View Full Version : toyota hj 60 vm-86
rupes maastoauto himottamaan oikein kunnolla joten tuli hankittua landcruiser käyttöautoksi / leikkikaluksi :D
autoja on tullut aiemminkin rakennettua mutta en ole aiemmin metässä ajellut semmosella vehkeellä millä siellä pääsis.. aiemmin tullut keskityttyä vain volvoihin (mm. tallissa omatekele 400hv 242 volvo kaasareilla)
no mutta sitten asiaan eli tojo on vuosikertaa -86 hj60 3 paikkainen huoltoauto.
takaakselissa kitkalukko ja edessä napalukot neliveto kytkeytyy napista sähköisesti, jos tietenkin napalukot päällä. ja loota on 5 vaihteinen jännä että on vielä pyöreät ajovalot..
ajeltu on jo 523tuhatta mutta täydellinen huoltokirja löytyy 490tkm saakka. :)
suht hyvä kunto, ruostetta löytyy ainakin takaosasta mm.. se takaluukku mätä, varmaan viikonloppuna ruosteet pois ja uutta peltiä sekä maalia niskaan..
autossa uudet lehtijouset ja iskarit + pitkät riipukkeet ( kaikki old man emu ) uretaanipuslatkin löytyy joka paikasta. korotus otteessa ja 31 pyörät
nyt alla 33x12,5x15 näyttää jo paremmalta
syöttöjä nostelin heti oston jälkeen kun oli joku jättänyt liian pienelle kun oli sama ajoiko pintakaasulla vai pohjassa ei ollut mitään eroa:rolleyes:
nyt säädin sopivasti sinne saakka kun rupes kulkemaan ja työntämään voimasavua, sit pikkusen takasinpäin ja voimaa tuli huomattavasti enempi entiseen verraten esim. samassa sorarinteessä loppu aiemmin teho ja sammu niin nyt rupes kaivamaan kaikilla 4:jällä:p
tänään asensin helmojen viereen rosteriset putket ulkonäköä ja pientä suojaa tuomaan.. vasta heppailin paikalleen huomenna vasta kestävästi kiinni..
vikoja oli ostaessa kaksi vinssin kardaani oli irronnut kannakkeesta ja takavakaaja irti perästä.. nyt 2000tk jälkeen tuli yksi vika lisää, etuperästä tulee akselin kallistuessa öljyt pihalle navan kautta.. pitäs tilata se pronssiholkki ja stefa vai kannattaako mättää kaikki osat kerralla?
tosiaan tarkoitus autoa muuttaa paremmin offaamiseen sopivaksi, ja luultavasti myös turbotan kuten kaikki muutkin vehkeet :cool:
paljonkas tämä vakiopata kestää ottaa voimaa? ja saako sitä ylipäätään vakiopumpulla ropaamalla?
jatketaan taas kun jotain tapahtuu ja kuvia otan kunhan kerkeen.
-tommi
nyt 2000tk jälkeen tuli yksi vika lisää, etuperästä tulee akselin kallistuessa öljyt pihalle navan kautta.. pitäs tilata se pronssiholkki ja stefa vai kannattaako mättää kaikki osat kerralla?
-tommi
Vetarin stefat,pronssiholkit...ainakin nämä aluksi.
Jos murrokset kovinkin väljät niin uusiks ja takahutlariin varaosaksi
murrokset ainakin tuntuu hyvälle, ei naputa eikä pidä ääntä vaikka asfaltilla varovasti lukot päällä käänsin kokeillakseni.. ei varmaan kannata pitkään antaa vuotaa ettei pilaa öljy murrosta kun liuottaa rasvat.
muutenkin voimansiirto ja kone pelaa hyvin oikeestaan ainoat miinukset löytyy että välillä kytkennän jälkeen tai pitkässä moottorijarrutuksessa saattaa heittää 5 vaihteen silmästä, eikä kuulu mitään ääntä keppi vain palaa taakseppäin yllättäen.
ja perästä kuuluu kiihdytyksessä ja moottorijarrussa "kahinaa" tasakaasulla hiljainen..
