Kirjaudu sisään

View Full Version : Parlokeista levikkeinä


HJ60
10.03.2005, 09:27
Aiemmin on monestikki ollu puhetta lokasuojan levikkeiden tekemisestä Parlokeista, sekä siitä että kuumailmapuhaltimen avulla muotoutuu ihan hyvin, mutta miten se suostuu oikenemaan esim. HooJiin lokasuojaan?

Kattelin tuossa niitten sivuilta, että ois tuommosta Flat Top -mallia josta vois reunaa leikkaamalla saaha ihan ok, ja tuossa Steering Axle -mallissaki on 400 mm suoraa pätkää yläosassa, mutta pyöristyssäde on "täyskokonen" 640 mm. Pitää mittailla ja suunnitella.

Tiedetään, Offivarusteesta ja Cros4wd:stä saa levikkeitä rahalla.

Miesten lelut on kookkaita.

Edited by - HJ60 on 10/03/2005 09:31:32

Reetu
10.03.2005, 09:56
Parlokki taipuu mihin vaan.. ja jos ei taivu niin tekee siihen sauman ja hitsaa kiinni. Täyteaineena käyttää parlokkia ;)

-Kunnon projekti ei valmistu koskaan!-

HJ60
10.03.2005, 10:21
Onnistuuko tuo HDPE:n hitsaus kotikonstein? Mitä vermeitä siihen tarvii?

Miesten lelut on kookkaita.

JiiPee
10.03.2005, 10:40
Parlokkia on monta kokoa, tosin kauppojen varastoissa ei välttämättä ole kuin myydyimmät mallit ja ne on yleensä isoja. Muistaakseni jonkin pienipyöräisen perävaunun plokkia käytin, kun ruohikkomaasturiin levikkeet värkkäsin - yhdestä sai kaksi. Ne sopi kaaren muotoihin lähes suoraan, eikä tarvinnut oikeastaan ollenkaan pakottaa. Kuumaa en käyttänyt ollenkaan, vaan riitti kun kiilasi plokin pyöräaukon kaarta vasten laittamalla sopivat kiilapalat renkaan ja plokin väliin, sitten kiinni. Tuolla tapaa kävi ihan näppärästi yksinkin tehden.

HJ60
10.03.2005, 10:52
quote:
Parlokkia on monta kokoa, tosin kauppojen varastoissa ei välttämättä ole kuin myydyimmät mallit ja ne on yleensä isoja. Muistaakseni jonkin pienipyöräisen perävaunun plokkia käytin, kun ruohikkomaasturiin levikkeet värkkäsin - yhdestä sai kaksi. Ne sopi kaaren muotoihin lähes suoraan, eikä tarvinnut oikeastaan ollenkaan pakottaa. Kuumaa en käyttänyt ollenkaan, vaan riitti kun kiilasi plokin pyöräaukon kaarta vasten laittamalla sopivat kiilapalat renkaan ja plokin väliin, sitten kiinni. Tuolla tapaa kävi ihan näppärästi yksinkin tehden.





Joo, sen sun jutun katoin haulla. Tuon hoojiin pyöränaukko on vaan tuommonen melko suora tuosta yläosasta, sitä tässä mietiskelen.

Miesten lelut on kookkaita.

Palde
10.03.2005, 19:49
Vääntelin Rockyyn parlokeista levokkeet , pyöränkaarethan noissa on aikalailla suorat enempi kun kaaret.....
Homma onnistui puhaltimella ja tuolla ed.mainitulla kiilaamisella.
Kaaret oli johonkoin pienipyöräseen härveliin , halkasemalla sai kaksi n, 10 mm leveetä soiroa.
Tuolla mun profiilissa saattaa olla kuvia ....

JF
10.03.2005, 22:16
HDPE:n hitsaaminen ei vaadi oikeastaan muuta kuin hyvää, keskitettyä lämmöntuontia. Lisäainetta voi tuoda tikulla tms. jos ei liitettävissä reunoissa muuten riitä aines. Liikaa ei kannata kuumentaa kuitenkaan, ettei muovi ala hajota, sulaksi vaan ja yhteen.

Löytyipä tuosta lakanasta seuraavanlaisia arvoja HDPE:lle:

Lankahitsaus: 200 °C
Pikasuutinhitsaus: 300 °C
Puskuhitsaus: 200 °C
Muhvihitsaus: 300 °C
Lämpömuovaus: 130-140 °C

Lämpölaajenemiskerroin: 0,2 mm/m°C

¤Offi-Osku¤
11.03.2005, 00:28
quote:
Vääntelin Rockyyn parlokeista levokkeet , pyöränkaarethan noissa on aikalailla suorat enempi kun kaaret.....
Homma onnistui puhaltimella ja tuolla ed.mainitulla kiilaamisella.
Kaaret oli johonkoin pienipyöräseen härveliin , halkasemalla sai kaksi n, 10 mm leveetä soiroa.
Tuolla mun profiilissa saattaa olla kuvia ....




Enpäs huomannutkaan semmosta vaikka tänään tai eilen sun rockyn näin... Täytyy ruvet kattoon tarkemmin ;)

-:Mä haluun patrollin:-