PDA

View Full Version : Isuzu ongelmia...


farmforest
16.11.2011, 20:11
Isuzun omistajia taitaa olla niin vähän että omalla foorumilla ei oikein ole auttajia.. Vai onko jo kaikki isuzut metallinkierrätyksessä..?
No jokatapauksessa olis otsikkoon liittyviä kysymyksiä dieselguruille.

Autot on Trooper 2.8TD -89 ja Campo 4x4 2.5D -92.

1. Molemmat on pirun hyvin lähteneet käymään kovillakin pakkasilla mutta nyt saa sahata kumpaakin useamman sekuunnin aamulla. Varsinkin Trooperia. Suodattimet on tyhjennetty ja Sinolia on tankissa sopivasti. Tankkikin putsattu että vedestä tuskin on kyse.. Mikä mahtaa olla homman nimi?

2. Kun Campo käynnistyy kylmällä ilmalla niin ensimmäisen minuutin saa käyttää tyhjäkäyntiä. Heti starttauksen jälkeen auto kyllä vastaa kaasuun, mutta koko vehje tärisee ja pakoputkesta pukkaa savua tolkuttomasti. Tuntuu että ehkä käy kahdella tai kolmella tai kaikilla mutta pirun huonosti kuitenkin. Tyhjäkäyntiä käy hyvin. Minuutin kenkimisen jälkeen vika katoaa itsellään ja käy taas todella nätisti kierroksilla. Kesällä tätä vikaa ei ole. Mikä juttu tää on?

3. Onko käyttäjä Ooppeli tai joku muu vaihtanut koskaan laatikosta kardaanin puolimmaista laakeria? Tuntuu jolkottavan jonkun verran ja on noin millin verran klappia? Taitaa olla meillä kuitenkin samat laatikot ja jostain muistan kuulleeni että olis joku tyyppivika toi laakeri...

Siinä olis tollaset propleemat, olisin kiitollinen kun joku osais vastata...

T: Esa

JiiPee
17.11.2011, 23:12
Taitaa olla joku hehkutulppa pimeänä? Ainakin oireet viittaa siihen. Toinen syy voisi olla väärä pumpun ajoitus. Varmista kampiakselin hihnapyörän pultin kireys. Jos on päässyt löystymään, voi kiilaura olla hakkautunut väljäksi ja se sekoittaa pumpun ajoituksen. Se taas vaikuttaa myös käynnistyvyyteen.

Laatikossa millin välys laakerissa tarkoittaa äkkiä hammaspeikon vierailua rattaissa. Kuulemma (?!) Campon laatikko ei kestä vedättää isolla vaihteella pienillä kierroksilla.

Bj Andy
19.11.2011, 10:34
Hehkuvaivalta kuulostaa varsinkin jos ei niitä ole hiljattain vaihettu. Ovatten kulutus tavaraa.

Mitä taas sinoliin tulee niin sitä ei kyllä tarvi, eikä oikein saisikaan käyttää dieselissä, tai saa jos välttämättä haluaa, mutta se on tarpeetonta ja mahdollisesti haitallista syöttöpumpulle.

Suotimien vaihto ja talvilaadun käyttö pitäisi riittää...

autotohtori
19.11.2011, 11:16
Uudet hehkut ei paha vaihtaa vanhoista on vain tullut käyttö kerrat täyteen.

Ooppeli
19.11.2011, 15:19
Miulta kanssa ääni hehkuille. Samanlaista ongelmaa oli ku kaks hehkua pimeenä. Ehjillä hehkuilla lähtee kovallakin pakkasella hyvin käyntiin. Käyntii ääni ei sit olekaan mukavaa kuunneltava. Tärisee koko auto :)

Laatikon kestävyydestä ei ole tietoa. Itella 6vuotta kestänyt hyvin vaikka ihan nätisti ei aina oo tullu ajeltua x)

farmforest
03.12.2011, 21:38
Nyt Campo teki sen ettei käynnisty enää lainkaan. Testailin hehkujen toimintaa pitämällä autoa muutaman tunnin lohkolämppärissä jonka jälkeen lähti vaivoin käymään. Ilman lämppäriä ei lupaakkaan käydä vaikka akkukin on ihan iskussa.

Ei muutakun hehkukauppaan ja uudet tilalle, eikä mitään vaikutusta. Mahtaako hehkuille tulla virtaa laisinkaan kun laitoin yleismittarin +-piikin siihen metallikiskoon joka hehkujen päällä kulkee ja toisen piikin maihin. Kaveri käänsi avaimesta niin mittari ei värähtänytkään. Teinkö mittauksen oikein?

Ihmeellisintä oli että kun autoa hinattiin, niin lähti välittömästi käymään kun kytkimen nosti.. Auto oli taas ollut lämppärissä mutta nyt ei lähtenyt startilla..

Onko tuolla joku rele mikä kytkee hehkut päälle ja samanaikaisesti kytkee sammuttajan pois toiminnasta? Pumpun päällä ei ainakaan näy eikä kuulu mitään liikettä kun avainta kääntelee..?

Siinä taas pari ongelmaa fiksummille.

T: Esa

jyrden
04.12.2011, 13:12
Kyllähän siihen hhkunkiskoon pitäs virta tulla, kun avaimesta kääntää hehkua... Ja sit kuulua jostain releestä napsahdustakin, kun se lyö päälle...

Mikäli epäilee hehkujen toimivuutta yksistään, niin hehku irti ja starttikaapelia käsille... Maaakenkä akun maahan ja hehkussa runkoon... Sit virta toiseen knapaan ja hehkussa siihen mihkä se mutteri tulee... Puolenkymenen sekunnin perästä pitäs ns. nuppi hekua mikäli on terve.... Ja mikäli ei, niin se on musta...Sit ku on testannu, niin se on kyllä kuuma (terveessä)....

Hehkun relettä kyllä epäilen, ja mikäli näin on käynyt ni voi olla hukassa sellanen rele jo... Eli lääkkeeksi löytyy ns. nappiheku... Akusta/-akuilta suoraan johdot (sulakkkeen kera) napille, ja napilta sitten johtoo siihen hehkunkiskoon.... Napiksi sit mieluten sellanen missä on hopeajuotteinen sisuksissa... Muut ei kestä ku kerran, jos sitäkään.... Itse laittanut pariin autoon nappihehkun, ja tiedän miten ton napin palaminen vituttaa...

pkumpumaki
04.12.2011, 21:39
Itellä kans tuo TFS54 isuzu,ongelmia ollu samoja.Käytin just suutin huollossa ni oireet paheni,nyt ei enää lähe käyntiin,syöttöpumpu varmaan paskana ku ei jaksa uusille suutttimille pukata tarpeeksi painetta.onkohan kellää ollu vastaavia kokemuksia.???

farmforest
05.12.2011, 21:56
Itte just juttelin kaverin kanssa jolla oli joskus ollu dieseli eskortti. Ei kuulemma startilla lähteny käymään mutta vetämällä heti. Pumpun ajotus oli siinä ollu pielessä että voi hyvinkin olla sama vika noissa. Ja jos pumppu on kokonaan paskana niin maksaa varmaa iha perkeleesti...

farmforest
26.03.2012, 13:16
Pistin nappihehkun eli hehkutus toimii ainakin nyt.

