PDA

View Full Version : LJ:ssä kastuu sateella, missä ne tukkeutuneet vesireijät o?

Krisse
12.09.2011, 17:26
Otsikossa olennaisin.

Kun vettä sataa roimasti niin etujalkatilat lainehtii kun vettä tulee sisään. Kuulemma jotku reijät jossain on ravan tukkimat, mutta mistä ne reijät löytyy? Nyt olisi lattia pesty ja kuivatus menossa joten ois kai hyvä hetki korjata toi ongelma.

Hailux
12.09.2011, 17:47
voisin vaikka veikata et sulla on lahonnu tuulilasin kulmista alareunasta karmi puhki...mulla on ja vuotaa lattialle vettä...

Palde
12.09.2011, 18:19
Jees , ainakin BJ-75:n ominaisuus tuo puhkiruostuminen ...

Kaikista kolmesta on ollunna puhki , eli pelkkä tuulilasin vaihtaminen venyy karmin tekemiseksi lähes poikkeuksetta !

Ihmepaikasta ruostuu ???

Hailux
12.09.2011, 18:29
joo samalla kaavallahan se bertta 75:kin on tehty..isäukolla oli aikoinaan lavamalli ja siinä oli aivan helvetin laho se alakarmi..siihen on kyllä nätti kanttauttaa uus pelti jos on koko matkalta muhinu..itsellä ei onneksi ole kuin nurkasta vähän..pikku paikka hitsata ja tinaa päälle

Krisse
12.09.2011, 19:14
No mä kyllä veikkaan että lahoamisesta e o kyse koska on erään täälläkin foorumilla pyörivän harrastajan toimesta 'uudelleen rakennettu' ihan muutama vuosi sitten ja on ainakin kaikkialta muualta A1+ kunnossa :-)

bj45lava
12.09.2011, 19:16
Mä veikkaan et kun otat etulokarit pois niin löytyy syy, eli siitä kohtaa missä lokari kohtaa korin sieltä alta, omassa bj75 oli intin käytössä kori revenny siitä kohtaa molemmin puolin ja hieman ruostettakin siellä tais olla, tuli vettä sisään riittävästi sateella.

Hailux
12.09.2011, 20:00
no siellä on kyllä toinen varteenotettva paikka!

Krisse
12.09.2011, 20:52
Löydettiin nyt sitten yksi potentiaalinen paikka. Ne vedet mitkä menee lämppärin ilmanottoon (eli kuskin puoleinen ritilä) tulivat ulos suunniteltua reittiä, mutta osa vedestä (lähinnä repsikan puoleiseen ritilään satava) on näemmä ajateltu menevän konepellin saranan aukoissa olevista reijistä ja siellä oli mämmiä niin ettei päivä paistanut läpi.

Huomenna se sitten nähdään, sääennustuksia en ole katsellut mutta luulisi olevan kelpo sää asian toteamiseksi.

Jugga
12.09.2011, 20:54
Mullakin sataa sisälle. Lasin alareunassa auton sisällä näkyy ruostetta. En kyllä silti keksi mistä se vesi pääsisi lasintiivisteen sisäpuolelle kun ulkopelti ja tiiviste näyttäs olevan tosi napakasti kiinni toisissaan.
Lätäköt on aina ulkoreunoissa molemmin puolin siks epäilen kyllä kanssa jotain tukkeumia jossain lokareitten alla. Koitin juuri äsken lampulla hakea sisäpuolelta valumapaikkaa, mutta tulee piuhoja ja muoveja pitkin ties mistä. Tuota ritilän alustaa kanssa joskus mietin, pitänee tarkastaa,
Vituttaa tuommonen!

Hailux
13.09.2011, 05:54
[QUOTE=Jugga;798792]Mullakin sataa sisälle. Lasin alareunassa auton sisällä näkyy ruostetta. En kyllä silti keksi mistä se vesi pääsisi lasintiivisteen sisäpuolelle kun ulkopelti ja tiiviste näyttäs olevan tosi napakasti kiinni toisissaan.

mulla kans näkyy se ruoste sisäpuolelta ja ulkopuoli ihan hyvä,mut sieltä jostain tiivisteen välistä vaan tulee..vesihän tunkeutuu kyl joka paikasta

Krisse
14.09.2011, 16:28
Reikien putsailullahan ei nyt sitten tietenkään ollut mitään vaikutusta mihinkään, ja kun sitten tarkemmin tutkin niin totesin että kosteaa oli ihan A pilarien yläpäissäkin. Vaikka tuulilasin tiiviste vaikuttaakin kaikinpuolin napakalta niin vein ton tuulilasifirmaan jossa vetivät jotkut mämmit sinne tiivisteen väliin. Vielä ei ole satanut joten lopputuloksesta ei ole tietoa mutta lasiukkeli oli kyllä varma että vika oli tiivisteen välissä, tiiviste kuulemma vaikutti 'jotenkin löysältä'. Joten eiköhän toi tullut nyt kuntoon.

Hetken harkitsin itse operoivani tiivistystä tiivisteeseen mutta kun kävi ilmi että remontti maksaa parikymppiä niin en viitsinyt vaivautua.

Jugga
14.09.2011, 17:45
Ilmottele sateiden jälkeen mämmin levityksen tulokset.

Krisse
15.09.2011, 14:41
Kyllä se nyt pahasti näyttäisi siltä että tiivisteen 'liimaaminen' korjasi ongelman.

revu
16.09.2011, 17:03
Kyllä se nyt pahasti näyttäisi siltä että tiivisteen 'liimaaminen' korjasi ongelman.

Tuulilasin kehyksen ruostuminen tuntuu olevan ominaisuus näissä :D
Itelläni loisto esimerkki tästä ominaisuudesta. Tuulilasin kehys oli ruostunu erittäin pahasti ala nurkista sekä ylänurkista. Niissä kohti tuntus olevan jotain korin liitos saumoja mistä kaikki kiva saa alkunsa. Ylä nurkan ruoste vaurion kohdalta oli A-pilari murtunut melkein kokonaan poikki.

Ja vielä sen verran, että se kotelo mikä on siinä tuulilasin alapuolella mistä lämppäri imee ilmansa, niin siellä kotelon molemmissa päissä on ala laidassa reijät ja se reikä johtaa sinne keulan sivu peltejen alle. Sitä ei näe jos pellit on paikallaan.

Ja siitä penkin ja oven välistä löytyy yksi sellainen kumi tulppa mistä vesiä voi päästellä pihalle. Se on vaan luonnollisesti verhoilujen alla.

Late_
16.09.2011, 18:16
Aina pitää kehua omia vehkeitä mutta välillä voi myös puolustaa kaveria.

Mä en edelleenkään usko että tässä on kyse ruosteesta sillä kyseessä on tämä keksintö:

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3044

revu
16.09.2011, 19:01
Aina pitää kehua omia vehkeitä mutta välillä voi myös puolustaa kaveria.

Mä en edelleenkään usko että tässä on kyse ruosteesta sillä kyseessä on tämä keksintö:

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3044

Juu kyllä noiden kuvien perusteella vois melkeinpä veikata että tiivisteessä on vika eikä pelleissä :D Olisko tiiviste vaurioitunut sitten paikalleen laitossa?