View Full Version : preerian Taikaratsu karhuksi tai jotn sinne päin
Hello
Nyt on päästy möyriöiden iloiseen kerhoon eli pihaan tupsahti
Daihatsu Rocy :D ja ihan vakio niin vakio ku voi olla Eiku valehtelin Turbo moottori on vaihdettu VAPARIIN noh pikku juttuja ei kompastuta niihin
Aloitetaan kuvia tulee kohta ja listaa mitä pitää nyt heti tehdä
*Lisä jouset TAI uudet latiti (kuollu ihan täysin) tai ehkä SOA
*lisä valot
*ajo valot (pelaa välillä sattuman varaisesti) korjattu oli lampun pistoke sulanu ja otti lyhyien ja pitkien karvat kiinni toisiinsa )
*jos jonnin moista rengastusta
*Se TURBO takas (orkkis turbokone löytyy) HOMMA HANSKASSA JA HANSKAT HUKASSA
Lista pitenee sitä mukaa ku kerkkiää autoa tutkia ja kokeilla niinku yleensä näiden kans käy mopo nouse pystyyn ja karkaa täysin :rolleyes:
Auto on tarkoitus pitää tieliikenne kelpoisena
nohhnii
jotain jopa saanu aikaa :D
ollu taloremppaa niin ei oikeen ole kerenny harrastaan ja ku nuot työtkin vielä vaikeuttaa prkl
noh mutta pumppu tuli vaihettua ja imu/pako sarja pois ja turbon hiiluja paikoilleen tosin vielä porattava rerikä paluu putkelle oli kierteet ja kaikki lohkoon koneistettu valmiiksi vain reikkä puuttuu :)
katastus konttuurillakin kävin kiusaan ukkeleita ja kyseleen että kuinkas pienet renkaat tohon laillisesti saa ja vastaus että pienet :D 31.10.5-15 4mm turvin eli laiton viritelmä ku mielessä olisolluvähintään se 33" mutta eipähän ole kävellyt vastaan edukkaita vielä
Kuvatuksia http://kuvablogi.com/nayta/3318532/
Ruusulehto
25.10.2011, 22:11
elä helkkarissa apukierteitä pistä lehtien kaveriks tai sit ainakin otat lehtipakoista lateja poijes. Itellä hj:ssä oli apukierteet takana ja helvetin tyytyväinen olen kun otin pois (ei mee enää selkä poikki joka töyssyssä). muistaakseni tuommoseen taikahattuunkin saa jostain ihan korottavia alustoja.
juu täytynee perehtyä tähän alusta asiaan vielä tarkemmin ku se tulee ajankohtaiseksi tällä hetkellä suurempi ropleema on ku ratsu vaan ei lähe pumpun vaihdon jälkeen käymään liekkö pumpussa ollu kiila ura eri kohdalla ku edellisessä tai jotain tai jotain ku suuttimille asti löpö tulee kummiskin
tiiä sitte rupeaako tekeen soan tohon riippuu miten rengas politiikan kanssa käy ensinnäkin mikkä tulee ostettua ja sitten se että mahtuuko pyöriin alle :D
ja kokeneemmat voi mielellään jakaa kokemuksia soa VS pelkkä kierrejousi lisäksi
toki ex hojossa oli molemmat ja siinä oli otettu reilusti lateja pois jaolisuht hyvä kyytinen
jaa ja ei ei syty :confused:
jako on kohillaan löpöä tulee hehkut pelaa missä vika pitäis syttyämutta ei ei vaan syty
onko kukaan daihatsu spesialisti kuulolla joka vois heittää neuvolla tahi kahdella miten saa ratsun ratsun syttyyn spetkele pitäneekö pumppu vielä käyttää pois ja koittaa purkaa vaiko mikä olisi ratkaisu
jaa ja ei ei syty :confused:
jako on kohillaan löpöä tulee hehkut pelaa missä vika pitäis syttyämutta ei ei vaan syty
onko kukaan daihatsu spesialisti kuulolla joka vois heittää neuvolla tahi kahdella miten saa ratsun ratsun syttyyn spetkele pitäneekö pumppu vielä käyttää pois ja koittaa purkaa vaiko mikä olisi ratkaisu
Ettei vaan olis sammutin päällä?
