View Full Version : Volvo lukot
Terve!
Lupasin muunmuassa Pee:lle laittaa katselmuksen valmiista, tai ainakin vähän valmiimmasta systeemistä volvon lukkon muuttamisesta paineilma toimiseksi.
Tässä idea. Sylinteri on yksitoiminen jousipalautteinen iskun pituus noin 35mm, m8 kierre varren päässä. En tie sitte, ampukaa jo alas tää idea..
Tulipas suttusia kuvia taas...
Parmpi=varmempi paineilmalla moleempiin suuntiin eli kaksitoiminen sylppä väliin...ja hyvin suojattuna.
laita suoraan siihen akselin sisään menevään varteen kaksitoiminen sylinteri,
jossain proto trial autossa oli näin tehty olisko ollut x-vekara löytyskö joltain kuviakin siitä?
tuo sun nykyinen ei kyllä tule maastoajossa kauaa toimimaan:p
ok
nää keskustelut on aina hyviä - kaikki saa näkemyksiä
tuo akselista ulos / sisään liikkuva käyttötappi himottais mua suoraan sopivaan sylinteriin liitettynä, ilman vipuja ja melskaa... itse lukon kytkeytymiseen tarvittava liikeratahan on naurettavan pieni, ja voimaakaan ei juuri tarvita, jos holkki liikkuu kevyesti ja kaikki on kohillaan, on tarvittava voima ja liike suorastaan naurettava
ite suunnitellu tekeväni sen suoraan ko. alkup käyttöakselille, kun jaksas viitsis ehtis ettiä soppelin sylkän, melko varmasti oon nähny jossain kokoluokkaa 50x50 mm neliskanttisen muotoisen littanan sylkkäpaketin jossa keskeltä työntyy käyttöakseli, en vaan jaksa muistaa missä ja oliko liike peräti pyörähtävä... :eek:
kakstoimisuudessa olis puolensa, jo siksikin, että jotta jos ja kun joskus linja kuitenkin pettää tai vuotaa, sais lukon pakolla päälle tai pois
alipainetoimisuuden haluan ite seuraavasta rojektista pois, ihan vaan vanhasta kokemuksesta jossa alipaineletku irtos suossa akselin päästä, ja koko setti venttileitä myöten aina alipainesäiliötä myöten oli suokuukkaa puolillaan...
ok
nää keskustelut on aina hyviä - kaikki saa näkemyksiä
tuo akselista ulos / sisään liikkuva käyttötappi himottais mua suoraan sopivaan sylinteriin liitettynä, ilman vipuja ja melskaa... itse lukon kytkeytymiseen tarvittava liikeratahan on naurettavan pieni, ja voimaakaan ei juuri tarvita, jos holkki liikkuu kevyesti ja kaikki on kohillaan, on tarvittava voima ja liike suorastaan naurettava
ite suunnitellu tekeväni sen suoraan ko. alkup käyttöakselille, kun jaksas viitsis ehtis ettiä soppelin sylkän, melko varmasti oon nähny jossain kokoluokkaa 50x50 mm neliskanttisen muotoisen littanan sylkkäpaketin jossa keskeltä työntyy käyttöakseli, en vaan jaksa muistaa missä ja oliko liike peräti pyörähtävä... :eek:
kakstoimisuudessa olis puolensa, jo siksikin, että jotta jos ja kun joskus linja kuitenkin pettää tai vuotaa, sais lukon pakolla päälle tai pois
alipainetoimisuuden haluan ite seuraavasta rojektista pois, ihan vaan vanhasta kokemuksesta jossa alipaineletku irtos suossa akselin päästä, ja koko setti venttileitä myöten aina alipainesäiliötä myöten oli suokuukkaa puolillaan...
itse asiassa mullahan on jossakin hyvässä piilossa just tollasia neliskanttisen muotoisia littanoita 2-3 kpl oli joskus vinssin vapauttimina,
-ite suunnitellu tekeväni sen suoraan ko. alkup käyttöakselille, kun jaksas viitsis ehtis ettiä soppelin sylkän, melko varmasti oon nähny jossain kokoluokkaa 50x50 mm neliskanttisen muotoisen littanan sylkkäpaketin jossa keskeltä työntyy käyttöakseli, en vaan jaksa muistaa missä ja oliko liike peräti pyörähtävä... :eek:--
Niitä oli hyllyssä meillä malminkartanossa laatikollinen, kun muistais vaan mihin ne laitettiin muutossa...
joo siis en löytäny sopivaa sylkkyä, meinasin laittaa sen suoraa akselin päälle mutta tuli jeepin runkoaisa ja kaikkea muuta romua tielle. Tuossa etuna liikkeiden säätömahollisuus. On tehtynä suojakotelo jotta kestäis mettäs rymytä. Akseliin muokaten suoraa poikittain se paras olisi mutta nyt ei jaksanut alkaa tekeen. Koetan jos sylinteri kestää toivomusluun kiertävän liikkeen kun takana on mahdollista ruuvata suoraan akselin päälle. Mitähän, paljonko tuo paineita vaatii?
itselleni se on tulossa alipainekellon mutterilla kiinni
Topi1982
19.10.2011, 18:20
Tuollaisia jonkin verran varastossa.
Profiilissa kuvia.