Kirjaudu sisään

View Full Version : Ongelmia uuden 4x4maailma lehden kanssa??

JuhanChristian
16.11.2011, 23:42
Oli aivan pakko laittaa uusi topikki pystöön, koska itseä alkaa jo aivan tosissaan juilimaan kaalista tuo keväällä 2011 ilmestyneen 4x4 maailma lehden toiminta.

Olisi hienoa ja mukavaa jos voisitte kertoa omakohtaisesti/rehellisesti että onko teillä onnistunut kaikki lehden toimituksen kanssa, niinkuin pitäisi? Vain onko mennyt hänekseen.

JUMA...TA NYT SAA RIITTÄÄ TÄMMÖNEN TOIMINTA!!

Olen omakohtasesti erittäin innostunut off-roatti toiminnasta ja yritän kaikin keinoin tuoda sitä hyvällä maineella lisää suomeen ja hommata lisää kuskeja ja tapahtumia.
Kun aikoinaan ilmeistyi 4WD lehti, niin ostin sen ja luin innolla lehdet läpi useaan kertaan ja välillä vissiin väärinkin päin. Mutta lehti lopetti toiminnan ja jouduimme lukemaan vanhoja numeroita ja harmittelimme suuressa kaveriporukassa kun suomessa ei ole enään suomalaista off-roaddi lehteä. Sitten ilmestyi 4x4 maailma ja innoissaan sitä hakemaan lähimmästä marketista heti ensinmäisenä päivänä kun lehti sai julkaisunsa kun posti-setä kantoi sen tänne pimeään pohjoiseen jossa ei (toistaiseksi) off-roaddi tapahtumia ole järjestetty kuin yksi ainut.
Ostin keväällä ensinmäisen 4x4 lehden kun se julkaistiin ja ennen kun kerkesin lehden edes lukea niin laitoin kestotilaus lapun postiin jonka yhteydessä tilasin pipon. Pipo ja lasku tulivat jotka maksoin samantien MUTTA vielä tänäkään päivänä ei ole postiin kolahtanut yhtään lehteä. Pipon ja laskun postiin saapumisen jälkeen meni muutama kuukausi niin tuli taas lasku postiin,tietenkin laskutuslisineen, niinkun pitääkin. En maksanut laskua kun olin sen jo kerran maksanut. Kokeilin soittaa yhteen numeroon jonka olisin luullut menevän lehden perustajalle, mutta ei vastattu. Jätin asian siihen. Meni taas muttama kuukausi niin tuli lasku postiin.
Olisin soittanut uudestaan mutta ei ollut kehdattu laittaa minkään laista puhelin-numeroa laskuun. Lasku joka ei muistuttanut edes laskua vaan paremminkin joltain ylä-asteen tietotekniikan tunilla tehdyltä harjoitukselta.
No laskuun oli kuitenkin laitettu s-posti osoite jonne kirjoitin asiallisen kirjeen ja pyysin selvitystä asiaan.
Siitä on kulunut noin puolitoista kuukautta ja vastausta en ole saanut.
Maksoin viimeisen saapuneen laskun TOISEEN KERTAAN, kun ajattelin tympääntyneenä, että maksan vaikka ennemmin lehden tilauksen toiseen kertaan kuin alan värkkäämään ulosotto miesten kanssa.
No mikäpä siinä hymy on korvissa, hyvä maine pukkaa lehden tekiälle, mulla meni rahat, mieli on semmoinen etten ikinä edes enään osta tuota lehteä, eikä moni muukaan tällä suunnassa ja vielä viimeiseksi tänään kolahti postilaatikkoon ulosottovirastosta kirje johon ei oltu edes osattu laittaa minun oikeaa nimeä. Kiitoksia tästä

ImacInnes
17.11.2011, 00:25
Eipä minulla tuon lehden kanssa muuta onkelmaa ole kun että tuntuu ilmestyvän aika harvakseen?? Okeestaan, kun sitä lehteä ei ole niin eihän sen kanssa voi olla onkelmia, vaan se menetetty raha on onkelma.

Itse teen FJDC:n kerho lehteä ja senkin tekeminen on aika ajoin työlästä, valmistuu myöhässä ja on jatkuvasti kirotus vireitä, vaan joka vuosi on 4 lehteä ilmestynyt. Joten uskon että ei ole helppoa isommankaan lehden värkkääminen.

Jokainen vetää rajan oman sietokyvyn mukaan ja eiköhän se rupea pikkuhiljaa aika monella lähenemään.

Puheet ei enään riitä vaan nyt on tekojen aika. Lehden on ilmetyttävä hetimiten tai tekijöiden on myönettävä että rahkeet eivät riitä. Tilaajista valtaosalla on jo varmaan tekijöiden rahkeista ko. kuva.

