PDA

View Full Version : Mitkä maastorenkaat 73vm Rangeen kannattaa hankkia


08.03.2005, 16:00
Moi.

Olisko jollain kokemusta miten alkuperäisen rangen maasto-ominaisuuksia kannattaa
parantaa,Tarkoitus olisi ensin hankkia kunnon maastorenkaat mutta saako
ilman korotusta mitään kunnollisia ja miten isot mahtuu?
tai onko mahdollista tehdä korotus
jollain edullisella tavalla niin että se ei kuitenkaan pilaa auton ajo-
ominaisuuksia täysin?

T Toni

Note! This message was posted anonymously!

Tikru75
08.03.2005, 16:15
Mulla on tuos rangessa -(89), 6cm korin korotus palat ja taakse on tulollaan kun tilaan niin ome +4 cm jouset. Kannattaa korotuksia tehdessä kattua että jarruletkujen pituus riittää ulos joustoissa,varsinkin edessä. Renkaat tilailen sellaset 31x10.5x15. sen takia että menee vielä leimalla läpi noilla.. 33x kai sinne vielä hyvin menis..

Pääasia on että pyärät pyörii ja pojilla on hauskaa!!

08.03.2005, 16:25
Mistäköhän noita korotuspaloja vois tilata ja käykö alkuperäiset jouset tollasille 31x10.5x15 renkaille?

Note! This message was posted anonymously!

08.03.2005, 16:38
Offivaruste.com tai cros4wd.com. Sieltä tietoa ja osat.

Note! This message was posted anonymously!

Kupla
08.03.2005, 16:55
Ja kyllä sitä tietoa ja osia Rangesta löytyy aika paljon myös Off-Road Pajalta Turusta

http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kupla-Big_jeep.gif
www.nalle-offroad.com

Edited by - Kupla on 08/03/2005 16:56:02

Ahosensetä
08.03.2005, 19:31
Jos korottamaan ruvetaan, niin:

Päätä ensin rengaskoko. Ota niin iso kuin saa, eli valitettavasti toi ehdotus on se.

Sitten jatketaan alustan (eli jousien) korottamisella. Tämä joko paloilla lautasten alla tai pidemmillä jousilla tai molemmilla (niinkun mun metsäpelissä). Iskareita kannattaa siirtää korotusta vastaavasti, että pitkät joustot pysyvät. Alustan korotuksella saa mahan alle tilaa ja paremmat kohtaus- ja jättökulmat. Jo mainitut etujarruletkut tarkastettava äärijoustoissa ja mahdollisesti (ainakin yli 50 mm korotuksella) myös etukardaani. Myös Panhard-tankoa täytyy pidentää isoilla korotuksilla.

http://www.offroadpaja.fi/Landrover/Offi/Jousen_korotuspala_50_mm.jpg

Sitten laitat eteen ohjausvarren ja raidetangon suojan ja taakse bensatankin suojan. Takahelmatkin voi suojata, ne kolisee yhtenään. Helmat eivät ota ollenkaan niin usein kiinni, mutta voihan niihinkin laittaa rautaa. Jotkut harrastavat vaihteiston panssaria, mutte en ole sitä kaivannut.

Sitten korotat koria ja/tai leikkaat loksia, jos renkaat eivät sovi pyörimään. Noilla kumeilla ei taida tulla tarvetta, jos alusta nousee tarpeeksi. Korin korotus ei anna oikeasti lisää maasto-ominaisuuksia kuin helmojen kohdalle.

T, Antti

PS. Samaa jorinaa löytyy http://www.offroadpaja.fi/Landrover/muutostyot.htm

pee
08.03.2005, 20:13
Joo ja toi palikka jousen alle on oikeesti älyhyvä/halpa/yksinkertainen ja helppo purkaa pois jos tarvii, siirtyy iskari/jousi kerralla ylös eikä haittaa kummankaan toimintaa

50x100 mm (4mm) RHS on aika hyvä

-pee-

ei se satu...

!!! 33" on aikuisten oikeasti 838,2 mm !!!

rangemies
17.03.2005, 22:13
Pee, oisko sulla kuvia tuosta palikkakorotuksesta?

Ja voisitko vielä kertoa mikä on RHS?

Onko tuossa palikan teossa mitään erityiskikkoja tms asioita jotka vain pitää tietää?

Nämä voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta koita kestää. Minä kun en ole metalli(teräs)mies... :)

rangemies
17.03.2005, 22:14
Argh, tarkoitin siis kuvia tosta palikasta itsestään...

pee
17.03.2005, 23:05
RHS on metalliprofiiliputki joka esim 4mm seinämällä koossa 50x100mm on kivaa kamaa joka paikkaan, kuvat tos pari pykälää ylempänä ahosensedän topicis



-pee-


ei se satu...

S T R A N G E P O V E R

Edited by - pee on 17/03/2005 23:06:16