuli vielä mieleen että kannattaa katsoa ettei ruudun yläreunaan tule korkeaa kynnystä, se kun estää sitten sen automaattisen ylös rullaksen aika tehokkaasti.

tdi
07.01.2013, 21:05
Ite ostin motorolan maxx razr otterbox defencen cdon.com makso joku 49e
Toi on tarkotettu normaali rarz:iin ja vähän tiukka oli laittaa päälle. Paksuhan tuo on vielä ei oo ollu ongelmoa että kumi ois väljä mutta hankala se on taskuun työntää. Kun toi tosta purkenee ni normaali silikooni kuoret varmaan ostan

Ville.
07.01.2013, 22:08
Jos nyt ostasin suojan niin ostasin semmosen kovaa muovia olevan, parista silikonisuojasta on kokemusta ja ne lerpsuuntuu kanssa äkkiä.
Ton muovisen kanssa ei oo muuta ongelmaa kun se että ei moneen kertaan oteta pois ja laiteta takasin kun saattaa haljeta kun venyttää päälle.

tdi
07.01.2013, 23:33
Just tuollasta itekki tarkotin pien ajatuskatko. Juu niillä geelipusseil ei tee mitää

jv
08.01.2013, 17:25
älyttömistä puhelimista sen verta tiedän et ekaks semmoseks ostin samsungin galaxy xcoverin mä luulen et se puhelin yritti tosissaan tehdä musta hullun. Huollossa sai ravata ja sitten sen muut oikuttelut päälle. nykyään on roiskeveden/pölyn/iskun kestävä sony xperia acro s ja hienolta/hyvältä kamppeelta on tuntunu. ei mitään ongelmia. tosin hintaakin on tuplat samsasungiin.

hj 60/61
08.01.2013, 17:46
Mulle kanssa tulossa toi Sony Xperia Acro S. Aattelin tuossa jo aikaa sitten, että on viimeinen Nokialainen soittokapulana. Saas nähdä nyt sitten, onko toi Sony parempi. Eipä sitä kyllä täällä(kään) oo kovin paljoa (vielä) haukuttu romuksi...

timpe83
08.01.2013, 18:00
Mulla on ollu toi Sony nyt kuukauden päivät eikä voi kyllä moittia. Ei ole edes tiltannu kertaakaan toisinkuin Samsung s2 jonka kans ei ollu päivää etteikö ois vetäny jumiin..

-MaTTi-
08.01.2013, 23:11
Jahas, nyt on virallisesti julkastu toi Otterbox Armor Series iPhone koppa, tosin design vähä muuttunu tosta prototyypistä: http://m.otterbox.com/armor-series-iphone-4-4s/armor-series-iphone-4-4s,default,pg.html

Hintakin just alle 100$, mutta vasta 22.2. saatavana.

SFBOnvOR4MA

-MaTTi-
09.01.2013, 23:31
Tommonenki koppa tulossa, päivitetty Defender, joku sisäänrakennettu lisäakkuki: http://m.otterbox.com/defender-series-ion/defender-series-ion,default,pg.html

Ural69
09.01.2013, 23:59
Tänään tuli ip5 Griffin Survivor. Tykkään kun on hieman kookkaampi. Ääni ei kuulunut tarpeeksi työoloissa, piti puhkoa kajarin kohdalla oleva muovi neulalla.
http://www.griffintechnology.com/survivor/original

pahvi_
15.01.2013, 07:32
Miula on kyllä kestäny tää Sony Xperia S lt26i ihan hyvin ilman koteloita. Suojakalvo vaan paikallaan.
On pudonnu useemman kerran ja polettu päälle yms ja vielä rokkaa. Tuntuu kestävän kylmääkin. Ite en ainakaan vaihda enää takas Nokiaan opittuani käyttämään Androidia :)

Renegade
15.01.2013, 12:16
Itsellä palveli edellinen Motorolan Defy kiitettävästi puolitoista vuotta, ja oli paras siihen astisista laitteista. Ensimmäiset puoli vuotta pidin Otterboxin kumi+muovi suojaa, mutta jätin sen pois kun löystyi niin ikävästi. Lopulta luurista murtui toinen takakannen korvake, ja kansi jäi irvistämään ja keräämään kaikkea paskaa taskun pohjalta sisäänsä.

Nyt ennen joulua ostin itselleni Samsungin Xcoverin, enkä tykkää yhtään!:mad: Vaikka periaatteessa on sama käyttis, mutta jotenkin ei vaan miellytä. Ensimmäisenä petyin kun tossa Samsungissa ei ole vilkkuvaa merkkivaloa jos on tullut viesti tai vastaamatta jäänyt puhelu. Odotan innolla että tää hajoaa ni voi sitte etsiskellä uutta...

Toi Sony Xperia kiinnostaa. Ostin samoilla lämmöillä emännälle sellasen (Xperia Go:n) joululahjaksi, ja epätoivoisena yrittänyt hieroa vaihtokauppaa... Sony oli yllätyksekseni hyvä käteen ja tuntuis toimivan näyttöä myöden kuin ajatus.

mikaelt
15.01.2013, 13:31
Sonyllä näyttää olevan kova tahti noitten IP sertifikoitujen puhelinten kans. Tulossa on isompaa ja nopeempaa konetta, nimeltään Xperia Z http://mobiili.fi/2013/01/08/sony-julkisti-lippulaivakseen-kestavan-lasikuorisen-xperia-zn-kaveriksi-xperia-zl/ .
Itellä siis tuo Acro S nyt ollut kolmatta kk. käytössä. Emännän tytöllä Xperia Go. Acrosta huomasin sen että ekan 2vko jälkeen valmiusaika kasvoi! En tiiä optimoiko akun käyttöä softalla vai tuleeko kapasiteetti käyttöön kokonaisuudessaan vasta sitten. Lataava autoteline olis kiva, siis sellainen johon ei tarvi erikseen näprätä tota usbia ja luukkua auki. Iloisena yllätyksena myös Andrizic karttasoftassa voi valita suomalaiset maastokartat pohjalle. Kokeilussa oli jo pari maksullista versioita, mutta kun ne ei tietenkään tukeneet mm. ozin wp tietoja ym.

Xperia go:ta ei ole vielä päivitetty ICS versioon. KAveri kyllä oli sen tehnyt omalleen ja sanoi että toimi ihan ok. Tuolla kännyfoorumin puolella ainakin ekoilla päivittäjilla oli ongelmaa kun alkoi puhelin tahmaamaan. Siihen kait oli ratkaisuna ennen päivitystä tehdasasetusten palautus ja puhelin tyhjennys. Sit päivityksen jälkeen varmuuskopion ajo sisään.

3kk käytön jälkeen omassa alkaa näytössä näkymään naarmuja! Siinä on jonkilainen tehdasasennettu suojakalvo joka naarmuuntuu. En ole alkanut irrottelemaan sitä vielä ja asentamaan uutta. Puhelin pysyy kiitettävästi päällä, 3kk aikana oon joutunu pakkosammuttamaan sen vain kaksi kertaa. Joskus tullut laskurista katottua että buutista aikaa jotain yli 100h! Sovelluksista fruitninja on muutaman kerran jumittunut ja joku muu turhanpäivänen, en edes muista mikä.

Koira kerran otti ja hyppäs käteen kun puhelin soi ja olin vastaamassa. Lens hienosti kaakelilattialle ja ilmoitti että "vain hätäpuhelut".Sim tais liikahtaa, mutta samantien uudelleen käynnistyksellä läksi päälle. Töihin mennessä, yö vuoroon unohin autoon puhelimen ja yöllä oli ollut -25 pakkasta. Aamulla oli näyttö vähän jäykkä, mutta käytettävissä.

Sonyn PC softa hakkaa mennen tullen Nokian PC suiten ja Zunen. Mulla meni 5min niin sony oli koneen kanssa yhteydessä. Emännän Lumia 800 kans tappelin yli tunnin!!! Lisäksi Airdroid -softalla ei tarvi kaapeleita, kun on samassa wlanissa.

Nerd-O
15.01.2013, 13:35
Nyt ennen joulua ostin itselleni Samsungin Xcoverin, enkä tykkää yhtään!:mad: Vaikka periaatteessa on sama käyttis, mutta jotenkin ei vaan miellytä. Ensimmäisenä petyin kun tossa Samsungissa ei ole vilkkuvaa merkkivaloa jos on tullut viesti tai vastaamatta jäänyt puhelu. Odotan innolla että tää hajoaa ni voi sitte etsiskellä uutta... Tuossa on muuten yllättävän monella vähän samaa mielipidettä tuosta luurista. Juuri juttelin erään asentajan kanssa tuosta. Koko ajan vikoja ja toimii epämääräisestä. Pomo osti itselleen tuon ja sen ongelmat loppui siihen kun se roottasi puhelimen ja viskasi samsungin ylimääräiset softat mäkeen. Kaikki sekoilut loppui sen jälkeen. Joten varmaan Samsung tehnyt vähän persiilleen softan siihen luuriin.

Renegade
15.01.2013, 16:12
Niin olen ymmärtänyt. Vaikka kyllä toi oma toimii tavallaan ihan hyvin ja varmaankin juuri niinkuin on tehty toimimaan. Ei ole softa sen kummemmin tökkinyt. Muutaman kerran on pitänyt käynnistää ja buutata. Vaikka ei siinä mulla mitään ylimääräistä softaa juurikaan ole. Käyttö on melko normaalia -puhelut, viestit, kamera ja satunnaista netin/spostin selaamista. Jotenkin vaan Motorola ymmärsi käyttäjäänsä paremmin... Samsungin kanssa joutuu aina kikkailemaan että viesti menee perille. Esim. puhelun aikana tai välittömästi sen jälkeen ei luuri meinaa antaa näytölle mitään, vaan luulee että puhelin on edelleen korvalla... kaikkea tollasta pientä. Ja mulle toi merkkivalon puuttuminen on iso puute. Duunissa joutuu yleensä olemaan äänettömällä, ja nykyään sitte joutuu vähän väliä räpläämään luuria että onko ollu kellään asiaa... Eli laite kyllä toimii, mutta ei niin kuin ajatus!;);)

Palex
15.01.2013, 18:49
Tässä taitaa olla mun seuraava puhelin, kunhan vain julkaistaan! Jää Xperia Arc viettämään eläkepäiviä kohta...

Sony Xperia Z, pölyn ja veden kestävä, molemmat puolet karkaistua lasia, sekä alumiinirunko.:cool:

KNsX30n0R3s

Renegade
15.01.2013, 19:10
Katoin samaa, ja alan olla vaikuttunut. Tosin tota Samsungia ei vielä kehtaa heivata, kun on vasta kaks kuukautta ollu taskussa. Pitänee vaan ehkä alkaa testaamaan sen iskunkestävyyttä ihan tosissaan...:D:D Toi ip67 suojaus on kyllä oikeesti hyvä juttu, ja toimi ainakin tossa vanhassa Motorolan Defyssä moitteetta. Aina kun oli tarvetta, niin ei muuta kun puhelin hanan alle ja pesi reilulla vedellä kurat pois. Eikä koskaan ollu mitään ongelmia laitteessa.

Nerd-O
16.01.2013, 08:28
Sony Xperia Z, pölyn ja veden kestävä, molemmat puolet karkaistua lasia, sekä alumiinirunko.:cool: Tuohan taisi juuri tulla Verkkokaupan hinnastoon. Oli vaan hieman arvokas. Tais maksaa yli 700€. Kohta pitäs alkaa itselle suunnitteleen uutta luuria tuon Galaxy S2:n tilalle. Ei vaan ole markkinoilla mitään järkevää. En halua luuria missä on yli 4.2" näyttö. Ne on niin julmetun kokoisia. Missä tuollaista 5" näytön omaavaa luuria kantelee?

Tuo Asusin Padphone2 ois relee, mutta miksi sen luurinkin pitää olla noin valtavan kokoinen? Eikö se riitä että se luuri laitetaan siihen tablettiin kiinni niin saa sen ison näytön.

mikjus
16.01.2013, 10:56
HTC desire HD on olllut jo muutaman kuukauden päälle kaksi vuotta joka on minun puhelimilleni täysin käsittämätön kestoikä. Pari kertaa ollut huollossa kun ensin bertan sähköjärjestelmän häiriö käräytti usbi laturin ja toisen kerran tiputin rajusti lattialle niin hävis äänet. Kummallakin kertaa mennyt takuuseen ilman mitään ja toisella kertaa vaihtoivat hajonneen sivunapinkin vaikka se oli mekaanisesti hajotettu eikä heikkoutaan antautunut. Kerran tiputin sen lonkerotuoppiin ja kaiutin alkoi pikkasen rätisemään mutta senkin vaihtoivat viimeisessä takuussa. Tälle puhelimelle on jo tullut monta uutta elämää kun on rootattu ja laitettu custom rom sisälle. Aloin jo luulemaan että kohta hankittava uusi malli mutta sitten löyty jellytime rommi joka on kohtuu uusi android jellybean 4.1.2 ja sitäkin päivitetään koko ajan. HTC on kyllä mahtava ja seuraava puhelin on varmasti android mutta merkkiä en tiedä koska esim. samsungilla on aika sieppeitä malleja. Sitä paitsi kauanko lie tällä mennään vielä. Koskaan ole ollut mitään suojia tai kalvoja normi käytössä, ne on ihan turhia. Tallissa sentään on kotelossa ettei metallisälää mene kaiuttimiin ja naarmuta näyttöä. Onhan tossa jo pieniä naarmuja mutta ne näkyy vain kun puhelin ei ole päällä. Samsungin galaxy tai vesitiivis sony voisi olla seuraava malli jos tää hajoaa. Pysyn kaukana suljetuista windows ja iphoneista. Windows puhelia saa töissä rassata tarpeeksi ja esim lumia 920 pyöritellessä ajattelin vaan että on se hyvä kun itsellä on android niin ei tämmösten palikoiden kanssa tarvitse pelata. Sinänsä lumiat on ihan toimivia mutta ihan liian peruspuhelimia nörtille. Ainoa htcn huono ominaisuus on akun kesto mutta se nyt on tehokkaille isonäyttöisille puhelimille aika tyyppillistä.