joka paikasta öljyt katsottu ja uusittu.. ei ollu kardaaniakselissakaan välystä ja lukkokin toimii, joten taitaa olla ominaisuus eikä vika.
moi.mulla ois 4 ja 5 v hj n askeja.4v 400 ja 5v 500.jos kiinnostaa?
moi.mulla ois 4 ja 5 v hj n askeja.4v 400 ja 5v 500.jos kiinnostaa?
eipä taida vielä olla ajankohtainen mutta pidetään mielessä jos tarvetta ilmenee:) tuo vika on joko vaihdekepin helojen kulumisen syytä tai sitten laatikossa se vitosen siirtäjässä jotain häikkää, eipä kuitenkaan ole taas viikkoon heittänyt silmästä, joskus saattaa tehdä sen useamman kerran päivässä.
tänään tuli vahvistehitsattua helmapalkkeja, huomenna lisää ja muutkin ruosteet saa kyytiä. Pitäs korjata takaluukku kun siinä melkein ainoat ruosteet. koko alalaita melkein puuttuu :D
enkä oo kehannu ajaa nelikko päälläkään, heti kun auto kallistuu niin etuperä sylkee öljyt ulos.. tilipäivää odotellessa:p
tossa nyt kuvia
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3335622.jpghttp://kuvablogi.com/nayta/prev/img3335623.jpg
SunFire Red
05.11.2011, 21:45
Talkkarin vanhapirssi!:rolleyes:
Talkkarin vanhapirssi!:rolleyes:
jossain kiinteistöhuolto firmasa tää oli ennen minua..vai tunnetko tarkemmin niin tietää mitä autosta voi löytyä :D
eilen löysin ainakin yllätyksen kun kattelin auton perässä olevaa teipinpätkän pilkistystä massan alta.. jaahas revin irti ja samalla lähti melkein koko toinen helmanpää takanta.. sinne tuli pellit uusittua ja samalla etittyä lisää mut en tähän hätään löytäny:)
eilen tuli sitten värkättyä etuvaloille vähän suojarautaa jotka puuttu karjapuskurista.. samalla oikasin etupuskurin joka otti vähän osumaa edellisen omistajan kolarissa.
Ostatko multa takaluukut?
Ostatko multa takaluukut?
onko ehjät? ja mimmosta hintaa? toimitus varmaan mh:lla jos kiinnostun, kun on tuota välimatkaa..
olis muitakin osasia. 044 3493550 puhelut illalla ja viikonloppuisin armeijan takia. Alempi luukku oli muistaakseni ihan hyvä. Ylemmässä taisi olla sisäpuolella joku ruostevaurio. Laitan kuvia viikonloppuna
enpäs ole kerennyt täällä päivittämään..
etuakseliin hommasin jo uudet paremman mallin stefat, holkit ja kääntöpallon tiivisteet.. niillä pitäs se akseli alkaa pitää öljyt sisällä ja kurat ulkona:) varmaan perjantaina työn alle, samalla hiukan jarruremppaakin.
rupes tuo perä kummittelemaan myös eli kitkalukko "hävis" pitää joskus ja joskus ei jos on tiukka paikka niin vain toinen pyörä vetää:mad:
uudet öljyt siellä on mutta ne on edellisen omistajan jäljiltä niin enpä tiedä ovatko lisäaineelliset kitkaperä öljyt, eli kannattaisko kokeilla ensin öljynvaihtoa vai onko nää perät niin nuukia onko sisällä kuravettä vai öljyä? :D
paukkumisetkin kiusaa edelleen eli rattia kääntäessä keula paukkuu joskus ja nyt on ruvennu myös joustossa paukahtelemaan myös perästä? kaikki pultit on kiinni tarkistettu sekä uudet uretaanit löytyy riipukkeista molemmista päistä, uudet iskari sekä itse jouset..
