View Full Version : Susuki SJ-410
no alotellas tästä projektista vähän kertomusta.
Eli siis tuli hommattua tollanen suzuki vähänhän siinä on mätäistä vikaa ja vähän muutakin mutta kuvat kertokoon...
vähän kuvia ensimmäisen reissun jälkeen...
Projekti edenny??? Uusia kuvia?
Jeps eli taas tullu aherrettua parina iltana sussukin kimpussa ja vähän listaa mitä ollaan tehty...
-Valoja on tullunna lissää vähän joka puolelle autoa,ja valoille katkaisin paneli...
-Taka puskinta suunniteltu mutta tulee varmaankin vielä muuttumaan?
-Humppa vehkeitä värkätty katon puolelle ettei pääsisi kastumaan niin helposti,jos auto sattuu hukkumaan... :D
Ja taas on vähän tapahtunu eli siis saatiin renkaat alle (mud terrain)
keulalle tuli laitettua lisäpitkät, pikkasen mittareita voltti ja kierrosluku myös kuva siitä radio kotelosta
nyt on taas saanu jotai tehtyä eli eteen sain tehtyä vähän puskuria ja aloitin mätähommat kuvia tulee kuhan saan ne puhelimesta koneelle
kohta rupee olemaa mätähommat kontin osalta hanskassa vielä olis kuskin ja pelkääjän lattiat hitsaamatta, sit tossa uuden vuodenaikaan tuli ostettua vinssi ni sen asentelua olis luvassa ja kaikkee pientä.
..Reetu..
05.01.2012, 20:28
:) laittelehan kuvia peltitöistä! -->
elikkä suikkaa on nyt tullu laitettua vinssi,tankki (veneen tankki kontisssa),penkki konttiin,ja jotain muuta pientä hieno säätööö... ja niitä kuvia. :O
siinä kuvia myös niistä pelti töistä. niitä tuli hirrrrrrween vähän otettua ku ei aina sattunu kamera mukaan tai sit siitä oli patterit loppu.
ja vinssin asennuksesta ja puskurista.
Tuliko vinssi vain kahdella pultilla kiinni vai puuttuuko asennuskuvia?
kyl se on neljällä pultilla kiinni mut kuvaaja ei kerenny mukaa ku se meni niin vauhilla sinne... :)
Näpäkkä vinssin asennus,ei tuu turhaa ylitystä. vaihat vaan tuon rullakidan liukukitaan..antaa periksi tuo ja menee vaijeri rullien väliin...
turakoitsija
20.04.2012, 07:27
aikaps nätisti noi poijaat ton vinssin tonne näppäs. 15V ikää molemmilla ja puikolla hitsasvat saumat? vanhasta jääratabemarista kävivät hakemassa 65A boschin laturin ja näppäsivät sillekkin uudet kiinikkeet suskan voimamoottorin kupeeseen.
kyl se on neljällä pultilla kiinni mut kuvaaja ei kerenny mukaa ku se meni niin vauhilla sinne... :)
Missä ne toiset kaksi pulttia ovat ? Kuvassa näkyy kaksi, jotka ovat kiinni tuossa poikittaisessa lattaraudassa.
Ne vinssin kaksi muuta pulttia on tuolla putken takana. Pitää ottaa kuvia siitä toisestakin puolesta. Ja se liukukitakin vaihtuu kun vaan budjetti kasvaa ja samalla tulee vinssiin naru.
Juu eli tos taas pikku "tauon" jälkeen on tullu näperrettyä susuki rojektia etiäppäin eli siis vinssillle pientä huoltoa ja lyhyempiä välityksiä ettei se loikkisi liian kovaa tuolla metsikön puolella.
Kekkeruusi
04.07.2012, 21:11
Mitäs tälle kuuluu?
Hyvää kuuluu toi volvon loota asettu paikalleen melkein itestään ja vielä toimiikin. Testi ajot suoritettu ja anttolaan suunnataan päristelemään koko viikonlopuksi.
Hyvää kuuluu toi volvon loota asettu paikalleen melkein itestään ja vielä toimiikin. Testi ajot suoritettu ja anttolaan suunnataan päristelemään koko viikonlopuksi.
Ja tais toimia kisassa paremminkin ku hyvin... mikäli kisatuloksista jotai voi päätellä... :rolleyes:
Onnittelut vielä pokaalista ja tsemppiä tuleviin koitoksiin.