Itsekkin olen harmikseni vuositilauksen maksanut ja jos ei lehti tänä vuonna ilmesty niin on aika perua tilaus ja pyytää rahat takaisin.

t. Harmistunut lehden ilmestymättömyyteen?
Ismo Ämmä

Heguli
17.11.2011, 11:43
Hyvää asiaa tukeakseni aikanaan tilasin lehden ja onhan nuo harvat ilmestyneet numerot postilaatikkoon päätyneet. Lehti sinänsä on hyvä, siitä ei ole kysymys. Eikä lehden hintakaan sinänsä tunnu missään, menee sitä rahaa turheempaankin.

Älkööt kukaan vetäkö herneitä nenään mutta kyllä tämän lehden tarina on ollut varsin amatöörimäistä. Kun tällaiseen hommaan lähtee niin asiaa pitää miettiä etukäteen ERITTÄIN huolellisesti. Nyt on vähän sellainen fiilis, että saunaillassa on päätetty pistää lehti pystyyn ja bueno sera. Ajankäytöstä ja henkilöresursseista tässä on kysymys.

Kaiken projektitoiminnan lähtökohta on aikataulutus ja sen seuranta. Jokaiselle numerolle on laitettava tarkka ilmestymispäivä, josta pidetään kiinni kaikin mahdollisin keinoin. Toki mutkia saattaa aina tulla matkaan mutta niistä on selvittävä pikaisesti yli. Nyt lukijakunta ihmettelee lehden ilmestymistä / ilmestymättömyyttä epätiedon vallassa ja se eli todellakaan ole hyvä asia.

Anteeksi kommentista mutta ei enempää tästä. Niin ja valitettavasti olen perunut lehden tilauksen ensi vuodelta.

HV
17.11.2011, 16:38
Jos tekijät onkin päättäny lähtee eläkkeelle niinku eräässä toisessa tapauksessa... :D
Olishan se tietysti reilua vähän ilmoitella niistä julkaisu ajankohdista vaikka eihän tässä nyt kiire kellään ole valmiissa maailmassa.

Murros
17.11.2011, 17:06
Jos tekijät onkin päättäny lähtee eläkkeelle niinku eräässä toisessa tapauksessa... :D
Olishan se tietysti reilua vähän ilmoitella niistä julkaisu ajankohdista vaikka eihän tässä nyt kiire kellään ole valmiissa maailmassa.

Sitä toista lehteä tehtiin sentään useita vuosia ja se tuli silloin kun oli ilmoitettu.

Swoop
17.11.2011, 19:45
Tuskin pitäs tähänkään mitään sanoa mutta sanonpa silti. Itellä on kyllä asiat toimineet lehden toimituksen kanssa todella hyvin. Ei valittamista. Se mitä tulee edelliseen lehteen, on totta että sitä oli tehty vuosia ja lehdet tuli aikanaa - ja takuu varmasti rupeaa tämäkin lehti tulemaan ajallaan jahka homma lähtee kunnolla käyntiin. Eihän Roomaakaan päivässä rakennettu ja siks toisekseen ei kukaan ole seppä syntyessään. Itse henk.koht. arvosta aivan vitusti että joku edes viitsii yrittää. Mulla ollu kestotilaus sisällä jo siitä hetkestä kun asiasta ruvettiin puhumaan... ja sisällä se saa pysyäkin. Tähän asti tulleet numerot on ollu mun mielestä todella hyviä ja luettavaa on riittäny samoten kun kuviakin. Mulle se on ihan sama ilmestyykö Marraskuun 16pv vai Joulukuun 29pv. Hyvää kannattaa odottaa. Pitäshän sen varmaan tulla ilmotettuna päivänä mielellään juu mutta pitäs monen muunkin asian maailmas olla toisin kun miten nyt on.

jussa79
17.11.2011, 23:27
Tuskin pitäs tähänkään mitään sanoa mutta sanonpa silti. Itellä on kyllä asiat toimineet lehden toimituksen kanssa todella hyvin. Ei valittamista. Se mitä tulee edelliseen lehteen, on totta että sitä oli tehty vuosia ja lehdet tuli aikanaa - ja takuu varmasti rupeaa tämäkin lehti tulemaan ajallaan jahka homma lähtee kunnolla käyntiin. Eihän Roomaakaan päivässä rakennettu ja siks toisekseen ei kukaan ole seppä syntyessään. Itse henk.koht. arvosta aivan vitusti että joku edes viitsii yrittää. Mulla ollu kestotilaus sisällä jo siitä hetkestä kun asiasta ruvettiin puhumaan... ja sisällä se saa pysyäkin. Tähän asti tulleet numerot on ollu mun mielestä todella hyviä ja luettavaa on riittäny samoten kun kuviakin. Mulle se on ihan sama ilmestyykö Marraskuun 16pv vai Joulukuun 29pv. Hyvää kannattaa odottaa. Pitäshän sen varmaan tulla ilmotettuna päivänä mielellään juu mutta pitäs monen muunkin asian maailmas olla toisin kun miten nyt on.