Kokemuksia mimmonen tää koppi on ajaa ilman vakaajia jos ne ottais pois?? :p
eiköhän tässä riittävästi kyselemistä.. :o
enpäs ole kerennyt täällä päivittämään..
etuakseliin hommasin jo uudet paremman mallin stefat, holkit ja kääntöpallon tiivisteet.. niillä pitäs se akseli alkaa pitää öljyt sisällä ja kurat ulkona:) varmaan perjantaina työn alle, samalla hiukan jarruremppaakin.
rupes tuo perä kummittelemaan myös eli kitkalukko "hävis" pitää joskus ja joskus ei jos on tiukka paikka niin vain toinen pyörä vetää:mad:
uudet öljyt siellä on mutta ne on edellisen omistajan jäljiltä niin enpä tiedä ovatko lisäaineelliset kitkaperä öljyt, eli kannattaisko kokeilla ensin öljynvaihtoa vai onko nää perät niin nuukia onko sisällä kuravettä vai öljyä? :D
paukkumisetkin kiusaa edelleen eli rattia kääntäessä keula paukkuu joskus ja nyt on ruvennu myös joustossa paukahtelemaan myös perästä? kaikki pultit on kiinni tarkistettu sekä uudet uretaanit löytyy riipukkeista molemmista päistä, uudet iskari sekä itse jouset..
Kokemuksia mimmonen tää koppi on ajaa ilman vakaajia jos ne ottais pois?? :p
eiköhän tässä riittävästi kyselemistä.. :o
Omassa hojossa ei ollut kallistuksenvakaajia ollenkaa, vakio alustalla (löysä) aika vaarallisen tuntunen varsinki ku ajatteli et jos sillä pitäis väistää jotain vaiuhdeista. Mutta lisäkierrejousituksen asennuksen jälkeen ei tullut kertaakaan mieleen että tarttis vakaajia. riippuu varmaan hyvinkin pitkälti etujousien jäykkyydestä, kun ne jouset on kapeemmalla ku takana. tietysti omalle kaistalle palaaminen hoojiilla yli 100 vauhdeissa ohituksen jälkeen jännitti melkolailla paljon enemmän kuin hdj:ssä :D kaikki on niin suhteellista :D
Sen verran vielä jotta toisen puolen pyörät vesilätäkköön ajaessa 33 renkailla ja +60 vauhdeissa oli aina aika pysäyttävä kokemus. auto kallistu silmänräpäyksessä ihan helvetisti ja sen jälkeen huojunta oli nii rajua et tavarat siirtyili autossa. :eek: mutta eip tullu koskaa sillä kokeiltua samaa vakaajien kans, että vaikia sanoa olisko vaikuttanut.
juujuu.. vakaajien kanssa miulla ei kallistele oikeastaan yhtään kuin tarvittaessa mutkaankin pysty ajamaan luisussa kuivalla asfaltilla eikä ottanu katto maahan :D ja muutenkin menee hallitusti aina sinne saakka kun kulkee eli voi rauhassa koukkailla niin ei jää huojumaan, toki maastossa on parempi ilman vakaajia :) mutta tämäkun on käyttöautona..
takanta tuleva pauke paikallistettu pakoputkeen joka lyö runkoon, repes eilen kiinnike kun tuli mäessä vähän hypättyä.. pitää korjailla onneksi ei mitään pahempaa.
tuo takalukko ei toimi enää ollenkaan, jos molemmat pyörät on liukkaalla niin joskus jaksaa vetää kahdella jos toisen ajaa pitävälle niin ei pidä yhtään..
täytyy varmaan ostaa uudet sisukset, ensin kokeilen öljynvaihtoa lisäaineelliseen. viikonloppuna pääsee taas möyrimään kunnolla mehtään kun saa öljyt pysymään etuakselissa :)
Onko siulla muuten kuvia niistä takaluukuista? en oo kerenny soittelemaan, pitää vaikka viikonloppuna pirautella!