Kekkeruusi
09.07.2012, 20:22
Kuvia ??
Ja tais toimia kisassa paremminkin ku hyvin... mikäli kisatuloksista jotai voi päätellä... :rolleyes:
Onnittelut vielä pokaalista ja tsemppiä tuleviin koitoksiin.
Kiitoksia vuan... :cool:
Joku huuteli kuvia niin täs niitä olis ja samalla siitä vinssin toisesta kiinnikkeestä...
Videota tulee myöhemmin kun joku sitä kaipaa kumminnii et kui se kulukee. Koko pötköstä ei ole kuvia mutta aikamoni tietää minkälainen on suzukin jakoloota.
Projekti ei ole edennyt kovin paljoa mitä nyt anttolan reissun jälkeen vaihdettiin takajouset ehjiin ja samalla pikkasen pidemmät riiput. Mutta seuraavaksi olisi etu lokasuojien avarrus operaatio ja ruosteiden poisto kuskin ja vänkärin jalkatiloista ja sitten olisi turbon asennus vakio litrakkaan kylkeen. Ps: Turbo odottaa jo hyllyssä mutta keulalle pitäisi löytää joku pikku cooleri? jos jollain on joku pieni cooleri ylimääräsenä niin tarjouksia otetaan vastaan.
Minkä ahtimen meinaatte heittää kiinni ? Tuleeko samalla ruisku koneeseen ?
gt-20 garretti on tulossa ahtimeks mutta sekin on vielä vähän että tuleeko se kun joku on leikannut siitä laipan irti niin pitää kattoo löytyykö/saako siihen minkäänlaista laippaa vai hommataanko joku toinen turbo. Ja ei tule ruiskua vakio moottoria ja kaasaria ei muokata oikeestaan mitenkää muuten kun laittamalla turbo ja välijäähy kylkeen.
gt-20 garretti on tulossa ahtimeks mutta sekin on vielä vähän että tuleeko se kun joku on leikannut siitä laipan irti niin pitää kattoo löytyykö/saako siihen minkäänlaista laippaa vai hommataanko joku toinen turbo. Ja ei tule ruiskua vakio moottoria ja kaasaria ei muokata oikeestaan mitenkää muuten kun laittamalla turbo ja välijäähy kylkeen.
Uunissa lämmittää ahtimen 300c ja hitsaa puikolla uuden laipan, hitsin jälkeen vielä vähäksi aikaa uuniin ja jonku ajan päästä uuni pois päältä. Silleen meilläpäin nuo valurautahässäkät on kestäny. Joku vois kyllä kertoa että kestääkö sitä lämmittää uunissa :D Koskaan ei olla ahtimia lämmitetty vaan pakosatseja
gt-20 garretti on tulossa ahtimeks mutta sekin on vielä vähän että tuleeko se kun joku on leikannut siitä laipan irti niin pitää kattoo löytyykö/saako siihen minkäänlaista laippaa vai hommataanko joku toinen turbo. Ja ei tule ruiskua vakio moottoria ja kaasaria ei muokata oikeestaan mitenkää muuten kun laittamalla turbo ja välijäähy kylkeen.
Vakiokaasari ei kestä painetta :o
Uunissa lämmittää ahtimen 300c ja hitsaa puikolla uuden laipan, hitsin jälkeen vielä vähäksi aikaa uuniin ja jonku ajan päästä uuni pois päältä. Silleen meilläpäin nuo valurautahässäkät on kestäny. Joku vois kyllä kertoa että kestääkö sitä lämmittää uunissa :D Koskaan ei olla ahtimia lämmitetty vaan pakosatseja
Pakopesä irti ja uuniin yllä olevin ohjein, aika lieviä lämpöjä kumminkin "normi" käyttöön verrattuna
Pakopesä irti ja uuniin yllä olevin ohjein, aika lieviä lämpöjä kumminkin "normi" käyttöön verrattuna
niin tosiaan, saahan sen pakopesän irti :D ite mietin sitä imupuolta että kärsiikö se :D
turakoitsija
20.07.2012, 10:21
Vakiokaasari ei kestä painetta :o
Pikku jipoilla kestää ahtaa kilon verran...
Pikku jipoilla kestää ahtaa kilon verran...
