Kirjaudu sisään

View Full Version : Ohjaustehostimen pumpuista, simpukka vs. hammastanko

kope
21.10.2011, 18:28
SJ410 Suskiin on asennettu Omegan simpukka sekä pumppu.
Pumppu alkaa vedellä viimeisiään ja menee vaihtoon.
Suskiin näyttäisi menevän lähes heittämällä P10 Primeran pumppu.
Onko noissa pumpuissa merkittävää eroa (paine,tuotto?) simpukan/hammastangon välillä?

kope
21.10.2011, 21:22
Eli ei kenelläkään mitään hajua?

jampeli
21.10.2011, 21:32
Mulla on ollut Mazda 626 pumppu chevyn ja pajeron simpukalla ja nyt on vw 1.9td pumppu ja pajeron simpukka, pajeron omia pumppuja ollut myös kaksi ja ne toimi kaikista huonoiten.

En huomannut tehostuksessa kauheesti eroja.

bluevan
21.10.2011, 21:38
Mä laitoin 740Volvon pumpun ja LJ:n simpukan ja muuten toimii ok mutta pari tuntia kun reilusti joutuu veivaan laidasta laitaan alkaa öljyt lämmetä.
Ei kuitenkaan niin paljoa että tehostus häviäis.
Lääkkeeksi hain romarilta jäähdyttimen jostai E-Narinasta josko se riittäis.

Edellisessä oli 740volvon pumppu ja Omegan simpukka ja toimii tänäpäivänäkin hyvin nykyisellä omistajalla kun alkuviikosta käytiin pöristelemässä.

sumpe
22.10.2011, 06:30
Oma ajatus on että diiselistä kotoisin oleva pumppu kun laitetaan pensapaskaan ni käytetään kovempia kierroksia jolloin tarviis ainakin hyvän ölpän jäähdytyksen.Pajeron pumput ei ainakaan kestäny susukissa vaik oli naperon simpukkakin.

kope
22.10.2011, 08:22
Ok, eli kannattaa vain kokeilla?
Mun Suski on lyhennetyine hytteineen pihatrakorikäytössä.
Kohta tulee lunta, pitää saada äkkiä hydrauliikka yms. valmiiksi puskulevyä varten;)

Heguli
22.10.2011, 10:59
Mulla on Troopperin pumppu & simpukka ja hyvin on toiminut, enkä ole huomannut öljyn lämpenevän liikaa. Aika kuumaa se öljy kesähelteellä on mutta ei vaikuta toimintaan.

hpotteri
22.10.2011, 14:12
SJ410 Suskiin on asennettu Omegan simpukka sekä pumppu.
Pumppu alkaa vedellä viimeisiään ja menee vaihtoon.
Suskiin näyttäisi menevän lähes heittämällä P10 Primeran pumppu.
Onko noissa pumpuissa merkittävää eroa (paine,tuotto?) simpukan/hammastangon välillä?

No sehän riippuu täysin "sylinterin" halksijan ja liikeradan tuoman tilavuuden määrästä.

Ei voi yleistää että simpukassa olis tota enemmän kun hammastangossa tai päin vastoin.

RIPAX
22.10.2011, 23:09
Tommonen tuli mieleen et Diesel cressidassa ja pensa hiluksissa on sama pumppu,noin päällisin puolin silmällä katottuna ja resiinassa on hammastanko ja hildessä simpukka ja hyvin toimii resiinan pumpulla ja hiluxin simpukalla.