jonkin moinen nakse kuuluu ku virrat päällä solkun pistokkeen tökkää kiinni notta niinkuhan tuo vaan toimis
Tuo munkaan roki ei meinannu pumpun vaihdon jälkeen herätä tulille sit millään. Pari akkua hankasin tyhjäks mut ei ni ei... suuttimillekkin löpöä tuli mut kylläki huonosti. Sit otin pumpulta tankille menevän paluuletkun irti ja sitä kautta paineistin tankin "varovasti" kompuralla ja appiukko starttas samalla... lähti ku palmun alta! Joutu myöhemminkin uusimaan saman tempun ku ajoin tankin tyhjäks. Eli joko on harvinaisen vittumainen ilmattava tai syöttöpumpussa oleva siirtopumppu vetelee viimeisiään.
ju no tuota täytyy kokeilla voin vaan kuvitella jos liika tyhjällä tankilla ajelee ja kallistuksessa hörppää metässä tyhjää niin huh huh noh joka tapauksessa kokeillaan
ja seuraavaan aiheeseen oliskohan kellään tiiossa saako mistään "valmiina" hiluja soan tekoon eli niitä paloja mitkä hissataan akseliin jousen alle ettei tarvis rueta ettiin ja leikkauttaan ja kanttauttaan niitä kalikoita eikä leikkaan vanhoja "ehjänä" pois
santikko
30.10.2011, 13:56
vaiha saman tien hj:n akselit alle. varaosasaatavuus parempi, kestää enempi, ja sitten ku se kakspyöränen keulii niin saa välityksiä ja lukkoja kaupasta :)
ja soa palikathan tekee suht kivuttomasti kun mittaa latin leveyden ja hakee sen levystä rhs:ää paksulla seinällä. kannattaa muuten hitsata lätkät sinne avonaiseksi jäävään päätyyn, notkahtaa sieltä helposti.
juu no 61 akselit olis kivat juu muutta taitaa nyt käydä niin että joutuu tekeen budjetti ratkaisuja tällä hetkellä
vaa tuo rhs oli taastollanen unohtunu keksintö :) kiitos kiitos onse hyvä että konkarit muistuttaa olemassa olevista kikoista
jaahas
mitäs opimme tänään = ÄLÄ KOITA KONETTA KÄYNTIIN KESKEN ERÄISENÄ
paineilma paluu putkesta auttoi lähti, käymään vaan kiekat tappiin hetimiten, itte konehuoneessa päällään tottakait startin päästä suoraan startaten ei mitään mahdollisuuksia keretä sammuttaan==> jakokoppa avonaisena remmi lensi tallin seinään ja BOFF """YLLÄTTÄEN"""
hirvee vitutus päällensä.Ajatuksena ensimmäisenä mielessä nonii venat nurin ei P#%&kele.
Venakoppa auki keinu akseli pois kappas työntötangot mutkalla (ajatus että pääsi helpolla) varaosa koneesta uutta työntö tankoa 3 pakoon asti meni hyvin sitte kuului epäilyttävä kilahdus
nostin kuppi halki luultavasti täytyy purkaa tässä jossain vaiheessa huolto luukku auki niin näkee onko näin. luultavasti on pahoinpelkään taaaai nokka poikki
mutta positiivista savut otettu kumminkin :D
santikko
02.11.2011, 15:26
jos mottia tarttet, niin multa irtautuu vaparimotti asevelihintaan. mule tulee 6-mukinen tilalle.
mutta positiivista savut otettu kumminkin :D[/QUOTE]
Ja positiivista asennettakin nämä romut vaatii vaik välillä kyrsii ohimoo:D kuhan on taas kone kasassa niin kannattaa laittaa sähkönen siirtopumppu polttoaineelle niin häviää noi ilma vaivat ja voi sitte käynnistellä ihan avaimesta...