edit: etupää remontoitu nyt pysyy öljyt sisällä ja kura ulkona, samalla tuli korjattua pakoputki joka repes mäessä irti pohjasta
juupajuu.. se on takalukko lopullisesti paskana ei vedä kuin oikealla pyörällä ja joskus saattaa napata kiinni tai ravistaa kun yrittää tarttua.. ei auttanu pitkäksi aikaa uudet öljyt, täytyy vaihtaa uusi lukko :rolleyes:
lisäksi vakaajat pitää mahotonta pauketta kun on niiden puslat vähän entiset, täytyy poistaa kokonaan kunhan ehtii
vähän turbotusta miettiny millon jaksais ruveta ropailemaan, lähiaikoina ainakin hommaan jo turbon, meinasin laittaa ilman hukkaporttia ja määrätä ahdot syötöillä.. näinköhän se vakipumpulla onnistuu:confused:
lisäksi auto on saanut valoja katolle molemmille sivuille 70w h3 ja taakse työledi 6 ledillä jo näkee möykkyyttää:) ronskisti vaan katosta läpi:D
noniin tänään revin vakaajat pois kokonaan:) nyt tuli akseleihin vähän liikerataa enempi mutta on silti alustan vuoksi tukeva ajaa maantiellä, luulin et tämä huojuis hirveesti mut ei edes satasen vauhdissa tunnu normaalia kummemmalta.
samalla tuli vähän katsottua takarunkoa, sorkkaraudan kanssa ja reikiä löytyy näköjään kun tonki, yhden kriittisen jo paikkasin 4mm pellistä vielä jäi ainakin 6 isoa reikää, yllätys yllätys samoista kohdista molemmin puolin takarunkoa.:D
tuli eilen ja toissapäivänä turattua takarunkoa kun se alko olee jo pahassa kunnossa samalla meni takasisälokarit osittain uusiks ja massasinkin ne vielä kolme kohtaa rungossa sit se on "ehjä" meinasin massata sen vielä kauttaaltaan :) korissa ei onneks ole pahoja ruosteita enää, eikä rungossakaan enää parista kohtaa se oli miltein poikki :D http://volvorace.kuvat.fi/kuvat/IMG_1664.JPG/bigthumb?hash=27389http://volvorace.kuvat.fi/kuvat/IMG_1665.JPG/bigthumb?hash=27395http://volvorace.kuvat.fi/kuvat/IMG_1663.JPG/bigthumb?hash=27384http://volvorace.kuvat.fi/kuvat/IMG_1657.JPG/bigthumb?hash=27352
http://volvorace.kuvat.fi/kuvat/IMG_1660.JPG/bigthumb?hash=27368http://volvorace.kuvat.fi/kuvat/IMG_1667.JPG/bigthumb?hash=27413http://volvorace.kuvat.fi/kuvat/IMG_1672.JPG/bigthumb?hash=27435
mut mikäs ihme tuo myynti-ilmo tuol nettiautossa on?? :eek:
mut mikäs ihme tuo myynti-ilmo tuol nettiautossa on?? :eek:
pitihä se kokeilun vuoksi sinne laittaa :D jos vaikka sais kalliilla myytyä ja ostais jonkun muun maasturin.. mut innostuin taas liikaa tästä autosta ja tekis mieli turbottaa se ja hankkia lukolliset akselit.. pitäs vaan yhteen iltaan rykästä turbo paikalleen kun ei oo varaa seisottaa autoa. ( pakosarjaa saa tyrkyttää) :)
60lantikka
22.01.2012, 20:00
pitihä se kokeilun vuoksi sinne laittaa :D jos vaikka sais kalliilla myytyä ja ostais jonkun muun maasturin.. mut innostuin taas liikaa tästä autosta ja tekis mieli turbottaa se ja hankkia lukolliset akselit.. pitäs vaan yhteen iltaan rykästä turbo paikalleen kun ei oo varaa seisottaa autoa. ( pakosarjaa saa tyrkyttää) :)
entäs jos käännät vakiosarjan ylösalasin?voithan tehä myöhemmin"hengittävämmän"
olishan sekin vaihtoehto tuskin tuo vakiosarjakaan on niin tukkonen, jos olis toine auto kunnossa niin tekisin ite koko sarjan alusta loppuun.. niinkun tein volvoonkin mut ei voi seisottaa tätä kun on käyttöautona..
nyt päätin että tämä turbotetaan :) ja samalla pitäs korinkorotus tehä kun ottaa vieläkin pyörä kaareen max joustossa..