Kertokaapas Dieselgurut että minkälainen pumppu tommosessa isuzussa oikein on? Siirtopumppua ei ole koko vehkeessä vaan ruiskutuspumpun takana on kalvo joka toimii alipaineella.

Katsokaas kun vikana on nyt ilmeisesti se että polttoaine pääsee valumaan takaisin letkuja pitkin tankkiin eli ilmaa saa jostain. Käsipumpulla kun pumppaa (ihan helvetin kauan) ja starttipilottia käyttäen lähtee käyntiin ja käy hyvin ja ottaa kierroksia eli pumppu tuskin on rikki. Mutta vaikka käsipumppua käyttäen pumppaa suodattimen täyteen niin ilman starttipilottia ei käy! Miksei?

Minkälainen tuo alipaineletkujen viidakko oikein on? Kaikennäköistä magneettiventtiiliä ja ties mitä on vaikka kuinka saatanasti..

Onko käyttäjä Ooppeli tutustunut aiheeseen?

T: Esko

Ooppeli
26.03.2012, 19:03
Joo joskus tutkin mikä pumppu noissa on mut taitaa olla niin harvinainen malli. Xexel tais olla merkki.

Onneks omassa kulkineessa ei ole viel ollu tollaisia ongelmia. Ja toivottavasti ei tulekaan. "koputtaa puuta"

Ja niistä alipaine letkuista ei oo mitään tietoa.

farmforest
28.03.2012, 17:17
Voiko sammuttaja olla jäänyt päälle mutta silti käynnistyy ja käy starttipilotilla? Kun ei startilla lupaakkaan käydä mutta tuolla aineella heti. Polttoainekin menee pumpulle asti, vaihdoin läpinäkyvät polttoaineputket niin ilmakuplia ei näkynyt missään eli se ei olekkaan ongelma.

Trooppereissa on varmaan samanlaisia sähkösysteemejä, ainakin 2.8 turbossa. Hanttarinpuolella sulakerasian vieressä on sellaisen suojapellin alla kaksi isoa relettä, toinen naksahtaa kun kääntää virrat päälle, kuuluukohan molempien naksahtaa?

On kyllä aivan pakko ihmetellä että miten edistyksellinen on tuollainen 20 vuotta vanha Isuzun moottori! Verratkaa mihin tahansa samanikäiseen dieseliin...

T: Esko

patrol90
28.03.2012, 17:38
Tarkista venttilivälykset

nyyperi
28.03.2012, 19:02
Itse joskus useammankin isuzun kanssa taistelleena, en voi kuin... kehua? Okei vitsi vitsi.. Mulla oli kanssa joskus noita hehekutus vikoja ja jne.. Toiseen isuszuun vaihoin hehkut ja ei auttanut, mutta huomasin ettöä siinä oli sellainen johtosulake , muistaakseni ennen hehkurelettä, eli se näyttää normi sähköjohdolta mutta onkin sulake joka voi mystisesti toimia, eli kyrvähtää.
Toisesta isuzusta meni se hehkujen rele, ja kyllä mä korvasin sen jollain bilteman yleisreleellä..
Olen muuten sitä mieltä että oikeasti isuzut on paljon, erittäin paljon mainettaan parempia. Se viimeisin campo, oli semmonen kingcappi, tai mikä se nyt isuzulla onkaan, ja oli helkkarin hyvä etenemään lumessa, vaikka kaikki sanoivatkin ettei sellaisella risukeulalla mittään tee. Kylläpä vaan teki, uskallan väittää että ihan vakio maastureiden eturiviä, rakentaminenkin onnii sitten se toinen juttu.

Bj Andy
29.03.2012, 15:34
Onko edes käyny mielessä että viet sen jollekkin pajalle??

Ja onko suotimet vaiheltu milloin?

farmari
29.03.2012, 18:09
Yksi mahdollinen on käyttöakselin stefa. Sitä vuotoa on vaikea huomata, mutta käyttäytyy juurikin noin. Tuota vastaan taistelin huonolla menestyksellä polttoainepumpulla, joka pumppas aina sen aikaa, kun hehkutti. Stefan vaihtamalla vika korjaantui...

farmforest
02.04.2012, 17:17
Meinaat siis syöttöpumpun akselin stefaa? Että ilma jäisi pumppuun pyörimään eikä siirrä ainetta eteenpäin? Mitään vuotoa ei näy ainakaan ulospäin ja tuntuu nyt pikemminkin että vika olisi sähköpuolella mutta semmosta ihmistä en ole tästä maasta vielä löytänyt ketä tietäisi tosta alipaine/sähköventtiileistä että miten ne tuota konetta ohjaa. Jos joku sellaisen tietää saa suositella tänne. Releitäkin tommosessa on vaikka millä mitalla..

Eikö tuollalailla kun starttaa mutta ei lupaakkaan käydä niin pitäisi pakoputkesta tulla jonkunnäköstä savua? Tästä kun ei tule pihaustakaan... Kun käsipumpulla pumppaa niin letkusta näki että aine meni pumppuun eikä ole takaisin suodattimeen päin tullut. Mutta ilman starttipilottia ei käy. Sillä lähtee heti, ottaa kierroksia ja käy niinkuin pitääkin.

Pajalle vieminen ottaa luonnon päälle, se olisi ensimmäinen kerta... =)

Ooppeli
02.04.2012, 20:25
Tuolta löyty jotain suuntaa antavaa tietoo pumpusta.

http://www.vepump.cn/CZZ.htm

ja jos pumpun mallin saa selvitettyä niin tuolta myös jotain tietoa.

http://www.zexel.com/fastmovingparts.htm

Bj Andy
02.04.2012, 21:33
Ok. Olikos ne jo mainitut "johto sulakkeet" tarkastettu??

Noistahan en hittojakaan tiedä mutta homma olisi viisainta aloittaa tarkastamalla ihan jokainen sulake.

Sen jälkeen jos siinä syöttöpumpun kyljessä on joku töpseli, eli sähköinen sammutin, ja se voi olla pienikin mötikkä eli pelkkä magneetti venttiili, niin se irti ja siihen yleismittari tai koetus lamppu kiinni ja sillä selviää että tuleeko siihen jännite kun virrat laittaa päälle, Sekä tuleeko siihen jännite startatessa.

Jos ei niin sitten pitää etsiä syy miksi ei. Ja toiminnan voi kaiketi kokeilla että pistää akulta siihen suoraan jännitteen. Jos lähtee käyntiin tai edes savuaa putkesta niin sammutin ja pumppu on ehjä eli vikä on muualla.

Jos taas jännite tulee niin sitten se sammutin on varmaan sökö. Eli irti ja tarkistus vielä tai sitten uuden etsintä.