Täysin samaa mieltä!

Selväähän se on että jokaista potuttaa kun aikataulut ei pidä, mutta onko sillä OIKEESTI suurta merkitystä tuleeko lehti ajallaan vai muutaman viikon myöhässä kunhan lehdessä on vastinetta lehteen sijoitettuun pääomaan verrattuna?!?!

Itse olen ollut tyytyväinen lehden sisältöön aikataulujen venymisestä huolimatta ja olen luottavainen, että ennemmin tai myöhemmin myös aikataululliset ongelmat tulee kuntoon muutoin hyvässä lehdessä.
Siksi olen jopa ostanut palstatilaa ko. lehdestä pikku firmalleni, eli minua nuo aikatauluongelmat pitäisi potuttaa vielä kestotilaajaakin enemmän??

Elämässä on muutamia perussääntöjä ja yksi niistä on se, että kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää.
Tässä on käynyt melkolailla juuri näin, eli lehteä on yritetty tehdä luettavaksi (paksuksi) suurella juttumäärällä.
Silloin aikataulut saattaa venähtää.
Pointti on siinä, että onko suurta merkitystä paskalla istumiseen jos saat joka kuukausi uuden 100 sivuisen lehden, vai joka toinen kuukausi 200 sivuisen pönttölukemisen?

Aloittavalle lehdelle on varmasti etua siitä, että tekevät pari paksumpaa lehteä kuin se että tekevät 4 ohutta läpsykkää, kun painokustannukset pysyvät kurissa ja mainosmyyntikin onnistuu puolet helpommin.

Itsellä riittää hermo odotella vielä ensi kausi, mutta jos sen aikana toimitus ei saa aikatauluasioita kuntoon, niin sitten alkaa olemaan hommelit huonolla tolalla.
Sisältö on ollut kunnossa mielestäni koko ajan.

Byrocrat
17.11.2011, 23:51

Tekijä on aivan oikein lähtenyt eläkkeelle, mutta kylläkin entisestä duunistaan jotta sai aikaa tehdä tätä nyt käsiteltävää lehteä. Lehdenteosta kiinnostuneille tiedoksi, että se "toinen tapaus" on muuten edelleenkin kaupan joten ei kun ostamaan ja kisa pystyyn "Mylliksen" lehden kanssa jos kuvittelette, että lehdenteko on aloittelijalle helppoa ja yksinkertaista.
Ensimäinen vuosi näyttää menevän vielä harjoittelun ja linjan etsinnän merkeissä, mutta kunhan toimitus (=päätoimittaja) selviää alkukankeudestaan eikä pyri joka jutussaan täydellisyyteen ja teknisiset vaikeudetkin helpottavat, niin eiköhän lehden aikataulutkin vähitellen ala pitämään. :rolleyes:

Tulevaa numeroa odoteleva :)

Punanenä
18.11.2011, 06:13
Ilmoitin jossakin kohtaa että perun kestotilauksen,
Palauttivat HETI loput rahat vaikka en niitä edes pyytänyt tai vaatinut..

Eskimo
18.11.2011, 11:36
Jaksatte te itkeä joka asiasta.
Kannattaisiko löysätä sitä pipoa pikkusen....?

Mun mielestä on hyvä jos joku jaksaa tehdä lehteä ja jos tulee edes 2 nroa vuodessa vaikka jouluna ja jussina niin helevetin hyvä.
Ihan sama jos joku ei nyt mene ihan oikeinkirjoitussääntöjen mukaan.
Kenenkään talous ei kaadu siihen 40€:oon tai jos kaatuu niin antaa mennä.

Ei tässä mitään tekniikan maailman veroista lehteä kannata näillä lukijamäärillä odottaa.
Kun jätkät jaksaa vääntää talkoilla omien hommien lomassa lehteä niin iso käsi siitä.

Tietysti tuollaiset laskutus/ulosotto asiat pitää ottaa vakavasti.

Tehkää itte parempi! Eikä hymiöitä!!!

Issu
18.11.2011, 12:29
Jaksatte te itkeä joka asiasta.
Kannattaisiko löysätä sitä pipoa pikkusen....?

