Kirjaudu sisään

View Full Version : Trial kisat 2012

Jare
16.09.2011, 09:45
Onkos kilpailujen järjestäjiä herännyt tekemään kisoja kaudella 2012 ja mille päivämäärille?

Nordic Trial, eli "Pohjoismaiden Mestaruus" kisan vuoro olis tulla Suomeen 2012 kesällä, joten se nyt ilmeisesti ainakin tulee, mutta missä ja milloin?

Onko muita trial kisoja?

Saisko oikein jonkun "Suomi-sarjan" aikaan kaudelle 2012?

TERO77
16.09.2011, 12:06
TRIAALIA
Ahveniston stadion trial on ainakin varmasti 2012 (ku me ollaa niin piru hitaita täälä hämehessä nii aattelin ilmottaa sen vasta nyt)..... ja toivottavasti vielä monta monta kertaaaaa

Picu
16.09.2011, 13:25
Kuttulandian kilpailut ovat ensi vuoden heinäkuussa. Tarkan päivämäärän saamme tammikuun paikkeilla, sillä silloin paikalliset yrittäjät päättävät paikkakunnan tapahtumaviikon ajankohdan.

Meidän kisat todennäköisesti perustuvat tällä kertaa vain trialliin jossa luokkajakona on rengaskoko kuten aikaisemminkin. Kerhojen välisiä emme pysty järjestämään eli tätä ei varmaankaan voi liittää mihinkään sarjaan.:rolleyes:

Jare
16.09.2011, 14:18
HUHU kertoo, siis vasta HUHU, minkä kuulin!!!!

Nordic Trial (ehkä myös muuta offi jamboreeta samalla) olis heinäkuun ekana viikonloppuna, mutta onko eka viikonloppu 29.6.-1.7. vai 6.7.-8.7. ???

RJCOBRA
16.09.2011, 14:32
Turun Moottorikerho eli mää olen ajatellu että TMK järjestäis yhren jäsentenvälisen kisan vuonna 2012
Momo Racinkin tilanteesta en ossaa sanno mut puhetta on ollu vuaren 2012 jäsentenvälisestä kisasta
Nii ja Jarski myäs jutellu et Raissio Ua myäslähtis vuanna 2012 tekkee yht jäsentenvälist kissaa mut luulen et Jarski kommentoi omalt osalt ku näkkee tän viästiketjun.
Mutta halukkuutta tarttis sit löytyy myäs kilpailijoilt, ei kannata tehrä kisaa jos osaantottajii on parkymment, täss ollaa orotellu TMK syys kisaan ilmoittautumisii koska sitä kisaa ei järjestetä jollei osaanottajii ol ainaski 20. ja jos nyt tuottaa saara riittäväst kisailijoit nii se myäs aiheuttaa miettimis vuaren 2012 kisojen järjestelyistä. Miks nährä vaivaa jos ei kilpailijoit kiinnosta kilpailla. Mielestäni ens vuaren kisojen järjestäjät kannattais yhres vähä neuvotella nois kisapäivist. jooko??????
Terv.Reima

Picu
16.09.2011, 15:22
Mielestäni ens vuaren kisojen järjestäjät kannattais yhres vähä neuvotella nois kisapäivist. jooko??????
Terv.Reima

Samaa mieltä. Me joudutaan päättämään kisapäivä jo alkuvuonna mikäli mielitään päästä mukaan paikallisen tapahtumaviikon markkinointiin. Sen vuoksi olisi hyvä jos olisi tietoa hyvissä ajoin milloin muut kisojaan järjestää.
Ja muutenkin ettei sitten taas kaikki vuoden tapahtumat mene liki päällekkäin.

Eli ainakin tämä meidän heinäkuu näyttää jo tuon HUHU puheen mukaan menevän ainakin yhden tosi tärkeän jutun kanssa päällekkäin.:(

sirP
16.09.2011, 15:53
Jep jep. Kerhojenvälisenä vois jotain sarjantynkää ajatella. Mutta niinkuin Reima tuossa edellä jo kirjoitteleikin niin kilpailijoista tämä kaikki on kiinni. Viralliset kisat ei onnistu ennenkuin vuodelle 2013 kun ne pitäisi tuohon kilpailukalenteriin anoa paljon aikaisemmin, muistaakseni vuoden 2012 kisat viimeistään huhtikuulla 2011 ja sitä rataa eteenpäin.
Jo tämä seikka rajoittaa noiden isompien kisojen järjestämistä, kun ei ole halukkuutta tulla ajamaan, niin miksi nähdä sitten vaivaa järjestää esimerkiksi cup-kisoja.
Varmaan AKK:lta saisi anottua ensi vuodelle tuon nordicin kisan kalenteriinkin, mutta kiirusta pitää. Kerhojenvälisenä sen toki voi ajaa mutta ei liene järkevää.
Saariolta saisi varmaan selkeän vastauksen.
Tästä taas varmaan alkaa se ikuinen itku AKK:n roolista isona pahana peikkona ja sääntöjen muuttumisesta. Muistaakseni säännöt ei juurikaan ole vuosiin muuttuneet, jotain viilauksia korkeintaan tehty.
Kommentoida saa ja täytyy, mieluiten rakentavassa hengessä. Jokainen joka on tehnyt kilpailua alusta loppuun tietää ne taustat joitka pienikin kilpailu vaatii toimiakseen.
Uutta porukkaa ei ole juurikaan ilmaantunut opettelemaan kilpailun tekemisen niksejä ja muuta kisaan liittyvää työtä.
Niin ja tuosta AKK:sta sen verran että sen kautta on kilpailu vakuutettu jos vahinkoja sattuu käymään. Säännöt on samat kaikille, niin kilpailijoille kun kilpailun järjestäjille. Ja ei se lisenssi niin kallis ole, olisko 70€ vuosi, aika paljon vähemmän kuin esim. tv-lupa.
Eihän kumpaakaan kuitenkaan ole pakko maksaa.
Tokihan sieltäkin tulee välillä aivan käsittämättömiä päätöksiä, mutta niiden kanssa on vaan elettävä.
Mutta päivän aiheeseen takaisin. Raisin Ua tuskin järjestää Nordic trialia 2012. Kalliot käy vähän pieneksi ja varikkotilakin on kortilla. Mad Moose, TMK, MOMO ja Raisio lienevät tällä hetkellä ainoat seurat jotka kisan pystyisivät järjestämään valmiin organisaation puolesta mutta mistä maa-alue käyttöön?
Tämmöisiä pohdiskelin minä, toivottavasti asiat etenisivät suotuisasti.

TERO77
20.09.2011, 07:13
Onkos kilpailujen järjestäjiä herännyt tekemään kisoja kaudella 2012 ja mille päivämäärille?

Nordic Trial, eli "Pohjoismaiden Mestaruus" kisan vuoro olis tulla Suomeen 2012 kesällä, joten se nyt ilmeisesti ainakin tulee, mutta missä ja milloin?

Onko muita trial kisoja?

Saisko oikein jonkun "Suomi-sarjan" aikaan kaudelle 2012?

Nyt on tullut oikeaa puhetta.:)..

2012 virallista sarjaahan on enää mahdoton järkätä koska ilmot on oltava niin aikaisin AKK:ssa, mutta epävirallinen sarja olis varmmankin mahollinen. Järjestäjät nyt päivämäärät vuoden loppuun mennessä eetteriin. sarjapalkinto vaikka kolehtiperiaatteella, ja jako viimeisen kisan eli tod näköisesti stadion trialin jälkeisessä iltajuhlassa... ??? vai HÄ:eek:.(ihan vaan ajatus).
Tämä asia olisi tärkeä myös kilpailijoiden puolesta,koska esimerkiksi mahdolliset sponsori sopimukset tulee tehdä ennen vuodenvaihdetta tai juuri vuoden alussa. Antaisi vähän materiaalia kun lähtee ruinaan soppareita...(raha= innokkuutta/mahdollisuutta):D:D:D:D

Mutta nyt kaikki järkkääjät ja kisaajat herätys jos mielitte kisailla tässä lajissa vielä.
Stadion trial porukka on sopinut että ainakin muutama kisa vielä parannellaan ja kehitellään(ja sitt tehään virheetöntä), joten apparan kaudenpäätöskisa on aikasta varmaa. aika varmistunee aina ratayrittäjän kalenterin täyttymisen mukaisesti, mutta varmasti se päivä löytyy ajoissakin, koska löytyyhän ne rata sm ajatkin.

Itse olen vammautunut kesällä suht pahasti:(, mutta kaukana siintää jo tuleva kausi:rolleyes: ja toiveissani elää vahvasti upea henkinen ja paljon kuskeja/järjestäjiä sisältävä kausi trial maastoissa suomessa ja euroopassa. teen tällä hetkellä paljon työtä ensikauden kilpailukauden rahoittamiseksi(kela rahat on aika vähä).lisäksi autan niin paljon kuin mahdollista stadion trial porukkaa kisan järjestelyissä... olen myös lupautunut toimimaan ensi kaudella kilpailujen järjestelytoimissa ennen kilpailua tapahtuvissa suunnittelu(turvallisuus)ja järjestely tehtävissä(itse kisoissa pyrin taas Haaviston kanssa kisaamaan) ja kisa alueen purkuihin kisan jälkeen heitän pienen talkoo peikon:cool: ilmoille, että, josko, ehkä jotta tota:D saisi iisolla porukalla kepit kerättyä ja siimat rullille.
näillä ajatuksilla TOIVOOPI ILOINEN SATAKILOINEN REHTIÄ JA TOIMELIASTA KAUTTA VUODELLE 2012.

myllis
20.09.2011, 10:33
Yksi harkitsemisen arvoinen alue olisi mielestäni Askola ja vaikka se heti pellon vieressä oleva kalliovaara. Ja askolassa on aktiivista porukkaakin, ja mikä parasta infrastruktuuri on valmiina.

Mika.U
20.09.2011, 10:56
No kyllä mun mielestä Kulmakorpikin olis ihan mestapaikka niitä kisoja järkätä, siellähän mä perkeles ekan kerran lajiin kosketuksenki sain ( märkäkorvakatsojana )

Tirkmacine
20.09.2011, 11:17
No kyllä mun mielestä Kulmakorpikin olis ihan mestapaikka niitä kisoja järkätä, siellähän mä perkeles ekan kerran lajiin kosketuksenki sain ( märkäkorvakatsojana )

Ny et oo enää kuin märkäkorva ryyppäämisen suhteen;):p

Jare
20.09.2011, 11:27
Ny et oo enää kuin märkäkorva ryyppäämisen suhteen;):p

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ja asiaankin. Kulmakorven kohdallahan oli jotain huhua trial kisan järjestämisestä, mutta TapUa porukoissa ei tainnu olla enään talkoo henkeä entisen ajan malliin:confused::confused::confused:

h-a-r-z-a
20.09.2011, 12:26
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ja asiaankin. Kulmakorven kohdallahan oli jotain huhua trial kisan järjestämisestä, mutta TapUa porukoissa ei tainnu olla enään talkoo henkeä entisen ajan malliin:confused::confused::confused:
Itä-Helsingin UA on vielä kanssa olemassa ja saattaisi olla vaikka halukkuuttakin kisan tekemiseen.Sitä en tiedä kuinka monta lisenssin haltijaa on kisan värkkäämiseen.

Mika.U
20.09.2011, 12:35
Itä-Helsingin UA on vielä kanssa olemassa ja saattaisi olla vaikka halukkuuttakin kisan tekemiseen.Sitä en tiedä kuinka monta lisenssin haltijaa on kisan värkkäämiseen.

No sitten ei muutakuin selvittelyä ja puuhaamista :)

Jare
20.09.2011, 12:38

Onks ajoaluetta vielä jäljellä vai?? Lisenssi apuahan on saatavilla kuulemma Mad Moose Racingin porukoista.

Saija
20.09.2011, 12:56
Kaikki alla oleva ja kirjoitettu on vain ja ainoastaan mun fiiliksiä, mielipiteitä ja näkemyksiä. Mad Moose racing ei ole pakosti samaa mieltä… Ja pahoittelen heti tekstin epäloogisuutta, aika rankka viikonloppu takana...

Itse kannatan epävirallista sarjaa, eli seurojen välisiä kisoja. Tämä vaihtoehto todennäköisesti tuo enemmän kilpailijoita yksittäisiin kisoihin, koska kertalisenssimahdollisuus on tällöin olemassa. Ja kuskit jotka haluavat ajaa vain yksittäisiä kisoja lähellä asuinaluettaan, pystyvät osallistumaan pienemmällä kustannuksella.

Kuitenkin JOS kaikki kisat jotka näin tehdään, noudattavat samoja sääntöjä (eli AKK:n olemassa olevat säännöt) pystytään laskemaan loppupisteet yhteen ja ”kruunamaan” mestarit joka luokassa. Pistelasku vaan pitää päättää ennen kun eka kisa on, eli kuinka monelle jaetaan pisteitä ja miten. Pystit voitaisiin hoitaa esim. että tilataan kauden päätteeksi ne pokalit ja summa jaetaan kisajärjestäjien kesken.

Jarski nosti erittäin tärkeän asian esille, eli toimitsijoiden ja kilpailunjärjestäjien vähyyden tässä maassa. Samat naamat pyörii vuodesta toiseen samoissa tehtävissä. Miten ja millä tavalla saataisiin aktivoitua uusia ihmisiä, se on sitten kokonaan toisen topicin aihe. Mutta näihin 2012 trialeihin tarvittaisiin ihmisiä jotka sitten suostuvat (mun mielestä haluavat ei kuvasta nykytilannetta) kiertämään auttamassa muissakin kuin oman seuran järjestämissä kisoissa. Itse olen valmis jos vaan työ antaa myöten, mutta kun on se 10 vapaata viikonloppua/vuosi, en pysty lupaamaan vielä yhtään mitään.

Mitä sitten tulee mun kykyyn/halukkuuteen/mahdollisuuksiin järjestää kisa ensi vuonna niin… Asia jonka ehkä haluaisin tehdä ihan vaan rakkaudesta lajiin. Ideoita ja ajatuksia mulla on ja paljon, aika vaan kun on rajallinen. Viimeiset 5 vuotta olen näitä vääntänyt 2-3 kpl joka vuosi ja ei siinä mitään, paljon olen saanut ja paljon tämä laji on mulle antanut.

Nyt sitten tuli taas tuo mahdollisuus järjestääkin Suomessa Formula Offroadin kansainvälinen kisa. Tämänhän ei pitänyt olla mahdollista, mutta kun elämä on ihmeellistä ja asiat muuttuvat joskus sekunnin sadasosassa. Tämä kisa olisi sitten kesäkuussa, eli sitä olisi pakko alkaa tekemään välittömästi Stadion Trialin jälkeen. Sen kokoluokan kisaa kun ei tehdä kuukaudessa tai kahdessa…

Sitten tulee kyselyjä Nordic Trialista, eli Pohjoismaiden mestaruuskisasta, milloin, missä, mitämitämitä… Mulla oli tuossa keväällä ideaa ja yritystä järkätä tuo kisa Suomen Jamboreen yhteyteen, mutta kun tän vuoden Foff:n ennakkotyöt ei mennytkään kuin elokuvissa, se jäi sitten taka-alalle. Edelleen ajatus ei ole mahdotonta toteuttaa… Tärkein kysymys vaan on Nordicin suhteen, missä ja kuka tekee. Jos mua tarvitaan jollain tasolla apuun muutenkin kuin vaan kilpailun aikana, se kisa ei saa olla lähellä Foffia. Tämä kisahan olisi muuten helppo ympätä osaksi tuota epävirallista Trial-sarjaa, lasketaan vaan kahdet pisteet…

Mad Moosella taitaa olla suurin kysymys oman trialin kanssa kisa-alueen puute. Sipoon alue on nykyisin tasainen asvalttipläntti. Ja kuitenkin kun tätä harrastustoimintana tehdään, olisi sen alueen sijaittava kohtalaisen lähellä etelä-suomea. Pelkät ajoajat alueelle jos se sijaitsee pitkällä haittaa ihan varmasti kisan tekemistä.