mistä saan tehtyä / ostettua kumit korin ja rungon väliin ?:confused: ja onko mitään erikoista huomioitavaa? ajattelin iha ronskisti vaikka 75mm taikka 60mm
nyt päätin että tämä turbotetaan :) ja samalla pitäs korinkorotus tehä kun ottaa vieläkin pyörä kaareen max joustossa..
mistä saan tehtyä / ostettua kumit korin ja rungon väliin ?:confused: ja onko mitään erikoista huomioitavaa? ajattelin iha ronskisti vaikka 75mm taikka 60mm
lappeesta sistekistä nylonia tanko ja siitä leikkelee sopivat? kumilätyt pehmentämää välii....
tuli käytyä vähän kaivattamassa kun valahti perä lenkkipolulta ojaan eikä sit liikkunu enää taaksepäin ni otin vielä pari metriä eteen ja sit humpsahti ovien reunoja myöten lumeen.. ei liikkunu enää senttiäkään ilman vinssiä :D
meinas tulla tarve toiselle vetoautolle kun ei meinannu läheltä puuta löytyä
:rolleyes:
tuosta kohtii mentiin vielä puoltoist metrii omin voimin eteen ja sit jysähti etujousen päät ojantoiseen penkkaan. melko avutonta on kulkeminen hangessa ilman lukkoja onneksi vinssi toimii..
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/405844_10150562030044294_622399293_8789374_1543913 588_n.jpg
60lantikka
03.02.2012, 08:41
nyt päätin että tämä turbotetaan :) ja samalla pitäs korinkorotus tehä kun ottaa vieläkin pyörä kaareen max joustossa..
mistä saan tehtyä / ostettua kumit korin ja rungon väliin ?:confused: ja onko mitään erikoista huomioitavaa? ajattelin iha ronskisti vaikka 75mm taikka 60mm
jääkiekoilla onnistuu ainkin 50mm.en tiiä mitn sitte kestävät tuon 75mm.
ja kyllä kestävät 50mm.vitut ne mitää halkeile.ollu itellä yli kaks vuotta
ja kyllä se aika hyvin turbon saa pelaamaan ympäri ämpäri käännetyllä pakosarjalla.
mut 61 pumppu kannattas laittaa.ON EROO TOSI PALJON
itelle nimittäin vaihoin
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68791 <-- Tuolta korokkeet! Jos ei soa ole haaveissa niin korota kerralla se 75 mm, niin ei sitte harmita jälkeenpäin :) Ku turbon jälkeen kuitenki haaveilet isommista pyöristä!
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68791 <-- Tuolta korokkeet! Jos ei soa ole haaveissa niin korota kerralla se 75 mm, niin ei sitte harmita jälkeenpäin :) Ku turbon jälkeen kuitenki haaveilet isommista pyöristä!
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68791 <-- Tuolta korokkeet! Jos ei soa ole haaveissa niin korota kerralla se 75 mm, niin ei sitte harmita jälkeenpäin :) Ku turbon jälkeen kuitenki haaveilet isommista pyöristä!
otin jo yhteyttä yhteen kaveriin joka tekee valmiin satsin mutta kiitoksia :)
tuo vika on joko vaihdekepin helojen kulumisen syytä tai sitten laatikossa se vitosen siirtäjässä jotain häikkää, eipä kuitenkaan ole taas viikkoon heittänyt silmästä, joskus saattaa tehdä sen useamman kerran päivässä.
Mulla on sama vika äskettäin hankitussa kuusykkösessä. Kepissä ei ole ihan hirveitä välyksiä, mutta pienoinen vapaaliike tietysti on. Toivon ainaki ettei olis synkrovika ku ei rutise kytkettäessä. Se nailonipallurahan ei tosin maksais varmaan kun vitosen, mutta eipä oo tullu saatua aikaseks tutkia tota vielä tarkemmin.
