View Full Version : Kingcabin alkuperäinen kierroslukumittari
Autoon vaihdettu SD25 koneen tilalle SD23 vuosimallia 86 edellisen omistajan toimesta.
Kierroslukumittari ei nykyään ole käytössä, mutta mietin sen takaisin käyttöönottoa. Onko tuossa SD23 mallissa kierroslukumittarille anturia ja missä se sijaitsee jos semmonen löytyy?
Lerssinen
07.10.2011, 17:12
öö.. Ei SD koneisissa lavureissa ole koskaan ollut kiekkamittaria..
Onko autosi mittaristo vaihdettu vai onko ollut alkujaan bensa..?
Ei ole tietoa auton historiasta oikein kuin että edellinen omistaja ei ole tehnyt mitään muutoksia autoon.
Saksalainen tarra muistaakseni tuulilasissa ja rekisteriotteessakin taisi olla joku ulkomaalaisen auton rekisteritunnus. Olisko saksasta joskus sitten tullut..
Mut jos on bensamittariston kiekkamittari niin onko mahdollista saada minkäänlaisella anturilla sitä toimivaan? Vai onko se vaijeripeli? :)
Tee se itse mies purkaisi alkuperäisen mittarin ja jättäisi vaan mittarin taustalevyn. Ja sen taakse sitten joku yleismallinen kiekkamittarin koneisto, joka ottaa signaalin puolalta. :D
Tee se itse mies purkaisi alkuperäisen mittarin ja jättäisi vaan mittarin taustalevyn. Ja sen taakse sitten joku yleismallinen kiekkamittarin koneisto, joka ottaa signaalin puolalta. :D
Puolaahan tästä pelistä ei löydy kun dieseli on.
En älyä tuota Nissan4U:n kaaviota kierroslukumittarista, että millä lie toimii, tai sitten katson väärää kuvaa. Onko kellään bensa cabin omistajalla hajua mihin ja millä (vaijeri vai sähkö?) tuo kierroslukumittari on yhdistetty?
Puolaahan tästä pelistä ei löydy kun dieseli on.
En älyä tuota Nissan4U:n kaaviota kierroslukumittarista, että millä lie toimii, tai sitten katson väärää kuvaa. Onko kellään bensa cabin omistajalla hajua mihin ja millä (vaijeri vai sähkö?) tuo kierroslukumittari on yhdistetty?
Sähöllä pelaa bensamallissa, signaali tulee puolan miinuksesta. Dieseleissä kierroslukutieto tulee yleensä laturilta (navasta W). Bensamallin mittari ei pelaa oikein laturin antamalla signaalilla, saa toki modattua toimivaksi mutta helpommalla pääsee kun ostaa dieseliin tarkoitetun lisätarvikemittarin ja ruuvaa sen koelaudalle. Jos haluaa hipistellä niin mittaristosta alkuperäisen mittarin sisuskalut pois ja tarvike mittari soveltamalla mittaristoon kiinni. Taustankin joutuu luultavasti tekemään uusiksi, ei varmaankaan osu kierrosluvut kohdalleen alkuperäisessä. Ja tarvikemittaritkin pitää yleensä kalibroida, laturin välitys (hihnapyörien koko) kun vaikuttaa näyttämään.
Joo pitääpä lyödä mietintämyssyyn tuo alkuperäisen mittarin muuttaminen dieselille sopivaksi.
Helpostihan tuohon itse tulostaa uuden taustapahvin, kun saa vaan lukemat kohdalleen.
Onhan tuo varmasti bensa kingkäbin mittari kun punainen alue alkaa jo 4000rpm kohdalla?
Onhan tuo varmasti bensa kingkäbin mittari kun punainen alue alkaa jo 4000rpm kohdalla?
Bensamallin mittarissa alkaa punainen alue 5500rpm kohdalla.
Lerssinen
12.10.2011, 21:21
Riippuu sitten mikä bensamoottori siellä on ollut.. Nelonen vaiko kutonen...
mikkoimp
13.10.2011, 21:37
onhan noissa SD koneissa jenkamittareita ollut, niin king capissa kuin patrollissakin..