Tässä nyt joitain pieniä ajatuksia mun melkein selvästä päästä. Noi kisareissut, niin hauskoja kun ne onkin, ovat aika väsyttäviä. Eli palaan asiaan heti kun aivot on palanneet länsinaapurista mun korvien väliin.

h-a-r-z-a
20.09.2011, 13:58
Onks ajoaluetta vielä jäljellä vai?? Lisenssi apuahan on saatavilla kuulemma Mad Moose Racingin porukoista.
Ajoalue on ollut jo vuosia murskeena,eikä toista ole tiedossa.

Jare
20.09.2011, 14:06
Ajoalue on ollut jo vuosia murskeena,eikä toista ole tiedossa.

Eli talkoo apua olis sitten I-Hel UA:n puolesta tarjolla senkin edestä;) hyvä tietää.

sirP
20.09.2011, 15:51
Jep. Kattelin tuolta AKK:n sivuilta näitä sääntöjuttuja kilpailun järjestämisestä ja tässä pari suoraa lainausta
9. Suljettu kilpailu
Kilpailua nimitetään suljetuksi, jos osanotto siihen on
sallittu ainoastaan määrätyn AKK:n jäsenyhdistyksen
jäsenille. Kilpailua varten vaaditaan AKK:n lupa. AKK voi
poikkeustapauksissa sallia useiden liiton jäsenyhdistysten
yhdessä järjestää kilpailu. Seurojen jäsentenväliset
kilpailut ovat suljettuja kilpailuja. Suljetussa kilpailussa
on pääsymaksun kerääminen yleisöltä kielletty.
Ja seuraava
Kilpailujen järjestäminen
13. Kilpailujen hakeminen
Kilpailut on haettava AKK:n kilpailukalenteriin kirjallisesti
AKK:n ilmoittamien määräaikojen puitteissa.
Tulevan vuoden kansalliset kalenterikilpailut haetaan
siten, että hakemukset seuroilta tulee olla toimitettu
AKK:n toimistoon ko. lajin lajipäällikölle maaliskuun
loppuun mennessä. Kohdan 10. mukaiset arvosarjojen
kilpailut ja arvokilpailut, kansainväliset kilpailut sekä JMluokan
EVK-liiga, Asfalttikunkku ja Talvimestaruuskilpailu
hakemukset tulee olla toimitettu ko. lajin lajipäällikölle
1. päivä tammikuuta mennessä. Näiden hakemusten
perusteella muodostetaan seuraavan kauden kansallisten
kilpailujen runkokalenteri toukokuun aikana.
Kansallisten kilpailujen ”liukuva kalenterihaku” on
mahdollista runkokalenterin valmistuttua. Liukuvan
kalenterihaun hakemukset tulee toimittaa ao. lajipäällikölle
vähintään 3 kk ennen aiottua kilpailupäivämäärää.
Nämä kalenterihakemukset käsitellään yksittäistapauksina
ao. lajipäällikön/lajiryhmän toimesta. Kilpailun
myöntämisen edellytyksenä on kaikkien ko. ajankohtana
runkokalenterissa samalla autourheilualueella olevien
kilpailujen järjestäjien suostumus.
Rallin ja jokamiehen luokan SM-kilpailut haetaan ylivuotisina.
Hakumenettelystä tiedotetaan erikseen.
Kilpailu on haettava AKK:n kautta kansainväliseen
kalenteriin edeltävän vuoden heinäkuun loppuunmennessä, mikäli kilpailu on FIA:n arvokilpailu.
Kilpailulupamaksu on kaksinkertainen, mikäli runkokalenterin
valmistuttua kilpailupäivämäärää, kilpailutyyppiä
tai lajia muutetaan järjestäjän anomuksesta
Että tämmöisiä oli siellä yleisten sääntöjen puolella.
En nyt halua ketään titenkään masentaa, ja toivon että saataisiin ensi vuodelle kunnon kisoja, vaikkakin sitten vaikka kerhojenvälisiä happeninkejä.
Kaiketi se alueen löytäminen olisi nyt ihan ensimmäiseksi tärkeintä. Järjestely apua ihan käytännön asioissa varmaan saa, niin paljon on ammattitaitoista porukkaa vielä olemassa. Itse tosin jo eläkeiässä ;) ja lisenssi kohta menossa pitkäksi.
Ja tuohon mitä Saija mainitsi kustannuksista helpottamaan osallistumista niin toki se kertalisenssi on edullisempi, mutta nyt sitä käyttävät vanhat "ammatti"kuskit jo hyväkseen kun ajetaan harrasteessa.
Höh, tämmöisiä nyt tuli mieleen, josko joskus jotain muuta.

Byrocrat
20.09.2011, 16:54
En epäile ollenkaan etteikö AKK:sta heltiäisi kilpailulupaa Nordic-Trialille jos vain joku AKK-kerho sen haluaa järjestää, ihan riippumatta siitä onko luvat haettu sirP:in kertomien aikamääreiden puitteissa elikkä ei :rolleyes: Kotimaassa kun tuskin on kovin monta kalenteriin haettua Trial-Offikisaa niin ei niiden järjestäjiltäkään tarvitse yksimielistä suosumusta kysellä. :)
Nordic-Trialhan ei kuulu FIA:n arvokilpailuihin, joten sen osalta on oltu ja ollaan varmaan vieläkin aika joustavia lupakäytännön suhteen.
Jos vaikka tekijöitä keräilemällä löytyisikin niin löytyykö sitä päävastuun kantavaa järjestäjää jolla on käytössään sopiva suorituspaikka??
Ulkomaisten kisaajien kannalta sijainti lähellä matkustajasatamia on ainakin aikaisemmin ollut ratkaiseva tekijä. (ääritapauksessa tulo lauantaiaamuna ja paluu vielä saman päivän illalla) Jos Jamboree on samoihin aikoihin niin ei ehkä niin tärkeä kuin pelkän trialkisan tapauksessa.

Tuntematta sen kummemmin Askolan mönkkärikeskuksen käyttömahdollisuuksia Jamboreen tai teltta- yms.majoituksen järjestämiseen, sanoisin parin Nordicin kokemuksella, että paikka alueena, huolto-/toimistotiloineen ja kunnon pysäköintialueineen soveltuisi loistavasti Nordicin ja varmasti myös Jamboreenkin järjestämiseen. :cool:

Onko alue käytettävissä ja jos on niin mitkä ovat kättökustannukset ja kuka siellä sen toteuttaa, siinäpä kysymys :rolleyes:

Eskimo
20.09.2011, 18:07
Täällä Kainuussa tullaan varmaankin järkkäämään yksi trial kisa.
Joko Vuokatissa tai Kajaanissa Kainuun moottorikerhon uudella alueella, joka mielestäni olisi parempi paikka kuin Vuokatti.
Epäilisin sen ajoittuvan käytännön syistä loppukesään, koska ajoalueella on vielä työtä ennenkuin se on tiptop kunnossa.

sirP
20.09.2011, 18:48
Joo, en minäkään epäile etteikö lupaa AKK:lta heltiäisi oikea kisa järjestää. Tosiaan tuo paikka on vaan niin ensiarvoisen tärkeä löytää hyvissä ajoin, mielellään jo tänä syksynä.

Saija
20.09.2011, 23:03
Kirjoittelin taas pitkän vastauksen, mutta se hävisi jonnekkin. Mä olen lahja näiden koneiden kanssa... Alla olevat ovat jälleen kerran vain minun mielipiteitä ja ajatuksia. Ja koskevat nyt vain ja ainoastaan Trialia, jätän noi parin isomman tapahtuman kommentit toiseen topiciin.

Mutta joo, mun mielestä tässä vaiheessa riittää se, että seurat käyvät sisällään keskustelua ja tekevät päätöksen järjestävätkö kisat vai eivät. Päivämäärät voidaan sitten päättää kun tiedetään montako kisaa olisi ensi vuonna.

Itse mietin näitä asioita monelta kantilta ja tuo kisamäärän tietäminen auttaa pariin juttuun:
1) Kuskit voivat alkaa etsimään sponsseja kun voivat jo nyt sanoa, että vuonna 2012 Suomessa on esim. 5 trial kisaa
2) Talleissa alkaa tapahtumaan... Suurin osa harrastajista rakentaa, korjaa, muokkaa, parantelee autoa talvelle (ei kaikki, toisille riittää 48 tuntia ennen kisaa + ajoaika kisapaikalle), eli aikainen kisamäärän tietäminen saataisi myös aktivoida kilpailijoita oikeasti panostamaan lajiin. Tätä kautta saisimme ehkä harrastaja määrän taas kasvuun ja sitä kautta joskus taas oikean virallisen CUP:n Suomeen.

Mun mielestä kisamäärä pitäisi olla selvillä jo marraskuun alkuun / puoleenväliin mennessä. Päivämäärät voidaan sitten tosiaan sopia seurojen kesken vaikka sähköpostilla. Tässä on jo tullut esiin muutaman seuran toive/tarve järkätä kisa tiettyyn aikaan ja nehän pitää tietysti ottaa huomioon kun aletaan miettimään oman seuran kisapäivää.

Sitten vielä pari juttua...
Ensi vuonna kaikki kisat seurojen välisinä. Helpottaa kilpailunjärjestäjän hommia byrokratian osalta ja kisapäivänä ei ole niin tiukka aikataulu... (Oma lehmä ojassa ;)) Ja se kertalisenssimahdollisuus joka alentaa uusien kuskien kynnystä osallistua kun voivat ottaa osaa yksittäisiin kisoihin. Ja myös niiden jotka ajavat esim. suunnistusta pääasiallisena harrastuksenaan.

Ja toinen, kaikki kisat järjestetään samojen teknisten ja virhepistesääntöjen mukaan. Jonkun verran olen kuullut kommentteja eurotrial virhepisteiden (ovat siis nykyään voimassa myös meillä) sekavuudesta. Jos yksi kokonainen kausi ajetaan samoilla säännöillä, uskon ja toivon, että nämä säännöt menevät jokaisen kuskin ja jaksotuomarin takaraivoon. Kertaushan on opintojen äiti.

Mitäköhän muuta muuta mulla oli mielessä... En muista, palaan taas kun ne ajatukset löytyy jostain.

Eskimo
21.09.2011, 14:11
Mitä on porukka mieltä, että jos vedetään se cuppi villinä ilman akk:ta kun sitä ei kuitenkaan saada viralliseksi?
Säännöt suoraan eurotrialista.

Lisenssin mukana tuleva järjestäjän vastuuvakuutus löytyy jokaisesta vakuutusyhdistyksestä.

Minä en ymmärrä mitä virkaa siitä akk:sta on trialissa....?

Saija
21.09.2011, 14:43
Mitä on porukka mieltä, että jos vedetään se cuppi villinä ilman akk:ta kun sitä ei kuitenkaan saada viralliseksi?
Säännöt suoraan eurotrialista.

Lisenssin mukana tuleva järjestäjän vastuuvakuutus löytyy jokaisesta vakuutusyhdistyksestä.

Minä en ymmärrä mitä virkaa siitä akk:sta on trialissa....?

Minä en suostu, liikaa hommaa hoitaa kaikki vakuutukset, niiden tarkastus kuskeilta (että on siis autolle ja kuskille oma). Nyt noi menee aika kivuttomasti yhdellä kaavakkeella. Samaten teostomaksu sisältyy AKK:n ilmoitukseen. Koska siis kerhojen välisessä kisassa ei haeta lupaa, se vaan ilmoitetaan AKK:hon ja kuluja järjestäjälle tasan se postimerkki.

Toinen: ne kuskit jotka haluaa ajaa Eurotrialeissa niin lisenssi taitaapi olla kohtalaisessa vaarassa jos AKK:n lajissa ajaa villissä kisassa.

Ja edelleen, noi on vain mun mielipiteitä...

Eskimo
21.09.2011, 15:20
Minä en suostu, liikaa hommaa hoitaa kaikki vakuutukset, niiden tarkastus kuskeilta (että on siis autolle ja kuskille oma). Nyt noi menee aika kivuttomasti yhdellä kaavakkeella. Samaten teostomaksu sisältyy AKK:n ilmoitukseen. Koska siis kerhojen välisessä kisassa ei haeta lupaa, se vaan ilmoitetaan AKK:hon ja kuluja järjestäjälle tasan se postimerkki.

Toinen: ne kuskit jotka haluaa ajaa Eurotrialeissa niin lisenssi taitaapi olla kohtalaisessa vaarassa jos AKK:n lajissa ajaa villissä kisassa.

Ja edelleen, noi on vain mun mielipiteitä...

Meillä kerhossa on tilanne, että lisenssilliset toimitsijat on kortilla niin akk alaisen kisan järjestämiseen.
Sama tilanne lienee monessa muussa kerhossa, jotka haluaisivat trialia järjestää.

Paljonko siihen kerhojen väliseen piti olla pakollisia lisenssillisiä kavereita?

Vielä jos akk pudottaa lisenssit villiin kisaan osallistuneilta kuskeilta niin ei tule olemaan helppoa tämä trialin elvyttäminen.
Vähän muna-kana tilanne. Ei kisoja => ei toimitsijoita jne jne...

Picu
21.09.2011, 15:27
AKK:ta kohtaan mielipiteemme ovat neutraalit. Sellainen tarvitaan autourheilussa ja piste.

Mutta jos ajateltaisiin ihan omaa trial-kilpailuiden sarjaa johon laadittaisiin eurotrial sääntöjä mukailevat omat säännöt jotka koskisivat sitten joka kisaa.
Tällöin kisanjärjestäjä ottaa vakuutuksen itse valitsemastaan vakuutusyhtiöstä.

Me otimme Kuttulandia avajaiskisoja varten vakuutuksen lähivakuutuksesta. Se kattoi katsojat, toimitsijat ja materiaalivahingot. Vakuutusmaksun suuruus muodostuu oletetun katsojamäärän mukaan. Vakuutus kulkee vastuuvakuutusnimellä ja ei ollut mikään kohtuuttoman kallis. Eli idea oli se, että jos jotain olisi sattunut, syy olisi mitä todennäköisemmin ollut kisanjärjestäjän heikot tai puutteelliset järjestelyt. Ja nämä vakuutus olisi juuri korvannut. Jos vahinko kuljettajille tai kilpa-autoille olisi sattunut kisanjärjestäjän heikoista tai puutteellisista järjestelyistä, esim, ajoesteen hajoaminen, vakuutus olisi myös tämän korvannut. Kisakutsussa kerroimme selkeästi että kuljettajat ovat omalla vastuullaan eli ottavat omat vakuutuksensa itse. Eli kilpailijan itse aiheuttamat vahingot hänen omista vakuutuksistaan. Eli esim. vahingon aiheuttaminen ajamalla ajoesteeseen vastoin ohjeita.

Eli, voisi sen näinkin tehdä.