Mun mielestä on hyvä jos joku jaksaa tehdä lehteä ja jos tulee edes 2 nroa vuodessa vaikka jouluna ja jussina niin helevetin hyvä.
Ihan sama jos joku ei nyt mene ihan oikeinkirjoitussääntöjen mukaan.
Kenenkään talous ei kaadu siihen 40€:oon tai jos kaatuu niin antaa mennä.

Ei tässä mitään tekniikan maailman veroista lehteä kannata näillä lukijamäärillä odottaa.
Kun jätkät jaksaa vääntää talkoilla omien hommien lomassa lehteä niin iso käsi siitä.

Tietysti tuollaiset laskutus/ulosotto asiat pitää ottaa vakavasti.

Hyvin sanottu. Olishan se kiva että lehti tulis vaikka joka kolmas kuukausi mutta tässä maailmassa ei nyt vaan saa aina haluamaansa. Eiköhän tämäkin toimitus kun vähän kokemusta karttuu niin pääse ilmestymisaika ongelmista eroon.

Nerd-O
18.11.2011, 18:25
Itse en ole lukenut kuin yhden lehden. Siitäkään en maksanut mitään kun lainasin sen. En edelleenkään ole nähnyt missään kaupassa sitä myytävän niin ei ole tullut ostettua. Enkä jaksa lähteä jossain tietyssä liikkeessä käymässä sen takia että sen saisi ostettua. Mutta oli kyllä ihan hyvin tehty ja jutut oli ihan mielenkiintoisia.

Melko marginaalinen on vaan tuo kohde ryhmä lehdelle, joten aika turha kuvitella että tuon lehden teko on joku kultakaivos. Ei kauheasti yllätä ettei aina aikataulussa pysytä. Ehkä sitä voisi näissä offitapahtumissa hieman mainostella? Tosin eipä niitäkään paljon mainostella..

Punanenä
18.11.2011, 18:39
Humalainen tyhmä ajatus mutta jos juttua ei meinaa löytyä niin olisi sitten vaikka tälläkin palstalla ilmoitettujen "pien-ajojen" asioista tehtäisiin juttu?
Valokuva siitä että hc-kilpuri on suossa jumissa kesken kilpailun ei välttämättä eroa siitä että aloitteleva harrastaja ensireissullaan saa auton liian pahaan paikkaan jumiin...

Näissä pienissä tapahtumissa tapahtuu vaikka mitä ja ainakin itse haluaisin lukea
näistä.....Samoin erikoiset projektit tai äärimmäisen huolellisesti tehdyt systeemit ...

Tämä on sinänsä turha kommentti ja yhden ihmisen mielipide:o

-Stedt-
18.11.2011, 18:47
Tänne on lehti löytäny perille ja laskukin maksettu vaan yhden kerran, lehtihän on omasta mielestä hemmetin hyvä, tosin paremmastakaan kun ei tiedä:D. Venäjän/kotimaan kisoista tuhdit jutut on ollu mukava luettavaa, tosin ymmärrän JuhanChristiania, jos 2xmaksettu ja ei yhtään lehteä tullu ja nyt vouti jo piponkin meinaa viedä, niin kyllä siinä iteltä ainakin otsasuoni pullistus...kannattaa nyt kuitenkin pommittaa vaan toimitusta, tai vaikka pistää yv:tä myllikselle, niin saavat virheen korjattua.

macro
18.11.2011, 19:37
Toisaalta jos on yritetty soittaa, ja asiallisesti kirjallisestikkin lähestytty, ni pitäs toimituksessa katella kovasti peiliin, jos hommaa ei saada hoidettua.

En ole toimittaja, en edes asiakaspalvelija. Mutta työnkuva on alihankinta (eli tuotan hyödykettä, josta toinen maksaa), ja kiire on arkipäivää, aikataulut kusee, muttei kohtuuttomasti. Kuitenki tavoitettavuus ja nopea viestin kulku maksavan osapuolen kanssa on ensiarvoisen tärkeää, ja siitä kuulee varmasti jos homma ei toimi. Negatiivinen kaikuhan kuuluu kauas...

Lehdessä sinänsä ei ole moittimista, mutta kokonaisuutena homma ei vakuuta. Jos taas omaan työhön vertaa, niin päivää venytetään ja työ laitetaan etenemään jos tökkii. Varmasti soittaja on voittaja, mutta jos toimen kuva on lehden toimittaminen, niin nykyaikana kyllä atk-taitojen ja sitä myötä sähköpostin tavoitettavuuden pitäs olla hyvä?

Ite olen myös lehet maksanu ja aviisin nopeasti ilmestymisen jälkeen aina postilaatikosta sen saanut noutaa, mutta jotenki mm. täältä palstalta sivusta seuraavana tuntuu, että: toivon parasta, pelkään pahinta.

