PDA

View Full Version : levyjarrut taakse bj40:seen


jaskapa
19.09.2011, 19:18
Aatelin tossa väsätä bj40:seen taakse levyjarrut niin onko kellään mitään hajua millä satuloilla sais leimalle kun silläkin kuuleman mukaan on väliä. Ois tossa yhet pajeron etu satulat mut hyväksyykö ne sit konttorilla niitä? Nii ei tarviis turhaa työtä teha :D

Lalli bj40
19.09.2011, 19:30
kyllä ne hyväksyy jos jarrut paranee ja on tehokkaammat mitä vakiot joudut laittamaan paineen alennus venttiilin muuten takapää on yhtätehokas mitä etupää siitä voivat naputtaa

jaskapa
19.09.2011, 19:33
kyllä ne hyväksyy jos jarrut paranee ja on tehokkaammat mitä vakiot joudut laittamaan paineen alennus venttiilin muuten takapää on yhtätehokas mitä etupää siitä voivat naputtaa

Ok eli näillä mennään :) Kiitoksia avusta.

Vilz
19.09.2011, 19:45
Eikös jarruissa pidä täsmätä myös akselimassat, eli levyt ja satulat pitää olla semmoisen auton akselilta, jossa on sama tai suurempi akselimassa?

Jappi
19.09.2011, 19:49
Eikös jarruissa pidä täsmätä myös akselimassat, eli levyt ja satulat pitää olla semmoisen auton akselilta, jossa on sama tai suurempi akselimassa?

Kyllä.

jaskapa
19.09.2011, 20:14
Eikös jarruissa pidä täsmätä myös akselimassat, eli levyt ja satulat pitää olla semmoisen auton akselilta, jossa on sama tai suurempi akselimassa?

No tätähän minäkin juuri mietin, niin minkähän auton satulat ja levyt siihen sit kävis. Tai noh pitänee varmaan käydä huomenna konttorilta kysäsemässä jos sieltä jotain selviis :D

jaskapa
25.09.2011, 19:42
No joo, eipä tuolla konttorilla oikeen osattu sanoo oikeen selvää vastausta, niin pajeron satuloilla mennään. Tosiaan ei niillä akselimassoilla niin väliä taida olla kunhan ei taka jarrut ole yhtä tehokkaat etusten kanssa. Ja mistäs ne konttorilla niin tarkasti tietää mistä autosta ne on :D Sanoo vaikka et on sellasesta missä on suunilleen sama akselimassa :P

pee
25.09.2011, 20:36
No joo, eipä tuolla konttorilla oikeen osattu sanoo oikeen selvää vastausta, niin pajeron satuloilla mennään. Tosiaan ei niillä akselimassoilla niin väliä taida olla kunhan ei taka jarrut ole yhtä tehokkaat etusten kanssa. Ja mistäs ne konttorilla niin tarkasti tietää mistä autosta ne on :D Sanoo vaikka et on sellasesta missä on suunilleen sama akselimassa :P


Sano mitä sanot, tee mitä teet, annanpa oman kantani aiheeseen:

Akselimassat on yllättävän tärkeä asia noissa alustamuutoksissa, ja asia kannattaa ymmärtää JA sisäistää ennenkuin tekee turhaan ja hölmöjä, liikenteessä kun on monta kummallista asiaa jotka... ...pientä kulkijaa!

Se, että on enempi tai vähempi tehokkaat, isommat tai pienemmät ja muut mutu-pohjaiset asiat ei paljoa lohduta jos tai kun jotain sattuu... (onneks nuo Trafia palvelevat virkamiehet ja -naiset on näissä aika valveutuneíta...) Ja muistathan, että sillä sun muutoskatsastamalla ja rakentamalla autolla voi joskus ajaa joku muukin, vaikkapa vuosien kuluttua...

Miks muuten ei vois tehdä niinkuin vaaditaan ? Ei oo sen kalliimpaa, eikä juurikaan vaikeampaa ! Yleisestikin Suomen maassa tää autojen rakenteellinen muuttaminen on aika jäyhää, ja ehkäpä pohjautuu osin myöskin siihen, että kaikenlaista "kyläseppämäistä kyllä nuo kelpaa" asennetta on aina löytynyt.