Tämä oli ihan meidän oma ehdotus ja missään nimessä emme halua polkea Saijan kaltaisen todella tärkeän offi-ihmisen jalkoja kun tällaista kerromme. Kunhan nyt kerroin miten me aiomme jatkossa edetä ja vinkki vinkkinä muillekin.;)

Ja jos tuottaa mielipahaa, parempi kun unohdatte tämän.:o

sirP
21.09.2011, 16:21
Kerhojen väliseen kisaan ainoat pakolliset lisenssin omaavat henkilöt on kilpailun johtaja, turvapäällikkö ja katsastus päällikkö.
Saija on tuossa oikeassa että minäkään en voi/halua osallistua toimitsijana tai kilpailijana ns. villiin kisaan. 25 vuotta on autourheilua tullut harrastettua toimitsijana jos jonkinlaisena ja jopa kilpailijana. Toimitsijat kisassa voi olla mistä vaan seurasta kunhan järjestävä seura on akk:n jäsen.
Kysellä saa ja kannattaa, ei nämä niin vaikeita asioita ole, toki kokeneimpien neuvot on aina tarpeen ja helpottaa kaikkea paperisotaa.
Rohkeasti vaan kisoja tekemään.

RJCOBRA
21.09.2011, 16:21
AKK:ta kohtaan mielipiteemme ovat neutraalit. Sellainen tarvitaan autourheilussa ja piste.

Mutta jos ajateltaisiin ihan omaa trial-kilpailuiden sarjaa johon laadittaisiin eurotrial sääntöjä mukailevat omat säännöt jotka koskisivat sitten joka kisaa.
Tällöin kisanjärjestäjä ottaa vakuutuksen itse valitsemastaan vakuutusyhtiöstä.

Me otimme Kuttulandia avajaiskisoja varten vakuutuksen lähivakuutuksesta. Se kattoi katsojat, toimitsijat ja materiaalivahingot. Vakuutusmaksun suuruus muodostuu oletetun katsojamäärän mukaan. Vakuutus kulkee vastuuvakuutusnimellä ja ei ollut mikään kohtuuttoman kallis. Eli idea oli se, että jos jotain olisi sattunut, syy olisi mitä todennäköisemmin ollut kisanjärjestäjän heikot tai puutteelliset järjestelyt. Ja nämä vakuutus olisi juuri korvannut. Jos vahinko kuljettajille tai kilpa-autoille olisi sattunut kisanjärjestäjän heikoista tai puutteellisista järjestelyistä, esim, ajoesteen hajoaminen, vakuutus olisi myös tämän korvannut. Kisakutsussa kerroimme selkeästi että kuljettajat ovat omalla vastuullaan eli ottavat omat vakuutuksensa itse. Eli kilpailijan itse aiheuttamat vahingot hänen omista vakuutuksistaan. Eli esim. vahingon aiheuttaminen ajamalla ajoesteeseen vastoin ohjeita.

Eli, voisi sen näinkin tehdä.

Tämä oli ihan meidän oma ehdotus ja missään nimessä emme halua polkea Saijan kaltaisen todella tärkeän offi-ihmisen jalkoja kun tällaista kerromme. Kunhan nyt kerroin miten me aiomme jatkossa edetä ja vinkki vinkkinä muillekin.;)

Ja jos tuottaa mielipahaa, parempi kun unohdatte tämän.:o

Kerhojen/jäsentenvälinen kilpailussa on AKK:n vakuutus voimassa jos siitä on ilmoitettu AKK:lle ja nimetty Kilpailun johtaja, turvapäällikkö ja katsastuspäällikkö, nuo kolme toimitsijaa tarvii olla lisenssin omaavia. Ehkä joku tarkentaa jos olen väärässä.

Picu
21.09.2011, 16:53
Ymmärrän kyllä mutta tulin tekstilläni väärinymmärretyksi.

Tässä maassa on varmana paljon niitä offihenkisiä ihmisiä jotka voisivat tarjota maita tai jopa järjestää kisoja, mutta joille AKK on kuin punainen vaate. Tai sitten vain on mahdoton oman tilanteen vuoksi kisaansa millään tavalla AKK:n alaisuuteen laittaa.

Kirjoituksessani väläytin mahdollisuutta trial kisa sarjaan joka ei olisi millään tavalla AKK:n kanssa tekemisissä.

Tätäkin mahdollisuutta kannattaa väläytellä, sillä kuten Saija kirjoitteli jossain osiossa, kisoja järjestävät aina ne samat naamat. Uusia järjestäjiä kaivattaisiin. Missä vika kun heitä ei ilmaannu. Onko ongelma siinä että halukkaita voisi olla mutta eivät uskalla ottaa edes puheeksi kun täällä tuntuu jokaisella olevan joka toinen sana AKK ja joka toinen lisenssit.

Eli halusin laajentaa keskustelua muuhunkin suuntaan kuin vain tähän, kirjoitetaan se nyt vielä kerran, eli AKK:hon.

PS. löin jo itse sen puukon rintaani kun tällaista kirjoittelen, ja korostan että olen yksin kirjoituksieni takana.

Saija
21.09.2011, 17:16
Mä haluan oikesti päästä näiden kisojen kanssa mahdollisimman helpolla. Ja kaikki ylimääräinen koneella ja puhelimessa vietetty aika karsii sitten pois mulle tärkeää omaa aikaa... Eli kuten sanoin, ihan puhtaasti itsekkäistä syistä ajattelen näin.

Kaikki tuo ylläkirjoitettu on mahdollista ja erittäin harkittavaakin, varsinkin jos se AKK on iso paha peikko johon ei voi periaatteesta edes ajatella kuuluvansa. Jokainenhan viime kädessä elää omaa elämäänsä ja juuri niin kuin omaksi parhaakseen katsoo. Valinnan vapaus pitää olla ja mahdollisuus osallistua juuri niihin tapahtumiin ja kisoihin kuin itse haluaa.

Mutta mulle itselle tämä Offroad harrastus on laajentunut jo "kansainväliseksi" toiminnaksi, eli mulle se päätoimilisenssi on tärkeä. Käyn siis ulkomailla mm. Eurotrialeissa auttelemassa jaksotuomarin ominaisuudessa, Foff kisoissa joita menen katsomaan niin järjestäjät tietävät mun tulevan apuun jos tarvitsee.

Samaten jos Offroad lajina ei kuulu minkään suomalaisen kattojärjestön alaisuuteen, on kilpailijoiden (niiden jotka haluaa edelleen kiertää ulkomailla ajamassa) melkeimpä mahdotonta osallistua enää kisoihin. Kutsussa kun aina vaaditaan maan kattojärjestön myöntämä lisenssi.

Eli asiassa on valitettavasti muitakin kuin vain se yksi näkökulma ja jotta oltaisiin kaikki edes jollain tavalla samalla viivalla niin ei yksittäinen ihminen voi tehdä päätöksiä kuin omasta puolestaan. Eli toimitsijat päättävät mihin kisaan he menevät auttamaan ja kuskit päättävät mihin kisoihin he menevät ajamaan.

Picu
21.09.2011, 19:25
Kun neuvoja keväällä kyselin kisojen järjestämisestä, meille kynnykseksi, ja uskon että monille muillekin pienille järjestäjäryhmille hankaluutena tulee se, että kerhojen välisiä kisoja järjestettäessä yleisöltä ei saa periä pääsylipputuloja. Olenko yleensäkin ymmärtänyt väärin vai voiko tällainen todellakin olla totta?

Mikä on syy tällaiseen järjettömyyteen?

Meillä ei ole sponsoreita ja kaikki kisoihin vaadittava raha otetaan yhden ihmisen rahapussista. On perin selvää että on helppo laittaa yleisö maksamaan näkemästään ja kukaan ei valittanut 10 euron pääsymaksusta.
Tällä rahalla maksoimme kaikki varsinaisen kisapäivän kulut. Kilpailijoilta ei sitten tarvinnutkaan suurta summaa kiskoa.

Vaihtoehtona olisi tietenkin osallistumismaksun korotus, vaikka 100 euroa/auto. Lopputulos: ei tarvi odotella kilpailijoita.

Laitetaan yleisölle paikoitusmaksu. Lopputulos: Kisa-alueelle johtavien teiden varret ja liittymät täyttyvät paikoitusmaksua kiertävien ihmisten autoista.

Sponsoreita emme lähde haalimaan ja tuskin niitä täältäpäin saisikaan.

Jos tuollainen järjettömyys poistettaisiin kerhojen välisten kisojen järjestämisestä, alkaisimme jatkossa ilman muuta ilmoittamaan AKK:lle kisamme.

Byrocrat
21.09.2011, 21:53
Kun neuvoja keväällä kyselin kisojen järjestämisestä, meille kynnykseksi, ja uskon että monille muillekin pienille järjestäjäryhmille hankaluutena tulee se, että kerhojen välisiä kisoja järjestettäessä yleisöltä ei saa periä pääsylipputuloja. Olenko yleensäkin ymmärtänyt väärin vai voiko tällainen todellakin olla totta?
Mikä on syy tällaiseen järjettömyyteen?
Jos tuollainen järjettömyys poistettaisiin kerhojen välisten kisojen järjestämisestä, alkaisimme jatkossa ilman muuta ilmoittamaan AKK:lle kisamme.

Muutama ote AKK:n sääntökirjasta selventämään termejä ja vähän muutakin :)

9. Suljettu kilpailu
Kilpailua nimitetään suljetuksi, jos osanotto siihen on
sallittu ainoastaan määrätyn AKK:n jäsenyhdistyksen
jäsenille. Kilpailua varten vaaditaan AKK:n lupa. AKK voi
poikkeustapauksissa sallia useiden liiton jäsenyhdistysten yhdessä järjestää kilpailu.
Seurojen jäsentenväliset kilpailut ovat suljettuja kilpailuja.
Suljetussa kilpailussa on pääsymaksun kerääminen yleisöltä kielletty

1.5.8. Harjoitus- ja jäsentenväliset kilpailut
Ilmoitettava kirjallisesti AKK:lle viimeistään 7 päivää ennen kilpailua. Vähintään tutustumislisenssi ja katsastuskortti vaaditaan.
Maa-alueluvat vaaditaan kuten safareissa.
Tekniikka- ja turvamääräykset ovat lajisäännön mukaan.
Kilpailun johtajalta, katsastuspäälliköltä ja turvapäälliköltä vaaditaan toimitsijalisenssi.

Näin puusta katsoen olet Picu tulkinnut tuon pääsymaksuasian turhan tiukasti sillä kysehän ei teilläkään ole suljettu kilpailu jossa siis osanottajat olisi rajattu tiettyyn jäsenyyteen vaan kaikilla on ollut mahdollisuus osallistua.

Ja perustelen tuota myös tällä, "INSA TURBO StadionTrial 2011Seurojen välinen / Pohjoismaisille avoin kutsukilpailu"

Tuskinpa tuollakaan katsojat tulevat maksamatta kisaa katsomaan vai olisko järjestäjillä fyrkkaa taskunpohjalla jo valmiina liikaa ja pelkästä hyväntekeväisyydestä ja rakkaudesta Offia kohtaan kisoja järkkäävät :eek::rolleyes:

Jos sitten mietitään miksikö tavan Offikerhot eivät ole liittyneet AKK:n jäseniksi niin taitaa suurin syy olla AKK:n perimä jäsenmaksu, joka perusmaksun (170 € vuonna 2010) (liittymismaksu 170€) lisäksi vie kerhon kassasta 10.50 eur/jäsen (kaikista jäsenistä) eli aika merkittävän summan riippumatta siitä periikö yhdistys jäseniltään maksuja vaiko ei!!!

Kisajärjestäminenhän ei toki AKK-jäsenyyttä sinänsä edellytä, mutta kuten tuolla Saija ja SirP jo perustelivat niin kilpailu- tai toimitsijalisenssin haltijoiden ei kannata lähteä "villejä" hisoja järkkäämään jos haluavat tehdä myös näitä virallisia kisoja ja toimia myös ulkomailla FIA:n alaisissa kisoissa :cool:

Mitä sitten tulee "Kuttulandiaan" niin sehän voidaan tulkita yritystoiminnaksi eli voisihan se olla AKK:n jäsen nimikkeellä "kilpailuja järjestävä" kuten esim. äskettäin AKK:n jäseneksi hyväksytty Tommi Mäkinen Racing :eek: Silloinhan siinä ei kovin montaa yksilöjäsentä tarvita joten rahaakin säästyy:rolleyes:

Murros
21.09.2011, 22:31
Kisajärjestäminenhän ei toki AKK-jäsenyyttä sinänsä edellytä, mutta kuten tuolla Saija ja SirP jo perustelivat niin kilpailu- tai toimitsijalisenssin haltijoiden ei kannata lähteä "villejä" hisoja järkkäämään jos haluavat tehdä myös näitä virallisia kisoja ja toimia myös ulkomailla FIA:n alaisissa kisoissa :cool:

Ja vielä ihmetellään miksi suunnistusporukka ei käy Trial kisoissa...
Pitäisikös kysyä että miksi Trial porukat ei tee suunnistuskisoja.
Taitaa olla sama mörkö kyseessä.
Itse kyllä ostin heti Fian hyväksymän kypärän kun osallistuin Offroad for fun kisaan...eli harraste luokkaan.
Eikös toi ole jo lopetettu että jos osallistuu muuhun kun akk:n kisan nii soon moron...
Eikös noi Sheikin kisoihin osallistuminen ollu ennen se raja missä tiputtiin akk:n leivistä pois,ja nykysin sais olla mukana tollasissakin kisoissa.
Mua ei kannata heti seivästää tästä avautumisesta koska en ole mukana kummassakaan kisaorganisaatiossa..en akk:ssa enkä sunnisituksessa.
Kunhan vaan toin mielipiteeni esille samallalailla ja samalla riskillä kun Picu.
Tietämättä kaikkia nyansseja.

Byrocrat
21.09.2011, 23:00
Ja vielä ihmetellään miksi suunnistusporukka ei käy Trial kisoissa...
Siis mistä syystä eivät käy trialkisoissa ???? Eihän Offisuunnistus ole mitenkään ristiriidassa AKK:n toiminnan kanssa, se kun ei kuulu AKK/ FIA lajeihin vaan on vapaata riistaa :cool:

Pitäisikös kysyä että miksi Trial porukat ei tee suunnistuskisoja.
Taitaa olla sama mörkö kyseessä.
Eipä tuohon mitään muuta estettä ole kuin, että Trial-kisojen tekijöitä on nykyisin aika harvassa ja jos tekevät Trialia niin ei enää riitä energiaa sunnistuskisojen tekoon eli takki tyhjenee niillä vähillä ihmisillä jo niissä trialkisoissa. Toinen syy ja ehkä suurempi on että suunnistuskisojen järjestämismaastoja on aika harvassa eikä ainakaan siellä missä Trialporukka majailee.

Itse kyllä ostin heti Fian hyväksymän kypärän kun osallistuin Offroad for fun kisaan...eli harraste luokkaan.
Tuossa muuten yksi syy miksi Suunnistusporukka vierastaa TrialiaSiellä kun vaaditaan juurikin tuo autourheilukäyttöön (FIA) hyväksytty kypärä. Siinäpä Jundella työsarkaa kun hoitaa sääntöihin sallituksi tieliikennekäyttöön hyväksytyn kypärän kuten käytäntö mm länsinaapurissa ja Euroopassakin.