miulla se vika näköjään hävis ei oo moneen kuukauteen enää viskonu vaihdetta silmästä ja kepissä ei ylimääräistä tyhjää ole.. :)
pitää melko pauketta alusta näillä -30 pakkasilla tuntuu et siellä olis jotain irti mut kaikki kiinni muutenkin ilkeetä kun ei saa lohkolämmitykseen ollenkaan ni tuntuu hurjalta vaan narauttaa käyntiin :D
hyvin se kyllä lähtee kun on uudet hehkut ja akut.. lisäksi vielä venäjänpojan kesädieseliä tankissa eikä oo jäätäny kertaakaan :p
Edit: mitä näiden kitkaperistä yleensä hajoaa? alkaa ärsyttää kun ei vedä kuin yks pyörä per. akseli niin ei tykkää kulkea enää vanhaan malliin..
oisko järkee kempata suoraan ( taitaa olla kalliit varaosat ) ? vai kö säästää rahaa ja ostaa 61 aksulat?
hyvin se kyllä lähtee kun on uudet hehkut ja akut.. lisäksi vielä venäjänpojan kesädieseliä tankissa eikä oo jäätäny kertaakaan :p
miul on pihalla ollu jerrykannu nyt näitte kovien pakkasten aikaa iha testinä 10litraa sisuksissa ruspadiiseliä ja notkeelta tuntu viel ku mittari oli yli -28 et laatutavaraa se on :D
nyt olis runko pikku viimeistelyä vaille valmis eli enää ei saa uusia reikiä :)
samalla korjasin käsijarrun ja huolsin takajarrut muutenkin, nyt pitää.
Sitten pikainen kysymys mikä laippa on hj 61 vakio turbopakosarjassa?? T3???
tarttis tietää et tarviiko ahdin hommata jos ei laippa satu löytyy jo svitseri s2 holsetin h2 ja hx40 mut varmaan ostan vielä sopivamman turbon :)
turbotus alkaa olla hyvin lähellä :p yhteen iltaan on pakko riipasta romut paikalleen jotta pääsee liikkumaan...
siinä 61 pakosarjassa on ihan oma laippansa. mutta ebaystä löytyy jotain valmiita sovitelaippoja monelle eri turbolle...
Ruusulehto
13.02.2012, 23:10
melko pitkät illat teillä päin. Kun tuon oman hoojiin turbotin niin aattelin että parissa illassahan tuon tekee, mutta kolme meni
melko pitkät illat teillä päin. Kun tuon oman hoojiin turbotin niin aattelin että parissa illassahan tuon tekee, mutta kolme meni
aika nopsaan tälläsen turbottaa kun on osat valmiina :) ainut minkä joutuu väsäämään uudestaan on pakoputki ja öljynpaluu.. tietenkään sitä yhdessä illassa täydelliseks saa mutta ajokuntoon ainakin takas.
nyt on turbotusromut tulossa varmaan ensi viikolla saan ne käsiini :D
hei kertokaas mikä kierre on 2h koneen öljykellossa?? tarkoitus ottaa sieltä painelinja turbolle haaroituskappaleella.. laturin öljylinjasta ei vissiin voi ottaa ei taida tulla kunnon painetta..
samalla pitää väkertää 3 tuuman sivuränni pakoputkeksi tietysti ilman vaimenninta
eli ct26 ( vissiin muokattu joku supran kompurapuoli ja isompi pakopesä ) tulee turboksi 12ht pakosarjalla ja orkkis paineputkilla ilman välijäähyä vielä.. :rolleyes:
seuraavaksi sit hj61 akselit taikka kempit molempiin akseleihin ?:D
myös korinkorotusta pitäs tehä mut raha loppuu jälleen:(
kempit molempiin akseleihin ?:D
(
Ehdottomasti! Todella hieno peli ajaa tiellä erityisesti sen jälkeen kun olet kempittänyt etuakselin :rolleyes:
Ehdottomasti! Todella hieno peli ajaa tiellä erityisesti sen jälkeen kun olet kempittänyt etuakselin :rolleyes:
ehkä kans kallistuisin enemmi säästää noihi kuusykkösen aksuloihi ;) tai ees toisee päähä... ?
aikamoista leikkimistä puljata noilla napalukoillakaa....
ehkä kans kallistuisin enemmi säästää noihi kuusykkösen aksuloihi ;) tai ees toisee päähä... ?
aikamoista leikkimistä puljata noilla napalukoillakaa....