Sitten voisi avata vaikka jotakin suihkuputkea hieman suihkun juuresta ja koittaa lentääkö sieltä dieseliä. Jos niin sitten siinä on edes jotain eloa.

Ja kun tuo puoli on hanskassa niin sitten vielä ne hehkut irti ja niiden tarkistus koska jos sitä on nyt muutama viikko sahailtu tuloksetta käyntiin niin ei ole kaukaa haettua että ne on jo uudelleen sököt.

Sitten kun se käy niin poista kaikki omat sätökset ja koita etsiä se ensmäinen vika mihin tuo isuzu pysähtyi...

Nii ja jos se on jakaja pumppu niin siinä ei välttämättä edes ole siirtopumppua vaan se pärjäilee omineen niin kauan kuin tankissa on ainetta...

Ja jos taas siinä on turbo niin se "alipaine" systeemi on ahdonalaisen syötön säätö eli siihenkään ei tarvi puuttua.

farmforest
03.04.2012, 12:53
Hei sanokaapas kumpi noista mahtaa olla se sammuttaja (vai onko kumpikaan) kun avaatte ton Ooppelin lähettämän vepumpin- linkin. Tuo mikä törröttää pystyssä musta hattu päässä/punainen johto vai samanlainen pumpun "perseessä" vaakatasossa musta hattu/ruskea johto?

Tuollaista johtosulaketta en ihan äkkiseltään löytänyt, mahtaako Nyyperi muistaa minkänäköinen tarkalleenottaen mahtoi olla?
Muut sulakkeet ovat kaikki ehjät.

Niin ja vielä sitä että jos sammutin on jäänyt päälle, niin onko se mahdollista että starttipilotilla se lähtee käymään heti ja käy sen jälkeen normaalisti? Mikä sen sammuttimen sitten avaisi kun kone ensimmäisen kerran potkaisee?

Bj Andy
03.04.2012, 15:55
Siis lähtee pilotilla käymään ja jää käymään ja pelaa normaalisti???

No sitten tarkista hehkut. Etukammio kone ei normaalisti lähde kylmiltään käntiin ilman hehkuja. Lämppäristä tai kuumiltaan kylläkin.

Sitten tulisi mieleen virtalukon pohja tai tai joku muu yhteys mistä se sammutin saa ohjauksensa silloin kun avain on startti asennossa.Ja kun se lähtee tulille niin sitten kun avaimen löysää ON asentoon niin jää käyntiin.

Selittäisi myös miksei se dunkkaa valkoista startatessa.

Voisiko se toinen käikäle olla sähköinen pakkosyöttö eli startatessa päästää säätötangon liikkumaan normaalia pitemmälle.?? Ja näin antaa enemmin dieseliä starttiin.

Ja nämäkin voi olla naimisissa sen hehku systeemin kanssa jollain tapaa. Eli jos ei muista hehkuttaa niin startatessa hehkuttaa automaattisesti, ja antaa myös pakkosyöttöä. Ja jottei kaikki toimisi aina samaan aikaan niin jossain on oltava jonkinlainen diodi/ rele systeemi joka päästää sähköä vain sinne minne sitä milloinkin saa päästää.

Mitä kaikkea tarkalleen ottaen oot jo kerinny nyhtää sieltä irti?

Ooppeli
03.04.2012, 16:37
Ton kuvan pumppu taitaa olla lähimmäksi sitä miltä pumppu näyttää.

http://www.zexel.com/fastmovingparts_showpump_detail.asp?Pump=2279

Ja liekö osanumero 11 eli magneettiventtiili on sammutin?

Niin ja onkos jakohihna milloin viimeksi vaihdettu? Hihna pyörittää syöttöpumppua. Oisko mahdolista että ajoitus on mennyt pielee?

Bj Andy
03.04.2012, 19:56
Tietämättä olettaisin sen sammuttimen olevan juuri tuo kuvan 11 osa.Eli magneetti vena.

Nii oliko ne hehkut vaihdettu uusiin missään remontin vaiheessa?

Luin uudestaan eli oli....

farmforest
03.04.2012, 22:08
Tää on hyvä palsta kieltämättä, apua tarjotaan kiitettävästi.

Laitanpa tähän vielä (selvennykseksi?) oireet.

-temppuilu alkoi sillä että eräs aamu sai pyörittää akun lähes tyhjäksi ennenkuin lähti käymään erittäin vaivoin. Ennen lähti heti.

-seuraavaksi ei lähtenyt startista enää ollenkaan. Lämppärissä olon jälkeen lähti hinaamalla heti käyntiin kun kytkintä nosti, mutta ei startista.

-starttipilottia käyttäen lähtee heti käymään ja käy normaalisti. Mutta ei lupaakkaan ilman sitä.

Epäilin hehkujen ja hehkun releen toimivuutta joten:

-hehkut on uusittu.

-nappihehku asennettu.

-lisäksi tankki on putsattu ja koepaineistettu, ylipaineventtiili huutaa jossain vaiheessa joten vuotoja ei ole.

-oireena on myös se, että kun auton on starttipilotilla laittanut käymään, antaa koneen käydä lämpimäksi ja sammuttaa, antaa seistä sammuneena vaikka puoli tuntia, niin sen jälkeen useamman sekuunnin sahauksen jälkeen lähtee vaivoin käymään. Kylmällä koneella ei toivoakaan käydä.

Viittaa vahvasti hehkuihin mutta kun nekin ovat uudet ja nappihehkuakin painaessa mittarivalot himmenevät niin kyllä siihen kiskoonkin sähkö mielestäni menee.

Epäilin myös ilmavuotoa, eli jos jostain ilmaa saa niin siirtopumpun puuttuessa polttoaineen pumppaaminen pumpulle omin voimin kestäisi kauan, mutta tämän vaihtoehdon voi nyt mielestäni poissulkea.

Tämä jakohihnahomma on sellainen että itseasiassa on tullut ajettua jo 10tkm vaihtovälin yli eli se olisi kyllä järkeenkäypää. Itse myös epäilin ajoituksen muuttumista MUTTA kun auto starttipilotilla lähtee käyntiin, niin voiko auto käydä normaalisti ja ottaa kierroksia jos ajoitus on pielessä? Ja haalealla koneella lähtee kuitenkin huonosti käymään..

Eipä tämä tuohon sammuttimeenkaan tai virtalukon pohjankaan oikein mielestäni (enää?) liity kun se haaleana jotenkin käy?. Vai?

Laittakaas dieselimiehet kaikkenne peliin =). Kiitoksia tähän asti!

T: Esko

Bj Andy
03.04.2012, 22:27
Meitsi pysyisi edelleen hehkujen ympärillä.

Eli mikä nappi siinä hehkussa on ja onko mitään relettä tms. välissä?

Ne hehkut ottaa äkkiä 30-60 amppeeria virtaa joten jos johdot ja kytkin ei ole tarpeeksi jämyt niin mikään muu ei hehku kuin se johto.

Eli kokeile vielä startti kaapelilla suoraan akulta sinne hehkukiskoon ja heti startti perään vaikka kaverin kanssa.