Eikös toi ole jo lopetettu että jos osallistuu muuhun kun akk:n kisan nii soon moron...
Oikeassa olet kisalisenssin suhteen eli osallistuminen kisaajana on nykyisin mahdollista mutta jos omistat lisenssin niin lisenssivakuutukset eivät "villeissä kisoissa" ole voimassa. Järkkärilisenssin osalta katsovat edeleen karsaasti villeihin kisoihin toimitsijana osallistumista ja saattaa lähteä lisenssi jos huonosti :rolleyes: käy.

baxxter
22.09.2011, 00:23
Taitaa jonkinverran ahdistaa ihan puhtaasti AKK:n imago-ongelma. Tämänkin topicin jälkeen jää vaan mieleen että AKK tahtoo rahaa vähän siitä sun tästä, eikä niin vähääkään. Vastineeksi saa vakuutuksen, jonka sais muutenkin. Kaupan päälle vähän uhkaillaan että saa kenkää jos käy vieraissa kisoissa..
AKK-maksut ja kulut ovat melko korkeat suhteessa esim tämän vuoden kisojen määrään, jos lähtee ostamaan 70e peruslisenssiä ja muutaman satasen ylihintaista autourheilukypärää.
Säännöistä sen verran, että yksinkertaisetkin asiat on jotenkin onnistuttu esittämään monimutkaisesti. Eikä asiaa helpota se että kaarisääntöjä ei ole kirjotettu maastoautoille sopiviksi, vaan niitä sovelletaan.

myllis
22.09.2011, 07:14
Samaten jos Offroad lajina ei kuulu minkään suomalaisen kattojärjestön alaisuuteen, on kilpailijoiden (niiden jotka haluaa edelleen kiertää ulkomailla ajamassa) melkeimpä mahdotonta osallistua enää kisoihin. Kutsussa kun aina vaaditaan maan kattojärjestön myöntämä lisenssi.

EuroTrial ei vaadi FIA:n lisenssiä, halusi sitten ajaa kilpaa tai olla toimitsija. EuroTrial organisaatio kuuluu Saksan VDGV:n alle.

Jos haluaa ajaa ruotsin ja norjan sarjassa (siitä taitaa olla aikaa kun joku viimeksi ajoi Ruotsin Trial -Cuppia, oliskos 15-20vuotta?) niin se pitää varmaan kysyä.

OffRoadsuunnistuksen yhteydessä, se että suomalaiset ei kuulu AKK:hon ja kaikki muut kilpailijat, kisa ja laji yms. on FIA:n alainen ei ole aiheuttanut mitään ongelmia. Näin siis Eestissä, Latviassa ja Liettuassa. Viimeksihän Tapsa, Sihvoset ja Ossi oli ajamassa Klaperjahdissa, joka on Eestin EAL:n (vastaa meillä AKK:ta) alainen kisa ja eipä mitään ongelmia ollut. Kyllähän kutsussa ja ilmoittautumisessa kysytään lisenssiä, mutta ohje on ollut jättää se tyhjäksi.

Jos norja, ruotsi ja suomi jätetään pois niin kyllä Off Road Trailin kuuluminen Euroopan maissa FIA:n alle on enemmänkin poikkeus kuin sääntö.

Mika.U
22.09.2011, 07:33
ja muutaman satasen ylihintaista autourheilukypärää.

Niin, mä maksoin omasta uudesta Eciecin kypärästä peräti 150€...

Tosin se on oranssi :D

Jare
22.09.2011, 07:50
Taitaa jonkinverran ahdistaa ihan puhtaasti AKK:n imago-ongelma. Tämänkin topicin jälkeen jää vaan mieleen että AKK tahtoo rahaa vähän siitä sun tästä, eikä niin vähääkään. Vastineeksi saa vakuutuksen, jonka sais muutenkin. Kaupan päälle vähän uhkaillaan että saa kenkää jos käy vieraissa kisoissa..
AKK-maksut ja kulut ovat melko korkeat suhteessa esim tämän vuoden kisojen määrään, jos lähtee ostamaan 70e peruslisenssiä ja muutaman satasen ylihintaista autourheilukypärää.

Ei se AKK rosvoa sulta yhtään sen enempää erikoisia maksuja, jos et perusta omaa kerhoa, jonka haluat olevan AKK jäsenkerho. Minä, kuten moni muukin on liittynyt sellaiseen kerhoon, joka on jo AKK alaisuudessa, niin ainoastaan mulle tulee seuran jäsenmaksu. Lisenssin sitten hankin niiden perusteiden mukaan, kuin tarvitsen. Tilannehan on siis eri, jos sulla ja kavereilla on jo kerho ja haluaisitte järjestää trial kisat ja just nimenomaan sen kerhon nimissä.

Kypärähän on saatanan kallis:rolleyes: 150-200€ sijoitin muistaakseni vuonna 2002 vai olikohan 2001. Kypäräpussissa ja laatikossa säilytetty kisojen väliset ajat (ei siis tallin lattialla). Nyt 2011 samainen kypärä on vieläkin kelvannut, eli onhan tolle tullu hintaa ihan vitusti per kisa ja per vuosi.....eiks nii:p:p:p:p

Eskimo
22.09.2011, 08:38
Oikeassa olet kisalisenssin suhteen eli osallistuminen kisaajana on nykyisin mahdollista mutta jos omistat lisenssin niin lisenssivakuutukset eivät "villeissä kisoissa" ole voimassa. Järkkärilisenssin osalta katsovat edeleen karsaasti villeihin kisoihin toimitsijana osallistumista ja saattaa lähteä lisenssi jos huonosti :rolleyes: käy.

Elikkä summa summarum.
Kisailijoita ei rankaista villiin kisaan osallistumisesta. Siis se puoli ok.

Järjestäjän puolella huolehditaan, että jos kerhosta mahdollisesti löytyy joku lisenssin omaava kaveri niin ei nimetä häntä kisaorganisaatioon => lisenssi pysyy plakkarissa.
Lisäksi hommataan järjestäjän vastuuvakuutus, joka nyt meillä sattuu olemaan ympärivuoden voimassa omalla ajualueella.
Vastuuvakuutuksen sisältö lienee lähellä akk:n lisenssivakuutuksen sisältöä.

Siis villin kisan järkkääminen ei pitäisi olla pois kenenkään muun pussista/eduista kuin akk:n?
Joku korjaa jos meni metsään...

Miksi tätä villiä kisaa ajan takaa niin meidän kerholle olisi älyttömän paljon helpompi tehdä villi kisa kuin akk:n alainen.

matti.v
22.09.2011, 10:12
Kerhojen/jäsentenvälinen kilpailussa on AKK:n vakuutus voimassa jos siitä on ilmoitettu AKK:lle ja nimetty Kilpailun johtaja, turvapäällikkö ja katsastuspäällikkö, nuo kolme toimitsijaa tarvii olla lisenssin omaavia. Ehkä joku tarkentaa jos olen väärässä.

luvin kait huonosti tai jotain mut mainittiinko tuolla jossain noiden lisenssien tasoista, pitääkö olla päätoimitsia laput? nopeuden vai rallin vai joku muu? noissahan kun on nykyisin eroja.:rolleyes:

kun jos noihin virkoihin riittä perustoimitsialisenssi niin eihän hommaaminen vissiin ollu kun pikkasen kaavakkeidentäyttöä.. toi päälisenssi sit tartti sen koulutuksen ja jotain tehtäviäkin kait:o

aattelin vaan et ei ainakaan tosta jäis kiinni kisojen teko..

Jare
22.09.2011, 10:33
Miksi tätä villiä kisaa ajan takaa niin meidän kerholle olisi älyttömän paljon helpompi tehdä villi kisa kuin akk:n alainen.

Eiks teillä ole niitä kolmea toimitsija lisenssin omaavaa heppua....vai miks on vaikea tehä AKK kisa?

Picu
22.09.2011, 11:14
Kiitti Byrocrat että oikaisit väärinkäsitykseni. Pitäisi varmaan itse ottaa selvää eikä kuunnella muiden musta tuntuu neuvoja.;)

Meillä ei ole seuraa, on vain ry. Tässä ry:ssä on kolme henkilöä.

Emme lähde seuraa perustamaan kun ei täällä päin ole kuin muutama harrastaja. Mutta "musta tuntuu neuvojen" perusteella voimme yhdistyksenäkin järjestää kerhojen väliset kisat? Näin ainakin keväällä neuvottiin!?! :confused:

Eli ilmeisesti otan yhteyttä AKK:hon ja kysyn mikä olisi vuosimaksu yhdistykselle, hommaamme tarvittavat järjestäjä lisenssit ja laitamme ensi heinäkuussa kerhojen väliset kisat pystyyn?

Tämän jälkeen voimme saada toimitsijoita ulkopuolelta ilman että heidän omat mahdolliset lisenssit hyllytetään?

Voimme tehdä kilpailuista yleisötapahtuman, ja AKK:lla on tarjota sitä varten vakuutus. Vai hommaankohan sen itse kuten viime kesänäkin?

Helppoa! :)

Näin voimme olla mukana mahdollisessa trial kilpailuiden sarjassa mikäli muokkaamme ratojamme sääntöjen mukaiseksi. :rolleyes:

Mielenkiintoista tuo Mylliksen laittama tieto siitä että eurotrial kilpailuihin osallistuminen ei vaadi lisenssiä ja että on paremminkin poikkeus kuin sääntö liittää trial kilpailut FIA:n alaisuuteen.

TOIVOISIN IHAN OIKEAA KESKUSTELUA OLLAANKO PORUKALLA MUKANA JA MISSÄ. PÄÄASIA OLISI ETTÄ NIITÄ KISOJA ALETTAISIIN TEKEMÄÄN JOTTA KILPAILIJATKIN SAISIVAT MOTIVAATIOTA AUTOJEN RAKENTELUUN. ;)

matti.v
22.09.2011, 12:35
Eiks teillä ole niitä kolmea toimitsija lisenssin omaavaa heppua....vai miks on vaikea tehä AKK kisa?

no liekköhän yhtään voimassa olevaa toimisialisenssiä..:( ehkä mopomiehillä on muttei offijaostolla tietääkseni.
mullakin on päätoimisia laput 31,12-2011 asti vaan voimassa.. tuokin on ex seuran ajoilta ja nyt vaatis koulutuspäivän et pysyis voimassa..? ja luokitus vaan ralliin.

nii ja pitäs saada selvyttä noihin toimitsia lisenssi vaatimuksiin kuten tuolla aiemmassa viestissä kirjoitin.

edit: kitissä kävin kattomassa omat tiedot ja perus tasoa näyttää offroadin kohalla toimitsiatiedoissa lukevan.. ja sekin loppuu nyt vuodenvaihteessa.

Picu
22.09.2011, 13:47
Mua neuvoi keväällä palstalla privana useampikin henkilö niin lupa- kuin kisanjärjestämisasioissakin. No joo, osa neuvoista ei sitten ollut oikein, mutta oliko sekin väärää tietoa että kerhojen välisten kisojen järjestämisessä tarvittavat kolme lisenssiä käyvät peruslisensseinä? Ja ne ovat saamieni ohjeiden mukaan kolme vuotta voimassa ja saa AKK:lta ihan vaan hakemalla?

Ajattelin kun tuossa edellä kirjoitettiin jotain kouluttautumisesta. Myönnän käyneeni AKK:n sivuilla mutta jotenkin en osaa sieltä mitään tietoa hakea.

matti.v
22.09.2011, 16:49
mutta oliko sekin väärää tietoa että kerhojen välisten kisojen järjestämisessä tarvittavat kolme lisenssiä käyvät peruslisensseinä? Ja ne ovat saamieni ohjeiden mukaan kolme vuotta voimassa ja saa AKK:lta ihan vaan hakemalla?

Ajattelin kun tuossa edellä kirjoitettiin jotain kouluttautumisesta. Myönnän käyneeni AKK:n sivuilla mutta jotenkin en osaa sieltä mitään tietoa hakea.

no joo.

mä soitin jo akk.n ja kysyin kinnusen annelta tota hommaa, se joka olis tarkemmin tienny oli sopivasti lomalla.:o
sen perus tason toimitsialisenssin tosiaan saa hakemalla.. maksu tais olla 20e ja on voimassa 3 vuotta..
edit: ja pitää tosiaan olla jonkun akk:n alaisen seuran maksanut jäsen.

eli jos toi peruslisenssi riittää tuohon harjoitus tai jäsentenvälisiin kisoihin niin noitahan kannattaa hakea heti.
ja silloinhan meidänkin kannattaa tehä toi kajaanin kisa tommosena..

MUTTA.. jos pitää olla päätoimitsiatason laput offissa niin sit on hankalampi.

päätoimitsialisenssin hakemiseen tarvitaan aiempi toimitsialisenssi,päätoimitsiakoulutus ja todistusta siitä että olet ollut toimitsiatehtävissä aikaisemminkin..
se jäi epäselväksi et pitääkö offroadissa olla oma päätoimitsiakoulutus,ei ainakaan akk:n koulutuskalenterista yhtään sellasta koulutusta löydy:confused:

niin ja toinen juttu et pitääköhän nuo "toimitsiapisteetkin" olla ansaittu jus offissa ja akk:n alaisissa kisoissa:confused:

tossa mietin sellastakin mahollisuutta et jos ei saa periä pääsymaksua niin mainostaa pirusti ja myy paaaljon makkaraa:D

Picu
22.09.2011, 16:56
No joku toivon mukaan, vaikka Byrocrat valaisee tätäkin puolta.

Nimittäin hieman tämä alkaa näyttämään helpommalta mitä vielä aamulla kuvittelin.

Niin ja se yleisön rahastaminen sitten onnistuukin. Pitää aina lukea loppuun asti teksti ja vasta sitten kommentoida. Tämä joka minua keväällä neuvoi ei ollut huomannut tuota jälkimmäistä tekstiä. On muutenkin jotenkin hankalaa lukea virallista tekstiä niin että siitä jotain ymmärtäisikin.

Saija
22.09.2011, 16:56
Sanon enää yhden kommentin omasta puolestani. Jos mä haluan tuota Formula Offroadia tehdä, mä tarvitsen sen AKK:n lisenssin.

Byrocrat
22.09.2011, 21:40
No joku toivon mukaan, vaikka Byrocrat valaisee tätäkin puolta.

Nimittäin hieman tämä alkaa näyttämään helpommalta mitä vielä aamulla kuvittelin.

Niin ja se yleisön rahastaminen sitten onnistuukin. Pitää aina lukea loppuun asti teksti ja vasta sitten kommentoida. Tämä joka minua keväällä neuvoi ei ollut huomannut tuota jälkimmäistä tekstiä. On muutenkin jotenkin hankalaa lukea virallista tekstiä niin että siitä jotain ymmärtäisikin.

Toimitsijalisenssien tasovaatimukset eri lajeissa
Päätoimitsijalisenssi Ralli Nopeus Karting Muu laji Tekniikka Turva

Tuomariston pj, Tuomaristo x x x x
Kilpailunjohtaja(t)* x x x x
Kilpailutapahtumanjohtaja x x
Kilpailun sihteeri x x x
Ratamestari x x
Ratatuomareiden päällikkö x x
Faktatuomari x x
Turvapäällikkö x x x x
Pääkatsastaja x x x x x
Katsastuspäällikkö x x x x x
__________________________________________________ _______
Perustoimitsijalisenssi,
Nuorisolisenssi
Ralli Nopeus Karting Muu laji Tekniikka Turva
Muu nimetty toimitsijatehtävä x x x x x x
__________________________________________________ ______________
(* sisältää rallin reittijohtajan ja turvallisuusjohtajan)

Yksittäinen henkilö ei voi toimitsijalisenssiä itsekseen hakea eli vaikka lisenssi onkin henkilökohtainen niin ensinnäkin hakijan on kuuluttava johonkin AKK-kerhoon joka lisenssihakemuksen ensin käsittelee jonka jälkeen allekirjoitettuna lähettää sen eteenpäin!! Toimitsijalisenssihän toki maksaa, mutta laskun maksaa kerho eikä lisenssin saaja.
Olipa kyse päätoimitsija- taikka perustoimitsijalisenssistä niin sen pitää olla kyseisen lajin lisenssi eli Offikisoja tehtäessä Offroad-lisenssi, rallissa rallilisenssi jne. Turvapuolen lisenssi on sama kaikilla mutta tekniikkapuolellakin vaaditaan sitten normi tekniikkakoulutuksen lisäksi myös oman lajin koulutusjakso.
Yleensähän porukalla on lisenssissä useampia lajeja joten voi toimia melkeinpä lajissa kun lajissa. Edellyttää tietty, että lisenssiä hakiessa on ruksannut ne lajit joissa on ollut ( tai on kuvitellut olleensa) hommissa. Hakemukseenhan tulee kisat päivämäärineen ja tehtävineen eli hiukka paperityötä sen täyttö vaatii. Sen voi tietty teettää kerhon sihteerillä joka varmaan mielellään koska kerhothan tarvitsevat kilpailuluvan saadakseen ainakin ne päätoimitsijat ja jos ne ovat omasta kerhosta niin aina parempi. :) Kun sitä lisenssihakemusta väsäilee niin siihen kannattaa laittaa myös mahdolliset kilpailijana toimimiset. Niilläkin on vaikutusta tuohon tason säilymiseen ja pelkästään niilläkin taitaa se peruslisenssi jo irrota. :)

Tuohon ylle yritin kopsata lisenssivaatimustaulukon, mutta näyttää ruudukko katoavan jonnekin. Samainen taulukko löytyy AKK:n sääntökirjasta kohdassa, Toimitsijoiden luokitus ja lisenssit ja hiukka aiemmin selostus myös Kilpailutoimitsijoista ja heidän tehtävistään yleisemminkin.