Palex
16.01.2013, 13:44
Tuohan taisi juuri tulla Verkkokaupan hinnastoon. Oli vaan hieman arvokas. Tais maksaa yli 700€. Kohta pitäs alkaa itselle suunnitteleen uutta luuria tuon Galaxy S2:n tilalle. Ei vaan ole markkinoilla mitään järkevää. En halua luuria missä on yli 4.2" näyttö. Ne on niin julmetun kokoisia. Missä tuollaista 5" näytön omaavaa luuria kantelee?

Tuo Asusin Padphone2 ois relee, mutta miksi sen luurinkin pitää olla noin valtavan kokoinen? Eikö se riitä että se luuri laitetaan siihen tablettiin kiinni niin saa sen ison näytön.
Taitaa olla verkkokaupassa vain ennakkovaraushinta? Todellinen hinta sitten päivittyy julkaisussa. No, Saksasta sen varmaan ostan joka tapauksessa, ja alustava hinta-arvio on ollut 500 euron pintaan, ja uskon sen melko hyvin pitävän kyllä paikkansa ilman suomilisää...

Tuossa näytön koko asiassa olen kyllä samaa mieltä, mutta vitunkos sille voi että nykytrendi on nyt tämä taulutelkkari kokoluokan näyttö!:D Nykyinen 4,3" näyttökin tuntuu välillä vähän turhan isolta, mutta eipä se nyt kauhea harppaus ole tästä tuohon viiteen tuumaan.

Nerd-O
16.01.2013, 15:49
Odotan innolla sitä 27" näytöllä varustettua puhelinta. Tuleekohan siinä mukana vyölaukku tai kaulaan ripustettava pussi mihin sen voi heittää?

Nerd-O
06.02.2013, 11:14
Nyt tuli ensimmäistä kertaa poitsun Galaxy mini puhelimeen kummallinen vika. Tuli ruudulle herjaa että android järjestelmä ei voi käynnistyä. Ei siitä mihinkään päässyt. Virrat kun otti pois niin samaa teki. Netistä sitten löytyi ohjeet miten luuri resetoidaan nappula yhdistelmillä tehdasasetuksille. Sen myötä lähti tuo rokkaamaan. Broidin Xperia P puhelimelle kävi samanlailla. Mutta sillä ei saa millään näppis yhdistelmällä palautettua järjestelmää vaan se piti viedä huoltoon mikä sitten resetoi järjestelmän.

Mutta melko mielenkiintoisia ominaisuuksia.

Ville.
07.02.2013, 12:51
Odotan innolla sitä 27" näytöllä varustettua puhelinta. Tuleekohan siinä mukana vyölaukku tai kaulaan ripustettava pussi mihin sen voi heittää?

HTC:seehan pohti että laittavat älypuhelimensa (5" näyttö) mukaan semmoisen pienemmän seniori puhelimen millä voi soittaa ja vissiin laittaa viestejäkin, mutta sitä on kivempi ottaa ja laittaa taskuun.

http://www.theverge.com/2013/1/25/3915700/htc-mini-tiny-phone-companion-for-your-oversized-smartphone

Nerd-O
08.02.2013, 09:17
Tuli tuohon omaan Galaxy S2 luuriin Jelly Bean päivitys, eli android 4.1 päivitys. Hieman muuttui taas tuosta 4.0 versiosta. Todellä ärsyttäviä ohjeita tarjoo vähän väliä. Joka asiasta on ohje, mihin aina klikkaa älä näytä enää. Mutta nyt tuo luuri seuraa silmiä kun lukee esim. nettiä. Silloin se ei sammuta näyttöä. Puhettakin tuo näyttää jonkun verran tajuavan. Käyttöliittymä muuttui ainakin entistä herkummaksi. Virransäästöominaisuuksia tuli lisää. Tiedä sitten tajuaako tuo oikeesti laskea prosessori tehoa? Kameraan päivittyi myös muutama lisäominaisuus. Varmaan jollain toisella kamerasoftalla nekin olisi ollut ennestään. Selain on ainakin nopeempi kuin vanhassa.

tdi
08.02.2013, 10:56
Itsellä ollu nyt motola maxx razr defy + jatkajana perhana että oon tyytyväinen ei mitään bugeja akku kestää todella kauan verrattuna muihin 2päivää melko jatkuvaa käyttöä on minusta hyvä ja normaali käyttäjällä veikkaan että 3 päivää kestää hienosti

Karppaj
09.02.2013, 00:06
Itse vaihdoin Samsung Galaxy S:n S2:seen. Molemmissa kapuloissa on ollut NoLed ohjelma käytössä. Se näyttää näytöllä vastaamattomat puhelut, viestit ja spostit. Ja niistä saa tarvittaessa muistutuksen käyttöön. Ja tämä toimii edelleen, vaikka tuolla toisin sanotaan.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.led.notify&hl=fi&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorgani c%26utm_term%3Dno+led

Jappi
09.02.2013, 20:23
Onko kokemuksia LG Optimus L5 mallista kenelläkään?

-Timi-
10.02.2013, 12:47
Onko kokemuksia LG Optimus L5 mallista kenelläkään?

Kyseisestä mallista ei ole kokemuksia, mutta eilen tuli hommattua L9, ainakin äkkiseltään vaikuttaa paremmalta kuin edellinen samsung galaxy s2. Ostin gigantista hintaan 349€. Samaan aikaan oli kulemma tullut markkinoille nuo L5, L7 ja tämä L9, ja tämä taitaa olla ainut jossa on tuplaydinprosessori ja näin ollen ollen pitäisi olla nopeinkin.
Kamerassa megapixeleitä "vain" 5, vrt. Galaxy S2:n kahdeksaan, mutta kuvanlaatu ainakin omaan silmään parempi tällä.
Kirjoittelen lisää kokemuksia jos kiinnostaa.

Nerd-O
11.02.2013, 08:08
Kyseisestä mallista ei ole kokemuksia, mutta eilen tuli hommattua L9, ainakin äkkiseltään vaikuttaa paremmalta kuin edellinen samsung galaxy s2. Piti ihan tarkistaa mikä ihmeen luuri on L9. 1ghz tupla-ydin prosessori. S2:ssa on 1.2ghz tupla-ydin. Sitä en tiedä onko tuo sitten oikeasti nopeampi prossa? Muistia myös 4gb ja S2:ssa taitaa olla minimissään 16gb? Huonompi kamera, mutta paljon parempi näyttö tuossa LG luurissa. Ainakin resoluutio on parempi. Tuolla 4.0 androidilla S2 on kyllä vähän nihkeä esitys. Ainakin itsellä se jumitteli satunnaisesti ja silloin tällöin piti vaan boottailla. Nyt kun on tuo 4.1 päivitys asennettu luuriin niin se toimii huomattavasti nopeammin. Eikä ole ainakaan vielä kertaakaan jumittanut. Päivityksen myötä tuo virtuaalinen näppis meni meikäläisen mielestä huonommaksi. On muuten todella pieni vanhaan verrattuna. Mut kaippa se on tarkempi, koska ei tule niin paljon virhepainalluksia. Tai ainakaan vielä ei ole tullut.

Ja ei päivääkään ilman Lumia ongelmia. Firmassa on tuo hieno Lumia 710. Paskempaa luuria saa oikeesti hakea. Jatkuvasti vikoja. Se on nyt resetoitu jo neljä kertaa. Ihan vaan sen takia kun koko luuri menee totaalisesti jumiin. Nyt sitten on myös paljastunut sellainen mielenkiintoinen homma että kun tuo luuri jätetään viikonlopuksi lataukseen niin tuotahan ei voi lataa ellei puhelin ole päällä. Ja kun se on päällä ja akku on ladattu täyteen niin se lopettaa lataamisen, vaikka siinä on laturin piuha kiinni. Sitten kun siinä ei akku tunnu kestävän edes kahta päivää (kukaan ei sitä viikonloppuna käytä). Joten sunnuntaina on siis odotettavissa että puhelin sammuu kun akusta loppuu virta vaikka se on koko ajan laturissa kiinni. Siinä on kyllä oikeasti Microsoftilla ollut äly ja väläys kun ne on keksinyt tuohon puhelimeen lataustoimintaa. Puhelinta voi lataa vain kun siinä on virrat päällä ja lopetetaan lataus heti kun akku on täynnä. Ei kyllä oikeesti voi kenellekkään suositella noita Lumia luureja. Pahemman laatuisia suunnittelu virheitä vähän joka paikassa niissä. Saa nähdä korjaako se 7.8 päivitys nuokin ongelmat.

-MaTTi-
22.02.2013, 11:58
Jahas, nyt on virallisesti julkastu toi Otterbox Armor Series iPhone koppa, tosin design vähä muuttunu tosta prototyypistä: http://m.otterbox.com/armor-series-iphone-4-4s/armor-series-iphone-4-4s,default,pg.html

Hintakin just alle 100$, mutta vasta 22.2. saatavana.

SFBOnvOR4MA

Kiinnostaisko jotakuta muuta tämmönen jos laittais toisen tai kolmannenkin samaan tilaukseen? Nyt saa helmikuun ajan -10% (-15% jos yli $100 tilaus) hinnasta, eli $89.95, mutta postikulut nostaa hintaa.
_aJTFazOwEQ
24uXM00krts

Edit: eipä kannata jenkeistä tilata, cdon.comista saa 89.95€: http://cdon.fi/kotielektroniikka/otterbox_armor_for_iphone_4_%26_4s_waterproof-22794499

hj 60/61
23.02.2013, 23:18
mulla on ollut tuo sony xperia nyt jonkin aikaa käytössä. Nyt tuntuu, et kaijutin, siis toi puheääni kaiutin vaimenee, kohta kuuluu pelkkää pihinää. Vaikka kaikki kaijutin säädöt on kaakossa... :eek: Onkohan se paskana, vai onko siinä jotain ristuksen asetuksia, kun se päivitteleekin kaikkia sovelluksia kokoajan? Hill Climp Racingiinkin tuli jus pari uutta kenttää ja moottori kelkka....:D On siis niinku eka "älypuhelin" käytössä...:D:D:D:D:confused::eek::cool:

tieros
01.03.2013, 08:38
Itellä on tuo sony xperia acro s, naarmuttumattomalla lasilla,iskun ja veden kestävä. Noh sattu vahingossa avaimien kans samaan taskuun ja näyttö on sen jäljiltä aika surkeassa kunnossa. Saako noihin jostaki noita näytönlaseja vai korvaako takuu?

pahvi_
01.03.2013, 09:57
mulla on ollut tuo sony xperia nyt jonkin aikaa käytössä. Nyt tuntuu, et kaijutin, siis toi puheääni kaiutin vaimenee, kohta kuuluu pelkkää pihinää. Vaikka kaikki kaijutin säädöt on kaakossa... :eek: Onkohan se paskana, vai onko siinä jotain ristuksen asetuksia, kun se päivitteleekin kaikkia sovelluksia kokoajan? Hill Climp Racingiinkin tuli jus pari uutta kenttää ja moottori kelkka....:D On siis niinku eka "älypuhelin" käytössä...:D:D:D:D:confused::eek::cool:

Ku meet tallihommiin jätä puhelin pois taskusta. Jos tulee mukaan pistä vaikka muovipussiin. Miula tukkiutuu tuo kaiutin pölystä, rälläköinti tekee hallaa. Siis vaikka ei sitä luuria suoranaisesti aja :D

-MaTTi-
01.03.2013, 15:58
Nyt tullu Xcoverista uus malli ennakkomyyntiin: http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMS7710GREY/samsung-galaxy-xcover-ii-s7710-alypuhelin-harmaa?scid=EXT_NEWSLETTER_VKO9

http://www.samsung.com/at/consumer-images/product/mobile-phone/2013/GT-S7710TAAATO/features/GT-S7710TAAATO-50-0.jpg

Finderi
01.03.2013, 16:01
Mikähän kummajainen mulle on osunut kun Lumian 710 on toiminut koko ajan moitteetta? Nettiliittymänä on se hitain puolimegainen, mutta navigointi ja kartatkin pelaa ihan mutisematta. Akun kesto on käytännössä päivä gepsi päällä ja kaks ilman. Täys office ohjelmisto, pilvi ym. ym. Ei bugeja, jumeja eikä kaatuilua, vai nytkö se alkaa kun pääs kehaseen? Mäkkiin löytyi vielä windows phone browser jolla tiedostot liikahtaa ilman tuskaa.