juu elikkä nyt on pajotta taas
2 kipaletta nostin kuppeja paskana työntö tankoja mutkalla :mad:
eipähän siinä nyt kone kasattu ja uudemman kerran savut ja kappas kiekat tappiin kaikki vippaskonstit kokeilin ja sun seittemän kymmentä kertaa eikä asettunu
pumppu pöydälle ja osiksi
luistimen pikku näppylä poikki juu kuvista selviää
lisää kuvituksia http://kuvablogi.com/blog/14283/7/
kuinkahan paljonjoutuu modaan ohjaus varsia ku ruppee värkkään soa tohon epeliin jahka nyt saa ton tekniikka puolen valamiiksi
La tuskaa
04.11.2011, 07:59
jaa ja ei ei syty :confused:
jako on kohillaan löpöä tulee hehkut pelaa missä vika pitäis syttyämutta ei ei vaan syty
onko kukaan daihatsu spesialisti kuulolla joka vois heittää neuvolla tahi kahdella miten saa ratsun ratsun syttyyn spetkele pitäneekö pumppu vielä käyttää pois ja koittaa purkaa vaiko mikä olisi ratkaisu
Tuleeko suuttimista löpö? Sulla on palamaton löpö jos ei syty :)
juu kyllähän se sytty viimein :D ja oli ihan tuore löpö ku palaa OT tähän asiaan kerran maailmassa käytiin vanha majori hakkee yhestä metästä ja sitä paukutettiin käyntiin mutta ei syttyny vanhat löpöt pois ja uutta tilalle niin avot
koitettii paperiakin kastaa sielä vanhassa löpössä ja sytyttää sytsällä niin ei ruennu palaan kun taas tuore sytty
jaaha
turbon pumppu jäi pöydälle lepäileen ja heitin D:n pumpun takaisin
käy ja kukkuu mutta voima uupuu sooppaa ei mee tarpeeksi onko näin että tuo 9mm nestepää käy pieneksi
ja sitte konversio kasaan D.n pumpun runko ja sisukset TD:n kansi että sai ahdon alaisen säädön ja muuta modausta että sais ruokaa lissää
käviköhän tässä nyt niin että pitää kaivaa bossin rivi pumppu tuolta mersun kylestä ja sovittaa se tuonne ratsun kylkeen
ja tekemistä oli
tuntus äkkiseltään pelaavan nyt kohtuudella konversio pumpulla
sitte alustan kimppuun meinaan että ei mee mettässä kovinkaan hyvin :eek:
tänään tapahtunutta
aamulla talliin että lähen tankille ku sai kikkareen pelaan eilen
löpöt lattialla joku Vtun risu oli eilen mettä reissulla raapinu polttoaine linjan poikki noh vaihtoon ilmaus kone toimintaan ja koe ajolle
riippujen pultit poikki syy ruoste seuraus minä Äkkiä
juu eli mietinnässä tekeekö sen soan nyt sitte heti ku on kerta tuohon malliin purettuna vaiko ei
hollilla oleva pakka on hj61 etupakka joutuu ottaan lehtiä pois tai sitte purkaa hojon pakoista latin tai kaks omiin pakkoihiin avuksi
arvon herrat ja rouvat auttakaa aloittelijaa ettei tarvis pientä päätä rikkoa ajatuksilla
kuvista näkee tuloksen
vähä erillaista remppaa :p
ei ole taihatsu ejistyny
mietityttänyt että kuinka voiko mitenkä ja miksi :D
elikkä mitä muutoksia tulee ohjaus varsiin ku tekee soan
takana ei vissiin mitään erikoista ihmettelyä tule
no nii nyt taas hyvin vähä tussaroitu auton kimpussa
toinen takalati purettu ja laitettu hj etupakasta yksi lehti lissää ja pakan lepokorkeus muuttui noin 2cm
ajo korkeuteen luultavasti yhtään minkään vertaa
eipä tarvinu muuta muuttaa ku ohjausvartta jatkaa n.10cm
ole
sitte vissiin tulee tehtyä se soa tosin ainahan se on oman laista rakentelua mutta kumminkin
Punanenä
11.11.2011, 14:34
Tämä projekti mielestäni kaipaa "rohkeampaa otetta" tai sitten mielipuolisen kuljettajan....:)
joo rohkeamaa kyllä kyllä
ei hirmusti ole tullu tehtyä näitä muutoksia niin ei oikeen tiiä ja no ei vihti kovin monesti tehä mutta kokeillaan tommottiista viritystä nyt
olisko tämä sitä rohkeutta :D vaiko tyhmyyttä
Saako valita molemmat :D
Saattavat nuo kestääkin mutta itse en uskaltais kyllä kokeilla moisia.
niin no nii noo joo
sitte näkee ku ajaa hallista ulos ja ajaa mettään kokeileen ku onniin kaukana tuo ryteikkö missä voi kokkeilla :D
tähän taittaa istua kaverin sanonta "kilipa-autot on justtii samallaisia ku suomalaiset miehet tuppaa tuo paino lissääntyyn keski iän jäläkkeen roimasti"
elikkä hitsataan vahvistusta jos ei kestä kyllä minä raportoin miten kävi
Juu ei näin..yhdyn punanenän ajatuksiin:o
niin no nii noo joo
sitte näkee ku ajaa hallista ulos ja ajaa mettään kokeileen ku onniin kaukana tuo ryteikkö missä voi kokkeilla :D
Ajathan SUORAAN hallista metsään, älä poikkea yleiselle tielle ;)
santikko
13.11.2011, 16:36
onks nää ny ne revolverit :D:D yhdestilaukeevat. mitä noilla ajetaan takaa? korotusta vai joustoo, vai molempia?