Tuohon kerhojen välisen kisan toimitsijatasovaatimukseen ( siis kilpailunjohtajan, katsastuspäällikön ja turvapäällikön) en nyt lähde arvailemaan, mutta kannattaa varmistaa asia AKK:n Jari Saariolta jolle tämä Offikin tekniikan, autosuunnistuksen ja pienoisautoilun lisäksi kuuluu
jari.saario@autourheilu.fi Näin "eläkeelle autourheilusta siirtyneenä" veikkaisin, että päätoimitsijatasoa vaaditaan, mutta nehän voi ruokapalkalla värvätä jostakin muusta kerhosta jos ja kun niitä nykyisin monessakaan kerhossa ei ole. :eek:

Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut :rolleyes:

PS. Ei tuo taulukko suostu pysymään siinä muodossa kun on sääntökirjassa eli ruksit hyppelee ihan omia aikojaan joten katsokaa sieltä !!!

Picu
22.09.2011, 22:07
Aloittelijalle tossa oli taas opiskeltavaa riittämiin. Jotenkin tuntuu että aika paljon rahaa virtaa pois päin kun kaikki lisenssit ja jäsenmaksut on tilitetty oikeille tileille.:confused:

Kuttulandian portinpieleen ei ihan vielä lähiaikoina ilmesty AKK:n jäsen tarra, mutta pitää seurata mitä muut puuhailevat. Jos joku kisasarja todellakin toteutuu ensi vuonna ja ne pidetään kerhojen välisinä, emme voi loputtomiin olla sivustaseuraajia. Meiltä nimittäin loppuu osallistujat kun kaikkien pitää satsata sarjaan sen sijaan että tulisivat meille leikkimään.
Mielenkiinnolla seuraan tilannetta ja totean että loppuviimeksi meidän on pakko tehdä jutut niinkuin muutkin ne tekee. Toistaiseksi mennään vielä villillä linjalla.:(

Se miksi henkilökohtaisesti karsastan koko touhua johtuu siitä että olen itse se sihteeri joka tekee ne kaikki paperityöt ja kirjanpidot. Jo nyt muutama pikkuluokan kirjanpito harteilla ei hotsittaisi lisää töitä itselleen haalia. Ne kun joutuu tekemään vapaa-aikanaan.:o

BATMAN
23.09.2011, 19:50
"Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut"

Tänään tuli AKK jäsenlehti ja siellä on yhdyshenkilön tiedotus, jossa kerrotaan mm. seuraavaa:

Kun tilanne on kehittymässä tähän suuntaan, että edustan ulkomailla 3-5 trialkuljettajaa ja 4-5 formula offroad -kuljettajaa, eikä suomesta löydy kuin 1-2 kilpailunjärjestäjää, niin katson, että saamani mandaatti edustaa suomalaisia lajin harrastajia/seuroja on lopussa.

Julkistankin nyt uuden offroad-lajiyhdyshenkilön. Hän on Mika Listala Hyvinkäältä...

Jutun kirjoittajana Juhani kähkönen.

Byrocrat
23.09.2011, 20:46
"Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut"

Tänään tuli AKK jäsenlehti ja siellä on yhdyshenkilön tiedotus, jossa kerrotaan mm. seuraavaa:

Kun tilanne on kehittymässä tähän suuntaan, että edustan ulkomailla 3-5 trialkuljettajaa ja 4-5 formula offroad -kuljettajaa, eikä suomesta löydy kuin 1-2 kilpailunjärjestäjää, niin katson, että saamani mandaatti edustaa suomalaisia lajin harrastajia/seuroja on lopussa.

Julkistankin nyt uuden offroad-lajiyhdyshenkilön. Hän on Mika Listala Hyvinkäältä...

Jutun kirjoittajana Juhani kähkönen.

Niinpä, tuli päivällä luettua samainen lehti ja todettua, että Jundella tuli mitta täyteen. Monta vuotta yksikseen taisteli offin puolesta AKK:ssa eikä helppoa ollut jatkuvasti kiukuttelevien offiharrastajienkaan kanssa :mad:
Kiitokset Jundelle monivuotisesta uurastuksesta!! Jaksamista Mikalle tulevaan pestiin. On siinä sarkaa hoidettavaksi :cool: Toivottavasti porukka vähitellen alkaisi puhaltamaan yhteen hiileen, että saataisi Trial Offikin elpymään vanhoihin mittoihinsa tai edes vähäsen sinne päin :(
Vanhoja lehtiä järjestellessä osui silmään Maastoautoilun vuosijulkaisu, Off Road -97. Kisoja listalla on kokonaista 11 kpl joista Cup-kisoja 6, 1 mutakisa ja 4 kansallista trialkisaa.

POUSA
24.09.2011, 16:26
Niinpä, tuli päivällä luettua samainen lehti ja todettua, että Jundella tuli mitta täyteen. Monta vuotta yksikseen taisteli offin puolesta AKK:ssa eikä helppoa ollut jatkuvasti kiukuttelevien offiharrastajienkaan kanssa :mad:
Kiitokset Jundelle monivuotisesta uurastuksesta!! Jaksamista Mikalle tulevaan pestiin. On siinä sarkaa hoidettavaksi :cool: Toivottavasti porukka vähitellen alkaisi puhaltamaan yhteen hiileen, että saataisi Trial Offikin elpymään vanhoihin mittoihinsa tai edes vähäsen sinne päin :(
Vanhoja lehtiä järjestellessä osui silmään Maastoautoilun vuosijulkaisu, Off Road -97. Kisoja listalla on kokonaista 11 kpl joista Cup-kisoja 6, 1 mutakisa ja 4 kansallista trialkisaa.

Jos mahollista nii pistäppä lehti skannaten ja tänne näytille(tai laitan meistä mahakkaista:D kuvan n:2v sitten FOFF kisoista)

murkula_
26.09.2011, 19:17
Noormarkussa tullaan todennäköisesti järjestämään trial kilpailut ensi vuonna.
Toisena mahdolisena paikkana Kiimakallion ajoalue Porissa. ( Noin 10km Noormarkusta Poriin päin )
Molemmilla ajoalueilla luvat kunnossa kisojen järjestämiseen.
Noormarkussahan kisoja on jo tunnetusti järjestetty mutta Kiimakallion alueella ei vielä.
Kiimakalliolla on 3 isoa soramonttua ja sähkötkin jo tulee joten paikkana olisi monelle uusi ja tilaa olisi huoltoautoillekkin riittämiin.
Joten pikku haasteena muille-> Apuja kisojen järjestämiseen tarvitaan!!

Jare
26.09.2011, 21:33
Noormarkussa tullaan todennäköisesti järjestämään trial kilpailut ensi vuonna.
Toisena mahdolisena paikkana Kiimakallion ajoalue Porissa. ( Noin 10km Noormarkusta Poriin päin )
Molemmilla ajoalueilla luvat kunnossa kisojen järjestämiseen.
Noormarkussahan kisoja on jo tunnetusti järjestetty mutta Kiimakallion alueella ei vielä.
Kiimakalliolla on 3 isoa soramonttua ja sähkötkin jo tulee joten paikkana olisi monelle uusi ja tilaa olisi huoltoautoillekkin riittämiin.
Joten pikku haasteena muille-> Apuja kisojen järjestämiseen tarvitaan!!

Tätä vois sanoa kyl tän päivän ehdottomasti parhaaks uutiseks!!!

Nyt vaan kun saadaan sovitettua päivämäärät vielä, ettei menis yhtään offikisaa Suomessa päälekkäin, niin tästähän vois syntyä oikein loistavaa toimintaa ja ennenkaikkea Euroopan(ellei koko maailman) kovimpia offaajia:D:D:D

Picu
28.09.2011, 10:55

Hienoja aikoja on tuolloin eletty, ikävä kyllä me olemme olleet offroudin suhteen vielä vaippaikäisiä.:o

Muutos noista ajoista nykypäivään askarruttaa. Mitä itse asiassa on tapahtunut kun kisoja ei ole aikoihin järjestetty tuohon tahtiin? :confused: Onko siihen ollut jokin tietty syy ja muutos ollut nopea vai onko vain pikkuhiljaa porukat kyllästyneet? :confused:

Ajattelin vaan että jos todella on ollut joku tietty syy negatiiviseen muutokseen, toivottavasti se ei sitten aiheuta kiusaa enää nykypäivänä ja saataisiin trial heräämään vanhoihin mittoihinsa. :rolleyes:

antti.h
28.09.2011, 18:48
pienen aikaa vasta sivusta seuranneena ja jokusen kisan apparin paikalla istuneena huomannut ainakin sen että vissiin periaatteessa kokeiluluokaksi tehtailtu harrastestanu ajaa samat radat kuin stanu luokan autot, jolloin ainakin itsellä kiinnostus lähteä omalla autolla mukaan lopahtaa aika hyvin kun rahaa ei kuitenkaan ole niihin kytkettäviin lukkoihin mitä oikeastaan joka kisassa tarvitaan..

jos siinä olisi eri portit hiukan helpommissa paikoissa niin uskoisin että kun sana menee eteenpäin niin näitä ns. enemmän vakio autoja alkaa myös tulla mukaan mistä voi lähteä kipinä kilpaa ajamiseen..

Vaikka on tässä tullut huomattua että toi oma LC menee aika pahoista paikoista yli niin silti ei tule mieleen lähteä ajamaan stanujen kanssa samaa reittiä.

RJCOBRA
28.09.2011, 19:30
pienen aikaa vasta sivusta seuranneena ja jokusen kisan apparin paikalla istuneena huomannut ainakin sen että vissiin periaatteessa kokeiluluokaksi tehtailtu harrastestanu ajaa samat radat kuin stanu luokan autot, jolloin ainakin itsellä kiinnostus lähteä omalla autolla mukaan lopahtaa aika hyvin kun rahaa ei kuitenkaan ole niihin kytkettäviin lukkoihin mitä oikeastaan joka kisassa tarvitaan..

jos siinä olisi eri portit hiukan helpommissa paikoissa niin uskoisin että kun sana menee eteenpäin niin näitä ns. enemmän vakio autoja alkaa myös tulla mukaan mistä voi lähteä kipinä kilpaa ajamiseen..

Vaikka on tässä tullut huomattua että toi oma LC menee aika pahoista paikoista yli niin silti ei tule mieleen lähteä ajamaan stanujen kanssa samaa reittiä.

Tässä tänään oltiin Raision kalliol tekemässä ensi lauantain ratoja ja siellä stanut ja harrastestanut ajavat samoja ratoja ja syykin on aika selvä, tossa muutaman vuoden katellut harrastestanuautoja niin voimpa kertoa että harrastestanuis on porttaali akselisia autoja kääntöjarrullisia autoa hieman suurempaa renkasta, ku harrastestanu auton lokareit saa laikata just niin isoiks et pyärä mahtuu pyärimää, myäs runkomuutoksii on harrastestanuis kun ei tartte ajatella et runkon päät tökkii. Suamessa oli muutama vuas sitten Original luokka offissa ja niillä autoilla oli yks vaikeus, kisapätkät ehkä saatiin tehtyy niin et se oli orkkis autolla ajettavissa, mutta siirtymät pakkas olemaan niin pahoja et orkkikset ei ilman hinausta tahtonut päästä jaksoille, ja ehkä sen vuoksi orikinal luokka tais kuihtua loppuun.
Tossa samalla kun kattelin vanhoja kisaapapereit niin haikeana huomasin et silloin joskus kun itse aloittelin HJ61 kanssa offi touhua ja sitten saman tien alettiin raissios järjestää offikisoja oli kilpailija määrän aivan toista kuin nykyisin silloin kilpailijoita oli kisassa kuin kisassa yli 40 kilpailijaparia ja parhaimmillaan enemmänki, silloin kisan järjestämisessä oli jotain mieltä jo senkin vuoksi että seuran kassan jäi hieman ropoja seuraavaa kisaa varten eikä tarvinnut vain tehdä tekemisen ilosta. Nyt kilpailja määrät on ollu 20 kisailijan paikkeilla. jos tota alat laskee kisaputjettii niin aika maetro saa olla että siitä jää tekijäporukalle ja seuralle jotain tulevaisuuteen. meno pualelle voi laskea heti melulupa 125€ rata-alueen vuokra 200-300€ Palkintopytyt vaikka vaatimattomat 200€, toimisto ym tarvikkeet 100€, puutavarat ym jaksotarvikkeet 100€siinähän meni sit se kilpailijoiden ilmoittautumismaksu rahat 20x40€, jos joku kuvittelee että kisajärjestäminen on kultakaivos niin kannattaa yrittää. Mutta kuitenkin yritetään täällä tehdä yksi tapahtuma edes vuodessa kun kuitenkin kentältä kysytään tavattaessa että järjestättekö, no lauantaina on sit se tapahtuma. Toivottavasti ens vuonna jo monta kisaa ja jo monta kilpailijaa enemmän että saadaan lajille jatkuvuutta. En rahasta vaan rakkaudesta lajiin.
Terv. Reima

akiky
28.09.2011, 19:52
PS. Ei tuo taulukko suostu pysymään siinä muodossa kun on sääntökirjassa eli ruksit hyppelee ihan omia aikojaan joten katsokaa sieltä !!!
Tässä vähän hypisteltynä.
Nop = Nopeus
Kart = Karting
Muu = Muu laji
Tekn = Tekniikka

Päätoimitsijalisenssi Ralli Nop Kart Muu Tekn Turva

Kilpailun sihteeri x x x
Ratamestari x x
Faktatuomari x x
Turvapäällikkö x x x x
Pääkatsastaja x x x x x

Byrocrat
28.09.2011, 22:51
Hienoja aikoja on tuolloin eletty, ikävä kyllä me olemme olleet offroudin suhteen vielä vaippaikäisiä.:o Eikös juuri vaippaiässa tai hieman sen jälkeen noi mutaleikit eniten kiinnosta :rolleyes: Vai olisko silloin kielletty ja nyt sitten otatte menetyksen takas:D

Yksi syy moniin kisoihin ja isoon kilpailijajoukkoon oli että offi-trial oli kisalajina meillä melko nuori ja siksi kiinnosti niin kilpailijoita kuin myös katsojia.

Kun RJCobra tuolla mainitsi määriä niin vuonna 1998 oli Korpi-trialissa 59 osallistujaa, protoissa (silloin luokka 3) myös muuan Jare Lopelta. Voitti muuten luokan suvereenisti. :eek:

Cobra tuolla jo mainitsi jotakin kiinnostuksen hiipumisen syistä. Palataan niihin myöhemmin :(

temmi_hoo
29.09.2011, 05:25
Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...

