Kirjaudu sisään

View Full Version : MitsuTheBitch


Sam66
09.10.2011, 12:48
Kokeillanpa välillä japsia :confused: , tällainen pajatso ajautui pihaan perjantaina 7.10.2011. Saapas näkee mitä tästä vessasta kehkeytyy.. Autoa on edellinen omistaja yrittänyt katsastaa, hankkinut vielä uudet Continentalin kesärenkaat (frontera kiittää), vikalista on kilometrin pituinen ja mätää löytyy oikein kunnolla rungosta. Hauska puoli tässä on että tekniikka tuntuu toimivan niinkuin pitääkin ja alustakin vaikuttaisi olevan kunnossa. Tietenkin piti testailla alle FSJ:n mettärenkaita ja kyllähän ne sinne mahtuu, tosin kääntäessä ottaa vähän kiinni etulokkariin ja tulee muutenkin vaaksan verran kyljestä ulos. Nuo mun 10" leveät vanteet on muistaakseni -44 et:llä ja niissä jää takana pyörän ja rungon väliin tosi reippaasti tyhjää. Onkos mitsumiehillä suositella paremmin sopivia vanteita, noi orkkisvanteet vaikuttaa senverran kaposilta ettei 37"/12,5"-15" renkulat niille mene, olisko 7" leveät tai jotain... Hei, tässähän on vääntösauvat eessä ja vieterit takana, positiivista :) tutkiminen jatkuu.....

https://lh3.googleusercontent.com/-qZCvo9UVBAM/TpF36R5wd5I/AAAAAAAABGk/WHeNTz0DUIM/s800/STP61350.JPG

Kris
11.10.2011, 07:30
Joo toi on vissiin se välimallin Pajero. Varaosia hakiessa saattaa tulla vääriä osia aluksi, jos ei mallia ole mukana. Vissiin osa menee Gen1 pajeron ja osa Gen2 pajeron mukaan :D ... onkohan noita "välimallia" tehty pätkänä?

tepa250d
11.10.2011, 07:54
osta nolla et vanne.

Sam66
11.10.2011, 08:03
Aina mä löydän jonkun välimallin :D
Soittelin tossa ennen tätä yhestä pätkästä, muistaakseni -88 tai -89 ja se oli halvalla myynnissä kun omistaja oli käynyt konttorilla kysymässä muutoksista huoltoautoksi, kaikki muuten ok mutta painoa puuttui 300kg joten mäkin hylkäsin pätkäversion siinä kohtaa. Tällainen vagoni pitäisi mennä heittämällä ko kastiin, oon senverran selvittänyt että kiinteä tavaralaatikko ja ruuvvipenkki ainakin tarvitaan...

Kris
11.10.2011, 08:16
Kyllä pätkän saa huolto-autoksi helposti :rolleyes: nm. 5kpl niitä muutoskatsastanut tänä vuonna :) Joo tuon välimallin tunnistaa noista kierrejousista takana, ainakin näin olen itse asian ymmärtänyt, mutta tuohan on vaan plussaa

nbf
11.10.2011, 08:18
Aina mä löydän jonkun välimallin :D
Soittelin tossa ennen tätä yhestä pätkästä, muistaakseni -88 tai -89 ja se oli halvalla myynnissä kun omistaja oli käynyt konttorilla kysymässä muutoksista huoltoautoksi, kaikki muuten ok mutta painoa puuttui 300kg joten mäkin hylkäsin pätkäversion siinä kohtaa. Tällainen vagoni pitäisi mennä heittämällä ko kastiin, oon senverran selvittänyt että kiinteä tavaralaatikko ja ruuvvipenkki ainakin tarvitaan...


Saa sen pätkä pajeronkin leimattua huoltoautoksi jos se paino tulee "työkaluista". Itse tein tuossa 2005-2006 sellasen. Paksu rautalevy jossa kaikki työkalut oli kiinni mukaan lukien ihan aikuisten kokoinen alasin ja takapuskuri oli tehty n.55mm akselista ja painoa oli 1910kg

Kris oli nopeempi :D

Sam66
11.10.2011, 08:43
osta nolla et vanne.

Jees, sellaset taitaa tarvita, täytyy kokeilla jos joku haluaa vaihtaa noi -44set päittäin, on vaan 2 vuotta vanhat ja vielä suorat&pyöreet.

