pahapaimen
22.09.2011, 21:07
Vois kait sitä itsekin aloittaa topicin kun kerran muutkin. Juu eli rangenhan ostin 2010 lokakuussa ja siinäkin on oma tarinansa, lyhykäisyydessään; kahden vuoden seisonnasta suoraan katsastus konttorille papereita tekemään ja samalla kokeeksi katsastus. Läpihän se meni ja pitkä leima otteeseen aina tammikuuhun 2012.
Autohan on siis range rover ja vuosimalli 1972. Aiemmin muutettu dieseliksi ja myöskin pakettiautoksi.
Syksyllä tein pientä jousitus huoltoa ja lasten kanssa lähdettiinkin isänpäivä safarille naapuri kylälle. Alkuunhan kaikki meni hyvin, sittenpä ne ongelmat alkoivat. Yhdessä mäessä etuvetari poikki ja puolta tuntia myöhemmin hävisi kytkin keskellä metsää. Hinaamalla kotiin, onhan muuten jännä kokemus olla hinattavana keskellä pimeätä metsää. Noh kuitenkin, talvi painoi päälle ja ei oikein kiinnostanut kylmässä tallissa käydä enempiä ropailemaan, sen verran tein että otin työsylinterin pois ja silloin huomasin tulevan projektin olevan kenties hivenen isomman koska sieltä tippui lattialle yksi kytkimen käpälä. Projekti sai seisoa kevääseen asti odottamassa kelejä. Keväällä sitten otin moottorin(Toyotan 3B) pois ja huomasin kaikkien kolmen käpälän menneen poikki. Tässä vaiheessa alkoi niin sanotusti ote lipsua mopedin kahvoista. Sinnehän on saatava uusi voimakkaampi ja kestävämpi tekniikka. Laatikko pois, sisustus lähti siinä samalla. Ajatus vihreän värin vaihtamisesta keltaiseen ja korin siistimiseen-> pintapellit pois, kori pois rungolta. Akselit pois rungosta...
Nytpä sitten ollaan tilanteessa että runko on puhallettu ja hivenen jo hitsattukin. Uusi teknikka; moottori, vaihteisto ja akselit+paljon muuta on odottamassa tallissa. Uusi teknikka tulee gr patrollista ja on 2,8 litrainen
turbodiesel.
Projekti etenee hiljaa koska olen vanhan työtapaturman johdosta työkyvyttömyys eläkkeellä eikä kunto anna aina periksi, pikkuhiljaa tekee minkä pystyy ja lasten hoidolta aikaa jää.
Kaikki neuvot ja mahdolliset kommentit ovat tervetulleita.
Autohan on siis range rover ja vuosimalli 1972. Aiemmin muutettu dieseliksi ja myöskin pakettiautoksi.
Syksyllä tein pientä jousitus huoltoa ja lasten kanssa lähdettiinkin isänpäivä safarille naapuri kylälle. Alkuunhan kaikki meni hyvin, sittenpä ne ongelmat alkoivat. Yhdessä mäessä etuvetari poikki ja puolta tuntia myöhemmin hävisi kytkin keskellä metsää. Hinaamalla kotiin, onhan muuten jännä kokemus olla hinattavana keskellä pimeätä metsää. Noh kuitenkin, talvi painoi päälle ja ei oikein kiinnostanut kylmässä tallissa käydä enempiä ropailemaan, sen verran tein että otin työsylinterin pois ja silloin huomasin tulevan projektin olevan kenties hivenen isomman koska sieltä tippui lattialle yksi kytkimen käpälä. Projekti sai seisoa kevääseen asti odottamassa kelejä. Keväällä sitten otin moottorin(Toyotan 3B) pois ja huomasin kaikkien kolmen käpälän menneen poikki. Tässä vaiheessa alkoi niin sanotusti ote lipsua mopedin kahvoista. Sinnehän on saatava uusi voimakkaampi ja kestävämpi tekniikka. Laatikko pois, sisustus lähti siinä samalla. Ajatus vihreän värin vaihtamisesta keltaiseen ja korin siistimiseen-> pintapellit pois, kori pois rungolta. Akselit pois rungosta...
Nytpä sitten ollaan tilanteessa että runko on puhallettu ja hivenen jo hitsattukin. Uusi teknikka; moottori, vaihteisto ja akselit+paljon muuta on odottamassa tallissa. Uusi teknikka tulee gr patrollista ja on 2,8 litrainen
turbodiesel.
Projekti etenee hiljaa koska olen vanhan työtapaturman johdosta työkyvyttömyys eläkkeellä eikä kunto anna aina periksi, pikkuhiljaa tekee minkä pystyy ja lasten hoidolta aikaa jää.
Kaikki neuvot ja mahdolliset kommentit ovat tervetulleita.