View Full Version : Bosch VE-pumpun säätö?
Dodge Ramii vaihdoin 3200 gov springin, ja uuden fuel pinin.
Siinä samassa räpellyksessä katos tyhjäkäynti johonki. Tai oikeestaa muuttu seilaavaks... Välillä hutaa jotai 1000rpm, ja varsinki ku lähtee liikkeelle ja painaa kytkimen pohjaa, ni tyhjäkäynti varmaa 500rpm luokkaa??
Perussyöttö on liki maksimi, ja tyhjäkäynti ruuvi ei ota yhtää kiinni...
Paikallaa käydessää ajossa pysähdyttyä saattaa käydä minuutin-kaks tonnissa, sit tipahtaa niin et hädin tuskin käy.
Ajossa toimii hyvin/normaalisti, mutta toi tyhjäkäynti... :mad:
Mikä menny pielee, tai miten ton voi säätää?
Pumppu on sama, mitä on käytetty mm: Volkkareissa, 2-LT:ssä, HDJ:ssä...
taitaa gov springit olla vinksallaan ei muutaku uudelleen auki ja tarkasta että kaikki on oikein! tyhjäkäynti ruuvvi ei varmaan vaikuta jos kaasuvipu on "väärällä" poorilla vanhaan nähden. tossa vielä kuvalliset ohjeet niin voit tarkistaa että kaikki on ok..
http://dens-site.net/Dodge_CTD/Governor_Spring/index.html
edit kerkesin jo vastaa holysmokeen kun offipalsta ei toiminu, toivottavasti vika löytyy:)
niin siis onks sulla 1gen kun kerran ve pumppu vai ootko vaihtanu tohon 2gen:niin ve pumpun ?
Pil*u!!
Näköjää karannu ton tophatin jousi johonki... Mitähän iloa siitä on?
No tossahan on hyvät kuvat, kiitoksia!
Joo, mulla on ykköskoppanen käyttiksenä/veturina.
Pil*u!!
Näköjää karannu ton tophatin jousi johonki... Mitähän iloa siitä on?
No tossahan on hyvät kuvat, kiitoksia!
Joo, mulla on ykköskoppanen käyttiksenä/veturina.
kuulostaa hyvältä :rolleyes: itsekkin olen haaveillut 1gen club cabistä ois melko yksin kertanen vehje :D
Joo, sen takia kans halusin ton 1gen, ku siin ei oo mitää ylimäärästä. Oma on viel manuaali, ni toimii vaik veden alla... :p
Itekki kattelin pitkähyttistä, mut ne ei edes jenkeissä kovin yleisiä, tai sit maksaa hunajaa. Tai no mulla ku oli vielä ehtona kova aski...
joo kyllä kiven alla on ja huvittaa kun niistä hyväkuntoset maksaa enemmän kun halvimmat kunnossa olevat 3 koppaset.. kova aski on varma vaihtoehto verrattuna dodgen automaatteihin ja onhan siinä se fiilis :) ja sitte kun rupee oikuttelee niin jenkeistä tilaukseen zf:ää löytyy vaikka minkälaista ;):rolleyes:
Jaksa tehä uutta topiccia, niin kysytään tässä. Eli mistä saa noita erikoistyökaluja tuommosen VE pumpun purkuun? :confused: Vaihdoin tuossa nestepäätä ja mietin, että voisi samalla purkaa loppu pumpunkin ja huoltaa. No esteeksi tuli noi prkl pultit jotka muuten kuin normaali 6 kulma, mutta joka toinen kantti pyöreä. Niihin mikään hylsy passaa ja tuntuu hieman tyhmältä rakentaa uus hylsysatsi itse jos jostain löytyy valmiina. No nyt on jo nestepää vaihdettu, mutta jatkoa ajatellen.
Jotai tämmösiä? http://www.dieselkontor.de/product_info.php?products_id=3406&osCsid=d9a9cf39a10d76b98bf614cc257e6b5f
Just näitä! Suuri kiitos. Pitääpi alkaa tilailemaan.