Late_
01.03.2013, 16:29
Nyt tullu Xcoverista uus malli ennakkomyyntiin: http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMS7710GREY/samsung-galaxy-xcover-ii-s7710-alypuhelin-harmaa?scid=EXT_NEWSLETTER_VKO9

http://www.samsung.com/at/consumer-images/product/mobile-phone/2013/GT-S7710TAAATO/features/GT-S7710TAAATO-50-0.jpg

Tilasin tollasen eilen kohta 2½ vuotta palvelleen N8:n tilalle, toivottavasti takapakkia tulee ainoastaan kameran osalta.

Sami89
01.03.2013, 17:51
Tilasin tollasen eilen kohta 2½ vuotta palvelleen N8:n tilalle, toivottavasti takapakkia tulee ainoastaan kameran osalta.

Jos on läheskää samaa tasoa edellisen version kans ni tulee pakkia mones muussakii asias..;)

Late_
01.03.2013, 18:47
Jos on läheskää samaa tasoa edellisen version kans ni tulee pakkia mones muussakii asias..;)

Kaverin suunnittelema hätäsuunnitelma oli että jos se on paska niin sen voi myydä offipalstalla 200 eurolla jollekin.. ;)

Sami89
01.03.2013, 19:24
Kaverin suunnittelema hätäsuunnitelma oli että jos se on paska niin sen voi myydä offipalstalla 200 eurolla jollekin.. ;)

Miä varaan sen.:D miä oon kaikkee paskaa ostellu ylihintasena muutenkii..;) Ja ei, en tarkota nyt datsunia..:D:D

nyyperi
02.03.2013, 13:29
Miä ostin tuossa pari päivää sitten IPhonelle semmosen hirrmu vahvan armor suojan.. On kumia ja terästä. Vaikuttas ihan toimivalta. Ei kyllä enää appleksi tunnista. pikkusen räyhäkkäämmän näkönen... En kyllä uskalla kokeilemalla kokeilla mitä kaikkee se kestää. mutta jos i5 loistavaan toimintaan saa vielä iskun ja veden keston, mun on vaikee enää keksiä parempaa.. Ainut on, että kameran linssi on pikkusen luukun takan joka on ensin aukastava että voi ottaa kuvan. Hidastaa perhana..

-MaTTi-
02.03.2013, 13:51
Miä ostin tuossa pari päivää sitten IPhonelle semmosen hirrmu vahvan armor suojan.. On kumia ja terästä.
Minkä merkkinen? Ite laitoin tilaukseen ton ylempänä näkyvän Otterboxin.

nyyperi
02.03.2013, 17:08
Griffin survivor armor.. tai jotain semmosta.. niinkin eksoottisesta paikasta kun Clas Ohlsonilta.. Jumbosta. kustansi jotain 34€ tai sinne päin.. En o ees kattonu speksejä, mitä kestää ja jne.. On vaan niin massiivisen näköinen! Ettei kävis silleen kun mun Ipadille, jonka muija pudotti lattialle, ja nyt se on paikattu jesarilla..

http://youtu.be/rw_lb9rjqW8 Löytyi näemmä videokin...

Nerd-O
03.03.2013, 08:32
http://mato78.com/uutiset/mobiili/5918-catepillar-esitteli-uuden-puhelinmallin-neljan-tuuman-naytolla

Eikös täälläkin porukka tuota Catin luuria ole ostanut? Nyt ois uutta versioo tarjolla.

DarkestMessiah
03.03.2013, 22:47
http://mato78.com/uutiset/mobiili/5918-catepillar-esitteli-uuden-puhelinmallin-neljan-tuuman-naytolla

Eikös täälläkin porukka tuota Catin luuria ole ostanut? Nyt ois uutta versioo tarjolla.

B10 on ollu tarkotus ostaa, mutta pitääpä näköjään hetki vielä malttaa ja laittaa B15 ostoslistalle, senverran paljo paremmalta vaikuttaa. Käyttökokemuksista tulen kertomaan sitten joskus kun saan luurin hommattua.

hj 60/61
05.03.2013, 14:41
Ku meet tallihommiin jätä puhelin pois taskusta. Jos tulee mukaan pistä vaikka muovipussiin. Miula tukkiutuu tuo kaiutin pölystä, rälläköinti tekee hallaa. Siis vaikka ei sitä luuria suoranaisesti aja :D

Tallissa kyl aina puhelin matkassa, et saa otettua kuvia. Pölyähän ton piti kestää... Nyt tuli huollosta, vaohtoivat uuden kaiuttimen. Ja tyhjensivät luurin...

-MaTTi-
05.03.2013, 15:00
Eikö tommoin suojakotelo olis kuitenki parempi vaihtoehto, jäis se paska ja käytönjäljet siihen eikä menis ite luurin sisuskaluihin. Pölynsietävissäkin kun on kuitenkin vuoden parin päästä mikin ja kaiuttimen reiät täynnä skeidaa eikä ääni mee enää sisään eikä tuu kunnolla ulos. Helpompi sitä koppaa putsailla ku puhelinta purkaa.

Vielä yks Armor Series hehkutusvideo, tässä FJ40:kin rekvisiittana:
dCji8zttqcM

Nerd-O
05.03.2013, 15:50
Omppu tuote kaipaa kyllä tuollaista kovanluokan suojakuorta. Se kun ei vakiona kestä minkäänlaista iskua. Samantien näyttö paskana, eikä tietenkään mene takuuseen. Tuollaisen suojakuoren myötä luurista tulee kyllä melko kookas. Alkaa olla samaa luokkaa kuin nämä 5" luurit.

Toisaalta vaikka itsellä olisi tuollainen kovaan käyttöön tarkoitettu luuri niin olen kyllä samaa mieltä kuin Matti. Pidemmän päälle se luuri tulee oleen täynnä paskaa kun jostain ne aina pääsee sinne sisään. Sen myötä käyttöikä on lyhyempi. Joten ottaisin jonkun normi mallin ja siihen tuollainen kunnon suojakuori. Voi sen normi luurin myydä sitten parin vuoden kuluttua pois kun ei siinä ole minkäänlaisia käytönjälkiä. Esim. omassa Galaxy S2 luurissa on alusta alkaen ollut suojakalvo ja suojakuori. Minkäänlaisia käytönjälkiä luurissa ei ole.

Tapsala
05.03.2013, 23:39
Itellä on nyt ollu käytössä Nokia 920 pari kuukautta ja eipä siinä oikeen oo muuta valitettavaa, kuin akun kesto. Nettiä kun käyttää reilusti, niin vähintään joka toinen yö laturissa, mut yleensä joka yö. Semmosen nahkakotelon siihen hommasin suojaksi.

Mutta onkos porukalla kokemuksia siitä langattomasta laturista? se taso jonka päälle laskee puheliman niin latautuu. Aattelin et vois säästää tota pinen pientä USB liitintä huomattavasti... :confused:

FROM
05.03.2013, 23:53
Itellä on nyt ollu käytössä Nokia 920 pari kuukautta ja eipä siinä oikeen oo muuta valitettavaa, kuin akun kesto. Nettiä kun käyttää reilusti, niin vähintään joka toinen yö laturissa, mut yleensä joka yö. Semmosen nahkakotelon siihen hommasin suojaksi.

Mutta onkos porukalla kokemuksia siitä langattomasta laturista? se taso jonka päälle laskee puheliman niin latautuu. Aattelin et vois säästää tota pinen pientä USB liitintä huomattavasti... :confused:

ihan kätevä se fatboy alusta, ei tarvi piuhojen kanssa pelata.
vieläkun saa autoon pidike/laturi homman niin avot.
melko mahtava puhelin muutenkin toi 920 lumia

Juippa
06.03.2013, 20:57
Omppu tuote kaipaa kyllä tuollaista kovanluokan suojakuorta. Se kun ei vakiona kestä minkäänlaista iskua. Samantien näyttö paskana, eikä tietenkään mene takuuseen. Tuollaisen suojakuoren myötä luurista tulee kyllä melko kookas. Alkaa olla samaa luokkaa kuin nämä 5" luurit.

Oma 4ässä on tipahtanut kymmeniä kertoja autosta noustessani kun olen sen syliin unohtanut puhelun jälkeen. (en siis tietenkään puhu ajaessani ;)) Matkaa maahan kuitenkin on enemmän kun normi civicin penkistä kun tollasella jenkkilehmällä ajelee. Puol vuotta kesti sitä tiputtelua ilman naarmuja, sitten tuli ekat naarmut runkoon ja pari tipautusta myöhemmin halkesi takakuoren lasi.

Se lasi maksaa sen kympin ja sen vaihtaa 3 minuuttiin. Pidän puhelinta ylättävän kestävänä, silti tommonen armor case vois kyllä olla hyvä kaikessa extreme touhussa... :rolleyes:

-MaTTi-
06.03.2013, 22:48
melko mahtava puhelin muutenkin toi 920 lumia
Kuluttaja-lehti keksiny muista parempia ominaisuuksia: http://m.iltalehti.fi/digi/2013030616751439_du.shtml

ssuvik
06.03.2013, 23:15
Kuluttaja-lehti keksiny muista parempia ominaisuuksia: http://m.iltalehti.fi/digi/2013030616751439_du.shtml

Onneksi noihin lehtijuttuihin ei ole pakko uskoa :)

nyyperi
07.03.2013, 10:55
Oma 4ässä on tipahtanut kymmeniä kertoja autosta noustessani kun olen sen syliin unohtanut puhelun jälkeen. (en siis tietenkään puhu ajaessani ;)) Matkaa maahan kuitenkin on enemmän kun normi civicin penkistä kun tollasella jenkkilehmällä ajelee. Puol vuotta kesti sitä tiputtelua ilman naarmuja, sitten tuli ekat naarmut runkoon ja pari tipautusta myöhemmin halkesi takakuoren lasi.

Se lasi maksaa sen kympin ja sen vaihtaa 3 minuuttiin. Pidän puhelinta ylättävän kestävänä, silti tommonen armor case vois kyllä olla hyvä kaikessa extreme touhussa... :rolleyes:

Olen kanssa sammaa mieltä, että Omppuluuri on yllättävän kestävä, siihen nähden mitä luulis!
Padi mulla kyllä otti kipiää, kun muija siivos eikä huomannu sitä sängyn päällä ja pudotti sen kulma eeltä lattiaan. Meni läsi säröille kulmasta. Pistin jesaria päälle, ettei ne sirut rupee tippuileen, ja rokkaa ihan ok. Tosin sekin saa ennen venekauden alkua armorin ympärilleen. Se on näes mulla veneessä plotterina. Ja toimii siinä hommassa ihan hiton hyvin.. Vielä kun joku keksis jonkun bluetooth kaiun siihen niin a`vot... ja vielä sellasen viistokaiun!!

-MaTTi-
07.03.2013, 13:00
Padi mulla kyllä otti kipiää, kun muija siivos eikä huomannu sitä sängyn päällä ja pudotti sen kulma eeltä lattiaan. Meni läsi säröille kulmasta.
Eikös kotivakuutus korvais tommosen täyteen hintaan?

nyyperi
07.03.2013, 15:33
Ei. Mulla on joku 100€ omavastuu. Ja vaihto maksaa 180... Kun tuo ei mittään haittaa nin ei oo tullu korjautettua.. Pitäs varmaan!!!

Ville.
07.03.2013, 19:56
Joo kyllä tää 4s on mullakin nyt tippuillut kun suojat on jättäny pois, muutama röpelo on kylkiin ilmestyny mut ei mitään isompaa.
Alkanut jo pikkuhiljaa ihmettelemään että kuin ihmiset niitä puhelimia käyttää kun en oo aikasemminkaan saanu normikäytössä yhtään puhelinta hajalle vaikkei oo mitään suojia ollukkaan.

Edit: heti valehtelin Nokia e-71 sanoi viimesen sanan kun unohtu taskuun uimaan mennessä.

Bj Andy
07.03.2013, 20:30
Sviddu. Tänään putosi viikon vanha nokia taskusta ja jäi jalan alle seurauksella että näyttö tuhannen paskana.:mad:

FROM
07.03.2013, 20:50

nimen omaan KEKSINYT.
Koska viimeksi olet lukenut nokiasta jotai positiivista suomalaisesta mediasta?

Renegade
13.03.2013, 08:58
Mielenkiinnolla edelleen odottelen tuota Cat B15 luuria tulevaksi kauppoihin. Mallin googlettamalla löytää parikin lehdistötiedotetta, missä puhelimen tulevaksi hinnaksi kerrotaan 329 euroa.

http://mobiili.fi/2013/02/25/uusi-peluri-kestaviin-alypuhelimiin-caterpillar/

Asiasta innostuneena käväisin paikallisessa Expertin myymälässä asiaa tarkemmin tiedustelemassa. Paikan päällä ei mitään selvinnyt, mutta myyjä otti yhteystietoni ja lupasi palata asiaan. Näin kävikin.

Saapuneen tekstiviestin mukaan puhelin tulee Expertille huhtikuun aikana ja sitä myydään 499 euron hintaa. Samassa viestissä myyjä arveli kertomaani 329 euron hintaa sanoin: "se 329 euroa voi olla joku jenkkihinta"...