Ja EI pilottia tässä kohtaa koska jos siellä joku sattu hehkumaan samalla kun se saa pilottia niin siitä saatta löytyä äkkiä hieman näkyvämpääkin vikaa...

nalle00
04.04.2012, 03:38
mitkä hehkut? Jos pikahehkut ja nappi niin ovat kyl laakista vainaat eli kunnon hehkut ja rele hehkuille. Hehkua 15-20 sekunttia ja pitäs näilläkeleillä kyl pamahtaa tulille.

nyyperi
04.04.2012, 09:23
Hei sano

Tuollaista johtosulaketta en ihan äkkiseltään löytänyt, mahtaako Nyyperi muistaa minkänäköinen tarkalleenottaen mahtoi olla?
Muut sulakkeet ovat kaikki ehjät.


Muistaakseni se oli jossain siellä hehkujen systeemissä oleva joku 10-20 cm pätkä johtoa. ihan kuin olis tehtaalla jäänyt johtosarja lyhyeks ja jatkettu sitten pikku jomppi-pätkällä:confused:

Jos vaan osaat käyttää yleismittarin vastuspuolta, niin sillä vaan tutkimaan missä on kontaktia ja missä ei. Ja johto missä ei kulje sähö, se onpi se, tai sit muuten rikkipoikki.

Ääh, ompas perhanan hankala yrittää selittää asiaa joka on kuvana omassa päässä..

Ooppeli
04.04.2012, 16:37
Tuli sellainen mieleen että mites akulta startille menevä johto. Kuin rivakasti jaksaa pyörittää starttia. Eli jos virtahäviöö matkalla niin ei startti pyöri tarpeeksi joutusaan saadakseen tarvittavan sytytyspaineen. Jos kuitenkin hinaamalla ja pilotilla lähtee laakista.

Polttoaine ongelman varmaan voisi testata silleen että ottaa suihkun putket irti ja starttaa. Tuleeko heti aine suuttimille? Samalla voi pois sulkea virtalukonkin ongelmapiiristä.

farmforest
05.04.2012, 17:23
Hehkuista ei oo tietoa sen tarkemmin ovatko pikahehkuja vai ei, ihan varaosakioskista ostin.
Startti pyörittää konetta mielestäni ihan riittävän hyvin ja akkukin on iskussa.
Löysäsin myös suuttimen putkea ja yhtään ei ainetta tullut, ei tippaakaan!

Löysin kuskin jalkatilasta sinisen laatikon jossa lukee Xexel eli sama kuin pumpun merkki. Ohjaa ilmeisesti kaikkia pumpun sähköjä. Kertokaas miten testaan tai mittaan tuon boxin toiminnan?
Ties vaikka kaikki hehkut, sammuttajat ym. menisivät sen kautta??
Löysin sulakerasiasta myös yhden diodin ja sen vastusmittasin, arvoja näytti 8,jotain. Onko se kunnossa?

Mutta taas herää kysymys että miksi se sitten käy starttipilotilla? Saako se sitten jonkun impulssin tai jtn, yhtään kun en sähköhommista tiedä..

Käyttäjä Ooppeli tietää varmaan missä sijaitsee hehkun rele?

Isäukolla on 2.8 Trooper ja siitä rele kerrallaan olen campoon vaihtanut ja testannut niiden toimivuutta, hehkun relettä en mielestäni ole vielä löytänyt. Tässä taas vähän päivityksiä...

T: Esko

farmari
05.04.2012, 17:47
Jos vuotaa pumpun käyttöakselilta, niin se diesel menee jakohihnan kopan sisälle. Sitä onkin vaikea huomata, kun ei oikein merkkaa autoakaan. Jos käsipumpulla pumppaa ainetta (http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Moottoritarvikkeet/Bransle-tillbehor/Pumppu-polttoaineletkua-varten-256961/), niin sen huomaa milloin alkaa paine nousta. Mulla teki juurikin nuin, kuin selostit viat.

Bj Andy
05.04.2012, 17:50
Lainataan aiemmasta vastauksesta.

Sen jälkeen jos siinä syöttöpumpun kyljessä on joku töpseli, eli sähköinen sammutin, ja se voi olla pienikin mötikkä eli pelkkä magneetti venttiili, niin se irti ja siihen yleismittari tai koetus lamppu kiinni ja sillä selviää että tuleeko siihen jännite kun virrat laittaa päälle, Sekä tuleeko siihen jännite startatessa.

Jos se lähtee pilotilla käyntiin ja siinä kohtaa päästät avaimen on asentoon ja se asento toimii eli avaa sen sammuttimen niin silloin se jää käyntiin. Koska pilotti on polttoaine siinä missä dieselikin, herkemmin syttyvää tosin.

Eli testaa siihen sammuttimeen tuleva jännite sekä virta päällä, ja sen jälkeen startatessa.

Diodia et voi testata luotettavasti ellet ota sitä irti ja testaa molemmin päin. Eli toiseen suuntaan pitäisi virta kulkea ja toiseen ei.

Sulake rasian diodi on ehkä jonkun valoautomatiikan tms diodi.

Ooppeli
05.04.2012, 18:18
Hehkun releestä en tiedä missä sijaitsee.

Alkaa vaikuttamaan ilmaongelmalta jos ei suuttimille tule aine startatessa. Olihan suuttimen mutteri reilusti auki?

Testaa myös se sammuttimen toiminta.

farmforest
05.04.2012, 19:22
Auto oli äsken pari tuntia lämppärissä ja akku latauksessa että pyöritti todella hyvin ja siitä lähti!!!

Tuo ed. mainittu mötikkä jossa lukee Xexel niin oli unohtunu laittaa johto siihen takaisin niin hehkun merkkivalo ei syttynyt, johto kiinni niin valo syttyi eli jotenkin ovat siis yhteydessä senkin kanssa?

Nyt tarvitsisi ilmeisesti testata "normaali" akulla eli pyörintänopeus olisi pienempi ja auto taas lämppäriin kiinni niin silloin vika kallistuu auttamatta hehkujen puolelle?

Nyt taas kun laturi akussa kiinniollessa pyöritti todella lujaa niin jos suuttimet sai nyt tarpeeksi painetta, kun puolityhjällä akulla startatessa ei tullut yhtään polttoainetta, ja suuttimen mutteri oli kokonaan kierteiltään auki eli putki vaan lepäsi siinä reijän päällä.

Jos ei pienemmällä pyörintänopeudella lähde käymään vaikka lämppärissä olisikin niin mistäs se sitten kertoo?

T: Esko

Ooppeli
05.04.2012, 20:08
Hyvä jos lähti käyntiin :)

Jos ei pienemmällä pyörintä nopeudella lähde käyntiin niin luulisis että syöttöpumpussa jotain häikkää. Eli ei pumppaa tarpeeksi kovalla paineella ainetta suuttimille. Se homma taitaa olla sit pumppu experttien hommaa.

Niin ja minkäs merkkiset hehkut laitoit?