Sam66
28.11.2011, 21:29
Rapsakkaa tuo japanian pelti runkossa noin 21v kypsässä iässä, onneksi pohja ei ole ihan piparia..

https://lh3.googleusercontent.com/-vSgxnmu4dAc/TtPffZZugHI/AAAAAAAABLc/b1o0WAyW1jg/s640/STP61374.JPG

Kallistuksen vakaajan pultitkin aukesi kätevästi rälläkällä :)

https://lh4.googleusercontent.com/-5G6fag2MAqs/TtPfnxcl8aI/AAAAAAAABLo/hxNR6dKWaEc/s720/STP61375.JPG

peltiostoksille mars

Sam66
28.11.2011, 21:32
... ja kaikki puslat paskana, kävisköhän niiden tilalle joku tukevampi materiaali?

Nuhapumppu
28.11.2011, 23:55
... ja kaikki puslat paskana, kävisköhän niiden tilalle joku tukevampi materiaali?
Nailonia vaan,tulee paljon parempi. Ja onpa tutun näköinen runko,ootahan kun alat tutkimaan pidemmälle,varsinkin ihan loppupäätä, niin alkaa se verenpaine nousemaan:D Onnea ja jaksamista vaan hitsaus urakkaan,sitä tarvii tuossa hommassa. Tankki kannattaa ottaa pois alta niin saa lisää tilaa ja samalla korjaa siitä sen paluu ja lähtöputken kun ne on kuitenkin hapantuneet poikki,sekä vaihtaa tuon poikkiputken jossa tankki on kiinni.

Häänrik
29.11.2011, 21:54
Jees, sellaset taitaa tarvita, täytyy kokeilla jos joku haluaa vaihtaa noi -44set päittäin, on vaan 2 vuotta vanhat ja vielä suorat&pyöreet.
Mulla olis tossa hodarissa vanteet vähä lievemmällä offsetillä ja mua on kiinnostanu hommata et -44 siihen. en tiärä vain kuinka kulukeentuus vanteet.
en löytäny parempaa kuvaa:
23309

Sam66
30.11.2011, 07:45
Mulla olis tossa hodarissa vanteet vähä lievemmällä offsetillä ja mua on kiinnostanu hommata et -44 siihen. en tiärä vain kuinka kulukeentuus vanteet.
en löytäny parempaa kuvaa:
23309

Joo, kiinnostaisi tehä vaihtokauppaa, varsinkin jos vanteet on myös 10" leveät ja et on 0 luokkaa? Katoin että meillä on välimatkaa 330km, ei mahoton :) pistä mailiin pari kuvaa, laittelen takaspäin noista omistani kuvat. samikindt@gmail.com

Sam66
17.12.2011, 20:14
Mukava päästä jatkamaan taas hommaa kun sai aikaiseksi hankkia palan 3mm plootua :)

pahvimallin avulla tulee kätevästi oikean kokoista palaa

https://lh3.googleusercontent.com/-Qq28Jn0tL4w/TuzaVQPd-SI/AAAAAAAABL8/FtfuDJAiAp8/s720/STP61381.JPG

sitten vaan heftaamaan

https://lh4.googleusercontent.com/-K8w3EGIX4ww/TuzahDEXFDI/AAAAAAAABMA/KiNGmhbwZvc/s720/STP61383.JPG

eipä tuolla oikeassa takarungossa paljoa alkuperäistä peltiä enää ole...

https://lh6.googleusercontent.com/-UGU6eV0VU_4/TuzamUIg4PI/AAAAAAAABME/BlWclGd0Kn4/s720/STP61382.JPG

young n dum
17.12.2011, 20:31
heissan!:D ja syvimmät osanottoni ruoste korjauksien puolesta ja tosta possin rälläkästä:D miul kesti hurjat 2 päivää mellakointia ja poiki lukitus tapii ja täristää nii hitosti. annoin veljelle sen lahjaks. no enivei hyvältä näyttää:) (mielummi kattelisin tietty jeepin rakentelu päivityksiä;) )