Melko paljon poikkeaa hinnoittelu lehdistötiedoitteessa kerrotusta. Toi 329 lienee jälleenmyyjän ostohinta, ja väliin jäänyt erotus jää Expertin taskuun. Enkä kyllä tiennyt että amerikoissakin kelpaa nykyään euroopan dollari...:confused::confused:

Swoop
13.03.2013, 10:57
Itellä ollu toi b10 nyt marraskuusta lähtien ja on kyllä toiminu vitun hyvin. Ei mitään ongelmaa. Toi hinta homma vois olla että se 329 on saksan hinta. Sillon ku tota b10 kattelin ni saksan ja suomen välillä ei hinta eroo ollu ku muistaakseni 4€ ni ei oikein kannattanut tilata. Pelastuskeskukselta sit tilasin tämän omani.

-MaTTi-
14.03.2013, 21:48
Saksasta B15 alle 300€: http://www.computeruniverse.net/products/90501832/caterpillar-cat-b15.asp

Renegade
14.03.2013, 22:02
Saksasta B15 alle 300€: http://www.computeruniverse.net/products/90501832/caterpillar-cat-b15.asp

Niimpä... On se kiva että joku vetää täällä aina välistä ja oikein kunnolla:mad:

Mahtaakohan noissa saksan vehkeissä olla suomiääkköset muutenkin tänne pohjolaan sopivat softat ym...? Tohon Motorolan Defyyn joutu aikoinaan hankkimaan päivityssoftan suominäppäimistölle, vaikka oli ihan suomesta hankittu laite. Hinta kyllä houkuttais tilaamaan tuolta ihan suoraan. Onko tosta kyseisestä lafkasta kokemuksia, toimittaako suoraan Suomeen??

-MaTTi-
14.03.2013, 22:14
Näyttäähän noi postittavan 11,99€:lla Suomeen. Eiköhän nuo softat samoja oo, näppäimistöjähän saa ladattua helposti vaikka japaninkielisiä jos tykkää. :)

mikjus
15.03.2013, 10:06
PRKKL. Desire HD tippu eilen maahan ja näyttö tuhannen paskana. Toimii kyllä vielä mutta kuinka kauan. Tohon voisi tietty tilata kiinasta uuden lasin ja digitizerin (n. 30-40e) mutta liekö maksaa vaivaa kun puhelin 2v ja 3kk vanhakin. Kotivakuutukseen voisi tietty tota kysyy että mitä siitä vielä saisi korvausta.

Nyt pitäisi oikeasti etsi korvaava malli joka ominaisuuksiltaa vähintään yhtä hyvä tai parempi ja pitää olla 4G malli. Koko ei saisi olla paljoakaan 4,3" isompi eli noi 5" möröt kai voi unohtaa. Houkuttelevin olisi varmaan samsung galaxy s3 4G joka ei kauheesti isompi ole vaikka on 4.8". Melkein pitäisi olla joku malli jonka DNA kaupasta saa niin menis ehkä firman piikkiin. Mieluummin ottaisin pienemmän eli vaikka samsung s3 minin mutta sitä ei kai 4G versiona? Onko 4G S3 kokemuksia tai muista hyvistä 4G malleista?

Tuomo
15.03.2013, 10:17
PRKKL. Desire HD tippu eilen maahan ja näyttö tuhannen paskana. Toimii kyllä vielä mutta kuinka kauan. Tohon voisi tietty tilata kiinasta uuden lasin ja digitizerin (n. 30-40e) mutta liekö maksaa vaivaa kun puhelin 2v ja 3kk vanhakin. Kotivakuutukseen voisi tietty tota kysyy että mitä siitä vielä saisi korvausta.

Nyt pitäisi oikeasti etsi korvaava malli joka ominaisuuksiltaa vähintään yhtä hyvä tai parempi ja pitää olla 4G malli. Koko ei saisi olla paljoakaan 4,3" isompi eli noi 5" möröt kai voi unohtaa. Houkuttelevin olisi varmaan samsung galaxy s3 4G joka ei kauheesti isompi ole vaikka on 4.8". Melkein pitäisi olla joku malli jonka DNA kaupasta saa niin menis ehkä firman piikkiin. Mieluummin ottaisin pienemmän eli vaikka samsung s3 minin mutta sitä ei kai 4G versiona? Onko 4G S3 kokemuksia tai muista hyvistä 4G malleista?

No mulla on tollanen S3 firman piikkiin ollu käytössä kuukauden päivät, tai siis 2 viikkoa käytössä ja kaks huollossa. Eli perussettiä, kannattaa ostaa väh. kaks kerralla että saat sen huolto/käyttö/huolto-rumban pyörimään. Edellisiä Samsungeja oli kolme, yx käytössä, yx huollossa ja yksi varalla. Tää uus puhelin oli huollossa automaattisen ohjelmistopäivityksen takia joka aiheutti sen että puhelin ei edes lähtenyt päälle. Ja tämä tapahtui kun puhelin oli ollut käytössä n. 2 tuntia... Vittu että oli huumori herkässä.. Ja tuttuun tyyliin kaikki vitun tiedot meni osotekirjaa myöten...

Ei toi mulle ainakaan oo liian iso, pitkään mietin että ottaisko sen Noten vai ton. Nyt ottasin sitten sen Noten, en tiiä onko se sen parempi mutta olis isompi näyttö.

mikjus
15.03.2013, 10:21
Galaxy S4 olis kyllä aika nami spekseiltään jos tinkisi että koko saa olla sen 5". Varmaan parin kuukauden päästä saatavilla? Hyvällä säkällä DHD kestää kunhan ei lisää hajota näyttöä.

IironSika
15.03.2013, 17:26
Mulla on S3 4G. Ei valittamista. Laturi hajos heti kärkeen, mut puhelin toimii. 4G on nopee, mutta vaan hyvässä verkossa. 21 meganen netti on ja parhaimmillaan pukkaa se 20 megaa.

Nerd-O
17.03.2013, 14:27
Galaxy S4 olis kyllä aika nami spekseiltään jos tinkisi että koko saa olla sen 5". Varmaan parin kuukauden päästä saatavilla? Hyvällä säkällä DHD kestää kunhan ei lisää hajota näyttöä. S4 on ulkoisilta mitoiltaa pienempi kuin S3 ;) S3 on taas kookkaampi kuin esim. S2. S2 mallista on myös LTE malli saatavilla. Sitä en tiedä mistä sellaisen saa. Viimeisimmän firmis päivityksen myötä tuli noita S3 ominaisuuksia S2 luuriin. Veikkaan myös että noita S4 ominaisuuksia tulee S3 luuriin firmis päivityksellä. Ne ominaisuudet mitkä ei vaadi jotain anturia tms. mikä puuttuisi S3 luurista.

Mutta itse meinasin tuon S4 luurin ostaa. Toisaalta kiinnostais myös Xperia Z. Kooltaan hieman isompi kuin S4. Pituutta 2mm enemmän ja leveyttä 1mm enemmän. Painoa 16g enemmän. Mutta Xperia kestäisi vettä, IP57 sertifioitu. Tiedä sitten meinaako Sony julkistaa uudemman huippumallin tässä lähiaikoina? Hieman pienempi saisivat kyllä olla kooltaan. Tuo S3 luurikin on jo niin iso ettei sitä yhdellä kädellä voi oikein käyttää. S2 luuriin kaivannut vähän suurempaa resoluutiota, mikä tulisi tuon S4 fullHD resoluution myötä.

Tuosta gps + glonass yhdistelmästä lueskelin yhdestä lehdestä. Tarkkuun on kuulemma huomattavasti parempi kuin normi gps:llä. Gps:llä se heitto saattaa olla kymmeniä metrejä. Tuolla yhdistelmällä heitto on max. metrin luokkaa. Sen lisäksi glonass järjestelmän satelliitit on pohjoismaita ajatellen paremmin sijoiteltu. Gps ei kuulemma kierrä suoraan pohjoismaiden yli, mutta glonass kiertää. Tiedä sitten seuraako ne venäläiset tuon käyttöä jotenkin.. Enkä tiedä voiko tuolta jotenkin valita että mitä käytetään vai onko ne yhdistelmänä aina päällä?

mikjus
18.03.2013, 13:11
Jeps eipä oikeen löytynyt vertaista joten S4 ennakkotilaukseen. Saas nähdä milloin tulee kun arvio viikot 17-19. Tuo glonas juttu on kyllä mielenkiintoinen ja täytyypä tutkia miten se toimii. Kyllä DHDkin toimi tosi hyvin käsigepsinä kotimaassa sekä venäjällä. Muutaman kerran tuli oikee tarve käyttää androziccia ja ozin karttoja kun muut suunnistuskapineet kyykkäsivät.

mikaelt
18.03.2013, 15:52
Tuosta gps + glonass yhdistelmästä lueskelin yhdestä lehdestä. Tarkkuun on kuulemma huomattavasti parempi kuin normi gps:llä. Gps:llä se heitto saattaa olla kymmeniä metrejä. Tuolla yhdistelmällä heitto on max. metrin luokkaa. Sen lisäksi glonass järjestelmän satelliitit on pohjoismaita ajatellen paremmin sijoiteltu. Gps ei kuulemma kierrä suoraan pohjoismaiden yli, mutta glonass kiertää. Tiedä sitten seuraako ne venäläiset tuon käyttöä jotenkin.. Enkä tiedä voiko tuolta jotenkin valita että mitä käytetään vai onko ne yhdistelmänä aina päällä?

Mun sonyssä on glonas + GPS, ei voi valita, ainoastaan voi valita onko verkkoperustainen sijainnin määrittely päällä/pois. En ole myöskään löytäny mistään, vakio softista, tietoa siitä mitä satelliitteja käyttää.
- Ulkona ainakin tarkkuus ollut riittävä, eli sen mitä kartat kykenee näyttämään.
Lisäksi yks ilta, sängyssä makoilin ja testailin jotain...huomasin että sisältäkin paikannus löytyi. Paksut hirsiseinät, pienet ikkunan...Tosin kartan mukaan makoilin n. 2m päässä, eli talon ulkopuolella. Aikaisempi NokiaE75, Verkkokauppa navi tai GPS hiiri ei löytänyt signaalia kun ikkunasta ja silloin heitto oli luokkaa 10-50m!

axu87
18.03.2013, 21:45
En tiedä toimivin, mutta ostin lumian 920 heti kun se julkaistiin, hyvin on toiminut ja vain kerran olen saanut tilttaamaan. Ostin samalla sellaisen kovakantisen nahkakotelon, ei ole yhtään kolhua päässyt puhelimeen vaikuttamaan. Akku tosiaan kuluu puoli hätäiseen kun surffailee paljon, langaton laturi on helppo ja toimiva, ei tarvi etsiä pimeässä sänkyyn mennessä laturin johtoa kun laskee vain yöpöydälle. Helppo käyttää ja mielestäni tuo yksi aloitussivu pitää puhelimen käyttämisen selkeänä, et joudu selaamaan niistä 7 aloitusnäytöstä ja kunkin 20 kuvakkeesta sitä oikeaa. Sovelluksiakin vissiin ihmiselle riittämiin. Muutama kämmi suunnittelussa mitkä itse tekisin toisin, kuten että yhdestä napista painamalla et saa valittua äänetöntä, soittoääntä tai soittoääntä+värinää.

Nerd-O
11.04.2013, 06:59
Voivoi. Sällin Galaxy Mini antautui viimein. Oli tippunut sohvan väliin ja sohvan sänkymekanismi vähän jyräsi sitä. Melkein näyttö irtosi. Kyllä se vielä tuntuu käynnistyvän (äänistä päätellen), mutta näyttö on ihan mykkä. Olihan se jo 2v vanha. Kestänyt pesukoneet, lätäköt, vesisateet sun muut. Uutta samanlaista ei näytä saavan :( Siitä mainio että toinen sälli myös hukkasi luurinsa mökille. Sopivasti niin että sen luurin akku oli loppunut niin ei voi edes paikantaa sitä :( PRKL! Oon ollut kyllä erittäin tyytyväinen tuohon Galaxy Miniin. Toiminut mp3-soittimenä, pelikoneena, puhelimena, nettisurffailussa, videoiden katselussa ja parasta on tosiaan se kun luurin voi paikantaa.

Nyt katsotaan kuinka sällillä kestää Sony Xperia Mini luuri. Tytsyllä se on ainakin kestänyt hienosti kohta vuoden. Toiselle sällille pitää vielä keksiä joku halpa android luuri. Onko porukalla ehdotuksia hintaluokassa alle 120€. Jos ostan uutta luuria niin en tule siihen kyllä hyväksymään mitään 2.3 androidia. Se on jo niin vanha. Kyllä siinä pitää olla vähintään 4.0. Kamera tuntuu myös olevan aika tärkee pennuille. Tuossa Xperia minissä on 5 megapikselin kamera salamalla, mikä tuntuu ottavan todella hyviä kuvia.

Renegade
11.04.2013, 08:11
Onko porukalla ehdotuksia hintaluokassa alle 120€. Jos ostan uutta luuria niin en tule siihen kyllä hyväksymään mitään 2.3 androidia. Se on jo niin vanha. Kyllä siinä pitää olla vähintään 4.0. Kamera tuntuu myös olevan aika tärkee pennuille. Tuossa Xperia minissä on 5 megapikselin kamera salamalla, mikä tuntuu ottavan todella hyviä kuvia.

Ei varmaan montaa löydy tuolla hinnalla, missä olis 4.0 tai parempi. Varsinkaan jos haluaa pysyä "laatumerkeissä". Tossa olis yks:
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/ST21IBLUE/sony-xperia-tipo-st21-alypuhelin-sininen

Miinuksena on aika pieni näyttö ja "vaan" 3.2 mpix -kamera.