Byrocrat
18.11.2011, 19:47
Humalainen tyhmä ajatus mutta jos juttua ei meinaa löytyä niin olisi sitten vaikka tälläkin palstalla ilmoitettujen "pien-ajojen" asioista tehtäisiin juttu?
Valokuva siitä että hc-kilpuri on suossa jumissa kesken kilpailun ei välttämättä eroa siitä että aloitteleva harrastaja ensireissullaan saa auton liian pahaan paikkaan jumiin...

Näissä pienissä tapahtumissa tapahtuu vaikka mitä ja ainakin itse haluaisin lukea näistä.....Samoin erikoiset projektit tai äärimmäisen huolellisesti tehdyt systeemit ...

Tämä on sinänsä turha kommentti ja yhden ihmisen mielipide:o

Mikään kommenttihan ei ole turha, mutta lehden päätoimittajan ongelma on ilmeisesti pikemminkin se, että omat jutut paisuvat liiaksi ja lisäksi muutkin jutut on laskettua laajempia :rolleyes:
Uskonpa, että jatkossa kun kisarintamalla on hiljaisempaa niin noita paikallisten ajotapahtumien juttujakin mahtuu mukaan.
Erikoiset rakenteluprojektit taitavat jatkua jo seuraavassa lehdessä, mm kuluvan kauden Eurotrialin Protoluokan mestaruusauto on tiettävästi ohjelmassa. Tämä siis villinä arvauksena. Tulevaisuus näyttää miten lehden ja äijän käy. Niin ja kyllä se seuraava lehti tiettävästi on jo oikoluettu ja taitaa olla jo taitettukin :eek: eli ehtinee painosta ennen joulukuun alkua. :rolleyes:

young n dum
18.11.2011, 22:56
varsinaisesti itse lehden kanssa ei ola olla onkelmaa. jonku koe setin tilasin ja jotaki sielt on tullu. laatu ok ja jutut hyviä:)

mut nuo tulemis ajat... on hienosti unohettu et se mikä luvataan kans pietään periaatteet mitkä pitäs olla itestäänselvyys.

vai onko tekiät kenties tätä nykyajan pullamössö porukkaa..? 12 teinix liisoja? epäilen..

ja tuotakaan en ymmärrä et joku, kerran kaks lehteen oman nimesä saanu löpisiä puolustelee tääl palstalla myöhäsiä tulemisiä jollai ihme selityksillä. ei roomaakaan päivässä rakennettu, ei se helppoa oo, koita ite tehä parempi... ei se pointti tässä ollu. vaan se että vituiks menee vahvasti ja ihmisiä vituttaa!

anaalista ja syvältä.

sekin niinku eräs höpönassu miulle avautu jo toisessa topikissa et ota yhteyttä suoraan lehen tekiä pomoon. EI. ei se näin mene. jos joku homma kusee eiks tän rengin pitäs ottaa yhteyttä miuhun? maksavaan asiakkaaseen...kyseessä siis t-paitulit jotka emäntä voitti ohvi kisoista joita ei oo vieläkä tullu...:mad: ... no okei nää oli siis arpajaisista mut SILTI!

miu puolesta tehkää vaa lehtiä ei siinä mitään mukavaa kakka lukemista mut jättäkää vaik sit tulemis ajat pois kokonaan:)

ja joku varmaan veti herneet tästä.

ei haittaa miuta. tärkeintähän on että saadaan palautetta tuoreelle lehdykälle eikös?

T: lauri

ja viel loppuun kiva hymiö: :)

KoniJeep
18.11.2011, 23:03
miu puolesta tehkää vaa lehtiä ei siinä mitään mukavaa kakka lukemista mut jättäkää vaik sit tulemis ajat pois kokonaan:)

T: lauri

ja viel loppuun kiva hymiö: :)

:rolleyes: :D saisha noita kaakka lukemisii pikkuhiljaa alkaa tippumaan laatikkoon! :mad:

454SS
18.11.2011, 23:05
ja tuotakaan en ymmärrä et joku, kerran kaks lehteen oman nimesä saanu löpisiä puolustelee tääl palstalla myöhäsiä tulemisiä jollai ihme selityksillä.

Eiku nimimerkin :)

===================================

Kolumni

Kolumnissa kirjoittaja voi itse ottaa kantaa. Se on kirjoittajan henkilökohtaisesti värittämä teksti ja siinä kirjoittaja voi tuoda esiin omia subjektiivisia mielipiteitään. Sanomalehtien kolumneissa käsitellään usein ajankohtaisia kysymyksiä, vaikka kirjoittaja saakin itse päättää aiheen. Muissa kuin pääkirjoitussivun kolumneissa käsitellään usein myös kirjoittajan omiin kokemuksiin perustuvia havaintoja arkipäiväisistä asioista.