Ite en siis kilpaile missään lajissa, vasta harjottelen maastoajon alkeita ja kehittelen käyttisjeejeejeepistä jotain metsässäkin pärjäävää ajokkia. Trial saattaa kyllä kiinnostaa joskus kunhan nyt ensin oppis kävelemään.

Uusia kilpailijoita tuskin tulee mitenkään muuten kun sitä kautta, että ihan omalla vakioautolla tai isin paheerolla pääsee vähäsen koettamaan.

Jos niitä kisaajia muuta kautta halutaan, pitäis olla jotain sen suuntasta seuratoimintaa, mitä kautta pääsee ajamaan jollain rakennellulla pelillä. Tänne sitten täytyy ihan kaksin käsin ja kaappariovin haalia porukkaa jäseniksi eli ei oo helppo reitti tämäkään.

Montako uusia jäseniä ja lajista halootapitävää offroadseuraa tiedätte? Jos olisitte Pertti Perustavis, osaisitteko löytää sen nykyisen seuranne tai kerhonne tai tallinne? Olisko sinne tervetullu joku uuno kyselemään tyhmiä ja vaatimaan apua? Joka ei osaa hitsata edes heppiin eikä pysy kiintolenkit käsissä?

Maastoauton rakentaminen oikeasti maastossa könyämistä kestäväks ei oo ihan niin saippuahalpaa, että sitä ihan kokeen vuoks kovin moni lähtis tekemään. Vielä vähemmän, jos ei satu mihinkään seuraan jo valmiiksi kuulumaan vaan on ihan oikeasti maallikko.

Eihän se _osaavalle_ hirveen kallista ole ottaa purkaamonperältä joku vanha lintta ja tehä siitä trailerilla raahattava kurakruiseri, mutta tää ei ehkä oo se alottajan vaihtoehto, eikä sen varaan kannata laskea.

Jare
29.09.2011, 12:00
Toivottavasti ens vuonna jo monta kisaa ja jo monta kilpailijaa enemmän että saadaan lajille jatkuvuutta. En rahasta vaan rakkaudesta lajiin.
Terv. Reima

Joo lisää sais tulla, sillä nythän ei ole ollut tässä topicissa muistaakseni kuin vasta 2 kisantekijä porukkaa ilmoitellut pitävänsä ehkä kisat.

Eskimo ilmoitteli Kajaanin suunnalla että kisaillaan (milloin?)
Murkula_ ilmoitteli Noormarkun suunnilla tapahtuvan (milloin?)

Nordic Trialin järjestäjä ja aluehan puuttuu vielä?

Mutta mites näiden muiden kisat, jotka ainakin aikoinaan kisoja piteli:

TMK
TapUA
Mad Moose
IMA
RaisUA
ym
ym
ym

UUSIA KERHOJA MIELELLÄÄN HALUISIN AINAKIN ITSE NÄKEVÄN KISAN JÄRJESTÄJINÄ.

Jare
29.09.2011, 12:04
Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...

Ite en siis kilpaile missään lajissa, vasta harjottelen maastoajon alkeita ja kehittelen käyttisjeejeejeepistä jotain metsässäkin pärjäävää ajokkia. Trial saattaa kyllä kiinnostaa joskus kunhan nyt ensin oppis kävelemään.

Uusia kilpailijoita tuskin tulee mitenkään muuten kun sitä kautta, että ihan omalla vakioautolla tai isin paheerolla pääsee vähäsen koettamaan.

Jos niitä kisaajia muuta kautta halutaan, pitäis olla jotain sen suuntasta seuratoimintaa, mitä kautta pääsee ajamaan jollain rakennellulla pelillä. Tänne sitten täytyy ihan kaksin käsin ja kaappariovin haalia porukkaa jäseniksi eli ei oo helppo reitti tämäkään.

Montako uusia jäseniä ja lajista halootapitävää offroadseuraa tiedätte? Jos olisitte Pertti Perustavis, osaisitteko löytää sen nykyisen seuranne tai kerhonne tai tallinne? Olisko sinne tervetullu joku uuno kyselemään tyhmiä ja vaatimaan apua? Joka ei osaa hitsata edes heppiin eikä pysy kiintolenkit käsissä?

Maastoauton rakentaminen oikeasti maastossa könyämistä kestäväks ei oo ihan niin saippuahalpaa, että sitä ihan kokeen vuoks kovin moni lähtis tekemään. Vielä vähemmän, jos ei satu mihinkään seuraan jo valmiiksi kuulumaan vaan on ihan oikeasti maallikko.

Eihän se _osaavalle_ hirveen kallista ole ottaa purkaamonperältä joku vanha lintta ja tehä siitä trailerilla raahattava kurakruiseri, mutta tää ei ehkä oo se alottajan vaihtoehto, eikä sen varaan kannata laskea.

Paljon hyviä pointteja tuossa kirjoituksessa.

Soitella saa ja kyläänkin saa tulla, kun soittelee etukäteen:

Jare Salonen, 040-5272785, Loppi

PS. Aikoinaan kun olin alle 15v kun halusin offiin mukaan, niin ei ollut edes nettiä, mistä tietoa hakis, eikä ollu kännyköitäkään, joten jos sattui tietämään jonkun maasturi hepun nimen, jolle halus soittaa, niin piti vielä toivoa että se on kotona:D:D:D Että ei se niin helppoa ollu silloin aikoinaankaan se aloittaminen;)

veijon-esso
29.09.2011, 12:35
[QUOTE=
PS. Aikoinaan kun olin alle 15v kun halusin offiin mukaan, niin ei ollut edes nettiä, mistä tietoa hakis, eikä ollu kännyköitäkään, joten jos sattui tietämään jonkun maasturi hepun nimen, jolle halus soittaa, niin piti vielä toivoa että se on kotona:D:D:D Että ei se niin helppoa ollu silloin aikoinaankaan se aloittaminen;)[/QUOTE]

Me poljettiin aikanaan fillareilla serenaan kattomaan offikisoja! :-) Oli ollu mainos varmaan VM lehdessä. Varmaan autonäyttelyissä tehtävä esittelytoiminta on nykypäivänä aika tehokasta, autojen lisäks tietty videoita safareilta ja kisoista tykillä tai isosta screenistä ja jos vielä demo-ajelua pystyis järjestää pihamaalla niin aina paremipi. Toi demotus lienee hankalinta toteuttaa, muttei mahdotonta kuitenkaan.

Racingrabbit
29.09.2011, 13:59
Itä-Suomen Maastoautoilijat (IMA) yhdistyksen toiminta on ymmärtääkseni hiipunut olemattomaksi.
Yhdistys on varmaan vielä olemassa jollain "pöytälaatikossa",mutta toimintaa sillä ei ole ollut muutamaan vuoteen.

sirP
29.09.2011, 15:22
Joo lisää sais tulla, sillä nythän ei ole ollut tässä topicissa muistaakseni kuin vasta 2 kisantekijä porukkaa ilmoitellut pitävänsä ehkä kisat.

TMK
TapUA
Mad Moose
IMA
RaisUA
ym
ym
ym

Eiköhän Raision Ua järjestä yhden kisan ensi vuonna.

RJCOBRA
29.09.2011, 15:35

TMK
TapUA
Mad Moose
IMA
RaisUA
ym
ym
ym

Kyllähän mää Jare tual topikin alussa kertoilin et TMK, MRT ja RaisioUa järjestää kisan Raisiossa jos vaan kilpailijoita on.

RJCOBRA
29.09.2011, 15:36
Mielestäni ens vuaren kisojen järjestäjät kannattais yhres vähä neuvotella nois kisapäivist. jooko??????
Terv.Reima[/QUOTE]
tollast ehdottelin

RJCOBRA
29.09.2011, 15:53
[QUOTE=temmi_hoo;803877]Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...

Tohon voin kertoa että nykyisin miun vanhalla kilpurilla kilpaileva Jyrki muutama vuosi oli innostunut ostamaan vain maastoauton omaan käyttöön ei sillä ollu mitään tiatoo et semmosella autol vois ajaa mettässäki. No kävi kuitenkin niin et Jyrkil oli halu hommata LJ:iin keulalle vinssi eikä hajuakaan mistä sellaisen saisi hommattuu, näkipä tual jossain kaupunkil hieman korotetun ja isommilla renkailla ajavan maasturin ja silt sit kyselemään tiätäiskö se mistä vois vinssii kysellä, no ohjeeksi sai osoitteen mun tallil ja sillä reissulla se vieläki on, sai hommattuu vinssin ja tuli ihan vakio renkail mettää ja siitä se innostus sai alkuunsa, ensin lähes vakio LJ:iillä sitten isommat renkaat, no tarttihan se myäs lukot, ne se hommas, sit tuli se et halus hieman ajaa kisaakin ja safaroilla ilman pelkoo tartteeko seuraavana aamuna mennä kävelten töihin. No minult jäi ylimääräseksi vanha RJ:ii ja siitä sitten alko akseliruletti ja kisapeli oli lopulta siin kunnos et eiku kisaamaan. Ja sillä tiellä Jyrki viäläki on ja tuntuu nälkä kasvavan matkaa jatkaessa.
Eli harrastuksen aloittaminen tavalla tai toisella on myäs hieman itsestä kiinni mutta olen aina sanonut et mun talli ei oo mikään pentagon eli salaisuuksien talo vaan kaikki on tervetulleita kun ovet on auki (pari kertaa on käyty ihan omin luvinkin) ja saa sen tiadon ja avun mitä itse osaan antaa tai sit haetaan tiatoo siält missä sitä on.
ei muuta ku mukaan harrastukseen mukavaan.

Racingrabbit
29.09.2011, 16:08
Ja Jyrkillehän voidaan kohta alkaa järkkäämään hamekangasta,kun jo toista kautta ajaa Harrasteluokassa oikealla kilpa-autolla??? ;)

matti.v
29.09.2011, 16:56
Tässä vähän hypisteltynä.
Nop = Nopeus
Kart = Karting
Muu = Muu laji
Tekn = Tekniikka

Päätoimitsijalisenssi Ralli Nop Kart Muu Tekn Turva

Kilpailun sihteeri x x x
Ratamestari x x
Faktatuomari x x
Turvapäällikkö x x x x
Pääkatsastaja x x x x x

eli jos tota lukea osaan niin ainakin 5 tossa tarvii sen päätoimitsialisenssin.:eek:

mun käsitys tosta on se et menee tosi hankalaksi uusilla kisojen tekijöillä tehä kisa.. ainakin rallissa pitää olla koulutuskin esim ratamestarilla ja olikohan se oltava kisan johtajallakin.:rolleyes: katsastuspäälliköllä oltava myös koulutus.
meillä taitaa koko kainuussa olla 2:lla ratamestarin paprut ja niistäkin toiset vanhenee mun taskuun nyt talvella.

ja jos siinä päätoimitsian lisenssissä pittää lukea luokituksen kohalla offroad niin onkohan sellasta suomessa edes yhteensä 5 kappaletta:confused:

Picu
29.09.2011, 17:04
Itse totesin että en tuota taulukkoa osaa lukea, sillä ihan luetettavalta taholta mua neuvottiin keväällä että kolme peruslisenssiä tarvitaan ja ne saa ihan vaan hakemalla ja ovat voimassa kolme vuotta.

Kun tuota taulukkoa luin taisinkin täällä sitten vaan todeta että vähän kallillta ja hankalalta tuntuu mutta kai se kärsittävä on. :confused: Eli rahaa siirtyy AKK:lle aika paljon jo ennen kuin mitään edes tapahtuu ja toi mahdollinen kouluttautuminen...:confused:

Byrocrat
29.09.2011, 22:36
eli jos tota lukea osaan niin ainakin 5 tossa tarvii sen päätoimitsialisenssin.:eek:

mun käsitys tosta on se et menee tosi hankalaksi uusilla kisojen tekijöillä tehä kisa.. ainakin rallissa pitää olla koulutuskin esim ratamestarilla ja olikohan se oltava kisan johtajallakin.:rolleyes: katsastuspäälliköllä oltava myös koulutus.
meillä taitaa koko kainuussa olla 2:lla ratamestarin paprut ja niistäkin toiset vanhenee mun taskuun nyt talvella.

ja jos siinä päätoimitsian lisenssissä pittää lukea luokituksen kohalla offroad niin onkohan sellasta suomessa edes yhteensä 5 kappaletta:confused:

Eipä Offissa tartte päätoimitsija lisenssiä (Offro) kuin tuomariston pj, tuomarit, kilpailun johtaja , pääkatsastaja/katsastuspäällikkö (tekniikka) ja ratamestari (offro). Ratamestarina on aiemmin sallittu aktiivi kilpailijakin (kilpailijalisenssi)ja vaikka tuolla säännöissä lukee muut (myös offro) kohdassa, että päätoimitsijal. niin enpä usko, että kovin suuri meteli nousis jos entistä käytäntöä noudattaa tavallisessa trialkisassa. Eri juttu sitten KV-kisoissa kuten Foffissa ja Nordic-Trialissa. Muissa nimetyissä toimitsijatehtävissä kuten Turvapäälliköllä ja jaksotuomareilla (1/jakso) tulisi olla Offin peruslisenssi, jaksotuomarien apurit ei tartte sitäkään, mutta toki heidänkin on hyvä tuntea säännöt, kisaajat kun ajavat voitosta verenmaku suussa ja jos tuomarit jakaa virhepisteit väärin perustein niin siitähän poru nousee :rolleyes:

Noista Offro-päätoimitsijalisenssien määristä en menis takuuseen, etteikö niitä voimassaoleviakin olis muutama enemmän kuin tuo mainittu 5. Taitaa olla kuitenkin yli 10 ja painopiste ilmeisesti täällä eteläsuomessa. :) Oman Offro päätoimitsijalisenssini "päästin" :rolleyes: kesällä vanhenemaan. Tiedä sitten jaksaako uusia kun ajattelin siirtyä autourheilusta eläkkeelle ja katsomon puolelle. ;)

Jare
03.10.2011, 10:31
MMC ?????

Mites nää entisaikojen parhaimpien kisojen järjestäjät? -90 luvun puolivälin paikkeilla Nokialla ajettiin hemmetin hienoja kisoja ja kisaviikonloppuja, kun hieman muistia virkistelin. Miks ei enään???? Käsitykseni mukaan alueetkin on edelleen olemassa, joten missä kerhon innostus.......vai etteks te uskalla;):p:p:p

Tarzan
03.10.2011, 15:51
Entäs LopUA?
Milloinkas TE pidätte kisat?

Jare
03.10.2011, 16:05
Entäs LopUA?
Milloinkas TE pidätte kisat?

Rallia+ralli sprinttejä vaan...ei 1 offaaja paljon kerhoa keikuta suuntaan tai toiseen:D

Mut oonhan mä joitakin kertoja ollu ratoja värkkäämässä muiden kisoihin, joten ei ole ihan vierasta touhua.

RJCOBRA
03.10.2011, 16:29
Ja Jyrkillehän voidaan kohta alkaa järkkäämään hamekangasta,kun jo toista kautta ajaa Harrasteluokassa oikealla kilpa-autolla??? ;)
Ei se sovi mihinkään muuhun luakkaan ku HS:ään, ku kori on mitä on ja siin taitaa olla jottai muutaki stanuihin sopimatonta.

Jare
03.10.2011, 16:37
Ei se sovi mihinkään muuhun luakkaan ku HS:ään, ku kori on mitä on ja siin taitaa olla jottai muutaki stanuihin sopimatonta.

Entäs modi???