Mutta taas pienellä lisäpanostuksella sais ton:
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMS6810WHITE/samsung-galaxy-fame-s6810p-alypuhelin-valkoinen

Toi jälkimmäinen Galaxy Fame on varmaan aika lähelle sitä vanhaa Galaxy Miniä. Löytyy jo vähän isompaa näyttöä ja 5 mpix -kameraa.

Nerd-O
12.04.2013, 06:18
Xperia Tipoa itseasiassa katselin itsekin. Kohtuu edukas malli, mutta vähän on kummallista että Xperia mini puhelinta ei enää saa, joten Tipo on varmaan korvike. Näytön koko kasvanut 3" -> 3.2", mutta samaan aikaan kamera on huonontunut 5 -> 3.2 ja salama on poistettu. Samaten 1ghz prossa on huonontunut 800mhz prossaan. Hinta olisi kyllä erittäin kohdallaan.

Fame olisi kyllä speksien suhteen ok luuri, mutta vähän liian kallis luuri sälleile, mitkä erittäin todennäköisesti kadottaa tai hajottavat sen luurin.

Annoin poitsulle tuon oman Xperia Mini varaluurin. Valitteli että on vähän pieni näyttö ja kyllähän se 3" näyttö on melko pieni. Sais olla hieman isompi. Ihan vaan muillekin sitten tiedoksi että ei se homma vaan toimi noin pienellä näytöllä. Jos tuossa olisi erillinen näppis (mikä muuten löytyy Xperia Mini Pro mallista) niin sitten tuo olisi ok laite. Se oma näytön näppis vaan vie niin paljon tilaa ettei välillä tiedä yhtään mitä siihen ruudulle on kirjoittelemassa. Tuo on vaan todella hyvän kokoinen muuten. Ehkä vähän liian paksu. Mutta pitää tutkia tuota luuri valikoimaa vielä.

Renegade
12.04.2013, 07:48
Tuli noita luureja tossa aika paljon selattua ja vertailtua ennen ku tilas ton oman. Tässä vielä pari "halpismerkkien" vaihtoehtoa ostopäätöstä sekoittamaan::)

Tää ei ole enää ominaisuuksiin nähden kallis, vaikka pari kymppi heittää budjetistasi:
http://www.elisashopit.fi/tuote/804?o=1&p=2&c=1

On 4.0 käyttis, Gigan suoritin, 4" näyttö, 5Mpix kamera.

Tämäkin on halpa aika halpa:
http://cdon.fi/kotielektroniikka/htc_desire_c_golf_black-19351996

5 mpix kamera ja 4.0 käyttis. Oon yhden puhelimen tuolta CDON:ilta ostanut, ja oli nopea ja hyvä palvelu.

Tämän halvempaa Android 4 ei taida enää edes olla olemassa:
http://cdon.fi/kotielektroniikka/samsung_s5301_galaxy_pocket_plus_black-22636959

Eipä siinä paljon muuta hyvää sitten olekaan...

Nerd-O
15.04.2013, 10:33
Tuon oman luuri ongelman ratkaisin niin että hankit käytetyn Galaxy Mini luurin. Maksoi huikeat 20€. Ja sopivasti poitsun luuri löytyi mökiltä lumihangesta. Pari viikkoa se on siellä ollut. Viikon se saa kuivua niin katsotaan kuinka toimii taas.

Renegade
15.04.2013, 14:58
Nyt on sitte uus Cat B15 kädessä. Tänään oli jo aamupäivällä posteljooni käynyt tuomassa luuria. Äkkiä se näköjään Saksanmaalta tänne tiensä löysi, kun sen vasta keskiviikkona tilasin. Kaikki pisteet tuolle nettikaupalle (ja -MaTTi-:lle linkistä), Computeruniverse.net:ille. Oli vaivaton tilaus, nopea toimitus, ja oikeasti halpa hinta. Tämä tuli kotiovelle kannettuna hintaan 331 euroa, eikä taida tässä maassa olla missään kaupassa alle 480 euron... Kaiken huipuksi ohjekirjassa on suomenkielisetkin ohjeet!:rolleyes:

Täytyy laittaa puhelin laturiin ja perehtyä huomenna tarkemmin mitä on tullut hankittua, mutta aika pätevän oloisen laite vaikuttais olevan. Eikä ole kuin muutaman millin joka suuntaan suurempi kuin tuo vanha Xcoveri.

sja61
15.04.2013, 20:00
Nyt on sitte uus Cat B15 kädessä. Tänään oli jo aamupäivällä posteljooni käynyt tuomassa luuria. Äkkiä se näköjään Saksanmaalta tänne tiensä löysi, kun sen vasta keskiviikkona tilasin. Kaikki pisteet tuolle nettikaupalle (ja -MaTTi-:lle linkistä), Computeruniverse.net:ille. Oli vaivaton tilaus, nopea toimitus, ja oikeasti halpa hinta. Tämä tuli kotiovelle kannettuna hintaan 331 euroa, eikä taida tässä maassa olla missään kaupassa alle 480 euron... Kaiken huipuksi ohjekirjassa on suomenkielisetkin ohjeet!:rolleyes:

Täytyy laittaa puhelin laturiin ja perehtyä huomenna tarkemmin mitä on tullut hankittua, mutta aika pätevän oloisen laite vaikuttais olevan. Eikä ole kuin muutaman millin joka suuntaan suurempi kuin tuo vanha Xcoveri.

pistähän käyttökokemusta tänne kunhan alat päästä jyvälle mitä kuoret sisältää :D

Renegade
15.04.2013, 20:21
pistähän käyttökokemusta tänne kunhan alat päästä jyvälle mitä kuoret sisältää :D

Ensimmäinen käyttökokemus: Puhelinta ei voi ladata..:confused::confused::confused: Mukana tulleen USB laturin piuha ei oikeasti mahdu puhelimen pään töpseliin, joka on hieman kuorien sisällä. Siis se piuhan pienen USB-pään (onko se mikro vai mini?) muovit on niin isot, ettei töpseliä saa puhelimeen kiinni?!?

Sen USB -liittimen pää näyttää aavistuksen vinolta, mikä voi myös olla syynä. Mutta oli se niin tiukka, etten edes voimalla viitsinyt painaa. Onneksi tarvinnut alkaa vuolemaan, kun noita on nykyään nurkat väärällään, ja löysin kotoa Samsung -merkkisen vastaavan piuhan, minkä päässä pienemmät muovit ja sopi hyvin tuohon puhelimeen. Miinuksena mainittakoon että johto on 20cm lyhyt...

Laitoin postia asiasta Saksaan, saa nähdä mitä vastaavat. Tuskin olen ainoa kenen puhelinpaketissa on ollut jonkun kiinalaisen alihankkijan valmistama epäsopiva johto...

mikjus
16.04.2013, 10:11
Ensimmäinen käyttökokemus: Puhelinta ei voi ladata..:confused::confused::confused: Mukana tulleen USB laturin piuha ei oikeasti mahdu puhelimen pään töpseliin, joka on hieman kuorien sisällä. Siis se piuhan pienen USB-pään (onko se mikro vai mini?) muovit on niin isot, ettei töpseliä saa puhelimeen kiinni?!?

Sen USB -liittimen pää näyttää aavistuksen vinolta, mikä voi myös olla syynä. Mutta oli se niin tiukka, etten edes voimalla viitsinyt painaa. Onneksi tarvinnut alkaa vuolemaan, kun noita on nykyään nurkat väärällään, ja löysin kotoa Samsung -merkkisen vastaavan piuhan, minkä päässä pienemmät muovit ja sopi hyvin tuohon puhelimeen. Miinuksena mainittakoon että johto on 20cm lyhyt...

Laitoin postia asiasta Saksaan, saa nähdä mitä vastaavat. Tuskin olen ainoa kenen puhelinpaketissa on ollut jonkun kiinalaisen alihankkijan valmistama epäsopiva johto...

Samsungin xcover2 kanssa sama ongelma. Kaikissa normi latureissa (ainakin nokian) on liian paksut päät kun usbi liitin suojaläpän alla. Normi laturi juuri ja juuri menee kiinni muttei pohjaan ja varmaan vääntää usb liitintä niin että se ajan kanssa hajoaa.

Renegade
16.04.2013, 13:11

No varsinaisestihan kuoret pitää sisällään Android 4.1.2 käyttöjärjestelmän, eli on niiltä osin ihan sama kuin vastaavalla käyttiksellä varustettu muu laite. On mun ensimmäinen puhelin (tabletissa on myös) jossa on Android 4, ja hyvin tuntuu toimivan puhelimessakin. On myös ensimmäinen dual-sim -laite. Eli sain ekaa kertaa molemmat kortit samaan puhelimeen, ja yllätävän helppokäyttöinen niiltäkin osin. Ei tarvii enää pitää työkorttia eri puhelimessa ja käännellä puheluita kun ei jaksa kahta luuria kantaa.. Mutta hyvältä vehkeeltä vaikuttaa.

Samsungin xcover2 kanssa sama ongelma. Kaikissa normi latureissa (ainakin nokian) on liian paksut päät kun usbi liitin suojaläpän alla. Normi laturi juuri ja juuri menee kiinni muttei pohjaan ja varmaan vääntää usb liitintä niin että se ajan kanssa hajoaa.

Joo, ahdasta oli jo tossa vanhassa Xcoverissa. Ymmärtäisin toki paremmin että esim. Nokian paketista otettu laturi ei mahdu Samsungiin. Mutta kun Caterpillarin sinetöidystä paketista löytyy uusi puhelin ja siihen täysin sopimaton laturi...?!? Luulisi jonkun jossain kohtaa heränneen ennenkuin tällaista pääsee tapahtumaan, vaikka noi kaikki maailman piuhat nyt varmaan tuleekin samalta pajalta Kiinasta... Ei ole vielä myyjä mitään kommenttia mulle vastannut. Saa nähdä kuuluko ollenkaan.

Mutta tässä kyllä huomaa mihin tuo näiden iskunkestävien puhelinten iskunkestävyys oikeasti perustuu... Tämä on sen verran iso, kumipintainen ja käteensopiva (siis tämä puhelin:D), ettei se kovin helposti pääse kädestä edes putoamaan. Näin ollen iskunkestävyyttä ei tule vahingossakaan niin paljon testailtuakaan kuin noissa normiluureissa, mitkä on ohuita ja kovapintaisena liukkaita käteen ja taskuun...

Nerd-O
16.04.2013, 15:49
On myös ensimmäinen dual-sim -laite. Eli sain ekaa kertaa molemmat kortit samaan puhelimeen, ja yllätävän helppokäyttöinen niiltäkin osin. Ei tarvii enää pitää työkorttia eri puhelimessa ja käännellä puheluita kun ei jaksa kahta luuria kantaa. Miten tuo ominaisuus nykyään toimii? Pitääkö puhelinta käynnistellä uudelleen että se tajuaa ottaa toisen sim-kortin käyttöön? Onko ne samaan aikaan kumpikin käytössä ja jos on niin mistä sitä tietää kumman liittymän puheluun sitä on vastaamassa? Tai mistä se luuri tietää kumman liittymän netti käytetään?

Renegade
16.04.2013, 16:14
Miten tuo ominaisuus nykyään toimii? Pitääkö puhelinta käynnistellä uudelleen että se tajuaa ottaa toisen sim-kortin käyttöön? Onko ne samaan aikaan kumpikin käytössä ja jos on niin mistä sitä tietää kumman liittymän puheluun sitä on vastaamassa? Tai mistä se luuri tietää kumman liittymän netti käytetään?

Puhelin määrittää molemmille SIM-korteille omat värit ja nimet (joita voi tietysti muokata) joilla se pelaa. Puhelimen ilmoituspalkissa näkyy koko ajan kaksi eri kuuluvuuspalkkia, molemmat niillä korteille määritetyllä värillä. Eli lähtökohtaisesti molemmat kortin on auki ja liittymät näin ollen päällä samaan aikaan yhdessä puhelimessa.

Sim -hallinta valikosta voi määrittää erikseen onko kortti päällä vai pois päältä, eli tarvittaessa pystyy sulkemaan toisen liittymän sulkematta puhelinta. Samasta valikosta voi valita oletus-SIMin ääni- ja videopuheluille, viesteille ja datayhteydelle. Tuolloin puhelin käyttää automaattisesti oletukseksi valittua kortti noissa toiminnoissa. Voi myös valita aina erikeen kummalla liittymällä soittaa, tai valita asetuksen jossa puhelin kysyy kummallako soitetaan. Eli kun painat luuri/puhelinmuistio -näppäintä, ilmoituspalkissa näkyy kumpi kortti on käytössä, ja sen voi siinä kohtaa myös kätevästi vaihtaa. Samoin saapuvat puhelut ja viestit näkyy noilla valituilla väreillä ja nimillä, että mihin numeroon soitto tulee. Mulla liittymät on nimetty OMA ja TYÖ. Noilla väreillä ja nimillä on aika selkeä pelata. Ja saa noille SIM:eille määrittää numerotkin. Eli siis työnumeroon tulevat puhelut ja viestit tulee heti punaisella fonttipohjalla, jne. Ohjeen mukaan molemman SIM-korttipaikat tukevat 3G-yhteyttä, Mutta puhelin kuitenkin kykenee käyttämään vain yhtä 3G -yhteyttä kerrallaan.