Kolumneja voi olla monentyylisiä: hauskoja, analyyttisia ja pohdiskelevia. Kolumneja kirjoittavat sekä lehden omat toimittajat että ulkopuoliset vaikuttajat ja avustajat. Kolumnien yhteydessä mainitaan aina kirjoittajan nimi, usein julkaistaan myös tämän valokuva.

Pakina

Pakina on humoristinen ja hauska teksti, joka voi käsitellä lähes mitä tahansa, usein kuitenkin ajankohtaista aihetta. Pakinoitsija tarkastelee ympäröivää maailmaa huumorimielellä, sillä pakinan perimmäinen tarkoitus on huvittaa lukijaa. Pakinoitsija voi liikkua vapaasti tyylilajista toiseen. Pakina kirjoitetaan yleensä nimimerkillä.

=========================================

Lehden teosta mitään ymmärtämättä ne jutut ei miun mielestä ollut kumpaakaan yllä olevista. Kolumniin olis vaadittu kyllä ihan oikee nimi ja mielellään vielä kuvakin ;)

young n dum
18.11.2011, 23:14
Eiku nimimerkin :)

tänks!:) onneks joku on tarkkana :)

HV
19.11.2011, 00:00
:rolleyes: :D saisha noita kaakka lukemisii pikkuhiljaa alkaa tippumaan laatikkoon! :mad:

ookko pinnannu edellisestä numerosta lähtien :D:D:D

ImacInnes
19.11.2011, 00:21
Eipä ole tämäkään lehdelle eduksi jotta muut täällä asiasta luulevat kirjoittelevat, eikä asiasta oikeasti tietävät?
Eli, informaatiota ainakin tunnutaan täällä kaivattavan ja asiasta tietävältä taholta!

t. Ismo Ämmä

KoniJeep
19.11.2011, 00:23
ookko pinnannu edellisestä numerosta lähtien :D:D:D

Onneks tuloo Jeeepster ja taku kaakka! Edit: siis takuu kaakka

MICCOT
22.11.2011, 15:27
Lokakuun alkupuoli näyttäisi tällä hetkellä..ainakin paino ja paperi varattu sitä ajatellen....sivumäärä näyttäisi samalta kuin ed. numerossa..joten se yli 100-sivua näyttää sitten muodostuvan vakioksi..

Jännä juttu kun kaivelin tota toista keskustelua ni pisti silmään et lehti on ollu valmis jo aikaa sitten ja menossa painoonkin ja muutaman viestin jälkeen iloitaan että saatin oikeen kansikin lehdykälle ja näytille koko kansalle nettiin.
On se toki myyvän näköinen, mutta mua häiritsi kovasti kuvassa että sekin oli lavastettu vai oliko vinssinnaru unohtunut johonkin puuhun kiinni vahingossa.

No joka tapauksessa luulisi että kesän/syksyn tapahtumista olis saanu lehden tehtyä nopeemminkin.

Pieni lahjuskin rauhoittaisi varmasti Tilaajia mutta Ei! Ei edes kälystä tarraa ole sujautettu mukaan, tosin kun ne muut "paska" lehdet joilla on niitä onnettomia "läpsyjä" heillä toki on varaakin lähetellä niitä kun eivät romaania yritäkkään tehdä.

Ei herneitä kellekkään mutta alkaa jurppia toi p.puhuminen kuluttajille ja nyt voi taas muut puolustella toimitusta, jospa lehti pitää saunaillan sitten teille kun oikeen kehutte!

akiky
22.11.2011, 16:00
Tässä uusimpia selityksiä. Olen vähän pisimpiä leikkaillut, alkuperäiset löytyy linkeistä.

22.09.2011 - #550 (http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=801758&postcount=550)
Lokakuun alkupuoli näyttäisi tällä hetkellä..ainakin paino ja paperi varattu sitä ajatellen....

13.10.2011 - #554 (http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=808369&postcount=554)
Tulossa on...

23.10.2011 - #557 (http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=811562&postcount=557)
Yksi viivästykseen syy johtaa suoraan meikään, koska nyt oli mahdollisuus saada tuohon lehteen se yksi saavuttamaton rasti (mitä kumpikaan edeltäjistä ei sitkeästä yrityksestä huolimatta saanut).

Ja ollaanhan tässä edelisen aikataulusta huomattavasti edessä..syytäkin sano. eiköhän se pikkuhiljaa tästä ensi vuodelle tasaannu..

