View Full Version : Mitsu L200 "Raptor"
Nonniin Pajero lähti, L200 tuli.... (Kaikkia pitää kokeilla, vai miten se meni) ::)
Eli -90 Mitsu L200 4WD 2.5TD (pajeron hilppeillä)...
Alkutilanne :
Alkutilanne1, kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/kuva1.jpg)
Alkutilanne2, kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/kuva2.jpg)
Alkutilanne3, kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/kuva3.jpg)
Alkutilanne4, kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/kuva4.jpg)
Tällä ajelin ensin pariviikkoa ja haudoin ajatuksia mitä tälle alkaisin tekeen...
Pajalla tarkistelin pohjan kuntoa ja totesin ettei mikään hassumpi ollutkaan, tein sille kunnon alustapesun ja massasin sen.
No ensimmäisen hirvimettäreissun jälkeen putkisto piti tehdä uusiksi, kun jäi edellinen kannonnokkaan :) ja umpio piti vaihtaa...
No sitten tuo maalipinta ei mikään huippu tuossa ollut niin ajattelin että sille pitäis jotain tehdä...
Siitä se ajatus sitten lähti.... (alla olevat "teaserikuvia" kun oli vaan p*ska kamera mukana)...
Tiiseri1, kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/kuva5.jpg)
Tiiseri2, kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/kuva6.jpg)
Tiiseri3, kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/kuva7.jpg)
Eli U-Pol Raptoria vedetty niskaan....
Huomenna jatkuu kasaus....
Tulevaisuuden suunnitelmia....
- Vinssi
- VHF-puhelin
- korikorotus 50mm
- Vanteet vaihtoon..renkaat jää
- Työvalot uudet taakse (Laitettu 27.10)
- Lisävalot nokalle
Tarvelistaa (eli seuraavia osia voi tarjota mulle / edullisia):
- Toimiva mittaristo
- Apparin puoleinen takavalo
- Puskurin vilkut
- Täydellinen lukkosarja / eli kaikki lukot toimii samalla avaimella...
- Ralliratti + keskiö
- Lisäkaukovalot
joojoomies
27.10.2011, 07:26
Mitsumies on aina mitsumies.Mulla on kans sama järjestys eka pajero(on vieläkin) ja nyt uudempikopanen Large-200 magnum alla.
Eikös tuo raptor ole vähän samanlaista kuin kiveniskumassa? Kuvia luonnon valossa? Lisänimi vaatii sitten isot gumit ja jäykän etuakselin asennuksen
Kyllä pätkä-pajero oli vaan metsässä ketterämpi :)... ainakin käännöksissä...
Vähän samanlaista kuin kiveniskumassa (levityksen suhteen), mutta ei sitten loppujen lopuksi sinnepäinkään :D Tuo raptori tekee aivan uskomattoman lujan pinnan. Tarkoitettu ns. lava-autojen lavojen pinnoitteeksi = Kestää kulutusta :) Massa-ruiskulla vedellää sopivalla paineella... (paineesta riippuu millasta pintaa tulee).
Kuvia luonnon valossa ei ole vielä, kun eilen tuon maalailin.. Tänään pitää hakia vähä lisää osia, sit kasaileen ja vielä irto-osien maalausta niin sit tulee kohta lisää kuviakin :)
Jännän "rouhee" pinta tuli... mii laik.... :)
Mistä hommasit tota ainetta? Ja millaset pohjat pitäs tehä et pysyy?
veikkaaja
27.10.2011, 08:17
Hyvä että näitä mitsujakin vähäsen rakennellaan! Laita sitte paljon kuvia vinssin asennuksesta. Gallerias on kuvaa omasta samanlaisesta missä on kans 50mm korinkorotus ja 32" renkaat mitkä mahtuu hvin pyöriin ku etulokareita vähän rälläköi takaosasta.
http://www.nettimaalikauppa.fi/U-Pol-Truck-Bed-Liner <--- Tuolta ostin. 20e ku laittaa lisää saa pätevän massaruiskunkin mukaan vielä. Tuolla 4 purkilla vetäsee hyvin yhden auton. Ja tosiaan paineen säädin on hyvä olla olemassa ku tollasta levittää pintapelleihin :)
Tuo raptori on kyllä hyvää kamaa. Siisti pinta ja kova kun perkele.