Bj Andy
05.04.2012, 20:14
Voi olla tosiaan se ilmavaivakin joo.Jos se startista lähti käymään ilman pilottia niin sitten siellä luulisi venttilien ym. kilkkeiden aukeavan.

Missä kohtaa oot nyhtäny sen zexelin töpselin irti ? Eli kannattaisiko palata niissä hehkuissakin jo tehdas asetuksiin? Ja ettiä se sulake.

farmforest
06.04.2012, 11:37
Hehku on taas tehdasasetuksissa ja hehkujen merkki on HKT ja malli ELF 150 12V.

Piti ottaa isäukon troopperista toi Xexelin ohjaus ja nyppäsin omasta jo johdon irti. En ehtinyt sitä vaihtaa ja kun käänsin seuraavan kerran virrat päälle niin hehkun merkkivalo ei vilahtanutkaan, mietin mikäköhän johto tai rele nyt on mennyt väärään paikkaan mutta sitten muistin että se piuha onkin irti. Sitten syttyi taas merkkivalo..

Laitan nyt lämpiämään niin koitetaan parin tunnin päästä..

Jos toi pumppu on aikansa elänyt niin löytyykö niitä korjaajaexperttejä? Ja tärkein että mitäköhän mahtaa maksaa...?

T: Esko

Ooppeli
06.04.2012, 12:16
Ite hommasin Berun hehkut. Niillä on kyllä toimut moitteettomasti.

farmforest
06.04.2012, 16:54
No niin tän aikavälin oli auto lämppärissä kiinni ja 3 sekunnin startin jälkeen lähti tulille ja kävi pirun nätisti. Ihan normaali-iskussa olevalla akulla.

Taas ollaan kait hehkutuksen kimpussa. Voiskos se Xexel merkkinen boxi temppuilla tai sitten se hehkun rele mikä sijaitsee missälie. Kai ne hehkutkin tarttis sieltä kaivaa vielä esiin ja testata toimiiko... Napilla ei ainakaan, mahdoinko hehkuttaa tarpeen kauan ja tosiaan johtokin on verrattuna alkuperäiseen aika onnetonta...

T: Esko

Bj Andy
06.04.2012, 17:12
Sammuuko se hehkun merkkivalo normaalisti???

Ja mittaa se hehkutuksen aikana siihen hehkukiskoon tuleva jännite vielä kerran. Siitä pitäisi saada joku 6-11 voltin lukema kait. Jos siihen ei tule jännitettä niin se sulake tai rele on rikki tai jos jännite on 12 voltin tietämillä niin sitten sielllä on palaneita hehkuja, ehkä.

Sen releen löydät jostain vaikka siten että katot minkä värinen johto niikltä hehkuilta lähtee ja etsit jostain isohkon releen mihin menee samanlainen piuha.

Jos se lähtee lämpösenä käyntiin ilman mitään ilmauskikkoja niin ei kai siinä pumpussa mitään ihmeempää vikaa ole.

farmforest
08.04.2012, 13:56
Valo sammuu normaalisti. Hehkukiskoon tulee jännite 8-11 volttia hehkutuksen ajan ja joitan sekunteja vielä hehkunvalon sammumisen jälkeenkin. Sen lisäksi laitoimme kaverin kanssa suoraan virran sammuttajaan starttauksen ajaksi. Ei vaan käy.

Ooppeli
08.04.2012, 14:25
Muistu semmoinen mieleen et omassa autossa vasemmassa etukulmassa puskurin takana on joku mötikkä missä luki xexel. Siihen tuli pari paksumpaa piuhaa. Boxin tarkoitusta en tiedä mutta kannattaa tutkia sekin että onko siellä jotain vikaa.

Bj Andy
08.04.2012, 15:48
Lupaako edes?

No hehkusysteemi siis toimii eli vika alkaa paikantumaan sinne syöttöpumpulle, eli niinkuin farmari ehdottikin.

Kokeile vielä semmoilla että pumppaat käsipumpulla painetta sinne ja starttaat normisti.

Calmari
08.04.2012, 16:10
Kuis ne tankin imuputket ?? omassa ex vehkeessä oli kuulemma ihan lahot ja ei näy ponnistuksessa kun on tankin sisällä.

farmforest
08.04.2012, 18:43
Käsipumppu on koko aika kiven kova ja läpinäkyvästä letkusta huomaa että aine on pumpulla asti. Eikä vaan lähde. Ei edes lupaa.

Tommosta Ooppelin ehdottamaa boxia en löytänyt, pitäiskö näkyä kun auton alle kurkkii vai onko jossain suojan takana? Konepellin lukon alta löysin yhden anturin mutta näyttää ihan ulkolämpötila-anturilta. Samanväriset johdot siitä menevät pumpulle sellaiselle naksuvalle anturille joka liikkuu kaasuvipua liikuttamalla. Mikäköhän asentoanturi sekin lienee..

Noi polttoaine putket uusin tankin päälle asti ja poistin ruostuneet kun lava oli irti, liitin taas hytin alla vanhoihin kun olivat hyvännäköiset. Se mitä tankin sisällä on niin ei ole tietoa.

Alkaa pikkuhiljaa tiedättekös usko loppua.

Bj Andy
08.04.2012, 20:29
Mitähän sitten vielä.

Entä jos antaa apuvirtaa? Eli tämä haiku olisi niinkin hatara että startti imee niin paljon virtaa ettei sammutin jaksa avautua...

Ja sitten alkaakin olemaan homma sitä vaille että kiikutat sen vehkeen johonkin dieselpajalle pumppu remppaan.
Tai pelkän pumpun,

Ooppeli
08.04.2012, 22:12
Puskuri pitää ottaa pois muistaakseni että siihen boxiin pääsee käsiks.

Ja se anturi on vissiin moottorilämmittimen anturi. Eli pakoputkessa se läppäventtiili ahdistaa moottoria. Mut liian lämpimällä kelillä ei mene päälle.

Sten
09.04.2012, 08:39
No en jaksanut lukea kaiken mutta silloin kun mulla oli Izupaku niin sain samat oireet joka paheni ajan kuluttua. Kun löysin vian niin se oli ruostunut imuputki tankin päällä, siellä se sai tarpeeksi ilmaa ettei halunnut lähteä käyntiin mutta muuten se pyöri ihan tavallisesti eikä huomannut muuta kun se oli se käynnistäminen. Jos et ole tarkistanut siellä niin kannattaa. Itse tein reiän tankin päällä ett pääsin tankkiin kiinni ja porasin uuden putkenpaikan ja survosin sinne uuden putken ja sikaflexiä ympäri. kumiletkun sen uuden imuputken ja siihen vanhaan löpölinjaan joka piti lyhentää kun ruostetta oli runsaasti ja putki oli erittäin ohut. Sen jälkeen kaikki pelasi normaalisti taas! /Sten

farmforest
09.04.2012, 12:16
Starttipilotilla auto lähtee käymään laakista ja jää käymään joten ilmavaiva tuo tuskin on. Lisäksi tankin päällä ei näy mitään märkää missään eikä pihinääkään kuulunut kun lykkäsin täyttöputkesta paineilmaa sisään.