10.11.2011 - # 578 (http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=817794&postcount=578)
No, kansi tuli näkyville nettisivuille (ja sitäkin hierottiin pitkään ja sitten loppu ideat).. lehteä viivästytti ladoga juttu, se oli kaikkein vaikein tehdä, kun se on niin monta kertaa tehnyt niin yritti sitten löytää jotain uutta ja erilaista näkökantaa, ottaen huomioon kuitenkin sen että aika moni lukee ladogasta ensimmäistä kertaa ja pitäisi selittää perusteet jotenkin..ja jotka sen tietää ei toteaisi samaa vanhaa...no julkaistu juttu on nyt viidennen yrityksen jälkeinen tulos... siis varmaan tämä lehden ilmestymisaikataulu vituttaa monia, mutta mutta kyllähän lehden voi tehdä nopeastikkin, mutta silloin se lukee ja selaa muutamasa minuutissa..näillä resursseilla... lehden sivumäärä noudattelee entisen numeron linjaa..Jeep -osio räjähti käsiin.. meikä on varmaan ottanut mallia tuosta petersenistä tosin toisin päin....

En tiä, alkaa kärsivällisyys tääkin loppua. Kait täytyis toimituksen luvata että toimittaa tuhdin maasturipläjäyksen kerran vuoteen, niin oliskin iloinen yllätys jos niitä sattuis tulemaan vaikka 2. :) Rahallisestihan tää nyt ei mikään konkurssi ole, joten ihan sama vaikkei lehteä tulis ollenkaan. Tärkeempää silti minusta että pittää sanansa eikä hapata kokoajan paskaa. Tietysti sitä puheissa haluaa varsinkin näin palstalla kokoajan kirjoitella että lehti on tulossa ihan just kohta. Vaan täytyis nyt minusta edes kuukauden tarkkuudella julkaisupäivä osata kertoa.

heku80
22.11.2011, 16:15
mä tilasin jus sen 6 numeron setin 2 lehtee tuli heti laskun kanssa lasku maksettu ja lisää odotellessa

JuhanChristian
24.11.2011, 23:54
Hienoa ja kiitoksia kaikille jotka ovat jutelleet lehdestä, hyvä ja huono kritiikki on aina tervetullutta. Muutenhan maailma ei toimisi jos asioista ei keskusteltaisi. mutta!

Ensinmäiseksi pyydän ANTEEKSI osittain ja suurin vika oli minussa itsessäni eikä lehden toimituksessa. En ymmärrä enkä saa asiasta varmaan ikinä rauhaa, mutta syy oli minun kun jostakin syystä ensinmäisen saapuneen laskun maksu alkuvuodesta on mennyt puihin ja lasku ei ole lähtenyt tietokoneeltani.
En osaa sanoa mutta minun mokani. Pyydän suuresti anteeksi kaikilta lukijoilta, kirjoittajilta ja eteenkin myllikseltä!!

Nyt myös ymmärrän sen minkälaisella porukalla tehdään tuo kyseinen lehti. Olen joskus kuunnellut nuita lehden tekijäiden juttuja niin tiedän "jotenkin" kuinka haastavaa on tehdä tuollaista varsinkin kun olemme suomessa. Kiitoksia mylliksen porukalle joka yrittää parhaansa mukaan saada lukemista off-roadista kiinnostuneille ja onnea tulevaisuuteen.

Murros
25.11.2011, 07:42
Nyt myös ymmärrän sen minkälaisella porukalla tehdään tuo kyseinen lehti. Olen joskus kuunnellut nuita lehden tekijäiden juttuja niin tiedän "jotenkin" kuinka haastavaa on tehdä tuollaista varsinkin kun olemme suomessa. Kiitoksia mylliksen porukalle joka yrittää parhaansa mukaan saada lukemista off-roadista kiinnostuneille ja onnea tulevaisuuteen.

Eikös se ole sama millä porukalla sitä lehteä tehdään saati tehdään ylipäänsä mitä tahansa.
Huutoon olisi vastattava parhaansa mukaan eikä lupailtava mitään sellaista mitä ei pysty pitämään.
Itse tilatessani kyseisen lehden odottelin todellakin luvattua numeromäärää,onhan tuplanumerot tietenkin hyvä juttu mutta se ei ole ilmeisesti asian ydin eikä itsetarkoitus.
Hieman lisää kärjistettynä vuodessa ilmestyy yksi meganumero 200 sivua josta iso osa jo todella vanhaa tietoa.

Välillä tulee ikävä vanhaa 4X4 Magazine Finlandia,tuli luvattu määrä numeroita vuosikaudet ja tuli kokolailla luvatulla viikolla postilaatikkoon.