Mäkin vähän pelkkäsin tuota hankalaksi systeemiksi, mutta yllätyin positiivisesti kuinka näppärä ja helppo on käyttää. Ei tarvii sammutella luuria, eikä hetkeäkään ole epäselvää kumpi liittymä on käytössä. Tosin vaati mulla pari koesoittoa että selvisi kumpi kortti on kumpi, kun puhelin nimesi automaattisesti kortit "Tele Finland" ja "Tele Finland 01"...:D

Nerd-O
23.04.2013, 12:56
Tuon oman luuri ongelman ratkaisin niin että hankit käytetyn Galaxy Mini luurin. Maksoi huikeat 20€. Ja sopivasti poitsun luuri löytyi mökiltä lumihangesta. Pari viikkoa se on siellä ollut. Viikon se saa kuivua niin katsotaan kuinka toimii taas. On kyllä ihan uskomaton luuri tuo Galaxy Mini. Pari kertaa pesukoneessa, lammikoissa ollut, vesisateessa yötä, ulkona hangessa pari viikkoa ja sitten löytyy kun lumet sulaa. Edelleen toimii. Ei mitään vikaa. Hitto kun noita ei saa uutena enää mistään. Melkoinen extreme koe ollut kyllä luurilla kun pari vuotta sällien käyttöä kestää.

Renegade
07.05.2013, 21:56
Nyt on toi CAT B15 ollu muutaman viikon käytössä, eikä voi valittaa. On jo pudonnut, vähän kastunutkin ja pyörinyt sahanpurussa ja hiekassa. Hyvin pelaa. Erityisen tyytyväinen oon tohon dual-sim toimintoon ja sen käytettävyyteen. Muuta plussaa saa siitä että sopii käteen, ja myös pysyy siinä. Myös noi volume -napit on hyvät käyttää, kun on selkeästi erilliset eikä mikään yksittäinen keinukytkin.

Jos miinusta pitää mainita, niin ehkä se kameran salama-ledin puuttuminen. Ei niinkään salamavalona, vaan taskulamppuna olis kyllä kätevä. Myös mulle tärkeä -lukemattomattomasta viestistä tai vastaamattomasta puhelusta vilkkuva merkkivalo- puuttuu. Ja multimediaviestit alkoi toimimaan vasta, kun oli kolmannen kerran tilannut ja tallentanut noi palveluasetukset. Se voi tosin olla operaattorin aiheuttamaa.

Muuten hyvä ja nopeatoiminen puhelin. Toi Adroid nelonen on kyllä edelliseen (2.jotain) verrattuna merkittävästi muuttunut ja fiksumpi. Yksi mitä pelkäsin oli akun kesto, kun laite kuitenkin päivittää kahta liittymää koko ajan. Mutte akku kestää mulla sen pari vuorokautta jos on käyttöä, mutta pienemmällä käytöllä kestää yli kolmekin päivää..

Nerd-O
08.05.2013, 06:37
Sai poitsun Galaxy Mini eilen taas vähän kyytiä. Oltiin hurttaa uittamassa niin poitsu tiputti luurinsa järveen. Ihan siinä rannalla. Nopeasti vaan nosti sen sieltä ylös niin ei luuri edes sammunut. Kyllä on perin ihmeellinen luuri. Ei sen mikään veden kestävä pitäisi olla, mutta näköjään kestää tuollaisen nopean veteen upottamisenkin.

Itselleni laitoin eilen taas tilaukseen Xperia Z luurin. Ei viitsinyt tilaa Galaxy S4 luuria kun sellainen on kohta jokaisella. Xperiaa ei ole kaikilla ja bonuksena se on veden kestävä.

Onko muuten kukaan ottanut noita NFC tageja käyttöön? Netistä kun katsoo noita demo videoita niin ihan mielenkiintoista settiä kyllä. Verkkokaupasta sais 10 tagia 20€. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/3750/dkcrt/MyFoneKit-NFC-tags-tarrat-10-kpl-valkoinen Saako tuossa ohjelmoitua tagiin kaksi toimintoa? Esim. autoon kun tulee niin saa tietyt ominaisuudet ja kun toisen kerran klikkaa niin nämä tagin mukana tulleet ominaisuudet kytkeytyy pois vai vaatiikohan se toisen tagin, mihin sitten määritellään jotkin perusominaisuudet? Autossa tosiaan voisi laittaa BT ja GPS päälle, sekä käynnistää nettiradion.

Mika P
09.05.2013, 09:03
Kuinka toimii nuo takuu hommat tuolta saksan maalta tilatuista?

Palex
09.05.2013, 09:33
Kuinka toimii nuo takuu hommat tuolta saksan maalta tilatuista?
Mun käsityksen mukaan nykyään EU:n sisällä toimii nuo takuuasiat kaikkien maiden kanssa ristiin, eli takuuhuolto toimii suomessa, oli puhelin ostettu sitten mistä vaan euroopasta. Mutta ei ole toistaiseksi ollut tarvetta viedä puhelimia huoltoon, joten ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, vaikka ainakin 4-5 puhelinta olen jo tilannut saksasta, briteistä ja italiasta.

Nerd-O
10.05.2013, 09:42
Tuli muuten firman Lumia 710 luuriin päivitettyä uusi firmis. Ei tuota yhtään vaikeemmaksi ole voitu tehdä. Se luuri ilmoittaa kun päivitys on. Mutta et voi päivittää kuin tietokoneen kautta sen. Piuha koneeseen, koneeseen Zune ja vasta sitten se hakee päivityksiä. Tässä tapauksessa se ilmoitti että päivitys vie muutaman minuutin, mutta oikeasti se vei yli tunnin. Boottas useaan otteeseen puhelimen ja jos oikein ymmärsin niin useita eri päivityksiä asensi siihen. Kumma juttu ettei se tuossa tajua yhdellä päivityksellä laittaa kaikkea.

ssuvik
10.05.2013, 15:21
Vaimon E7 koki kosteusvaurion, eikä enää suostu toimimaan. Tilalle tuli nyt sitten Lumia 920. Saa nähdä millainen luuri se on.

Nerd-O
10.05.2013, 21:05
Kävin tänään ostaan itselleni Sonyn Xperia Z luurin. On kyllä hieno. Paljon paremman näköinen kuin Galaxy S4, joka on kyllä perin halvan näköinen. Z on taas huomattavasti nopeampi joka asiassa kuin S2 oli. S2 piti mennä poitsulle, mutta kaveri osti sen pois ja aattelin poitsulle ostaan tuon ZTE Blade 3 luurin. Pääsee vähän testaileen eri luureja. Näköjään senkin hinta on tippunut 20€. Nyt sen saa alle 120€.

Tuossa Xperiassa on muuten tosi hieno sarjakuvaus ominaisuus. Saa tosi hienoja kuvia otettua. Tuli hyvännäköistä settiä kun hurttaa oltiin uittamassa niin otettiin sarjakuvausta siitä kun se hyppää kepin perään. Tuo on myös vedenkestävä, mutta tuolla meni vesi niin sumeaksi ettei päässyt kokeileen toimiiko siinä kuvaus kuinka hyvin veden alla.

hj 60/61
10.05.2013, 21:16
Mulla on ollut toi xperia nyt muutaman kuukauden käytössä, ja heti alkuun meni kuuloke hiljaiseksi. Takuu korvas sen. Nyt on toiminut hienosti kyllä sen jälkeen. On aina mukana, pirun hyviä kuvia (mulle kelpaa) tulee, mut toi tarkennus siinä on ristuksen hidas. Kamera pitäis olla kait 12.1mp ja edellisessä (nokia n8) oli 12mp ja mun mielestä parempi kamera. No, pystyy soittaa ja lähettää tekstareita kätevästi, tykkään...

astalo
11.05.2013, 18:15
Galaxy xcover 2 tuli ostettua tänään. Ei tuo hullummalta vaikuta.

Ex_inkkari
14.05.2013, 06:16
Galaxy xcover 2 tuli ostettua tänään. Ei tuo hullummalta vaikuta.

Tuo varmaan seuraava, ensimmäinen versio käytössä..

astalo
14.05.2013, 10:26
Semmonen kannattaa sitten huomioida että kaikki ohjelmat asentuu puhelimen muistiin jota on 1,13gt

Renegade
16.05.2013, 18:19
Kamera ongelma androidissa... oisko apuja tai kokemusta täältä.

Eli ton CAT B15 videokamera ei pelaa. heti kun painaa punaista rec-nappia, puhelin ilmoittaa "galleria on pysähtynyt" ja menee itsestään aloitusvalikkoon. Sama tilanne kun menee videokuvaustilaan ja koittaa vaihtaa videokameran asetuksia.

Normikamera toimii moitteetta. Pikainen buuttaus, akkun ja korttien renaaminen ei tuottanut parannusta.

Onko mulla vaan joku asetus pielessä vai missä vika..?

ssuvik
16.05.2013, 18:39

Eli ton CAT B15 videokamera ei pelaa. heti kun painaa punaista rec-nappia, puhelin ilmoittaa "galleria on pysähtynyt" ja menee itsestään aloitusvalikkoon. Sama tilanne kun menee videokuvaustilaan ja koittaa vaihtaa videokameran asetuksia.

Normikamera toimii moitteetta. Pikainen buuttaus, akkun ja korttien renaaminen ei tuottanut parannusta.

Päivitä Android?

Renegade
16.05.2013, 19:52
Päivitä Android?

Voi olla tyhmä kysymys, mutta mites toi päivitetään..? Siis kun puhelimen "system updates" ei löydä uusia päivityksiä niin sitä kautta ei saa päivitettyä. Eli saakos tän jotenkin pakkopäivitettyä..?

ssuvik
16.05.2013, 20:10
Voi olla tyhmä kysymys, mutta mites toi päivitetään..? Siis kun puhelimen "system updates" ei löydä uusia päivityksiä niin sitä kautta ei saa päivitettyä. Eli saakos tän jotenkin pakkopäivitettyä..?

Jos ei löydä, niin ei ole uutta päivitystä :) Vie huoltoon?

Palex
16.05.2013, 20:38
Asenna joku toinen videokuvausohjelma, niin eiköhän se ongelma sillä poistu ainakin.:)

Renegade
16.05.2013, 20:49
Asenna joku toinen videokuvausohjelma, niin eiköhän se ongelma sillä poistu ainakin.:)

Ajattelin ihan samaa.. Niitäkin varmaan riittää. Onko jotain hyvää suositella?

dirtydog
17.05.2013, 10:55
Toimiva ja ennen kaikkea kestävä caterpillar b10 kosketusnäyttö, on jees! Ei pelkää likaa tai vettä saati sitten ees lytistymistä!

Nerd-O
17.05.2013, 12:49
Ostin muuten poitsulle sitten ZTE Blade III luurin. Ihan ok luurilta vaikuttaa näin alkuun. Maksoi 120€ Elisalla ja siihen sai 50€ alennuksen kun siirsin poitsun liittymän Elisalle, josta tuli sitten ilmoitus että nykyisessä liittymässä on jokin rajoite ettei voi siirtää. Käteisellä kuitenkin kerkisin jo luurin maksamaan, joten eipä tuo haittaa vaikka ei siirry :D Sai kuitenkin 50€ alennusta. Hinnaksi tuli siis 70€. Ei paha. Jotain elisan softia siihen luuriin oli jo asennettu. Viskasin ne mäkeen ensimmäisenä. Samaten käyttöjärjestelmä päivitys puski luuriin ensimmäisten joukossa.

Katsotaan kuinka kestää. Kiinan ihme luurihan tuo pitäisi olla, joten odotukset ei ole kovin korkeat. Sai poitsu ainakin ison näytön (4") kun halusi suuremmalla näytöllä varustetun luurin.

smgt
03.06.2013, 21:37
mitäs kaikkee puhelimia on "pölyn ja veden kestävä" ominaisuudella?
ajatus ostaa puhelin josta ei ensimmäisenä menis kaijutin säriseväksi...

Jappi
03.06.2013, 21:49
Mikähän avuksi kun Xcover galaxy herjaa järjestelmäpäivityksen olevan kesken, yrittää ladata kun hyväksyy jatkamisen mutta hetkessä on sama herja ruudussa. Aikansa hyväksyy niin sanoo että yhteys tai palvelinongelma, yritä myöhemmin uudelleen.

Ekan kerran kun teki niin asensin uuden ohjelmaversion tietokoneen kautta, mutta ei auta. Ei auta sammutus, ei akun irrotus...

Renegade
03.06.2013, 23:37

Yleisipiä ja ainakin melko varmatoimisia on varmaankin Samsung XCover 2, Sonyn Xperia (ainakin mallit Go ja Acro S) sekä Caterpillarin B10 ja B15. Varmaan on muitakin, mutta noi nyt ainakin.

Noista taitaa nuo Caterpillarit (ainakin B15) olla ainoana myös mainittu iskusuojatuksi, eikä pelkästää IP67 mukaisesti pöly- ja vesitiiviiksi. B15:n mainostetaan kestävän pudotuksen kovalle alustalle 1,8 metristä, mutta siitäkin oli täällä jo käyttökokemuksia... Vettä ja pölyä noi varmaan kestää sen saman kaikki. Itellä on toi Cat B15 ja hyvin on pelannut ja vähän jo koviakin kokenut.