RJCOBRA
03.10.2011, 16:44
Entäs modi???
kori/auton mitat ei sinnekkää ja antakaa jyrkin nyt opetella harrastestanuis kyl se viäl jos lopettaa sen kaasun helppaamisen hieman liian aikaisin ;-)))

Jare
05.10.2011, 20:25
Kyllähän mää Jare tual topikin alussa kertoilin et TMK, MRT ja RaisioUa järjestää kisan Raisiossa jos vaan kilpailijoita on.

Pitäskö jossain vaiheessa suunnitella niitä kisojen päivämääriä, niin kaikki tietäis, että missä tapahtuu ja milloin.

Kuka ottaa hoitaakseen tän asian, joku kokous (saunailta ehkä samalla??)......vai onks se niinku AKK:n lajihepun heiniä??????

Byrocrat
05.10.2011, 20:58
Pitäskö jossain vaiheessa suunnitella niitä kisojen päivämääriä, niin kaikki tietäis, että missä tapahtuu ja milloin.

Kuka ottaa hoitaakseen tän asian, joku kokous (saunailta ehkä samalla??)......vai onks se niinku AKK:n lajihepun heiniä??????

Saattashan tuo olla tulevan tai nykyisen AKK-yhdyshenkilön hommia ja vois vaikka toteuttaa siten, että järkkää samalla kertaa sekä koulutus- että suunnittelutilaisuuden ja sen päälle jälkilöylyt elikkä saunaillan. (mahtaisko AKK:lla olla käytettävissä varoja koulutuspaikan ja saunatilan verran kun muutamaan vuoteen offi ei muistaakseni ole pahemmin rahaa koulutukseen tms käyttänytkään. :mad:) Palstaa kun lueskelee niin äkkiseltään saa sen käsityksen, että toimitsijakoulutusta tarvitaan, jotta kisojen järjestäjillä olis toimitsijalisenssejä edes se minimimäärä joka seurojenvälisen kisan tekemiseen sääntöjen mukaan tarvitaan.:rolleyes: Eli jo olis korkea aika jos halutaan lajin nousevan alennustilastaan edes jonkinverran. !!!!

Eläkkeelle siirtynyt inhorealisti :rolleyes:

SamiN
05.10.2011, 21:02
Mä voisin tuollaisen järkkäri (perus?)lisenssin hommata, kun autoo jolla kisata trialis ei ole, eikä selkä kestä tota kivikossa tosissaan kolaamista.

eli ilmoja sitten noista koulutus ajoista / paikoista jotta täältä perämettästäkin kerkee..

matti.v
06.10.2011, 09:50
saarnion kans just juteltiin puhelimessa tuosta kisojen järjestämisestä.

jos oikean kisan meinaa tehä niin pitää tosiaan olla nuo päätoimitsiakoulutukset käytynä offroadiin.
eli yhteyshenkilön pitäs nyt rueta touhuamaan koulutusta tommoseen jos virallisia kisoja meinataan tehä. viimevuonna on vissiin ollut joku koulutus?

harjoituskisa ei kuulema tarvii mitään toimitsialisenssejä. ilmoitus vaan akk.lle ja kisaajalla on oltava vähintään kertalisenssi. järjestävän seuran pitää varmaan olla "akk:n alainen".
tuo ei kuulema maksa mitään ja samalla tulee teosto oikeudet et saa soitaa musaa jne. ei osanottajarajoituksia.
mut jos jotain virallista sarja olis tarkoitus tehä niin tämän puitteissa se tuskin onnistuu.:rolleyes:

Jare
06.10.2011, 18:38
Saisko tänne listattua ihan julkisesti puhelinnumerot niille henkilöille, jotka edustavat kutakin kerhoa/kisaa??

Esim
TMK kisa on varmaan Reiman (RJ Cobra) hyppysissä?

RaisUA:n kisa oletettavasti Puumalaisen (SirP) johtamana?

Nort?

Kajaani?

MMC.....ai niin mut nehän ei ole vieläkään kommentoineet mitään;););)

sirP
06.10.2011, 19:50
Juu, ei tuo minun numero ainakaan ole salainen ja löytynee myös tuolta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70140
mutta laitetaan tähänkin 0400 535 302
Päiväseltään ei varmaan kuule kun kuulosuojat päässä ja sirkkelit ja cnc-kone huutaa, vastaajaan sitten viestiä tahi iltasella uudelleen soittoa.
Ja toimiva s-posti
jarno.puumalainen(at)gmail.com

TOHJ61
07.10.2011, 11:02
Saisko tänne listattua ihan julkisesti puhelinnumerot niille henkilöille, jotka edustavat kutakin kerhoa/kisaa??

Esim

Nort?

Kajaani?

Kyllä meillä on vielä ajoalue vanhassa paikassa Nokialla.
Uuttakin ollaan hankkimassa.
Virallisia AKK:n alaisia kisoja ei ole järjestetty sitten 2000 luvun.
MMC on eronnut kattojärjestön jäsenyydestä jo aikoja sitten ja suunnannut toimintaansa enempi hupisafarointiin.
Kerhon tosissaan kilpailevat jäsenet on ajaneet muiden seurojen jäseninä.
Kisan järjestämiseen Nokialla ei ole mitään estettä ja seuran sisältä kyllä löytyy pätevyyttä kaikkiin tehtäviin.

Jare
07.10.2011, 11:09
Kyllä meillä on vielä ajoalue vanhassa paikassa Nokialla.
Uuttakin ollaan hankkimassa.

Kisan järjestämiseen Nokialla ei ole mitään estettä ja seuran sisältä kyllä löytyy pätevyyttä kaikkiin tehtäviin.

No mutta onnistuisko yhteistyö jonkun kerhon kanssa, jolla olis AKK vaatimat lisenssit ja teidän porukan kesken, että saatais Nokiallekkin MMC:n trial piiiiiitkästä aikaa?

TOHJ61
07.10.2011, 11:20
No mutta onnistuisko yhteistyö jonkun kerhon kanssa, jolla olis AKK vaatimat lisenssit ja teidän porukan kesken, että saatais Nokiallekkin MMC:n trial piiiiiitkästä aikaa?

Kyllä varmaan onnistuis, esim. samaan tapaan kun FOFFI on järjestetty, MMC:hän järjesti kolme ekaa kisaa lähes omin voimin?

Jare
07.10.2011, 12:13
Kyllä varmaan onnistuis, esim. samaan tapaan kun FOFFI on järjestetty, MMC:hän järjesti kolme ekaa kisaa lähes omin voimin?

Foffista aasin siltaa kopistellen.....oliskohan se sit vaikka Mad Moose, joka lähtis teidän kans kimppaan????? Saijaa:rolleyes:

Mikki
07.10.2011, 17:03
Saattashan tuo olla tulevan tai nykyisen AKK-yhdyshenkilön hommia ja vois vaikka toteuttaa siten, että järkkää samalla kertaa sekä koulutus- että suunnittelutilaisuuden ja sen päälle jälkilöylyt elikkä saunaillan. (mahtaisko AKK:lla olla käytettävissä varoja koulutuspaikan ja saunatilan verran kun muutamaan vuoteen offi ei muistaakseni ole pahemmin rahaa koulutukseen tms käyttänytkään. :mad:) Palstaa kun lueskelee niin äkkiseltään saa sen käsityksen, että toimitsijakoulutusta tarvitaan, jotta kisojen järjestäjillä olis toimitsijalisenssejä edes se minimimäärä joka seurojenvälisen kisan tekemiseen sääntöjen mukaan tarvitaan.:rolleyes: Eli jo olis korkea aika jos halutaan lajin nousevan alennustilastaan edes jonkinverran. !!!!

Kyllä tässä juuri myyräntyötä tehdään ja ilmoitellaan kun asiat alkaa olemaan kartalla ja prioriteeteissään!!!!

Mutta aika on rahaa ja rahaa kun ei oo tupannu liikaa olemaan...

PALAAN ASIAAN kun ilmoitettavaa on ja tämä nyt vain "väliaikailmoituksena", koska AKK ei vielä ole vahvistanut "virkaani", koska Junden aikahan on vielä päällä...

T:Mikki
"joskus eläkkeelle siirtyvä, tai ainakin siitä haikaileva..."

RJCOBRA
07.10.2011, 18:18

Esim

Nort?

Kajaani?

RJ Cobra on haudattu ja nimi muuttunut RJ Snake ksi. ;-)) ja sillä ajelee nykyisin Jyrki

RJCOBRA
07.10.2011, 18:23
[QUOTE=sirP;806240]Juu, ei tuo minun numero ainakaan ole salainen ja löytynee myös tuolta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70140
mutta laitetaan tähänkin 0400 535 302
Päiväseltään ei varmaan kuule kun kuulosuojat päässä ja sirkkelit ja cnc-kone huutaa, vastaajaan sitten viestiä tahi iltasella uudelleen soittoa.
Ja toimiva s-posti
jarno.puumalainen(at)gmail.com[/QUOTE
Joo mie taas olen TMK yhteyshenkilö offin suuntaa ja puh on 040 5442500
ja s-posti reimakirsiaho(at)msn.com. ja ehkä viisainta on myäs et mie oon yhteyressä tohon momoracing teamin suuntaan joka on myäs suunnitellu offikisan järjestämistä raissios.

matti.v
07.10.2011, 19:34

Kajaani?

no sen verran on eskimon kanssa asiasta puhuttu että kajaanissa on ainakin se ns "harjoituskisa" ens kesänä.

eskimo voi ite laittaa tietonsa mutta mun yhteystiedot on tuossa : 0neljä4-3419920 matti väisänen.

pari ajatusta asiaan:

pistetään jo nyt joku päivämäärä milloin kisapäivät pitää viimeistään ilmoittaa, jää kisailijoille enemmän aikaa suunitella kisakalenteriaan.

onnistuiskos tässä tehä noita toimitsiahommia ns vaihdoksena, esim meiltä kajaanista tulis jonnekin vaikka 3 lisenssin omaavaa ukkoa johonkin kisaa tekemään ja sieltä taas meille:confused:
kotikisassa olis kuitenkin kaikkien mukava kisata jos saattuu vaik saamaan sponsoria tjs..

Jare
07.10.2011, 20:54
pistetään jo nyt joku päivämäärä milloin kisapäivät pitää viimeistään ilmoittaa, jää kisailijoille enemmän aikaa suunitella kisakalenteriaan.

Juu hyvä idea. Eli nythän on jo toisessa topicissa tuo Nordic Trial + Jamboree viikonlopuks ilmoiteltu tuo 5.-8.7.2012 ja paikkana Sallan alue.

Eli silloin ei passais olla muita trial kisoja mielestäni ainakaan paria viikkoa ennen tuota viikonloppua.

Mutta mikäs se päivämäärä olis. Ilmeisesti Junde siis hoitaa vielä ennen vuodenvaihdetta olevat jutut ja mielestäni ennen Joulukuuta luulis saavan sovitettua noiden tulevien trial kisojen päivämäärät.

VAI EHTIIKÖ??????

Byrocrat
07.10.2011, 22:54
Juu hyvä idea. Eli nythän on jo toisessa topicissa tuo Nordic Trial + Jamboree viikonlopuks ilmoiteltu tuo 5.-8.7.2012 ja paikkana Sallan alue.

Eli silloin ei passais olla muita trial kisoja mielestäni ainakaan paria viikkoa ennen tuota viikonloppua.

Mutta mikäs se päivämäärä olis. Ilmeisesti Junde siis hoitaa vielä ennen vuodenvaihdetta olevat jutut ja mielestäni ennen Joulukuuta luulis saavan sovitettua noiden tulevien trial kisojen päivämäärät.

VAI EHTIIKÖ??????

Jos nyt ei vielä hosuttas sitä Nordicia tuonne Sallaan jos haluatte, että siitä tulee Nordic eikä kansallinen. Etäisyys on tekijä joka tehokkaasti karsii pohjoismaiset kisaajat :( Hätäsimmät kun haluaa tulla ja mennä samana päivänä :eek::rolleyes:
Jamboree (miksei kansallinen tiralkin)voi sitten olla vaikka Sallassa :) Siinä ei ne etäisyydet varmaankaan ole ratkaisevia kun kuitenkin mennään pidemmäksi aikaa kuin pelkäksi kisapäiväksi :rolleyes:

Picu
08.10.2011, 13:00
Ensin olimme naama väärässä kun luulimme että foffikisoja ei olekaan ensi vuonna ja sitten kun kuulimme että on, naama väärässä totesimme ettei tuo kesäkuu ole Kuttulandian heinäkuisten kisojen kannalta ollenkaan suotuisa. :(

Kesäkuussa järjestettävät foffi kisat tulevat sanelemaan meidän tiimimme lukujärjestyksen niin toukokuun kuin kesäkuunkin suhteen. Billyn koeajot ovat tärkeämmät kuin radan korjaukset sekä lisärakentelut.

Radan kimppuun pääsemme vasta foffin jälkeen heinäkuussa. Täten meistä riippumattomista syistä voimme järjestää kisamme vasta elokuussa. Se on pettymys paikallisille teemaviikon järjestäjille kuin meille itsellekkin. :(

Kuttulandian mikä lie kisat ovat täten elokuussa, päivämäärä määräytyy muiden tapahtumien mukaan. Elokuu on ainoa mahdollinen sillä syyskuussa rata-alue pehmenee liikaa syksyn sateiden vuoksi. Teemana kisoille on rakennetut ajoesteet, savesta pyrimme pääsemään eroon niin pitkälle kuin se on mahdollista. Eli spoori tukitaan.

Se ollaanko mukana trial kisojen sarjassa riippuu aika paljon siitä miten paljon niitä kisoja sitten loppuviimeksi ensi vuonna muut järjestävät. ;)

Viipo
09.10.2011, 00:24
olihan se Eurotrialki Huhmarissa, niin miksei Nordic Sallassa? Pitkä on matka joka paikkaan etäältä?

RJCOBRA
09.10.2011, 10:10
Miten olis jos ens vuonna saatais kilpailuita riittävästi ja et myäs kilpailioit olis riittävästi ajettais joka ryhmän sisällä ns sisäinen kuppikilpailu eli kauden alussa kaikki kilpailijat sitoutuu osallistumaan määrätyllä summalla (esim50€) sarjaan ja kauden aikana ajetuista kisoista jaetaan kussakin ryhmässäpisteet ja kauren viimeisen kisaan hommataan palkinnot ja jaetaan ne siellä.miettikää onko mielenkiintoa.

Jare
10.10.2011, 08:44
Miten olis jos ens vuonna saatais kilpailuita riittävästi ja et myäs kilpailioit olis riittävästi ajettais joka ryhmän sisällä ns sisäinen kuppikilpailu eli kauden alussa kaikki kilpailijat sitoutuu osallistumaan määrätyllä summalla (esim50€) sarjaan ja kauden aikana ajetuista kisoista jaetaan kussakin ryhmässäpisteet ja kauren viimeisen kisaan hommataan palkinnot ja jaetaan ne siellä.miettikää onko mielenkiintoa.

Hyvä idea.

Ja vielä kun ideaa jalostaa, niin jos sais jonkun "sponssin" mukaan, joka maksais noi pokaalit / ehkä jotain tavaraakin?? Tietty sillä ehdolla, että sit koko kauden jokaisessa näissä autoissa olis joku sponssi mainos näkyvillä.

Jare
10.10.2011, 08:45

VAI EHTIIKÖ??????

Niii että mitä mieltä kisojen järjestäjät on tästä??

RJCOBRA
10.10.2011, 18:48
Niii että mitä mieltä kisojen järjestäjät on tästä??
Miälestäni olis et kisojen järjestäjät istuis jossain pualvälis meinaan maantiäteellisest ja sovittisivat päivämääriä .

Jare
24.10.2011, 09:05
Miälestäni olis et kisojen järjestäjät istuis jossain pualvälis meinaan maantiäteellisest ja sovittisivat päivämääriä .