Toivotaan että lehden toimitus saisi vauhtia ladontaan,painoon,juttujen viimeistelyyn tai ihan mihin vaan että lehti ilmestyisi niin kuin se on ilmoitettu.

tiipe
25.11.2011, 18:41
Eikös se ole sama millä porukalla sitä lehteä tehdään saati tehdään ylipäänsä mitä tahansa.
Huutoon olisi vastattava parhaansa mukaan eikä lupailtava mitään sellaista mitä ei pysty pitämään.
Itse tilatessani kyseisen lehden odottelin todellakin luvattua numeromäärää,onhan tuplanumerot tietenkin hyvä juttu mutta se ei ole ilmeisesti asian ydin eikä itsetarkoitus.
Hieman lisää kärjistettynä vuodessa ilmestyy yksi meganumero 200 sivua josta iso osa jo todella vanhaa tietoa.

Välillä tulee ikävä vanhaa 4X4 Magazine Finlandia,tuli luvattu määrä numeroita vuosikaudet ja tuli kokolailla luvatulla viikolla postilaatikkoon.

Toivotaan että lehden toimitus saisi vauhtia ladontaan,painoon,juttujen viimeistelyyn tai ihan mihin vaan että lehti ilmestyisi niin kuin se on ilmoitettu.

Joo kyllästyin odottamaan kanssa niin tilasin toisen tosimiesten lehden ilmestyy säännölisesti on kertomusta kaiken maailman karva safareista www.jallu.fi/ myös päätoimittajalle kelpasi kysein aviisi tulee kotiin huomaattomassa kirje kuoressa .

kivinen
25.11.2011, 19:30
Joo kyllästyin odottamaan kanssa niin tilasin toisen tosimiesten lehden ilmestyy säännölisesti on kertomusta kaiken maailman karva safareista www.jallu.fi/ myös päätoimittajalle kelpasi kysein aviisi tulee kotiin huomaattomassa kirje kuoressa .

Onks sun kestotilaus muka päässyt vanhentumaan, kun piti uudestaan tilata? Kyseessä on kuitenkin johtava suomalainen miehille suunnattu aikakausilehti.

tiipe
25.11.2011, 19:49
Onks sun kestotilaus muka päässyt vanhentumaan, kun piti uudestaan tilata? Kyseessä on kuitenkin johtava suomalainen miehille suunnattu aikakausilehti.

Joo pääs kele vanhetumaan mut nyt on asia korjattu.

WinChester
25.11.2011, 22:47
Tilasin ja maksoin lehden aikoinaan, myös sen ylimääräisen kannatuslehden. Tuli sitten jotakuinkin puoli vuotta myöhemmin karhulasku, kun en muka ollut maksanut. Kaivelin kuitin esiin - kaikki kun tuppaa jäämään arkistoon - ja löytyihän se. Oli sitten ollut toimituksessa kaksi samalla nimellä tai jotain muuta sekaannusta, mutta ei tarttenu maksella uudelleen. Tuli toinen numerokin.

Nyt siis kolmatta numeroa ja ilmestymisaikataulua odotellessa...

Heguli
26.11.2011, 09:34
Onkohan toivetta saada lehteä jouluksi ? Jos koittaisi muutaman salaa ujuttaa pukin konttiin.

r2ree
28.11.2011, 16:52
Tilasin lehden elokuussa Kangasalan FOFFI -kisoissa ja heistä ei sen koommin kuultu..

Enpä mä tolta myllikseltä muuta odottanukkaan

L-200
28.11.2011, 20:47
Tilasin lehden elokuussa Kangasalan FOFFI -kisoissa ja heistä ei sen koommin kuultu..

Sama juttu nyt kun muistelee niin tilaus tuli jätettyä....
Joskohan se tulisi kohta puoliin.

uokki
28.11.2011, 20:59
Oliskohan hienoa antaa Myllikselle työrauha.Ei varmasti kiusallaan eikä tahallaan jarruta ilmestymistä vaan tosissaan yrittää puuhata ja tehdä hyvää lehteä.
Upeeta että joku jaksaa ja viitsii.Eikövaan että ei ole kaiketi liikaa porukka auttanut tai kannustanut!
MYLLIS-koita jaksaa puurtaa ja usko asiaasi,Suomi tarvitsee lehteäsi!
Terv Jyrki Uolamo-se Vitun Uazlamo ja öllikkä joka myös viitsii puuhata vaikka välillä tuntuukin paskassa tarpomiselta!!

KoniJeep
29.11.2011, 00:11
Suattas olla ensviikolla uutta kaki lukemista:eek:... pikkulinnut visersi.
Kannattaa siis verrytellä jalkalihakset kuntoon, jottei 3 tunnin istunnot puuduta!:D