Pöly tarttuuu lujaan mutta muuten paska sinkoaa ku vesi hanhen selästä pois.
vejin tuolla entisen autoni ja olin tyytyväinen.
Mistä hommasit tota ainetta? Ja millaset pohjat pitäs tehä et pysyy?
vanha maali hioda mataksi ja paljaalle pellille happomaali pohjalle.
tieteki ruosteet pois mutta kaikenkaikkiaan helppo homma.
DarkestMessiah
27.10.2011, 09:18
Helekutti, tuollahan vois vetäästä Suikan pohjan sitte jossaki välis ni ei haittais vaikka vähä kallioon hinkkailee, ja jos sais vihreenä ni pintapellitki :D Hyvän näköönen pinta kyllä, muutenki komias timantis
taitaapi saaha sävytettävänäki.
Nuhapumppu
27.10.2011, 10:26
Eikös tuo raptor ole vähän samanlaista kuin kiveniskumassa? Kuvia luonnon valossa? Lisänimi vaatii sitten isot gumit ja jäykän etuakselin asennuksen
Eipä mahda ilman poikkeuslupaa saada tuota jäykkää etuakselia alle. Ja kannata kieleteisestä vastauksesta maksaa montaa sataa euroa.
Noniin auto kasattu ja tulipa nuo led-työvalotkin tänään kaupasta haettua ja turattua lavakaareen kiinni. Kuvien otto menee valitettavasti huomiselle ku ei tahdo enää kunnon kuvia saada näin pimiällä tuolla kameralla. Joo ei varmaan akselit vaihdu tosta mihkää, eikä ainakaa vielä ole tarve isommille renkaillekaan. Nyt on 31"/10,5"/R15 kumexit alla. Auto siis toimii käyttiksenä, hirvimettäautona ja sit huvimaastoajeluautona :). Korikorotusta ja vinssiä tuo nyt seuraavaksi huutais....
Onko muuten kukaan vielä keksinyt millä saa led-valojen aiheuttaman häiriön pois radiosta?
Antenni vahvistimella ja häiriönpoistin (mitä ollu vanhois autopuhelimis) mankan virtajohtoon.. Ei ehkä ihan kaikki häviä mut helpottaa tilannetta huomattavasti.
Tässäpä nyt niitä kuvatuksia... Mielestäni oli hyvä valoteho noilla Minimanin Led-työvaloilla (6x3W). Hintansa väärti mielestäni. Ja sitten kuvia kansalle :)
http://http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva1.jpg
Kuva2,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva2.jpg)
Kuva3,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva3.jpg)
Kuva4,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva4.jpg)
Kuva5,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva5.jpg)
Kuva6,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva6.jpg)
Kuva7,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva7.jpg)
Kuva8,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva8.jpg)
Kuva9,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva9.jpg)
Kuva10,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva10.jpg)
Kuva11,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva11.jpg)
Kuva12,kliks! (http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva12.jpg)
http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva1.jpg
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
http://www.netikka.net/krisniemisto/l200/uudet/kuva2.jpg
Mitenkäs jos tuolla mömmöllä maalais konepellin ja katon, niin ei ois niin liukas kävellä talvella, kun ois vähän karkeempi pinta?
joskus meinaan meinannu jäätikkäällä liukastua :D
Karkeutta pystyy vielä säätään tuolla suihkutuspaineella.....pienempi paine... karhiempi pinta... ja tossa yläpuolisessa kuvassa noi paskajäljet ovat nakkisormenjälkiä kasauksesta :D ei siis maalausvirheitä tms. paskaa :D
Eipä mahda ilman poikkeuslupaa saada tuota jäykkää etuakselia alle. Ja kannata kieleteisestä vastauksesta maksaa montaa sataa euroa.
