Kirjaudu sisään

View Full Version : lj 4,2 koneella?


lacrits68
13.09.2011, 22:52
moi!

sattui silmään http://www.blocket.se/goteborg/Toyota_Land_Cruiser_70_4_2D_Pickup__4WD_Vinsc_3597 2273.htm?ca=2&w=3

tuosta voisi saada kivan trayback aihion! Onko ko autoon laitettu jälkeenpäin 4,2 vai on 70siä ollut 4,2 koneella? Onko se liian raskas 70seen?

//Janne

Joske
13.09.2011, 23:00
Kyllähän tuo varmasti on J7, mutta ei LJ eikä 70 vaan esim HZJ78 tjsp. Hollannissakin nuita on paljon myynnissä.

edit. Saattaa olla ihan HZJ75, tuossa liki vastaava: TÄSSÄ (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=150953418&__lp=58&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=19&fuels=DIESEL&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&lang=en&pageNumber=7)

Sit on vielä ainaki KJ73 TÄSSÄ (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=146848271&__lp=58&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=19&fuels=DIESEL&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&lang=en&pageNumber=7)

Pete
14.09.2011, 05:25
Ja saahan sitä nykyään myös 4.5l V8 dieselinä. 4.5L suora bensakutonen on ollut iät ja ajat mallistossa, joka tosin nykyään on vaihtunut 4.0l V6:een

Viipo
14.09.2011, 06:26
Nämä isommalla koneella varustetut 70-sarjalaiset on HD-alustalla, eli lehtijousilla ja vahvemmalla rungolla.
Kierrealustaiset RJ:t LJ:t ja KZJ:t on sitten kevyempää mallistoa.

oojiikoo
14.09.2011, 16:41
itsellä löytyy hzj73 joka on tuolla 4,2 vapari koneella. Ja alun perin lehtijousilla ja vähän pidempi akseliväli kuin äljii70:ssä

sisua45
14.09.2011, 20:12
Tuolta voi katsella malleja, niitä kyllä riittää... http://4rouesmotrices.com/?rub=22&cat=4

VDJ79 olis ihan näpsäkkä peli. :)

tdi
14.09.2011, 20:46
Tuolta voi katsella malleja, niitä kyllä riittää... http://4rouesmotrices.com/?rub=22&cat=4

VDJ79 olis ihan näpsäkkä peli. :)

ois muuten mahtava peli ! onko kukaan kuullu miten on noi toyotan v8 diiselit pelannu ?

Bj Andy
14.09.2011, 22:00
Onkos esim. tällaista mitenkään mahdollista saada kilpiin??

http://www.transauto.be/car/car.php?vehicle=961&lg=en

Myynti puheiisa oli ettei sertifikaattia ja vain eec:n ulkopuolelle mutta silti...

Edittinä että näköjää ekassa viestissä semmoinen oli vaan entäs tuommoinen vdj????

BJ-40/76
15.09.2011, 09:28
Jossain oli nämä ihan listana, mutta muutama tässä:

Ensimmäinen kirjain (kirjaimet)moottori (B=B-sarjanmoottori H=H-srj moottori
hd= hd sarjanm. esim 1hd-t)

Viimmenen kirjain esim J tarkoittaa autoryhmää, J= Land cruiser E= corolla....

Ensimmäinen numero tarkoittaa korimallia esim. 4- 6- 7- 8- jne
ja viimmeinen numero/numerot alatyyppiä, esim akseliväliä tai versiota.
(eivät ole ikäjärjestyksessä, ainakin BJ-45 on vanhempi kuin BJ-42)

Muuttukohan LJ(RJ)-70 ns. hd-alustaksi kun mentiin isompiin koneisiin? en tiedä.

Nalle
15.09.2011, 09:35
No tuolla Mobile.de:ssä on noita uudempia J7 malleja myynnissä.. Osa on jopa Saksan rekisterissä, niin eikös ne ole silloin Suomeenkin rekisteröitävissä.. Ne mallit tosin on olleet 4.2 koneella olevia 5-ovisia malleja, eli pickuppeja ja troopcarriereita ei ole tuolla faceliftilla näkyillyt edes Mobilessa.

Mutta on tää persiistä (ei ollut vihapuhe!!!!), että maahantuontipolitiikka on näinkin pielessä.. Isot pojat Toyotalla sanovat, että Suomeen ja Skandinaviaan tuotavat mallistot päätetään Toyota Europen toimesta, jossain huusan Brysselissä. Onko tässä touhussa mitään järkeä??

Ja perustelut noiden työkalujen myynnin vähäisyydellä voitaisiin torpata heti alkuunsa jo pelkästään sillä, että esimerkiksi puolustusvoimien ja Rajan käyttöön menis aivan varmasti melkoinen volyymi noita kestäviä malleja. Nythän pojat ajelee Hiluxeillä, jotka nekään nyt ei liene sieltä heikoimmasta päästä liene, mutta silti enempi heavy dutylle olis kuulemma käyttöä monessakin mielessä... Puhumattakaan sitten esimerkiksi kaivosyhtiöistä, GTKsta, maansiirtofirmoista, metsäyhtiöistä, voimayhtiöistä, sun muista urakoitsijoista.... Nythän poijjaat tuskastelevat neliveto Transporttereiden kanssa, kun pitäis pahoihin paikkoihin päästä. Onneksi näillä edellämainituilla kuulemma on edelleen noita vanhoja 60siä ja 75sia, joilla vielä pääsee.

Bj Andy
15.09.2011, 17:16
Nii ja jotainhan kertoo sekin että vanhat 70 sarjan pick upit menee kuin kuumille kiville ikäänsä nähden yli hintaan,ja jopa ulkomaille.

Hluxi nyt ei vaan ole land cruiseri ei vaikka miten uskottelisi,eikä taas semmoista 200 sarjalaista raaski ostaa aura-autoksi.

Rompe1
15.09.2011, 20:52
Nii ja jotainhan kertoo sekin että vanhat 70 sarjan pick upit menee kuin kuumille kiville ikäänsä nähden yli hintaan,ja jopa ulkomaille.

Hluxi nyt ei vaan ole land cruiseri ei vaikka miten uskottelisi,eikä taas semmoista 200 sarjalaista raaski ostaa aura-autoksi.

Mulla oli BJ-75 aura-autona joskus, ja ihan ok, mutta vaati lentokentän kääntyäkseen. Nykyinen LJ-70 on pajon näppärämpi ahtaissa paikoissa.

Bj Andy
15.09.2011, 22:30
Mulla oli BJ-75 aura-autona joskus, ja ihan ok, mutta vaati lentokentän kääntyäkseen. Nykyinen LJ-70 on pajon näppärämpi ahtaissa paikoissa.

Joo se kääntösäde riittää kyllä...

Pituus vai poikki suunnasssa???:D:D

Rompe1
16.09.2011, 16:01
Joo se kääntösäde riittää kyllä...

Pituus vai poikki suunnasssa???:D:D

Ja ainahan voi kääntää myös katon kautta... ;) :D Eli näin: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1182&pictureid=18481