View Full Version : king cap kuluttaa törkeästi!
ostin tuossa hetkisitten 2,4 koneella olevan -89 kingcapin.. äkkiseltään pirun siisti vehjes mutta se miten laiska ja törkeä kulutuksinen tuo vehjes on ,yllätti suuresti..
kauppahetkellä sain infoa että automaattiryyppy tekee tepposiaan.. availin putsarin kotelon niin ensinnäkin tuo putsari oli aivan mustan töhnän peitossa.. kaasari näytti olevan sisältäkin samassa kunnossa.. eikä se ryyppy voinutkaan toimia kun se oli sidottu sähköjohdolla yhteen asentoon.. käynnin kanssa ollut siis edellisilläkin omistajilla ongelmaa?
kun tuolla ajelee maantiellä niin isommilla vaihteilla ei kaasua saa painaa yhtään pintakaasua enempää tai moottori alkaa välittömästi tukehtua.. on niin jumalattoman voimattoman oloinen..
kokeilin huvikseni mitä on kulutus niin 20e setelillä pääsit justiin 56km.. eli kulutus vajaa 30l/100km
kyselin tuossa jo hieman ensihätään apuja yksityisviestillä mutta olisi kiva saada tietää onko muilla ollut tätä samaa ongelmaa.. ja mitkä oli ne oikeat konstit?
lueskelin tuonnempaa että koko kaasarin heivaaminen mäkeen olisi paras ratkaisu! siitä olisi kiinnostavaa kuulla enemmän..
Perussäädöt ois hyvä tarkistaa alkuunsa -> sytkä, venttiilit, seokset.
Perussäädöt ois hyvä tarkistaa alkuunsa -> sytkä, venttiilit, seokset.
tai siis tarkistuttaa.. itselläni ei ole perehdystä tahi välineitä tarkistaa mitään noista.. noista olisi vissiin hyvä lähteä liikkeelle..
Se ilmanputsari uusiksi kans ihan ekana.
Se ilmanputsari uusiksi kans ihan ekana.
nappasin kokonaan pois siihe asti että saan tuon vian pihalle..
oon metsästäny koko internetin ihmeellisestä maailmasta toimivia kaasareita jos joltakin autopurkaamolta ja kaikki myy eioota..
tilasin ajan huoltoon missä käydään kaikki perussäädöt läpi mutta pahoin pelkään että joudun maksaa turhasta.. koska tuo automaattiryypyn vipu oli hirtetty,kielii se siitä että sen kanssa on ennenkin ollut jotain ongelmaa.. nyt kun se on vapautettu,kokeilin autoa aamulla käyntiin huonoin tuloksin.. ryyppy ei toimi ollenkaan. uusia osia ei paikaillisilta vara-osakauppiailta kaasareihin löydy.
pitää vaan yrittää etsiä toimiva kaasari ja sen jälkeen lähteä hakemaan säätöjä kohdilleen..
Pidä nyt ihmeessä jonkin näköstä suodatinta paikalleen. Mielellään hommaa uusi jos entinen möhnässä (18 euroa tais täällä päin olla)
Pienetkin hiukkaset ja hiekanmurut voi tehdä yllättävän isoja vaurioita koneeseen joutuessaan.
Myös polttoaineen suodatin vaihtoon. Nuo on ihan perus vuosihuolto toimenpiteitä jotka voi tehdä maalaisjärjen kanssa.
Jos vika paikantuu kaasariin, niin kantsii myös kysellä jos jollain on ylimääräisiä kaasuttimia lojumassa, jos ei varaosia meinaa löytyä.
mikkoimp
19.10.2011, 22:19
oletkos kaasutin expertiltä kysellyt?
patroltd
20.10.2011, 20:20
Laita jostain vanhasta autosta vaijeri siihen automaattiryypyn vipuun niin toimii.
Jos se vipu oli hirtetty osittain kiinni niin eihän syytä kulutukseen/tehottomuuteen tarvitse sen enempää etsiä kun kone ei saa ilmaa.
Vaihda muuten tulpat jos on kauemmankin ajettu hirmu rikkaalla seoksella.
vitusti syö oli kunnossa tai ei. aikanaan isäukko osti uuden nelikko king capin ja 31" allterrainit siihen. 2.4 litrane bensakonehan se oli ja kulutus oli minimissään 20l/100km. tosin 600l naftapytty lavalla usein matkusti. mut 25l/100km oli enemmän sääntö kuin poikkeus ja auto oli lähes uusi. tosin naapurin vastaava mazda pickup joka oli 2.6l efi niin söi vähintään 30l/100km, tosin kuskina oli just kortin saanu kaveri ja hanaa autolle annettiin :D sekin peli oli uus.
King capin kulutusta kuulemma saa alemmaks kun laittaa sytkät ym kuntoon, nostaa hieman puristussuhdetta hieman jyrkempää nokkaa ja mekaaninen 34/36 weberi kaasariksi niin vetoja tulee rutkasti lisää ja kulutus pienenee, edellyttäen et ei jatkuvasti aja kaasu pohjas :) huhupuheita tosin ;)
hyviä neuvoja.. mulla taitaa olla pihanperällä yhdessä jos toisessakin romussa ryyppyvaijereita.. kun saa sen läpän aukenemaan niin luulis käynnin ja vedon edes vähän normalisoituvan..
ennenkun alan asennella ryypylle uutta vaijeria niin kokeilin hirtää ryyppyläpän pystyasentoon.. läppä oli käytännössä kokoajan lähes kiinni ja ei ihme että ruoka maistui.. nyt aukiasennossa vetoa tuli rutkasti lisää. ei sillä että tuossa muutenkaan paljon voimaa olis mutta tässätapauksessa ero on jo nyt suuri..
pitää asentaa seuraavaksi se vaijeri ja säädättää ennakko kuntoon..
tulpat oli mustat..