Sam66
17.12.2011, 20:38
hejssån vaan latex, jeeppa on turvassa katoksessa ja teen siitä ihan ajopelin kunhan kerkeen, mizua taas on tarkoitus kurmoottaa koko rahan edestä :D

BTW, tuo rällä on kestäny yllättävän hyvin kun miettii että oli halpa ja tarjouksessa,, mun UUS vihreä boshi porakone taas klappaa oikein kunnolla vaikken oo sillä edes laastia vatkannu,, vispikoneeksi lettutaikinalle sopisi.

temmi_hoo
17.12.2011, 20:50
Kyllästyttyäs kattelemaan itteensä hajottavaa poraa avaa se huvikses ja pohdi mitenkä hieno siitä tuliskaan lakrut vaihtamalla. Noissa vihreen sarjan possiloissa on lakrut kiinni muovirunkoon valetuissa pesissä... Ettei tarvi ihmetellä miks ne maksaa teriä vähemmän.

Sam66
17.12.2011, 20:53
Kyllästyttyäs kattelemaan itteensä hajottavaa poraa avaa se huvikses ja pohdi mitenkä hieno siitä tuliskaan lakrut vaihtamalla. Noissa vihreen sarjan possiloissa on lakrut kiinni muovirunkoon valetuissa pesissä... Ettei tarvi ihmetellä miks ne maksaa teriä vähemmän.

Jep, sinisen hankin seuraavaks, edellinen vihree kesti 18 vuotta, mut se olikin tummanvihree :)

Sam66
02.03.2012, 21:39
Vähän eteenpäin tämäkin homma, takarungon hitsaukset apumiehen puolelta valmiit, jarru huollettu ja pistetty pakettiin. Uudet puslat ja iskarit paikallaan ja vakaaja jäänee toistaiseksi vielä kiinni. Puslien vaihto takatukivarteen ei mennyt ihan kuin stromssöössä, mikään ei irronnut ilman rälläkkää...

https://lh5.googleusercontent.com/-PqDPXmF0cOE/T1EgADzbNkI/AAAAAAAABNo/dglwYuVsl4Y/s640/STP61813.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-Xoqrk9x9YZ0/T1EgAEnRpnI/AAAAAAAABNk/yvjGVXtYa0k/s640/STP61814.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-SsfojRRBpE4/T1Ef_-sAx3I/AAAAAAAABNg/1-l3vsXHVXE/s640/STP61815.JPG

jickman
03.03.2012, 07:37
Osat on GEN 1 pajerosta. Mulla on myynti ilmoitus varaosa puolella niistä.:)

Sam66
03.03.2012, 09:14
Löytyiskö sulla sellaisia muovisia puskurin päitä?, mulla puuttuu kaikki edestä ja takaa.

jyrden
03.03.2012, 18:24
Löytyiskö sulla sellaisia muovisia puskurin päitä?, mulla puuttuu kaikki edestä ja takaa.

Rungon mädät kohdat näköjään vakiot... Ku just omaan eheytin muuten, paitti ton ekan paikan eest kattoen.


Puskurin päit ainakin vuosi sitten vielä sai tarvikkeena paikalliseltakin kauppiaalta.

Tuukka Impala
03.03.2012, 22:35
Tossa rungon hitsaamisessa muuten, oo tarkkana ettei käy vanhanaikasesti; jos se valmistenumero on siinä oikeen takapyörän etupuolella niinku mun pajerossa oli. ettei hukkaa sitä.....
ja siitä huoltoautoksi katsastamisesta: jos se dieselvero laskee ja kun joku mikälie liikenneministeri on kai sanonu että dieselvero pitäis poistaa. Jos se poistuu niin kaikki veronkiertodieselit menettää käyttöarvonsa. Niissä on sen jälkeen turhaan 80-lätkä eikä saa ajaa normaalia tieliikennenopeutta. ja takas henkilöautoksi muuttaminen maksaa jotain 15000€. lisäksi henkilömaasturit alkaa käydä harvinaisiksi kun niin paljon on tehty veronkiertoautoiksi. että ehkä sen asian kans kannattaa ottaa aikalisä.....

La tuskaa
04.03.2012, 08:46
katsastaa pakuksi niin saa takas henk autoksi ilman mitään isoja kuluja. Huoltoautosta ku katsastaa henk autoksi niin joutuu takautuvasti maksaan d veron mut pakusta ei joudu. Tyhmää eikö totta.