Saisko listaa näistä jipoista, kiitosta :D:D
Saisko listaa näistä jipoista, kiitosta :D:D
Juup listaa tulee kuhan saadaan itse koitettua miten e toimii. :D
Eli projekti seisonut nyt pari viikkoo iliman mithän mutta nyt olis ruettava laittamaan kuntoon että pääsisi finland trophyyn ajamaan...
Turbotus jää nyt taka alalle kun innostus katosi.
Tehtävien listalla olisi
-jakiksen panssari
-helmapalkit
-jarruja muutettava
-tankin tiivisteet
-ledi valoja katolle...
saa nähdä mitä tulee...:rolleyes::rolleyes:
Juu viikonloppuna saatiin panssari tehtyä... en kyllä tiedä kestääkö mutta onpahan ettei ihan kaikki kivet ja kepit osu kartaani käkkäriin.
Vielä olis helmapalkkien laitto edessä, ehkä tankin vaihto?, muutto takasi neljä paikkaseks, Ja oisko kellään ideoita miten saisi rispautuneen vinssin vaijerin taas sellaiseksi että ei olisi joka vinssauksen jälkeen reikiä sormissa? ja rullakidan sellaiseksi että vaijeri ei menisi rullien väliin? ja budjetti on noin 50€...
Vähän menee laihalleen tää harrastus... :D
No nii sain taas vähän laitettua suikka rojektia eteenpäin eli helmapalkkia ja lattia peltiä apparinpuolelle... ja kuvat laatua samsung ni ei kannata ottaa tota pixeli mössöä tosissaan :)
ja nyt sain toisenkii puolen tehtyä... taakse yhden penkin lisää ja taka luukkuun sisäpuolelle kahvan ettei tarvii aina kaverille olla ovee aukomassa ku joku taksikuski :) sisälle asensin samalla kasi 50cm pitkää 12 ledistä valonauhaa että näkee pimeemmällä sisälläkin. vielä pitäisi etsiä jarruja kun eivät tahdo löytyä vaikka letkuissa ei ole reikiä sylinterit ei vuoda että mikä siellä on mutta pitää viellä koittaa ilmata niitä... vinssiinkin saatiin vaijeri kiitos wiccelle siitä ;)
vielä pitäisi rullakita saada sellaiseen kuntoon ettei vaijeri menisi uudelleen rullien väliin? ehdotuksia otetaan vastaan?
Kyllähän ne kiitokset kuuluu osottaa johtokadunsepälle :)
Vaikuttaa siltä, et auto valmistuu hyvissä ajoin ennen kisoja... ei siis tarvii valvoa viimesiä iltoja pikkutunneille ja lähtee kisaamaa puol kuolleena. Tsemppiä!
vielä pitäisi etsiä jarruja kun eivät tahdo löytyä vaikka letkuissa ei ole reikiä sylinterit ei vuoda että mikä siellä on mutta pitää viellä koittaa ilmata niitä.
Siis painuuko poljin pohjaan ? Poistat vasemman takarenkaan ilmausruuvin kokonaan ja alat painella jarrupoljinta. Ja tietty muistat täyttää vastaavasti jarrunestesäiliötä. Aikansa kun painelee, laittaa ilmausruuvin paikoilleen niin takapää on valmis. Joskus joutuu siitä paineenrajoitusventtiilistä kanssa hetken ilmaamaan. Etupää samalla kaavalla, se yleensä ei ole niin paha. Suikan kanssa turhat neitiotteet kannattaa heittää romukoppaan, reilusti vaan nestettä systeemin läpi niin hyvä tulee.
vielä pitäisi rullakita saada sellaiseen kuntoon ettei vaijeri menisi uudelleen rullien väliin? ehdotuksia otetaan vastaan?
Serkulla samanlainen rullakita kesti Patrollin repimistä kun rullien läpi oli vedetty pultit/kierretangot. Olikohan 16- vai 20-milliset... Omalla vastaavalla kidalla en vetänyt kuin pari vetoa, eli ihan omakohtaista kokemusta ei ole. :)
Siis painuuko poljin pohjaan ? Poistat vasemman takarenkaan ilmausruuvin kokonaan ja alat painella jarrupoljinta. Ja tietty muistat täyttää vastaavasti jarrunestesäiliötä. Aikansa kun painelee, laittaa ilmausruuvin paikoilleen niin takapää on valmis. Joskus joutuu siitä paineenrajoitusventtiilistä kanssa hetken ilmaamaan. Etupää samalla kaavalla, se yleensä ei ole niin paha. Suikan kanssa turhat neitiotteet kannattaa heittää romukoppaan, reilusti vaan nestettä systeemin läpi niin hyvä tulee.
