Kirjaudu sisään

View Full Version : turbon öljynpaluu ongelma


aslakki
07.10.2011, 20:31
Iltasta. Uaziin pitäs puhallin istuttaa, koneena volvolainen b230. puhallin, pakosarja & moottorinohjaus valmiina tyyliin pulttaa kiinni....



Ongelmana öljyn paluu turbolta. Öljypohjaan ei ole järkevästi toteutettavissa suoraa linjaa puhaltimelta silleen että öljyn pinta ei "pikku kallistuksissa" peittäisi kanavaa, ja ei puhuta "isoista kallistuksista" :D

Siis jonkin tapanen "sumppu" & siirtopumppu -patentti on pyörinyt mielessä, joten onko minkälaisia kokemuksia siirtopumpuista öljylle? tai muita ehdotuksia paluu linjan toteutukseen....


....puhaltimen tonne lykkään jokatapauksessa, joten ajatusta on turha koittaa torpedoida:eek::cool:

pee
07.10.2011, 20:39
kuis öljytikun putki ?

patroltd
07.10.2011, 20:43
Vedä normaalisti vaan öljypohjan yläreunaan, eihän se ny maailmaa kaada jos joskus vähä sinistä pölläyttää. Eikä se edes välttämättä savuta jos on tiivis ahdin ja huohotin kunnossa ettei oo painetta kampikammiossa.

Pauli
07.10.2011, 20:50
Ei se mitään haittaa vaikka kallistuksissa öljy "peittää" paluukanavan, se turbolle tuleva öljyhän kuitenkin tulee paineella, paluupuolellakin on pieni paine vielä.

hpotteri
07.10.2011, 20:53
Isoa putkea/letkua vaan niin kerkee pinnat tasautumaan ennen kun paluuputki on tupaten täynnä.

puikkis
07.10.2011, 21:44
Jos sen paluuputken tarjoilis sinne öljypohjan keskelle kampiakselin alle, sellaisella öljypohjan kylkeen hitsatulla jatkoputkella, niin ei olis heti täynnä pienissä kallistuksissa.
Putki sopivasti mitotettuna joko kyljestä tai päädystä sinne keskelle.

aslakki
08.10.2011, 12:59
Njoooh, tuo kone on vaa nii pirun kenollaan..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=605&pictureid=90355
...öljytikkuki on toisella puolella konetta, missä ois kyllä paremmat puitteet paluuputkelle. Vaan aikamoinen metrin mittainen säkkyrä tulis putkesta jos sen toiselle puolelle kierrättäs...

Alunperinhän noissa on paluulle paikka lohkossa noin 50mm pohjan tiivistepinnan yläpuolella, siin on vaa vapari lohkossa 30mm valu, mikä o kone paikallaan aika ikävä/mahoton kairata.. Olis perkule vaa pitäny keksiä rööri siihe ku ol mosa irti, loppu vaa työkalut & maltti kese:(

e: Niin, ja pattiki on takaosassa eli päädystäkään ei onnaa....

Reetu
08.10.2011, 18:01
Maalainen kierrättäs sen alakaut toiselle puolen kiuasta...?

aslakki
08.10.2011, 18:25
Maalainen kierrättäs sen alakaut toiselle puolen kiuasta...?

Vesilukot kuuluu kiljupönttöihin:p

Täytyy varmaa ekaks koittaa kierrättää joteki keulan kautta toiselle puolen konetta, jäähtyypähän vähä matkalla takas kiertoon..

Reetu
08.10.2011, 18:43
Vesilukot kuuluu kiljupönttöihin:p

Täytyy varmaa ekaks koittaa kierrättää joteki keulan kautta toiselle puolen konetta, jäähtyypähän vähä matkalla takas kiertoon..

Kiljupöntöis on paineventtiilit! :D

yhistä etuakselin huohottimee ni saat paineistuksen samal vaival... :D

Ei vaan ennemmin vaaksa väärään ja alamäkeä koko matka ku paskaviemäris, tarpeeks holjal putkel vaa.

tdi
09.10.2011, 02:11
lohkon valussa on varmaan paikka tuolle öljyn paluulle jos siihen sit porais ?