Nerd-O
04.06.2013, 08:50
ajatus ostaa puhelin josta ei ensimmäisenä menis kaijutin säriseväksi... Sonyllä on aika moni malli pölyn ja veden kestävä. Itsellä kun on tuo Xperia Z luuri niin ei paljon viikonloppuna haitannut kun kumivene alkoi upota ja luuri oli taskussa :D ui rantaan vaan ja pyyhkäsi vedet pois. Onneksi oli sellainen tasku ettei luuri pudonnut järven pohjaan.

qaw
04.06.2013, 15:54

Motorola Defy on tällainen... olisi jouten tuossa yksi hyväkuntoinen. Pistä yv jos kiinnostaa, myynti-ilmokin löytyy kun etsit vaikka nimimerkillä

smgt
04.06.2013, 16:57
kävin muutamassa liikkeessä kysymässä puhelimia niin suosittelivat insmat rock v5 eli sama puhelin kuin catepillarin 10 ja uutta samsung xcover 2:sta. nyt pitäs päättää kumman nuista ottasi vai vieläkö tuohon lisäis jonkun sonyn listaan?

insmat houkkuttelis dualsim ominaisuus kun tällä hetkellä on pari liittymää käytössä mutta äkskoverissa ois uudempi ohjelma...

FinnDRZ
04.06.2013, 18:31
Reilun kuukauden pyörinyt xcover 2 taskussa, ja mielestäni ihan kelpo vehje. Näytön "lasi" ei kyllä ole naarmuuntumaton, mutta ei ole tarvinnut kuraa tai kosteutta pelätä.

HRD
05.06.2013, 22:04
Ittellä sony xperia active ollu apaut vuoden. Välillä saa ihan ihme värinä kohtauksia, mutta ne kyllä menee ohi viimeistään kun käynnistää uudelleen. Käyttis päivitetty neljä piste johonkin ateroon.
Kaijutin on imeny itteensä siinä määrin pölyä, että ei meinaa toisen puhetta kuulla tai sitten pitäisi pestä korvat paremmin? :D
Kai sen saa jollain kotikonstilla putsattuakin, kun en ole huoltoon jaksanu lähetellä, kun ei oikeen oo "vastaavaa" varaluuria.
Muuten kyllä ihan kelpo luuri, tosin ei oo oikeen kokemuksia muista alan vehkeistä.

smgt
06.06.2013, 20:02
tuli ostettua äkskoveri kakkonen. jospa tuo ei ruppeis särisemään. muutenhan tuo tuntuu ihan käytettävältä puhelimelta.

kamera on ainaki ihan hyvää tekoo.
vielä kun pääsis navikaattoria testaamaan...

kuutti
18.07.2013, 09:23

Heei! mulla ilmeni ihan sama onkelma! saitko toimiin? miten???

Renegade
23.07.2013, 18:29
Heei! mulla ilmeni ihan sama onkelma! saitko toimiin? miten???

Joo, nyt toimii omakin kameraohjelma. Heti rupes toimimaan kun ilmestyi uusi Android -päivitys ja latasi sen. Siihen asti käytin jotain ilmaiskameraohjelmaa, oisko ollu CameraMX -niminen apps. Hyvin toimi sekin. Nyt toimii kuin ajatus muutenkin koko laite.

Palex
23.07.2013, 19:57
Onkos Renegade saanut laitettua molemmille sim-korteille omat soittoäänet? Kaveri osti tuon Catin pari viikkoa takaperin, ja siinä kun sitä ihmeteltiin, niin ei ainakaan älytty miten tuo onnistuu. Mp3-soittoäänetkin löytyi vasta jollain toisella ringtone softalla, mutta ei puhelimen omasta soittoäänivalikosta.:confused:

Renegade
25.07.2013, 09:38
Onkos Renegade saanut laitettua molemmille sim-korteille omat soittoäänet? Kaveri osti tuon Catin pari viikkoa takaperin, ja siinä kun sitä ihmeteltiin, niin ei ainakaan älytty miten tuo onnistuu. Mp3-soittoäänetkin löytyi vasta jollain toisella ringtone softalla, mutta ei puhelimen omasta soittoäänivalikosta.:confused:

Empäs ole edes kokeillut enkä perehtynyt asiaan... Kuullostais kyllä järkevältä että sais laitettua eri äänet, kun kerran on toi Dual-sim ominaisuus. Tosin toi käyttis taitaa olla ihan normaali Android 4.1.2, eikä se varmaan tue mitään Dual-sim laitteita erikseen sen enempää...

Mitä nyt pikasesti vilkaisin niin ei auennut mullekaan mistä tuon äänen sais muutettua eri korteille erilaisiksi. Mutta kerron jos joskus aukeaa...:)

EDIT: Joo, en kyllä mitään järkevää vaihtoehtoa tuohon puhelimen asetuksista löytänyt. Eli kyllä mä veikkaan että noi puhelimen profiilit (=ääniprofiilit) on vain ja ainoastaan puhelimen profiileita, eikä niitä saa erikseen määriteltyä eri liittymille. Puhelin näyttää ilmeisesti ainoastaan niillä värikoodeilla mihin liittymään puhelu kulloinkin tulee. Vois kuvitella että CAT:ilta tai jostain muualta olis saatavilla tuohonkin sopiva ladattava softa...?

!!!!!

EDIT2: Noi mp3 soittoäänet saa puhelimen listalle kun tekee niille oikean nimiset kansiot, pätee mielestäni muihinkin Androideihin, ainakin edellisessä Xcoverissa oli sama homma. Eli:

Soittoäänet: Tee muistikortille kansio nimeltä "media" (jollei sitä vielä ole) ja siihen alikansio "ringtones". Tuonne ringtones -kansioon tallennentut mp3:set näkyy puhelimen omalla listalla.

Viestiäänet: Jos ei viestiäänet löydy tuolta samasta kansiosta, tee niille muistikortille "attachments" -niminen kansio ja talle viestiääniksi halutut mp:set sinne niin pitäis löytyä. (Tähän on vielä yksi kansio-kikka olemassa jos ei toimi.)

Herätysäänet: Siihen jo tehtyyn "media" -kansioon tee alikansio "audio" ja sille edelleen alikansio "alarms", jonne talletetut mp:set pitäis löytyä herätysäänien listalta.

Noin ne ainakin mulla toimii...:cool: Ja muu musiikki mulla on muistikortilla kansiossa "music", jonka ainakin puhelimen oma mp3 -soitin tunnistaa, Näistä kaikista em. kansioista voi osa olla jo valmiiksi olemassa, mutta jos ei löydy niin ei muuta kuin USB kiinni koneeseen ja kansioita muokkaamaan.

-MaTTi-
30.07.2013, 19:59
tuli ostettua äkskoveri kakkonen. jospa tuo ei ruppeis särisemään. muutenhan tuo tuntuu ihan käytettävältä puhelimelta.

kamera on ainaki ihan hyvää tekoo.
vielä kun pääsis navikaattoria testaamaan...

Katoppa ettei poksaha. :D http://m.iltalehti.fi/digi/2013073017310191_du.shtml
Tais oll kylläkiin ykkösversio kyseessä.

nalle00
31.07.2013, 11:42
Katoppa ettei poksaha. :D http://m.iltalehti.fi/digi/2013073017310191_du.shtml
Tais oll kylläkiin ykkösversio kyseessä.

Oho tulikohan nyt hankittua iskunkestävä käsikranaati :D

sjeeppi
31.07.2013, 18:42
Toimivaa "älypuhelinta" ei ole olemassakaan ja näköjään kiinassa valmistetut samsungitkin alakaa räjähtelemään..

ärjy
21.08.2013, 14:02
dodii.. täs oli sit kahden vuoden kestotesti tälle galaxy s plussalle ja hyvin palveli, kirjoitan tätä vielä vielä edelleen sillä. alkaa vaan akku olla kaput ja tälle aamulle huomattu hillitön lämpeäminen ja virran hukkuminen.. liekkä tästä jo tulossa se paljon mainittu kranaatti.. mut asiaan. mitäs porukat mieltä siittä uudesta xcoverista? katselin et näyttö on samankokoinen ku tässä. prossu on pienempi mutta tuplaytimellä. tässä todennäköisesti joku kellotettu perus yksytiminen.. muisti ei siinä päätä huimaa, kortillahan sitä lisää saa mut jokos siinä voi softat ladata kortille? tässä plussassa ei ainakaan onnistu.. mites akun reaali kesto? jos kaffepausseilla lukee iltiksen jne. riittääkö päiväksi?

ärjy
23.08.2013, 17:53
dodii.. täs oli sit kahden vuoden kestotesti tälle galaxy s plussalle ja hyvin palveli, kirjoitan tätä vielä vielä edelleen sillä. alkaa vaan akku olla kaput ja tälle aamulle huomattu hillitön lämpeäminen ja virran hukkuminen.. liekkä tästä jo tulossa se paljon mainittu kranaatti.. mut asiaan. mitäs porukat mieltä siittä uudesta xcoverista? katselin et näyttö on samankokoinen ku tässä. prossu on pienempi mutta tuplaytimellä. tässä todennäköisesti joku kellotettu perus yksytiminen.. muisti ei siinä päätä huimaa, kortillahan sitä lisää saa mut jokos siinä voi softat ladata kortille? tässä plussassa ei ainakaan onnistu.. mites akun reaali kesto? jos kaffepausseilla lukee iltiksen jne. riittääkö päiväksi?

näinkö vähän on samppaluurin käyttäjiä? alkaa jo takakansi sulaa tästä vehkeestä mut pelaa vielä kuiteski..

astalo
23.08.2013, 21:15
Ei saa softia muistikortille. Pari päivää kestää akku meikäläisen käytöllä.

Nerd-O
26.08.2013, 06:40
Tuli tuohon omaan Xperia Z luuriin viime perjantaina 4.2.2 päivitys. Hieman muuttui jälleen. Nyt lukitus näytöstä saa suoraan kameran päälle avaamatta lukitusta, sekä voit valita joitain softia pyöriin lukitusnäyttöön. Esim. kalenterin. Itse pidin kalenteria tosi fiksuna ideana. Näkee suoraan mitä on seuraavaksi avaamatta lukitusta, mutta sitten tuli mieleen että jos joku keikkaa tuon luurin niin sehän näkee täsmälleen samantiedon mikä ei ole kovin hyvä. Joten laitoin tilalle taskulamppu softan. Saa salaman päälle ilman lukituksen avausta.

Akun kesto päivityksen jälkeen todella onneton. Todella tiukkaa teettää että kestää yhden päivän. Esim. eilen tuli ampparista pariin otteeseen uutiset luettua. Muutama kuva otettiin ja illalla akusta oli 12% jäljellä. Todella onneton esitys. Lisäksi on tullut havaittua että syystä tai toisesta tuo soittoäänen voimakkuus laskee melko lähelle äänetöntä. En tie mistä se sen aina repäsee? Vähän väliä sitä saa käydä laittaan täysille kun äänet melkein kadonnut. Se teki tuota ennen päivitystä ja päivityksen jälkeen.

Muutoin tuossa ei ole suurempia ongelmia ollut. Erittäin suuri plussa on tuo veden kestävyys. Sateella ei haittaa vaikka luuri kastuu. Hyvin voi soitella silloinkin. Tuo näyttö ei ole edes niin sotkussa kuten edellisillä luureilla, koska tuon voi aina huuhtasta hanan alla puhtaaksi :)

Jappi
26.08.2013, 14:11
Samsungin akku taitaa kestää suunnilleen 1,5v, sitten se on entinen.

mikkoimp
26.08.2013, 23:11
ÄXkover 2 on täällä nyt reilun puoli vuotta ollut, ihan tyytyväinen olen ollut.
näyttö ja prossu ykköseen verrattuna parannuksina, tällä näytöllä jo nettiäkin käyttelee vaikka on pieni mutta tarkkuutta riittää ja useampi välilehti saa olla auki niin prossussa riittää potku erimalliin kun vanhassa.
säästeliäästi kun käyttää niin riittää pari päivää akku, mutta kyllä oletuksena sen joka ehtoo laturiin pistän..

ensimmäinen puhelin muuten johon näyttöön olen kunnon naarmut saanut kun en suojakalvoa laittanut kun niin kkorillan kestäväksi mainostettiin, näin jälkeenpäin kyllä vitutttaa tietysti..

jos riittää roottaamiseen innostus niin muistia saa jatkettua niin ettei sen kanssa tule ongelmia, itse en ole rootannut tätä uutta kun en niin himo käyttäjä ole ja on ihan hyvin riittänyt, vanha oli pakko rootata.

itsellä myös oli alkuun tuota ongelmaa (jo ykkösen aikana) että tuli vahingossa aina paineltua varmaan taskuun laittaessa puhelin äänettömälle siitä sivu näppäimestä, nyt oppinut että lukitsee puhelimen kun se on vielä kädessä ja näkyvillä, menihän siinä silti väliin puolikin päivää töissä mukavasti kun ei lainkaan puhelin soinut D:!

yksi huono juttu vielä uudesta, sitä ai hanki saada taskusta pois jos yhtäänkään on hikinen niin ettei joko vastaisi puhelimeen, löisi luuria korvaan tai lähettäisi jotain automaattiviestiä soittajalle jos puhelin on taskussa näyttö sisäänpäin niinkuin sitä tulee sen suojelemiseksi pidettyä.

kokonaisuutena kumminkin siis olen ihan tyytyväinen puhelimeen!

