PDA

View Full Version : Toyota land cruiser (hj61) Missä vika?

Korpela
01.10.2011, 18:58
Missä mahtaa otta vikaa kun startti pyörii koko ajan eikä lakkaa vaikka ottaa avaimet pois ? Onkos näissä lantikoissa jotain tyyppi vikaa kun jää tollee päälle??

Yölento
01.10.2011, 19:04
Ensiksikin: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4311 !

Sitten itse ongelmaan, vika vois löytyä solenoidista?

HeikkiH
01.10.2011, 19:47
Solenoidin lautanen mennyt ajastaan rokolle ja on nyt nakelissa yhdistäen virtanavat. Ensiapuna solkun purku ja tarjoat hiomapaperia/viilaa pinnoille. Hyvällä tuurilla toimii viel pitkään, mut uus on aina parempi. Liekkö noihin saa uusia sisuksia?

BJ-40/76
01.10.2011, 19:53
Ensiksikin: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4311 !

Sitten itse ongelmaan, vika vois löytyä solenoidista?

Nimittäin jos k.o topiikin aloittaja aiheutti korvaamatonta mielipahaa?

Tuossa viestissä ensimmäisen viestin lähettäjällä erittäin selvä kysymys(avunpyyntö), joten eiköhän siirrytä asiaan?

Tuo HJ-61 sähköjärjestelmä on hivenen ongelma, nimittäin mistään en ole löytänyt
kytkentäkaaviota, vaikka sitä haeskelin muutaman vuoden!

Mulla on hämärä mielikuva, että hj-61 olisi virtalukon jälkeen rele, mikä kytkee
virran solennoidille.

Ensiksi ottasin solennoidilta (startimoottoriin menevä ohuempi johto) johdon
irti siitä noin 10cm päästä olevasta liittimestä. (muistaakseni..)

Jos heitti pyörimästä, niin vika solennoidissa.

ja jos ei pyöri edelleen niin seuraavaksi liitin irti virtalukon johtosarjasta-

Ja jos pyörii edelleen, niin releen etsintään.

Itse laittaisin tuohon solennoidista irroitettuun liittimeen 70w halogeenihehkun
tms. ja alkasin hakemaan bilteman pihtivirtamittarilla, mistä johtosarjasta
virta menee.... p.s tuo 70w halogeeni ottaa virtaa noin 3 A 24 voltista....

Jann-E
01.10.2011, 20:12
Yks mahdollisuus voi olla kulunu virtalukko/avain. Mulla kaks avainta jos vanhalla käynnistää nii jää startti päälle.

Bj Andy
02.10.2011, 13:16
Ja jos se pyörii vaikka herätepiuha on irti niin napakka isku ensiavuksi solenoidin kylkeen. Sillä saattaa saada laukeemaan irti.

Jos omat paukut ei riitä niin autosähköliike auttaa tässäkin kohtaa. Ainakin Bj:hin löytyi vielä irrallista solenoidia eikä ollut pahan hintainenkaan.

turakki
03.10.2011, 15:12
Omalla kohdalla on ollut aina solenoidin kärjissä tai männässä vika. Kärjet kun kuluvat vähiin, viimeinen kuparipisara hitsaa paketin kiinni. Onneksi osat ovat halpoja.

Korpela
07.10.2011, 11:46
Mites sitten toi kun ajaa pitkää matkaa niin tykkää lämpö ja polttoainemittari pompata tappiin ? Mikä mahtas auttaa ? Ja onko tyyppi vika ?

Heikki L
07.10.2011, 11:54
tyyppivika, hantaakin puolen jalkatilassa oven edessä chargelamp relay jotain sulanut tai ottanut itteensä. ite kolvasin liitokset niin hävis. löytyy myös joulukuusi efekti hakusanoilla lisää tietoa.

Korpela
16.10.2011, 19:55
Mistä kannattas ostaa iskarit kun on korotettu toyota ?? (Normaali ajoon)

Heguli
17.10.2011, 17:28
Mistä kannattas ostaa iskarit kun on korotettu toyota ?? (Normaali ajoon)

Mikä tojo, miten korotettu ja kuinka paljon ?

ugly_hj
17.10.2011, 20:27
Esimerkiksi offivarusteesta saa laadukkaita iskareita.