No onks tästä nyt sovittu vielä mitään?????? Vai haudataanko trial kaudelta 2012 kaikilta muilta osin, kuin Nordic Trial;)

Saija
24.10.2011, 11:46
No onks tästä nyt sovittu vielä mitään?????? Vai haudataanko trial kaudelta 2012 kaikilta muilta osin, kuin Nordic Trial;)

Olen delegoinut tapaamisen järjestelyn eteenpäin. Mulla on marraskuussa tasan yksi vapaapäivä joka osuu viikonloppuun ja se sattuu olemaan isäinpäivä 13.11.

Ja koska tuo tuskin sopii noille lapsellisille niin palaveri pidetään ilman allekirjoittanutta.

Ehdotin paikaksi Hämeenlinna-Tampere akselia, koskamaantieteellisesti taitaa olla suurinpiirtein keskellä (ei mitään).

Odotellaan lisätietoa...

sirP
25.10.2011, 19:22
No Raision kisa vois olla se perinteinen viikko ennen juhannusta elikkä 16.6.2012

RJCOBRA
29.10.2011, 08:36
TMK Trialkisaa oon aatellu joskus syyskuun pualenvälin paikkeille. MRT llä ei oo viäl varmaan eres ajatusta mihin kohtaa sovittavat kisan

ZeiZei
29.10.2011, 12:00
rolleyes: Eli jo olis korkea aika jos halutaan lajin nousevan alennustilastaan edes jonkinverran. !!!!

Eli nythän on jo toisessa topicissa tuo Nordic Trial + Jamboree viikonlopuks ilmoiteltu tuo 5.-8.7.2012 ja paikkana Sallan alue.

Jos nyt ei vielä hosuttas sitä Nordicia tuonne Sallaan jos haluatte, että siitä tulee Nordic eikä kansallinen. Etäisyys on tekijä joka tehokkaasti karsii pohjoismaiset kisaajat :( Hätäsimmät kun haluaa tulla ja mennä samana päivänä :eek::rolleyes:
Jamboree (miksei kansallinen tiralkin)voi sitten olla vaikka Sallassa :) Siinä ei ne etäisyydet varmaankaan ole ratkaisevia kun kuitenkin mennään pidemmäksi aikaa kuin pelkäksi kisapäiväksi :rolleyes:

Ihan "ulkopuolisena" ihmettelen: Kummallinen asenne toisinaan?

RJCOBRA
01.11.2011, 19:40
MRT eli Momo Racing Team Suunnittelee offikisaa toukokuun 6 vuonna 2012

Jare
01.11.2011, 20:08
MRT eli Momo Racing Team Suunnittelee offikisaa toukokuun puolenvälin paikkeille vuonna 2012

Hyvä ajankohta.....tarkoitan siis, että mahdollinen kausi alkais jo sopivan aikaisin.

RJCOBRA
07.11.2011, 18:30
Tääl Turun suunnas on sit päivämääriä lyäty lukkoon Off Road Trialin suhteen eli
MOMO RACING TEAM TOUKOKUUN 6 PVÄ näin alustavasti ehkä muuttavat sen 5 pvään eli lauantaiksi
RAISUA KESÄKUUN 16 PVÄ
TURUN MOOTTORIKERHO SYYSKUUN 15 PVÄ

Näin täälläpäin on suunniteltu.

Terv. Reima

Mika.U
07.11.2011, 19:55
Oikein hienon kuulosta :)

Mikki
08.11.2011, 09:31
Tääl Turun suunnas on sit päivämääriä lyäty lukkoon Off Road Trialin suhteen eli
MOMO RACING TEAM TOUKOKUUN 6 PVÄ
RAISUA KESÄKUUN 16 PVÄ

Terv. Reima

No perkules...
Laitetaan sitte kalenteriin!!!

Mites Montenegro, Bonehill kisat olis sitte... (elokuu???):rolleyes::rolleyes:

Jare
08.11.2011, 09:34
MOMO RACING TEAM TOUKOKUUN 6 PVÄ
RAISUA KESÄKUUN 16 PVÄ

Terv. Reima

Toukokuun 6. 2012 ??? Siis oikeesti sunnuntaina??

RJCOBRA
08.11.2011, 16:07
Toukokuun 6. 2012 ??? Siis oikeesti sunnuntaina??
Juttelin MRT pomon kanssa ja nyt alustavasti sunnuntaina mutta harkitsevat että jos pystyisivät siirtämään sen 5 päivään eli lauantaiksi. Miil o joku häppening pe-la eli sen tähen.
Terv. Reima

Jare
08.11.2011, 21:48
Juttelin MRT pomon kanssa ja nyt alustavasti sunnuntaina mutta harkitsevat että jos pystyisivät siirtämään sen 5 päivään eli lauantaiksi. Miil o joku häppening pe-la eli sen tähen.
Terv. Reima

Ei tuo sunnuntai mua haittaa, mutta halusin vaan varmistaa, että ei ole kirjoitusvirhe.

RJCOBRA
10.11.2011, 15:33
Ei tuo sunnuntai mua haittaa, mutta halusin vaan varmistaa, että ei ole kirjoitusvirhe.
Jaa kota ku mä en tei kirotusvhreitä juri miloikan.

RJCOBRA
05.12.2011, 19:41
oliko ne siinä ensvuaren kisat vai onko jo unohtunut vuas 2012 ja offi kisat tual trialin pualel

Jare
05.12.2011, 21:35

Niin onkos noista kahdesta (Noormarkku / Kajaani) mitään kuulunu?

Mites uusista esim Kojootti offaajat Toijalan suunnalle kisat? Niillä ainakin alue olis just passeli trialiin ja alueen lähistöllä vaikuttais olevan innokkaita harrastajiakin. Eli nyt ajatus tarkempaan mietintään......Kämpin Hate ainakin oli innokas neuvomaan ja sillä miehellä löytyy kontakteja moneen suuntaan.

matti.v
07.12.2011, 21:44
Niin onkos noista kahdesta (Noormarkku / Kajaani) mitään kuulunu?

tuon verran on kuulema päätetty: http://www.kamkry.fi/forum/viewtopic.php?f=3&t=703&start=10

eli ei oo akk:n alainen kisa ja elokuussa se olis. en kyllä ollu tuolla saunaillassa mut uskon et johtuu siitä että lisenssejä meillä ei oo kenelläkään ensvuonna.. koulutusta taitaa seura maksaa ainoastaan mopo ja kelkkapuolelle.
mä tuskin sittenkään kerkeen suunnittelemassa ite kisaa, mut ratoja oon luvannut kaivurilla rakennella ja osallistua kuljettajana.;)

Byrocrat
10.12.2011, 23:45
EuroTrial ei vaadi FIA:n lisenssiä, halusi sitten ajaa kilpaa tai olla toimitsija. EuroTrial organisaatio kuuluu Saksan VDGV:n alle.
Jos norja, ruotsi ja suomi jätetään pois niin kyllä Off Road Trailin kuuluminen Euroopan maissa FIA:n alle on enemmänkin poikkeus kuin sääntö.

Kyllähän tuolla Euro-trialin säännöissä tuo lisenssivaatimuskin on eli paperit, jotka vaaditaan kisaan pääsemiseksi!! Riittää tosin voimassaoleva kansallinen lisenssi. Säästyy hieman euroja kun ei tarvita KV-lisenssiä, joka siis tarkoittaa AKK:n myöntämää kansallista kilpailijalisenssiä = FIA -lisenssi.

Ote säännöistä 2011

Drivers, which have proofed all necessary documents, will receive a scorecard after the documents check. After the technical acceptance, the vehicles will be marked.

1.11.2 For document check, the participants have to submit:
• Valid national or international driver license
• Valid national license
• Passport
• Disclaimer of the vehicle owner

tepa250d
11.12.2011, 19:34
MRT eli Momo Racing Team Suunnittelee offikisaa toukokuun 6 vuonna 2012

eikö tota kisaa pystyis siirtää viikolla ,kun menee noi pelto hommat kevään alkuun yleensä:confused:

RJCOBRA
12.12.2011, 17:34
eikö tota kisaa pystyis siirtää viikolla ,kun menee noi pelto hommat kevään alkuun yleensä:confused:
Miun o paha sannoo siirtämisest ku en oikeesti oo oikeastaan missään tekemisissä kisajärjestelyjen kanssa

myllis
12.12.2011, 19:46
Kyllähän tuolla Euro-trialin säännöissä tuo lisenssivaatimuskin on eli paperit, jotka vaaditaan kisaan pääsemiseksi!! Riittää tosin voimassaoleva kansallinen lisenssi. Säästyy hieman euroja kun ei tarvita KV-lisenssiä, joka siis tarkoittaa AKK:n myöntämää kansallista kilpailijalisenssiä = FIA -lisenssi.

Ote säännöistä 2011

Drivers, which have proofed all necessary documents, will receive a scorecard after the documents check. After the technical acceptance, the vehicles will be marked.

1.11.2 For document check, the participants have to submit:
• Valid national or international driver license
• Valid national license
• Passport
• Disclaimer of the vehicle owner

Niin kansallinen lisenssi, nyt Byrocrat vain olettaa ettei ole muita lisenssejä kuin FIA:n myöntämät. Eli käy kunkin maan "kattojärjestön" esim. jos olisi kysymys off road suunnistuksesta niin nykyisen cup -komitean myöntämä lisenssi. Koska sehän voidaan tulkita kattojärjestöksi ja esim. Italiassa on kaksi Off Roadin -kattojärjestöä, toinen FIA:n alainen ja toinen ei. Molempien lisenssit käy. Sama tilanne on Englannissa. EuroTrial ei ole FIA:n alainen kilpailu.

Maailma ei ole niin suoraviivainen. Mutta Suomessa kun meillä on tuo AKK ja laji on virallisesti sen alla niin vain tuo AKK:n lisenssi käy. Kun ei ole muutakaan kattojärjestöä Trialissa.

RJCOBRA
27.12.2011, 18:56
MOMO RACING TEAM TOUKOKUUN 5 PVÄ
RAISUA KESÄKUUN 16 PVÄ

Terv. Reima
MOMO Racing Team on päättänyt että kisa ajetaan 5.5 2012

Mikki
27.12.2011, 23:55
MOMO Racing Team on päättänyt että kisa ajetaan 5.5 2012
Tämä korjattu kalenteriinkin....

Jare
13.02.2012, 13:21
No mutta haloo ja huhuu....mitä kuuluu tälle rintamalle????

Jare
07.09.2012, 16:15
Mitäs muuten onks tiatoo, että onko Ahvenistolla Stadion Trial 2012 vaiko ei????

Tietäs vaan, että pitäskö alkaa etsiin Muta Krui$erin korjailulle aikaa, vai saako ottaa rennosti?:D:D:D

sos
07.09.2012, 17:07
epävarma huhu, mutta taidat saaha ottaa rennosti

Masi
07.09.2012, 18:08
Näin olen kuullut ettei tänä vuonna järjestetä

TERO77
07.09.2012, 18:36
Mitäs muuten onks tiatoo, että onko Ahvenistolla Stadion Trial 2012 vaiko ei????

Tietäs vaan, että pitäskö alkaa etsiin Muta Krui$erin korjailulle aikaa, vai saako ottaa rennosti?:D:D:D
Juu ei tartte ei ku ei löytynny paikallisista mac miehistä yhteistä säveltä hommaan. Ensivuodeksi on aie sopimus ahveniston ua:n kans, mutta se vaatii mad mooce rasinkin mukana oloa eli yxs kilapilujohtaja.yxs ratamestaaja, yxs kilapilaidioottien yhdyntä henkilöllö ja kilapillu.. oho eiku sihteerin . kaiken muun vois aau hoitaa. ja varmaanki radanrakennusporukkaa tarttis ainakin offareista mukaan, mutt heillä on kans koneyrittäjlä ja yms nii ja eihän aau:lla oo tietysti ratapaaviakaan, Mutta kunhan asennan tossa vuuen vaihteessa mad moosen ja ahveniston aau;n samaan tilaan ja päästän ulos vasta ku kisa on jo melkein järjestetty nii eiköhän se siit- ON VAAN MULLA NIIN PERKELEEN PAHA FIILIS KU KISAA EI OLE (idean ihan oikee isi) Ja on totta etten oo itse ollut aktiivisesti asiaa ollut ajamassa mutta niinku moni tietääkin olen itsestäni riippumattomasta syystä nytkin kuukauden kuntoutusjaksolla aivovammaliiton käpylän kuntoutuskeskus/sairaalassa, SYYNÄ ERITYISEN LAAJA-ALAINEN JA VAIKEASTI HALLITTAVA AIVORUNGON VAMMA,SEKÄ HERMOJUURITASON REPEÄMÄ/RETKAHDUS VAMMA, JOKA VÄLILLÄ HALVAANNUTTAA,välillä olen tajuttomana pitkiäkin aikoja ja muutenkin kalsarit hiertää. Tässä on tämän hetken tilanteeni ja jos oisin pystynyt niin olisin järkännyt nämä seurat yhteen jo aiemmin. kartturin paikalla olen vilä voinut hetkittäin istua, mutta tulevaisuus näyttää loppuuko sekin...

JA NYT TÄRKEÄ MASI ELI MIKA HAAVISTO EIKÄ JARE LOPEN IHME AUTOILEVALLE SUOMEN SIENESTYSPORUKALLE OLE TÄTÄ AIHEUTTANUT SIIS HUOMMMM MASI JA JARE EI OLE AIHEUTTANUT TÄTÄ NIIN KUIN MINULTA TÄSSÄ KYSELTIIN JA LÄHES VARMANA TODETTIIN. ÄLKÄÄ S...TANA LEVITELKÖ JUTTUJA MILLÄ EI OLE PERÄÄ!!!!

JA JOS TÄMÄN VAMMAN AIHEUTTAJALLA TAI EPÄILIJÖILLÄJOILLA ON PAREMPAA TIETOA KUN MINULLA JA ON MUNAA NIIN HE VAIKKA SITTEN ITSE KERTOVAT MITÄ OVAT TEHNEET...Minä sitä en ala kertomaan mutta en halua kuulla paskaakaan, enkä syytöksiä että on minun syy, että apparalla ei ole kisaa OLEN JO MIELESTÄNI TARPEEKSI KÄRSINYT TÄSTÄ PASKASTA...:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad ::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

WinChester
08.09.2012, 18:12

Stadion Trial 2012 -tapahtumaa ei valitettavasti järjestetä tänä vuonna. :( Maastoautoclubi Ry:llä ei ole riittävästi resursseja tapahtuman toteuttamiseksi. Pahoittelen ettemme ole asiasta aiemmin tiedottaneet.

MAC Ry:n hallituksen puolesta,

t.
Hannes Kauppinen, a.k.a. WinChester
Rahastonhoitaja / Sihteeri
MAC Ry

PikkuMyy
08.09.2012, 18:24
Se mitä on tapahtunut niin sitä ei tarvii ruotia täällä eikä hakea syyllistä koska se mitä tapahtui oli vahinko eikä tahallinen teko. Elämä menee niillä eväillä eteenpäin mitä nyt on vaikka epätoivo iskeekin voimalla niin silti on mahdollisuuksia elämässä aina johonkin.
Hyvä jos Ahveniston Trial kisat toteutuu jos ei tänä vuonna niin ensi vuonna ehkä, se kun vaatii paljon duunia ja vapaaehtoisia on vähän sitä hommaa toteuttamassa. Niin se vaan menee.

karisa
08.09.2012, 18:29
Useamman vuoden olen ollut tekemässä jaksoja monen muun kanssa, olisin ollut tänäkin vuonna :) mutta nyt näin ja ensi vuonna uusin eväin.