Juu poljin painuu pohjaan ja minulla ei ole se paineenrajoitusventtiili käytössä.
jarruissa on kuletettu nestettä kyllä ihan reilusti (alipainekannulla) mutta pitää vielä koittaa tolla tavalla...
..Reetu..
30.09.2012, 07:28
Tuleeks tää kikotin kilpailemaan Retroon? :D
turakoitsija
30.09.2012, 19:48
Ehkäpä mistäs sen voi tietää...?
Jep Jep
Nyt olis vinssissä WARNin liukukita, taakkatellinki vaihdettu ihan oikeisiin kattotelineisin johon laitettu vähän valoja, toinen akku tuli laitettua konehuoneeseen (akkuja x2), päiväajovalot, Temmitiimi ykköseltä varastetut rampit katolla :), ja muuta pikku jännää...
Finland trophy retro ajettu pienillä vahingoilla (pelkääjän taka norra poikki)...
Nyt on sellane tappaus että susuki vaihdetaan diesel autoon... vaihto hinta noin 2000-2500€?/tarjous
(Esim: toyota lj/bj,mitsu pajero,datsun patrol yms. mieluiten pätkämalli... eikä välttämättä ihan laho p****!
Kekkeruusi
06.10.2012, 22:14
Nyt on sellane tappaus että susuki vaihdetaan diesel autoon... vaihto hinta noin 2000-2500€?/tarjous
(Esim: toyota lj/bj,mitsu pajero,datsun patrol yms. mieluiten pätkämalli... eikä välttämättä ihan laho p****!
mistäs moinen vaihtohinku tuli?
mistäs moinen vaihtohinku tuli?
Eipä tota nyt vaihto hinguks voi sanoa mutta vähän isompaan autoa etsin ja samalla sitä dieseliä niin i tarvitse varoa aina niitä puolia summuita kastuvia osia ja se voima on se mitä lähinnä etsitään :D
Kekkeruusi
07.10.2012, 10:36
Susukiin sit vaan volkkarin pannua :)
Eipä tota nyt vaihto hinguks voi sanoa mutta vähän isompaan autoa etsin ja samalla sitä dieseliä niin i tarvitse varoa aina niitä puolia summuita kastuvia osia ja se voima on se mitä lähinnä etsitään :D
kyllähän suzukin melko syvälle pystyy tarvittaessa ajamaan,, välityksillähän sitä saa menohaluja lisää.. mutta onhan dieseli aina dieseli...
kyllähän suzukin melko syvälle pystyy tarvittaessa ajamaan,, välityksillähän sitä saa menohaluja lisää.. mutta onhan dieseli aina dieseli...
No voihansen ajaa melkein oven alalaitaa myöten mutta etsin sitä voimaa ja et sais vähän isompaa pyörää alle
Juu eli nyt on alettu tekeen turbopakosarjaa... kuvat kertokoon enemmän...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4479&pictureid=127405
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4479&pictureid=127404
nyt oli pakko saada isompaa renkasta alle eli ei muuta kun etuloksuja avartamaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4479&pictureid=131005
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4479&pictureid=131006
ja levikettä kun roiski niin jumalattomasti kuraa yli...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4479&pictureid=131007
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4479&pictureid=131008
renkaat alla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4479&pictureid=131009
pien fiilistely kuvakin piti montulla käydä ottamassa... (harmikun ei aurinko paistanu) :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4479&pictureid=131010
nonni tässä se taas nähtiin laitetaan isommat renkaat alle ja murros paskaks :D
no ei muuta kun hyllystä uus tilalle ja samalla vaihtui eteen levyjarrut...
seuraavaks olis luvassa ulkokuoreen pari paikkaa ja maalaus... (taitaa tästä susukista tulla frogi?)
ja taas muutti susuki muotoa... :D
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.218969808234216.55324.214897321974798&type=3
Hyvää kuuluu toi volvon loota asettu paikalleen melkein itestään ja vielä toimiikin. Testi ajot suoritettu ja anttolaan suunnataan päristelemään koko viikonlopuksi.
Tarviko siirtää jakolaatikkoa? Vai sujahtiko paikalleen ihan sellaisena yhdistelmänä?