ZAU
28.09.2013, 18:42
Ehdotuksia seuraavaksi puhelimeksi

vaatimukset

voi puhua
Hyvä kamera
led salama
taskulamppu
nopea käyttää
ei samsung
suht kestävä
hinta alle 400€

Muita mahdollisia vaatimuksia ei välttämätön

Navigaattori tai muu paikannus systeemi

Laittakaa ihan linkkejä ja kokemuksia perään.

ssuvik
28.09.2013, 19:28

vaatimukset

voi puhua
Hyvä kamera
led salama
taskulamppu
nopea käyttää
ei samsung
suht kestävä
hinta alle 400€

Mikä tahansa Android-puhelin täyttää suuren osan noista vaatimuksista.

FinnDRZ
28.09.2013, 19:51
ja miksei samsung?

jos jotain huonoa pitäisi xcover2:sta mainita, niin näyttö ilman kalvoa on luvattoman naarmuherkkä..

akkukesto hyvä, nettisurffailu onnistuu hyvin, ja sillä jopa pystyy soittamaan ihan puheluitakin :)

ZAU
28.09.2013, 22:00
ja miksei samsung?

jos jotain huonoa pitäisi xcover2:sta mainita, niin näyttö ilman kalvoa on luvattoman naarmuherkkä..

akkukesto hyvä, nettisurffailu onnistuu hyvin, ja sillä jopa pystyy soittamaan ihan puheluitakin :)

yx samsung oli ja toista ei tule,ei siinä vikaa ollut mutta vitun hidas verrattuna nokialaiseen.

Repro
29.09.2013, 12:32

vaatimukset

voi puhua
Hyvä kamera
led salama
taskulamppu
nopea käyttää
ei samsung
suht kestävä
hinta alle 400€

Työpuhelimena on HTC One ja täyttää kyllä nuo vaatimukset hintaa lukuunottamatta.

Nyt näytti tulleen pikkuveli markkinoille, HTC One Mini hintaan 449€, kokemuksia tästä ei nyt tosin löydy.

smgt
30.09.2013, 14:24
yx samsung oli ja toista ei tule,ei siinä vikaa ollut mutta vitun hidas verrattuna nokialaiseen.

mulla kärähti viikonloppuna äkskoveri2 laturissa ollessaan.
muuten ihan hyvä puhelin ollu mutta tosiaan hias, kamera huono ja navikointi on peestä entiseen nokiaan verrattuna.

jostain jos löytys entiseen 701 nokiaan kaijuttimet niin ottasin sen uudestaan käyttöön.

KerT
30.09.2013, 15:33
jostain jos löytys entiseen 701 nokiaan kaijuttimet niin ottasin sen uudestaan käyttöön.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=nokia+701&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR2.TRC0.A0.Xnokia+701 +speaker&_nkw=nokia+701+speaker&_sacat=0

Ville.
06.01.2014, 14:37
Nyt tuli vaihdettua vanha omena 4s Samsung galaxy note kolmoseen ja galaxy geariin.
Vaikka on tullut aikaisemmin paljon parjattua näitä phabletteja niin yhdistelmä on kyllä erinomaisen toimiva.
Puhelin saa liikenteessä ollessa makoilla rauhassa povarissa ja saapuvat viestit ja puhelut voi vilkaista kellosta eikä tarvi kaivaa puhelinta esiin.
Akku kestää paremmin kuin aikaisemmissa puhelimissa ja nopea kun mikä.

Nerd-O
07.01.2014, 08:54
Tuli tuohon omaan Xperia Z luuriin viime perjantaina 4.2.2 päivitys. Päivitetääs tätä sen verran että Xperia Z luuri vaihtui Xperia Z1 luuriin. Huomattava parannus Z malliin. Akku kestää helposti kaksi päivää, mikä on ennätys noilla älyluureilla mitä minä olen käyttänyt. Ennen sai joka päivä latailla. Hieman on painoa lisää Z malliin verrattuna, mutta muotoilu on huomattavasti parempi. Viimeisimmän päivityksen myötä kamera on todella hyvä. Emännällä on S4 niin hiemankin hämärämpää niin sillä tulee ihan onnettomia kuvia vaikka mitä yrittää. Itsellä ei ole tuota ongelmaa. Salama on tosin aika onneton esitys. Mutta veden alaista kuvausta auttaa oma kuvausnappi. Z mallista se uupui, joten sillä ei voinut ottaa veden alla kuvia. Kosketusnäyttö kun ei toimi kovin vahvasti veden alla.

Suojakuoria on vähän nihkeä käytellä. Koska tuo on vedenkestävä luuri jälleen niin kaikki on noiden suojaläppien alla. Mukana tulee telakka missä tuon voi lataa ja tietenkään suojakuoria ei voi käyttää telakan kanssa. Joten en viitsi käytellä suojakuoria. Syystä tai toisesta ääni liitäntä ei ole suojattu?

Poitsulle tuli muuten hankittua ZTE Blade 3. Oli halvin 4" näytöllä varustettu luuri. Maksoi 89€. Nyt nähnyt tarjouksessa 69€ tuota. Kyllä sen huomaa siitä luurista että on hieman halpa. Käyttis pyörii vähän nihkeästi. ZTE tekemät lisäykset Androidiin on ihan perseestä. Ei salamaa ja ei se kovin kehuttavia kuvia ota. Näyttö halkesi kun suojakalvo otettiin irti. Eikä se tietenkään mene mihinkään takuuseen kun vinkuvat että näyttö on saanut osumaa tms. Yllättävän hyvä kuva kuitenkin ruudussa hintaluokkaan nähden. Ei saa minkäänlaisia suojakuoria. Vähän on nihkee ostos. Onneksi ei ollut kallis. Pitää kait tuuppaa joku muu Android tuohon sisään niin saa sen käyttöliittymän vähän järkevämmäksi.

Mutta jos tuota hankkii lapselle niin mikäli on ensimmäinen älyluuri niin ei kannata ostaa. Mikäli lapsi ei osaa pitää huolta luurista pätkääkään niin älä osta. Ei se kestä lapsen käytössä ja tosiaan suojakuoriakaan ei ole. Mutta jos lapsi osaa pitää siitä huolta niin mikä ettei. Hitto kun noita Samsungin Galaxy Mini luureja ei saa enää. Ne kestää mitä vaan.

Ville.
07.01.2014, 20:00
Näyttö halkesi kun suojakalvo otettiin irti. Eikä se tietenkään mene mihinkään takuuseen kun vinkuvat että näyttö on saanut osumaa tms.

Kyllä sen saa takuuseen jos ei sitä oo tiputettu yms. Emännältä yksi iPhone 4 hajotti näyttönsä keittiön kaapissa ja liikkeessä vannoivat että saa itte maksaa korjauksen mutta takuuseen meni kuitenkin.

Nerd-O
08.01.2014, 08:03
Kyllä sen saa takuuseen jos ei sitä oo tiputettu yms. Emännältä yksi iPhone 4 hajotti näyttönsä keittiön kaapissa ja liikkeessä vannoivat että saa itte maksaa korjauksen mutta takuuseen meni kuitenkin. 50€ ottavat rahaa siitä jos eivät sitten vaihda sitä näyttöä kun toteavat että se on itse rikottu. Tuollainen näytön rikkonaisuus on vähän nihkeä itse todistella ettei se ole mihinkään tippunut. Laitteessa ei ole mitään naarmuja tai osumia pudotuksista. Mutta liikkeessä veikkasivat ettei mene takuuseen. Tarjosivat toki huoltoa, mutta itse joutuu sitten näytön vaihdon maksaan ja jos ei sitä maksa niin vähintään se 50€ siitä arviosta. Se taas on yli puolet koko luurin arvosta niin eihän siinä ole mitään järkeä. Mielummin tilaan itse uuden näytön siihen ja vaihdan sen. Eihän nuo uudet näytöt ole kalliita.

Ville.
08.01.2014, 16:52
50€ ottavat rahaa siitä jos eivät sitten vaihda sitä näyttöä kun toteavat että se on itse rikottu. Tuollainen näytön rikkonaisuus on vähän nihkeä itse todistella ettei se ole mihinkään tippunut. Laitteessa ei ole mitään naarmuja tai osumia pudotuksista. Mutta liikkeessä veikkasivat ettei mene takuuseen. Tarjosivat toki huoltoa, mutta itse joutuu sitten näytön vaihdon maksaan ja jos ei sitä maksa niin vähintään se 50€ siitä arviosta. Se taas on yli puolet koko luurin arvosta niin eihän siinä ole mitään järkeä. Mielummin tilaan itse uuden näytön siihen ja vaihdan sen. Eihän nuo uudet näytöt ole kalliita.

Sama oli tuossa omppuluurissa mutta pidin pintani.
Siinä tosin on ne anturit mitkä kertoo että onko puhelin tippunut vai ei. Jotenkin tulee nykyään oletettua että jokaisessa älypuhelimessa olisi sellaiset.

ssuvik
08.01.2014, 17:29
Sama oli tuossa omppuluurissa mutta pidin pintani.
Siinä tosin on ne anturit mitkä kertoo että onko puhelin tippunut vai ei. Jotenkin tulee nykyään oletettua että jokaisessa älypuhelimessa olisi sellaiset.

Jokaisessa älyluurissa on kiihdytysanturit/-mittarit/mitä lie onkaan. Toi "putoamisen todentaminen" ei kai vaadi, ku että laitteen muistiin jää tarpeeksi suuri G-lukema? Eli luulis jokaisesta löytyvän, tai ainakin tekniikan sellaiseen olevan.

Ville.
08.01.2014, 19:20
Jokaisessa älyluurissa on kiihdytysanturit/-mittarit/mitä lie onkaan. Toi "putoamisen todentaminen" ei kai vaadi, ku että laitteen muistiin jää tarpeeksi suuri G-lukema? Eli luulis jokaisesta löytyvän, tai ainakin tekniikan sellaiseen olevan.

Niin luulisin, ja niiden avulla silloin vaihdettiin takuuna siihen iPhoneen uusi näyttö maksutta. Vaikka liikkeen kaveri olikin sitä mieltä kovasti että puhun paskaa ja puhelin on tiputettu ja näyttö haljennut sen takia.

AlluK
08.01.2014, 19:24

Sittenhän on helppo väittää jotta luuri oli repsikan penkillä liikennevalokiihrytyksessä :cool:

Nerd-O
09.01.2014, 07:40
Jokaisessa älyluurissa on kiihdytysanturit/-mittarit/mitä lie onkaan. Toi "putoamisen todentaminen" ei kai vaadi, ku että laitteen muistiin jää tarpeeksi suuri G-lukema? Eli luulis jokaisesta löytyvän, tai ainakin tekniikan sellaiseen olevan. Paitsi tuossa tapauksessa se halkesi siis kalvoa irrotettaessa. Keskelle näyttöä tuli poikittainen halkeama. Ei sinällään haittaa käyttöä. Voi olla tietenkin mahdollista että siinä oli jo joku alkava halkeama? Kun sen kalvon otti pois niin se pääsi halkeamaan kunnolla. Kait tuo kalvo jotenkin näyttöä myös tukee tms?

Mut eipä tuolla ole väliä. Vaihdan sen näytön ihan itse joskus kun jaksaa.

axu87
09.01.2014, 19:05
Meillä ollaan tyytyväisiä lumioihin. Itsellä 920 ollut vuoden päivät, isäukolla 820 saman aikaa, likalla 520 nyt ja lukuunottamatta kameran salaman puuttumista varsin käypä halpapuhelin. Tuon omani olen kerran joutunut buuttaamaan, navi on hemmetin nopea ja hyvä, puhelin muutenkin toimii ripeästi. Kaiken maailman appseja löytyy näihinkin mitä tarvitsee, paljon niitäkin mitä ei. Lasi kestää, on se putoillutkin jonkun verran.

Nerd-O
10.01.2014, 14:38
Ex.duunissa oli se lumia 610. Huhhuh mitä paskaa. Jatkuvasti sitä sai resetoida kun se sekoili. Taisi lopulta päätyä romuhyllyyn ja otettiin vanha E-sarjan noksu käyttöön.

axu87
13.01.2014, 19:20
Ex.duunissa oli se lumia 610. Huhhuh mitä paskaa. Jatkuvasti sitä sai resetoida kun se sekoili. Taisi lopulta päätyä romuhyllyyn ja otettiin vanha E-sarjan noksu käyttöön.

No noihan onki windows7 ja ensimmäisiä, tehoiltansakin ihan luumuja..

Nerd-O
14.01.2014, 07:45
No noihan onki windows7 ja ensimmäisiä, tehoiltansakin ihan luumuja.. Windows 7 ja Windows Phone 7 on vähän eri asia ;) Ja tulihan siihen se WP 7.5 päivitys. Mut paska puhelin oli kuitenkin. Hyvä puhelin käteen, mutta siihen ne ominaisuudet loppui. Typerää laitetta ei voinut edes yöksi jättää lataukseen. Kun akku oli täynnä niin se lopetti latauksen, vaikka laturi oli kiinni. Eikä aloita latausta uudelleen ellet irroita laturia ja kytke sitä takaisin. Luuria ei voinut myöskään ladata puhelimen ollessa sammuksissa. Mistä päästiin monena aamuna siihen ongelmaan että viikonlopun myötä akku on ihan loppu. Eikä luuri kerkiä käynnistyä, kun akku loppuu vaikka laturi on kiinni. Oli melkoista kikkailua että sen sai käyntiin ja luurin lataukseen.