kohan heitin onhan se vähän ilkeän tahmea kääntymään volvossa miulla on kemppi ja tyytyväinen olen yhen kesän ajettua t: 9 parit takarenkaita :D miettiny kyllä vakavasti perän kemppaamista kun sieltä on kitkalukko muutenkin jo kaput mutta mutta säästän kyllä 61 akseleihin kuitenkin:cool:
se kierre pitäs edelleen selvittää mikä on öp anturissa ?? ei viittis turhaan irrotella sitä ja ottaa malliks..
kohan heitin onhan se vähän ilkeän tahmea kääntymään volvossa miulla on kemppi ja tyytyväinen olen yhen kesän ajettua t: 9 parit takarenkaita :D miettiny kyllä vakavasti perän kemppaamista kun sieltä on kitkalukko muutenkin jo kaput mutta mutta säästän kyllä 61 akseleihin kuitenkin:cool:
se kierre pitäs edelleen selvittää mikä on öp anturissa ?? ei viittis turhaan irrotella sitä ja ottaa malliks..
http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-74297.html
tuolta lainattu: Se öljynpaineanturin kierre on muistaakseni 1/8"r.
http://forums.offipalsta.com/archive/index.php/t-74297.html
tuolta lainattu: Se öljynpaineanturin kierre on muistaakseni 1/8"r.
kiitoksia kerpeleesti!!:)
nyt vaan ootellaan et romut tulee ja sit teettämään paineputki turbolle :p
pitää samalla tehdä yks kiva kikka jolla se pumppu ymmärtää ahtopainetta eli antaa syöttöä ahtopainetta vastaan ;) ja sit syöttöä reilusti et tulee lepakoita putkesta..
siule saattais löytyy tosiaan se välijäähy aika edullisesti jos tuut joku päivä käymään tossa mein tallilla keskustassa :) näät samalla ton tallin siel on muutama kiva volvonromuki mm.. remmi ja turboahdettu 16v vinokone ( hx 55 pro ja shelby mustangin viriremmiahdin ) kaikkee muutaki sielt löytyy :rolleyes:
ite en jaksa vaan tällä hetkellä enää volvoa rakentaa.. vaik just tuli uus konekkin h-rohviileilla siin on liikaa hommaa kun räjähti vaihdelaatikko vedosta ja konekki pitäs vaihtaa ja hitsata yms.. nyt jos tän talven ainaki keskittys tähä hojoon:)
ainii en muistant vastata siitä välläristä, pitää mitata se miun keula et mahtuuks se sinne välii ku on aika ahtaaks menny vinssilaiton jälkee ja aika kapee muutekki.
mut joo voisinki tulla käymää joku hetki siel! nakkaas privalla siun nummero ni soittelen joku ilta.
kiitoksia kerpeleesti!!:)
nyt vaan ootellaan et romut tulee ja sit teettämään paineputki turbolle :p
pitää samalla tehdä yks kiva kikka jolla se pumppu ymmärtää ahtopainetta eli antaa syöttöä ahtopainetta vastaan ;) ja sit syöttöä reilusti et tulee lepakoita putkesta..
siule saattais löytyy tosiaan se välijäähy aika edullisesti jos tuut joku päivä käymään tossa mein tallilla keskustassa :) näät samalla ton tallin siel on muutama kiva volvonromuki mm.. remmi ja turboahdettu 16v vinokone ( hx 55 pro ja shelby mustangin viriremmiahdin ) kaikkee muutaki sielt löytyy :rolleyes:
ite en jaksa vaan tällä hetkellä enää volvoa rakentaa.. vaik just tuli uus konekkin h-rohviileilla siin on liikaa hommaa kun räjähti vaihdelaatikko vedosta.. nyt jos tän talven ainaki keskittys tähä hojoon:)
meni vähän puihin tuo turbotus operaatio haljenneen pakopesän vuoksi :(
noh nyt on kuitenkin pakosarja.. tarviaisin siihen muutoslaipan t3 laipalla olevalle ahtimelle mistäköhän niitä saa ? muuten olisin jo huomenna turbottanut..
ei muutaku uusia romuja haalimaan.. sit vielä mitenköhän sopis holsetin h2 tai switseri s2 tähän pataan ilman hukkaporttia?