En kyllä osaa sanoa enää yhtään mitään ko. vekottimeen. Miten helvetissä ton ikänen auto voi olla noin jumalattoman vaikeasti tehty kun eihän vanha kunnon diisseli tarvii moottorin toiminnassa yhtä ainutta relettä tai anturia. Ei edes käydessään akkua!

Kytkinpolkimessakin on joku anturi, niinkuin kaasupedaalissakin. Releitä on löytynyt 12 kpl, kaksi eri sulakerasiaa ja yksi ohjainboksi. Termarikotelon päälläkin on kolme anturia ja kaikkien noitten piuhojen värit täsmäävät tuolla Zexelin pumpun ohjauksessa sekä pumpun kyljessä.

Ei enää ymmärrä. Täytyy jo kai viedä se sinne pajalle.

T: Esko

farmforest
09.04.2012, 16:47
Pistetään tänne nyt vielä semmonenkin toteamus että kun moottori on lämmin, niin silloin lähtee käymään mutta sanotaan noin 3 sekunnin sahauksen jälkeen. Ennen lähti heti. Oli kylmä tai kuuma. Nyt sentään lämpimänä lähtee mutta kylmänä ei.

Tottahan tuo joku ilmavaivakin voisi vielä olla, olen huomannut että kun se nyt taas laitettiin pilotilla käymään, niin jonkun aikaa puskee sellaista sinisensekaista savua ja käy pätkittäin kun kaasua painaa. Tyhjäkäynti on tasaista. Sitten kun kone on lämmin niin savutus loppuu ja ottaa kunnolla kierroksia ja käy tasaisesti.

mikkocap
09.04.2012, 17:14
lainaan vähän topikkia kun aihe lähentelee paljonki... tutun daihatsu rockyssä oli samankaltaisia ongelmia että ei vaan nollakelin tienoilla enää lähteny käyntiin vaikka kuinka sahasi. ja hinaamallakaan ei mitään eloa... startti pyöri helvetin hyvin, hehkut pelitti kaikki kun käytin irti, virtaa tuli niille kans, laitoin varsin lisää dieseliä ja ilmasin kun epäilin että mittari heittää.. ilmaa oli mutta ei ilmauksen jälkeen ei silti mihinkään. otin suutinputken irti ja tuli löpöä heti.... tässä vaiheessa ei käyny ees mielessä laittaa roikkaan kun oli niin lämmin keli mutta laitoinpa sitten pariksi tunniksi ja menin kokeilee, ja lähti lopulta hetken sahaamisen jälkeen sitten tulille.. sitä ennen ei ollu kertaakaan ees luvannu... ihme homma, liekkö sitten vaan niin pirun väljä kone? ei mitään käsitystä kilometreistä kun mittari näyttää vaan 100000.. ainakin laiska se kone siinä on (2.8 vapari), ei jaksa lumella sutata kakkosella :D en toki oo muilla rockyillä ees ajanu... joku kuukausi aiemmin -30 kelissä lähti kyllä käyntiin kun oli vaan helvetin kauan roikassa.. tosin sai sen kanssa sillonkin tapella kun on niin huono akku mutta lupasi heti... sen takia vähän ihmettelen että ei noin lämpimällä kelillä ees yrittäny.

Ooppeli
09.04.2012, 17:47
Mulla toi tärähtää nätisti tulille kylmemälläkin kelillä. Mutta saa käyttää jonkun aikaa et lämpenee. Muuten jos painaa kaasua niin alkaa röpeltämään.

Monimutkaisen järjestelmän ovat rakentaneet.

Niinkuin siin venttiilikopan päällä oleva mötikkä missä on alipaineventtiili? en tiedä mitä vaikutusta sillä on mihinkään?

Ei muuta kuin auto pajalle.

Sten
09.04.2012, 18:02
Sanoisin että se ei ole mitenkään varrma vielä kun se lähtee käyntiin pilootilla ja löpöä riittää silloin kun moottori on käynnissä. Sama oli mullakin eikä vuotoa missään mutta oli pieni reikä tankin yläpuolella että imi siellä vähän ilmaa mutta niin vähän ettei se haitanut käyntiä mitenkään mutta kun sammutat moottori niin löpö valuu pikku hiljaa takaisin tankkiin takaisin ja sitten kun yrität uudestaan käyntiin niin se ilma on vaan liikaa putkessa. Koeta tehdä niin että syötät löpöä kannusta siirtopumppuun ja katsot jos se ilmiö häipyy tai on edelleen siinä. Toi on semmoinen vika että on mahdotonta nähdä ulospäin kun märkää ei ole missään mutta kokeile toi ensin, tuntuu tyhmältä mutta toi on juuri tyypillinen Isuzu vika joka monella ollut eikä vaan minä.

Ja siinä Campossa voi olla se jälkihehku relee palannut ettei se hehkuttaa startin jälkeen ollenkaan puoliteholla niin kuin kuuluu. Mutta mistä mä tie mutta ääkkiä mietitty on yksi mahdollisuus

/Sten

Starttipilotilla auto lähtee käymään laakista ja jää käymään joten ilmavaiva tuo tuskin on. Lisäksi tankin päällä ei näy mitään märkää missään eikä pihinääkään kuulunut kun lykkäsin täyttöputkesta paineilmaa sisään.

T: Esko

Bj Andy
10.04.2012, 06:58
Pistetään tänne nyt vielä semmonenkin toteamus että kun moottori on lämmin, niin silloin lähtee käymään mutta sanotaan noin 3 sekunnin sahauksen jälkeen. Ennen lähti heti. Oli kylmä tai kuuma. Nyt sentään lämpimänä lähtee mutta kylmänä ei.

Tottahan tuo joku ilmavaivakin voisi vielä olla, olen huomannut että kun se nyt taas laitettiin pilotilla käymään, niin jonkun aikaa puskee sellaista sinisensekaista savua ja käy pätkittäin kun kaasua painaa. Tyhjäkäynti on tasaista. Sitten kun kone on lämmin niin savutus loppuu ja ottaa kunnolla kierroksia ja käy tasaisesti.

No näillä oireilla ja sillä että niitä on ollu muillakin niin tuo mikroluokan vuoto jossain on jo ihan mahdollinen aiheuttaja. Eli nuppineulanpään kokoisesta reijästä ei paljon pöhinää kuulu eikä dieseliä lennä mutta se on riittävä siihen että aineet valuu takaisin tankin pohjalle.

Kylmäkäynnistyksessä etukammio koneet savuaa aina jonkin verran, mutta tuo pätkiminen viittaisi siihen että ilmaa on. Ja koska kyseessä on pieni mylli ja pienet ruiskutusmäärät niin pienikin ilmakupla aiheuttaa ongelmia.

farmforest
11.04.2012, 09:16
Mullakin toi on kovillakin pakkasilla lähtenyt niin hienosti käyntiin vaikkei ole edes roikassa kiinni. Siis niin hienosti että olen kavereille aina sanonut että katsokaas millai dieselikoneen kuuluu lähteä käyntiin! Eli heti.