Tuukka Impala
04.03.2012, 11:04
katsastaa pakuksi niin saa takas henk autoksi ilman mitään isoja kuluja. Huoltoautosta ku katsastaa henk autoksi niin joutuu takautuvasti maksaan d veron mut pakusta ei joudu. Tyhmää eikö totta.

Eikös se oo niin että maastureita on joskus saanu tuoda ilman veroja. ja jos on sitten täällä muutettu veronkiertoautoksi ja haluaa takas henkilöautoksi niin joutuu maksamaan sen veron mitä siitä ei ole uutena joutunut maksamaan kun auto on tänne suomeen tuotu. eli ei onnistu toi paku-hommakaan.....

Sam66
04.03.2012, 23:23
Hmm,, tossa henkilöautona säilyttämisessä voi olla ideaakin jos käyttövoimavero poistuu, sen kun näkisi vaan... Pakuksi, johon saa penkit takaisin, ei vm -90 saa rekisteröityä ilman veroa, vasta -93 ja siitä eteenpäin onnistuu.

La tuskaa
05.03.2012, 09:16
Elikkä siis mulle on katsastus mies sanonu että jos muuttaa maasturin pakuksi niin sen voi muuttaa takas henk autoksi ilman että joutuu maksaan takautuvasti d veron mut huolto autoksi rekisteröidystä joutuu maksaa. Mut tosta ikä hommasta en oo varma. Saatto olla et piti olla 93 ja uudempi. Ja eiks normi henk auton kanssa oo sama homma et pakuksi rekisteröidyn saa takas henk autoksi ilman takautuvaa d veroa. Ja sitä saadaan oottaa että d vero poistuu tällä hallituksella mikä meillä nyt on.

Nuhapumppu
05.03.2012, 12:52
Elikkä siis mulle on katsastus mies sanonu että jos muuttaa maasturin pakuksi niin sen voi muuttaa takas henk autoksi ilman että joutuu maksaan takautuvasti d veron mut huolto autoksi rekisteröidystä joutuu maksaa. Mut tosta ikä hommasta en oo varma. Saatto olla et piti olla 93 ja uudempi. Ja eiks normi henk auton kanssa oo sama homma et pakuksi rekisteröidyn saa takas henk autoksi ilman takautuvaa d veroa. Ja sitä saadaan oottaa että d vero poistuu tällä hallituksella mikä meillä nyt on.
Jos auto on tuotu suomeen ajoneuvovero vapaana pakuna niin paukahtaa verot jos mielii sen takaisin henkilöautoksi,tämä vero on siis uuden hinnasta laskettu tietty prosentti määrä,en muista nyt paljonko. Jos on ollut alunperin ha ja siitä muutettu pakuksi niin muutoskatsastamalla saa takaisin henkilöautoksi.
Näin minä sen olen käsittänyt,eli 50-50 mahdollisuus ettei tuokaan pidä paikkaansa.

Sam66
24.03.2012, 10:26
Runko ja takajarrut kunnostettu :) Korotuspalat tuli haettua etolasta, on muuten mielenkiintoista työstettävää polyamiditanko...

https://lh3.googleusercontent.com/-6a7_9ZdyUEg/T22CpvjDUeI/AAAAAAAABN8/ixCFT7qLkqk/s640/STP61840.JPG

Katkaisulaikka menee tukkoon ja sahakaan ei oikein pure, seuraavaksi hakemaan sirkkeliterää rälläkkään.

https://lh3.googleusercontent.com/-UXzNh-JOHPY/T22Cp9geCrI/AAAAAAAABOE/gtoaapdwj6c/s640/STP61842.JPG

Sitten uusia 31" Kougareita sovittelemaan :)

https://lh6.googleusercontent.com/-uC4F8wEDZNo/T22C2SV_vtI/AAAAAAAABOU/tg8FrG2che8/s640/STP61845.JPG

Aika hyvin pysyy sopivankokoisilla vanteilla kylkilinjassa, ei tule pahasti ulos...

https://lh6.googleusercontent.com/-nhRLu8xUSQk/T22C275hYCI/AAAAAAAABOY/j3gSMM6p2PE/s640/STP61847.JPG