60lantikka
24.02.2012, 18:40
meni vähän puihin tuo turbotus operaatio haljenneen pakopesän vuoksi :(
noh nyt on kuitenkin pakosarja.. tarviaisin siihen muutoslaipan t3 laipalla olevalle ahtimelle mistäköhän niitä saa ? muuten olisin jo huomenna turbottanut..
ei muutaku uusia romuja haalimaan.. sit vielä mitenköhän sopis holsetin h2 tai switseri s2 tähän pataan ilman hukkaporttia?
ite tilasin kaikki laipat tuolta.TURUN WATERCUT
ite tilasin kaikki laipat tuolta.TURUN WATERCUT
kiitoksia tähän tuleekin hx 40 holsetti ilmapumpuksi 12 cumminssin pakopesällä:)
oli pakko lainata se volvosta tähän..
kiitoksia tähän tuleekin hx 40 holsetti ilmapumpuksi 12 cumminssin pakopesällä:)
oli pakko lainata se volvosta tähän..
milläs pumpulla meinaat saada sen pyöriin?
milläs pumpulla meinaat saada sen pyöriin?
yritetään alkuun tuolla vakiolla :D tiiä sitten mitä tapahtuu mut jos se pyörii 2l volvon koneessa jo 2500rpm ni kai se tässäkin pyörii jossain vaiheessa.. onko kellään kokemuksia? ite en oo dieselin kanssa ennen leikkinyt
pumppu saattaa miulla olla jo rukattu kun kulkee vaparinakin sen verran hyvin ettei vakio turbollinen ruiseri pärjänny:)
onko se sillä vakiolla 2h koneen alipainesäätösellä pumpulla? vähän voi tuskasta olla herääminen... jollain teeteyllä missä on custom fordin elementit, ja eri säädin, niin vois herätäkkin...
onko se sillä vakiolla 2h koneen alipainesäätösellä pumpulla? vähän voi tuskasta olla herääminen... jollain teeteyllä missä on custom fordin elementit, ja eri säädin, niin vois herätäkkin...
on juuri sillä mutta siihenki saa vielä tehtyä yhden kikan kun kääntää toisen nipan toisinpäin ni rupee antamaan ahdoilla lisää ruokaa ja tuon saa savuamaan nytkin jo niin mielettömästi ettei taakse nää jos haluaa mut uskosin kyllä ettei tuo turbo ole tähän sopiva :rolleyes:
mut en laita mitään älyttömän pientä romuturboa tulee järkyttävät pakopaineet jos meinaa yhtään enempää ahtaa ja sit kun ne pienet puhaltimet on niin rumiakin :D
laitetaan sit garret t3/4 tähän ilman hukkaporttia;)
60lantikka
26.02.2012, 08:35
on juuri sillä mutta siihenki saa vielä tehtyä yhden kikan kun kääntää toisen nipan toisinpäin ni rupee antamaan ahdoilla lisää ruokaa ja tuon saa savuamaan nytkin jo niin mielettömästi ettei taakse nää jos haluaa mut uskosin kyllä ettei tuo turbo ole tähän sopiva :rolleyes:
mut en laita mitään älyttömän pientä romuturboa tulee järkyttävät pakopaineet jos meinaa yhtään enempää ahtaa ja sit kun ne pienet puhaltimet on niin rumiakin :D
laitetaan sit garret t3/4 tähän ilman hukkaporttia;)
mulla on kiinan garret 4kompuralla,siipi muistaakseni 56, ja 3 pakopesällä ar0.63.ulkosella hukkaportilla
tuo on minun mielestä hyvä 2h kylkeen ku on vielä 61 pumppu.
ei se turbo kestäny kylläkään ku 3tkm,nii meni akseli kieroks,mut nyt on garretin sisukset
joo saa sillä vakiopumpulla savua pirusti aikaseksi, mutta silti tehoo ei lähde...
tosin herättäähän semmonen painava noki paremmin turboo, kun pelkkä pakokaasu...
jokos kohta alkaa vihellystä kuulumaa? ;)