Ilmahommalta tosiaan voisi vielä vaikuttaa, mutta se tässä hämää että käsipumpulta pumpulle letku on läpinäkyvä ja kun auton sammuttaa niin polttoaine jää letkuun eikä lähde suodattimeen päin. Suodatin ja käsipumppu siis samassa paketissa. Ja miksi sitten lähtee lämpimänä jotenkuten?

Voiko se vielä vaikuttaa käynnistävyyteen että se ilmakupla on jossain käsipumpun ja tankin välissä? Että ei käynnisty sillä polttoaineella joka on letkussa pumpun ja käsipumpun välissä? Eli eikö kuitenkaan jaksa imeä? Täytyykö koko putkiston matkalta olla täysin ilmaton tankkiin asti kun ei siirtopumppuakaan kerran ole?

Tuohon jälkihehkuun vielä että hehkuvalon sammumisen jälkeen virta on edelleen hehkukiskossa monen sekunnin ajan, ja lopulta kuuluu naksaus ja virta häviää.

Bj Andy
11.04.2012, 09:36
Missäs siinä on takaisku, vai siinä suodin/käsipummppu yhdistelmässä???

Haa. Siinä minikaivurissa mihin oon viitannu täällä jossain aiemminkin, oli juuri tommonen pumppu/suodin paketti ja siinä jumitti juuri tuo takaiskuvena siten että se aikansa toimi ja sammui. Sähköpumppu mikä siinä oli, ei jaksanu aukaista sitä ilmeisen kulunutta takaiskuventtiiliä joka ajastaan tärisi jumiin...

Alkaa mennä arvailuksi mutta Jos löydät toisen suodattimen jalan siihen niin kokeile vielä sitä ennen kuin paalaat ko. laitteen...

nyyperi
11.04.2012, 10:35
Tuota... Entäs jios se Isuzu on vaan lopussa? Niin väljä kone ettei saa puristuksia kylmänä, eikä jaksa sytyttää diiseliä, mutta kun pilotilla saa lämpöä vielä lisää niin vähä tiivistyy ja jaksaa pysyä tulilla? Onks joskus ajettu paskoilla öljyillä, tai vähillä tai jotain? Kaivoksen vanha auto, silloin ei mittarissa kilsoja mutta kone ollu käynnissä 24/7 monta vuotta...

farmforest
11.04.2012, 11:27
Takaiskun sijainnista ei oo tietoa ja tämä tänhetkinen pumppukin on nyt toinen kun otin vanhasta isuzu vanin purkuautosta eli on sekin vaihdettu, epäilin itse samaa.. senkään toimivuudesta ei oo kyllä varmaa tietoa..

Tuohon koneen väljyyteen sen verran että tosiaan tuon yhden suuttimen kun aukaisin, eikä startilla yhtään polttoainetta putkesta tullut, myöskään pakoputkesta ei tule pihaustakaan savua vaikka kuinka starttaa niin vika on polttoaine/pumppu puolella todennäköisesti.

Ja eihän tommonen Isuzun kone mihinkään kulu vaikka öljyn tilalla olis munkkirasvaa :D.

Bj Andy
11.04.2012, 17:26
Vielä voisi kokeilla vaikka alipaine mittarilla että imeekö se startatessa mitään sieltä suotimen tankin puolelta tai siten että laittaa suoraan pumpulle menevään letkuun sen mittarin.

Tai pietä osviittaa saa kyllä ihan sormellakin.

Onkos kaikki suuttimien paluuletkut katottu ja mihin ne siinä koneessa menee ylipäätän ?? Eli suoraan tankkiin vai takaisin suodattimelle??

farmforest
12.04.2012, 06:50
Pakko oli nöyrtyä ja lähettää isuzu tänäaamuna vaihtolavalla pajalle.

Jakohihnan vaihto edessä ja tuttu ropari lupasi halvalla tehdä niin kattoo ton ongelman samalla.

Laitanpa tänne sitten että mistä kiikasti niin joku onnellinen isuzun omistaja voi siitä hyötyä. Ja katotaan kenen arvaus meni lähimmäksi :D.

patrol90
12.04.2012, 07:42
Tarkasta venttiili välykset

farmforest
12.04.2012, 11:41
Ok, täytyypä mainita...

Bj Andy
18.04.2012, 09:04
Jokos on tullu selvyyttä mikä potilasta vaivaa...??

farmforest
19.04.2012, 11:55
Kävin siellä pajalla yks aamu ja ropari sano että: "mikä helvetin vika siinä voi olla kun polttoaine tulee ja hehkut toimii mutta ei käy ennen kun hiukan kamferttia näyttää!" Pihalla oli vaan ohimennen testaillu mutta nyt lienee auto jo pajan sisätiloissa. Eli odotellaan vielä...

farmforest
19.04.2012, 21:26
Jihuu!!! Pumppu loppu!!

Ei jaksa kuulemma tehdä sytytyspainetta ja pilotti auttaa sen verran että jaksaa käydä..

Bj Andy
19.04.2012, 22:10
Isuzun omistajia taitaa olla niin vähän että omalla foorumilla ei oikein ole auttajia.. Vai onko jo kaikki isuzut metallinkierrätyksessä..?
No jokatapauksessa olis otsikkoon liittyviä kysymyksiä dieselguruille.

Autot on Trooper 2.8TD -89 ja Campo 4x4 2.5D -92.

1. Molemmat on pirun hyvin lähteneet käymään kovillakin pakkasilla mutta nyt saa sahata kumpaakin useamman sekuunnin aamulla. Varsinkin Trooperia. Suodattimet on tyhjennetty ja Sinolia on tankissa sopivasti.
Siinä olis tollaset propleemat, olisin kiitollinen kun joku osais vastata...

T: Esa

No sitä pumpun sippaamista tuossa koetettiin epätoivoisesti rajata, eli jos jostain löytyisi jotain muuta...

Jappi
20.04.2012, 14:37
Niin ja tuo 2,5 on sitten suorasuihku, joten se pumpun väsähtäminen ei ole maailman ihme, ja tarkka ajoituksesta. Ja eipä tosiaan ainakaan kakspuokkia kannata käyttää huonoilla öljyillä, tuon koneen alakerta ei ole toyotan luokkaa kestoltaan...

farmforest
24.04.2012, 13:49
En viittiny alottaa uutta topikkia tän takia mutta selvittelin tuossa Trooperin 2.8 turbo myllyn sijoittelua Campoon kun halvalla sais.

Ja tarttisin tähän vähän käyttäjä Ooppelin apua :).

Homma riippuu siitä että kun tehonylitys saa olla 20%, ja Trooperin koneessa on 100 hv niin prosentit paukkuu tällä hetkellä.

Ainoa pelastus siihen on se että tuossa samaisessa Ooppelin 3,1 turbossa olisi samanlainen alusta kun tuossa mun 2.5 vaparissa eli jarrut ja vääntösauvat. Eli kun mallisarjassa on tehokkaampaa konetta (alustan ollessa sama) niin ei ton 2.8 laittamisessa olisi ongelmaa.