en tiiä mitä ovat onko revolveri vai mikä ilimakko
joustoo kait :D
Heguli: Ei täältä vihti lähtiä yleisille teille kokeileen paljon lyhyempi mennä tohon mettään kokeileen
mahtava ku jakaa porukkaa kahtia toiset sanoo että pitää olla rohkeempi ja sitte ku tekee jotain rohkiaa niin sitte ollaan äkisemässä että Ei tuommosta voi ei mitenkään pitäis näin kato ku on aina ennenkin tehty näin :D
mutta sillä ne ihmiset viisastuu ja keskustelee ku on erillaisia mieli piteitä
juu koitan huomenna saaja kursittua värkkiä kasaan ja kokeilla mitä tapahtuu ja mielenkiinnolla odotan miten käy
Punanenä
13.11.2011, 18:10
http://www.bc4x4.com/pv/yj/revolvers/
Tee niistä mielummin tuollaiset :)
Tai sitten ihan normaalit suorat ja pidemmät, JÄREÄT pitää olla:cool:
tommonen siittä tuli kokeillu en enempää ku loppu aika
tuli ehkä hiukka liika korkia mutta sehän korjaantuu ku ottaa latia pois
"revolverit" oli hiukka ylimääräinen ku latit ei anna myöden ainakaan pikkurenkailla iskareissa oli lopen hyvin varaa
tommonen siittä tuli kokeillu en enempää ku loppu aika
tuli ehkä hiukka liika korkia mutta sehän korjaantuu ku ottaa latia pois
"revolverit" oli hiukka ylimääräinen ku latit ei anna myöden ainakaan pikkurenkailla iskareissa oli lopen hyvin varaa
Noissa "oikeissa" revolvereissa tuo kiertyvä osa on se toinen juju, jolla saadaan lisä joustoja. Eli lehtijousen riipun puoleisen osuuden ei tarvitse kiertyä, kun se revolveririippu kiertyy. Tilanne näkyy hyvin noissa punanenän laittaman linkin takana olevissa kuvissa.
Olisi se hienoa, kun voisi kotipihalta lähteä "testimaastoon". Kateeks käy :D
Mutta asennetta tästä projektista löytyy, jatka samaa rataa :D:D
Itse olen tuon kokeilemisen kannalla. Nimittäin niin oppii. Toki yleisille teille ei pidä ihme viritysten kanssa lähteä toisten turvallisuutta vaarantamaan.
jaahaps
jottain aikaan tännään
eli aksula pois ja pesulle :D
sen jälkeen laakerin vaihto vänkärin puolelle oli muuten aika paskana taas nähhään joidenkin "sääsätminen" eli ei laiteta vaseliinia ku herneen verran VOI V#&!U sanon minä
kertokaapas viisaat kuinka saa helpoiten riiput liikkuun kun on jäsähtäny lujaan latin päästä
olikohan kellään varmaa tietoa että onko tuo taikaratsun akselit mitään toyota johdannaisia kuvaan äkkiseltään näytti niinku olis joku pienennetty versus
kuvat sitte luurillaotettuja eli laatu perseestä
nonii tännään eteni taas etu akseli melkein paikoillaan vänkärin puolella vielä toinen U-pultti irtona mut pikku hiljaa etiä päin
tommonen siittä sittetuli
isompiakumeja huutaa :D
ja paljon kaikkia pikku hifistelyä esmes panhardi pitäis laittaakiinni ja hysteerit vois värkätä
jaaha maastossa ajelua ja parannuksia
orkkis U pultit korkkaillu aika tappavan tasasesti
ja sähkötvähä päin v:tä tuossa siis työ valoille on vedetty 2 napasella piuhalla vaan eioo käytetty kuyhtä karvaa eli maadoitushoidettu huonosti
Tämä kikkare on vissiin vaihtanu omistajaa?
oli ainakin jokin tovi sitten kempeleessä autoliikkessä myynnissä. itsekkin kyseistä peliä kävin katsomassa, mutta päätin jättää jonkun muun murheeksi