Vähän menee off topiciksi mutta mikäs sen estää? Hiluxiin ln110 koriseen ainakin saa vaihtaa jäykän akselin.
Vähän menee off topiciksi mutta mikäs sen estää? Hiluxiin ln110 koriseen ainakin saa vaihtaa jäykän akselin.
liekkö 110 hiluxia tehty myös jäykällä etuakselilla?
Nuhapumppu
28.10.2011, 11:28
Vähän menee off topiciksi mutta mikäs sen estää? Hiluxiin ln110 koriseen ainakin saa vaihtaa jäykän akselin.
Olisko vaikka laki joka sen estää.
Kuten Luke86 sanoikin,sitä on tehty jäykällä etuakselilla ja siksi siihen saa sen vaihtaa,L200 ei ole tehty ja näin ollen vaatii poikkeusluvan, Matti osaa näistä kertoa enemmän, joten häneltä voi asiasta kiinnostuneet kysellä enemmän. Mitkäs välitykset tässä muuten on ja onko takana lukko vaiko avoinperä?
liekkö 110 hiluxia tehty myös jäykällä etuakselilla?
Olisko vaikka laki joka sen estää.
Kuten Luke86 sanoikin,sitä on tehty jäykällä etuakselilla ja siksi siihen saa sen vaihtaa,L200 ei ole tehty ja näin ollen vaatii poikkeusluvan, Matti osaa näistä kertoa enemmän, joten häneltä voi asiasta kiinnostuneet kysellä enemmän. Mitkäs välitykset tässä muuten on ja onko takana lukko vaiko avoinperä?
Okei! Aina oppii lisää minä kun luulin että LN110 ei oo tehty jäykällä akselilla. :o
Nuhapumppu
28.10.2011, 12:55
Okei! Aina oppii lisää minä kun luulin että LN110 ei oo tehty jäykällä akselilla. :o
Oikeastaan seon muistaakseni LN105 jossa on jäykkä akseli,mutta ilmeisesti ovat vertailukelpoisia ja mitä muuta tuohon tarviikaan. Päätäni en nuista lyö pantiksi mutta maineeni kyllä,se on miltei yhtä turha:D
Mutta päktutö topic.
Pitihän sitä tänäänkin vähä jotain "ruuvata".... syöttöä nimittäin :D Normisyöttöä ja ahdonalaista syöttöä suuremmalle :) Nyt kerkiää....Ainakin siihen asti kunnes tulee ahtopainemittari asennettua.. Pitää nimittäin aika varovaisesti ruuvata noita syöttöjä summissa, kun tuossakin on tuo pajeron imusarja niin suurin osa paineista kohdistuu 2-3 sylinterille...
pajeron imusarja niin suurin osa paineista kohdistuu 2-3 sylinterille...
Waaat ??
Tyhmän mallinen imusarja..... L200 oma imusarja soveltuis paremmin...
Nuhapumppu
28.10.2011, 22:59
Waaat ??
Ahtopaine tulee 1-2 pyttyjen kohdalta suoraan sivusta sisään ja noin ollen paine käy aina venttiileitä vasten ennenkuin menee oikeaan paikkaan. Vakio imusarjan kun otin itseltä pois niin 1-2 kanavat oli aivan kiiltävän puhtaat ja 3-4 vähän tummat liasta.
Tuossa vielä vertailukuvat:
Vakiohttp://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/DSC_0324.JPG/_smaller.jpg
L200-L300
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/DSC_0323.JPG/_smaller.jpg
Ja paras L200 malli on tämä
http://koti.mbnet.fi/cr250/Galant/2005/konehuone%20noessa.jpg
Joo siis 1-2 sylinterin... ajatuskatko/kirjotushäiriö itellä kun 2-3 sylinteristä höpisin... no menihän siinä puolet oikein :D