Et Ooppeli ehtis mitata niitä joku ilta? :D

Trooperin koneen PITÄIS sopia tuohon suoraan vai väittääkö joku jotain muuta?

T: Esko

Ooppeli
24.04.2012, 17:54
Moro.

Opeli tuli reilu viikko sitten vaihtettua toiseen autoon. GMC kevyt kuorkkiin :D

Eli mittaamaan en enää pysty.

Bj Andy
24.04.2012, 18:04
En viittiny alottaa uutta topikkia tän takia mutta selvittelin tuossa Trooperin 2.8 turbo myllyn sijoittelua Campoon kun halvalla sais.

Ja tarttisin tähän vähän käyttäjä Ooppelin apua :).

Homma riippuu siitä että kun tehonylitys saa olla 20%, ja Trooperin koneessa on 100 hv niin prosentit paukkuu tällä hetkellä.

Ainoa pelastus siihen on se että tuossa samaisessa Ooppelin 3,1 turbossa olisi samanlainen alusta kun tuossa mun 2.5 vaparissa eli jarrut ja vääntösauvat. Eli kun mallisarjassa on tehokkaampaa konetta (alustan ollessa sama) niin ei ton 2.8 laittamisessa olisi ongelmaa.

Et Ooppeli ehtis mitata niitä joku ilta? :D

Trooperin koneen PITÄIS sopia tuohon suoraan vai väittääkö joku jotain muuta?

T: Esko

Avaa vaikka motonetin varaosa luettelo ja kato löytyykö sieltä vastaus noihin jarru juttuihin eli jos sinne menee samalla numerolla olevat levyt niin sitten ne on samat, tai hae vaikka marmoritiskiltä se tuloste missä asia mainitaan, jos ne on samat...Tai tulosta se motonetin lista...

farmforest
25.04.2012, 11:16
aiaiaiai...menit sitte vaihtamaan dieselmoottorien aatelin, yksinkertaisesti maailman parhaan ja kestävimmän moottorivalmistajan tekemän auton jonnekin konkurssikypsän kehitysvaltion alkeellisella teollisuudella valmistamaan vekottimeen :D.

No ei vaineskaan, mullahan ei oo koskaan ollu isuzussa vikaa?? :)

Tuollahan niitä onkin tosiaan hyvä verrata eli ei muutakun motonetin sivuille...

farmforest
25.04.2012, 12:04
Alusta 3.1 turbossa ja tossa 2.5 on aivan identtinen!!! Eli sopii.

Paljos Ooppeli tossa sun ex-kulkineessa oli tehoja paperilla?

Kertokaapas kun olen nyt hankkimassa tommosta Trooperin konetta mikä on vuosi sitten käyny, tällä hetkellä startti irti ja kone irrallaan, niin saisin testattua ettei kauheasti kilise tai kolise? Startti tietty paikalleen ja virtaa ja polttoainetta perään mutta jos niitä ei sillä hetkellä ole saatavilla? Ei varmaan muuta kun toivoa vaan että toimii....

Olsu
25.04.2012, 16:16
Sen verran vielä koneenvaihtoon tipsiä, että jos alkavat konttorilla nurisemaan että Ooppeli ei ole Isuzu, eikä kelpaa vertailuautoksi, niin campo-korimallin pickuppia on saanut Suomenmaassa ihan Isuzun nimellä 2,3 litrasella bensakoneella. Sen huipputeho on muistaakseni yli 90 heppaa, ja tämäkin täysin samalla alustalla kuin muutkin Isuzun pickupit.

Omassa oli kyseinen kolmella käyvä bensasyöppö, ennenkuin se sai väistyä patalaiskan, mutta luotettavan kakspistekakkosen dieselin alta pois. :D

Ooppeli
25.04.2012, 16:36
GM:n tekeleitä molemmat :D

2 kertaa isompaan vaihtu :D 6.5 td v8 :D :D

3,1td:ssä 80kw paperissa tehoja.

kyllähan se tekniikan puolesta toimi hyvin, mutta runko meinas hävitä matkanvarrelle. kerran jo runko poikki :D ja hytti notkahti ku kannatin ruostu poikki :D

farmforest
26.04.2012, 09:14
Selvä homma eli pitäis onnistua.. Opelin merkillä varustettu tää omakin on mutta tulee aina puhuttua että Isuzulla ajelee, ihan arvokkuuden vuoksi siis.. :D

Tuolla GM Finladilla oleva asiamies totesi että tämmönen swappi että Trooperin kakskasin koneen upottaa Campon pellin alle olisi hänen työurallaan ensimmäinen kerta kun joku tällaisia papereita kyselee..

Tietääkö joku tuon laatikon sopivuudesta 2.5 ja 2.8 välillä vai täytyykö sekin vaihtaa? Näyttävät aivan samanlaisilta mutta pitäisköhän vielä varoiksi ottaa mittanauha käteen..

Sen verran vielä kun tuon campon ostin JUURI LEIMATTUNA niin oli valmiiksi jo molemmat hytin takakannattimet poikki eli hytti lepäsi rungon päällä, toisen vetoakselin molemmat suojakumit rikki, rungon välituki ruostunut poikki, ja runkoa puuttui polttoainetankin takaa toiselta sivulta lähes metri..

No Olsulta saakin sitten vinkkiä jos tulee kysyttävää koneenvaihdosta. Irrotitko laatikon kanssa vai ilman?

Reetu
27.04.2012, 00:01
Muistaaksein menee ristiin ja 2,3 ei käy kummankaan tilalle vaan on sekasiittone pienempiin.

farmforest
02.05.2012, 12:37
Eli siis pitäis sopia? :D

farmforest
25.07.2012, 09:48
Nostetaampa tämäkin vielä kerran ylös. Trooperin kone on hallin nurkassa odottamassa, on ollu sen verran muuta tekemistä että projekti on toistaiseksi jäissä.

Tässä on nyt ilmenny semmonen ominaisuus että edelleenkään, vaikka kuinka perkeleesti pyörittäisi startilla konetta niin ei lupaa käydä, mutta kun tuuppasee pikku mäestä alas ja nostaa kytkimen niin ensimmäisellä puristuksella auto nytkähtää käymään. Savuttelee siinä aikansa, sitten loppuu. Kierroksia ottaa vähän nihkeästi ja tuntuu tehottomalta (siis entistä tehottomammalta..)

Voiskos tämä nyt kuitenkin olla semmonen juttu että toi pumpun ajotus olis jostain syystä pielessä?? Siinähän millikin jo kait vaikuttaa..

mozlac
12.03.2013, 17:45
Tais mennä camposta virtalukko mäskäks kun avain ei kääntyny virtalukossa aivain kuin ois ollu rattilukko päällä mutta ratti kuitenkin pyöri vapaasti no voimalla sit käänti avainta niin sai virrat päälle mut vilkut hävis johonkii ? sähköt toimii muuten kyllä loistavasti...